Besnijdenis? Waarom?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
BFA

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door BFA »

Pilaarbijter.
Het is bijna te begrijpen dat je Mohammedaan bent geworden.
Zielig in feite. Achterde essentie zal je nooit komen.
Nooit van het Christendom. Waarschijnlijk ook nooit van Islam. Ingeval van Islam, als het veel te laat voor je is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

zakaria/sjoerd schreef: 1 Voetbalelftal bestaat ook uit meerdere personen, samen zijn zij één.
Die ene wereld bestaat uit een paar miljard mensen. En toch zijn die mensen niet één. Wat dat voetbalelftal van jou betreft, dat uit levende spelers bestaat en dat één is, dat moet nog uitgevonden worden. Eerder heb ik de indruk dat jij nauwelijks iets van voetbal begrijpt. Weleens van Playstation gehoord? daar speel je met een voetbalelftal tegen een ander elftal. Dat andere elftal is de computer. Het ene elftal bestuur jij. Beide elftallen zijn afzonderlijk één. Want één persoon speelt tegen de ander zijnde één computer.
Een voetbalelftal bestaat uit 11 individuele spelers. Sommige trainers hebben weleens geprobeerd een robot van zo’n elftal te maken. Wat je wel kunt stellen is dat 1 voetbalelftal een eenheid vormt. Dat is totaal iets anders dan gelijkwaardig aan. Zoals, mijn zak aardappelen bestaat uit meerdere aardappelen, maar samen zijn zij één. Dat slaat dus nergens op. En als je het figuurlijk bedoelt, mij best. Dan is in jouw geval die hele bijbel dus figuurlijk. Een boek vol kommer en kwel, hier en daar afgestraft met filosofische hoogstandjes van schrijverskunst.

Hij die gelooft is dom en denkt niet na. Wie probeert de dingen te begrijpen, die persoon denkt na. Ook hij die twijfelt denkt tenminste na.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
zakaria/sjoerd

Bericht door zakaria/sjoerd »

Als het niet figuurlijk bedoelt wordt, dan is het letterlijk. Dat betekend dat Jezus vzmh is gereïncarneerd. Lees dan mijn topic in het begin nog eens door en je ziet dat dat onzin is. Hij kan immers niet tot zichzelf bidden.

Dus zowel figuurlijk als letterlijk word tegengesproken op dit forum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat is het nou???????????????????

Gewoon antwoorden: Letterlijk of Figuurlijk

Graag iedereen antwoorden... geen hele poespas, gewoon Letterlijk of Figuurlijk

THNX
Manon

Bericht door Manon »

Terug uit de doden opgestaan is niet hetzelfde als gereïncarneerd.

Misschien was hij na de kruisiging gewoon in coma geraakt? schijndood? kan allemaal zijn hé.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Nick

Re:

Bericht door Nick »

Ariel schreef:Met die stelling ben ik het helemaal eens. Weer een foutje van Allah.

Besnijdenis is puur verminking van het lichaam. Heel vaak gaat een besnijdenis mis en zijn er complicaties.
Een poos geleden lag mijn kleinzoon in het ziekenhuis, en naast hem lag een Islamitisch jongetje waar bij de besnijdenis verkeerd gegaan was. Hij lag er al 4 dagen, en moest nog zeker een week in het ziekenhuis blijven.
Ik heb even met de ouders van dit jongetje gesproken, ( ze waren niet echt blij met mijn interesse in hun zoon) en toen heb ik ook aan ze gevraagd of ze ook niet dachten dat Allah een fout gemaakt heeft toen hij de man uit klei geschapen heeft, want als het verwijderen van de voorhuid in zijn ogen zo noodzakelijk is, dan had hij toch beter de man zonder voorhuid kunnen maken .
De ouders gaven geen antwoord op mijn vraag, maar keken wel verstoord. Ik heb maar niet aangedrongen op een antwoord. Ik heb wel tegen het jongetje gezegd dat hij nu veel pijn moest lijden vanwege Allah.

Op het vrije Volk staat een artikel over besnijdenis.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6066" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook mijn gedachten, Ariel. Met de haardos en de clitoris van de vrouw idem. :wink:
Tja...
Nick

Bericht door Nick »

aislin schreef:
Ariel schreef:Ik zie niet in wat ik verkeerd gedaan heb aislin . Ik heb op een respectvolle manier deze mensen benaderd. Misschien was mijn vraag een beetje scherp, maar soms moet men scherp zijn om door te dringen in iemands hoofd.
En nee, deze mensen waren niet blij met mijn aandacht voor hun zoon. Ik vermoed trouwens dat ze helemaal niet blij waren dat hun zoontje met andere kinderen op een zaal lag. Ik ben in dat ziekenhuis een zak snoepjes voor mijn kleinzoon gaan kopen, en ik heb toen ook een zak snoep voor dat jongetje , en voor nog een ander kindje gekocht. Ik ben van mening dat men met nooit een ander kind mag overslaan
Anyway. Toen ik de zak snoep aan het knulletje gaf merkte ik dat de ouders daar geen prijs op stelde.
Waarom weet ik niet, want hij lag wel eigen meegebracht snoep te kauwen. Ik vermoed dat mijn snoep in de vuilnisbak beland is, maar dat moeten die mensen zelf weten.
In al die tijd dat het kind met mijn kleinzoon op dat zaaltje lag, hebben de ouders van dit jongetje geen woord tegen mijn zoon of schoondochter gesproken. Er kon zelfs geen hallo af. Misschien verlegen? Of misschien toch een beetje niet met ongelovige om willen gaan? Ik weet het niet, en ik kan het ze ook niet meer vragen.

Wat betreft mijn opmerking over dat Allah beter een mens had kunnen schapen zonder voorhuid ( als die er toch afmoet.) Deze vraag heb ik ook aan een Jood gesteld. ( van hem kreeg ik wel een antwoord) Ik zie niet in waarom ik extra voorzichtig en met overdreven respect mensen over hun religie moet benaderen. Als ik een vraag heb, dan stel ik die. Of dat nou een Christen , Jood of Moslim is.
Dat jij dat misschien niet doet is een andere zaak. Waarschijnlijk heb jij al een dhimmie houding aangenomen . Ik ben geen dhimmie type, en ik heb geen respect voor mensgemaakte idiote regeltjes en wetjes .
En dat jongetje moest lijden omwille van Allah. Had ik daar ongelijk in?
Dat jij niet ziet dat jouw benadering verkeerd was zegt genoeg.
Je geeft zelf aan dat de ouders niet blij waren met de 'aandacht' (lees bemoeizucht) van jouw persoontje.
Je hebt de ouders niks gevraagd, je hebt jezelf opgedrongen.
Het feit dat de ouders aanvoelden dat jouw zogenaamde belangstelling niet uitging naar dat jochie, maar om je gal te kunnen spuien en jij daar klakkeloos over heen maaide, zegt mij wel genoeg.
Jij vraagt jezelf af waarom de ouders het niet op prijs stelden dat jij hun kind dat zak snoep gaf, at terwijl je die ouders liep af te zeiken en hun kind. (jee, hoe kan dat, wat heb ik verkeerd gedaan) :roll:
Ouders voelen aan of iemand het goed voor heeft met hun kind, en hun gevoel heeft ze duidelijk niet in de steek gelaten.
Al had je met een doos snoep aangekomen, jouw attitude tov hen stond op je voorhoofd geschreven en jij denk dat mensen dat niet doorhebben.
Zij hadden vanaf het begin een antipathie tegen jou, vandaar dat ze weigerden om jou te begroeten, en ik kan me daar helemaal inkomen.
Jouw bemoeizucht is geheel iets anders dan welgemeende intresse.
Je hebt zoals je al aangeeft geen respect voor mensgemaakte indiote regeltjes en dat straal je ook uit, je verdomt het mensen te respceteren die een religie aanhangen en schroomt daarbij niet hun kind ook nog eens aan te vallen.
Lager dan dat kun je als mens niet gaan Ariel.
Je kunt en mag mij een dhimmie type noemen Ariel, dat heb ik liever dan dat men mij zou vergelijken met iemand zoals jij.
Het valt me op dat jij wel erg vaak vindt ,dat mensen anderen schofferen, Aislin.
Jij verdedigt hier die ouders van dat jongetje; Ariel zou volgens jou respect moeten tonen
voor mensen die hun kind laten verminken, ik denk dat dit meer over jou zegt, dan over Ariel.
Kijk liever eerst eens naar die ouders, die juist hun eigen kind schofferen door hem te laten verminken, ipv met dat vingertje naar Ariel te wijzen.
hans van de mortel

Is die Aislin nou besneden of niet? Als ik moslim en besneden was dan heb ik alleen maar reden om zo geschokt te reageren omdat mensen van het FFi mij dingen duidelijk maakten die ik voorheen nog niet had kunnen overzien. En bij moslims gaat zo’n schrikreactie meestal gepaard met het ophoesten van agressief gedrag. Uit de reacties van Aislin kunnen we opmaken dat er iets structureel mis is met de moslimmens. Hij gelooft namelijk in een of meer engelen zonder in staat te zijn het begrip engel nader te kunnen omschrijven. Dat is dan jammer dat Mohammed dat zelf ook niet wist, hij lulde maar wat. Anders had Aislin Mohammed zo kunnen napraten. Want dat is de betekenis van de koran. Geen leerboek, maar een napraatboek voor dwazen en gelovige onnadenkenden. Mohammed was een domme naprater van joden en christenen. Toch konden de joden haarfijn uitleggen wat nou precies de betekenis van het woord engel was. Trouwens, als analfabeet Mohammed niet zo dom was geweest en had kunnen lezen, was hij er zelf ook zo achter gekomen.

Islamitische islamaanhangers van het moslimisme leggen liever hun oor te luisteren bij gelovige dwazen, dan zelf proberen te begrijpen. Door wetenschappelijke studie en gedegen onderzoek te verrichten.

Nick

Bericht door Nick »

hans van de mortel schreef:Is die Aislin nou besneden of niet? Als ik moslim en besneden was dan heb ik alleen maar reden om zo geschokt te reageren omdat mensen van het FFi mij dingen duidelijk maakten die ik voorheen nog niet had kunnen overzien. En bij moslims gaat zo’n schrikreactie meestal gepaard met het ophoesten van agressief gedrag. Uit de reacties van Aislin kunnen we opmaken dat er iets structureel mis is met de moslimmens. Hij gelooft namelijk in een of meer engelen zonder in staat te zijn het begrip engel nader te kunnen omschrijven. Dat is dan jammer dat Mohammed dat zelf ook niet wist, hij lulde maar wat. Anders had Aislin Mohammed zo kunnen napraten. Want dat is de betekenis van de koran. Geen leerboek, maar een napraatboek voor dwazen en gelovige onnadenkenden. Mohammed was een domme naprater van joden en christenen. Toch konden de joden haarfijn uitleggen wat nou precies de betekenis van het woord engel was. Trouwens, als analfabeet Mohammed niet zo dom was geweest en had kunnen lezen, was hij er zelf ook zo achter gekomen.

Islamitische islamaanhangers van het moslimisme leggen liever hun oor te luisteren bij gelovige dwazen, dan zelf proberen te begrijpen. Door wetenschappelijke studie en gedegen onderzoek te verrichten.

Ze zegt dat ze ook tegen besnijdenis is, maar ze vindt wel dat een ander respect moet hebben
voor ouders die hun kind laten verminken, dat is iets wat ik niet kan rijmen.
Ariel

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef: God wordt daar vertaald als Alah :cool:
Nou, dat is zeker cool... :smile:

Allah is een titel naam Sjoerd. Net zoals het woord God.
Er zijn namelijk vele goden die men god noemt.

De ware naam van God is JHWH ( Elohim )

Exodus 20:2-3} I am YHWH your God, who brought you out from the land of Egypt, from a house of slavery. You are not to have any other [gods] before Me.

Hoe komt het dat JHWH, nooit wordt genoemd in de Koran…Simpel omdat de Joden het hem dat nooit verteld hebben, omdat ze de naam van God niet mogen uitspreken. Vandaar dat Mohammed zijn naam niet wist. Mohammed wist wel de naam van een van de goden uit de pre-islamitische tijden . Daar was hij immers mee opgegroeid. Zijn vaders naam was immers Abdallah ( slaaf van Allah ), en vandaar dat Mohammed deze naam gekozen heeft als god van zijn nieuwe religie .

Kijk, zei Mohammed. Jullie geloven reeds dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de enige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden". Dit kan gezien worden in het feit dat het eerste gegeven in de moslimkreet niet is "Allah is groot" maar "Allah is de grootste", d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden. Waarom zou Mohammed zeggen dat Allah de "grootste" is, anders dan in een polytheïstisch context? Dat Arabische woord wordt gebruikt om het grotere te doen contrasteren tegen het kleinere. Dat dit waar is wordt gezien in het feit dat de heidense Arabieren Mohammed er nooit van beschuldigden een andere Allah te prediken dan degene die ze alreeds aanbaden. Deze "Allah" was de maangod, overeenkomstig het archeologische bewijsmateriaal. Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen: tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah. Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hun God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.

Ik heb deze post na lang nadenken maar simpel gehouden, want anders begrijp je het niet Sjoerd.

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Als het niet figuurlijk bedoelt wordt, dan is het letterlijk. Dat betekend dat Jezus vzmh is gereïncarneerd.
Weer een Godslastering. :shock: Denk jij nou werkelijk dat God niet mans genoeg is om dit wonder te verrichten? Denk jij werkelijk dat God niet iemand uit de dood kan laten opstaan ? Hij is toch almachtig...Jezus is verdorie zijn eigen zoon.
Allemachtig zeg. wat heb jij als je sterft veel uit te leggen aan God. Ik ben blij dat ik niet in je schoenen sta.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

zakaria/sjoerd schreef:Correctie:

Johannes 16: 5-15
En nu ga ik heen tot hem, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: waar gaat Gij heen? Maar omdat ik dit tot u gesproken heb, heeft droefheid us hart vervuld. Doch Ik zeg u de waarheid. Het is beter voor u, dat ik heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel... Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet verdragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen.

Deze kenmerken doelen op een profeet die nog moet komen, die niet uit zichzelf zal spreken (maar wat aan hem geopenbaard word) Wordt hier de Heilige Geest bedoelt??? nee, die was er al. Wat wordt er met Trooster bedoelt???
Je leeft volgens mij in de islamitische waan dat met de Trooster Mohammed wordt bedoeld. Zie het volgende artikel:
De koran zegt dat:
En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: “O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn.” (Soera 61:6).
Vinden we daar enig verslag van in de bijbel?

Ahmed is een vorm van de naam Mohammed, beide betekenen “de verhevene”. In het Grieks worden we verteld dat dit “periklytos” zou zijn. Nu vinden we in het evangelie van Johannes, hoofdstuk 14:16:
“En Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster [“parakletos”] geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn,”
Op grond van de korantekst beweren moslims dat dit vers een vervalsing uitgevoerd door christenen is, om daarmee de voorspelde komst van Mohammed te camoufleren, die voor moslims zo duidelijk voorspeld wordt in de bovenstaande tekst. We moeten, echter, zeggen dat alle manuscript teksten van dit evangelie van Johannes, die het woord ‘parakletos’ en niet ‘periklytos’ bevatten, honderden jaren terug dateren voor de komst van Mohammed. (Vreemd dat Christenen zo ver voor Mohammed zijn komst al probeerden te verdoezelen.) Verder vertelt het volgende vers ons dat de ‘parakletos’ “de Geest der waarheid [is], die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.”
Het moet daarom zeer duidelijk zijn dat iedere interpretatie die Mohammed in de plaats van de Heilige Geest zet, niet in lijn met de feiten is.
De rest kan je hier lezen:

http://answering-islam.org.uk/Dutch/art ... etieen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

zakaria/sjoerd schreef:Als Jezus vzmh één is met God, en als die "eenheid" hem tot God maakt, dan is de verrader Judas, en de twijfelde Thomas, en de duivelse Peter (zie markus 16:23), plus de andere negen die hem in de steek lieten toen hij hen het hardst nodig had, ook God(en) omdat dezelfde eenheid die hij beweerde met God te hebben in Joh 10:30, nu door hem wordt beweerd voor "allen" die hem alleen lieten en vluchten (marcus 14:50), en alle "kleingelovigen"(mattheus 8:26). Alleen van "het ongelovige en verkeerde geslacht(lucas 9:41)

Waar en wanneer zal de christelijke godslasteringen eindigen???
Wat een onsamenhangend kletspraat. Ik kan er geen kaas van maken! Is er iemand die dit begrijpt en er een eenvoudige zin van kan maken. :? :question:
hans van de mortel

Besnijdenis? Alleen bij joden en moslims (zelfde afwijking)

Pilgrim schreef:
zakaria/sjoerd schreef:Waar en wanneer zal de christelijke godslasteringen eindigen???
Er kan alleen sprake zijn van godslastering wanneer God zelf en niet allahtoon zakaria/sjoerd hier bezwaar tegen maakt. Het moet wel een heel stomme achterlijke infantiele psychopatisch gestoorde God met twee linker handen en in elkaar geschrompelde hersendelen zijn, wil hij pas bezwaar tegen godslastering maken als wij dood zijn. De doden zijn zich namelijk van niks bewust. Maar leg dat maar eens aan een gedesoriënteerde moslim uit. :D

hans van de mortel

moslims kennen twee goden

Besnijdenis komt alleen voor bij joden en moslims. Een echte herkenbare familieband dus. De twee enige echte ware goden voor de arabieren waren JHWH (Jehoewa) de God van Abraham en Allah (de maangod), de god van de arabische woestijn heidenen. Want dat maken we op uit het lezen van de koran. Mohammed erkent de God van het volk Israël als de ware God.

Joden verwierpen die latere toegevoegde maangod van de arabieren als een surrogaat van de enige ware God van Abraham. Logisch en terecht. Want anders kan elke bevolkingsgroep wel een eigen god claimen zoals de arabieren hebben gedaan. Maar wie Mohammed, de reservegod van de moslims tegenspreekt, krijgt het aan de stok met het islamitisch gepeupel die de straat op gaat en al schreeuwend en tierend met stokken en machettes dreigend verhaal bij u komt halen.

Omdat moslims joden haten (joden haten geen moslims) hebben de deskundigen, de ayatolla, moefti, imam, kalief, mahdi of moellah, besloten dat voor de moslims voortaan alleen nog maar de Maangod Allah, de laatste in de rij van arabische afgoden, aanbeden mag worden. Vanwege hun haat, niet alleen tegenover de joden, maar de hele mensheid, hebben zij het aanbidden van Jehoewa, de enige echte allereerste God van de boeken waarin Abraham wordt genoemd, verboden.

Ariel

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zakaria/sjoerd schreef:Als Jezus vzmh één is met God, en als die "eenheid" hem tot God maakt, dan is de verrader Judas, en de twijfelde Thomas, en de duivelse Peter (zie markus 16:23), plus de andere negen die hem in de steek lieten toen hij hen het hardst nodig had, ook God(en) omdat dezelfde eenheid die hij beweerde met God te hebben in Joh 10:30, nu door hem wordt beweerd voor "allen" die hem alleen lieten en vluchten (marcus 14:50), en alle "kleingelovigen"(mattheus 8:26). Alleen van "het ongelovige en verkeerde geslacht(lucas 9:41)

Waar en wanneer zal de christelijke godslasteringen eindigen???
Wat een onsamenhangend kletspraat. Ik kan er geen kaas van maken! Is er iemand die dit begrijpt en er een eenvoudige zin van kan maken. :? :question:
Ik vermoed dat hij bedoeld dat de discipelen Jezus hadden moeten helpen toen hij opgepakt werd door de Romeinen . Ik heb ook geen idee wat voor bijbel Sjoerd gebruikt. Markus 16 gaat maar tot vers 20, dus wie die duivelse Peter nou is en wat hij gedaan heeft?
Verder vermoed ik , is hij God weer aan het lasteren door te zeggen dat ook God zijn zoon in de steek liet, en hij zegt dat God uit meer goden bestaat omdat Jezus gezegd heeft. “en de Vader en ik zijn één”

Deze jongen begrijpt niet dat Jezus moest sterven om zijn belofte in te vullen Daarom was hij naar de aarde gekomen.
zakaria/sjoerd

De christelijke belofte zou zijn... als je in Jezus geloofd als onderdeel van de 3-eenheid en dat hij is gestorven voor onze zonden, dan kom je in het paradijs, dan zeg je eigenlijk... je geloof is belangrijk en niet je daden. Want als je immers gelooft, dan kom je er wel. Of zijn jullie er mee eens dat je toch goede werken moet doen. En ook op die werken en op die fouten wordt beoordeeld? Hoeveel goede werken moet je doen om in de hemel te komen. Of maakt dat niet uit, omdat je in de kruisiging geloofd en alles wat daar mee te maken heeft. OF is geloven alleen niet genoeg?

Kan iemand mij een goed antwoord geven, wanneer wel en wanneer niet. Of zijn jullie het met mij eens dat die kennis alleen bij God is? Zo ja, hoe weten dan de meeste christenen die ik spreek dat ze er van overtuigt zijn om in de hemel te komen?

Please explain... ook hier heb ik nooit een goed antwoord op gehad, behalve dat christenen zeggen, dat door de liefde voor Jezus zij authomatisch goede werken doen en daardoor in de hemel komen. Maar toch klopt dit mijns inziens niet... Want als je zegt dat die kennis alleen bij God is, dan weet je het dus niet zeker, maar hoop je het.
Manon

Bericht door Manon »

Ach sjoerd toch, waarom maak je het allemaal zo ingewikkeld?

Als christen (dan geloof je dus in Jezus, kan al niet anders), ben je VOLGELING van Jezus, en doe je dus automatisch goede daden vermits Jezus nu eenmaal constant goede daden pleegde. Simpel toch?

Het wordt inderdaad een heel pak ingewikkelder als je als volgeling van Mohammed (moorden, roven, verkrachten, pedofilie, veelwijverij, martelen) bovendien nog ergens goede daden moet zien te vinden die Mohammed pleegde. Nou dàt is pas moeilijk!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

zakaria/sjoerd schreef:De christelijke belofte zou zijn... als je in Jezus geloofd als onderdeel van de 3-eenheid en dat hij is gestorven voor onze zonden, dan kom je in het paradijs, dan zeg je eigenlijk... je geloof is belangrijk en niet je daden. Want als je immers gelooft, dan kom je er wel. Of zijn jullie er mee eens dat je toch goede werken moet doen. En ook op die werken en op die fouten wordt beoordeeld? Hoeveel goede werken moet je doen om in de hemel te komen. Of maakt dat niet uit, omdat je in de kruisiging geloofd en alles wat daar mee te maken heeft. OF is geloven alleen niet genoeg?
Volgens het Joodse geloof is geloven alleen inderdaad niet genoeg. Maar geloven leidt tot goed doen, dus daarom moet je geloven. het christelijke idee dat dat je alleen door geloven zalig wordt is dus volgens deze visie fout!
"Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie DOET de wil mijns Vaders, die in de hemelen is" (Matteüs 7:21).
Ook in het verhaal van het laatste Oordeel in het boek Openbaringen worden de doden geoordeeld naar hun WERKEN en dus niet om wat ze geloofd hebben.
En de zee gaf haar doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. (Openb. 20:13)
Ariel

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:De christelijke belofte zou zijn... als je in Jezus geloofd als onderdeel van de 3-eenheid en dat hij is gestorven voor onze zonden, dan kom je in het paradijs, dan zeg je eigenlijk... je geloof is belangrijk en niet je daden. Want als je immers gelooft, dan kom je er wel. Of zijn jullie er mee eens dat je toch goede werken moet doen. En ook op die werken en op die fouten wordt beoordeeld? Hoeveel goede werken moet je doen om in de hemel te komen. Of maakt dat niet uit, omdat je in de kruisiging geloofd en alles wat daar mee te maken heeft. OF is geloven alleen niet genoeg?

Kan iemand mij een goed antwoord geven, wanneer wel en wanneer niet. Of zijn jullie het met mij eens dat die kennis alleen bij God is? Zo ja, hoe weten dan de meeste christenen die ik spreek dat ze er van overtuigt zijn om in de hemel te komen?

Please explain... ook hier heb ik nooit een goed antwoord op gehad, behalve dat christenen zeggen, dat door de liefde voor Jezus zij authomatisch goede werken doen en daardoor in de hemel komen. Maar toch klopt dit mijns inziens niet... Want als je zegt dat die kennis alleen bij God is, dan weet je het dus niet zeker, maar hoop je het.
En wat mankeert er aan het antwoord wat de Christenen geven Sjoerd? Niks toch? Waarom kan jij niet geloven dat een liefdevolle God dit geschenk aan de mensheid gegeven heeft ? Wat voor Godsbeeld heb jij jongen. Maar ik begrijp het wel. Jij bent waarschijnlijk opgegroeid ( net zoals ik) in een gereformeerd bondsgezin, en daar wordt inderdaad God als een soort van boeman afgeschilderd. Hel en verdoemenis. Wat jammer voor je dat je niet uit jezelf door nadenken en door onderzoek tot de conclusie gekomen bent dat het goed mogelijk is dat de gereformeerde bond dominees het ook wel eens bij het verkeerde eind kunnen hebben.
Vergeet het oude testament. Lees het als een belangrijk geschiedenis boek. Voor Christenen is het nieuwe testament belangrijk. Het oude testament staat vol met rare geboden en verboden. Misschien waren die geboden in de tijd van het oude testament nodig, maar de mens heeft ook geestelijke evolutie doorgemaakt.

Je komt niet door geloven alleen en verplicht goede werken te doen in de hemel . Het moet uit je hart komen. Het Christendom heeft niet net zoals de islam een zegeltjes systeem ( hassanats) Wat voor een mens belangrijk is, is liefde.

.Je moet God liefhebben met hart en ziel, en met heel je verstand.
Dit is het grote en eerste gebod.
En het tweede daaraan gelijk is : Je moet je naaste liefhebben als jezelf.
(Mattheüs 22 : 37 t/m 39

Lees dit eens goed …
Dan zal de Koning tegen wie rechts van hem staan zeggen :
"Mijn Vader heeft u gezegend. Kom en neem bezit van het koninkrijk dat voor u gemaakt is vanaf de schepping der wereld.
Want ik had honger en u hebt mij te eten gegeven.
Ik had dorst en u hebt mij te drinken gegeven.
Ik was vreemdeling u had mij opgenomen.
Ik was naakt en u gaf mij kleren.
Ik was ziek en u verzorgde mij.
Ik was in de gevangenis en u hebt mij bezocht."
En de rechtvaardigen zullen hem vragen :
"Heer, wij hebben u nooit dorstig of hongerig gezien.
Hoe hebben wij u dan te eten of te drinken kunnen geven ?
Wij hebben nooit gezien dat u vluchteling was of schamel gekleed ging.
Wij hebben nooit gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat.
Hoe hebben wij u dan kunnen bezoeken ?"
Dan zal de Koning antwoorden :
"Luister goed naar wat ik u zeg :
Al wat u gedaan hebt voor een van mijn broeders hier, al was het de onbelangrijkste, hebt u voor mij gedaan."
(Mattheüs 25 : 35 t/m 40)
En vergeving. Vergeving naar andere toe. Maar als je de liefde hebt dan komt de vergeving vanzelf. Hebt uw vijanden lief en bid voor hen die u vervolgen.

’Heer’, vroeg Petrus aan Jezus, ’hoe dikwijls moet ik iemand vergeven,
als hij mij telkens kwaad doet ? Zeven keer ?’
’Nee’, antwoordde Jezus, ’geen zeven, maar zeventig maal zeven keer !’

Als je zo leeft Sjoerd. Dan doe je het goed. Dan heb je geen regels en wetten nodig, omdat je vanuit je innerlijk zelf dan weet wat je moet doen. En natuurlijk mag je fouten maken. Iedereen maakt fouten. Maar als jij je fouten erkend ben je op de goede weg.
De weg om de staat van geluk te bereiken is via rigoureus zelfonderzoek waarbij je alle verkeerde eigenschappen die je bij jezelf tegenkomt, onder ogen moet zien en je radicaal de strijd moet aanbinden met alles wat jou van een eerlijk en oprecht leven afhoudt.

In dit zelfonderzoek past geen huichelachtigheid, geen doen alsof. Jezus maant tot bescheidenheid en waarachtigheid.
Je houding moet gebaseerd zijn op oprechtheid en hoge innerlijke waarden, en mag nooit verworden tot een show zonder wezenlijke inhoud.
Je hoort je te richten op het welzijn van de ander, d.w.z. de medemens helpen waar dat nodig is en in je vermogen ligt, ongeacht wie hij/zij is

Je bekeren tot islam was geen goede keus Sjoerd. In Islam is geen vergeving maar vergelding. Islam is geen liefde. Islam betekent onderwerping. In Islam ben je een slaaf en geen weldenkend mens meer.
In Islam is ook geen liefde voor de mede mens, maar alleen maar opgelegde "liefde " voor je mede moslim broeders en zusters. Deze liefde komt niet vanuit je hart, maar uit dwang omdat het MOET.
Je zal merken dat als jij Islam verlaat , jouw islamitische vriendjes je als een baksteen laten vallen . Ze “houden “nu van je omdat je Moslim bent, maar dat is apenliefde Sjoerd. Iemand met echte liefde in zijn hart zal nooit een vriend laten vallen. Never.

Ook ik ben niet lief tegen je geweest Sjoerd. Ik heb je gedreigd met Gods toorn, en dat was niet aardig van me. Maar dat heb ik gedaan omdat jij opgevoed bent met een boze en wraakzuchtige God. Daar geloof jij nog steeds in. Jij kent geen andere God dus speelde ik het spelletje mee.
Maar jongen, geloof mij, of beter, geloof Jezus , God is geen boeman.

Nou ja, dit is een hele preek geworden. Neem me het niet kwalijk. Ik vind het namelijk vreselijk om mensen geestelijk te zien lijden. En dat doe jij Sjoerd. Jij bent als de dood voor de dood en de hel. Ik zou willen dat ik je angst kon wegnemen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
BFA

Bericht door BFA »

Het oude testament staat vol met rare geboden en verboden. Misschien waren die geboden in de tijd van het oude testament nodig,
Toen de mens verbannen werd uit het Aards Paradijs heeft God die geboden gegeven om een hel voor de mens te creëren.
De opdracht die de mens bij zijn verbanning meekreeg, was een nieuw paradijs in het zweet des aanschijns te bouwen.
Joden hebben een hele Talmud, 15X dikker dan het OT, waarmee ze die geboden, die regelmatig onmenselijk zijn, in vraag stellen en een rechtvaardiger oplossing zoeken.
Christenen hebben die Talmud niet, kunnen het OT als niet meer zien als een stuk geschiedenis die aan het Christendom vooraf ging.
Heel belangrijke geschiedenis, gebouwd op de evoluerende interpretatie van Gods geboden door het Joodse volk.
Christendom erkent zijn secundariteit aan het Joodse volk. Weet dat het NT een voortzetting is van de opdracht aan de Joden: Het paradijs op Aarde creëren.
Christenen weten dat God die opdracht niet in één keer aan de hele wreeld had kunnen geven. Dat dit werken aan het paradijs zich vanuit Jodendom over de hele wereld kan verspreiden.

Dit paradijs hoeft niet alleen voor Christenen te zijn. Aangezien God geen voorwaarden stelt voor zijn liefde is het in de Christelijke God geloven geen voorwaarde om deelgenoot in dit paradijs te zijn. Men kan evengoed: Buddhist, Hindu, Atheist of ik weet niet wat zijn. Als men maar volgens dezelfde regels als Christus leeft, wat er voornamelijk op neerkomt: Gij zult geen onschuldigen doden en laat je niet leiden door emoties die voortspruiten uit rancune of rancune kunnen opwekken.

Wat schiet er van de voornaamste opdracht van God over bij Mohammed, die de regels van de hel terug instelt, die vooral doodt, zijn volgelingen, vrouwen, dochters, critici, de Kafir... Die volledig volgens zijn lusten leeft en in de vicieuze cirkel van rancune opgesloten zit.
ANders dan een uiting van het Pure Kwaad kan je de lessen van Mohammed niet noemen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ariel

Bericht door Ariel »

BFA schreef: Wat schiet er van de voornaamste opdracht van God over bij Mohammed, die de regels van de hel terug instelt, die vooral doodt, zijn volgelingen, vrouwen, dochters, critici, de Kafir... Die volledig volgens zijn lusten leeft en in de vicieuze cirkel van rancune opgesloten zit.
ANders dan een uiting van het Pure Kwaad kan je de lessen van Mohammed niet noemen.
Dat komt omdat Mohammed voornamelijk zijn "wijsheid" uit het oude testament genomen heeft. Dat is niet vreemd, want hij ging met Joden en Christenen om. Die hebben hem de verhalen uit de bijbel verteld.
hans van de mortel

Ariel schreef:
BFA schreef:
Dat komt omdat Mohammed voornamelijk zijn "wijsheid" uit het oude testament genomen heeft. Dat is niet vreemd, want hij ging met Joden en Christenen om. Die hebben hem de verhalen uit de bijbel verteld.
Mohammed als ongeletterde amateur godsdienstwaanzinnige begreep hier niets van. Hij was net zo demonisch bijgelovig als alle moslims nu. En nu zit de wereld opgezadeld met een uit de hand gelopen islamitische godsdienstwaanzinnige misdaadgolf.

zakaria/sjoerd

Beste Ariel,

voor het eerst hoorde ik een milde toon bij je. Het is misschien moeilijk voor een overtuigend christen om te doorgronden waarom ik deze keuze heb gemaakt. Ik ben er van overtuigd dat liefde een heel belangrijk aspect is in het dagelijks leven. Dat het beter is om je vijanden te vergeven. Deze les moeten moslims ook zeker tot zich nemen. Daarom moeten wij ook in alle boodschappen geloven die voor de profeet Mohammed vzmh geopenbaard. Daar horen ook de lessen van Jezus vzmh bij.

Ik ben er van overtuigd dat Allah swt barmhartig is, genadig is en tegelijkertijd hard in het straffen. Wat jij wellicht over het hoofd ziet, is dat wij mensen hier op aarde de waarde van een bepaalde daad nooit zullen weten. Zo was er ooit een vrouw, die zelf dorstig was een kat te drinken gaf. Ze ging het paradijs binnen. Ook bekeerden komen automatisch in de hemel. Maar ondanks dat moet je wel je geloof belijden zoals dat hoort. Door liefde kom je een heel end. En dat je door je liefde voor Allah swt automatisch goede dingen doet, daar ben ik het ook mee eens. Maar ik kijk verder dan dat. Allah swt waarschuwt ons voor heel veel dingen. Ook heeft hij vanuit Zijn liefde regels en wetten opgesteld. Dit is niet omdat Hij ons wil pesten, integendeel. Hij wil het beste voor ons. Alcohol is verboden, varken is verboden, rente is verboden, doden is verboden, sex voor het huwelijk is verboden en ga zo maar door. Hierin zit wijsheid. Kijk eens om je heen in met name westerse landen hoe hoog het percentage drugs en acoholverslaafden zijn. Dat varkens bij veel mensen ziekten veroorzaken is ook geen geheim. De huidige kredietcrisis is gebaseerd op rente, het verkopen van leningen tegen een hogere rente, het verkopen van lucht in de verzekeringswereld, het lenen van geld aan mensen die zogenaamd 'overwaarde' hadden gecreëerd. Islam is niet gekomen met wetten om het moeilijk te maken, maar juist om te voorkomen dat mensen de fout ingaan en zo diep in de schulden of in de drugs, drank gaan. En ik weet ook wel dat er veel mensen zijn, die wel op een degelijke manier hiermee om kunnen gaan. Maar besef dat er een gebeurtenis kan gebeurden, waardoor je opeens toch de verleiding krijgt om toch buitensporig naar de fles of drugs te grijpen.

Hoe dan ook. Zoals ik je eerder heb gezegt, ik weet heel goed hoe de christelijke leer in elkaar zit. En of de 3-eenheid nu letterlijk of figuurlijk opgevat wordt, daar heeft ieder een mening over. Ik heb zeker wel kennis over het christendom en ook over de verschillende opvattingen erover.

Islam is voor mij een logische stap, zeker ook omdat het in lijn is met het jodendom en christendom. Wij spreken elkaar niet tegen. nl. het geloven in 1 god.

Daar wil ik het bij laten.
hans van de mortel

zakaria/sjoerd schreef:En dat je door je liefde voor Allah swt automatisch goede dingen doet, daar ben ik het ook mee eens.
Ik heet dan wel geen Ariel, maar weet net zo goed als Ariel dat moslims kwijlen van liefde voor Allah. Waarom? Doe mij een lol beste Sjoerd. Als ik van mijn vrouw moet houden omdat ik anders slaag van haar krijg, of in het ergste geval eeuwig door haar op een groot braadrooster wordt gemarteld, dan heeft dit niets met liefde te maken maar alles met ANGST. ANGST voor haar straf.

Allah is de wrede onmenselijke primitieve uitvinding van een schizofrene gek die zijn lol en welbehagen heeft gevonden in het beroven en plunderen van karavanen in de woestijn. Mohammed is zijn naam. Dat heeft niets met liefde te maken meneer Sjoerd. Hoe aardig jij ook bent, NADENKEN, HERSENS GEBRUIKEN EN HIER GEEN SLAPPE ONZIN VERKONDIGEN A.U.B.!

BFA

Bericht door BFA »

Islam is voor mij een logische stap, zeker ook omdat het in lijn is met het jodendom en christendom. Wij spreken elkaar niet tegen. nl. het geloven in 1 god.
Dit is enkel aan de oppervlakte zo.
Joods en Christelijk monotheïsme erkent via veelzijdigheid het individu.
Islam is de ontkenning van veelzijdigheid. Is mono, monotheïsme. Hierdoor wordt valt Islam terug in Paganisme.
Organiseert via een strikte vorm van regelgeving tot in de details van het dagelijkse leven alle individuen hetzelfde.
Alle creativiteit en inventiviteit wordt op deze manier beknot. Deze beknotting is in volledige tegenstelling met Judaïsme en Christendom.
Waar de Christelijke God creativiteit en inventiviteit stimuleert via onvoorwaardelijke liefde voor het individu de mens het mogelijk maakt zijn paradijs te bouwen, maakt Allah voor de mens een gevangenis in geestelijke dood, die alleen de hel van terreur en onderdrukking voortbrengt.
Vergelijk maar Allah's resultaten met die van de Christelijke en Joodse God.
Plaats reactie