Ramadan 2010

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door hans van de mortel »

Schepsel schreef:De katholieke vastentijd is geloof ik ook een lachertje. De mens mist discipline.
Dat W A S een lachertje. Want die bestaat volgens mij allang niet meer. Deze ’ouwe lul’ heeft dat nog meegemaakt. Het probleem is een kwestie van tijd. Mohammedanen beseffen dat nog niet. Maar binnenkort zijn zo net zo ongelovig als jij en ik.

Dus laten wij compassie met die woestijn gerelateerde sukkels hebben. heartbeat:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Ramadan

Bericht door bijwoner »

hans van de mortel,
De ' geestelijke depressie' waarover je schrijft, heerst alweer zo'n 14 eeuwen.
Overigens, je overdrijft schromelijk. In 2009 stond er in het ND wat statistieken n.a.v. een telling via imams. Er zijn 725.000 mensen (mannen & vrouwen) in NL geregistreerd, die vaker dan 1x per maand een moskee bezoeken. Dat je de meelopers daarom voor de zekerheid op 675.000 stelt, is tendensieus. In feite betreft de ramadan daarmee 1/18 e van de NL bevolking; ik kan daar niet wakker van liggen. Er zijn net zoveel liefhebbers van voetbal , al gaat men al lang niet meer massaal naar de NLstadions. De kans dat je afgetuigd wordt door beschonken supporters is te groot. De TV voorkomt veel onnodig opgedane ergenissen. Minder is natuurlijk, dat er van de 192 landen inmiddels 56 Islamitisch zijn. Daar zal toch eens verweer tegen geduld moeten worden, geloof ik dan.
:turban:
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

Zo, zojuist mijn rode nagellak weggehaald om weer fris en wel te beginnen met het gebed. Onze Khalil Gibran zei niet voor niets in één van zijn werken: Fa almawt, la yugair shay'an, su al-aqna3a allatie tuhajibu wujuhuna. Vrij vertaald: de dood veranderd niets, behalve de maskers die onze gezichten bedekken. Als je er dieper over nadenkt: mensen zijn overdag vroom, maar in de nacht veranderen zij in zondaren... hoe toepasselijk. :laugh1:
Laatst gewijzigd door Tukkerin op di aug 10, 2010 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Ariel »

Tukkerin schreef:Zo, zojuist mijn rode nagellak weggehaald om weer fris en wel te beginnen met het gebed. Onze Khalil Gibran zei niet voor niets in één van zijn werken
Lieve schat... whistling: Khalil Gibran was een Christen, dus hij is voor jou niet "onze". Maar misschien heb jij je inmiddels bekeert tot het Chistendom, dan mag jij inderdaad "onze Khalil" zeggen.
Khalil Gibran, was a Lebanese-American Christian Maronite poet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Khalil_Gib ... al_Academy" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

Met onze refeerde ik aan ras, dus aan zijn Arabische afkomst..
Umm Rania
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Ramadan 2010

Bericht door bijwoner »

Tukkerin,
Ik heb toch wel te doen met de lichaamsomvang van veel Moslim(a)s, die via de ramadan onnatuurlijke vormen kunnen gaan krijgen. Het menselijke ras is dermate slim ontworpen door God, dat wanneer er na zonsondergang gegeten wordt, de afbraak van het voedsel 2x effci'enter verloopt dan overdag. Vorig jaar stond er een stuk in het ND (ik weet niet meer waar of welke dag), nadat er via wetenschappelijke weg aangetoond was, dat de werkers in (onregelmatige) ploegendienst er onder gebukt gaan dat het lichaam uit nachtelijk voedsel 2x zuiniger daarmee omspringt.
Vrij vertaalt 'na zonsondergang' heeft de maaginhoud de helft minder calorie'en nodig om de lichaamsfuncties van dienst te zijn. Met dat onderzoek, dat speciaal met het oog op gebleken overgewicht bij 'hulpdiensten' gestart was, bleek dus dat je erg moet oppassen bij het eten & drinken 's nachts.

Uitgerekend via De Korananische misleiding, wordt corpulentie tot nu toe klaarblijkelijk een standaard gegeven onder Moslims!

Ik ben daarom erg benieuwd naar komende Fatwah's over Islamitische gerechten die na zonsondergang tot nu toe aanbevolen zijn.
Via De Koran opteert men immers blijmoedig op 'voortschrijdende inzichten' waarmee men elkaar meent te kunnen dienen? Helaas is er al wel een Fatwah uitgesproken op het gebruik van fitness-toestellen in 2007 dacht ik.... Dat schiet dan ook weer niet op. Wellicht dat deze Fatwah indirect de accentuering van vrouwelijke lichaamsvormen tegen* gaat -door alle vetblubber die er nu bijgegeten wordt? Helaas lopen er in ons land tamelijk veel (Moslim)mannen bij, alsof ze door een speling van Allah zelf zwanger geworden zijn!

Meer welvaartsziekten kunnen daar niet onder vallen, lijkt mij. :turban:


*Bij Defensie in ons land, wordt in ieder geval het gebruik van de fiets als vervoersmiddel ontmoedigt; er worden geen reiskosten vergoed. Men is bij de NL Defensie nogal gecharmeerd van De Koran, naar nu blijkt. Zo wordt het onrecht van de sterksten (per auto) ook stelselmatig in stand gehouden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Ariel »

Tukkerin schreef:Met onze refeerde ik aan ras, dus aan zijn Arabische afkomst..
Kom jij ook uit Libanon? :ohmy:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

Ariel schreef:
Tukkerin schreef:Met onze refeerde ik aan ras, dus aan zijn Arabische afkomst..
Kom jij ook uit Libanon? :ohmy:
Nopes, maar Khalil en ik spreken wel ééndezelfde taal. En dat bedoelde ik me onze..
Umm Rania
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door ihsanyd »

Tukkerin schreef:Zo, zojuist mijn rode nagellak weggehaald om weer fris en wel te beginnen met het gebed. Onze Khalil Gibran zei niet voor niets in één van zijn werken: Fa almawt, la yugair shay'an, su al-aqna3a allatie tuhajibu wujuhuna. Vrij vertaald: de dood veranderd niets, behalve de maskers die onze gezichten bedekken. Als je er dieper over nadenkt: mensen zijn overdag vroom, maar in de nacht veranderen zij in zondaren... hoe toepasselijk. :laugh1:
Dat heet hypocrisie en dat soort mensen houden alleen zichzelf en de dwazen voor gek want God is Alwetend, Alhorend, Alziend. Een gezegend Ramadan toegewenst. Dat het een maand mag worden van de terugkeer naar de basis en het rechte pad voor iedereen.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door silkyboxershortXL »

De goede en de kwade God ontmoetten elkaar op de bergtop.
De goede God zei: 'Goede dag mijn broeder'.
De kwade god antwoordde niet.
En de goede God zei: 'Gij zijt vandaag in een slecht humeur'.
'Ja' antwoordde de kwade god 'want de laatste tijd heeft men mij vaak voor u aangezien, ben ik genoemd bij uw naam,en behandeld alsof ik u was en dat mishaagt me'.
En de goede god zei: 'Maar ook mij heeft men verkeerdelijk aangezien en bij uw naam genoemd'.
De kwade god ging daarop zijns weegs, de dwaasheid der mensen vervloekende.
(Kahlil Gibran)
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door Manon »

Tukkerin schreef:
Ariel schreef:
Tukkerin schreef:Met onze refeerde ik aan ras, dus aan zijn Arabische afkomst..
Kom jij ook uit Libanon? :ohmy:
Nopes, maar Khalil en ik spreken wel ééndezelfde taal. En dat bedoelde ik me onze..
Dus als een zwarte zuid-afrikaans Nederlands spreekt dan noem jij dat "hetzelfde ras" en "dezelfde afkomst" als ik?

Ik zie ineens in waarom men die islamitische migranten maar niet normaal Nederlands kan laten spreken: ze denken dat "taal" een lichamelijk iets is waarmee je wordt geboren en wat overerfbaar is. (gut ja! ze hebben toch al eens lesjes in hun "moeder-taal" gegeven aan kinderen omdat die tijdens hun ontwikkeling in de baarmoeder enkel Turks of Berbers te horen kregen en DUS geen nederlands verstonden? En den Hollandschen belastingbetaler.... hij betaalde voort).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door gerard_m »

Tukkerin schreef:Gerard, het is eigenlijk heel simpel. Landen als de Noordpool dienen dan de tijden van Mekka te hanteren.
Ik probeer je uit te leggen dat het juist niet zo simpel is. Wat doe je met grensgevallen? Hoeveel uren daglicht of donker zijn minimaal nodig om over te stappen op de Mekka tijd?

In plaatsen net onder de poolcirkel heb je niet te maken met de zon die niet ondergaat / opkomt, maar kan de ramadan zo vallen dat je 22 uur (winter) of 2 uur moet vasten (zomer).
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan 2010

Bericht door mercator »

ihsanyd schreef: Dat heet hypocrisie en dat soort mensen houden alleen zichzelf en de dwazen voor gek want God is Alwetend, Alhorend, Alziend. Een gezegend Ramadan toegewenst. Dat het een maand mag worden van de terugkeer naar de basis en het rechte pad voor iedereen.
Ik wens uit de grond van mijn hart alle ramadannende Mohammedanen overal ter wereld een glorieuze maand toe van levercrisissen, obesitas, uitvallende tanden en aan verminderde concentratie gerelateerde verkeersongevallen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan 2010

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: Dus laten wij compassie met die woestijn gerelateerde sukkels hebben. heartbeat:
Even een ramadan verhaaltje: op de werkvloer vroeg ik aan magazijnier Achmed hoe hij die ramadan nu opvatte. Wel zei hij, ik ben daar niet zo strikt in hoor, als ik echt honger heb steek ik wel iets in mijn mond. "Groot gelijk" dacht ik "is toch onzin ook".
Volgende dag stond Achmed naast zijn broer Mustafa, ik vraag "kwansuis" aan de laatste "wel Mustafa, eet jij soms ook s iets tijdens ramadan zoals Achmed hier?"
Het gezicht van Achmed betrok -, ik had duidelijk iets verkeerds gezegd :D !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door ihsanyd »

mercator schreef:
ihsanyd schreef: Dat heet hypocrisie en dat soort mensen houden alleen zichzelf en de dwazen voor gek want God is Alwetend, Alhorend, Alziend. Een gezegend Ramadan toegewenst. Dat het een maand mag worden van de terugkeer naar de basis en het rechte pad voor iedereen.
Ik wens uit de grond van mijn hart alle ramadannende Mohammedanen overal ter wereld een glorieuze maand toe van levercrisissen, obesitas, uitvallende tanden en aan verminderde concentratie gerelateerde verkeersongevallen.
Dank u zeer. Vergeet niet dat wat je anderen toewenst uiteindelijk voor jouzelf uitkomt ;).
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2010

Bericht door Schepsel »

Andere mensen goede dingen toewensen werkt ook niet. Er zijn bijvoorbeeld heel wat christenen die bidden voor bijvoorbeeld hongerende Sudanezen maar nog steeds sterven er velen een hongerdood.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Ariel »

Ramadan moeilijke tijd voor koptische christen

CAÏRO – De vastenmaand ramadan, die woensdag is begonnen, is voor christenen in Egypte een moeilijke tijd. Het is niet mogelijk overdag in het openbaar te eten en te drinken. Vorig jaar zijn zelfs meer dan 150 christenen opgepakt omdat zij het islamitische vasten zouden hebben verstoord.

Tijdens de ramadan mogen islamitische gelovigen gedurende een maand tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten, drinken en roken. Voor het ochtendgloren eten moslims de sahoor, een ontbijt. Na zonsondergang is het tijd voor de iftar, het avondmaal dat families en vrienden vaak samen nuttigen.

De ramadan is een van de vijf zogeheten zuilen van de islam, naast de getuigenis, het gebed, de bedevaart en het geven van aalmoezen.

Opgave

De ramadan valt in Egypte midden in de zomer, met temperaturen van rond de 40 graden. Het niet mogen drinken is voor moslims een hele zware opgave, want er moet wel gewerkt worden overdag. Wel korter dan normaal. Om halfdrie sluiten overheidsinstanties en bedrijven. Dan spoedt men zich massaal naar huis om het eten te bereiden.

Naast moskeeën staan tenten met daarin lange tafels, waaraan de armen dagelijks gratis van eten en drinken worden voorzien. Een oude en goede gewoonte.

Arrestaties

Vorige jaar werden christenen door de Egyptische politie gearresteerd omdat zij op straat iets aten. Sommigen werden vrijgelaten na een borg van omgerekend bijna honderd euro te hebben betaald. Anderen verdwenen voor enkele dagen in de cel.

Dit soort arrestaties is in Egypte ongrondwettig. De grondwet garandeert immers volledige godsdienstvrijheid en in de Egyptische strafwet staat nergens dat mensen die zich niet aan het vasten houden een overtreding begaan.

Steeds meer aanwijzingen duiden op een gecoördineerde campagne van de Egyptische regering om de naleving van de ramadan af te dwingen. Van overheidswege wordt zelfs bevestigd dat er in verscheidene provincies een politiecampagne is opgezet om mensen ervan af te brengen het vasten in het openbaar te breken.

Mensenrechtenorganisaties vinden dat een dergelijke campagne in strijd is met de persoonlijke vrijheden en het recht op godsdienstvrijheid. Ze maken zich dan ook grote zorgen over het lot van de koptische christenen, die zo’n 10 procent van de bevolking in Egypte uitmaken.

Veel mensen vragen zich bovendien openlijk af of de regering probeert vromer te zijn dan de gewone islamiet. Toch ziet Egypte over het algemeen veel door de vingers. Dat heeft zonder twijfel met het toerisme te maken. Strengere regels zouden de jaarlijkse inkomstenstroom van 7,5 miljard euro in gevaar brengen.

Belijdenis

Niet alleen de moslims in Egypte onthouden zich van eten en drinken. Egyptische christenen vasten ook. Veel meer dagen per jaar en op een geheel andere manier.

Koptische christenen onthouden zich ongeveer 200 tot 210 dagen per jaar van bepaald voedsel: voor Kerst, voor Pasen, voor de apostelen, voor de heilige maagd. Daarnaast vast men iedere woensdag en vrijdag, behalve tijdens de vijftig dagen tussen Pasen en Pinksteren. Op woensdag herdenken de kopten de samenzwering tegen Jezus en op vrijdag Zijn kruisiging.

Voor de koptische christenen in Egypte betekent vasten een tijdelijke onthouding van het nemen van voedsel. Ze eten uitsluitend mager voedsel, dat wil zeggen zonder dierlijke producten, dus geen vlees, kip, vis, boter, kaas en eieren. Vastendagen zijn voor hen geen dagen van moeite en verdrukking, maar dagen van blijdschap tot eer van God. Vasten als een vorm van belijdenis.

http://www.refdag.nl/nieuws/ramadan_moe ... n_1_495825" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Ruth »

ihsanyd schreef:
Dank u zeer. Vergeet niet dat wat je anderen toewenst uiteindelijk voor jouzelf uitkomt ;).
mooizo, dan wens ik u een miljoen euro toe. [hypocrite.gif]
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Ariel »

’Moslims worstelen met de combinatie van ramadan en het moderne leven’

Ongeveer 650.000 moslims in Nederland beginnen vandaag aan hun vastenperiode: de ramadan. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek noemden zo’n 850.000 Nederlanders zich in 2006 islamitisch, maar niet iedereen doet mee aan de ramadan.

„Net als andere religies seculariseert ook de islam in het Westen met de nieuwe generaties”, zegt hoogleraar religiestudies Gerard Wiegers van de Universiteit van Amsterdam. „Grote groepen moslims vasten, zonder per se het religieuze aspect te beleven.”

Wiegers is co-auteur van een boek over de dilemma’s van moslims in de westerse samenleving. „De combinatie van ramadan met het moderne leven levert veel vragen op. Zo worden er fatwa’s (uitspraak van hoge geestelijke) uitgevaardigd over het eventuele recht op een vrije dag voor het Suikerfeest, medicijngebruik tijdens ramadan en het al dan niet toestaan van moderne technologie voor het bepalen van het begin en einde van het vasten.”

In de loop der jaren is de moslimgemeenschap zich, onder andere met ramadanfeesten, meer naar buiten gaan richten. „Ramadanfestivals en openbare iftar-maaltijden zijn van de laatste tien jaar”, zegt antropologe Edien Bartels van de Vrije Universiteit in Amsterdam.

„Na de moord op Theo van Gogh en de vele discussies over de islam vinden moslims het belangrijker om zich positief te manifesteren. Ramadan is daar bij uitstek de gelegenheid voor, omdat die in het teken staat van delen met de armen. De vastenmaand is zo een uitkomst voor de zwakkeren in de islamitische landen, waar van een verzorgingsstaat geen sprake is.”

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... quo__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ali Belhaj (Marokko) Hier ramadan vieren gaat me beter af

Tijdens de ramadan heeft Ali Belhaj (61) een overvolle agenda. Hij is voorzitter van de El Islam Moskee in Den Haag.

„We organiseren een paar iftar-maaltijden in de moskee, ook voor niet-moslims die graag iets meer over ons geloof willen leren.

Daarnaast ontvangen we Marokkaanse geleerden die lesgeven over de ramadan en die de moskeegangers vertellen over waarom je zou vasten en hoe het zit met de relatie tussen mens en God. En we krijgen veel vragen, over hoe je kunt vasten als je bijvoorbeeld zwanger of ziek bent.

Tijdens de ramadan heb ik het een stuk drukker dan anders. Niet alleen in de moskee, ook thuis: mijn zeven kinderen zijn het huis uit, maar tijdens de ramadan komen ze allemaal langs.

In Marokko was het altijd helder wanneer de ramadan begon. Het werd door de overheid gecommuniceerd en kwam op het nieuws. In Nederland moet ik steeds goed opletten. Ik houd andere landen in de gaten. We kijken naar de meerderheid van de moslimlanden om te bepalen wanneer de ramadan begint.

In Marokko is de ramadan ook goed zichtbaar op straat. In Nederland wordt de ramadan alleen thuis en in de moskee gevierd. De restaurants zijn open, men rookt en eet op straat.

Toch vind ik het makkelijker om hier de ramadan te vieren dan in Marokko. De tijd gaat hier sneller, we zijn druk bezig, er is steeds afleiding. Hoewel ik hier wel, anders dan in Marokko, ’s avonds de buren moet benaderen, om ze te zeggen dat we wat meer lawaai gaan maken.”


Dilma Farman (Syrië) Als de zon ondergaat, ga ik gelijk weer roken

Ze heeft een baantje als vakantiekracht bij een callcenter, vertelt Dilma Farman uit Assen:

„Daar moet ik aan één stuk door praten, dus ik zal een aardig droge mond krijgen. Hopelijk kan ik de zestien uur per week nog volmaken, want water drinken is geen optie. Dan kan ik net zo goed helemaal niet vasten.

Vorig jaar was ik in Syrië tijdens ramadan. Daar zijn alle winkels overdag dicht en iedereen vast mee. Hier in Nederland is veel minder sociale controle; je wenst elkaar van tevoren een prettige ramadan en ziet elkaar pas weer bij het Suikerfeest.

Ons gezin komt hoogstens vier keer in de maand met kennissen bijeen om te eten. Het eten dat we koken brengen we vaak ook naar onze Nederlandse buren. Die vinden het wel leuk als het ramadan is.

Hoewel ik de rest van het jaar weinig met mijn geloof bezig ben – ik bid nooit en sla misschien eens per jaar de Koran open – vind ik het heel belangrijk om mee te doen aan de ramadan. Zo ben ik nu eenmaal opgevoed.

Het moeilijkst vind ik het afkicken van koffie en sigaretten. Als de zon ondergaat begin ik gelijk weer met roken. Als ik me niet lekker voel, doe ik een dag niet mee en als je ongesteld bent mag je niet eens vasten. Dan probeer ik wel onopvallend te eten, zodat mijn vader en andere mannen het niet merken, want dat zou ongepast zijn.

De enige keer dat ik lange tijd achter elkaar niet vastte tijdens de ramadan was toen ik drie jaar geleden eindexamen deed. Toen had ik gewoon heel hard cafeïne nodig, anders kon ik me echt niet concentreren.” [/i]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door ihsanyd »

Schepsel schreef:Andere mensen goede dingen toewensen werkt ook niet. Er zijn bijvoorbeeld heel wat christenen die bidden voor bijvoorbeeld hongerende Sudanezen maar nog steeds sterven er velen een hongerdood.
Maar hebben die christennen wel voldoende te eten? Zo ja, wie houdt hun tegen om dat eten te delen met die hongerige Sudanezen? Wensen zonder actie is netzo leeg als een fles spa zonder water. De vorm is aanwezig maar je kan er niets mee. En je begrijpt het niet denk ik helemaal. Je materialiseert wat je in gedachten heb en sterk op gefocust bent. Dus als je gefocust bent op leed zul je dat zeer zeker op jezelf afroepen. Het gaat om jou en jouw focus en gedachten en niet om anderen.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door ihsanyd »

Ruth schreef:
ihsanyd schreef:
Dank u zeer. Vergeet niet dat wat je anderen toewenst uiteindelijk voor jouzelf uitkomt ;).
mooizo, dan wens ik u een miljoen euro toe. [hypocrite.gif]
Ik wens u een miljard euro whistling:
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door Manon »

Zo worden er fatwa’s (uitspraak van hoge geestelijke) uitgevaardigd over het eventuele recht op een vrije dag voor het Suikerfeest, medicijngebruik tijdens ramadan en het al dan niet toestaan van moderne technologie voor het bepalen van het begin en einde van het vasten.”
Ahum... zijn het nu ook al de fatwa's die gaan beslissen of moslims een vrije dag krijgen???? En hoe zit het dan met kaffers? krijgen die ook een vrije dag? of moeten die werken?
Laatst gewijzigd door Manon op wo aug 11, 2010 1:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Mahalingam »

Ruth schreef:
ihsanyd schreef: Dank u zeer. Vergeet niet dat wat je anderen toewenst uiteindelijk voor jouzelf uitkomt ;).
mooizo, dan wens ik u een miljoen euro toe. [hypocrite.gif]
Ooit gelezen over de ellende die lotto-winnaars erdoor krijgen? Kuddes geldhongerige wolven belagen ze.
De wens kan dus net zo iets zijn als de Chinese wensen:
"Ik wens U veel personeel toe."en
"Dat U in interessante tijden mag leven."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

ihsanyd schreef:
Tukkerin schreef:Zo, zojuist mijn rode nagellak weggehaald om weer fris en wel te beginnen met het gebed. Onze Khalil Gibran zei niet voor niets in één van zijn werken: Fa almawt, la yugair shay'an, su al-aqna3a allatie tuhajibu wujuhuna. Vrij vertaald: de dood veranderd niets, behalve de maskers die onze gezichten bedekken. Als je er dieper over nadenkt: mensen zijn overdag vroom, maar in de nacht veranderen zij in zondaren... hoe toepasselijk. :laugh1:
Dat heet hypocrisie en dat soort mensen houden alleen zichzelf en de dwazen voor gek want God is Alwetend, Alhorend, Alziend. Een gezegend Ramadan toegewenst. Dat het een maand mag worden van de terugkeer naar de basis en het rechte pad voor iedereen.
Dat weet ik beste Ihsan, maar Allah weet precies wat er in de harten schuilt en wat de beweegredenen zijn ( hoe slecht die ook zijn) dat bepaalde moslims niet goed hun islamitische werk verrichten.

Jij ook mabroek ramadan wa koul 7hem inta begier! Voor mij insjaAllah helemaal terug naar de wortels van de islam, en dit keer zorgvuldig het gebed verrichten. En heel mischien de hijaab dragen. Jij nog voornemens?
Laatst gewijzigd door Tukkerin op wo aug 11, 2010 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

ihsanyd schreef:
mercator schreef:
ihsanyd schreef: Dat heet hypocrisie en dat soort mensen houden alleen zichzelf en de dwazen voor gek want God is Alwetend, Alhorend, Alziend. Een gezegend Ramadan toegewenst. Dat het een maand mag worden van de terugkeer naar de basis en het rechte pad voor iedereen.
Ik wens uit de grond van mijn hart alle ramadannende Mohammedanen overal ter wereld een glorieuze maand toe van levercrisissen, obesitas, uitvallende tanden en aan verminderde concentratie gerelateerde verkeersongevallen.
Dank u zeer. Vergeet niet dat wat je anderen toewenst uiteindelijk voor jouzelf uitkomt ;).
Yup, helemaal gelijk! De profeet zei toch ook kema tu dien tuden?
Umm Rania
Plaats reactie