uitnodiging

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
justme

uitnodiging

Berichtdoor justme » Ma Dec 28, 2009 4:02 pm

Uitnodiging

Hierbij willen wij u uitnodigen naar het hebben van geen andere god dan de Ene Ware God. De God die werd aanbeden door Abraham, Mozes, Jezus en alle andere profeten (vrede zij met hen allen). U realiseert zich toch dat er slechts één ware God is? Abraham, Mozes en Jezus (vrede zij met hen allen) spraken over deze Ene God en plachten hun aanbiddingen slechts tot Hem te richten. Zo vinden wij in het evangelie van Matthëus dat Jezus zich prosterneerde en tot God bad.

“Hij ging een eindje verder, wierp zich voorover en bad.”

(Matthëus 26:39)

Tevens verklaart Jezus in het evangelie van Johannes dat hij slechts de Ene Ware God aanbad, zeggende:

“Het eeuwige leven, dat is dat zij u kennen, de enige ware God.”

(Johannes 17: 3)

Allah spreekt tot ons in Zijn laatste Geschrift, de Koran, die Hij - in tegenstelling tot de andere geschriften - heeft gevrijwaard van zwendelarij. Hierin verkondigt Allah blijde tijdingen aan degenen die in Hem geloven en het goede nastreven, zeggende (interpretatie van de betekenis):

“Voorwaar, degenen die zeggen: ,,onze Heer is Allah,” en die vervolgens standvastig zijn: over hen zullen de Engelen neerdalen (en zeggen:) ,,Wees niet bevreesd en niet treurig en wees verheugd met het Paradijs dat aan jullie is beloofd. Wij zijn jullie helpers tijdens het wereldse leven en in het Hiernamaals en voor jullie is daarin wat jullie zielen verlangen en voor jullie is daarin wat jullie vragen. Als een ontvangst van de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.”

(Soerat Foessilat: 30-32)

Allah zegt ook (interpretatie van de betekenis):

“Maar degenen die geloven en goede werken verrichten en die geloven in wat aan Mohammed is neergezonden - en het is de Waarheid van hun Heer: Hij zal hun zonden uitwissen en hun toestand verbeteren. Dat is omdat degene die ongelovig zijn de valsheid volgen, terwijl degenen die gelovig zijn de Waarheid van hun Heer volgen. Zo maakt Allah voor de mensen hun vergelijkingen.”

(Soerat Mohammed: 2-3)

Ook zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

“O, Mensen! Aanbidt jullie Heer Die jullie heeft geschapen en degenen voor jullie, opdat jullie godsvruchtig zullen zijn.”

(Soerat al-Baqarah: 21)

Men dient zich te realiseren dat eenieder op de Dag des Oordeels ter verantwoording zal worden geroepen voor zijn daden. Niemand zal worden overgeslagen en niemand zal zich op die Dag kunnen verstoppen achter een ander. Allah zal zeggen (interpretatie van de betekenis):

“O Jezus, zoon van Mariam, heb jij tegen de mensen gezegd: ,,Neem mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah?” Hij zal zeggen: ,,Verheven bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn binnenste is, en ik weet niet wat er in Uw binnenste is. Voorwaar! U bent de Kenner van het verborgene. Ik heb hen niets anders gezegd dan U mij geboden heeft te zeggen: ,,Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer.”

(Soerat al-Maa’idah: 116-117)

Het mag duidelijk zijn dat iedereen er op die Dag alleen voor zal staan. Niet je ouders, noch je vrienden, noch degenen die je buiten Allah plachte te aanbidden, zullen in staat zijn jou op die Dag enig voordeel te verschaffen.

Daarom hebben wij vanuit bezorgdheid en medeleven middels deze weg getracht de Leiding te verduidelijken voor onze christelijke medemens. Het is niet onze intentie geweest om aan de hand van deze site te kwetsen noch te provoceren, maar slechts uit te nodigen naar de Waarheid

Accepteer daarom deze uitnodiging en geniet van een leven van vrede en voldoening op aarde en het eeuwige leven in het Paradijs. Het Ware Geschrift stelt dit alles in het vooruitzicht aan degenen die geen andere god kiezen behalve de Ene Ware God, die ook aanbeden werd door Abraham, Mozes, Jezus en Mohammed (vrede zij met hen allen).

De waarheid is tot u gekomen! Accepteert u deze?

Eliabe

Re: uitnodiging

Berichtdoor Eliabe » Ma Dec 28, 2009 4:10 pm

Een God die verdoemd en aan het moorden is, bestaat voor mij niet!!!!!!!!!!
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Dec 28, 2009 4:14 pm

Hoi justme. :D
Ben je dhawa aan het plegen? Wil je hassanats verzamelen.

En nee. Ik accepteer de uitnodiging niet. Dat betekent dat ik nog 3 dagen de tijd heb om me te bedenken, maar daarna zal ik toch echt vermoord moeten worden.

Trouwens, de "waarheid" is jouw "waarheid" Wie zegt dat jouw waarheid de waarheid is.
Als ik de koran lees, dan kan ik alleen maar zeggen dat als ik lid van jouw club wordt, ik me aansluit bij een criminele organistatie die zijn weerga niet kent. Nou nee, bedankt. Ik heb nog enig moraal in mijn lijf.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Dec 28, 2009 4:25 pm

Tevens verklaart Jezus in het evangelie van Johannes dat hij slechts de Ene Ware God aanbad, zeggende:

Erg leuk gevonden justme.

Jij quote…

Hij ging een eindje verder, wierp zich voorover en bad: ‘Mijn Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan Mij voorbijgaan. Maar niet zoals Ik wil, maar zoals U wilt.
Waarom heb je het laatste stukje niet bij deze zin geschreven? Komt dat niet in jullie straatje te pas?

Zullen wij eens een discussie over deze zin beginnen? Dat lijkt me heel leerzaam. Voor jou en voor mij.

En waarom denk jij dat Allah de ware God is. ? Volgens mij had Jezus niet gehoord van Allah toen hij deze woorden sprak. Hij bedoelde de God van de Joden en Christenen. Maar ook hier kunnen wij het over hebben.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Dec 28, 2009 4:36 pm

justme schreef:Uitnodiging

Allah zegt ook (interpretatie van de betekenis):

“Maar degenen die geloven en goede werken verrichten en die geloven in wat aan Mohammed is neergezonden - en het is de Waarheid van hun Heer: Hij zal hun zonden uitwissen en hun toestand verbeteren. Dat is omdat degene die ongelovig zijn de valsheid volgen, terwijl degenen die gelovig zijn de Waarheid van hun Heer volgen. Zo maakt Allah voor de mensen hun vergelijkingen.”

(Soerat Mohammed: 2-3)

Mijn beste Justme...Mohammed aka Allah bedoelen met “goede werken niet wat wij met "goede werken" bedoelen. Met het "goede werk " bedoelde hij het geloof in Allah. Dat blijkt uit het volgende vers.

14: 44. En waarschuw de mensen voor de Dag waarop kastijding over hen zal komen; dan zullen de onrechtvaardige zeggen: “Onze Heer, schenk ons uitstel voor een korte periode. Wij zullen Uw roep beantwoorden en de boodschappers volgen.” “Heeft u voorheen niet gezworen, dat er voor u geen ondergang was?”

Allah verafschuwt namelijk ongeloof meer dan alle andere misdaden die een mens kan plegen, maar zodra je gelooft in Allah worden al je zonden vergeven , en is een plaats in het paradijs gegarandeerd.

In een Hadith van Bukhari wordt de belangrijkheid van het geloof over de goede daden nog eens extra benadrukt

Bukhari Volume 4, Book 54, Number 445:
Narrated Abu Dhar:
The Prophet said, “Gabriel said to me, ‘Whoever amongst your followers die without having worshipped others besides Allah, will enter Paradise (or will not enter the (Hell) Fire).” The Prophet asked. “Even if he has committed illegal sexual intercourse or theft?” He replied, “Even then.

“De Profeet zei: “Gabriel zei tegen me: ‘Wie onder uw volgelingen sterven als ze alleen Allah aanbeden hebben zal in het Paradijs komen (en zij zullen niet naar het hellevuur gaan. ). De Profeet vroeg. “”Zelfs als hij illegale praktijken begaan heeft of seksuele gemeenschap of diefstal?” Hij antwoordde: ‘Zelfs dan. “

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Dec 28, 2009 5:15 pm

Rot op met je kut allah.

(mjammie, dat zou ik wel eens recht in het gezicht van een moslim willen zeggen.....alleen....ben ik bang dat ik dan niet lang meerte leven heb bij deze godsdienst van de vrede :crying: )
Amorele atheistische nitwit

sardonicus

Berichtdoor sardonicus » Do Jan 14, 2010 4:51 pm

Monique schreef:Rot op met je kut allah.

(mjammie, dat zou ik wel eens recht in het gezicht van een moslim willen zeggen.....alleen....ben ik bang dat ik dan niet lang meerte leven heb bij deze godsdienst van de vrede :crying: )

Haha! Verskoon my verstand maar:
Kut= kont?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jan 14, 2010 5:00 pm

Hahahaha... :laugh1: Nee geen kont Sardonicus. Het zit daar wel in de buurt. kut is cunt, pussy...

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Do Feb 11, 2010 12:40 am

Ariel schreef:

Erg leuk gevonden justme.

Jij quote…

Hij ging een eindje verder, wierp zich voorover en bad: ‘Mijn Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan Mij voorbijgaan. Maar niet zoals Ik wil, maar zoals U wilt.
Waarom heb je het laatste stukje niet bij deze zin geschreven? Komt dat niet in jullie straatje te pas?

Zullen wij eens een discussie over deze zin beginnen? Dat lijkt me heel leerzaam. Voor jou en voor mij.

En waarom denk jij dat Allah de ware God is. ? Volgens mij had Jezus niet gehoord van Allah toen hij deze woorden sprak. Hij bedoelde de God van de Joden en Christenen. Maar ook hier kunnen wij het over hebben.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Let me get this straight..
Jezus is God
God heeft een wil
Jezus heeft een andere wil
God wil Jezus doodhebben
Jezus wil niet dood

Logica is ver te zoeken vind je niet?
A proud amazigh!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Feb 11, 2010 2:20 am

Amazigh schreef:
Let me get this straight..
Jezus is God
God heeft een wil
God wil Jezus doodhebben
Jezus wil niet dood

Logica is ver te zoeken vind je niet?

Nou, niet helemaal lieverd.
Ik weet dat het vergeefse moeite is, en dat we het hier wel eens vaker over gehad hebben, maar kom, ik ben de beroerdste niet. Ik zal het je nog één keer uitleggen.

Jezus is God

Jezus is deel van God.

God heeft een wil

Goedzo…. :wink2:

Weer goed. Je gaat vooruit schat… :rock:

God wil Jezus dood hebben

Als Jezus een deel van God is, dan is God een deel van Jezus. Jezus ging als mens dood, maar niet als deel van God. Zo stond het in de geschriften, en zo zou het gebeuren. Hij wilde sterven voor jou en mij. .Het heeft niks met “Ik wil hem dood hebben" te maken. God en Jezus zijn geen moslims die voor de lol mensen afslachten. :nono1:

Jezus wil niet dood

Jezus als mens sprak eerst. “Laat deze beker aan mij voorbij gaan,” maar omdat hij wist dat hij aan het kruis moest sterven om de zonde van het hele volk op hem te nemen zei Jezus vlak daarna…( weer als mens) “Maar niet zoals Ik wil, maar zoals U wilt.”

Logica is ver te zoeken vind je niet

Vindt je? Misschien net zo onlogisch als de woorden van Allah en Mohammed ?
De ene keer zeggen ze dit, en de andere keer zeggen ze dat. Je raakt soms geen wijs uit de onfeilbare woorden van je meester en zijn helper.
Volgens Soera 6:115 en 10:64 is het woord van Allah volmaakt en worden zijn woorden niet veranderd. Volgens Soera 2:106 en 16:101 schaft Allah soms zijn eigen woorden af voor een beter woord

Logica is ver te zoeken vind je niet ? :smile:

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Vr Feb 12, 2010 1:38 pm

Ah Jezus is een derde God?
Een deel is in de hemelen, die noemt Jezus een beetje vreemd Vader.
En een andere deel is de Geest die schijnbaar niet echt belangerijk is voor Jezus.

Jezus: "Hoor, Israel! de HEERE, onze God, is een enig HEERE!

Jezus ziet de andere 'deel die in de hemelen is als God.
De mensen zien Jezus als God, want zij noemen Jezus onze Heere.

En zoals gewoonlijk valt de geest buiten de man want die is onbelangerijk.. alhoewel die gelijk is aan Jezus want Jezus is 1/3, Geest 1/3, God 1/3.

Makes pefect sense....
Hoe achterlijk moet je zijn om hierin te geloven? :roll2:
A proud amazigh!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Feb 12, 2010 2:10 pm

Amazigh schreef:Hoe achterlijk moet je zijn om hierin te geloven? :roll2:

Iets minder achterlijk dan als je gelooft dat Mohammed op een vliegend paard de hemel bezocht heeft schat, en veel minder achterlijk dan als je gelooft dat je op de wc niet mag praten want dat dan de engelen ( die voor de dichte wc deur staan) naar binnen moeten komen, omdat ze alles wat jij zegt op moeten schrijven, en veel ,veel minder achterlijk als je gelooft dat je geschapen bent uit een bloedklomp, en dat er 72 maagden na je dood op je staan te wachten, en veel, veel, veel minder achterlijk als je gelooft dat mohammed de narcistische moordenaar door Allah de maangod uitgezocht is om profeet te worden.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik bespaar me de moeite.
Onthoud ook dat de achterlijke Christenen geen mensen vermoorden uit de naam van hun god.
Dat doen aanhangers van de religie van “vrede” namelijk wel in de naam van hun maangod.

Verder is jouw post een van de meest achterlijke die ik tot nu toe gezien hebt, want het blijkt maar weer dat jij geen normale discussie kan voeren.
maar ja, dat zijn we van je gewend.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Vr Feb 12, 2010 3:45 pm

Ariel schreef:
Amazigh schreef:Hoe achterlijk moet je zijn om hierin te geloven? :roll2:

Iets minder achterlijk dan als je gelooft dat Mohammed op een vliegend paard de hemel bezocht heeft schat, en veel minder achterlijk dan als je gelooft dat je op de wc niet mag praten want dat dan de engelen ( die voor de dichte wc deur staan) naar binnen moeten komen, omdat ze alles wat jij zegt op moeten schrijven, en veel ,veel minder achterlijk als je gelooft dat je geschapen bent uit een bloedklomp, en dat er 72 maagden na je dood op je staan te wachten, en veel, veel, veel minder achterlijk als je gelooft dat mohammed de narcistische moordenaar door Allah de maangod uitgezocht is om profeet te worden.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik bespaar me de moeite.
Onthoud ook dat de achterlijke Christenen geen mensen vermoorden uit de naam van hun god.
Dat doen aanhangers van de religie van “vrede” namelijk wel in de naam van hun maangod.

Verder is jouw post een van de meest achterlijke die ik tot nu toe gezien hebt, want het blijkt maar weer dat jij geen normale discussie kan voeren.
maar ja, dat zijn we van je gewend.

In jouw ogen is het achterlijk omdat ik mijn fantasie niet heb gebruikt, iets wat duidelijk een must is als je een christen wil worden.
A proud amazigh!

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Feb 12, 2010 4:19 pm

Amazigh schreef:In jouw ogen is het achterlijk omdat ik mijn fantasie niet heb gebruikt, iets wat duidelijk een must is als je een christen wil worden.

Die fantasierijke erfenis van het Christendom is goed te merken in muziek, beeldhouw-en schilderkunst + letteren en wetenschap.
Je kan gerust zeggen dat die fantasie van het Christendom de gevarieerdste cultuur uit de wereldgeschiedenis gecreëerd heeft.
een cultuur waar alle andere culturen ter wereld op het ogenblik op hun manier op verderbouwen.
Alle andere culturen, uitgezonderd Islam dan. De fantasieloosheid die maakt dat Islam nog nooit iets kunnen creëren heeft maakt dat ze niet in staat zijn van iets te doen met deze liefdevolle gift van het Christendom. Buiten het efficiënter uitleven van de aan Islam inherente Mohammedaanse vernietigingsdrang natuurlijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Feb 28, 2010 10:41 am

Amazigh schreef:In jouw ogen is het achterlijk omdat ik mijn fantasie niet heb gebruikt, iets wat duidelijk een must is als je een christen wil worden.

Verwacht je op deze imbeciele one-liner een serieus antwoord? :laugh1:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jun 04, 2010 11:12 pm

Ariel zegt:
"Iets minder achterlijk dan als je gelooft dat Mohammed op een vliegend paard de hemel bezocht heeft schat, en veel minder achterlijk dan ... "

Maar je zal maar als Moslim aan je mede-Moslims vertellen dat je dat vliegend-paard verhaal niet zo gelooft. Dat is vragen om moeilijkheden. Ook in India:
Sharia panchayat boycotts 5 Muslims for being 'infidels'
MUMBAI: Has Talibanism breached the solid wall which guarded Indian Islam for centuries? If the diktat issued by a Sharia panchayat comprising a dozen or so clerics in the Muslim-majority town of Malegaon last week is any indication, it seems to have.

In a shocking incident which reeks of Talibani fundamentalism and the regressive approach of the Khap Panchayat in parts of India, the Malegaon Sharia panchayat last Friday summarily "ex-communicated" five Muslims for allegedly being "apostates and infidels". Islamic scholars and liberal thinkers insist that such a unilateral decision has no standing, especially as Islam doesn't recognise priesthood and the practice of ex-communication is non-existent, unlike in Christianity.

The clerics declared that the five — Fareedul Abedin, Sharief Cookerwalla, Yunus Trolleywalla, Iqbal Engineer and Yusuf Dalalthey — were no longer Muslims after hearing many who testified that the "accused", among other things, believed in and preached ideas and beliefs which went against Islam. One of the charges against them is that they refuted Prophet Mohammed's divine ride, also called Meraj.

http://timesofindia.indiatimes.com/india/Sharia-panchayat-boycotts-5-Muslims-for-being-infidels/articleshow/6001090.cms
Een commentaar:
"May more be freed from this cult of intolerance. Note that for each man receiving the gift of Apostasy here, 72 houris too receive freedom from slavery in Paradise."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Za Jun 05, 2010 2:25 am

Zeg trotse Amazigh, uit je naam maak ik op dat je trots bent. Weet je wel dat trots zijn altijd ten koste gaat van iemand anders? Voel je je misschien wat minderwaardig? Of tekort schieten? Of ben jij gewoon zonder enig schaamgevoel beter dan de ander? Maak je gewoon wat kleiner joh, dan kun je met heel veel meer mensen overweg. Die trots voelt niet prettig bij de ander. Nu plaats je jezelf in een isolement. Wel lekker vertrouwd tussen de jouwen natuurlijk maar voor iemand die nadenkt niet de beste positie.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Jun 05, 2010 2:19 pm

Trotse Amazigh zou beter zijn onderschrift veranderen in "onderworpen Amazigh, dus geen Amazig meer"...
Ooit waren de Imazighen (meervoud van Amazigh = vrije mensen) een fier en vrij volk, polythéistisch en zeer vindingrijk...tot de Arabieren hen hebben geknecht en hen de islam hebben "opgelegd" met het zwaard...
Ook hun taal werd de taal van de minderheid om daarna stilaan in de vergeethoek te geraken...alhoewel dat iets moeilijker ging en er tot vandaag de dag Tifinagh wordt gesproken en zelfs aan een timide revival begint, gelukkig maar!!!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 05, 2010 2:48 pm

Ja, zielig als je als Imazighen niet meer trots kan zijn op je roots omdat Arabieren je tot slaaf van Allah gemaakt hebben.

Voor de islamitische veroveringen van de 7e eeuw n. Chr. waren veel Berbers christelijk, met een joodse minderheid. De Berbers kenden ook andere godsdiensten en goden zoals :

Antaios (Änti in het Berber): deze Imazighische god was volgens de legende de zoon van de landgodin Ghaia en de zeegod Poseidon (de god van het water en de zee), en Tindjis was zijn vrouw. Âanti was een reusachtig grote god van ongeveer 30 meter lang, en was de beschermer van het land van de Berbers tegen de vreemdelingen die van plan waren het land van de Berbers binnen te dringen. Volgens de legende was hij een onverslaanbare god. Hij kon zijn kracht steeds vernieuwen door naar het land terug te keren en zijn lichaam met zand te zalven. Hij bleef onverslaanbaar zolang niemand het geheim van zijn kracht wist te ontdekken. Volgens andere legendes heeft de Griekse god Herakles tenslotte het geheim ontdekt, en hem verslagen. Sommige mythologen stellen dat dat gevecht in Noord-Afrika in de streek van Tanger is geweest. Een paar onderzoekers denken dat zijn graf in Mzoera vlakbij Ithnayn Sidi Alyamni was. Dit graf is indrukwekkend aangepast aan de enorme lengte van Âanti. Er zijn ook sporen gevonden bij de Griekse mythen die over het gevecht van Âanti en Herakles vertellen.

Amon: Deze god was een god voor zowel de Oude Egyptenaren als de Berbers. De Berbers die in hem geloofden werden Nasamon genoemd, en hier vertelde Herodotus over dat de Nasamon bepaalde rituelen uitoefenden om de toekomst te voorzeggen. Ze bezochten de graven van hun voorouders, en oefenden bepaalde rituelen uit en daarna moesten ze slapen, om de toekomst te verkennen in hun dromen. Amon werd symbolisch als ram beschouwd, als god van de vruchtbaarheid, kracht en het voortbestaan. Vroeger was het onomstreden, dat Amon een Egyptische god was. Maar nu begint men deze theorie in twijfel te trekken na de ontdekkingen van verschillende sporen die naar de god Amon als ram verwijzen in verschillende streken in Noord-Afrika en in de Sahara.

Animisme: De Berbers geloofden in de geesten en hun kracht, daarom probeerden ze in contact met de bovennatuurlijke wereld te komen via de geesten van hun gestorven voorouders. Ook werd een eed afgelegd met verwijzing naar de eervol gestorven voorouders. Naast de verering van de natuurkrachten hebben de Berbers ook de graven van hun voorouders vereerd, zoals het graf van Massinissa en Juba II. Volgens Mustapha Ouachi is deze manier van een gelofte/eed afleggen nog steeds levend in het onderbewuste van de huidige Berbers (en de gearabiseerden) in Marokko en dat verklaart het grote aantal van de heilige graven in Marokko. Overdreven wordt er gezegd dat Marokko het land is van "duizend-en-een heilig graf".

Zonnecultus: Volgens Herodotus en Ibn Khaldoen waren er ook veel Berbers die de zon vereerden; indrukwekkend is de hoeveelheid van oude Imazighische graven die naar het oosten gericht zijn waar de zon opkomt. Dit stelde ook de Algerijnse archeologe M. Hashid vast.
De Berbers waren begaafd in de muziekkunst en poëzie. Herodotus vertelt dat de religieuze muziek allereerst bij de Libiërs (de Berbers) is verschenen. Daarna hebben de Grieken het van hen overgenomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berbers#Godsdienst

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Jun 05, 2010 2:58 pm

Zo heb ik ooit eens ergens gelezen dat de Griekse mythe van de Amazones zijn oorsprong zou hebben bij de amazigh. De vrouwen waren daar de bestuurders en waren net zo dapper in de oorlog als de mannen.

Hoe triest als je de vrouwen daar nu afgeleefd en afgetobt door de straten ziet sloffen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Jun 05, 2010 6:52 pm

Daarom beste mensen deze UITNODIGING NAAR ONZE AMAZIGH EN ALLE TOT SLAAF GEMAAKTE BERBERS ZOALS HIJ :
Verdiep je in het glorieuze verleden van jullie mooie volk, verwerp de Arabische overheersing en de opgedrongen islam, eer jullie eigen taal, spreek ze (Amazigh, wat is jouw moedertaal?) en leer ze aan jullie kinderen, wees je vrije voorouders indachtig en vergeet nooit olfte nimmer : JE BENT EEN VRIJ MENS, EEN AMAZIGH, GEEN SLAAF!!!!!!

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Jun 05, 2010 7:59 pm

Eigenlijk best triest als je er goed over nadenkt. Eerst slaaf wordenn van veroveraars en dan vervolgens van hun godsdienst.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”