Koransite + NL'se vertaling.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Benmoslim »

Je kunt op deze site een aantal verzen beluisteren in het Arabisch en tegelijk de Nederlandse vertaling ervan
lezen.

http://dekoraan.nl/luister.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Ariel »

Geweldig Benmoslim. Bedankt, en welkom op FFI
Ik ben gelijk weer in de stemming, alhoewel ik Bach prefereer.
Moet je eens luisteren. Zo mooi.
Matthaus Passion Erbarme dich.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door naar boven »

Benmoslim schreef:Je kunt op deze site een aantal verzen beluisteren in het Arabisch en tegelijk de Nederlandse vertaling ervan
lezen.

http://dekoraan.nl/luister.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas.
Het is een bekend feit dat de koran niet te begrijpen is als je de oorspronkelijke Arabische versie niet kunt lezen.
RTFM
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Anneke »

Is dat muziek van Bach nou niet veel mooier en rustgevender dan dat gemekker van die soeraat? :smile:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Ariel »

Ilona schreef:Is dat muziek van Bach nou niet veel mooier en rustgevender dan dat gemekker van die soeraat? :smile:
Er zit een wereld van verschil tussen Ilona. Alhoewel er altijd mensen zijn die ook Bach een multicultureel luchtje willen geven, en zich er niet voor schamen om Bach te verkrachten.
Bach en de islam
Componist Boudewijn Tarenskeen wil de Mattheus Passie van Bach voorzien van nieuwe muziek. Om inspiratie op te doen deed hij een onderzoek naar religieuze muziek in… de islam! Tijdens een reis van drie maanden door Egypte, Iran en Indonesië ontdekte hij dat het allemaal heel anders moet. Een muzikale terugblik op een eigenaardige onderneming.
http://www.nmo.nl/67-Cees_Nooteboom__Ba ... ering=2549" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Manon »

o ja natuurlijk... om vernieuwing en verrijking te vinden moet je naar de ISLAMITISCHE MUZIEK gaan luisteren.... wel spijtig dat de profeet muziek een beetje helemaal verboten had natuurlijk... deed pijn aan zijn tumor in zijn voorhoofdskwab. En met al die rinkelende bellen in de mens zijn hoofd was dat nogal kakafonisch.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Benmoslim »

Ariel schreef:Geweldig Benmoslim. Bedankt, en welkom op FFI
Ik ben gelijk weer in de stemming, alhoewel ik Bach prefereer.
Moet je eens luisteren. Zo mooi.
Matthaus Passion Erbarme dich.
Graag gedaan, dank u wel.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Dutch »

Zelf ben ik islamitisch gemekker vrij gewoon geworden, ik hoor het al niet eens meer, het maakt gewoon deel uit van sommige dagen in mijn bestaan. Ik luister er ook niet meer naar, zelfs de oproep tot het gebed klinkt mij als een vorm van massahysterie en -bedrog in de oren, soms ga ik wel eens heel luid terugroepen, zo van "hou je koooooooooop" of samen met een vriend, een ex-imam trouwens, een proost uitbrengen met ons wijntje op de moëzzin... :knorrie:

Godsdienst is echt en onvoorwaardelijk opium voor het volk en litanieën horen daar nu eenmaal bij...
Maar als je er niet aan verslaafd bent is het toekijken hoe anderen zich laten bedriegen soms wel erg vervelend, dat geef ik toe. Alleen spijtig dat er zoveel goede mensen onder de moslims zijn, voor hen vind ik het echt sneu.
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Benmoslim »

naar boven schreef:
Benmoslim schreef:Je kunt op deze site een aantal verzen beluisteren in het Arabisch en tegelijk de Nederlandse vertaling ervan
lezen.

http://dekoraan.nl/luister.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas.
Het is een bekend feit dat de koran niet te begrijpen is als je de oorspronkelijke Arabische versie niet kunt lezen.

De vertaling is absoluut niet gelijkwaardig aan de originele Arabische teksten. Maar dat betekend niet, dat je er niets van kunt begrijpen, of mis ik iets?
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Scarlatti »

ik heb t gemekker niet 'mogen' horen :roll:
'De webpagina kan niet worden weergegeven'
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Benmoslim »

Scarlatti schreef:ik heb t gemekker niet 'mogen' horen :roll:
'De webpagina kan niet worden weergegeven'

Je geeft je mening over iets wat je niet hebt gehoord.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Scarlatti »

Benmoslim schreef:
Scarlatti schreef:ik heb t gemekker niet 'mogen' horen :roll:
'De webpagina kan niet worden weergegeven'

Je geeft je mening over iets wat je niet hebt gehoord.
zou je denken? :turban: :evil:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Ariel »

Zomaar een paar fouten in de Koran.

KAN GOD ZICHZELF TEGENSPREKEN?

Veel Bijbelverhalen die opgenomen zijn in de Koran werden verkeerd geïnterpreteerd en genoteerd door Mohammed, en spreken de Bijbel tegen. Mohammed had de klok horen luiden maar wist niet waar de klepel hing.
Hier volgen een paar voorbeelden

Het verhaal van Kaïn en Abel

De Koran zegt dat nadat Kaïn zijn broer Abel gedood had, "Allah een raaf zond die aan de grond krabbelde om hem te laten zien hoe hij de schaamte van zijn broer moest verbergen." Surah 5:31 ( Soerat al-ma’ida:31 ). Dit is niet genoemd in de Bijbel.

Het verhaal van Noach en de zondvloed

1. De koran zegt in Surah 11:42,43 ( Soerat hoed:42,43 ) dat een van de zonen van Noach weigerde in de Ark te gaan en verdronk in de zondvloed, terwijl de Bijbel zegt dat alle drie de zonen van Noach met hem de Ark in gingen en gered werden van de vloed. (Genesis 7:7).

2. In Surah 11:44 ( Soerat hoed:44 ) zegt de Koran dat de Ark tot rust kwam op de top van de berg Judi, terwijl de Bijbel zegt dat het de berg Ararat was. (Genesis 8:4)

Het verhaal van Abraham

1.Volgens de Koran is Azar, Surah 6:74 ( Soerat al-an’aam:74 ) de vader van Abraham, terwijl de Bijbel zegt dat zijn naam Terach was (Genesis 11: 26).

1. De Koran zegt dat Abraham twee zonen had, de Bijbel zegt dat het er acht waren.

2. De Koran zegt dat sommige van de nakomelingen van Abraham in de vallei van Mekka woonden ( Surah 14:37 , Soerat ibrahiem:37 ), terwijl de Bijbel zegt dat zij in Hebron woonden (Genesis 13:18).

3. De Koran zegt dat Abraham twee vrouwen had, in de Bijbel had hij er drie.

4. De Koran zegt dat hij de Kaaba bouwde (Surah 2:125-127, Soerat al-bakara:125-127 ), de Bijbel zegt daar niets over.

Het verhaal van Mozes

1. De Koran beweert dat diegene die Mozes adopteerde, de vrouw van de Farao was (Surah 28:9, Soerat al-kasas:9 ), terwijl de Bijbel zegt dat het de dochter van de Farao was (Exodus 2:5).

2. De Koran beweert dat Haman in Egypte woonde in de tijd van Mozes (Surah 28:6, Soerat al-kasas:6 ), terwijl de Bijbel zegt dat Haman in Perzië woonde, ten tijde van Koning Ahasverus (Ester 3:1).

Het verhaal van Maria (de moeder van Jezus)

1. De Koran zegt dat Aäron haar broer was (Surah 19:28, Soerat marjam:28 ), terwijl de Bijbel zegt dat Aäron 1300 jaar voor Maria leefde (Numeri 26:59).

2. Dat zij onder een palmboom het leven schonk aan Jezus (Surah 19:23, Soerat marjam:23 ), terwijl de Bijbel zegt dat het in een stal was (Lucas 2:7).

3. Dat Jezus sprak en wonderen verrichtte in de tijd dat hij een baby was (Surah 19:24-26, Soerat marjam:24-26 ), in de Bijbel wordt dit niet genoemd.

4. Dat Zacharias drie nachten niet kon spreken ( Surah 19:10, Soerat marjam:10 ), terwijl de Bijbel zegt dat hij niet kon spreken totdat het kind geboren was (of ongeveer 9 maanden). (Lucas 1:20)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Pilgrim »

Moslims maken zich hier gewoon van af door te zeggen dat de Bijbel vervalst is. Dat zouden dan onzinnige vervalsingen zijn, als je er goed over nadenkt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Koransite + NL'se vertaling.

Bericht door Bernie »

Benmoslim schreef:De vertaling is absoluut niet gelijkwaardig aan de originele Arabische teksten. Maar dat betekend niet, dat je er niets van kunt begrijpen, of mis ik iets?
Een goede suggestie. Wanneer je de reeksen verwensingen voor ongelovigen, dreigementen en onlogische ideeen tot je door laat dringen weet je zeker dat dit product niet van God kan komen.

Zo eens wat willekeurige logica uit de 7e eeuwse woestijn.

13:2 Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon. En Hij heeft de zon en de maan in dienst gesteld; elk volgt zijn baan tot een vastgestelde termijn. Hij regelt het al. Hij legt de tekenen duidelijk uit, opdat gij zeker zult zijn van de ontmoeting met uw Heer.

50:6. Zien zij niet naar de hemel boven hen hoe Wij deze hebben opgericht en versierd en dat dezelve geen gebreken heeft?

36:38. En de zon beweegt zich naar haar bestemming. Dat is het gebod van de Almachtige, de Alwetende.
36:39. En voor de maan hebben Wij fasen bepaald tot zij als een oude tak van een palmboom wordt.
40. De zon mag de maan niet achterhalen noch kan de nacht de dag voorbijstreven. Zij zweven elk in hun eigen baan.

23:14 Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter, toen vormden Wij de bloedklonter tot een vleesklomp, waarna Wij de vleesklomp voorzagen van beenderen, die Wij vervolgens met vlees bekleedden. Later scheppen Wij een andere schepping. Gezegend is daarom Allah, de Beste der Scheppers.


:wacko:
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Plaats reactie