Ramadan 2010

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Tukker

Ramadan 2010

Berichtdoor Tukker » Ma Mei 31, 2010 11:52 am

Volgens mijn berekening hben we dit jaar maar 8 uur de tijd om onszelf van eten en drinken te voorzien. In 2016 zal dit maar 5 uur zijn. Al die uren vallen wel in het holst van de nacht, dus je bent dan aan het slapen. :rolleyes: Ik heb een nicht in Finland en vraag me af hoe die mensen daar dan vasten? Of mogen die een ander land als norm hanteren?

Ariel

Re: Ramadan

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 31, 2010 12:04 pm

Niet echt gezond Tukker. En de ramadan valt dit jaar midden in de zomer. Dus het kan warm zijn.
Het zal moeilijk worden. Ik wens je sterkte in de ramadan maand.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Mei 31, 2010 6:22 pm

Tsja, je moet toch wat over hebben voor een blik maagden... :laugh1:
Amorele atheistische nitwit

Tukker

Berichtdoor Tukker » Ma Mei 31, 2010 6:40 pm

Ariel schreef:Niet echt gezond Tukker. En de ramadan valt dit jaar midden in de zomer. Dus het kan warm zijn.
Het zal moeilijk worden. Ik wens je sterkte in de ramadan maand.

Zal Ramadan in Marokko vasten, dus dat scheelt al wel. Geen last van mensen in je omgeving die wel gewoon eten en drinken.Het is inderdaad moeilijk, maar mijn ouders zeggen dat Allah je bijstaat gedurende de Ramadan en je gek genoeg geen moeite zal hebben de lange, warme dag van 40 graden ( Marokko hé) door te komen. Naar verluidt kom je in een islamitisch land de Ramadan makkelijk door, je wordt sowieso 4 keer opgeroepen tot het gebed, die in de Ramadan langer duren, dus daar ben je dan wel de dag zoet mee.

Nou, nog twee maanden en dan zal ik het aan den lijve mogen ondervinden.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Mei 31, 2010 6:50 pm

Ach begint die hypocriete onzin nu wéér zeg....
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Tukker

Berichtdoor Tukker » Ma Mei 31, 2010 6:55 pm

mercator schreef:Ach begint die hypocriete onzin nu wéér zeg....

Wat vind jij hypocriet, de ramadan? Zo ja; waarom vind je dat?

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Mei 31, 2010 8:26 pm

Ramadan...... vasten om te voelen hoe het is om geen eten te hebben.

Lamenielachen.... hoezo "vasten"?????
Etenstijd wordt gewoon verschoven.
Jullie eten geen hap minder dan ik (misschien zelfs wel meer) alleen op andere tijden.
Hoezo voelen hoe het is om honger te hebben? Armen hebben geen feestmaal na een maand hoor.
Stelletje huichelaars.

Het is weer zo'n truuk van mohammed om mensen onder de knoet te houden....en de hele goegemeente trapt erin.... :laugh1:
Amorele atheistische nitwit

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 31, 2010 8:38 pm

Monique schreef:

Het is weer zo'n truuk van mohammed om mensen onder de knoet te houden....en de hele goegemeente trapt erin.... :laugh1:

En....dit vasten ritueel heeft Mohammed van de heidense Arabieren overgenomen.
De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod.
Want ja. Je moet toch wat om de heidense Arabieren achter je te scharen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Tukker

Berichtdoor Tukker » Wo Jun 02, 2010 11:14 pm

Welja, de bedoeling van de Ramadan is de gunsten wat meer leren te waarderen. Daarnaast merk ik toch echt dat ik gedurende de dag wel stil sta bij de armen, ondanks het feit dat ik na maghreb ( arabisch voor zondsondergang) gewoon weer mag eten. Verder is Ramadan veel meer dan je onthouden van eten en drinken, en horen daar bepaalde regels bij. Bijvoorbeeld bij zondersondergang niet meer eten dan noodzakelijk, dus houd het simpel. Een beker water en brood volstaat.

En dit jaar extra speciaal, ramadan in een islamitisch land/ mijn vaderland meemaken!

Dutch

Berichtdoor Dutch » Do Jun 03, 2010 8:52 am

En dit jaar extra speciaal, ramadan in een islamitisch land/ mijn vaderland meemaken!

Groot gelijk heb je, in Noord Afrika kan je een stuk vroeger beginnen eten dan hier...
Bovendien heb je daar elke avond na zonsondergang ware banketten elke avond, lekker smullen!!!
Zit daar ook, dus kan het weten, we eten nooit zo lekker als tijdens de ramadan beste vriend.
Gewoon de hele dag slapen, wat rondslenteren en ... elke avond feest!!!
Van vasten gesproken!

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Vr Jun 04, 2010 7:33 pm

Ariel schreef:
Monique schreef:

En....dit vasten ritueel heeft Mohammed van de heidense Arabieren overgenomen.
De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod.
Want ja. Je moet toch wat om de heidense Arabieren achter je te scharen.

En ik al die tijd denken dat Allah in het arabisch voor God staat maar nee Ariel die heel haar leven in Sneek heeft gewoond weet het toch beter dan pak 'm beet 1,3 miljard moslims:)
A proud amazigh!

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Vr Jun 04, 2010 7:35 pm

Dutch schreef:

Groot gelijk heb je, in Noord Afrika kan je een stuk vroeger beginnen eten dan hier...
Bovendien heb je daar elke avond na zonsondergang ware banketten elke avond, lekker smullen!!!
Zit daar ook, dus kan het weten, we eten nooit zo lekker als tijdens de ramadan beste vriend.
Van vasten gesproken!

Daarom ben jij ook nooit een moslima geweest:) Ik bedoel de hele dag slapen tijdens de ramadan? En jij was een moslima? [c045.gif]
Jij had echt het gevoel van 'ik ben een moslima'? :D
A proud amazigh!

Tukker

Berichtdoor Tukker » Vr Jun 04, 2010 7:38 pm

Ha, amazigh! Hoe is het? Dit jaar ook vakantie in Marokko?

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Vr Jun 04, 2010 7:41 pm

Tukker schreef:Ha, amazigh! Hoe is het? Dit jaar ook vakantie in Marokko?

Gaat goed met jou?
InshAllah ja, op 2 juli :D Jij?
A proud amazigh!

Bloodgod

Berichtdoor Bloodgod » Vr Jun 04, 2010 7:42 pm

Amazigh schreef:
Dutch schreef:

Van vasten gesproken!

Daarom ben jij ook nooit een moslima geweest:) Ik bedoel de hele dag slapen tijdens de ramadan? En jij was een moslima? [c045.gif]
Jij had echt het gevoel van 'ik ben een moslima'? :D

En dat maakt jou beter? Nu ben jij verhevener? Jij godvergeten Piep.
Living on enemy ground, I will not obey your law.

Tukker

Berichtdoor Tukker » Vr Jun 04, 2010 8:00 pm

Amazigh schreef:
Tukker schreef:Ha, amazigh! Hoe is het? Dit jaar ook vakantie in Marokko?

Gaat goed met jou?
InshAllah ja, op 2 juli :D Jij?

Ja, ook wel goed! Wij gaan 7 juli. Ga je met de auto?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Jun 04, 2010 8:57 pm

Amazigh schreef:
En ik al die tijd denken dat Allah in het arabisch voor God staat maar nee Ariel die heel haar leven in Sneek heeft gewoond weet het toch beter dan pak 'm beet 1,3 miljard moslims:)

Tja schat. :shock: Ik kan het ook niet helpen dat sommige mensen meer gezond verstand hebben dan pak 'm beet 1,3 miljard moslims.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Jun 05, 2010 2:07 pm

Amazigh, nu vind ik persoonlijk dat jij je naam helemaal niet verdient...Amazigh...vrije berber...???!!!
Door Arabieren indertijd onder de voet gelopen, geknecht en collectief gehersenspoeld...niks geen vrije mensen meer, enkel slaven van de Arabieren en de arabische cultuur...
Ik ken heel wat fiere Berbers en die gaan er prat op dat hun cultuur de moeite waard is en weten dat de islam hen door het strot gedwongen werd...
Enfin, what's in a name?!

Ja ik was indertijd moslima en ik versliep niet de ganse dag tijdens de ramadan, juist omdat ik een moslimA was en dus moest instaan voor de buik van mijn heer en meester na zonsondergang...weet dus dat de menstruatie voor een moslima erg erg welkom is tijdens de ramadan, want voortdurend met eten sjouwen (boodschappen doen) en koken, zelfs midden in de nacht, neen bedankt, niks leuks aan!!!

Weet ook dat in de streek waar ik verblijf (woestijn) bijna niemand ramadant tijdens de zomer...enkel diegenen die flauwvallen zo rond 16u doen dat...de stommerds!!! Gelukkig zijn er ook "anderen" die wél nog op hun benen staan en hen dan kunnen oprapen...en hen de eerste zorgen toedienen, namelijk...water!!!
Weet je wat? Wil je een écht waardevolle ramadan doen? Kom dan bij mij logeren in de woestijn, kan je gelijk aan den lijve voelen wat écht dorst is! Zal je daarbij helpen!

Manon

Berichtdoor Manon » Za Jun 05, 2010 2:17 pm

is het nu écht al dit jaar dat ze lekker midden in de zomer moeten zitten opstoven?

ik dacht dat ik nog een jaar of vijf op deze heuglijke tijd moest wachten?
µ
--------------

ik schreef al waarschijnlijk dat ik één keer (per definitie 1 keer) naar tunesie op verlof was geweest, vervelende ervaringen met tunesische sujetten (schreef ik al ergens) maar wèl tijdens de ramadan. Op het strand (sorry, ik was toen nog best model-like, maar met totaal ongeïnteresseerde echtgenoot (bleek nadien semi te zijn). Enfin, komt daar terwijl ik op mijn 25ste gehuwd en al knap op dat strand lig, zo'n geil pipjongetje achter me (misschien toch wel 20) met een hele trits volgelingetjes. Vraagt ie om water "wegens ramadan", krijgt ie van gevolgjongetjes wel een soort van "waauw die durft" blikken, ..terwijl ik totaal niet weet wat "ramadan" is en wèl met een fles water naast me lig.. hij kreeg verdomd geen lek meer moesten ze het nu vragen, tenzij natuurlijk het haantje-de-voorste echt even een barrière wou doorbreken?
Enfin, ik heb hem toen zelfs water gegeven.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Jun 05, 2010 2:30 pm

Manon schreef:is het nu écht al dit jaar dat ze lekker midden in de zomer moeten zitten opstoven?

ik dacht dat ik nog een jaar of vijf op deze heuglijke tijd moest wachten?
µ
--------------

ik schreef al waarschijnlijk dat ik één keer (per definitie 1 keer) naar tunesie op verlof was geweest, vervelende ervaringen met tunesische sujetten (schreef ik al ergens) maar wèl tijdens de ramadan. Op het strand (sorry, ik was toen nog best model-like, maar met totaal ongeïnteresseerde echtgenoot (bleek nadien semi te zijn). Enfin, komt daar terwijl ik op mijn 25ste gehuwd en al knap op dat strand lig, zo'n geil pipjongetje achter me (misschien toch wel 20) met een hele trits volgelingetjes. Vraagt ie om water "wegens ramadan", krijgt ie van gevolgjongetjes wel een soort van "waauw die durft" blikken, ..terwijl ik totaal niet weet wat "ramadan" is en wèl met een fles water naast me lig.. hij kreeg verdomd geen lek meer moesten ze het nu vragen, tenzij natuurlijk het haantje-de-voorste echt even een barrière wou doorbreken?
Enfin, ik heb hem toen zelfs water gegeven.

Maakt niet uit of je 25of 50 bent voor die sujetjes. Ik was in Marokko als vrouw van in de 50 en werd op dezelfde manier lastig gevalllen. Al was het dan geen ramadan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Tukker

Berichtdoor Tukker » Za Jun 05, 2010 2:35 pm

Eerlijk gezegd vind ik Ramadan in hartje zomer niet stroken met dat wat Allah in de Koran zegt. Namelijk, dat Hij geen ziel boven zijn vermogen belast.

Manon

Berichtdoor Manon » Za Jun 05, 2010 2:40 pm

Tukker schreef:Eerlijk gezegd vind ik Ramadan in hartje zomer niet stroken met dat wat Allah in de Koran zegt. Namelijk, dat Hij geen ziel boven zijn vermogen belast.

klapke doen met allah misschien?

Wie weet had de eeuwige schepper in de jaren 600 geen weet van de omstandigheden in zijn zelfgeschapen wereldbol? Had ie géén idee van de Americas, noch van de noordelijke europese landen, en stond zijn gezichtspunt enkel gericht op het verkeerde middel^punt (sorry, maar wij kunnen beter rekenen hé) van de toen gekende landen.

Dom allahke toch? wij weten een PAK meer!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Jun 05, 2010 2:46 pm

Tukker schreef:Volgens mijn berekening hben we dit jaar maar 8 uur de tijd om onszelf van eten en drinken te voorzien. In 2016 zal dit maar 5 uur zijn. Al die uren vallen wel in het holst van de nacht, dus je bent dan aan het slapen. :rolleyes: Ik heb een nicht in Finland en vraag me af hoe die mensen daar dan vasten? Of mogen die een ander land als norm hanteren?

Ik kan me vaag herinneren dat er een fatwa zou zijn voor moslims in die streken dat ze de Mekkatijd mogen hanteren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Tukker

Berichtdoor Tukker » Za Jun 05, 2010 4:52 pm

Dutch, kan alleen maar zeggen dat ik respect voor je heb dat je onder die omstandigheden toch de Ramadan gevast hebt. Heb vorig jaar voor het eerst in de zomer gevast ( deel augustus/september), en dat vond ik al een hele kluif! Het komt steeds dichterbij, en het begint te kriebelen. Ik ben best bang en zie er ook wel een beetje tegenop. Het is nu in Tetouan ( stad waar ik de Ramadan zal doorbrengen) nu al 38 graden! En Marokko kennende gaat het nog warmer worden. Anderzijds lijkt het me ook hele mooie ervaring, ramadan in mijn vaderland, met al mijn familieleden.. dat heeft ook wel wat.

Amazigh, zal je ook de Ramadan meemaken in Marokko, of ben je dan alweer terug in NL?

Bloodgod

Berichtdoor Bloodgod » Za Jun 05, 2010 6:25 pm

Tukker schreef:Dutch, kan alleen maar zeggen dat ik respect voor je heb dat je onder die omstandigheden toch de Ramadan gevast hebt. Heb vorig jaar voor het eerst in de zomer gevast ( deel augustus/september), en dat vond ik al een hele kluif! Het komt steeds dichterbij, en het begint te kriebelen. Ik ben best bang en zie er ook wel een beetje tegenop. Het is nu in Tetouan ( stad waar ik de Ramadan zal doorbrengen) nu al 38 graden! En Marokko kennende gaat het nog warmer worden. Anderzijds lijkt het me ook hele mooie ervaring, ramadan in mijn vaderland, met al mijn familieleden.. dat heeft ook wel wat.

Amazigh, zal je ook de Ramadan meemaken in Marokko, of ben je dan alweer terug in NL?

Zit niet te trollen jij dienares van de zelfverzonnen afgod allah met je smerige schaamteloos rond-neukende verkondiger van gods zogenaamde woord. Er is niks gezelligs aan met mensen die in hun wezen de vijand van mijn vrije westen zijn.

Ga lekker ballen op het strand. :wink2:
Living on enemy ground, I will not obey your law.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”