Besnijdenis? Waarom?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
hans van de mortel

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

Muslima schreef:Ik heb echt alle mogelijke soera's waaraan jullie aanstoot nemen uitgelegd, maar kan ik niet doen.
Aha! Mevrouw is een godgeleerde, een vrouwelijke imam zelve! Ziehier de evolutie binnen islam! Zou het er dan eindelijk van gekomen zijn en hebben wij de eer hier als eersten getuigen van te mogen zijn?

Muslima die de vrouwelijke reïncarnatie van de lang verwachte emancipatie van de vrouw binnen de onderdrukkende islam blijkt te zijn? Is zij nu een door Allah gegeven vrouwelijke afspiegeling van een ayatolla, moefti, imam, kalief, mahdi of moellah?

De eerste vrouwelijke genus onder de naam Muslima die in staat blijkt ons de koran uit te leggen. En ik, ik de domme druiloor, die al die tijd dacht dat de uitleg van de koran was voorbehouden aan een mannelijke ayatolla, moefti, imam, kalief, mahdi of moellah! :crying:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
SDX

Bericht door SDX »

Niet :crying: Hans, dat is nu eenmaal de vooruitgang, de emancipatie, we zijn tenslotte in de 21ste eeuw :knorrie:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Muslima

Bericht door Muslima »

hans van de mortel schreef:
Muslima schreef:Ik heb echt alle mogelijke soera's waaraan jullie aanstoot nemen uitgelegd, maar kan ik niet doen.
Aha! Mevrouw is een godgeleerde, een vrouwelijke imam zelve! Ziehier de evolutie binnen islam! Zou het er dan eindelijk van gekomen zijn en hebben wij de eer hier als eersten getuigen van te mogen zijn?

Muslima die de vrouwelijke reïncarnatie van de lang verwachte emancipatie van de vrouw binnen de onderdrukkende islam blijkt te zijn? Is zij nu een door Allah gegeven vrouwelijke afspiegeling van een ayatolla, moefti, imam, kalief, mahdi of moellah?

De eerste vrouwelijke genus onder de naam Muslima die in staat blijkt ons de koran uit te leggen. En ik, ik de domme druiloor, die al die tijd dacht dat de uitleg van de koran was voorbehouden aan een mannelijke ayatolla, moefti, imam, kalief, mahdi of moellah! :crying:
Je moet geen korangeleerde zijn om te zien dat een zin in een context staat. Als er geen duidelijkheid is in de soera of vers zelf, dan ga ik uiteraard zelf niet oordelen maar dan zoek ik de tafsir op.
Muslima

Bericht door Muslima »

Anneke schreef:
Ik snap je antwoord niet goed. Ik zal dat trouwens niet doen want dat ligt niet in mijn aard en ik ben logischdenkend genoeg om de context van de verzen uit de bijbel te snappen.
Kennelijk niet logisch genoeg denkend om de islam vaarwel te zeggen :roll:

Ariel, mag ik mag ik mag ik??! :D
Een JIJ BAK is iemand die zijn eigen idee niet kan verdedigen en daarom grijpt naar andermans ideeën. Dat principe heb ik elders op het forum uitgelegd.
Ik heb mijn eigen idee omtrent de verzen uit de koran al lang verdedigd.
Ariel

Bericht door Ariel »

Muslima schreef:
Je moet geen korangeleerde zijn om te zien dat een zin in een context staat. Als er geen duidelijkheid is in de soera of vers zelf, dan ga ik uiteraard zelf niet oordelen maar dan zoek ik de tafsir op.
Kan jij me vertellen hoeveel tafsirs er zijn Muslima?
ik heb er al verschillende bekeken, en ik zie verschillende uitleggen.
Welke tafsir gebruik jij?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Bericht door Ariel »

Muslima schreef:
Anneke schreef:
Ik snap je antwoord niet goed. Ik zal dat trouwens niet doen want dat ligt niet in mijn aard en ik ben logischdenkend genoeg om de context van de verzen uit de bijbel te snappen.
Kennelijk niet logisch genoeg denkend om de islam vaarwel te zeggen :roll:

Ariel, mag ik mag ik mag ik??! :D
Een JIJ BAK is iemand die zijn eigen idee niet kan verdedigen en daarom grijpt naar andermans ideeën. Dat principe heb ik elders op het forum uitgelegd.
Ik heb mijn eigen idee omtrent de verzen uit de koran al lang verdedigd.
Het gaat er meer om dat jij ons de nare dingen uit de bijbel wilde vertellen Muslima, om zo de nare dingen uit de koran goed te praten.
Ik heb nog 1 of 2 posten van je te beantwoorden, maar die hou je van me tegoed. Ik ben moe na een dagje stappen in Amsterdam.
Toch wil ik je even een complimentje geven, want het is moedig om in het hol van de leeuw de koran en Mohammed te verdedigen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Muslima

Bericht door Muslima »

Ariel schreef: Het gaat er meer om dat jij ons de nare dingen uit de bijbel wilde vertellen Muslima, om zo de nare dingen uit de koran goed te praten.
Ik heb nog 1 of 2 posten van je te beantwoorden, maar die hou je van me tegoed. Ik ben moe na een dagje stappen in Amsterdam.
Toch wil ik je even een complimentje geven, want het is moedig om in het hol van de leeuw de koran en Mohammed te verdedigen.
Ik was niet van plan om die dingen uit de bijbel te vertellen, ik wou gewoon aantonen dat je zoiets met elke godsdienst kan flikken. Ik heb de bijbel niet nodig om de koran goed te praten, ik heb alleen de koran zelf nodig om dat te doen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Muslima schreef:
Ik was niet van plan om die dingen uit de bijbel te vertellen, ik wou gewoon aantonen dat je zoiets met elke godsdienst kan flikken. Ik heb de bijbel niet nodig om de koran goed te praten, ik heb alleen de koran zelf nodig om dat te doen.
Dan heb jij nu een probleem Muslima. De bijbel heeft het misschien geflikt in het oude testament, maar met Jezus komst zijn al de wetten vervallen, en ik heb nog nooit gehoord over een Christen die in de naam van Jezus zich zelf opblies.
Helaas is dat in Islam wel het geval. Onder het roepen van Allah ackbar, blazen Moslims zichzelf nog steeds op, en ze nemen tijden hun actie de nodige mensen mee de dood in.
Muslima

Bericht door Muslima »

Ariel schreef:
Muslima schreef:
Dan heb jij nu een probleem Muslima. De bijbel heeft het misschien geflikt in het oude testament, maar met Jezus komst zijn al de wetten vervallen, en ik heb nog nooit gehoord over een Christen die in de naam van Jezus zich zelf opblies.
Helaas is dat in Islam wel het geval. Onder het roepen van Allah ackbar, blazen Moslims zichzelf nog steeds op, en ze nemen tijden hun actie de nodige mensen mee de dood in.
Ik zei niet 'ze hebben het geflikt in de bijbel' maar 'je kan zoiets ook flikken in de bijbel in de vorm van: je kan dingen zo vervormen dat ze anders lijken dan ze zijn.
En helaas is dat in de islam wel het geval ja. Maar wat is er zo moeilijk aan te snappen dat dit een bepaalde groepering in de islam is dit aanneemt, die de koran op een bepaalde manier interpreteren? Zij wensen trouwens iedereen naar de hel die het niet met hun eens zijn, inclusief de vele moslims die mijn visie delen. En als ik het over die mensen heb dan heb ik het heeeus niet over de gemiddelde moslim in het westen.

Dit zijn de fundamentalistischte:
Een stroming binnen het wahabisme
De takfiri-stroming van onder andere Osama bin Laden heeft zijn basis in deze stroming. Zij staat een rigoureuze, hernieuwde toepassing van de Koran en de religieuze wetten voor. Deze niet-geestelijken passen de islamitische wetten echter toe zonder de islamitische leermeesters te consulteren. Zij erkennen de tafsir die in de loop der eeuwen door islamitische juristen werden gemaakt, niet.[1]
De verschillen bestaan vooral uit het verketteren van moslims die zich niet aan de "juiste" islamitische regelshouden of denkbeelden hebben. Als bij de takfirieen een moslim bijvoorbeeld een andere mening heeft wordt er takfir over hem gedaan. Op dat moment worden volgens de takfirieen zijn bloed en eigendommen halal voor hen.
Deze takfiri-stroming is maar een kleine stroming die echter door hun daden veelvuldig het nieuws halen en zodoende ook de wahabietische stroming in een slecht daglicht zet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wahabisme" onclick="window.open(this.href);return false;

Een soortegelijke stroming als het wahabisme:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salafisme" onclick="window.open(this.href);return false;
Predikt op zich geen geweld, maar volgt de aangenomen tafsir ook niet. Er zijn zo'n 2500 potentiele activisten in Nederland.

Dus 2500 in selefie, en nog een veel kleinere groep takhfiri, dat laat nog een groooote meerderheid aan moslims over die het niet zo slecht bedoelen.
mercator

Bericht door mercator »

Muslima schreef: Ik heb de bijbel niet nodig om de koran goed te praten,
Het is natuurlijk waar dat alle ellende met de Bijbel is begonnen. Mohammed wilde ook een graantje meepikken als profeet en gezant van god maar miste het intellect en de fantasie om iets nieuws te brouwen en pleegde plagiaat op de bijbel, en voegde hier en daar nog wat onzin toe, en zo is de Koran ontstaan.
Niemand heeft die boekjes nu nog nodig, het zijn relicten uit een ver verleden, toen idd alles anders was, en pedofilie bijv. algemeen geaccepteerd. Maar nu zijn we 21ste eeuw,Europa, en NU hebben we geen boodschap meer aan hersenspinsels uit de Aziatische woestijn van eeuwen terug.

Dat jij tijd hebt voor het uitvlooien van al die flauwekul zeg, zou je niet beter iets nuttigs doen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
SDX

Bericht door SDX »

mercator schreef:
Muslima schreef: Ik heb de bijbel niet nodig om de koran goed te praten,
Het is natuurlijk waar dat alle ellende met de Bijbel is begonnen. Mohammed wilde ook een graantje meepikken als profeet en gezant van god maar miste het intellect en de fantasie om iets nieuws te brouwen en pleegde plagiaat op de bijbel, en voegde hier en daar nog wat onzin toe, en zo is de Koran ontstaan.
Niemand heeft die boekjes nu nog nodig, het zijn relicten uit een ver verleden, toen idd alles anders was, en pedofilie bijv. algemeen geaccepteerd. Maar nu zijn we 21ste eeuw,Europa, en NU hebben we geen boodschap meer aan hersenspinsels uit de Aziatische woestijn van eeuwen terug.

Dat jij tijd hebt voor het uitvlooien van al die flauwekul zeg, zou je niet beter iets nuttigs doen?
:razz: Touché :smile: :knorrie:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Muslima

Bericht door Muslima »

Dat jullie 'geen tijd hebben om die flauwekul uit te vlooien' zegt genoeg over hoeveel kennis jullie dan echt over de koran hebben. Niet dat het me veel tijd kost hoor, binnen de 10 seconden heb ik meestal al de weerlegging gevonden en ondertussen leer ik nog eens iets bij.
weda
Contacteer:

Bericht door weda »

Muslima schreef:Dat jullie 'geen tijd hebben om die flauwekul uit te vlooien' zegt genoeg over hoeveel kennis jullie dan echt over de koran hebben. Niet dat het me veel tijd kost hoor, binnen de 10 seconden heb ik meestal al de weerlegging gevonden en ondertussen leer ik nog eens iets bij.
ik had eigenlijk niet willen reageren maar als iemand binnen 10 seconden een antwoord vind, dan is die heel slim.

welnu ik heb een vraag: als allah overal aanwezig is: waarom stuurt hij de engel Gabriel om boodschap over te brengen. immers hij is toch ook in mohammed aanwezig???? is hij niet almachtig, want allah maakt gebruik van iemand/iets.

jullie zeggen dat allah universeel is (alwetend). dat betekent dat allah wetten/boodschappen kan maken die universeel gelden (gods woord hoeft nooit genuanceerd te worden omdat god alwetend is). welnu: als dat zo is, waarom roepen moslims dan steeds: je moet het in context zien. zoals de verkrachting van aisha een negenjarige kind. waarom was het toen wel legitiem en nu niet????

is hierdoor jouw god alwetend???

ik hoop op een snelle antwoord.

groet,
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
mercator

Bericht door mercator »

Muslima schreef:Dat jullie 'geen tijd hebben om die flauwekul uit te vlooien' zegt genoeg over hoeveel kennis jullie dan echt over de koran hebben.
Ik heb je toch al gezegd dat ik je die hobby gun. Al zit JIJ heelder dagen in het telefoonboek te neuzen omdat het "transcendente wijsheden "zou bevatten, wil nog niet zeggen dat IK dat dan ook zou moeten doen hé. De premisse dat de koran iets waardevols zou bevatten is gewoon verkeerd, dus ga ik mijn tijd naar niet aan verbeuzelen.

Een intelligent mens zou zich schamen om kennis over de koran te hebben :turban:
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Muslima

Bericht door Muslima »

mercator schreef:
Muslima schreef:Dat jullie 'geen tijd hebben om die flauwekul uit te vlooien' zegt genoeg over hoeveel kennis jullie dan echt over de koran hebben.
Ik heb je toch al gezegd dat ik je die hobby gun. Al zit JIJ heelder dagen in het telefoonboek te neuzen omdat het "transcendente wijsheden "zou bevatten, wil nog niet zeggen dat IK dat dan ook zou moeten doen hé. De premisse dat de koran iets waardevols zou bevatten is gewoon verkeerd, dus ga ik mijn tijd naar niet aan verbeuzelen.

Een intelligent mens zou zich schamen om kennis over de koran te hebben :turban:
Als je geen kennis hebt van de koran, dan heb je volgens mij het recht niet uitspraken te doen over de goedheid of slechtheid ervan.
Scarlatti

Bericht door Scarlatti »

Dat IS t m juist Muslima... Hij HEEFT die kennis en juist dààrom kan hij dergelijke uitspraken doen...
weet je, ik voel haast medelijden met je.. durfde je maar op je eigen 'gezonde' verstand te vertrouwen.. nou ja haast.. nee ècht medelijden en mededogen voel ik.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Muslima

Bericht door Muslima »

weda schreef:
Muslima schreef:Dat jullie 'geen tijd hebben om die flauwekul uit te vlooien' zegt genoeg over hoeveel kennis jullie dan echt over de koran hebben. Niet dat het me veel tijd kost hoor, binnen de 10 seconden heb ik meestal al de weerlegging gevonden en ondertussen leer ik nog eens iets bij.
ik had eigenlijk niet willen reageren maar als iemand binnen 10 seconden een antwoord vind, dan is die heel slim.

welnu ik heb een vraag: als allah overal aanwezig is: waarom stuurt hij de engel Gabriel om boodschap over te brengen. immers hij is toch ook in mohammed aanwezig???? is hij niet almachtig, want allah maakt gebruik van iemand/iets.

jullie zeggen dat allah universeel is (alwetend). dat betekent dat allah wetten/boodschappen kan maken die universeel gelden (gods woord hoeft nooit genuanceerd te worden omdat god alwetend is). welnu: als dat zo is, waarom roepen moslims dan steeds: je moet het in context zien. zoals de verkrachting van aisha een negenjarige kind. waarom was het toen wel legitiem en nu niet????

is hierdoor jouw god alwetend???

ik hoop op een snelle antwoord.

groet,
Ik open de koran, ik vind de vers die bijvoorbeeld zegt: En strijdt tegen hen.. en eventjes ervoor lees ik'indien zij tegen u strijden' dan is het antwoord natuurlijk snel gevonden en daar hoef je geen expert voor te zijn.

Kijk, weet je waar ik mij aan irriteer? Mensen die mijn geloof onderuit te proberen halen. Ik kom hier om het misverstand over wat de koran nu wel of niet zegt uit te leggen, ik kom hier niet om te vertellen 'oh mensen bekeer jullie tot de islam' of om uit te leggen waarom de islam voor mij de ware godsdienst is, ik verwacht dus ook van andere mensen om mij in vrede te laten wat mijn geloof betreft. Op de laatste vraag wil ik wel antwoorden, dat is namelijk omdat de koran universeel is maar de ahadith niet. De ahadith is ook niet verplicht om na te volgen als moslim. Het is beter voor ons dat wij de sunnah (en de sunnah is anders dan de hadith, maar vloeit er wel in uit) volgen.
Muslima

Bericht door Muslima »

Scarlatti schreef:Dat IS t m juist Muslima... Hij HEEFT die kennis en juist dààrom kan hij dergelijke uitspraken doen...
weet je, ik voel haast medelijden met je.. durfde je maar op je eigen 'gezonde' verstand te vertrouwen.. nou ja haast.. nee ècht medelijden en mededogen voel ik.
Hij HEEFT die kennis? Hij zei toch dat hij de kennis NIET heeft?
SDX

Bericht door SDX »

Je hoeft ook écht geen expert te zijn om, als je de koran opent - de oorlogsinstructies leest - je gezond verstand te laten spreken en tot de conclusie te komen dat zulke uitspraken niet NOOIT van een god of een almachtig wezen KUNNEN komen...
Een almachtig wezen, een god, een 'iets' dat alles weet, alles hoort, alles ziet, alles kán...heeft geen boek met oorlogsinstructies nodig om ZIJN/HAAR zogezegde schepping - hetgeen hij/zij/het zelf geschapen heeft - instructies te sturen om elkaar uit te moorden...met 1 (figuurlijke) vingerknip kan dat opper-almachtig wezen dan ook wel zelf degenen zijner/harer schepselen vernietigen, straffen etc...daar heeft dat almachtig schepsel ons, arme aardwormen dan niet voor nodig - en zeer zeker ook geen boek met oorlogsinstructies.
Ik geloof niet in een god, maar áls er toch (against all odds) 1tje zou zijn, verkies ik niet zo'n kwaadaardige als jouw allah!
Scarlatti

Bericht door Scarlatti »

ah je beantwoordt het al SDX... scheelt mij weer tijd... :P
Islam=LEVENSBEDREIGEND

SDX

Bericht door SDX »

Scarlatti schreef:ah je beantwoordt het al SDX... scheelt mij weer tijd... :P
:knorrie: Great Minds Think Alike :rongue: :knorrie:
Scarlatti

Bericht door Scarlatti »

SDX schreef:
Scarlatti schreef:ah je beantwoordt het al SDX... scheelt mij weer tijd... :P
:knorrie: Great Minds Think Alike :rongue: :knorrie:
:knorrie: :rongue: exactement! :wink: :knorrie:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

SDX

Bericht door SDX »

Muslima schreef:
Scarlatti schreef:Dat IS t m juist Muslima... Hij HEEFT die kennis en juist dààrom kan hij dergelijke uitspraken doen...
Hij HEEFT die kennis? Hij zei toch dat hij de kennis NIET heeft?
Das 'taquyia' ken je da :evil:
Muslima

Bericht door Muslima »

SDX schreef:Je hoeft ook écht geen expert te zijn om, als je de koran opent - de oorlogsinstructies leest - je gezond verstand te laten spreken en tot de conclusie te komen dat zulke uitspraken niet NOOIT van een god of een almachtig wezen KUNNEN komen...
Een almachtig wezen, een god, een 'iets' dat alles weet, alles hoort, alles ziet, alles kán...heeft geen boek met oorlogsinstructies nodig om ZIJN/HAAR zogezegde schepping - hetgeen hij/zij/het zelf geschapen heeft - instructies te sturen om elkaar uit te moorden...met 1 (figuurlijke) vingerknip kan dat opper-almachtig wezen dan ook wel zelf degenen zijner/harer schepselen vernietigen, straffen etc...daar heeft dat almachtig schepsel ons, arme aardwormen dan niet voor nodig - en zeer zeker ook geen boek met oorlogsinstructies.
Ik geloof niet in een god, maar áls er toch (against all odds) 1tje zou zijn, verkies ik niet zo'n kwaadaardige als jouw allah!
Allah heeft ons vrije wil gegeven om keuzes te maken, maar daarbij heeft Hij ons ook instructies gegeven. Wij hebben de keuze om die na te volgen. Het wereldlijke leven is enkel een test , een beproeving om te zien of wij waardig zijn het paradijs te betreden. Als Hij wou kon Hij de mens die vrije wil ontnemen, maar dat zou de essentie van zijn wij waardig of niet teniet doen.
Bernie

Bericht door Bernie »

@ Muslima,

Ik vind het in ieder geval moedig van je dat je hier schrijft. Dat meen ik echt. Je bent als moslim hier een kleine minderheid. Veel mensen met kennis staan tegenover je. Niet iedereen schrijft even vriendelijk.

De vraag van Weda interesseert mij ook, en het hele gebeuren met het wezen waarvan jullie geloven dat het Gabriel was, interesseert mij. hoe denkt een moslim(a) hierover? Wat is zo overtuigend aan dit wezen?

Je kent profeet Mozes vast ook. Hij kreeg een openbaring op een bergtop, kwam er vervuld en positief vandaan en de openbaring was helder en zinvol voor de mensen.

De feiten uit de islamitische bronnen over de 1e ontmoeting van Mohammed met dit wezen.
Het was een ontmoeting op een donkere plaats (een grot) en Mohammed dacht in 1e instantie niet met een engel te maken te hebben. Hij was zelfs ernstig in paniek. Het wezen probeerde hem te wurgen. Het vroeg hem een tekst te lezen wat hij niet kon. Wist de 'engel' dit dan niet? Mohammed kreeg na deze ontmoeting zelfs zelfmoordgedachten. Drijft een engel een mens tot zelfmoordneigingen?

Is dit nu wat je je voorstelt bij een ontmoeting met een engel? Was het wel een engel? Mohammed dacht van niet, en ik geef hem eens ongelijk. Maar iemand anders overtuigde Mohammed daar uiteindelijk van.

En wat meldde dit wezen? De 1e openbaring van het wezen ging over onze schepping uit een bloedklonter, wetenschappelijk gezien volslagen nonsense. Dat is ook geen positieve aanwijzing. Zou Allah iemand sturen die een mens in paniek brengt, met een boodschap die niet klopt?

Het lijkt me zo interessant als een moslim(a) hier nu eens op in zou gaan. Waarom denk je dat dit alles kwam van een engel die namens Allah sprak?
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Plaats reactie