Islam over bastaardkind

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Ariel

Re: Islam over bastaardkind

Berichtdoor Ariel » Za Mar 27, 2010 3:53 pm

zahrafa schreef:wat betreft de geadopteerde zoon

Zelfs Aisha viel het op dat Allah alle wensen van Mohammed inwilligde.

Narrated Aisha: I used to look down upon those ladies who had given themselves to Allah's Apostle and I used to say, "Can a lady give herself (to a man)?" But when Allah revealed: "You (O Muhammad) can postpone (the turn of) whom you will of them (your wives), and you may receive any of them whom you will; and there is no blame on you if you invite one whose turn you have set aside (temporarily).' (33.51) I said (to the Prophet), "I feel that your Lord hastens in fulfilling your wishes and desires."

Een beetje vreemd niet waar dat mohammed overal zijn zin in kreeg. Ik vermoed eerder dat Mohammed zelf dit soort soera's verzon.
Hoe naief kan een moslim zijn.... :huh:
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Mar 27, 2010 5:05 pm

Zahrafa, vind jij het normaal dat een man niet hoeft op te draaien voor de gevolgen van seks?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Mar 27, 2010 5:31 pm

zahrafa schreef:hey dhana

Dand had Mohammed een makkie. Die werd lustig van de vrouw van een ander, en hoeps hij kreeg een openbaring van Alah dat ze voor hem bestemd was en haar scheiding was een feit en hij had vrouw nummer zoveel.

ken je het verhaal of zit je wat te....?

Ik verzin helemaal niets om de isla m in een kwaad daglicht te stellen,. Dat hoeft ook helemaal niet want de offcieel geaccepteerde gegevens spreken voor zich. Heb jij ooit zelf serieus onderzoek gedaan naar de ahdatih van Bukari en Muslim? Onderzoek is niet eens nodig. Je hoeft maar te lezen hoe jouw geliefde profeet een leven van liegen, draaien, opdracht tot moorden, martelen, verminken en meer van al dat fraais waar je hedentendage in beschaafde landen levenslang de cel voor in verdiwjnt. En dat allemaal aangemoedigd door "de Goddelijke waarheid" uit de Koran.

En zou me nog een antwoord kunnen geven hoe groot de kans redelijkerwijze is dat overspel door 4 mannelijke of 8 vrouwelijke getuigen of een combi daarvan gezien wordt? En hoeveel keer er in de islamitische wereld overgegaan wordt tot geselen of stokslagen uitdelen voor dit vergrijp?

Het maakt niet wat er islamitsche correct zou zijn, wat overigens ook niet iets is om vrolijk van te worden, maar wat er hier en nu gebeurt in de maatschappij uit naam van allah aan de hand van islamitische wetten. Aan de vruchten weet je al met wat voor boom je te maken hebt. Met andere wooorden; ik, en verder iedereen hier vertik het om uit jouw zwaar verontreinigde en giftige bron te drinken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Mar 27, 2010 6:54 pm

zahrafa schreef:Over overspel en ontucht stelt de Koran in vers 24:2 het volgende:

« De overspelige vrouw en de overspelige man, geselt elk van hen beiden met honderd geselslagen en krijgt in Gods godsdienst geen mededogen met hen, als jullie in God en de laatste dag geloven. Bij hun bestraffing moet een groep gelovigen aanwezig zijn. » (Koran 24:2)

De Koranische strafmaat voor zina is blijkens bovenstaand vers 100 zweepslagen, zowel voor de man als voor de vrouw. Het Arabisch woord dat in dit vers gebruikt wordt is zina

de islam verbied sex buiten het huwelijk zo heb je een straf voor diegene die het wel doen, voor hen die niet gehuwd zijn is het geselen voor hen die wel gehuwd zijn en overspel plegen is het steniging.
de straf kan slechts gevoerd worden indien er vier getuigen zijn, is er onzekerheid erover of een getuige te weinig kan/mag deze niet gevoerd worden
wat betreft gehuwden is het zelf vier maal zweren van het tegendeel en de vijfde maal zeggende: moge de schepper mij vervloeken indien ik lieg

wat met de gevolgen?

wanneer een ongehuwde vrouw zwanger blijkt te zijn van overspel ( geen verkrachting) wordt de straf na dat het kind zichzelf kan voeden gevoerd.

en het kind draagt de naam van de moeder.

voor een gehuwde draagt het kind de naam van diegene die het bed deelt ( onzekerheid of er al wel of geen overspel werd gepleegd)

Ik denk niet dat God meteen van dik hout zaagt men planken zal gaan roepen als jij iets beweert van waar je op dat moment overtuigd bent dat het waar is. Verder heb ik nog een vraagje. Hoe vind jij het dat Allah het prima vindt als een man met al zijn slavinnen het bed deelt en dat niet als overspel naar zijn vrouw(en) betititelt. Valt je niet een heel klein beetje op dat allah naar de seksuele pijpen van mannen danst met Mohammed als grootste vrouwenverslinder? Wist jij dat Moahmmed af en toe een "vijandige" stam aanviel en dat de vrouwen als oorlosgbuit tussen hem en zijn bendeleden verdeeld werden? Heb je enig inlevingsvermogen om je voor te stellen hoe het moet zijn om je vader en broers af te zien slachten als ongedierte en je diezelfde dag nog verkracht wordt door de moordenaars? En dan zou Mohammed,"Gods" meest geliefde boodschapper zijn?

En dan ga jij hier uitleggen waarom zina zo'n tot zo'n grote zonde verklaard is door allah??? Heb je überhaupt wel verstand en/of gevoel in je donder? Of ken je de islam alleen maar van die zoete voorlichtingsboekjes?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

zahrafa

Berichtdoor zahrafa » Zo Mar 28, 2010 12:36 am

Chaimae schreef:Zahrafa, vind jij het normaal dat een man niet hoeft op te draaien voor de gevolgen van seks?

nee chaimae
de koran is daar duidelijk in de wetten gelden voor beide geslachten.

dat een man zijn verantwoordelijkheid niet opneemt laat zien dat een vrouw slechts een lust object is voor hem.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Zo Mar 28, 2010 1:15 am

zahrafa schreef:
Chaimae schreef:Zahrafa, vind jij het normaal dat een man niet hoeft op te draaien voor de gevolgen van seks?

nee chaimae

dat een man zijn verantwoordelijkheid niet opneemt laat zien dat een vrouw slechts een lust object is voor hem.

De vrouw is alleen maar een lustpobject in de islam. Anders zouden er niet de koran er niet steeds zo de nadruk op hoeven tel leggen dat ze zich zo onzichtbaar mogelijk door het leven moeten bewegen. En als je de beschrijving van het parardijs alleen maar even doorkijkt is het een groote eeuwig durende sekorgie die zijn weerga in de duurste aardse bordelen niet kent.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mar 28, 2010 2:13 pm

zahrafa schreef:

nee chaimae

Zahrafa, heb jij mijn voorafgaand reactie wel gelezen? Allah zegt dat een man het bastaardkindje niet mag erkennen als zijn kind. Past dit dan uberhaupt nog in gelijkwaardigheid? Ik begrijp best dat je een islam wilt maken/aanhangen dat van vreemde smetten vrij is, maar je mag heus wel zeggen dat jij dit niet gelijkwaardig vindt. En ook mag jij gerust zeggen dat jij het niet normaal vindt dat een vrouw moet opdraaien voor de eventuele gevolgen van seks.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mar 28, 2010 2:42 pm

Applaus Chaimae... :rock:
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

zahrafa

Berichtdoor zahrafa » Zo Mar 28, 2010 4:44 pm

Allah zegt dat een man het bastaardkindje niet mag erkennen als zijn kind

waar staat dat ergens?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mar 28, 2010 6:02 pm

zahrafa schreef:Allah zegt dat een man het bastaardkindje niet mag erkennen als zijn kind

waar staat dat ergens?

Dat staat in de hadeeths, Zahra. Ik heb het helaas niet bij de hand, maar jij kan dat zelf ook wel opzoeken. En als jij het Modern Standaard Arabisch beheerst raad ik je aan een keer in de avond naar Iqra TV te kijken, en eens goed te luisteren wat de degelijke ulama over deze issue zeggen.

Het volgende heb ik op het Internet gevonden:

5)
Betreffende het kind dat mogelijkerwijs resulteerd uit de ontuchtige daad, deze treft absoluut geen blaam en is vrij van zonde in de ogen van Allah (swt) en de mensen. Er zijn echter wel een aantal verordening betreffende zijn situatie:

- in tegenstelling tot wat gebruikelijk is, namelijk dat het kind vernoemt wordt naar de familie van zijn vader, wordt het kind vernoemd naar de familie van de moeder;
- het kind behoort tot de familie van de moeder en er bestaan geen familiebanden met de familie van de mogelijke vader;
- het kind heeft geen recht op mogelijke nalatenschap.

In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Ten eerste: Van degene die berouw toont zal Allah zijn berouw accepteren. Overspel is een grote misdaad die verboden is in de islam. Deze misdaad zal iedereen met een gezond verstand verafschuwen ook als hij niet moslim is. Allah de Verhevene heeft een zware straf voor een persoon die overspel pleegt. Dit is terug te vinden in verschillende bekende Ahadith en in de Qor'aan (soerat Annoure), behalve voor degenen die berouw tonen, en in Allah (Verheven en geprezen is Hij) geloven en goede daden verrichten.

Wat betreft het kind, hij krijgt de naam van zijn moeder en niet van zijn "vader", dit is het islamitische oordeel over een kind dat wordt geboren als gevolg van overspel. Verder heeft hij geen enkele islamitische relatie met zijn "vader" d.w.z dat het kind niet van zijn "vader" mag erven..etc, en andere zaken die daarmee te vergelijken zijn. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Het kind die uit overspel relatie is gekomen, is de zoon van het bed (d.w.z dat hij de naam krijgt van de moeder die in bed zat..)"

Dat de man niet hoeft op te draaien zegt toch al genoeg? Namelijk dat je veel van de vertogen van Mohammed en zijn metgezellen moet contextualiseren. Waarom doe je dit niet? Van een islamitische man kan ik het nog begrijpen, die kan het in zijn voordeel gebruiken. Waarom denk je anders dat die islamitische mannen hun zwangere vriendin bijna altijd verlaten? Dat is omdat zij de fakkel van (Mohammed) masculiniteit overnemen. Waarom doe jij dit, als vrouw nota bene, ook? :?

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Mar 28, 2010 7:00 pm

Dhana schreef:En ik wacht nog steeds op mijn vraag hoe groot de kand is dat overspel door 4 "volwaardige getuigen"' naverteld kan worden en hoe vaak de straf voor zina binnen de islam wordt uitgevoerd. Maar moslims kunnen de hele westerse geschiedenis oplepelen, maar één simpele vraag beantwooorden schijnt te hoog gegrepen.

Dat zie je altijd bij moslims.
Ze lepelen zo een aantal hadiths en koranverzen uit hun mouw (voor iedere gelegenheid hebben ze er wel 1) maar zodra je ingaat op de praktische kant van die verzen is er niemand thuis.

Dan beginnen de uitspraken als: jij bent onwetend etc.
Islam staat volkomen buiten de werkelijkheid.
Amorele atheistische nitwit

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mar 28, 2010 7:13 pm

zahrafa , ik heb je een PM gestuurd.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Zo Mar 28, 2010 7:14 pm

Monique schreef:
Dhana schreef:En ik wacht nog steeds op mijn vraag hoe groot de kand is dat overspel door 4 "volwaardige getuigen"' naverteld kan worden en hoe vaak de straf voor zina binnen de islam wordt uitgevoerd. Maar moslims kunnen de hele westerse geschiedenis oplepelen, maar één simpele vraag beantwooorden schijnt te hoog gegrepen.

Dat zie je altijd bij moslims.
Ze lepelen zo een aantal hadiths en koranverzen uit hun mouw (voor iedere gelegenheid hebben ze er wel 1) maar zodra je ingaat op de praktische kant van die verzen is er niemand thuis.

Dan beginnen de uitspraken als: jij bent onwetend etc.
Islam staat volkomen buiten de werkelijkheid.

Mensen onwetendheid verwijten is nog een vrij beschaafde uitlating. Regelrecht ordinair gaan schelden komt vaker voor. Wij ruiken de rottende vruchten en zij klimmen in de oorspronkelijke afgestorven boom om de stank te ontvluchten die allang geen blad meer heeft, zo die die ooit ook maar enig leven vertoond heeft.

zahrafa

Berichtdoor zahrafa » Zo Mar 28, 2010 7:55 pm

ik ben moslim
de enige die hier zitten te schelden zijn jullie en niet ik.

en alle moslims door één kam halen

Dhana

Berichtdoor Dhana » Zo Mar 28, 2010 8:04 pm

zahrafa schreef:ik ben moslim
de enige die hier zitten te schelden zijn jullie en niet ik.

en alle moslims door één kam halen

Je bedoelt zo als jij hedendaagse westerlingen afrekent op hoe het er in de midddeleeuwen aan toe ging?

Bovendien noemde ik jou als moslim geen rottende vrucht, maar dat wat de gevolgen van de islam aan fraais produceert in de wereld.
Laatst gewijzigd door Dhana op Zo Mar 28, 2010 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zahrafa

Berichtdoor zahrafa » Zo Mar 28, 2010 8:52 pm

Chaimae schreef:
zahrafa schreef:

nee chaimae

Zahrafa, heb jij mijn voorafgaand reactie wel gelezen? Allah zegt dat een man het bastaardkindje niet mag erkennen als zijn kind. Past dit dan uberhaupt nog in gelijkwaardigheid? Ik begrijp best dat je een islam wilt maken/aanhangen dat van vreemde smetten vrij is, maar je mag heus wel zeggen dat jij dit niet gelijkwaardig vindt. En ook mag jij gerust zeggen dat jij het niet normaal vindt dat een vrouw moet opdraaien voor de eventuele gevolgen van seks.

Allah zegt dat er helemaal geen bastaardkindje mag zijn!!

dat door het verbieden van buitenechtelijke seks, zodat de mensheid met waarde en normen kan voortleven

in deze tijd zul je weining volwaardige getuigen vind
en de moslimlanden zijn inderdaad vast blijven roesten na het overlijden van de 5de khaliefaat met hier en daar een kleine brandende lichtje.

ze vergaten hun schepper zo vergat hij hen hun zielen.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Mar 28, 2010 9:08 pm

zahrafa schreef:dat door het verbieden van buitenechtelijke seks, zodat de mensheid met waarde en normen kan voortleven

Raar meisje die Mohammedaanse.
Net of alle normen en waarden op sex gebaseerd zijn. Zolang de vrouw niet buitenechtelijk gaat is al de rest, ook weerzinwekkend, goed.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mar 28, 2010 9:30 pm

zahrafa schreef:Allah zegt dat er helemaal geen bastaardkindje mag zijn!!

dat door het verbieden van buitenechtelijke seks, zodat de mensheid met waarde en normen kan voortleven

Sorry zahrafa. Allah had in zijn wijsheid moeten beseffen dat een jong mens vol met hormonen zit, en verliefd kan worden op een meisje of jongen. Daar is niks mis mee. Als deze jongen en meisje zich dan tot elkaar aangetrokken voelen en met elkaar gaan vrijen is heel normaal. Als Moslims niet zo spastisch over dit soort zaken zouden doen, dan hoeven er geen buitenchtelijk kinderen geboren te worden. Er bestaat ook nog zo iets als de pil en andere voorbehoedsmiddelen.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mar 28, 2010 9:31 pm

zahrafa schreef:

en de moslimlanden zijn inderdaad vast blijven roesten na het overlijden van de 5de khaliefaat met hier en daar een kleine brandende lichtje.

Allah zegt wel meer dingen, die in dagelijks leven toch wel voorkomen. Of jij of Allah het nou willen of niet, er zijn heel wat islamitische 'bastaardkindjes' op aarde. En een religie behoort op trends te anticiperen, hetgeen de islam ook gedaan heeft. Want de profeet zei duidelijk dat een bastaardkindje tot het bed behoort. Hoe kan jij dan spreken van gelijkwaardigheid tussen de man en vrouw? Hoe kan jij dan nog zeggen dat Mohammed in de bres sprong voor vrouwen, die Mohammed die tegelijkertijd wel impliciet vrijbrief gaf aan mannen om seks te hebben. Immers, zij hoeven toch niet op te draaien voor de gevolgen. Elk mens ziet toch dat er dan een spoor van gelijkheid en emotie ontbreekt?

Waarom, geef jij niet jouw eigen mening over dit onderwerp?

Dhana

Berichtdoor Dhana » Zo Mar 28, 2010 9:52 pm

zahrafa schreef:

Hoe heten volgens allah dan de producten zijn van het seks hebben met wat de rechterhand van de man bezit?

Waren ze maar vastgeroest blijven zitten. Het is meer een afglijden geworden naar een zeer bedenkelijk niveau, al zou je dan eerst het andere deel van de mensheid de dhimmiestatus en als paria's behandelen, martelingen en verminkingen niveau moeten durven noemen en die tolgmeen geldende waarden en normen voor de gehele mensheid verheffen.

En hoezo zul je in deze tijd 4 volwaardige getuigen voor overspel kunnen vinden? Was dat in vroeger tijden makkelijker dan?

Ik denk dat je je ziel herinneren alles te maken heeft met afstand doen van alle barbaarse en onmenselijke praktijken, maar dat kun jij uiteraard een andere invulling geven.

zahrafa

Berichtdoor zahrafa » Ma Mar 29, 2010 9:08 pm

Sommige moslims die uit eerwraak hun vrouwen vermoorden, beroepen zich op de Islam. Dit is echter een grove leugen. De profeet Moehammed, vrede zij met hem, heeft het volgende hierover gezegd:

"Hilal bin Umaiya beschuldigde zijn vrouw van het hebben van een buitenechtelijke seksuele relatie met Sharik bin Sahma, hij zei dit met eigen ogen te hebben gezien en gehoord. De profeet zei tegen Hilal: "Breng jouw 4 getuigen of jij krijgt 80 slagen op je rug, (wegens een beschuldiging van iemands eer, die je niet kan onderbouwen) op basis van de volgende Koran vers:

Spoiler! :
Hoofdstuk 24:4. "En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders".

Hilal zei: "Oh Boodschapper van Allah, als iemand een man over zijn vrouw zag liggen, zou hij dan op zoek gaan naar getuigen? De profeet bleef herhalen, of je brengt 4 getuigen of jij krijgt de voorgeschreven straf op je rug. " Toen werd de volgende Koran vers geopenbaard.

Hoofdstuk 24.6. "En betreffende degenen die hun vrouwen beschuldigen en die buiten zich geen getuigen hebben, - laat ieder hunner vier maal in de naam van Allah zweren dat hij voorzeker de waarheid spreekt. 7. En de vijfde maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort. 8. Maar het zal de straf van haar afwenden indien zij viermaal in de naam van Allah getuigt en zegt, dat hij tot de leugenaars behoort. 9. En de vijfde maal zal zij zeggen: dat de toorn van Allah over haar zij als hij (haar man) de waarheid spreekt. 10. En ware het niet door Allah's genade en Zijn barmhartigheid voor u (dan waart gij verloren gegaan). Voorzeker Allah is Berouwaanvaardend, Alwijs".

De profeet liet de echtgenote halen. Hilal werd gevraagd om 5x te zweren in de naam van God. De profeet zei: "Allah weet dat één van jullie, een leugenaar is, zo wil één van jullie berouw tonen? Toen stond de vrouw op en zwoor 4x. Toen zij de 5e x wilde zweren, stopte de mensen haar en zeiden als je nog een 5e keer gaat zweren, zul je zeer zeker Gods vloek over je afroepen als je schuldig bent. Zij aarzelde, zoveel dat wij dachten dat zij zou stoppen. Maar toen zij ze:"Ik wil mijn familie-eer niet beschamen en zwoor voor de 5e keer dat zij de waarheid sprak.

De profeet zei: Als zij bevalt van een kind met zwarten ogen, met grote heupen en dan is het Sharik bin Sham's kind. Later beval de vrouw van een kind wat er precies zo uit zag als de profeet had beschreven. Waarop de profeet zei: "Als deze zaak niet door geregeld was door de wetten van God, dan zou ik haar streng straffen."( Sahih
Al-Bukhari Hadith, Hadith 6.271 overleverd door Ibn Abbas)

Op basis van bovenstaande uitspraken van de profeet kun je dus begrijpen dat:

1) Overspel maar ook Eerwraak, bloedwraak zijn volgens de Islam ABSOLUUT verboden is.
2) Dat de getuigenis van de vrouw, in deze zaak volledig gelijk is aan dat van de man.
3) Dat achteraf VEROORDELEN op basis van 'nieuw' verkregen bewijs (de bevalling of in analogie een video film, medische onderzoeken, o.i.d.) mijn inziens niet gebruikt mogen worden.

Waarom ?
A) Het islamitisch rechtssysteem is een zeer diep psychologisch en spiritueel rechtssysteem. Een voorbeeld voor spiritualiteit is dat het essentiële van een boom nl. de wortels niet zichtbaar zijn. Echter zonder wortels is een boom gedoemd te verdwijnen. Zo ook met het islamitisch rechtssysteem, kijk niet alleen naar hetgeen wat zichtbaar is.

B) Door de nadruk te leggen op 4 getuigen -die nooit gelogen hebben- is dit een hypothetische straf. Bedoelt om kwaadwillende lasteraars te straffen met 80 stokslagen als zij hun 'getuigenis' niet kunnen waarmaken. En hiermee de goede naam, eer en de stabiliteit van het familieverband aantasten.

C) (Homo)seksualiteit is ten allen tijde een privé aangelegenheid. Is iets waar anderen mensen zich buiten dienen te houden. De nadruk op 4 getuigen is de nadruk dat seksuele intimiteit niemand iets aangaat behalve de betrokken personen zelf.

D) Als Islam werkelijk erop uit zou zijn om een heksenjacht te openen op buitenechtelijke actieve (homo)seksuelen dan had zij kunnen volstaan met 1 getuige. Zoals bij een verkrachting de getuigenis van slechts 1 verkrachtte vrouw voldoende is om de dader ter dood te veroordelen.

E) Overspel verboden is omdat het kan leiden tot het ontwrichten van complete gezinnen. Het gevoel van zekerheid en vertrouwen binnen relaties aantast. Negatieve gevoelens als haat, verdriet, rancunes en depressies worden opgewekt. Kinderen vaak het slachtoffer worden als ouders vanwege overspel uit elkaar gaan.

Maar ondanks al deze slechte gevolgen van overspel; wordt door de onmogelijkheid van 4 getuigen die de daad van penetratie gezien moeten hebben, overspel overgelaten in de handen van God en niet in de handen van mensen.

Abdullah Haselhoef

http://www.moslima.nl/familie/overspel.html

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Mar 29, 2010 9:23 pm

Beste zahrafa, wil je mij dan aub eens haarfijn uitleggen waarom vrouwen gestenigd worden wegens overspel terwijl 4 getuigen uiteraard niet te vinden zijn?

zahrafa

Berichtdoor zahrafa » Ma Mar 29, 2010 9:27 pm

bijna iedereen pleegt overspel(behalve de vromen,alhamdoelillaah!)
het hoe, waar en wanneer van vreemdgaan

Spoiler! :
Overspel. Dankzij Erik Van Looy en zijn film
'Loft' ligt het woord weer op ieders lippen. Van Looys verhaal mag dan
al ongewoon zijn, overspel is allerminst fictie. Want over één feit
zijn alle deskundigen het eens: (bijna) iedereen waagt zich aan
vreemdgaan.

Wie doet het?

'Iedereen doet het', stelt
relatietherapeute Rika Ponnet. 'Het gebeurt echt in alle leeftijds- en
alle bevolkingsgroepen. Grappig is wel dat mannen in enquêtes de
neiging hebben om hierover de waarheid te vertellen, terwijl vrouwen
'onderrapporteren': ze zullen het minder toegeven. Overspel gebeurt in
elk geval héél frequent. In wezen valt het ook te begrijpen, want
mannen en vrouwen werken samen en studeren samen. Het is als de kat bij
de melk zetten: de kansen zijn er en dus gebeurt het. En ja, overspel
is zeker geen mannenzaak.'

In een Flair
-enquête uit 2005 gaf 30 procent van de vrouwen toe dat ze ooit al
vreemdgingen. Bij vrouwen ouder dan dertig liep dat zelfs op tot 52
procent.

Waarom doen we het?

Er zijn zeventien redenen, zegt de Amerikaanse therapeute Mira Kirshenbaum, die met Verliefd op een ander
zopas een boek schreef over overspel. Ze onderscheidt onder meer deze:
je bent gewoon nieuwsgierig, het overkomt je, je hoopt je huwelijk weer
op te warmen, je hebt een midlifecrisis, je neemt wraak, je komt niet
meer aan je trekken, je wil scheiden maar durft niet en hoopt door
vreemd te gaan dat je partner je eruit schopt.

Wanneer pleeg je overspel?

'Natuurlijk', vindt Rika Ponnet. 'Het gaat van de flirt tot de onenightstand
tot de man die er jarenlang een minnares op na houdt. Voor de een is
een internetliefde waarbij er alleen maar berichtjes worden
uitgewisseld al overspel, voor de ander is erover fantaseren ook al
overspel. Ik zou zeggen: er is overspel zodra er fysiek contact is
en/of een emotionele verbondenheid.'

Uit de Flair
-enquête kwam naar voren dat 52 procent van de vrouwen seksueel getinte
sms'jes als overspel beschouwt. Flirten staat voor 27 procent gelijk
aan overspel, pornosites bezoeken is voor 9 procent van de vrouwen
ontrouw en 7 procent gewag al van ontrouw als de partner iemand anders
persoonlijke dingen vertelt.

Hoe wordt het ontdekt?

'Er zijn een aantal signalen waardoor je kunt vermoeden dat je partner
je bedriegt', weet privédetective Ria 't Jampens van kantoor Kronos et
Veritas. 'Als je partner plots heel vaak moet overwerken, als hij
cryptische telefoongesprekken voert of de telefoon niet opneemt als hij
het nummer gelezen heeft. Als je partner regelmatig sms'jes krijgt die
meteen gewist worden. Als je partner boos is als jij onverwacht vroeger
thuis komt, of als je partner zich opeens erg chique kleedt als hij of
zij even de stad in moet. In het geval van overspel klopt heel vaak het
cliché: waar rook is, is vuur.'

Is het strafbaar?

'Het is sinds '87 niet langer strafbaar', zegt privédetective 't
Jampens. 'Toch vormt het verzamelen van bewijsmateriaal een belangrijk
element voor burgerrechtelijke procedures. Het kan een impact hebben op
alimentatiegeld of hoede- en bezoekrecht.'

'Ik herinner me de zogenaamde pardonzittingen
nog, uit de tijd dat overspel wel strafbaar was', vertelt advocaat en
SP.A-senator Guy Swennen. 'Men kwam zich dan verontschuldigen en er
werd één frank morele schadevergoeding toegekend. Eventueel kreeg men
een week of een maand voorwaardelijk. De strafwet is er voor zaken die
het algemeen belang in het gedrang brengen. Het is dus maar goed dat
overspel niet langer strafbaar is. Het zogenaamde betrappen
zoals men dat vroeger kende, bestaat nog, maar het praktische belang
ervan is in de praktijk afgenomen, sinds de wet een jaar geleden is
veranderd.'

Waar gebeurt het?

'Op
alle plaatsen waar beiden zich min of meer gerust voelen', weet
privédetectective 't Jampens. 'Van de auto tot het toilet. Zeer
geregeld gebeurt het op het werk. En voorts natuurlijk in hotels of
zelfs studio's die gehuurd worden. Mensen blijken heel erg inventief.
Je kunt het zo gek niet bedenken of men vindt wel een manier om het
geregeld te krijgen om elkaar te zien.'

Wat als het uitkomt?

'Mannen krijgen meestal nog een kans', zegt 't Jampens. 'Als een vrouw
overspel pleegt, is het meestal meteen gedaan met de relatie. Daar
speelt het cliché dat mannen het kunnen zonder hun echte gevoelens
erbij te betrekken, maar dat het voor vrouwen niet mogelijk is om hun
gevoel er buiten te laten.'

Moet je het kunnen vergeven?

'Er is een groep mensen die het kan en die het ook doet', beaamt Rika
Ponnet. 'Zij zeggen: wat we samen hebben, is belangrijker dan dat
overspel. Toch zegt menigeen dat het nooit meer wordt als tevoren. Het
is toch een vertrouwensband die geschaad is. Het is als een vaas waar
een stuk af is: je kunt die scherf er weer aan plakken, maar je blijft
het zien. Overspel blijft een van de belangrijkste redenen voor een
echtscheiding. Want monogamie zien wij toch als een wezenlijk onderdeel
van die romantische relatie. Wie bedrogen is, blijft dat meedragen. Het
zelfvertrouwen is geschonden. Met overspel richt je veel schade aan. De
prijs die je daarvoor betaalt, is groot.'

Bestaan er cijfers?

'Geen correcte', aldus Ponnet. 'De cijfers over het aantal mensen dat
overspel pleegt, variëren van 10 tot 80 procent, afhankelijk van het
onderzoek dat je er bij haalt.' In elk geval bleek uit een onderzoek in
2003 dat één op de vijftig Vlaamse mannen niet de biologische vader is
van zijn kind(eren). En in 2003, toen het 'betrappen' nog wel een grote
rol speelde bij rechtszaken, rukten de Vlaamse deurwaarders daarvoor
twaalf keer per dag uit, oftewel 4.530 keer voor dat hele jaar.

Bestaat georganiseerd overspel in Vlaanderen, zoals in 'Loft'?

Privédetective 't Jampens heeft het nog nooit meegemaakt. Rika Ponnet
ook niet. 'En ik doe toch al vijftien jaar aan relatiebemiddeling. Laat
ik misschien maar blij zijn dat ik er nog nooit over heb gehoord, want
ik vind het op het degoutante af.'

Bron : Nieuwsblad

zahrafa

Berichtdoor zahrafa » Ma Mar 29, 2010 9:29 pm

Monique schreef:Beste zahrafa, wil je mij dan aub eens haarfijn uitleggen waarom vrouwen gestenigd worden wegens overspel terwijl 4 getuigen uiteraard niet te vinden zijn?

het antwoord daarop zul je bij mij niet vinden
het is fout dat is een feit.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Mar 29, 2010 9:41 pm

zahrafa schreef:
Monique schreef:Beste zahrafa, wil je mij dan aub eens haarfijn uitleggen waarom vrouwen gestenigd worden wegens overspel terwijl 4 getuigen uiteraard niet te vinden zijn?

het antwoord daarop zul je bij mij niet vinden
het is fout dat is een feit.

Het is fout?
Waarom is het dan algemeen geaccepteerd bij moslims?
Wat is er dan fout aan?

Waarom werkt islam niet in de praktijk?

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”