Besnijdenis? Waarom?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Correctie:

Johannes 16: 5-15
En nu ga ik heen tot hem, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: waar gaat Gij heen? Maar omdat ik dit tot u gesproken heb, heeft droefheid us hart vervuld. Doch Ik zeg u de waarheid. Het is beter voor u, dat ik heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel... Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet verdragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen.

Deze kenmerken doelen op een profeet die nog moet komen, die niet uit zichzelf zal spreken (maar wat aan hem geopenbaard word) Wordt hier de Heilige Geest bedoelt??? nee, die was er al. Wat wordt er met Trooster bedoelt???
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Dat heeft niks te maken dat het verbond alleen onder de nakomelingen van Sarah zou zijn.

Niet dingen uit z'n context halen he!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Manon »

zakaria/sjoerd schreef:Dat heeft niks te maken dat het verbond alleen onder de nakomelingen van Sarah zou zijn.

Niet dingen uit z'n context halen he!!!
Zo staat het toch in de koran! wie ben ik om Allah te gaan tegenspreken? en er staat ook niks in over àlle nakomelingen van Sarah, ENKEL over de nakomelingen van ISRAEL.
Laatst gewijzigd door Manon op zo aug 02, 2009 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Als je goed leest zie je dat ik begin met : CORRECTIE

omdat ik enkele replays daarvoor een verkeerd vers neer had gezet :!: :wink:

Dit had niks te maken met het verbond !!!!!
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

genesis17:9
Voorst zeide God tot Abraham: Gij nu zult Mijn verbond houden, gij en uw zaad na u, in hun geslachten.....

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de nakomelingen van Sarah en van Hagar... Lijkt me toch heel duidelijk
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Het verbond was met Abraham ja. Dat betekend dus voor zijn nageslacht. Christenen hebben nooit ontkend dat de Arabieren (uit Hagar) niet tot zijn nageslacht behoren. Alle nakomelingen dienen aan dit verbond te voldoen als verbond tussen Abraham vzmh en zijn nageslacht.
Zucht... Zo vermoeiend opstandige recalcitrante 27 jarige pubers die nooit volwassen worden , die moslim vriendjes gehad hebben en zich mede om deze vrienden en een meisje bekeerd hebben tot Islam.
Ik zeg het nog één keer Sjoerd. Ik heb het geduld van een engel, maar ook mijn geduld houdt eens op.
Het verbond was met Isaak en niet met Ismaël.
En hij antwoordde God: ‘Ik zou al gelukkig zijn als Ismaël onder uw bescherming mocht staan.’ 19 Maar God zei: ‘Nee, je vrouw Sara zal je een zoon baren, die je Isaak (17:19) Isaak – Isaak kan worden vertaald als ‘hij lacht’.moet noemen, en met hem zal ik mijn verbond voortzetten. Het zal een eeuwigdurend verbond zijn, dat ook voor zijn nakomelingen zal gelden. 20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen. 21 Maar mijn verbond zal ik voortzetten met Isaak, de zoon die Sara je volgend jaar omstreeks deze tijd zal baren.’ 22 Nadat God zo met hem gesproken had, ging hij bij Abraham vandaan
.

De nakomelingen van Ismaël ( moslims) waren trouwens toen net zoals nu al ettertjes , en konden niet in vrede leven met hun verwanten.

Ismaël leefde honderdzevenendertig jaar. Toen blies hij de laatste adem uit en werd hij verenigd met zijn voorouders. 18 Zijn nakomelingen woonden in een gebied dat zich uitstrekte van Chawila tot Sur, dat ten oosten van Egypte ligt, in de richting van Assur. Ze vestigden zich in de buurt van hun verwanten en leefden in onmin met hen.
Ook Jezus vmzh was besneden. Raar dat jullie eigen mens geworden god dit ook doet!!! Of toch niet??? ik denk van niet. Ook hij was een nakomeling van Abraham.


Goed van je om Jezus door het slijk te halen Sjoerd. Je familie kan trots op je zijn. "Kijk daar hebben we sjoerd, die we opgevoed hebben in de liefde van Jezus , nu bevuild hij hem.
Dat ik mezelf tot het uitverkoren volk waan, heb ik nergens gezegt, beweert of wat dan ook.. Ik geloof in wat Mohammed heeft geopenbaard. De koran
Elke Moslim voelt zich tot het uitverkoren volk Sjoerd. Moslims denken namelijk dat ze de beste onder de mensheid zijn. dat heeft Mohammed ze namelijk verteld.

Niet moslims worden vernederd, ontmenselijkt, verduiveld en met de dood bedreigd. Ze gelden als minderwaardig: ”Het zijn immers mensen, die geen verstand hebben.” (Soera 9, 127), ”Diegenen van de mensen uit de Schrift en de heidenen, die ongelovig zijn, zullen eens in het vuur van de hel zijn en er eeuwig in verblijven. Ze zijn de slechtste van alle schepsels.” (Soera 8, 55)
Ik geloof in wat Mohammed heeft geopenbaard. De koran
Nou, dat is dan heel dom van je. Je verloochend de ware God, zijn zoon Jezus en de heilige geest.
Je komt er wel achter als je sterft. Jij wordt dubbel gestraft, want jij komt uit een gezin waar jij de woorden van de ware God heb kunnen horen.
Maar ga je gang Sjoerd. Je hebt trouwens ook nog eens jezelf vernederd. Van een kind van God ben je veranderd in een slaaf van de afgod Allah.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Manon »

zakaria/sjoerd schreef:genesis17:9
Voorst zeide God tot Abraham: Gij nu zult Mijn verbond houden, gij en uw zaad na u, in hun geslachten.....

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de nakomelingen van Sarah en van Hagar... Lijkt me toch heel duidelijk
Hoezo Genesis? Volgens Mohammed was Genesis toch vervalst? en was enkel de koran het enige echt en ware woord van Allah?
Wat zit jij nu je stelling te bewijzen middels verzen uit die vervalste bijbelboeken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef: Doch Ik zeg u de waarheid. Het is beter voor u, dat ik heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel... Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet verdragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen.

Deze kenmerken doelen op een profeet die nog moet komen, die niet uit zichzelf zal spreken (maar wat aan hem geopenbaard word) Wordt hier de Heilige Geest bedoelt??? nee, die was er al. Wat wordt er met Trooster bedoelt???
Weer een diepe zucht..
Ben je Pinksteren nu ook al vergeten?
De trooster was de Heilige Geest Sjoerd .De Heilige Geest wordt ons gegeven om met God verbonden te blijven. De Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing’
Maar ja. Jij ontkend de heilige geest. En wie de geest ontkent zal dat NIET vergeven worden. Hij zal geestelijk dood zijn.
We zien het voorbeeld voor ons.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Ariel,

ik haal Jezus vzmh niet door het slijk, ik zeg alleen dat hij besneden is... Zie mijn topic Jezus in de islaam... Is Jezus God???
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:genesis17:9
Voorst zeide God tot Abraham: Gij nu zult Mijn verbond houden, gij en uw zaad na u, in hun geslachten.....

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de nakomelingen van Sarah en van Hagar... Lijkt me toch heel duidelijk
Nog voor dat Izaak was geboren heeft God Abraham verteld dat hij zijn verbond met Izaak zou oprichten.
Genesis 17 vers 21...
Maar Mijn verbond zal Ik met Izaak oprichten, die u Sara op dezen gezetten tijd in het andere jaar baren zal.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

anyway... als het verbond (zoals jij verondersteld) alleen voor de nakomelingen van Sarah was... kom je ook uit bij Maria (joden volgen immers de vrouwenlijn) Jezus vzmh kwam uit Maria... Dus volgens je eigen teksten zou Jezus vzmh besneden moeten zijn... Of gaat hij in tegen zijn eigen verbond (als je uitgaat dat Jezus vzmh mensgeworden god is??? Dat zou wel heel raar zijn vind je niet??? Dus ik zie niet in waarom ik Jezus vzmh door het slijk haal!!!!

Of is dit omdat je de besnijdenis maar iets raars vind en het niet leuk vind om eraan herinnert te worden dat het zo is???

Tevens is het Paulus die de besnijdenis heeft afgeschaft... Niet Jezus vzmh!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Ariel,

ik haal Jezus vzmh niet door het slijk, ik zeg alleen dat hij besneden is... Zie mijn topic Jezus in de islaam... Is Jezus God???
Dat doe je wel Sjoerd. Je hebt Jezus verlaagd en vernederd. Lees wat je net schreef.
Ook Jezus vmzh was besneden. Raar dat jullie eigen mens geworden god dit ook doet!!! Of toch niet??? ik denk van niet. Ook hij was een nakomeling van Abraham.
Je zegt "Jullie" dat betekend dat hij niet van jou is . Je zegt dat wij hem God gemaakt hebben terwijl je in de bijbel kan lezen ( ik heb dit toch al een keer aan je geschreven. waarom let je niet op? ) dat Jezus een deel is van God. Hij is dus goddelijk
.
Johannes 5:23
“Opdat zij allen de Zoon eren gelijk zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, Die Hem gezonden heeft”.

Johannes 10:30:
“Ik en de Vader zijn één”

Johannes 14:8,9
“Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg. Jezus zei tot hem: Ben Ik zo lang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien; Hoe zegt gij: Toon ons de Vader?”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Wij/ik eren Jezus vzmh wel degelijk. Maar overdrijven het niet.
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Markus 12:29-32
Welk gebod is het eerste van alle? Jezus antwoordde: het eerste is: Hoor Israël, de Here, onze God, de Here is ÉÉN... En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Inderdaad Meester, naar Waarheid hebt Gij gezegt, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij.

In welke context denk je jou aanhaling te plaatsen???
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Wij/ik eren Jezus vzmh wel degelijk. Maar overdrijven het niet.
God weet wat je geschreven hebt Sjoerd. Hij kan in je hart en ziel kijken. Ik hoop dat hij nog steeds kan lezen wat er in staat. Ik bedoel dat ik hoop dat je hart en ziel inmiddels niet een groot zwart gat geworden is.

Ik zal je niet veroordelen. Dat is niet mijn taak. Ik kan je alleen maar waarschuwen. Dat doe ik uit liefde, want Jezus ( de man die jij tot nu toe lager in schat dan de moordenaar en dief Mohammed ) heeft mij dat geleerd. Heb uw vijanden lief als u zelf. Nou ben jij mijn vijand niet, maar ik ben wel jouw vijand. Jij moet mij haten. Dat moet je van je koran en je Allah. Bij ons in de Christelijke kerk leert men dat wij moeten liefhebben.
Zelfs jij een afvallige die Jezus vies maakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Markus 12:29-32
Welk gebod is het eerste van alle? Jezus antwoordde: het eerste is: Hoor Israël, de Here, onze God, de Here is ÉÉN... En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Inderdaad Meester, naar Waarheid hebt Gij gezegt, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij.

In welke context denk je jou aanhaling te plaatsen???
Daar bedoelde Jezus mee dat er maar een God is Sjoerd, en dat men geen afgoden mag aanbidden. Zoals bijvoorbeeld Allah.
Jij hebt zelf gezegd dat God Almachtig is. Dus waarom kon God zich dan niet als zijn zoon aan ons openbaren?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door BFA »

Wij/ik
Ben je een individu of een collectief?
Wij/ik doet mij zo denken aan de Borg uit Star Trek.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Ik doelde op je stelling Ik en de Vader zijn één.

Graag zou ik dat je de engelstalige bijbel (kings James version) erbij pakt en Johannes 3: 16 leest. God wordt daar vertaald als Alah :cool:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door BFA »

God wordt daar vertaald als Alah
Wat is je punt.
In Maleisië gebruiken ook Christen Allah voor op God te duiden.
Tot dit niet meer mocht van de Mohammedanen, omdat het 2 verschillende GOden zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:
Graag zou ik dat je de engelstalige bijbel (kings James version) erbij pakt en Johannes 3: 16 leest. God wordt daar vertaald als Alah :cool:
We gaan het nog ingewikkelder maken Sjoerd. Jij wil dat graag. Ik zal je daar straks antwoord op geven, maar ik beloof je dat je weer zal verliezen.
Islam is niet te verdedigen lieve jongen. Hoe graag je het ook wil. Islam is namelijk een vals geloof, en de waarheid zal overwinnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

BFA, ik doelde op de tekst van Ariel

Daar bedoelde Jezus mee dat er maar een God is Sjoerd, en dat men geen afgoden mag aanbidden. Zoals bijvoorbeeld Allah.
Jij hebt zelf gezegd dat God Almachtig is. Dus waarom kon God zich dan niet als zijn zoon aan ons openbaren?

Allah en God zijn dezelfde... in de woorden van Ariel wordt dat betwist... vandaar....
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Uitleg van: Ik en de Vader zijn één:

We moeten beginnen te lezen bij vers 23, die zegt: En Jezus wandelde in de tempel, in de zuilengang van Salomo.

Johannes (of wie dit verhaal ook geschreven mag hebben), verteld ons niet de reden waarom Jezus vzmh de Duivel in verzoeking brengt door alleen in het hol van de leeuw te lopen. Want we verwachten niet dat de joden een gouden kans laten liggen om Jezus vzmh terug te pakken.

Wellicht was hij aangemoedigd door de manier waarop hij letterlijk de joden in zijn eentje er van langs had gegeven in de tempel, en de tafels van de wisselaars omkeerde in het begin van zijn ambt (johannes 2:15)

"de joden omringden Hem (Jezus) en zeiden tot hem: "Hoelang houdt gij onze ziel nog in spanning?" Indien gij de Christus zijt, zeg het ons ronduit (Joh 10.24) Ze omringeden hem, terwijl ze met hun vingers in zijn gezicht zwaaiden, begonnen ze hem te beschuldigen en te tarten, door te zeggen dat hij zijn bewering niet ronduit genoeg naar voren had gebracht, niet duidelijk genoeg. Dat hij dubbelzinnig zou spreken. Ze probeerden zichzelf in razernij te werken om hem te beledingen. In feite was hun werkelijke klacht dat zij niet van zijn manier van prediken hielden, zijn smaadredes, de manier waarop hij hen veroorde voor hun vormelijkheid, hun plechtigheid, hun leven op de letter van de wet, terwijl ze de geest vergaten. Maar Jeuzs vzmh kon zich niet veroorloven hen verder te provoceren; er waren er teveel en ze waren uit op een gevecht. Beter te voorzichtig dan zich aan gevaar bloot te stellen. In een verzoeningsgezinde geest passende bij de gelegenheid, antwoordde Jezus: Ik heb het u gezegt en gij gelooft het niet; de werken, die ik doe in de Naam mijns Vaders, die getuigen van mij; maar gij gelooft niet, omdat gij niet tot mijn schapen behoort.(Joh10:25-26)
Niet verloren gaan in de eeuwigheid en neimand zal ze UIT MIJN HAND ROVEN. Wat mijn Vader mij gegevenheeft, gaat alles te boven en niemand kan iets ROVEN UIT MIJN Vader's HAND. (joh10:27-29)
Hoe kan iemand zo blind zijn om niet de nauwkeurigheid van de eindes van de laatste twee verzen te zien??? Maar sprirituele oogkleppen zijn nog moeilijker te verwijderen dan lichamelijke afwijkingen.
Hij verteld de joden, en legt vast voor het nageslacht, wat de werkelijke eenheid of relatie is tussen Vader en zoon. Het meest cruciale vers: Ik en de Vader zijn een. ÉÉN in wat??? in hun alwetendheid??? In hun aard???? in hun almacht????? NEEE... in hun DOEL.

wordt vervolgt
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

In hun DOEL... Dat zodra een gelovige het geloof heeft aangenomen, de boodschapper er voor zorgt dat hij een gelovige blijft, en ook de Almachtige God er voor zorgt dat hij een gelovige blijft.

Dit is het doel van de "Vader" en de "Zoon" en de "Heilige Geest" en van elke man en elke vrouw die gelooft. Laat dezelfde Johannes zijn gnostische mystieke woordenstrooms eens uitleggen...

Op dat zij allen"ÉÉN zijn, gelijk Gij, Vader, Gij in mij en ik in U, dat ook zij in ons zijn; "...ik in hen en Gij in mij, dat zij volmaakt zijn tot ÉÉN.. (joh 17:20-23)

Als Jezus vzmh één is met God, en als die "eenheid" hem tot God maakt, dan is de verrader Judas, en de twijfelde Thomas, en de duivelse Peter (zie markus 16:23), plus de andere negen die hem in de steek lieten toen hij hen het hardst nodig had, ook God(en) omdat dezelfde eenheid die hij beweerde met God te hebben in Joh 10:30, nu door hem wordt beweerd voor "allen" die hem alleen lieten en vluchten (marcus 14:50), en alle "kleingelovigen"(mattheus 8:26). Alleen van "het ongelovige en verkeerde geslacht(lucas 9:41)

Waar en wanneer zal de christelijke godslasteringen eindigen???

De uitdrukking "Ik en mijn Vader zijn één" was erg onschuldig, waarmee niet meer dan een gemeenschappelijk doel met God werd bedoeld (lees bijvoorbeeld eens Matth 19:6,, hier zijn een man en zijn vrouw tot één vlees; 2 personen = 1 echtpaar, met kinderen erbij zullen zij 1 gezin zijn, wat bestaat uit meerdere personen. 1 Voetbalelftal bestaat ook uit meerdere personen, samen zijn zij één)

wordt vervolgt
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door BFA »

Jij hebt zelf gezegd dat God Almachtig is.
Dat BFA onoverwinnelijk is, durf ik zeggen.
Dat God almachtig is, zijn woorden die niet uit mijn mond komen.
Allah en God zijn dezelfde...
Wat jij met Allah bedoelt, wat ik met God bedoel zijn in 2 tegengestelde dingen.
Dat weet jij ook, anders zou je nooit over Christelijke legers spreken. Het feit dat je Christelijke legers tov Mohammedaanse legers stelt, maakt dat je heel goed weet waar het verschil ligt. (of toch zou moeten weten) Durf je dit verschil uitspreken inplaats van er steeds naast te zitten zeveren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Maar de joden zochten problemen, en elk excuus zou niet voldoende zijn, en daarom: 'droegen de joden weder stenen aan om hem te stenigen. Jezus antwoordde hun: Ik heb u vele goede werken doen zien van wege mijn Vader; om welke reden van de werken wilt gij mij stenigen? De joden antwoordden hem: Niet om een goed werk willen wij u stenigen, maar om godslastering en omdat gij, een mens, uzelf tot God maakt (joh 10:31-34)

In het reeds eerder vermede vers 24, beweerden de joden onterecht dat Jezus vzmh dubbelzinnig sprak. Toen die aantijging op bekwame wijze was weerlegd, begonnen zij hem te beschuldidigen van godslastering, wat in het spirituele rijk als verraad is. Dus zeiden zij dat Jezus vzmh beweerde God te zijn in: Ik en mijn Vader zijn één.

De christenen zullen het met de joden eens zijn dat Jezus vzmh zo'n bewering heeft geuit; maar ze verschilden met de joden dat het geen godslastering was, omdat de christenen zeggen dat hij God was, en recht had zijn goddelijkheid opte biechten.

De christenen en de joden zijn het er beiden over eens dat de uitspraak ernstig is. Voor de één als een excuus voor goede 'verlossing' en voor de ander als excuus om hem aan de kant te vegen. Laat Jezus vzmh sterven tussen die 2. Maar Jezus vzmh weigert om mee te doen met dit smerige spelletje, dus "antwoordde Jezus hun: Is er niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd: gij zijt goden? Als hij hen goden genoemd heeft, tot wie het woord Gods gekomen is, en de Schrift niet kan gebroken worden, zegt gij dan tot hem, die de Vader geheiligd en in de wereld gezonde heeft: Gij lastert, omdat ik heb gezegt: Ik ben God's zoon???

Het is een beetje sarcastich in ver 34, maar in elk geval, waarom zegt hij: uw wet??? is het niet ook zijn wet??? Heeft hij niet gezegd: Meent niet dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. Want voorwaar, ik zeg: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet ÉÉN jote of ÉÉN titel vergaan zijn van de wet, eer alles zal zijn geschied.
Plaats reactie