Doden na drinken alcohol!

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc, Alcohol gebruik, mits in beperkte mate, is goed!! Overmatig gebruik is niet goed. Misschien had de koran dan moeten zeggen dat overmatig gebruik niet goed is, ipv het gebruik op zich. Dus hierin is de koran onjuist.
Trouwens uit eigen ervaring: als je een paar keer teveel drinkt leer je het wel af. Een ezel stoot zich geen derde keer aan dezelfde steen, zullen we maar zeggen. Daar heb je de koran niet voor nodig!!
pas als je geen eigen verantwoordelijkheid kunt nemen (eigen verantwoordelijkheid nemen is een teken van volwassenheid) dan is het misschien handig om als 'kind' een soort van 'boeman' (zeg de koran) te hebben.
Zegt al genoeg over de geestestoestand van de meeste gelovigen; onvolwassen types, geestelijk gezien allemaal nog kind!
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Tijdens de hoogtij dagen hebben veel vooraanstaande islamieten gewoon wijn gedronken. Denk eens aan Al-Ghazali één van de grootste islamitische denkers van zijn tijd.....
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:Ik weet neit of de profeet Jezus, vrede zij met hem alcohol dronk. Alcohol is in de Bijbel net zo verboden als in de Koran. Lees maar:

Spreuken 20:1
Wijn is een spotter, bedwelmende drank is onstuimig, en iedereen die daardoor afdwaalt, is niet wijs.

en

Daniël 1:8
Maar Daniël besloot in zijn hart dat hij zich niet zou verontreinigen met de lekkernijen van de koning en met de wijn die hij dronk. En hij bleef de overste der hofbeambten verzoeken dat hij zich niet zou behoeven te verontreinigen.
Ik zie geen verbod staan?
Laatst gewijzigd door Monique op ma nov 21, 2005 11:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Maroc.

Door de hele bijbel zijn er voorbeelden te vinden waar wijn, bier en andere alcoholische dranken worden gedronken. Zelfs Jezus dronk vaak wijn bij zijn maaltijden. Het drinken van alcohol is dus niet verkeerd. Het is alleen niet verstandig om overmatig te drinken.
Hoe kom je er bij dat De zoon van God Jezus geen alcohol dronk? En hoe kom je er bij dat Johannes 2:3-10 en Spreuken 31:6,7 zijn verzonnen? Heb jij hier bewijs van? Ik zie graag bewijs voor dat ik iets aanneem.

Wat jij doet Maroc, is verzen van Internet plukken maar je onderzoekt niet de waarheid.
Spreuken 31:6,7 lijkt te suggereren dat de bijbel de aanbeveling doet problemen in alcohol te verdrinken. Echter... Spreuken 31 bevat de specifieke raad die koning Lemuël kreeg van zijn moeder. De voorgaande verzen (4,5) laten juist zien dat het voor 'koningen' onverstandig is alcohol te drinken tijdens het uitoefenen van hun functie. Maar in vers 6-9 krijgt de koning advies om de zwakken bij te staan en hun leed te verzachten. Alcoholische dranken hebben een kalmerende uitwerking en verlagen het spanningsniveau. In Spreuken 31:6-7 krijgt Lemuël de raad om drank en wijn te geven aan personen die op het punt staan te sterven en wie bitter van ziel zoals wij tegenwoordig kalmerende medicijnen gebruiken. Net als alle kalmeringsmiddelen met mate en beleid gebruikt moeten worden, geldt dat ook voor alcoholische dranken. Spreuken 31 moedigt zeker niet aan tot alcoholmisbruik.

Jezus was niet een boodschapper van Allah. Allah is een afgod uit de prehistorische tijd van Islam. We hebben het er al vaker over gehad dat Allah de maangod is. Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.

Jezus is de zoon van God. Hij kwam op deze aarde om te sterven voor de zonde van de mensheid. Hij wist dat hij moest sterven. Dit was een taak die hij op zich genomen heeft. Ook voor jouw zonde Maroc. Denk daar maar eens over na.

Het spijt me jongen, Ik neem geen blad voor de mond, maar om een of andere reden kom je zo fake over. Volgens mij kan het je geen klap schelen of Jezus alcohol dronk of niet. Waar gaat het in Godsnaam over. Nergens toch.

Deze zin alleen al van jou moet ons de indruk geven dat je heiliger dan de paus bent. Op welke site heb je deze zin gejat?
Een mens die naar volmaaktheid en zuiverheid en gezondheid streeft neemt afstand van alle alcoholische dranken. Want ze veroorzaken meer verdriet dan geluk, meer vijandigheid dan broederschap, meer jaloezie dan barmhartigheid, meer haat dan liefde.
Drink jij maar elke morgen Marokkaanse versgeperste olijfolie lieverd. Dat lijkt me een goed plan. Het is goed voor je stoelgang. Ik heb zo’n bruin vermoeden dat je elke morgen na het nuttigen van een glas versgeperste olijfolie je krantje of de Koran op het toilet uit kan lezen.

En heilige bomen bestaan niet. Wat een onzin. Iets word niet heilig of onheilig omdat het in de Koran genoemd word.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Beste Ariel,

Van mij mag je ongelovig blijven tot je graf en als ongelovige opgewekt te worden. Het kan mij niets schelen, vind het wel jammer, maar daar blijft het bij! Dat jij in Jezus gelooft is mooi want ik geloof ook in Jezus. We verschillen wel van mening was hij goddelijk (volgens sommige christenen) of was hij zoon van god (volgens andere christenen) of was hij de heilige geest (volgens weer andere christenen) of was hij zoon van een hoer en een psychopaat (volgens joden) of was hij mischien een profeet zoals velen voor hem...

Het doet me helemaal niets wat jij van Jezus vindt of van mij of van wie dan ook! Maar ik zeg je een ding als je in Jezus gelooft dan moet je doen wat hij deed en gezegd heeft: Laten we de Bijbel grondig lezen en kijken wie dichter bij Jezus is jij of ik?

. Jezus groette met "Salam" als hij binnen komt {Lukas 24:36, Lukas 10:5}
. Het zeggen van Inshallaah! {Jakobus 4:14-15}
. Het geven van almoes, Zakaat! {Matthëus 6:4}
. Het wassen van handen tot voeten voor het gebed, wudu! {Exodus 29:4, Exodus 40:31-32}
. Hoofddoek verplicht voor vrouwen! {1 Korinthiërs 11:6
. Het aanbidden van 1 God! {Deuteronomium 6:4, Markus 12:29}
Vasten! {Matthëus 6:16-17, Jesaja 58:3-7}
. Geen varkensvlees! {Deuteronomium 14:8, Leviticus 11:7}
. Besnijdenis! {Genesis 17:14}
. Alchol verboden! {Spreuken 23:31-33, Spreuken 23:29, Richteren 13:4}
. Bidden met het gezicht tegen de grond! {Exodus 34:8, Genesis 17:3, Genesis 24:52}
. Aanbidden van God van zonsopgang tot zonsondergang! {Psalmen 113:3}
. Schoenen uit trekken, bij het gebed! {Exodus 3:5}
. Bid in het geheim! {Matthëus 6:5}
. Jihaad! {Deuteronomium 20:4}
. Martelaren..Shaheeds zij die op gods weg waren gedood! {Openbaring 6:9}
. Homoseksualiteit doodstraf! {Leviticus 20:13, Leviticus 18:29}
. Geen rente! {Exodus 22:25}

Volgt u het pad van Jezus? Draagt u een hoofdoek? Wast u zich voor het gebed? Trekt u uw schoenen uit als u bidt? drinkt u geen alcohol? Bidt u met uw gezicht tegen de grond? Aanbidt u slechts een God? Vast u zoals Jezus vastte? Zegt u "inshallah" als u iets wilt doen? ikke wel!

Wat denkt u wie is een aanhanger van Jezus jij of ik? Ik laat je deze informatie tot je doordringen...Denkt erover na!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Volgt u het pad van Jezus? Draagt u een hoofdoek? Wast u zich voor het gebed? Trekt u uw schoenen uit als u bidt? drinkt u geen alcohol? Bidt u met uw gezicht tegen de grond? Aanbidt u slechts een God? Vast u zoals Jezus vastte? Zegt u "inshallah" als u iets wilt doen? ikke wel!
En wat is het nut van dit alles?
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:Volgt u het pad van Jezus?
Nee, ik heb geen zin om als oproerkraaier aan het kruis te eindigen...
Maroc_21 schreef:Draagt u een hoofdoek?
Was Jezus dan een man of vrouw, of transgen?
Maroc_21 schreef:Wast u zich voor het gebed?
Nee, ik bid niet. Wassen ? Lekker in bad liggen!
Maroc_21 schreef:Trekt u uw schoenen uit als u bidt?
Neeeeeee, ik bid niet (voor bruine bonen)
Maroc_21 schreef:drinkt u geen alcohol?
Liters, dan voel ik me god (of allah)

Maroc_21 schreef:Bidt u met uw gezicht tegen de grond?
Neeeeeeeeeee, ik bid niet!
Maroc_21 schreef:Aanbidt u slechts een God?
Neeeeeeeeee, ik aanbid mammon !
Maroc_21 schreef:Vast u zoals Jezus vastte?
Nee, dan wordt ik flauw van de honger, niet gezond!
Maroc_21 schreef:Zegt u "inshallah" als u iets wilt doen? ikke wel! !
Ik hoef niet iets te zeggen voor ik iets ga doen. "Inshallah, even de vaatwasser leegruimen"...dat staat toch niet 8)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het doet me helemaal niets wat jij van Jezus vindt of van mij of van wie dan ook! Maar ik zeg je een ding als je in Jezus gelooft dan moet je doen wat hij deed en gezegd heeft: Laten we de Bijbel grondig lezen en kijken wie dichter bij Jezus is jij of ik?
Beste Maroc….
Ik heb de informatie doorlaten dringen en er diep over nagedacht.
Als jij dicht bij Jezus staat zoals je mij wil laten geloven ben je geen moslim mijn vriend.
Laten we eens kijken naar het leven van Jezus.

Jezus was een arm mens, zonder bezittingen of wereldse goederen. Hij bezat niets anders dan de kleren die hij droeg.
Vergelijk dit eens met jouw leven.

Jezus, is nooit een voorstander geweest van geweld, onder wat voor omstandigheden ook. Hij bemoeide zich in geen enkel opzicht met politiek.
Vergelijk dit eens met jouw geloof.

Jezus, predikte voor alle mensen. Ieder mens kon bij hem komen, kon door hem genezen worden, kon naar hem luisteren en mocht hem volgen. Hij discrimineerde niemand op grond van nationaliteit, zijn positie in de maatschappij of zijn godsdienst.
Vergelijk dit eens voor jouw geloof.

Jezus, stelde een bepaalde manier van leven tot voorbeeld en onderwees in vergelijkingen, zodat de mens datgene eruit kon destilleren wat zijn bewustzijn kon begrijpen, maar hij heeft nooit iemand verteld hoe hij moest leven.
Vergelijk dit eens met jouw geloof.

Jezus, heeft er nooit om gevraagd aanbeden te worden of dat men hem of iemand anders als een afgod zou aanbidden.
Vergelijk dit eens met jouw geloof.

Jezus preekte liefde.
Je moet God liefhebben met hart en ziel, en met heel je verstand. Dit is het grote en eerste gebod. En het tweede daaraan gelijk is : Je moet je naaste liefhebben als jezelf.
Vergelijk dit eens met jouw geloof


Jezus is de eerste mens die zeer zuiver de bedoelingen van God in de praktijk bracht, in alle integriteit en integraliteit.
Vergelijk dit eens met jouw leven mijn vriend…..

Als je werkelijk al deze dingen van Jezus goedkeurd en hem volgt, ben je inderdaad geen moslim maar een volgeling van Jezus.
Een Christen. :D Heerlijk Maroc... Ik ben blij voor jou.
Halleluja

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Laten we de bijbel er maar even bij halen. ( zucht)

Jezus groette met "Salam" als hij binnen komt {Lukas 24:36, Lukas 10:5}
Mijn commentaar. Waar gaat Lukas 24:36 over.
Na dat Jezus gekruisigd was zaten de apostelen en sommige vrouwen waaronder Maria zijn moeder aan de maaltijd toen Jezus aan ze verscheen. Ze spraken over hem. Jezus sprak toen… Vrede zij ulieden!
Ik dacht dat Moslims niet geloven dat Jezus gekruisigd is, dus waarom gebruik je deze tekst?

Lukas 10:5}
En in wat huis gij zult ingaan, zegt eerst: Vrede [zij] dezen huize!

Mohammed heeft zijn salam hoogst waarschijnlijk overgenomen van de joden waarmee hij om ging. Gejat dus……

. Het zeggen van Inshallaah! {Jakobus 4:14-15}
Zo de Heere wil. Dit is ook weer gejat uit de bijbel. Mohammed heeft al de goede dingen uit de thora en bijbel gepikt. Toen Jezus leefde was er nog geen sprake van de Islam.

Het geven van almoes, Zakaat! {Matthëus 6:4}
Denk jij dat alleen Moslims geld geven aan goede doelen?
Gejat.

. Het wassen van handen tot voeten voor het gebed, wudu! {Exodus 29:4, Exodus 40:31-32}
Heeft niks met Jezus te maken.
Deze gewoonte is gejat uit de bijbel

. Hoofddoek verplicht voor vrouwen! {1 Korinthiërs 11:6
Heeft niks met Jezus te maken.
Dit heeft met orthodoxe joden te maken. Het is een verwijzing naar het oude testament.

. Het aanbidden van 1 God! {Deuteronomium 6:4, Markus 12:29}
Christenen aanbidden maar een God… De Drie-eenheid heeft niks met 3 goden te maken.
Als je wil zal ik proberen om de Drie-eenheid eens uit te leggen.

Vasten! {Matthëus 6:16-17, Jesaja 58:3-7}
Hoewel Jezus het vasten als middel tot een doel kende, is hij bepaald geen genotsvijandige asceet. Hij hield van eten en drinken op zijn tijd. Er wordt zelfs over hem gezegd: "Kijk die veelvraat, die slemper, die vriend van tollenaars en zondaars" (Lucas 7: 34).
Tijdens zijn leven verplicht Jezus zijn leerlingen niet tot vasten. Leerlingen van Johannes de Doper en Farizeeën maken hem daarover verwijten. Jezus antwoordt hen luidt: "Kunnen de bruiloftsgasten soms vasten zolang de bruidegom bij hen is? Zolang ze de bruidegom bij zich hebben, kunnen ze niet vasten. Maar er zullen dagen komen dat de bruidegom van hen is weggenomen, en dan, op die dag, zullen ze vasten" (Marcus 2, 18-21).
Jezus bedoeld dat hij de bruidegom is.

. Geen varkensvlees! {Deuteronomium 14:8, Leviticus 11:7}
Jezus heeft gezegd… Niet wat de mond binnengaat, bezoedelt de mens; de mens wordt bezoedeld door wat de mond uitgaat.”

. Besnijdenis! {Genesis 17:14}
Oude testament. Jezus was tegen besnijdenis.
Na de komst van Christus is de christelijke doop de ware besnijdenis. (Kolossenzen 2:11). De vleselijke besnijdenis betekent niets (Galaten 6:15).

. Alchol verboden! {Spreuken 23:31-33, Spreuken 23:29, Richteren 13:4}
Oude testament…. Niks met Jezus te maken.
Jezus dronk wijn.

Bidden met het gezicht tegen de grond! {Exodus 34:8, Genesis 17:3, Genesis 24:52}
Niks met Jezus te maken. Dit gaat over Mozes.

Aanbidden van God van zonsopgang tot zonsondergang! {Psalmen 113:3}
Niks met Jezus te maken. Oude testament.

. Schoenen uit trekken, bij het gebed! {Exodus 3:5}
Niks met Jezus te maken. Oude testament.

. Bid in het geheim! {Matthëus 6:5}
Doen jullie dat? Bidden in het geheim? Ik krijg niet de indruk als ik al die billen van vrome moslims in de moskee zie.

. Jihaad! {Deuteronomium 20:4}
Oude testament. Niks met Jezus te maken.
Jezus, is nooit een voorstander geweest van geweld, onder wat voor omstandigheden ook

. Martelaren..Shaheeds zij die op gods weg waren gedood! {Openbaring 6:9}
????????????????????????????? :? Van welke site heb jij al deze verzen gekopieerd Maroc?
Heb jij enig idee waar openbaringen over gaan?

. Homoseksualiteit doodstraf! {Leviticus 20:13, Leviticus 18:29}
Heeft niks met Jezus te maken. Oude testament.
Dit zijn barbaarse wetten die alleen Moslims nog toepassen.


. Geen rente! {Exodus 22:25}

25 Indien gij Mijn volk, dat bij u arm is, geld leent, zo zult gij tegen hetzelve niet zijn, als een woekeraar; gij zult op hetzelve geen woeker leggen.
Oude testament…. Niks met Jezus te maken. Maar wel goed advies.

Maroc… Weet jij zeker dat je Moslim bent, en geen jood? Ik begin nu toch echt mijn bedenkingen over jou te hebben. Ik twijfel. Volgens mij ben jij meer joods dan Moslim.
Als je al deze wetten volgt, dan ben jij een goede jood… :D
Nou dat weten we dus ook weer.
Beter Jood dan Moslim moet je maar denken lieverd.

Knuf....
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

@Ariel,
Het lijkt mij toch een goed idee om de bijbel eens een keer te lezen alvorens Jezus als een groot filantroop voor te stellen. Wanneer hier behoefte aan is zal ik de nodige texten verstrekken waaruit blijkt dat Jezus niet zo'n fantastisch personage is geweest. Houd s.v.p. in acht dat Jezus een Joodse messias is geweest en daarbij enig geweld, dwang en discriminatie ook niet uit de weg ging. Men heeft het dan alleen nog maar over de synoptische evangeliën...

De synoptische evangeliën zijn tot stand gekomen door broedermooord!

Het is sowieso een slecht uitgangspunt om de twee meest intolerante monotheïstische godsdienten tegen elkaar uit te spelen. Te meer dHr. Maroc hier op zit te wachten.

Met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

unholy schreef:@Ariel,
Het lijkt mij toch een goed idee om de bijbel eens een keer te lezen alvorens Jezus als een groot filantroop voor te stellen. Wanneer hier behoefte aan is zal ik de nodige texten verstrekken waaruit blijkt dat Jezus niet zo'n fantastisch personage is geweest. Houd s.v.p. in acht dat Jezus een Joodse messias is geweest en daarbij enig geweld, dwang en discriminatie ook niet uit de weg ging. Men heeft het dan alleen nog maar over de synoptische evangeliën...

De synoptische evangeliën zijn tot stand gekomen door broedermooord!

Het is sowieso een slecht uitgangspunt om de twee meest intolerante monotheïstische godsdienten tegen elkaar uit te spelen. Te meer dHr. Maroc hier op zit te wachten.

Met vriendelijke groet

Ik heb je een PM gestuurd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Ja deze heb ik gelezen en is tekenend voor het Jezus v.s. Mohammmed gebeuren op dit forum. Het is voor mij het moment om definitief op te stoppen daar ik niet denk dat dit forum enigzins tot een discussie zal leiden waarbij het fundamentalisme en terrorisme daadwerkelijk wordt besproken behalve verdachtmakingen over en weer. De onvermijdelijke geloofsijver van enkelen die denken het fundamentalisme met hun bekrompen ideeën en verwrongen citaten van de voor hun heilige boeken/personen te kunnen bevechten zijn net zo erg als de fundamentalisten zelf.

Ik neem dan ook afscheid!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

unholy schreef:Ja deze heb ik gelezen en is tekenend voor het Jezus v.s. Mohammmed gebeuren op dit forum. Het is voor mij het moment om definitief op te stoppen daar ik niet denk dat dit forum enigzins tot een discussie zal leiden waarbij het fundamentalisme en terrorisme daadwerkelijk wordt besproken behalve verdachtmakingen over en weer. De onvermijdelijke geloofsijver van enkelen die denken het fundamentalisme met hun bekrompen ideeën en verwrongen citaten van de voor hun heilige boeken/personen te kunnen bevechten zijn net zo erg als de fundamentalisten zelf.

Ik neem dan ook afscheid!
Jongen, je bent nog fanatieker in je NIET geloof dan een Moslim in zijn geloof.
Dat is net zo erg. Denk daar maar eens over na.
In plaats om je werk te doen reageer je op deze manier.
Zwak……
Terrorisme in het Christelijk geloof? Waar heb je het over. Heb je ooit wel eens een Christen gezien met explosieve om zijn middel.
Van mij is een ieder vrij om haar of zijn geloof,( mits het vredelievend is) te belijden.
Net zo als ik jou in je waarde laat, moet jij andere in zijn waarde laten.
Je weet net zo goed als ik dat de Islam geen vredelievend geloof is en daarom moeten wij actie ondernemen voordat we onder gesneeuwd worden.
Het gaat je goed unholy.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Ariel schreef: Heb je ooit wel eens een Christen gezien met explosieve om zijn middel.
Ooit weleens een christen gezien die kritiek en relativatie op z'n eigen geloof kan tolereren zonder direct het gevoel aangevallen te worden?

Spiegeltje spiegeltje aan de wand, ik ben toch het mooiste van het land?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Zegt u "inshallah" als u iets wilt doen? ikke wel! !
Ik zeg "inshmonique"... mijn zoon wel er echter nog niet aan.. :cry:
Amorele atheistische nitwit
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Unholy,

Jij mag een discussie vrijdenkers-islam, (en vrijdenkers-christendom) houden en anderen mogen een discussie christendom-islam houden of een spelletje mohammed-Jezus.

Heb helemaal geen bezwaar tegen kritiek op christendom en dat had ik je al gezegd.
Ben wel geinteresseerd in wat jou beweegt en waarom je telkens als door een adder gebeten reageert. In het bijzonder ben ik benieuwd naar al die vreselijke teksten van Jezus, mij zijn ze in ieder geval nooit opgevallen.

Als Maroc zegt in Jezus te geloven en ik denk dat Jezus een aantal dingen heeft gezegd die lijnrecht gaan tegen mohammedaanse leerstellingen, dan denk ik dat dat Maroc (en andere mohammedanen) zou kunnen helpen om wat anders met die dingen om te gaan. Ik denk inderdaad dat zonder de vrijzinnigheid van Jezus de farizeen in het christendom veel gevaarlijker zouden zijn. Daarom stel ik die vragen aan Maroc.

Op Marocs antwoord heb jij een antwoord vanuit jouw gedachtengoed mogen geven zonder dat jou dat recht ontzegd werd. Ariel heeft net zo goed het recht om vanuit haar ideen (die inderdaad behoorlijk overeenkomen met de mijne) een reactie te geven. Ik hoop ook dat ze dat blijft doen.

Welke benadering van hersengespoelde mensen met islamitis het meest effectief is valt nog te bezien. Beide benaderingen lijken mij noodzakelijk. Dus ik hoop wel dat je blijft, ook om dat ik vaak om je reacties heb kunnen lachen. Ik zou je dus echt missen, voelt een beetje als familie en vrienden hier.


Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef: Als jij dicht bij Jezus staat zoals je mij wil laten geloven ben je geen moslim mijn vriend.
Hoi Ariel leuk je reakties en commentaar te lezen, Ik ben wel moslim mijn weledelgestrenge vrouwe. En dat was de profeet Jezus, vrede zij met hem, ook. Want moslim betekent "overgave". Jezus gaf zich over aan zijn schepper en accepteerde alles ook de armoede en de leed enz. Ik geloof in Jezus zoals ik in alle profeten geloof. vrede zij met hen allen.

Het Christendom heeft veel van de heidense culturen overgenomen. Denk aan pasen. Pasen is een Romeinse feest dat voor de komst van Jezus (vzmh) al bestond. De Christenen hebben gebruik gemaakt van het bestaande Romeinse rijk om hun geloof te verspreiden. En ze hebben Romeinse culturen overgenomen die ze in hun geloof plakten om de harten van de Romeinen te winnen. In de tijd van de Garmanen was elk bijzonder mens god of halfgod. Je bent halfgod als je 'zoon van god' bent. Bijvoorbeeld Alexander de Grote werd gezien als halfgod. Hij was zowel zoon van de oppergod in Athene (ben de naam kwijt) als zoon van de oppergod in Egypte (ben de naam ook kwijt) toen hij Egypte heeft ingenomen op de perzen later heeft hij perzie ook veroverd. De Christenen gebruikten de term 'zoon van god' om de bijzonderheid van Jezus verstaanbaar te maken bij de gewone mensen in die tijd. Later is dat een onlosmakende eliment van het Christendom geworden.

Jammer dat je de wetten van het oude tastement barbaarse wetten noemt. Maar Ariel als je in Jezus echt gelooft dan moet je weten dat Jezus zei: ik kom om te vervullen niet om te ontbinden. Want alle profeten liggen op een lijn. Ze hebben allemaal de mensheid genodigd om de eenheid van God te accepteren en God geen deelgenoten toe te kennen. Of een beeltenis van God te maken. Want God is Heilig, Almachtig en niet te verbeelden.

Groetjes,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Maroc_21 schreef:
Ariel schreef: Als jij dicht bij Jezus staat zoals je mij wil laten geloven ben je geen moslim mijn vriend.
Hoi Ariel leuk je reakties en commentaar te lezen, Ik ben wel moslim mijn weledelgestrenge vrouwe. En dat was de profeet Jezus, vrede zij met hem, ook. Want moslim betekent "overgave". Jezus gaf zich over aan zijn schepper en accepteerde alles ook de armoede en de leed enz. Ik geloof in Jezus zoals ik in alle profeten geloof. vrede zij met hen allen.

Het Christendom heeft veel van de heidense culturen overgenomen. Denk aan pasen. Pasen is een Romeinse feest dat voor de komst van Jezus (vzmh) al bestond. De Christenen hebben gebruik gemaakt van het bestaande Romeinse rijk om hun geloof te verspreiden. En ze hebben Romeinse culturen overgenomen die ze in hun geloof plakten om de harten van de Romeinen te winnen. In de tijd van de Garmanen was elk bijzonder mens god of halfgod. Je bent halfgod als je 'zoon van god' bent. Bijvoorbeeld Alexander de Grote werd gezien als halfgod. Hij was zowel zoon van de oppergod in Athene (ben de naam kwijt) als zoon van de oppergod in Egypte (ben de naam ook kwijt) toen hij Egypte heeft ingenomen op de perzen later heeft hij perzie ook veroverd. De Christenen gebruikten de term 'zoon van god' om de bijzonderheid van Jezus verstaanbaar te maken bij de gewone mensen in die tijd. Later is dat een onlosmakende eliment van het Christendom geworden.

Jammer dat je de wetten van het oude tastement barbaarse wetten noemt. Maar Ariel als je in Jezus echt gelooft dan moet je weten dat Jezus zei: ik kom om te vervullen niet om te ontbinden. Want alle profeten liggen op een lijn. Ze hebben allemaal de mensheid genodigd om de eenheid van God te accepteren en God geen deelgenoten toe te kennen. Of een beeltenis van God te maken. Want God is Heilig, Almachtig en niet te verbeelden.

Groetjes,
Hallo Maroc.
Fijn om je weer te zien. Ik heb je gemist. Je hebt meer dan een week niet gepost en ik dacht dat je ons vergeten had. Maar gelukkig ben je er weer.
Jij en ik worden nog eens dikke vrienden Maroc. :D Je zult het beleven. Als je getrouwd ben moet je me maar eens uitnodigen om couscous te eten.
Wat is er gebeurd? Waarom ben ik zo blij met je….Wel nu, ik zal het je vertellen.
Wij zijn het volkomen met elkaar eens over dat het christendom veel van de heidense culturen overgenomen heeft.
Pasen zoals je schrijft was inderdaad oorspronkelijk een feest om de komst van het licht te vieren en de demonen van de winter te verjagen en de godinnen van de vruchtbaarheid van eren.

En wat denk je van Kerst. :( De Germanen vierden midwinterfeesten of joelfeesten om zo hun dankbaarheid te uiten voor wat er geweest was. Deze feesten duurden 12 dagen en 13 nachten. Er werd wat afgedronken en gegeten in die dagen.
Er brandden ook voortdurend enorme vreugdevuren waarop brandoffers werden gebracht aan de goden, godinnen, schimmen en doden. Alles werd versierd met groenblijvende takken en twijgen, die gezien werden als symbool van vruchtbaarheid en verjager van heksen, geesten en ziekte. Niet alleen de Germanen kenden deze midwinterfeesten en symboliek, ook Romeinen, Egyptenaren en nog veel meer volken vierden in de winter dit 'feest van het licht.'
Pas in 381 kwam het Christelijke element om de hoek kijken: men koos 25 december als geboortedag van Christus. Voor 381 werd alleen Zijn kruisiging, besnijdenis en wederopstanding herdacht en gevierd. Het heidense 'feest van het licht' versmolt vervolgens met het Christelijke 'feest van de vrede'. De kerk maakte op deze manier gebruik van de enorme populariteit van de joelfeesten om het Christendom verder te verspreiden.

Maar Maroc… :oops: Niet alleen de Christenen maakte gebruik om zo hun religie te verspreiden onder de heidenen, ( laten we ze maar even voor het gemak heidenen noemen,) Ook Mohammed heeft dit spelletje gespeeld om zo zijn heidense mede Arabieren op zijn hand te krijgen.
Wat dacht je van Het Islam-teken: de wassende maan. Dit ideogram is zeer oud. Het was een symbool van de maangod Nanna , later Sin. Dit teken was hoogstwaarschijnlijk al in gebruik rond 2500 v.C. De ster staat oorspronkelijk voor de dochters van de maangod. Tegenwoordig staat de vijfpuntster voor ‘de vijf pijlers van de Islam’. Op moskeeën en minaretten staat de maansikkel van hun oorspronkelijke maangod. (M.V.)
De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden. Door het maken van pelgrimstochten naar Mekka. Door te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz, enz…..
Heb jij je wel eens afgevraagd waarom Allah in de Koran nooit wordt gedefinieerd?
Waarom veronderstelde Mohammed dat de heidense Arabieren al wisten wie Allah was?
Ik zal je vertellen waar om.. :)
Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging alleen een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.
In feite zei hij: "Kijk, jullie geloven al dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de énige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden". Dit kan gezien worden in het feit dat het eerste gegeven in de moslimkreet niet is "Allah is groot" maar "Allah is de grootste", d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden. Waarom zou Mohammed zeggen dat Allah de "grootste" is, anders dan in een polytheïstisch context? Dat Arabische woord wordt gebruikt om het grotere te doen contrasteren tegen het kleinere. Dat dit waar is wordt gezien in het feit dat de heidense Arabieren Mohammed er nooit van beschuldigden een andere Allah te prediken dan degene die ze al aanbaden. Deze "Allah" was de maangod, Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen: tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah. Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hún God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.

Leuk hè…geschiedenis. :D Ik heb geschiedenis altijd fascinerend gevonden. Ik vermoed dat jij geschiedenis ook leuk vindt anders had jij niet geweten van al deze heidense culturen.

Ik ben het helaas niet met je eens dat Jezus een Moslim was. In de tijd dat Jezus leefde, waren er nog geen Moslims, dus kan hij nooit een moslim geweest zijn.

Ik kom om te vervullen niet om te ontbinden is een stukje uit de bergreden.
Jezus leert ons hier een moeilijke les omdat ons wordt voorgehouden niet boos of haatdragend te zijn maar om vrede te sluiten met onze vijanden. We mogen niet terugslaan maar we moeten onze vijanden liefhebben en vriendelijk zijn tegen hen die ons onheus behandelen.

Dat is het verschil tussen Christenen en Moslims Maroc. Jammer maar waar. :cry:

De koran leert jullie namelijk andere lessen. In de Koran word niet gesproken over vrede te sluiten met je vijanden. Integendeel. De Koran preekt haat tegenover vijanden van de Islam.
Om een paar citaten te noemen: Soera 3:29: Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt; 2:258: Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen; 5:52: O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad een hunner.
'Mooi' is ook 3:119-121: O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.(...)Ziet gij hebt hen lief, maar zij hebben u niet lief (want stiekem) bijten zij op hun vingertoppen van razernij over u.(...)Als u iets goeds overkomt verdriet het hen en als u iets kwaads overkomt verheugen zij zich erover.
En gewelddadig kan het natuurlijk ook worden, tenslotte (4:90): Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Dit was het weer mijn vriend. Het is een lang verhaal geworden. Ik had graag nog meer geschreven, maar genoeg is genoeg denk ik maar zo.
Het moet niet te gek worden. Vind je ook niet?
We praten op een andere keer wel verder.

Ik wens jou een fijne dag toe Maroc…
Groetjes van.....
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Hallo Maroc,

Inderdaad Jezus zegt in de Bijbel:
"Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen."

En legt de Wet ook uit:
"Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten."

Jezus laat zijn leerlingen aren plukken op de sabbat, omdat ze honger hebben en stelt dat de sabbat is bedoeld om te rusten en te ontspannen en niet om erdoor belast te worden.

Jezus verwerpt de gedachte dat de voedselwetten een voorwaarde tot heiliging zijn en herinnert de mensen eraan dat wat er in het hart omgaat belangrijker is dan wat er zich in de maag bevindt.

Jezus veranderde water in wijn toen de wijn op was bij een bruiloftsfeest.

Bij het laatste avondmaal schonk Jezus wijn.

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Jezus veranderde water in wijn toen de wijn op was bij een bruiloftsfeest.
Ik weet niet wie hier allemaal in Harry Potter gelooft, maar komaan zeg, niemand kan water in wijn veranderen, zelfs jezus niet.. :lol:
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Geloof niet in Harry Potter, nee. Wilde aangeven dat wijn OK is. Vond het altijd wel een leuk verhaal: meer lekkere wijn van water maken leek me een goed idee. Had eigenlijk nooit geen moeite om dat te geloven. Maar ja.
De boom herken je aan zijn vruchten
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Aansluitend op titel Topic

Bericht door stropke »

:) Hoi beste allemaal
Eindjaar staat voor de deur. En aansluitend op titel van deze topic: Zorg dat het geen realiteit wordt. Vergeet niet BOB te laten rijden als ge teveel int glaasje keek. Ik zou iedereen in 2006 weer trug willen zien. Dus de nieuwe topic voor dees week:

DODEN NA DRINKEN ALCOHOL? NEE ZENNE, BOB RIJDT VANDAAG
Prettige jaarwisseling !!! :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
maroc_21FAN
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jan 04, 2006 11:10 pm

Bericht door maroc_21FAN »

Salaam alaikom MAROC_21 IK STA ECHT BIJ JE IN HET KRIJT!

ik keek gewoon heel toevallig in dit forum, en ik heb al jou berichten gelezen! Geloof me, maar ma shae Allah je bent goed. Doe toch geen moeite, het heeft echt geen zin! El hemdo li Allah bleef jij in Allah geloven, je bleef bij je punt! el hemdo li Allah, wa choukr li Allah.. ik heb hiervoor een bericht gelezen over iemand die niet meer een moslim is, maar wel een geboren moslim was! la 7awla wa la 9ouwata illa bi Allah el 3ali el 3adim, en dat allemaal door deze forum en toch bleef jij bij je stand staan..
Moge Allah je behoeden in chae Allah..

wa salaam alaikom wa rahamtou Allah wa barakatouh Maroc_21
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

maroc_21FAN schreef:Salaam alaikom MAROC_21 IK STA ECHT BIJ JE IN HET KRIJT!

ik keek gewoon heel toevallig in dit forum, en ik heb al jou berichten gelezen! Geloof me, maar ma shae Allah je bent goed. Doe toch geen moeite, het heeft echt geen zin! El hemdo li Allah bleef jij in Allah geloven, je bleef bij je punt! el hemdo li Allah, wa choukr li Allah.. ik heb hiervoor een bericht gelezen over iemand die niet meer een moslim is, maar wel een geboren moslim was! la 7awla wa la 9ouwata illa bi Allah el 3ali el 3adim, en dat allemaal door deze forum en toch bleef jij bij je stand staan..
Moge Allah je behoeden in chae Allah..

wa salaam alaikom wa rahamtou Allah wa barakatouh Maroc_21
Joh beste vriend, dit soort gezeik hebben we in het westen ook ooit gehad. Letterlijk het heilige boek en "God" volgen, puntjes scoren om in de gefantaseerde hemel te geraken (zo heeft het leven zin), heilige wetten volgen. Deze periode was met terugwerkende kracht de ergste periode uit de westerse geschiedenis.
Wordt toch eens Verlicht/modern, wordt wakker, ga je (gezonde) verstand gebruiken!
Je kunt je levensmissie nu vervullen door wetenschap te bedrijven, mijn vriend. Geluk en vrede kun je bereiken door je gezonde verstand te volgen.
Echt waar, de islam, die jij zo fantastisch vind, is niets meer dan een en al verdriet en achterlijkheid voor de mensheid. Grootste bewijs hiervan is de toestand in de islam-wereld; hoe meer islam, hoe meer achterlijkheid.
Het is heus geen schande, het westen heeft deze periode ook gekend.
Alleen nu hier in Nederland heb je de kans om je van deze achterlijkheid (dogma's) te ontdoen. Mijn advies: wordt volwassen, wake up, gebruik je hersenen.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

maroc_21FAN schreef:Salaam alaikom MAROC_21 IK STA ECHT BIJ JE IN HET KRIJT!

ik keek gewoon heel toevallig in dit forum, en ik heb al jou berichten gelezen! Geloof me, maar ma shae Allah je bent goed. Doe toch geen moeite, het heeft echt geen zin! El hemdo li Allah bleef jij in Allah geloven, je bleef bij je punt! el hemdo li Allah, wa choukr li Allah.. ik heb hiervoor een bericht gelezen over iemand die niet meer een moslim is, maar wel een geboren moslim was! la 7awla wa la 9ouwata illa bi Allah el 3ali el 3adim, en dat allemaal door deze forum en toch bleef jij bij je stand staan..
Moge Allah je behoeden in chae Allah..

wa salaam alaikom wa rahamtou Allah wa barakatouh Maroc_21
Leuk om een fan te hebben! 8)
Ik heb je één ding te zeggen broeder!

Moge Allah van je houden broeder!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Plaats reactie