De oproep van Geert Wilders de koran te verbieden

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

islamway: de vermaning van u heer is gekomen dus laat die wil gelovig zijn of ongelovig zijn
Beste islamway, wil jij eens, in je eigen woorden, uitleggen HOE "doodstraf op verlaten van islam" en vrijheid van godsdienst zich tot elkaar verhouden?

Wil je dan ook even uitleggen waarom er straffen bestaan op het niet naleven van de islamitische regeltjes?
Wanneer er "vrijheid van godsdienst" is lijkt het me toch logisch dat ieder ZELF moet weten OF men zich aan godsdienstige regeltjes wenst te houden?

In Nederland is er vrijheid van godsdienst..... dus; NIEMAND kan op wat voor manier dan ook gedwongen worden of wel gestraft worden middels godsdienstige regeltjes.... en... dat gebeurt dan ook niet.. toch?

Ik vraag je dus om even uit te leggen WAAR die "vrijheid van godsdienst" binnen de islam dan uit bestaat?
Kijk even naar bovenstaand en geef je commentaar maar.
Amorele atheistische nitwit
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

Monique schreef:
islamway: de vermaning van u heer is gekomen dus laat die wil gelovig zijn of ongelovig zijn
Beste islamway, wil jij eens, in je eigen woorden, uitleggen HOE "doodstraf op verlaten van islam" en vrijheid van godsdienst zich tot elkaar verhouden?

Wil je dan ook even uitleggen waarom er straffen bestaan op het niet naleven van de islamitische regeltjes?
Wanneer er "vrijheid van godsdienst" is lijkt het me toch logisch dat ieder ZELF moet weten OF men zich aan godsdienstige regeltjes wenst te houden?

In Nederland is er vrijheid van godsdienst..... dus; NIEMAND kan op wat voor manier dan ook gedwongen worden of wel gestraft worden middels godsdienstige regeltjes.... en... dat gebeurt dan ook niet.. toch?

Ik vraag je dus om even uit te leggen WAAR die "vrijheid van godsdienst" binnen de islam dan uit bestaat?
Kijk even naar bovenstaand en geef je commentaar maar.
omdat als je voor de islam kiest het geen spelletje is van ja ik geloof wel en dan weer niet en dan weer wel en vervolgens de islam zwart maken en proberen mensen van het geloof af te houden.

straffen ja als je moslim bent en je dan niet de islamitische regels naleeft en je hebt geen berouw dan krijg je wel straf behalve als je berouw hebt en je betert want allah is vergevindsgezind genadevol

ja tuurlijk iederen heeft de vrijheid waar je over gelooft of niet gelooft.

zijn jullie hier ex-moslims???

groetjes islamway

ps: weet iemand hoe je een avatar onder je naam krijgt??
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

islamway schreef:
risalah is een zeer goede docemaintaire ga maar bv naar biblio ofsow.
trouwens niet alle docemataires zijn verzonnen hoo.en nee ik ben een een echte moslima
En weer kan ik je niet gelijk geven islamway.

Risalah is een film.
En wat voor informatie over Islam kan je halen uit de bieb? Is het niet gemakkelijker om de koran en de hadith te lezen?
Waarom ga je zelf niet op onderzoek uit, en lees je de bron, en denk je na.
Waarom moet jij uitgekauwde informatie van derde lezen om je te verdiepen in Islam?
Libië
Avontuur / Drama
170 minuten

geregisseerd door Moustapha Akkad
met Mouna Wasef, Michael Ansara en Ali Achmed Taram

Arabische versie van The Message (1976). De film vertelt het verhaal van de profeet Mohammed die met zijn volgers de stad Mekka bevrijdt en de geschiedenis van de Koran en de moslims.
http://www.moviemeter.nl/film/31488

Ik zal straks via PM je vertellen hoe je een avatar kan plaatsen.
Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

islamway schreef: omdat als je voor de islam kiest het geen spelletje is van ja ik geloof wel en dan weer niet en dan weer wel
Oh? Er is toch "vrijheid van godsdienst"?
Dat betekent toch echt dat je ZELF uitmaakt OF en WAT je wenst te geloven en wanneer je dat wel en niet wenst te doen.
Je zegt dus eigenlijk dat een moslim die keuze niet heeft?

Waar is dan die "vrijheid van godsdienst" binnen islam?
Waar bestaat die uit?
en vervolgens de islam zwart maken en proberen mensen van het geloof af te houden.
Waarom zou dat niet mogen?
Islam wil mensen naar het geloof toe halen.
Dat gebeurt o.a. dooe het "zwart" maken van ongelovigen (beesten, huichelkaars etc).
Waarom mag dat andersom dan niet?
straffen ja als je moslim bent en je dan niet de islamitische regels naleeft en je hebt geen berouw dan krijg je wel straf
Hoe kun je nu in hemelsnaam gestraft worden voor iets waar je volkomen "vrij" in bent of je wel of niet die regels naleeft?
Er is toch "vrijheid van godsdienst" in islam?

Je zegt dus eigenlijk dat er GEEN "vrijheod van godsdienst" is?
behalve als je berouw hebt en je betert want allah is vergevindsgezind genadevol
Dus, wanneer je "berouw" hebt van het niet naleven van die "vrij"te kiezen" regeltjes van de islam dan word je niet gestraft?
En.. wanneer moet je dan brouw tonen om niet gestraft te worden?
Een "overspelige vrouw"... kan zij "berouw" tonen VOOR het stenigen en krijgt ze dan geen straf?
Of... kan ze berouw tonen NA het stenigen? Wanneer ze reeds gestraft en dood is dus?
ja tuurlijk iederen heeft de vrijheid waar je over gelooft of niet gelooft.
Is dit niet volkomen in tegenspraak met wat je hier hierboven zegt?
Je zegt namelijk dat mensen die de islamitische regeltjes niet naleven gestraft moeten worden.

HOE kun je dan zelf weten waar je in gelooft of niet?
Je wordt toch gestraft wanneer je niet gelooft?????
Amorele atheistische nitwit
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

Monique schreef:
islamway schreef: omdat als je voor de islam kiest het geen spelletje is van ja ik geloof wel en dan weer niet en dan weer wel
Oh? Er is toch "vrijheid van godsdienst"?
Dat betekent toch echt dat je ZELF uitmaakt OF en WAT je wenst te geloven en wanneer je dat wel en niet wenst te doen.
Je zegt dus eigenlijk dat een moslim die keuze niet heeft?

Waar is dan die "vrijheid van godsdienst" binnen islam?
Waar bestaat die uit?
en vervolgens de islam zwart maken en proberen mensen van het geloof af te houden.
Waarom zou dat niet mogen?
Islam wil mensen naar het geloof toe halen.
Dat gebeurt o.a. dooe het "zwart" maken van ongelovigen (beesten, huichelkaars etc).
Waarom mag dat andersom dan niet?

das niet waar!!islam zegt dat niet zomaar maar met een reden. en dat was in de tijd van de profeet en niet van nu
straffen ja als je moslim bent en je dan niet de islamitische regels naleeft en je hebt geen berouw dan krijg je wel straf
Hoe kun je nu in hemelsnaam gestraft worden voor iets waar je volkomen "vrij" in bent of je wel of niet die regels naleeft?
Er is toch "vrijheid van godsdienst" in islam?

als je moslim bent dan hoor je je volgens de regels de gedragen als je geen moslim bent dan niet.ja er is vrijheid ja waarom niet??

Je zegt dus eigenlijk dat er GEEN "vrijheod van godsdienst" is?

dat zeg ik niet
behalve als je berouw hebt en je betert want allah is vergevindsgezind genadevol
Dus, wanneer je "berouw" hebt van het niet naleven van die "vrij"te kiezen" regeltjes van de islam dan word je niet gestraft?

daar ordeel ik niet over maar allah. ik ben geen geleerde


En.. wanneer moet je dan brouw tonen om niet gestraft te worden?
Een "overspelige vrouw"... kan zij "berouw" tonen VOOR het stenigen en krijgt ze dan geen straf?
Of... kan ze berouw tonen NA het stenigen? Wanneer ze reeds gestraft en dood is dus?

meteen na de zonde moet je berouw tonen als je MOSLIM BENT. jawel maar overspel is een grote zonde en zij moet weten da daar steninging op staat
ja tuurlijk iederen heeft de vrijheid waar je over gelooft of niet gelooft.
Is dit niet volkomen in tegenspraak met wat je hier hierboven zegt?
Je zegt namelijk dat mensen die de islamitische regeltjes niet naleven gestraft moeten worden.

niet mensen maar moslims

HOE kun je dan zelf weten waar je in gelooft of niet?
Je wordt toch gestraft wanneer je niet gelooft?????
de koran is als waarschuwer gekomen
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

Ariel schreef:
islamway schreef:
risalah is een zeer goede docemaintaire ga maar bv naar biblio ofsow.
trouwens niet alle docemataires zijn verzonnen hoo.en nee ik ben een een echte moslima
En weer kan ik je niet gelijk geven islamway.

Risalah is een film.
En wat voor informatie over Islam kan je halen uit de bieb? Is het niet gemakkelijker om de koran en de hadith te lezen?
Waarom ga je zelf niet op onderzoek uit, en lees je de bron, en denk je na.
Waarom moet jij uitgekauwde informatie van derde lezen om je te verdiepen in Islam?
bv ook met koran en hadits ja maar je hebt ook islamboeken in de bieb derde???
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

islamway schreef: de koran is als waarschuwer gekomen
Ik vraag je om je claim van "islam is vrijheid van godsdienst" te onderbouwen.

Waar slaat je antwoord op?
Amorele atheistische nitwit
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

Monique schreef:
islamway schreef: de koran is als waarschuwer gekomen
Ik vraag je om je claim van "islam is vrijheid van godsdienst" te onderbouwen.

Waar slaat je antwoord op?
heb ik net geantwoord bv als je ongelovige bent geen probleem als je moslim bent geen probleem maar je moet goed denken voordat je de islam kiest als je moslim bent hoor je volgens bepaalde regels lte leven. en voor een zonde dien je berouw te tonen als jE MOSLIM bent en als je geen moslim bent dan niet toch???
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

islamway schreef:heb ik net geantwoord bv als je ongelovige bent geen probleem als je moslim bent geen probleem maar je moet goed denken voordat je de islam kiest als je moslim bent hoor je volgens bepaalde regels lte leven. en voor een zonde dien je berouw te tonen als jE MOSLIM bent en als je geen moslim bent dan niet toch???
als je ongelovig bent heb je je ook aan de islamitische regels te houden hoor.

De sjaria is toch voor iedereen?
Of.. wil je beweren dat ik in b.v. Iran mij NIET aan de geloofsregels hoef te houden?
Ik ben atheist... kan ik in Iran als een atheist leven?
Mag ik onbedekt over straat?
Mag ik kinderen krijgen zonder getrouwd te zijn?
Mag ik alleen wonen en doen en laten waar ik zin in heb?

Wanneer je die vragen met JA kunt beantwoorden is er indcerdaad "vrijheid" van godsdienst in islam.
Maar, ik ben bang dat je die vragen met een heel luid NEE moet beantwoorden.

Zeker gezien het FEIT dat de doodstraf staat op het verlaten van islam.
Je kunt dus NIET "vrij" kiezen of je moslim wenst te zijn of niet.

Nu jij weer.
Amorele atheistische nitwit
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

Monique schreef:
islamway schreef:heb ik net geantwoord bv als je ongelovige bent geen probleem als je moslim bent geen probleem maar je moet goed denken voordat je de islam kiest als je moslim bent hoor je volgens bepaalde regels lte leven. en voor een zonde dien je berouw te tonen als jE MOSLIM bent en als je geen moslim bent dan niet toch???
als je ongelovig bent heb je je ook aan de islamitische regels te houden hoor.

De sjaria is toch voor iedereen?
Of.. wil je beweren dat ik in b.v. Iran mij NIET aan de geloofsregels hoef te houden?
Ik ben atheist... kan ik in Iran als een atheist leven?
Mag ik onbedekt over straat?
Mag ik kinderen krijgen zonder getrouwd te zijn?
Mag ik alleen wonen en doen en laten waar ik zin in heb?

Wanneer je die vragen met JA kunt beantwoorden is er indcerdaad "vrijheid" van godsdienst in islam.
Maar, ik ben bang dat je die vragen met een heel luid NEE moet beantwoorden.

Zeker gezien het FEIT dat de doodstraf staat op het verlaten van islam.
Je kunt dus NIET "vrij" kiezen of je moslim wenst te zijn of niet.

Nu jij weer.
natuurlijk kan dat wel maar iran is een islamtitisch land en daar gelden islamitische regels
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

islamway schreef:natuurlijk kan dat wel
Ik kan in Islam leven zoals ik nu doe?
Volgens mij zou ik dan al voor mijn 3e geslacht zijn?
maar iran is een islamtitisch land en daar gelden islamitische regels
Je bedoelt dat er "vrijheid van godsdienst is in islam" zolang de islamitische regeltjes niet gelden?
Zodra de islamitische regeltjes gelden is er geen "vrijheid van godsdienst" meer?

Zoiets als: "er is vrijheid van fruitpluk": "waar geen appels groeien maar wel peren.. mag je een peer kiezen...maar.... waar ook appels groeien mag je alleen maar een appel pakken"....en als je dan toch een peer pakt wordt je geslacht.... zoiets?

Beste islamway, denk nu eens na.
Kijk eens terug naar wat je zelf geschreven hebt.
Je ZEGT dat er "vrijheid van godsdienst is" maar nergens geef je daar blijk van.
Je zegt alleen maar dat er GEEN vrijheid van godsdienst is in islam.
Je hebt een slogan overgenomen van anderen.
Nu heb je zelf gezien en gezegd dat die slogan NIET WAAR IS.

Wanneer laat je die slogan vallen en zie je wat er werkelijk speelt?
Wanneer gaan je ogen open en ga je zien dat je gruwelijk voor de gek gehouden wordt?

Wanneer ga je eens nadenken ipv anderen napraten?
Wanneer wordt je erlijk tegen jezelf?
Amorele atheistische nitwit
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

islamway schreef:
tomc schreef:
islamway schreef:geen idee maar mischien wouden ze het land veroveren. ik vind deze mensen geen moslims en daar heb ik niks mee te maken. iedereen mag geloven wat ie wil. volgens de islam hoor je je zo niet te gedragen
Nee ? Koran 8:39 :
pedofielenboek 8:39 schreef:39. En bestrijdt hen [de ongelovigen] totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.
Wat, exact betekend dit dan ? Trouwens van iemand wiens heilig boek een hoofdstuk "oorlogsbuit" heeft, klinkt jou vals pacifisme ERG hol.
MAAR ALS ZIJ OPHOUDEN staat in de koranvers goed lezen tomc!!
Ok ... met WAT moeten ze concreet ophouden ? Heel simpel : met ongelovig zijn.

Dit betekend dus heel simpel : islam of dood.

Mensen ! Vecht tegen islamway en vermoord haar als je kan, omdat ze moslim is. Maar als ze ophoudt, hou dan ook op.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

islamway schreef:risalah is een zeer goede docemaintaire ga maar bv naar biblio ofsow.
trouwens niet alle docemataires zijn verzonnen hoo.en nee ik ben een een echte moslima
Dat kan niet. Een documentaire beeld natuurlijk mensen uit, en dat is dus verboden in de islam.

Als moslima kan jij die dus niet gezien hebben ... Als moslima kan jij zelfs nog nooit de tv opgezet hebben, behalve om jihad voor te bereiden.

Dus wat is het nu ?
1) jij bent geen moslim
2) jij bent moslim, maar volgt de koran niet, en kijkt dus tv en internet enzomeer, in het kort, jij bent een hypocriet
3) je beweerd dat het uitbeelden van mensen wel toegestaan is in de islam

Vertel eens.
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

tomc schreef:
islamway schreef:risalah is een zeer goede docemaintaire ga maar bv naar biblio ofsow.
trouwens niet alle docemataires zijn verzonnen hoo.en nee ik ben een een echte moslima
Dat kan niet. Een documentaire beeld natuurlijk mensen uit, en dat is dus verboden in de islam.

Als moslima kan jij die dus niet gezien hebben ... Als moslima kan jij zelfs nog nooit de tv opgezet hebben, behalve om jihad voor te bereiden.

Dus wat is het nu ?
1) jij bent geen moslim
2) jij bent moslim, maar volgt de koran niet, en kijkt dus tv en internet enzomeer, in het kort, jij bent een hypocriet
3) je beweerd dat het uitbeelden van mensen wel toegestaan is in de islam

Vertel eens.
waar heb je het nou over jihad voorbereiden wat denk je wel dat je bent???ik kijk tv en internet en dat is niet verboden. als het om bv kennis vergaren is. die koranvers staat dat als de ongelovigen ophouden om tegen JE TE VECHTEN HOUD DAN OOK OP BV ALS IEMAND TEGEN JE VECHT DAN GA JE JE ZELF TOCH OOK VERDEDIGEN??/!
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

tomc schreef:
islamway schreef:
tomc schreef: Nee ? Koran 8:39 :
Wat, exact betekend dit dan ? Trouwens van iemand wiens heilig boek een hoofdstuk "oorlogsbuit" heeft, klinkt jou vals pacifisme ERG hol.
MAAR ALS ZIJ OPHOUDEN staat in de koranvers goed lezen tomc!!
Ok ... met WAT moeten ze concreet ophouden ? Heel simpel : met ongelovig zijn.

Dit betekend dus heel simpel : islam of dood.

Mensen ! Vecht tegen islamway en vermoord haar als je kan, omdat ze moslim is. Maar als ze ophoudt, hou dan ook op.
nee niet met ongelovig zijn maar met ophouden met vechten.
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

islamway schreef:nee niet met ongelovig zijn maar met ophouden met vechten.
Dus moslims moeten beginnen met vechten, en als de ongelovigen ophouden met vechten moeten ze (na implementatie van 8:56, en 8:57, een massamoord dus) met rust gelaten worden ?

Islam is niet defensief. Elke moslim moet altijd vechten. Waarom ontwijk je die term "dar al-harb" trouwens ? Past het niet in jouw sprookwereldje dat je wilt opdringen aan ons ?

En als er geen dwang is in religie, zeg me dan dit eens : wat zou er gebeuren als jij nu aan je ouders gaan annonceren dat je Christen (of Hindu, veel meer kleurtjes) wordt ? Aangezien islam vrijheid van religie preekt, en dit daar duidelijk onder valt, zullen ze je steunen. Juist ? Oh wacht ...

De doodstraf voor ex-moslims ? Vertel eens hoe dat strookt met jouw vrijheid van religie ?
Jan Janssen
Berichten: 112
Lid geworden op: za jul 22, 2006 3:14 pm
Locatie: Germany

Bericht door Jan Janssen »

tomc schreef:
islamway schreef:nee niet met ongelovig zijn maar met ophouden met vechten.
Dus moslims moeten beginnen met vechten, en als de ongelovigen ophouden met vechten moeten ze (na implementatie van 8:56, en 8:57, een massamoord dus) met rust gelaten worden ?

Islam is niet defensief. Elke moslim moet altijd vechten. Waarom ontwijk je die term "dar al-harb" trouwens ? Past het niet in jouw sprookwereldje dat je wilt opdringen aan ons ?

En als er geen dwang is in religie, zeg me dan dit eens : wat zou er gebeuren als jij nu aan je ouders gaan annonceren dat je Christen (of Hindu, veel meer kleurtjes) wordt ? Aangezien islam vrijheid van religie preekt, en dit daar duidelijk onder valt, zullen ze je steunen. Juist ? Oh wacht ...

De doodstraf voor ex-moslims ? Vertel eens hoe dat strookt met jouw vrijheid van religie ?
Beste Tomc,

Dezelfde redenering die Islamway volgt, stond ook in De Standaard in de artikelenreeks over de islam begin dit jaar, en wel bij het onderwerp Jihad. Deze ging als volgt:

- de jihad is een spirituele strijd
- in heeeeeel extreme gevallen kan jihad ook vechten inhouden
- dit vechten is enkel defensief, nooit offensief
- voorwaarde voor oorlog is dat de moslims altijd de vijand moeten aanbieden om moslim te worden
- als de vijand de islam aanvaardt wordt er niet gevochten

Dit is de gebruikelijke redenering ivm jihad waar de naieve westerlingen gegarandeerd intrappen en die de toch niet ongeletterde redacteuren van De Standaard zonder met hun ogen te knipperen slikken en publiceren.

De redenering is dus dat de moslims enkel kunnen aangevallen worden en dat hun ongelovige vijand onder de indruk zal zijn van het genereuze voorstel van de moslims om de islam te aanvaarden. Dit voorstel is zo genereus dat geen enkele ongelovige dit kan afslaan.

Kan het nog absurder?

Nu is het zo dat moslims zo gebrainwashed zijn dat zij dit zonder blikken of blozen herhalen als papegaaien. En koppig volhouden terwijl de shariah handboeken van ALLE scholen van de Islam zeggen dat jihad een offensieve oorlog is om de islam te verspreiden. Dit is een nobel doel aangezien de Islam de waarheid is. En om die waarheid te verpreiden mag het bloed vloeien van mensen die deze waarheid ontkennen.

Groeten,
Jan

PS 1: Dar el harb is geen term die voorkomt in de koran of de hadith , dus voor mijn part is het geen islamitische term. De term is later uitgevonden om de houding van moslims tegen niet-moslims samen te vatten

PS 2: Islamway houdt het wel lang vol, masha allah
Plaats reactie