Ramadan 2010

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

circe schreef:o gelukkig! binnen een paar jaar valt ramadan midden in juli! echte héél lange dagen en hopelijk zo'n hittegolf zoals dit jaar! Wat een lol en wat een zaligheid gaat hen dan niet te wachten staan! Geen drinken van vijf uur 's morgens tot 11 uur 's avonds en dan 33°! ik bid alvast mee tot Allah.
Dacht me te menen dan volgend jaar Ramadan al in juli valt en ik deze dus geheel in Marokko ga vasten. :o

Mij dunkt dat het wel een deugd is. Vasten in de winter is stukken makkelijker dan vasten in de zomer en daarmee is het vasten in hartje zomer meer waard.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door Manon »

Tukkerin schreef:
circe schreef:o gelukkig! binnen een paar jaar valt ramadan midden in juli! echte héél lange dagen en hopelijk zo'n hittegolf zoals dit jaar! Wat een lol en wat een zaligheid gaat hen dan niet te wachten staan! Geen drinken van vijf uur 's morgens tot 11 uur 's avonds en dan 33°! ik bid alvast mee tot Allah.
Dacht me te menen dan volgend jaar Ramadan al in juli valt en ik deze dus geheel in Marokko ga vasten. :o

Mij dunkt dat het wel een deugd is. Vasten in de winter is stukken makkelijker dan vasten in de zomer en daarmee is het vasten in hartje zomer meer waard.
hoezo je "dacht te menen", wat voor zever is dat nu? Weet je niet dat die gewoon elk jaar 10 of 11 dagen vroeger begint? dus begin augustus.
en wat ga je dan doen in juli in Marokko? er onder uitknijpen? lekker donker om 8 uur zodat je vroeger kan beginnen schransen? nee hoor! de échte muzelmens gaat tot op het bot! klimt zo noordelijk mogelijk en bidt voor een hittegolf.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

Kappen met dat zogenaamde betweterige van je en alsmaar denken dat je oh zo goed weet. NOT! Als je een beetje verstand had, had je geweten dat veel moslims ( vooral daar in Marokko) de maand voor Ramadan al beginnen met vasten.

En waarom denk jij alles beter te weten? Waar staat vermeld dat ik er in Marokko onderuit ga knijpen? Waar haal je dat vandaan? Vasten zal ik plichtsgetrouw doen tot ik kom te overlijden.

Dam, jij bent wat ze zeggen een echte hayewen.. magnoona.. :laugh1:
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door Manon »

dat veel moslims ( vooral daar in Marokko) de maand voor Ramadan al beginnen met vasten.
och gutjes toch! ze vasten daar twee maanden na mekaar? hoe vroom!

en er tussenuit knijpen: in Marokko is het sneller donker, dus mag je sneller aan de vreetpartij beginnen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

Je probeert je er nu onderuit te lullen. Je bent echt een zielig hoopje.., Circe. Alsof het mij wat kan schelen dat ik in Marokko één uurtje eerder mag eten dan in Holland..
Umm Rania
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door silkyboxershortXL »

Tukkerin schreef: Als je een beetje verstand had
Soera 5:57
O, gij die gelooft, neemt niet degenen tot vrienden die een spotternij en een spel maken van uw godsdienst, uit de kring dergenen wie het Boek was gegeven vóór u, noch van de ongelovigen. En vreest Allah als gij gelovigen zijt.

Je vreest allah vast niet genoeg want je zet je geloof wel erg voor schut.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

Silk, waarom denk jij net als Circe het beter te weten? Waarom zet ik mezelf voor schut? Ik heb geen niet-islamitische vrienden en zet het geloof dus niet voor schut. Jij zet jezelf nu voor schut door die aya te plaatsen ( zonder enig tafseer en context) :laugh1:

Oh wat zijn kinderen schattig! Mijn broertje schreeuwt net keihard tegen mijn zusje (18): waarom eet jij? Gaat vervolgens naar beneden en schreeuwt zo door het huis: nissrine vast niet, ze schaamt zich niet.. lekker onwetend zijn kinderen. :knorrie:

Nu loopt hij weer haar kamer binnen en vraagt heel schattig: waarom vast jij niet?
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door Manon »

Dit wordt de leukste ramadan voor Tukkertje

21 06 zon op: 05:29 zon onder op:22:00 ---> ongeveer 16.30 uur vasten aan één stuk!

dat haalt ze in Rabat nooit!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ramadan 2010

Bericht door Tukkerin »

circe schreef:Dit wordt de leukste ramadan voor Tukkertje

21 06 zon op: 05:29 zon onder op:22:00 ---> ongeveer 16.30 uur vasten aan één stuk!

dat haalt ze in Rabat nooit!
Correctie, dat haalt Tukkertje in Tetouan ( geen Rabat, ik weet best dat je kennis niet ver reikt en je dus niet verder komt dan Rabat en Casablanca) makkelijk. Zelfs mijn nichtjes en neefjes in de leeftijdscategorie van 3 tot 10 jaar vasten gewoon netjes mee.. met een hitte van 43 graden.
Umm Rania
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Monique »

Het wordt steeds duidelijker dat ramadan behoorlijk ongezond is voor die ene moslimhersencel.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door Manon »

Monique schreef:Het wordt steeds duidelijker dat ramadan behoorlijk ongezond is voor die ene moslimhersencel.
Moeten we haar nu nog gaan uitleggen dat het in Tetouan minder lang duurt tussen zonsopgang en zonsondergang of zou ze daar zelf ook opgekomen zijn?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Eliabe »

Eigenlijk moeten alle moslims extra gaan betalen voor hun ziektenkostenverzekering omdat ze bewust hun gezondheid ondermijnen.
z0'n 20% lijkt mij redelijk.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2010

Bericht door Schepsel »

Eliabe schreef:Eigenlijk moeten alle moslims extra gaan betalen voor hun ziektenkostenverzekering omdat ze bewust hun gezondheid ondermijnen.
z0'n 20% lijkt mij redelijk.
Zoiets is ook wel nuttig voor mensen die roken, teveel drinken of eten, etc.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door gerard_m »

Op een pakje sigaretten wordt in ieder geval nog een waarschuwing gezet. Ramadan wordt echter gepromoot als een gezellig soort folkore met itfar en verbroedering, terwijl de medische effecten ook niet fris zijn.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2010

Bericht door Schepsel »

gerard_m schreef:Op een pakje sigaretten wordt in ieder geval nog een waarschuwing gezet. Ramadan wordt echter gepromoot als een gezellig soort folkore met itfar en verbroedering, terwijl de medische effecten ook niet fris zijn.
Dat is wel weer zo. De ramadan is ook niet altijd alleen gevaarlijk voor de moslim zelf; denk maar aan ramadannende artsen of buschauffeurs.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door silkyboxershortXL »

Tukkerin schreef: ( zonder enig tafseer en context) :laugh1:
Wat is daar nu voor exegese voor van toepassing en hoezo is de context missend.
Maar ik bedacht me later verrek dit vers is geabrogeerd.
Je kunt dus rechtstreeks door naar vers 9:29
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Monique »

Schepsel schreef:
Eliabe schreef:Eigenlijk moeten alle moslims extra gaan betalen voor hun ziektenkostenverzekering omdat ze bewust hun gezondheid ondermijnen.
z0'n 20% lijkt mij redelijk.
Zoiets is ook wel nuttig voor mensen die roken, teveel drinken of eten, etc.
:crying: :angry:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2010

Bericht door Schepsel »

:roll2:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
Schepsel schreef:
Eliabe schreef:Eigenlijk moeten alle moslims extra gaan betalen voor hun ziektenkostenverzekering omdat ze bewust hun gezondheid ondermijnen.
z0'n 20% lijkt mij redelijk.
Zoiets is ook wel nuttig voor mensen die roken, teveel drinken of eten, etc.
:crying: :angry:
En veel Varkensvlees eten waardoor hun aderen dichtslibben en de gemeenschap opzadellen met allerlei kosten.... Ik zou zeggen, iedereen die sport en zoveel mogelijk vegetarisch eet 75% korting op de kosten...
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
En veel Varkensvlees eten waardoor hun aderen dichtslibben en de gemeenschap opzadellen met allerlei kosten.... Ik zou zeggen, iedereen die sport en zoveel mogelijk vegetarisch eet 75% korting op de kosten...

Door sporten kan je gemene blessures oplopen die de gemeenschap heel wat geld kosten. En rood vlees (lees rundvlees) is een van de voornaamste oorzaken van darmkanker. Een van de meest voorkomende kankersoorten die vaak nog veel te laat ontdekt wordt ook met alle gevolgen van dien voor de gemeenschap. En laten we het maar helemaal niet hebben over hoe hoog de kosten die de nakomelingen van generatieslang neef/nicht huwelijken aan zwaar gehandicapten op kunnen lopen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef: En veel Varkensvlees eten waardoor hun aderen dichtslibben en de gemeenschap opzadellen met allerlei kosten.... Ik zou zeggen, iedereen die sport en zoveel mogelijk vegetarisch eet 75% korting op de kosten...
Nou, ik heb van de week gehoord dat het hartinfarct van een paar weken geleden te wijten is aan mijn vroegere intensieve sporten zonder af te trainen. Mijn spieren zijn "verdwenen" en de afvalstoffen zitten nu in mijn nieren en de aderen ipv in de spieren. Het hart is ook een spier.....dusse.... daar is ook nog maar weinig van over. Sporten is leuk en aardig maar je moet het niet overdrijven... :no1:

Ik moet nu dus meer aan de intensieve sport en aan dat bijbehorende dieet om de spieren op te bouwen en het afval te verwijderen.
Topsport? Heel duur voor de geemeenschap.
Weet waar je aan begint.... :crying:
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ramadan 2010

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef: En veel Varkensvlees eten waardoor hun aderen dichtslibben en de gemeenschap opzadellen met allerlei kosten.... Ik zou zeggen, iedereen die sport en zoveel mogelijk vegetarisch eet 75% korting op de kosten...
Nou, ik heb van de week gehoord dat het hartinfarct van een paar weken geleden te wijten is aan mijn vroegere intensieve sporten zonder af te trainen. Mijn spieren zijn "verdwenen" en de afvalstoffen zitten nu in mijn nieren en de aderen ipv in de spieren. Het hart is ook een spier.....dusse.... daar is ook nog maar weinig van over. Sporten is leuk en aardig maar je moet het niet overdrijven... :no1:

Ik moet nu dus meer aan de intensieve sport en aan dat bijbehorende dieet om de spieren op te bouwen en het afval te verwijderen.
Topsport? Heel duur voor de geemeenschap.
Weet waar je aan begint.... :crying:
Mee eens, je moet wel weten wat je doet en niet zomaar iets ondernemen en heel goed naar je lichaam luisteren. Sorry om te horen van je hartinfarct, ik wens iedereen altijd een goede gezondheid toe. Heeft dat gevolgen gehad voor hoe je naar het leven kijkt?
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef: Heeft dat gevolgen gehad voor hoe je naar het leven kijkt?
Totaal niet.
Ik ben nu alleen bezig om mijn zoon goed verzorgd achter te laten mocht het toch snel fout gaan.

Ik ben dus weer aan het sporten om het onvermijdelijke proberen een aantal jaren uit te stellen.
Dat is mijn enige zorg... mijn zoon is nog te jong om er alleen voor te staan.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan 2010

Bericht door mercator »

ihsanyd schreef:
En veel Varkensvlees eten waardoor hun aderen dichtslibben en de gemeenschap opzadellen met allerlei kosten....
Raar dat je daarmee afkomt, want de gezondheidstoestand van onze invoer-moslims is juist allerbelabberdst, ondanks hun aversie voor het varkenslapje.
Mij lijkt het ook dat jonge moslims alleen sporten tot ze getrouwd zijn (en in de gevangenis natuurlijk), dat ze daarna de auto nemen om van theehuis naar de moskee 200 m verderop te gaan.

Over het verband "opzadelen met allerlei kosten" en "moslims" heeft dhr. G Wilders nog niet zo lang geleden een paar pertinente vragen gesteld.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Ramadan 2010

Bericht door Eliabe »

Monique schreef:
Schepsel schreef:
Eliabe schreef:Eigenlijk moeten alle moslims extra gaan betalen voor hun ziektenkostenverzekering omdat ze bewust hun gezondheid ondermijnen.
z0'n 20% lijkt mij redelijk.
Zoiets is ook wel nuttig voor mensen die roken, teveel drinken of eten, etc.
:crying: :angry:
Volgens mij doet Monigue aan vaatgymnastiek.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie