Jezus vzmh in de islaam.. Is Jezus God

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
zakaria/sjoerd

Re: Jezus vzmh in de islaam.. Is Jezus God

Bericht door zakaria/sjoerd »

Als je het over dit soort dingen wilt hebben, dan begin ik er wel een nieuwe topic over

tegenstrijdigheiden en opmerkelijke bijbelteksten

BFA

Bericht door BFA »

Jezus vzmh zijn boodschap was voor de joden. Hij kwam dus ook van dat volk vandaan.
De Joodse afkomst van Jezus sluit niet uit dat hij geen profeet voor de hele wereld kan zijn.
De essentie van de boodschap van Jezus heeft de wereld voorspoed en een redelijke graad van vrede gebracht.
Bij Mohammed is dit enkel miserie en een oorlog die eeuwig moet duren. Valse profeten zijn te herkennen aan de miserie die ze verspreiden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:. Jezus vzmh zijn boodschap was voor de joden. Hij kwam dus ook van dat volk vandaan.
Weer fout Sjoerd. Waarnemer zal je vast wel weer antwoord geven, maar ik wil je toch even vertellen dat de boodschap van Jezus bestemd was voor de gehele mensheid.
Jesaja 42 Hij zal alle volken het recht doen Hij zal niet verdonkerd worden, en Hij zal niet verbroken worden, totdat Hij het recht op aarde zal hebben besteld; en de eilanden zullen naar Zijn leer wachten.

En voor dat je komt opdraven met Matheus 24 "Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israëls." ( dat doen moslims namelijk graag en veelvuldig) ...Dan kan ik je zeggen dat dit een les was voor zijn leerlingen. Je moet deze vraag opgevatten in de trant van ”Je gelooft toch dat het heil alleen voor de Joden is ? "Jezus laat zien dat het heil niet enkel voor de etnisch Joodse bevolking is, maar voor iedereen bedoeld is. Juist omdat de vrouw volhield dit fatalistische geloof af te wijzen, werd haar dochter genezen. Lees dit hoofdstuk maar eens goed door Sjoerd. Met een open blik.

Ik vermoed dat jij geen verstand van de bijbel hebt, nog verstand van de Islam. Wat jij doet is het "Onderzoek" van Moslims naapen . Jij hebt jezelf niet in de materie verdiept, en dat is heel dom. Christenen denken, "Deze jongen komt erg dom over" En Moslims gebruiken je domheid omdat jij je als blanke Nederlander bekeerd hebt tot Islam, maar lachen je als het hun uit komt achter je rug uit. Niemand zal jou ooit meer het volle vertrouwen schenken.

Ik begrijp trouwens niet waar jij je druk om maakt in verband met de Arabieren of die nou wel of niet bij "uw broederen" behoren. Jij bent geen Arabier, dus jij valt zo wie zo buiten de boot. Jij bent opgegroeid als Christen in Nederland en jij hebt je geloof verworpen. Eigenlijk hoor jij nergens bij. Je bent geen kaas maar ook geen couscous.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:Valse profeten zijn te herkennen aan de miserie die ze verspreiden.
Tja, en zo is het ook voorspeld!
Matth.: 7: 15-20: “Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen…”
De vruchten van de Islam: 500 miljoen doden, onderdrukking en culturele stagnatie. :crying:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

waarnemer

Bericht door waarnemer »

zakaria/sjoerd schreef:Beste waarnemer,

de bijbel spreekt over " uw broederen" . Ik snap niet dat je dan nog zegt dat er in de bijbel nergens een verwijzing naar de Arabieren is. Als jij een halfbroer hebt, is dat dan jouw broeder of niet?

De profeten waarin in het beginsel zeker voor de Israelieten. De boodschap zou voor de hele wereld komen. Dat is ook gebeurt. Wie zegt dat die profeet dan per se uit de joden moeten voortkomen? De profeten die voor de joden waren, zouden daar ook vandaan komen. Jezus vzmh zijn boodschap was voor de joden. Hij kwam dus ook van dat volk vandaan. Er zou een profeet komen die voor de gehele mensheid moest komen om de profetie te vervullen.
Beste Sjoerd,

Een halfbroer is geen broer, je gaat volkomen voorbij aan het feit dat de Israëlieten de nakomelingen van Ismaël nooit broederen genoemd hebben, hoe zouden ze kunnen denken dat Mozes hier de nakomelingen van Ismaël bedoelde? Waarschijnlijk wisten de Israëlieten na 400 jaar niet eens meer van het bestaan van die nakomelingen.

Waar spreekt de Bijbel over "uw broederen" in verband met de nakomelingen van Ismaël?
Wanneer ga je eens bewijzen dat Mohammed een nakomeling van Ismaël was?

Deuteronomium 18:
14 want deze volken, die gij verdrijven zult, luisteren naar wichelaars en waarzeggers, maar u heeft de Here, uw God, dit niet toegelaten.
15 Een profeet uit uw midden, uit uw broederen, zoals ik ben, zal de Here, uw God, u verwekken; naar hem zult gij luisteren.

Ik heb al omstandig uitgelegd dat dit alleen maar kon slaan op profeten die onder de Israëlieten woonden in het land Israël, Mohammed heeft nooit onder de Israëlieten gewoond, hij kwam 2000 jaar later. De profetie van Mozes is vervuld doordat er inderdaad 10-tallen profeten zijn gekomen, die moesten de toekomst voorspellen in plaats van de wichelaars en waarzeggers
Simpel lezen wat er staat, Sjoerd, de Israëlieten bestonden uit nakomelingen van Simeon, Juda enzovoort, die stammen noemden ze broederen. Uit uw broederen, zoals ik ben betekent gewoon een Israëliet, zoals ik (Mozes) ook ben.

Het is ook onjuist dat de profeten van het oude testament alleen voor de Joden profeteerden, ze hebben ook voor andere volken geprofeteerd. Het bekendste voorbeeld is de profeet Jona die voor Ninevé profeteerde. Dat Jezus alleen voor de Israëlieten is gekomen is ook een fabeltje van Moslim apologeten,
met vriendelijke groet, waarnemer

Manon

Bericht door Manon »

Voor zover ik weet werden kinderen van slavinnen toch nooit als "vol" erkend? en bijgevolg ook niet als halfbroer/halfzus.

Om van halfbroer/halfzus te spreken moest de vader telkens GEHUWD zijn met de moeder. Kinderen van slavinnen werden gewoonweg niet meegeteld.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

BFA

Bericht door BFA »

Kinderen van slavinnen werden gewoonweg niet meegeteld.
In vele gevallen niet in leven gelaten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

waarnemer

Bericht door waarnemer »

Beste Sjoerd,

Ik heb ook maar eens een topic geopend.
Namelijk "waarom geloven in de Koran?"

Met vriendelijke groet, waarnemer.

Ariel

Bericht door Ariel »

Ik zal hem de link ook maar even geven. Het is een bekent feit dat Moslims alleen in hun eigen topics blijven hangen, en verder het forum niet lezen.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 10&t=15080" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

zakaria/sjoerd

Jesaja 42 gaa inderdaad ook over heidenen ja. Maar ik lees nergens terug dat zijn dienaar waar hij over spreekt Jezus vzmh is. Aangezien wij in Mohammed vzmh als laatste profeet geloven, kan dit stuk ook op hem slaan.

Wel leuk dat je dit vers aanhaald: lees vers 8 eens goed!!!

8 Ik ben de HEERE, dat is Mijn Naam; en Mijn eer zal Ik geen anderen geven, noch Mijn lof den gesneden beelden.

en zie ook vers 21-23

21 De HEERE had lust aan hem, om Zijner gerechtigheid wil; Hij maakte hem groot door de wet, en Hij maakte hem heerlijk.
22 Maar nu is het een beroofd en geplunderd volk; zij zijn allen verstrikt in de holen, en verstoken in de gevangenhuizen; zij zijn tot een roof geworden, en er is niemand, die ze redt; tot een plundering, en niemand zegt: Geeft ze weder.
23 Wie onder ulieden neemt zulks ter oren? Wie merkt op en hoort, wat hierna zijn zal?

Misschien kan dit toch op de Arabieren slaan en op de profeet Mohammed vzmh. Wie is immers nog meer gekomen met de wet. Of wou je zeggen dat dit stuk op Mozes vzmh slaat??!!

Je vraagt aan mij een open mind, nu vraag ik je hetzelfde te doen.

zakaria/sjoerd

BFA, ik zal nog iets verder ingaan op het stuk dat je aanhaald in Deut. Als je deut18:18 verder leest staat er ook ... een profeet zoals gij zijt...

Deze profeet slaat dus op Jezus vzmh volgens jou? en zo ja... in welk opzicht?

BFA

Bericht door BFA »

deut18:18
OT, wat heeft dit met Christendom te maken?
OT is geschiedenis van het Joodse volk. Het voorspel voor het Christendom.
Over hoe het OT te interpreteren moet je de Talmud onderzoeken.
De essentie van onze maatschappij, essentie waardoor ze erin gelaagd is zich te ontwikkelen heeft naast Griekse filosofie, veel met wat Jezus verteld en het Godsbeeld dat hij naar voor brengt te maken. Beiden hebben naar voorspoed en vrijheid geleid.
De essentie van de Islamitische maatschappij, waardoor ze in achterlijkheid is blijven steken heeft veel met Mohammed en zijn God Allah te maken te maken.

Mohammedanen doden. Doden hun dochters, hun vrouw, andere Mohammedanen, ongelovigen,... allen worden gedood onder het roepen van Allah is groot.
Mohammedanen doden, hun dochters, hun vrouwen, hun medemohammedanen, de Kafir... en steeds zien Mohammedanen dit als een overwinning voor Allah.

Mohammeds Allah is duidelijk een tegengestelde God aan de God van Jezus. Voor de God van Jezus is het eerste gebod: Jij zal niet doden.
Heel raar dat jij als voormalig Christen dit niet kan inzien. Dat jij het pure kwaad niet kan herkennen als je er mee te maken hebt.

Verder zou het je eens goed doen te lezen wat Jezus zegt over pilaarbijters.

hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Waar is Jezus geboren Sjoerd?
En hoe luidt de naam van de vrouw van de eerste man Sjoerd? Weet je dat niet? En als je het wel weet hoe weet je dat dan? Die bijbel is niet voor niets 50x zo dik qua inhoud dan dat minuskule boekje dat de koran heet. De koran is een afgeleide, een beknopt boekwerkje dat slechts een aantal punten weergeeft uit de boeken die Allah eerder aan de mensheid heeft geschonken. Derhalve is de koran onvolledig. Dat snapt zelfs Sjoerd nog wel, ja toch?

Verstand van computers en programma’s Sjoerd? Dan weet je dat daar dikke boeken over zijn geschreven. Maar voor diegene die slechts iets van de computer of een programma wil weten zijn er dunnere, bekopte boekjes op de markt verschenen. De volledige boekwerken van God zijn 50x dikker dan de koran. De koran van 3 cm dik moet dan staan tegenover een bijbel van . . .

1.50 meter hoog!

De koran is op dik papier met grote letters, korte regels en veel wit overal. De bijbel is op vloeipapier gedrukt. Maar mensen binnen de islam denken slim te zijn en indruk te kunnen maken op moslims door met een dikke koran voor de dag te komen. Echter, wij weten beter; de koran is een flinterdun miezerig boekje dat opgeblazen is als gebakken lucht. Een korte samenvatting van verkeerd weergegeven bijbelse gebeurtenissen. Dat kan ook niet anders met een arabier die analfabeet was en alles moest proberen te onthouden wat hij van de joden en christenen gehoord had.

Wij hebben daar begrip voor en nemen dat Mohammed de analfabeet ook niet kwalijk. Waarschijnlijk kon Allah destijds nergens in de woestijn een geletterde arabier vinden. Kennis en inzicht waren voorbehouden aan joden en christenen die lezen en schrijven konden. Dat zal het geweest zijn, Sjoerd. Stel je voor Sjoerd dat de koran net zoals de bijbel in het arabisch geschreven moest worden. 50x zo dik. Dat kon je van Mohammed toch niet verwachten dat hij letterlijk die hele bijbel uit zijn hoofd zou kunnen citeren? En waarom kon dat niet, Sjoerd? Omdat ook de joden en christenen dat ook niet konden, Sjoerd. Geen mens kan de bijbel uit zijn hoofd citeren, Sjoerd. Daarom werd ook alles opgeschreven. Voor het nageslacht.

De koran werd pas veel later in elkaar gefrutseld. Niet door Mohammed. Nooit over nagedacht he Sjoerd? Anderen moesten voor Mohammed alles opschrijven. Vanuit de overleveringen van Jan en alleman. Toen de koran klaar was had Mohammed moeten controleren of alles wel klopte. Dat is niet gebeurd, Sjoerd. Daarom zeg ik, moslims die in de koran als het heilige boek van God geloven zijn dwazen die weigeren zelfstandig na te denken. Vandaar dat zo’n achterlijke cultuurreligie als islam niet past in een moderne westerse kenniseconomie.

Vergeet de bijbel, vergeet de koran. Neem je eigen verantwoordelijkheid en bedenk dat een interview met Jezus of Mohammed niet meer tot de mogelijkheden behoort om geloofszaken zelf te verifiëren. Een logische en slimme God had tot nu gewacht, Sjoerd. Want nu is er internet. Als God bestaat dan communiceert hij vanaf het begin der schepping met de mens. Of niet. Ik kan Allah tenslotte niets verplichten. Nu hebben we in ieder geval internet. Hallo! Is God nog ergens aanwezig misschien? In de arabische zandbak van Mohammed?

Wat ik wel kan is Allah uitschelden voor een grote gore sadistische viespeuk die mij niets kan maken omdat hij een laffe achterbakse klootzak is. Want dat is hij, niets meer en minder dan een zielige nietsnuttige knecht van de schizofrene analfabeet Mohammed, arabier en zandhaas van beroep.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED

Bernie

Bericht door Bernie »

Beste Sjoerd,

Jezus geeft op vele plaatsen in de bijbel aan dat Zijn boodschap voor de hele wereld was.

Bijvoorbeeld matteus 28 :
16 De elf leerlingen gingen naar Galilea, naar de berg die Jezus hun had genoemd, 17 en toen ze hem zagen bewezen ze hem eer, al twijfelden enkelen nog. 18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’
Veel letterlijker had Hij het toch niet kunnen zeggen. Als de koran iets anders leert, zit dit boek ernaast (net als met de 3-eenheid, die wordt beschreven als de Vader, Maria en Jezus).

Je interpretatie van Deut 18:18 betekent dat Mohammed een profeet zou zijn die te vergelijken is met Mozes.
Met deze vergelijking, toon je aan dat je de sahieh ahadith niet kent.
Misschien moet je dat gewoon ook eerlijk toegeven..... Dat geeft niet, je kunt het alsnog zelf bestuderen, de ahadith van Bukhari is gewoon op het internet na te slaan.

Wanneer je dit zou doen, zie je dat de levens van Mozes en Mohammed verschillen als dag en nacht. Het eenvoudigste voorbeeld is dat Mozes leerde dat je niet mag doden en Mohammed een aantal moorden opdroeg. Precies omgekeerd. Dit is geen anti-islam propaganda, het is de sahieh ahadith.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

zakaria/sjoerd

Beste Bernie,

je beweert dus dat Mozus vzmh is zoals Jezus vzmh? ... zoals gij zijt...

Verschillen in Mozes vzmh en Jezus vzmh t.o.v. Mohammed vzmh

Jezus vzmh is volgens jullie Zoon van God, Mozes vzmh een profeet, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is volgens jullie gestorven voor de zonde van de mens, Mozes vzmh niet, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is volgens jullie 3 dagen en 3 nachten dood geweest, Mozes vzmh niet, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh had geen biologische vader, Mozes vzmh wel, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is op wonderbaarlijke wijze geboren, Mozes vzmh niet, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is niet getrouwd geweest, Mozes vzmh wel, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is door zijn eigen volk niet erkend als profeet, of zoon van God zoals jullie beweren, Mozes vzmh werd wel erkend, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is nooit koning/leiders op aarde geweest, Mozes vzmh wel. (Alleen leiders konden wetten invoeren, zoals Mozes vzmh heeft gedaan), net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is niet met nieuwe wetten gekomen, Mozes vzmh wel, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is gedood door een misdrijf, Mozes vzmh door een natuurlijke dood, net zoals Mohammed vzmh
Jezus vzmh is opgevaren ten hemel, Mozes vzmh niet, net zoals Mohammed vzmh ze zijn beiden begraven.

Hoezo lijken Mozes vzmh en Mohammed vzmh niet op elkaar en waarom lijken Mozes vzmh en Jezus vzmh wel op elkaar??

zakaria/sjoerd

Bernie schreef:Beste Sjoerd,

Jezus geeft op vele plaatsen in de bijbel aan dat Zijn boodschap voor de hele wereld was.

Bijvoorbeeld matteus 28 :
16 De elf leerlingen gingen naar Galilea, naar de berg die Jezus hun had genoemd, 17 en toen ze hem zagen bewezen ze hem eer, al twijfelden enkelen nog. 18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’
Het lijkt mij duidelijk dat de bovenstaande verzen niet door Matteüs zelf geschreven zijn, maar door een onbekende schrijver. De elf leerlingen gingen naar Galilea ipv mijn 10 medeleerlingen en ik zijn naar Galilea gegaan.....
Veel letterlijker had Hij het toch niet kunnen zeggen. Als de koran iets anders leert, zit dit boek ernaast (net als met de 3-eenheid, die wordt beschreven als de Vader, Maria en Jezus).
Ik begrijp de verwarring, maar je weet net zoals ik dat Maria wordt verheerlijkt. Tegenwoordig is daar de Heilige Geest voor in de plaatst gekomen. Veel - met name Katholieken- gaven Maria een goddelijke status, net zoals de Egyptenaren deden met hun 'moedergod' .

zakaria/sjoerd

BFA schreef:
deut18:18
OT, wat heeft dit met Christendom te maken?
OT is geschiedenis van het Joodse volk. Het voorspel voor het Christendom.
Over hoe het OT te interpreteren moet je de Talmud onderzoeken.
Je maakt een geintje nu neem ik aan????!!!!! Dus je beweerd dat het OT niets met het christendom te maken heeft?
De essentie van onze maatschappij, essentie waardoor ze erin gelaagd is zich te ontwikkelen heeft naast Griekse filosofie, veel met wat Jezus verteld en het Godsbeeld dat hij naar voor brengt te maken. Beiden hebben naar voorspoed en vrijheid geleid.
De essentie van de Islamitische maatschappij, waardoor ze in achterlijkheid is blijven steken heeft veel met Mohammed en zijn God Allah te maken te maken.
Mohammedanen doden. Doden hun dochters, hun vrouw, andere Mohammedanen, ongelovigen,... allen worden gedood onder het roepen van Allah is groot.
Mohammedanen doden, hun dochters, hun vrouwen, hun medemohammedanen, de Kafir... en steeds zien Mohammedanen dit als een overwinning voor Allah
Het is de islaam verboden je dochters, vrouw, andere moslims of ongelovigen zomaar te doden. Alleen om de sharia uit te voeren of als ongelovigen moslims aanvallen of de islaam aanvallen.
Mohammeds Allah is duidelijk een tegengestelde God aan de God van Jezus. Voor de God van Jezus is het eerste gebod: Jij zal niet doden.
Heel raar dat jij als voormalig Christen dit niet kan inzien. Dat jij het pure kwaad niet kan herkennen als je er mee te maken hebt.
Voor de God van Jezus... Hij is god zelf toch?? of moet ik het nu weer figuurlijk zien en niet letterlijk?

En by the way.... hoeveel volken hebben de Israëlieten niet veroverd op de reis naar het beloofde land. En hoeveel doden zijn daar wel niet bij gevallen. Deze volkeren werden door de joden uitgemoord... dus praat geen onzin

zakaria/sjoerd

Ariel schreef:
zakaria/sjoerd schreef:. Jezus vzmh zijn boodschap was voor de joden. Hij kwam dus ook van dat volk vandaan.
Weer fout Sjoerd. Waarnemer zal je vast wel weer antwoord geven, maar ik wil je toch even vertellen dat de boodschap van Jezus bestemd was voor de gehele mensheid.
Jesaja 42 Hij zal alle volken het recht doen Hij zal niet verdonkerd worden, en Hij zal niet verbroken worden, totdat Hij het recht op aarde zal hebben besteld; en de eilanden zullen naar Zijn leer wachten.
Leuk dat je Jesaja 42 er weer bij pakt...

Begin eens helemaal bij het begin.. je komt weer veel dingen tegen.

vers 13... De Heere zal uittrekken als een held; Hij zal den ijver opwekken als een krijgsman... Jezus vzmh of Mohammed vzmh?
vers 17... Maar die zoch op gesneden beelden verlaten, die tot gegoten beelden zeggen: Gij zijt onze goden; die zullen achterwaards keren en met schaamte beschaamd worden.... wat doen christenen nu... beelden, beelden en nog eens beelden (met name de katholieken, maar protestanten beelden Jezus vzmh ook af, maar in mindere mate)
vers 21... De Heere had lust aan hem, om zijner gerechtigheid wil; Hij maakte hem groot door de wet, en Hij maakte hem heerlijk.... Wie is groot gemaakt door de wet, Jezus vzmh of Mohammed vzmh?
vers 22... het is nu een beroofd volk en geplunderd volk; zij zijn allen verstrikt in holen, (Taliban misschien), en verstoken in gevangenhuizen; zij zijn tot een roof geworden en er is niemand die ze redt; tot een plundering, en niemand zegt: Geeft ze weder.
vers 23... wie onder ulieden neemt zulks ter oren? Wie merkt op en hoort, wat hierna zijn zal? vermaning voor iedereen die 'doof' zijn.
vers 25.. Daarom heeft Hij over hen uitgestort de grimmigheid Zijns toorns en de macht des oorlogs; en hij heeft ze rondom in vlam gezet, doch zij merken het niet; en Hij heeft ze in brand gestoken, doch zij nemen het niet ter harte.... jullie zijn toch zo bang voor de moslims... Jesaja heeft dit al aangekondigt, maar jullie nemen dit niet ter harte.

zakaria/sjoerd

Dus de voorspelling hierjuist weergegeven, slaat op Mohammed vzmh. Hij voldoet aan deze kenmerken en ook hij is voor de gehele mensheid gekomen.

Lees dit stuk met een open mind.... Of wou je beweren dat dit op Jezus vzmh slaat... de oorlogsheld en de harde oorlogszuchtige taal. Dat is toch in tegenspraak met wat Jezus vzmh predikte... Vers 17 zegt al genoeg... Christenen vereren Jezus vzmh als god... terwijl hij een boodschapper is... ben ernet nog vergeten vers 8 erbij te vermelden

vers 8 Ik ben de Heere, dat is Mijn Naam; en Mijn eer zal Ik geen anderen geven, noch Mijn lof den gesneden beelden... m.a.w voeg geen deelgenoten toe aan God. Hij is God, Hij is 1. Dus Hij verwerpt de 3-eenheid hier.

Ariel

Bericht door Ariel »

Beste Sjoerd. Werkelijk heel lief van je dat je het advies van iemand aangenomen hebt om te quoten, maar wil je voortaan dan goed quoten.
Nu kon werkelijk niemand wijs worden uit je posten. Men wist niet of jij of iemand anders de post geschreven had.
Ik heb de posten opgeschoond, en ik hoop dat ik het goed gedaan hebt. Je moet maar even kijken, zo niet dan verander ik het wel weer even voor je.

Vriendelijke groet, prettige dag toegewenst en alvast bedankt

Ariel

Ariel

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:
Ariel schreef:

vers 13... De Heere zal uittrekken als een held; Hij zal den ijver opwekken als een krijgsman... Jezus vzmh of Mohammed vzmh?
vers 17... Maar die zoch op gesneden beelden verlaten, die tot gegoten beelden zeggen: Gij zijt onze goden; die zullen achterwaards keren en met schaamte beschaamd worden.... wat doen christenen nu... beelden, beelden en nog eens beelden (met name de katholieken, maar protestanten beelden Jezus vzmh ook af, maar in mindere mate)
vers 21... De Heere had lust aan hem, om zijner gerechtigheid wil; Hij maakte hem groot door de wet, en Hij maakte hem heerlijk.... Wie is groot gemaakt door de wet, Jezus vzmh of Mohammed vzmh?
vers 22... het is nu een beroofd volk en geplunderd volk; zij zijn allen verstrikt in holen, (Taliban misschien), en verstoken in gevangenhuizen; zij zijn tot een roof geworden en er is niemand die ze redt; tot een plundering, en niemand zegt: Geeft ze weder.
vers 23... wie onder ulieden neemt zulks ter oren? Wie merkt op en hoort, wat hierna zijn zal? vermaning voor iedereen die 'doof' zijn.
vers 25.. Daarom heeft Hij over hen uitgestort de grimmigheid Zijns toorns en de macht des oorlogs; en hij heeft ze rondom in vlam gezet, doch zij merken het niet; en Hij heeft ze in brand gestoken, doch zij nemen het niet ter harte.... jullie zijn toch zo bang voor de moslims... Jesaja heeft dit al aangekondigt, maar jullie nemen dit niet ter harte.
Om het even vriendelijk te zeggen Sjoerd. Je bent erg chaotisch. Ik zeg je iets , iets waar je naar het blijkt geen fatsoenlijk antwoord op kan geven , en jij spuwt meteen weer een ongelofelijke onzin uit.
Uit deze post van jou blijkt maar weer eens je onkunde wat betreft de bijbel , en je haat tegen het Christendom.

Waarom die haat Sjoerd? Allereerst behoor jij als je naar Allah luistert ook de bijbel te respecteren, maar dat doe jij niet. De haat tegenover het Christendom zit waarschijnlijk zo diep bij jou.
Is die haat gekomen omdat je ouders je niet gefeliciteerd hebben toen je moslim werd, ( en dit terwijl die arme mensen toch nog rekening met je houden wat betreft halal eten) of is je haat tegen het Christendom door iets anders gekomen. Je mag het wel tegen ons vertellen hoor. Misschien kunnen we je helpen.

Vriendelijke groet.
Ariel

zakaria/sjoerd

Beste Ariel,

ik heb zeker respect voor christenen. Ik haat ze absoluut niet. Ik ben zoals je ziet niet zomaar tot mijn besluit gekomen. Helaas verschillen wij van mening over veel zaken. En soms worden de debatten hard gevoerd, maar ik denk dat we alleen maar kunnen leren val elkaar. Jullie geven tegenstrijdigheden aan, waar ik nu geen antwoord op heb, maar waar ik zeker wat mee ga doen. Ik zal even kritisch naar deze dingen kijken als dat ik altijd al heb gedaan. Maar wat ik vaak merk, is dat christenen van kleins af aan wat ingeprent krijgen en zijn de verzen op een bepaalde manier uitgelegt. Ik laat je met andere ogen naar dingen kijken. Terecht of onterecht.... ieders geloof. Maar wat ik zowiezo denk te bereiken is dat er meer wederzijds respect moet komen. Ieder zijn eigen ding. Ik haal veel uit bijbelverzen, omdat ik weet hoe christenen verzen opvatten maar ook moslims.

Over de 3-eenheid bijvoorbeeld. Ik ken de gedachtegangen van christenen die het als letterlijke zoon van God beschouwen en ik ken christenen die het figuurlijk als de zoon van God beschouwen. De ene keer wordt het als A gezien en de andere keer als B. Als je het geloofd, prima, maar kijk dan kritisch naar je eigen geloof en de standpunten over dit onderwerp. Het is niet omdat ik het niet snapte, want zowel letterlijk als figuurlijk, snap ik de gedachtegang, maar omdat het de ene keer zus werd uitgelegt en de andere keer zo. Daarom ben ik verder gaan kijken en ben tot de ontdekking gekomen, ondanks dat ik nog veel moet leren, dat er mijns inziens niets van klopt.

Dus haat heb ik zeker niet. Veel moslims kunnen op veel punten nog lering trekken uit christenen. En andersom denk ik dat christenen nog veel van moslims kunnen leren.

Maar tot nu toe heb ik zeker genoten van deze site... Jammer dat er van die sukkels tussenzitten, die alleen maar kunnen haatzaaien en niet normaal kunnen debatteren.

Groeten Zakaria/Sjoerd

Ariel

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:

Beste Sjoerd.
Het boek Jesaja is geschreven door de profeet Jesaja. In de Tenach wordt hij gerekend tot de latere profeten, en zijn naam is afgeleid van de Hebreeuwse naam Jesja'jahoe dat "redding van God" betekent.

Het boek bevat veel profetieën uitgesproken tijdens de regeringsperiodes van een aantal elkaar opvolgende koningen van het koninkrijk Juda:

Laten we even kijken naar jouw Hoofdstuk. De hoofdstukken 40-66. Dit is weer een profetisch gedeelte waarin opnieuw sprake is van een vijand maar ditmaal is dat Babylon.

De Heer waar jesaja het over heeft is God. In vers 5 kan je namelijk lezen “5 Dit zegt God, de HEER, die de hemel heeft geschapen en uitgespannen, die de aarde heeft uitgehamerd met alles wat zij voortbrengt, enz. enz.

vers 13... De Heere zal uittrekken als een held; Hij zal den ijver opwekken als een krijgsman... gaat dus niet over Jezus en zeker niet over Mohammed. Ik neem aan dat je Mohammed niet op de zelfde hoogte als God plaatst Sjoerd. Over Godslastering gesproken. ( zucht) Maar ja, we zullen maar denken dat je dit in onkunde geschreven hebt, en het is nu maar voor jou te hopen dat God het je niet kwalijk zal nemen.
Sjoerd.. Jij weet net zo goed als ik ( door je opvoeding ) dat ook Christenen beeldenverering verwerpen. Hoezo beelden prostestanten Jezus af. Ik ben nog nooit een beeld van Jezus in onze kerk tegen gekomen.
Maar weer even Sjoerd. Met de heer wordt God bedoeld en niet Jezus of Mohammed. Je geeft weer Mohammed te veel eer. ( moge God je het vergeven. )
Nee schat...( diepe diepe zucht) Niet de Taliban, maar de vijand Babylon.
Ook dit gaat weer over Babylon Sjoerd.
Jongeman, ik kan je maar een goed advies geven. Hoe je vere van dit soort bijbel teksten. bestudeer ze. bestudeer de bijbel, maar praat er pas over als je er verstand van hebt. Dus dat je begrijpt wat er staat. Je doet jezelf geen dienst als je zo onkundig over dingen schrijft waar je werkelijk niks van af weet.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Ariel

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:
Over de 3-eenheid bijvoorbeeld. Ik ken de gedachtegangen van christenen die het als letterlijke zoon van God beschouwen en ik ken christenen die het figuurlijk als de zoon van God beschouwen. De ene keer wordt het als A gezien en de andere keer als B. Als je het geloofd, prima, maar kijk dan kritisch naar je eigen geloof en de standpunten over dit onderwerp. Het is niet omdat ik het niet snapte, want zowel letterlijk als figuurlijk, snap ik de gedachtegang, maar omdat het de ene keer zus werd uitgelegt en de andere keer zo. Daarom ben ik verder gaan kijken en ben tot de ontdekking gekomen, ondanks dat ik nog veel moet leren, dat er mijns inziens niets van klopt.
Beste Sjoerd.
Men zal altijd mensen hebben die een andere kijk en een andere uitleg geven aan Bijbelteksten. Zo ook met de Heilige Drie-eenheid. Dat is niet erg, want de kern van de boodschap wordt door de meeste Christenen begrepen. Namelijk de liefde die Jezus voor de mensheid preekte. We zijn in feite allemaal zonen en dochters van God, dus deel van hem. Die boodschap wordt door de meeste mensen ook goed begrepen. Dus wat maakt het uit als mensen zeggen Jezus is de zoon van God, of zeggen hij is figuurlijk de zoon van God. . Toen Jezus naar de aarde kwam, kwam hij als 100% Mens. Dat is een feit dat zeker is.

Lees matheus 13 eens door Sjoerd.
Wat lezen we daar vanaf vers 10 …De leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen: ‘Waarom spreekt u in gelijkenissen tot hen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van de hemel kennen, hun is dat niet gegeven. 12 Want wie heeft zal nog meer krijgen, en het zal overvloedig zijn; maar wie niets heeft zal zelfs het laatste worden ontnomen. 13 Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. 14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling: “Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen, en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben. 15 Want het hart van dit volk is afgestompt, hun oren zijn doof en hun ogen houden zij gesloten.
Met hun ogen willen ze niets zien, met hun oren niets horen, met hun hart niets begrijpen. Want anders zouden ze tot inkeer komen en zou ik hen genezen.”

Ook jij kan genezen worden Sjoerd. Door te luisteren naar Jezus. Laat wie oren heeft goed luisteren heeft Jezus gezegd.

Jezus is namelijk de weg naar de Hemel. Niet Allah, niet Mohammed, niet Islam, maar Jezus.
In Johannes 14:6 stelt Jezus: “Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.”

Hoe heb jij die opgegroeid bent in een bevoordeelde positie Jezus zo kunnen laten vallen Sjoerd. Ik begrijp er werkelijk niks van.
Leg het me nog maar een keer uit.

Vriendelijke groet.
Ariel.

zakaria/sjoerd

Beste Sjoerd.
Men zal altijd mensen hebben die een andere kijk en een andere uitleg geven aan Bijbelteksten. Zo ook met de Heilige Drie-eenheid. Dat is niet erg, want de kern van de boodschap wordt door de meeste Christenen begrepen. Namelijk de liefde die Jezus voor de mensheid preekte. We zijn in feite allemaal zonen en dochters van God, dus deel van hem. Die boodschap wordt door de meeste mensen ook goed begrepen. Dus wat maakt het uit als mensen zeggen Jezus is de zoon van God, of zeggen hij is figuurlijk de zoon van God. . Toen Jezus naar de aarde kwam, kwam hij als 100% Mens. Dat is een feit dat zeker is.
Beste Ariel,

Ik snap je beredenering dat je een figuurlijk symbool gebruikt, en als je het zo ziet, aanbid je dus 1 God. Jezus vzmh is dus geen letterlijke god, maar een mens. Is het dan niet zo dat hij door God gestuurd is en hier met een boodschap is gekomen? een boodschapper dus?
Lees matheus 13 eens door Sjoerd.
Wat lezen we daar vanaf vers 10 …De leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen: ‘Waarom spreekt u in gelijkenissen tot hen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van de hemel kennen, hun is dat niet gegeven. 12 Want wie heeft zal nog meer krijgen, en het zal overvloedig zijn; maar wie niets heeft zal zelfs het laatste worden ontnomen. 13 Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. 14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling: “Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen, en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben. 15 Want het hart van dit volk is afgestompt, hun oren zijn doof en hun ogen houden zij gesloten.
Met hun ogen willen ze niets zien, met hun oren niets horen, met hun hart niets begrijpen. Want anders zouden ze tot inkeer komen en zou ik hen genezen.”
Wat was volgens jou de profetie die hier wordt bedoeld?
Jezus is namelijk de weg naar de Hemel. Niet Allah, niet Mohammed, niet Islam, maar Jezus.
In Johannes 14:6 stelt Jezus: “Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.”
Jezus vzmh kwam met de Indjiel/evangeliën. Hij heeft tot de eenheid van Allah swt opgeroepen, te geloven in alle profeten en te geloven in de Trooster die na hem zal komen. Als je dat geloofd, is dat de namelijkde weg naar de Hemel.

Ik weet dat jij de Trooster als de heilige geest zien, ik zie dat echter als Mohammed vzmh.
Hoe heb jij die opgegroeid bent in een bevoordeelde positie Jezus zo kunnen laten vallen Sjoerd. Ik begrijp er werkelijk niks van.
Leg het me nog maar een keer uit.
Ik heb Jezus vzmh absoluut niet laten vallen. Ik geloof net zoals jij dat hij mens was; een boodschapper van God. Ik heb hem nooit de goddelijke status kunnen geven, aangezien God geen deelgenoten heeft. Helaas hebben christenen hem de status van 'god' gegeven. Ik begrijp niet waarom mensen, Jezus vzmh, deze goddelijke status geven, terwijl er in de bijbel genoeg aanwijzingen te vinden zijn dat Jezus vzmh zonder zijn 'Vader' niks kan. Hij was mens, nooit god geweest -ondanks zijn wonderbaarlijke geboorte- blijft hij iemand die dicht bij God staat. Vandaar dat er vaak gesproken word in gelijkenissen... IK ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij. Jezus vzmh heeft nooit gezegt... ik ben God in de hemel, noch heeft hij gezegt ik ben God op aarde.... Aanbid mij! Nooit. Nogmaals is het voor mij een raadsel waarom christenen -ondanks dat jij net zoals moslims geloofd dat Jezus vzmh mens was- toch deze goddelijke status aan Jezus vzmh geeft. Alle mensen zijn kinderen van God, maken zij onderdeel uit van de 3-eenheid? Geef je Jezus vzmh een hogere status, omdat hij wonderbaarlijk geboren was? Adam had er dan meer recht op Zijn Zoon te zijn. Hij had geen vader en geen moeder. Jezus vzmh heeft tot God gebeden, in de naam van God, heeft mensen genezen... Nogmaals, wij erkennen hem als een hele belangrijke profeet. Een hoge status dus. Waarom maken jullie hem (letterlijk of figuurlijk) tot God? Terwijl God zelf zegt dat wij geen deelgenoten aan Hem moeten toekennen, dit de boodschap was van alle profeten voor Jezus vzmh (net zoals de profeet Mohammed vzmh). Waarom wijken jullie van de eerdere profetien af? Jezus was geen God, is geen God en zal nooit God worden. God is God.

Plaats reactie