Hadith van de dag.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Ariel

Hadith van de dag.

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 10, 2008 9:13 pm

Op mijn favoriete site Islamleer staat elke dag de Hadith van de dag.
Vandaag wordt men gewaarschuwd voor de saytan. Saytan probeert namelijk om vrome Moslims van het gebed af te houden.

Hadith van de Dag

Toen de profeet (sav) met de sahabas zat te praten werd er op de deur geklopt. het was saytan.
hij kreeg als opdracht (van Allah ) te vertellen hoe hij te werk ging om banii adem de rug te laten keren tot Allah .
Dit is een stuk van de tekst, dat over bidden gaat . . .

-als degene wil opstaan om te gaan bidden, dan zeg ik tegen hem; wacht, er is nog genoeg tijd, je hebt dingen te doen,maak
je werk af,ga dan maar bidden en hierdoor gaat diegene dan wat later bidden dan bedoeld is.

- als dat niet lukt, dan stuur ik hem menselijke saytans (mensen die saytan gehoorzamen) om degene die gaat bidden af te leiden.

- als dat niet lukt, dan probeer ik het af te handelen tijdens het gebed. dan zeg ik tegen hem; kijk naar links, kijk naar rechts (iemand die tijdens het bidden teveel naar een andere punt kijkt, dan is zijn gebed niet meer
geldig en moet ie opnieuw bidden) als die mij gehoorzaamt, dan streel ik op z'n wang en kus ik hem op z`n voorhoofd.
verder probeer ik hem in de war te brengen en z`n rust te storen door te vragen (zoals; jij hebt iets verkeerds gedaan, schaam je je niet om te
bidden, of; je gelooft niet in god waarom bid je?)

-als dit ook niet lukt dan pak ik diegene wanneer die alleen zit te bidden. ik zeg tegen hem; bid snel!! en hij gaat zo snel bidden
als een haan die van de grond pikt.
ook pak ik hem wanneer die met de djema`at zit te bidden. ik laat hem eerder bukken dan de imam (voordat de imam allahuakbar zegt)
want wie dat doet, krijgt als straf dat Allah zijn kop in de kiyameh verandert in een ezelskop.

- als degene mij nog steeds niet gehoorzaamt, dan zeg ik tegen hem tijdens het bidden ga kraken met je vingers (zo heeft degene dan
tot mij gebeden) en blaas ik op zijn neus, zodat ie gaat gapen. als hij tijdens het gapen zijn hand niet voor zijn mond houdt,
dan gaat er een kleine duivel bij hem naar binnen die hem leert te houden van materialisme.

(Buhari, Sahih, hadis no: 5869)
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 11, 2008 12:35 pm

Correct.
Zwakheid in het gebed duidt op een zwak geloof. Een verzwakking van het geloof leidt namelijk tot het verwaarlozen van van verplichtingen, in dit geval het gebed. Het verschijnsel van een zwak geloof is wijdverspreid onder moslims, en dus niet iets om je over te schamen. Het geloof, net als het menselijke lichaam, verslijt en wordt oud. Het hart is dan overweldigd door wolken van zonde, dus dan wordt het donker. Maar wanneer deze wolken wegtrekken zal de maan weer schijnen. Hoe genees je dan een zwak imaan?

Zo genees IK het.

1) Nadenken over de verzen van de Koran.

De profeet, vrede zij met hem, was gewend na te denken over de betekenis van het boek. Laat me even een kort, maar zeer intigrerende anekdote vertellen, die punt één illustreert.

Dit is de hadeeth die me weer op het spoor krijgt..

Oebaydallah ibn Oemar vroeg Aicha iets te vertellen over de meest prachtige dingen van de profeet. Ze begon te huilen en zei: '' Hij stond een keer 's nachts te bidden en zei tegen mij: ''O Aicha, laat me alleen om mijn Heer te aanbidden.'' Aicha zei toen dat ze bij Allah ervan houdt om dicht bij hem te zijn en houdt van dat wat hem gelukkig maakt. Hij stond op, verrichtte de wassing en ging bidden en huilde en huilde totdat zijn schoot nat werd en hij bleef huilen tot de vloer nat werd. Bilaal kwam om tot het gebed op te roepen en toen hij hem zag huilen, zei hij: ''oh boodschappar van Allah, ben jij aan het huilen terwijl Allah al jouw zonden heeft vergeven, de vroegere en de latere?'' Hij zei toen: ''Zou ik geen dankbaar dienaar moeten zijn? Deze nacht is mij een vers geopenbaard en wee degenen die het leest en er niet over nadenkt. ''

Zo doe ik het dus.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Okt 11, 2008 12:51 pm

Chaimae schreef:

Deze nacht is mij een vers geopenbaard en wee degenen die het leest en er niet over nadenkt. ''
.

Nou ben ik toch zo benieuwd naar dit vers. Weet jij het Chaimae ?

Was het misschien dit vers?
Dit vers is specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden.

"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt." [4:89]

Of was het misschien dit vers?

Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden." [5:33]
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Za Okt 11, 2008 12:51 pm

gij huilt nogal graag precies hé Chaimae?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 11, 2008 1:00 pm

Manon,

Huilen doe ik niet zonder een goed reden.
Huilen doe ik wanneer ik de Koran lees, het ochtendgebed verricht in de hulst van de nacht wanneer iedereen slaapt, wanneer ik net als gisteren het vasten verbreek en de koran beluister. Waarom zou ik niet huilen? Mohammed, vrede zij met hem, huilde. Huilen duidt op Godsvrees, en de beste proviand is Taqwa. Als we eens wisten wat ons te wachten stond, dan zouden we nooit meer kunnen lachen, en zal het lachen ons vergaan.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 11, 2008 1:07 pm

De vers die hem die nacht is geopenbaard luidt als volgt:

Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en in het afwisselen van de nacht en dag zijn zeker Tekenen voor de bezitters van begrip. Degenen die Allah gedenken terwijl zij staan en zitten en op hun zij liggen en nadenken over de schepping van de hemelen en de aarde, (zeggend) : Onze Heer, U heeft dit ales niet voor niets geschapen, glorie zij U, bescherm ons dus tegen de bestraffing van de Hel.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Okt 11, 2008 1:50 pm

Huilen doe ik wanneer ik de Koran lees, het ochtendgebed verricht in de hulst van de nacht wanneer iedereen slaapt, wanneer ik net als gisteren het vasten verbreek en de koran beluister.

Hoeveel jaren ben je al overtijd met je laatste psychiaterbezoek?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Okt 11, 2008 2:06 pm

Chaimae schreef:De vers die hem die nacht is geopenbaard luidt als volgt:

Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en in het afwisselen van de nacht en dag zijn zeker Tekenen voor de bezitters van begrip. Degenen die Allah gedenken terwijl zij staan en zitten en op hun zij liggen en nadenken over de schepping van de hemelen en de aarde, (zeggend) : Onze Heer, U heeft dit ales niet voor niets geschapen, glorie zij U, bescherm ons dus tegen de bestraffing van de Hel.

Dit vers toont weer aan dat Allah een egoïstische narcistische god is Chaimae.
Allah kan nooit de God uit de bijbel zijn, want hij zegt dat we zijn kinderen zijn, en dat niemand verloren zal gaan.
De God van de Christenen zegt : Komt naar Mij die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, en Ik zal u rust geven. Christenen zijn namelijk werkelijk kinderen van God. Lichamelijk en geestelijk.

Allah zegt.. Ik hou van jullie als…. Je vijf keer per dag naar mij bid , als je doet wat ik zeg, want anders…dan hou ik niet van je en kom je in de hel….Moslims zijn slaven van Allah.

Wat ben jij liever Chaimae ? Een kind van God, of een slaaf.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Do Okt 16, 2008 1:04 pm

God zegt: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijn geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allaah, voorzeker Allaah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.

Alle zonden, alle zonden.. De deur naar tawbah staat open voor elke zondaar en de deur is zo breed dat het alles aan kan, hoe groot of zwaar de zonde ook is. Weet dat Allaah de meest Barmhartige is. Heb jij ooit gehoord van iemand die Barmhartig is en dan de deur dichtgooit in het gezicht van iemand die hem opzoekt?

weda

Berichtdoor weda » Do Okt 16, 2008 1:31 pm

[quote="Chaimae"]God zegt: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijn geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allaah, voorzeker Allaah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.

Alle zonden, alle zonden.. De deur naar tawbah staat open voor elke zondaar en de deur is zo breed dat het alles aan kan, hoe groot of zwaar de zonde ook is. Weet dat Allaah de meest Barmhartige is. Heb jij ooit gehoord van iemand die Barmhartig is en dan de deur dichtgooit in het gezicht van iemand die hem opzoekt?[/quote]

heb jij gehoord van iemand die rechtvaardig is en de zonden van de dader vergeeft en het slachtoffer niet beschermd. jouw allah doet dat wel door zonden te vergeven en het slachtoffer aan zijn lot over te laten. stel: moslim mishandelt iemand zeer zwaar, allah vergeeft en hoe moet het slachtoffer voelen.

de rechter spreekt de dader vrij (omdat hij barmhartig is) en het slachtoffer ?????? waar en wie gaat het slachtoffer beschermen.

de moslim logica werkt alleen om imbecielen die makkelijk een uitweg zoeken om hun zonden te laten vergeven. als god vergeeft, dan is hij niet rechtvaardig.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Nov 22, 2008 12:36 pm

Chaimae schreef: Als we eens wisten wat ons te wachten stond, dan zouden we nooit meer kunnen lachen, en zal het lachen ons vergaan.

Ja, wie weet wordt je wel aangeduid als Hoeri in het paradijs, mag je de ontplofte Jihadstrijders terwille zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Nov 22, 2008 12:46 pm

Mercator zei:
Ja, wie weet wordt je wel aangeduid als Hoeri in het paradijs, mag je de ontplofte Jihadstrijders terwille zijn.

Umm Salama, 70 jarige vrouw (weduwe) van de profeet, vroeg aan hem: wie zullen hoger in rang zijn? De vrouwen die het Paradijs zullen binnengaan of de hur al- 'ayn?

Hiermee is jouw stelling in principe al weerlegd. De aarde vrouwen zullen niet als de maagden dienen. Dat zijn de hur - al ayn die zich al in de Hemel bevinden.

Ook zei de profeet, ''zoals de bovenkleding beter is dan de onderkleding, zo zijn de aardse vrouwen hoger in rang dan de hur al- 'ayn.''

Waar zou ik me druk om moeten maken? Als aardse vrouw sta ik in het Hiernamaals hoger in rang dan de ''hoeries'', vanwege het vasten, de gebeden die ik verricht en andere vormen van aanbidding.

Allah zal de gezichten van de aardse vrouwen verlichten met Zijn licht en zal ons bekleden met zijde. En wanneer wij het Paradijs binnentreden, zijn we prinsessen verheven boven de ''hoeris.''

Al met al zijn de ''hoeries'' geen concurrentie.
Laatst gewijzigd door Chaimae op Za Nov 22, 2008 12:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Nov 22, 2008 12:56 pm

Mercator,

Als critici had ik op z'n minst verwacht dat je dit wel zou weten. Hoe kan je critici zijn van iets waar je relatief gezien geen kaas van hebt gegeten?

De vrouw is de pilaar van de islaam en krijgt veel meer dan 72 maagden, maar dat heeft God geheim gehouden voor ons, omdat Hij ons in het Hiernamaals wilt verbluffen.

Allah heeft de gelovige mannen en de gelovige vrouwen Tuinen beloofd waar onder door de rivieren stromen. Ze zijn daarin eeuwig levenden. En goede woonplaatsen in de tuinen van Adn. En de tevredenheid van Allah is groter. Dat is de geweldige overwinning.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Nov 22, 2008 1:05 pm

Chaimae schreef:De vrouw is de pilaar van de islaam en krijgt veel meer dan 72 maagden, maar dat heeft God geheim gehouden voor ons, omdat Hij ons in het Hiernamaals wilt verbluffen.

Ik zou er toch niet gerust in zijn hoor, wie weet wat heeft die knaap Allah allemaal voor jullie in petto, mss gewoon eeuwig het huishouden doen voor de moslim mannetjes.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Nov 22, 2008 1:06 pm

Hadith van de dag:

Ibn 'Abbâs verhaalt, ik bevond mij op een dag achter de Profeet, toen hij zei:

Jongen, ik wil je een aantal zaken leren:

Denk altijd aan Allah, Hij houdt jou altijd in de gaten. Houd je aan Zijn geboden; Hij zal altijd bij jou zijn. Wanneer je wat te vragen hebt, vraag dat dan aan Allah; en wanneer je hulp zoekt; zoek die dan bij Allah alleen. Denk eraan dat als alle mensen zouden samenkomen om jou een of andere gunst te betonen, zij niet in staat zouden zijn jou iets anders te betonen dan wat Allah voor jou vastgesteld heeft. En dat indien zij allemaal zouden samenspannen om jou schade toe te brengen; zij niet in staat zouden zijn om jou iets ergers toe te brengen dan dat wat Allah voor jou vastgesteld heeft. De pennen zijn opgeheven en de boeken zijn opgedroogd.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Nov 22, 2008 1:09 pm

Mercator zei:

Ik zou er toch niet gerust in zijn hoor, wie weet wat heeft die knaap Allah allemaal voor jullie in petto, mss gewoon eeuwig het huishouden doen voor de moslim mannetjes.

Heb je dan echt niks begrepen van mijn uitleg? Dat doen de hoeries wel voor ons, die lager in rang zijn.

Hup, gaat je eens correct verdiepen in de islaam. Als jij niet weet dat aardse vrouwen niet als hoeries dienen en wij hoger in rang zijn, dan is het slecht gesteld met jouw islamitische stand van zaken.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Nov 22, 2008 1:35 pm

dat aardse vrouwen niet als hoeries dienen

Nogal wiedes. Aardse vrouwen gaan naar de hel, villen daar met hun tranen zeëen waar boten op kunnen varen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

mercator

Berichtdoor mercator » Za Nov 22, 2008 1:40 pm

Chaimae schreef:Heb je dan echt niks begrepen van mijn uitleg? Dat doen de hoeries wel voor ons, die lager in rang zijn.

Daar ga jij voor het gemak maar ff van uit merk ik, maar zeker ben je daar niet van.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Dec 01, 2008 12:44 pm

Hadith van de dag:

Roddelen en laster

Toen ik werd opgenomen naar de hemelenkwam ik voorbij sommige mensen die nagels van koper hadden waarmee zij hun gezichten en borsten krabden. Ik zei: wie zijn deze mensen, O Djibriel ? Hij zei; dezen zijn degenen die het vlees van de mensen aten en hun eer lasterden.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Dec 01, 2008 12:52 pm

Is het waar dat djinn's in je neusgat wonen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

mercator

Berichtdoor mercator » Di Dec 02, 2008 7:06 pm

Chaimae schreef:Hadith van de dag:

Roddelen en laster

Toen ik werd opgenomen naar de hemelenkwam ik voorbij sommige mensen die nagels van koper hadden waarmee zij hun gezichten en borsten krabden. Ik zei: wie zijn deze mensen, O Djibriel ? Hij zei; dezen zijn degenen die het vlees van de mensen aten en hun eer lasterden.

Roddelende kannibalen dus? Ja dat heb je beter niet in huis.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Dec 02, 2008 8:27 pm

mercator schreef:
Chaimae schreef:Hadith van de dag:

Roddelen en laster

Roddelende kannibalen dus? Ja dat heb je beter niet in huis.

Neen, dat lees je verkeerd: het gaat om mensen die werden gevoed door anderen en nadien slecht over deze mensen praatten. Dus mensen die gastvrijheid gebruiken en dan laster verkopen.

Het moeten overigens Moslims geweest zijn, want het gaat hier over de "hemelen" en ongelovigen zou natuurlijk een straf wachten met een veel hoger psychopaat gehalte.

Misschien Moslims die gebruik maken en ook kwaad spreken over ons sociaal bestel? Naaah, een kufr is geen koperen nagel waard in Islam.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

mercator

Berichtdoor mercator » Di Dec 02, 2008 10:45 pm

Ketter schreef:Neen, dat lees je verkeerd: het gaat om mensen die werden gevoed door anderen en nadien slecht over deze mensen praatten. Dus mensen die gastvrijheid gebruiken en dan laster verkopen.

Zo iets als de modale Marokkaan dus die met zijn hele analfabete en achterlijke familie als een vlieg afkomt op de sociale zekerheid en uitkeringen van de Ongelovige Honden hier en dan steen en been klaagt dat het hier allemaal racisten zijn? Oh ja nu begrijp ik het.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Dec 03, 2008 12:47 pm

mercator schreef:
Ketter schreef:Neen, dat lees je verkeerd: het gaat om mensen die werden gevoed door anderen en nadien slecht over deze mensen praatten. Dus mensen die gastvrijheid gebruiken en dan laster verkopen.

Zo iets als de modale Marokkaan dus die met zijn hele analfabete en achterlijke familie als een vlieg afkomt op de sociale zekerheid en uitkeringen van de Ongelovige Honden hier en dan steen en been klaagt dat het hier allemaal racisten zijn? Oh ja nu begrijp ik het.

Vooreerst: Ik wil nog altijd ervan uitgaan dat de modale Marokkaan hier wil komen werken. Zonder meer blijft werk een voorwaarde om hier welvarend te kunnen leven. Ik wil er toch effe op wijzen dat "Marokkanen" een hele bevolkingsgroep is, en ik heb geen zin om die allemaal over dezelfde kam te scheren in deze materie.

Natuurlijk, anderzijds, gezien de prijzen en gretigheid die voor Europees gelegerde bruiden en bruidegommen worden betaald... zullen er ook wel een aantal importprofiteurs zijn ook. En op één of andere manier dacht ik daar toch ook aan, cynisch genoeg.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Hans v d Mortel sr

Seks en huwelijk. De woestijn, Syrië en het geloof

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Za Mar 23, 2013 4:16 pm

Mohammed's seksuele explosie is gelijk aan die van 30 mannen. Nu heb ik nergens ook maar iets in de koran gelezen over een of andere Viagra pil. Zo'n pil schijnt een constante erectie te veroorzaken. Daar moet je mee oppassen dus. Maar Mohammed wist daar wel raad mee. Die had helemaal geen pil nodig. Hij had allah, de maangod van de islamitische erectie.

Dit is echt wel de haddith van de dag. Hoe mannen met de naam Mohammed hun seks probleem in Syrië oplossen blijft voor mij de vraag. Hopelijk zijn er nog genoeg geiten en honden over.
Sahih Al-Bukhari Deel 1:268 – Anas zei: “De profeet placht al zijn vrouwen te bezoeken in een uur, gedurende de dag en de nacht en zij waren elf in getal.” Ik vroeg Anas: “ Had de profeet de kracht daarvoor?” Anas antwoordde: “Wij zeiden altijd dat de profeet de kracht van dertig (mannen) gegeven was.”
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”