Zijn er nog vragen?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
hans van de mortel

Zijn er nog vragen?

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Aug 15, 2010 10:37 am

Binnenkort (na het ramadannen) ga in gesprek met een Pakistaanse imam in Amsterdam, Ik heb het toch maar mooi voor elkaar, nietwaar? Ik ken hem niet. Wat ik nu weet is dat hij goed Nederlands praat en een aardige man moet zijn. Als ik het goed begrijp, ben ik na dat gesprek overtuigd van Allah en de juistheid van de heilige koran. Twee Pakistaanse mannen die mij tot hun vriend en broeder rekenen zullen dit voor mij arrangeren. Het initiatief ging trouwens van hen uit. En zo’n kans laat je niet voorbij gaan.

Ik moet mij vanzelfsprekend op dit gesprek voorbereiden. Ik ben een nogal opgewonden standje, dus zo ga ik dat niet doen. Ik zal derhalve de rust zelve zijn. Eerst koffie en een rondje acclimatiseren. Persoonlijke interesse tonen. Heeft hij kinderen en hoeveel vrouwen? (NEE Hans hou op met dat sarcasme) Zo lang mogelijk de social talk volhouden.
Hij zal het initiatief mogen nemen. Het gesprek zal ik in goede banen leiden door middel van de HvdM-methode: het stellen van de juiste vragen. Met in het achterhoofd alle W’s: wie wat waar wanneer waarom (succes van Socrates. Hij eindige hiermee wel aan de gifbeker)

HET GESPREK. Eerst zal ik luisteren en mijn mond houden. Zo lang mogelijk. De imam denkt dan dat hij succes heeft en mijn luisterende aandacht heeft gewonnen, en dan zal hij nog meer gaan praten. Tenslotte kom ik met mijn eerste en centrale vraag:

Waarom liet Allah in de koran optekenen dat mohammedanen, in geval dat ze zouden twijfelen aan de koran, zich konden wenden tot de mensen aan wie het boek eerder was gezonden?
”En als gij over hetgeen Wij tot u hebben nedergezonden twijfelt, vraagt dan degenen die het Boek vóór u hebben gelezen.” (súra 10, vers 95)

Zijn antwoord weet ik nu al: goed gelovige mohammedanen twijfelen niet aan de koran.

HvdM: prima! Zo hoort het ook voor mensen die niet zelfstandig kunnen nadenken. (beheers je nu Hans!) Ik begrijp dat. Maar het is geen antwoord op mijn vraag. Waarom liet Allah deze waarschuwing in de koran optekenen? WAAROM? Ik weet dat alle mohammedanen zeggen dat de bijbel vervalst is. Dan is het niet verstandig om de bijbel te raadplegen. Dus dan kom ik weer op mijn heel simpele vraag terug (ik moet elke discussie zien te vermijden!): Waarom liet Allah . . . ?

Ik weet hoe pijnlijk het is voor mijn opponent en voor iedereen die in de zandbak van islam klem wordt gezet. Zolang deze vraag niet beantwoord kan worden, heeft verdere uitleg over de koran geen enkele zin.

Maar ik wil niet vooruitlopen op de zaak. Stel dat die imam door gaat naar de volgende ronde, dan heb ik meer vragen nodig. Hebben jullie indringende vragen voor mij waarop moeilijk een passend antwoord te geven is? Laat mij dit dan weten.

Ik hou jullie op de hoogte en - of course - zal ik proberen de dialoog op een sticky op te nemen en op een DVD gebrand, aan geïnteresseerden opsturen.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Ariel

Re: Zijn er nog vragen?

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 15, 2010 11:22 am

Ik wens je een goed gesprek toe Hans.

Je kan vragen waarom Allah mensen als brandstof voor de hel schept. Allah zal namelijk leiden die hij wil.

Je kan ook zeggen dat je de koran gelezen hebt, en je nog steeds niet weet wie de eerste moslim was.
Was het Mohammed 6:14,163. Of Moses 7:14, sommige Egyptenaren 26:51? Abraham misschien 2:127-133, 3:67 of was het Adam 2:37?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Aug 15, 2010 11:41 am

...of hoe het komt dat moslims ondanks hun geweldige geniale profeet Mohammed nu 1400 jaar later nog altijd als kleine kinderen afhankelijk zijn van de Ongelovige technologie en organisatie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

hans van de mortel

Buiten Ariel nog andere vragen?

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Aug 15, 2010 11:46 am

Ariel schreef:Ik wens je een goed gesprek toe Hans.

Je kan vragen waarom Allah mensen als brandstof voor de hel schept. Allah zal namelijk leiden die hij wil.

Je kan ook zeggen dat je de koran gelezen hebt, en je nog steeds niet weet wie de eerste moslim was.
Was het Mohammed 6:14,163. Of Moses 7:14, sommige Egyptenaren 26:51? Abraham misschien 2:127-133, 3:67 of was het Adam 2:37?

Bedankt Ariel, Zeer steekhoudende vragen. Ik weet dat ik voor de koran bij jou moet zijn. Daar knap ik mee op. Ze zullen stuk voor stuk voorgelegd worden. Het antwoord zal verrassend blijken. Oei, wat heb ik zin in dat gesprek. Ik voel me nu net een klein kind zo tegen Sinterklaas aan. Waarbij de imam de plaats van Sinterklaas heeft ingenomen. En nu maar hopen dat ik er van kan slapen.

mercator

Re: Buiten Ariel nog andere vragen?

Berichtdoor mercator » Zo Aug 15, 2010 11:52 am

hans van de mortel schreef: Het antwoord zal verrassend blijken.

Je weet toch al dat je helemaal geen antwoord zal krijgen maar een enorm rond de pot gedraai over de "verschillende interpretaties van de Koran" ?

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Zo Aug 15, 2010 2:36 pm

Meteen in het begin van de Koran staat er dat Allah de ongelovigen zo heeft gemaakt, en dat hij ze vreselijk zal straffen voor hun ongeloof. Hoe is dat rechtvaardig, of goed, te noemen?

Lijkt mij de daad van een crimineel. Je hakt de benen van een kind af om hem dan vreselijk te straffen omdat hij niet kan lopen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Aug 15, 2010 3:39 pm

mercator schreef:
hans van de mortel schreef: Het antwoord zal verrassend blijken.

Je weet toch al dat je helemaal geen antwoord zal krijgen maar een enorm rond de pot gedraai over de "verschillende interpretaties van de Koran" ?

Laat dat nou maar aan mij over. Wie heeft er nu ervaring in het benaderen van anders denkenden? Dat ben ik toch en nog heel succesvol ook. 12 jaar lang als Jehovah’s Getuige. Ook sprak ik moslima’s in het zwart, inclusief zwarte schaamhaarlap, op straat aan. Ondanks dat zij, als studente op weg naar haar HBO-opleiding, haast had, waren wij een goed half uur in gesprek. Het is net als vissen op grote joekels, je geeft wat mee, je trekt strak en laat weer wat vieren. Ondanks dat ik een kletsmajoor ben - daar had ik mijn succes niet aan te danken, hoe vreemd dit jullie ook in de oren moge klinken - kon ik ook heel goed luisteren.

En lees mijn post nog maar eens goed door. Concentratie, vraag herhalen en zorgen dat de simpele vraag met verwijzing naar de koran beantwoord wordt.
Hans stelt VRAAG aan imam: ”De tekst uit súra 10, vers 95 bewijst óf dat Allah een twijfelaar is, óf dat ieder mens reden tot twijfel heeft. In dat laatste geval dient u de bijbel net zo goed als de koran te kennen. Klopt dit?” (vraag herhalen als hij gaat blozen of wit wegtrekt)
ANTWOORD: ”Bijbel is gewijzigd,” zal de imam zeggen.
VRAAG: ”Dus u twijfelt toch aan Allah?” (pauze, laat de imam antwoorden)
ANTWOORD: ”Nee, ik twijfel niet aan Allah. Ik zou niet durven.”
Nu hebben we hem waar we hem wilden krijgen.
VRAAG: ”U twijfelt aan, of u bent niet eerlijk tegenover Allah. Want het kan toch niet zo zijn dat Allah niet in staat was zijn eigen boeken zoals de koran, te beschermen tegen vervalsingen? Daar mag een oprecht gelovig mens NOOIT van uitgaan! Bent u het mij eens?”
(En nu souffleert Mercator mij: ”Hans, pas op, hij gaat om de pot heen draaien.”)
VRAAG: ”Sorry, ik vroeg of u het met mij eens bent.”
En nu het tempo wat verhogen. Doorzagen en vragen maar. Als imam een zijspoor trekt, direct over naar de volgende vraag. Het kan toch niet waar zijn dat hij mij koranles gaat geven?

Enne . . . nooit geschoten altijd mis.

Het liefst zo veel mogelijk vragen stellen waar met JA of NEE op geantwoord moet worden.
VRAAG: ”Adam was de eerste mens. Klopt dit?”
VRAAG: ”Staat dit in de koran?”
VRAAG: ”En wie was zijn vrouw? . . .”
Mogelijke antwoord: ”Eva.”
VRAAG: ”Staat dat ook in de koran? Graag met JA of NEE beantwoorden” (Eva wordt niet genoemd in de koran).

Ik ben iemand die het van zijn improvisatie talent moet hebben. En dat wordt link. Dus ik ga alle vragen netjes van papier af werken. Als je twijfelt of je een wedstrijd kunt winnen moet je er niet eens aan beginnen. whistling:

Dhana

Berichtdoor Dhana » Zo Aug 15, 2010 4:05 pm

Eva staat niet in de koran?? Heeft allah Adam dan gekloond of zo? Dat zou dan weer een wetenschappelijk wonder nr. zoveel op het conto van de koran kunnen zijn.....

Ohhh... lees nu dat hij volgens de koran wel een echtgenote had... dus die vlieger gaat niet op. Jammer voor de mohammedanen.

Vraag me nu trouwens af of er überhaupt wel vrouwen buiten Maria en haar nicht Elizabeth genoemd worden in de koran.

En waarom het verhaal van Jezus in de koran wel zou kloppen en in de bijbel niet. En of de imam daar bewijzen voor heeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Aug 15, 2010 10:05 pm

Hans, weten die 2 pakistanen en die imam dat je hier post?
En vooral...WAT je hier post????
Amorele atheistische nitwit

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Aug 15, 2010 10:42 pm

Monique schreef:Hans, weten die 2 pakistanen en die imam dat je hier post?
En vooral...WAT je hier post????

Nee schat! Vanzelfsprekend niet.
Edoch, afgelopen zaterdag - je kent mij - heb ik hen een demonstratie gegeven over het geloof in Allah. Op de grond, kont omhoog en vertellen dat Allah alziend is. Met andere woorden, Allah was verplicht tegen het achterwerk aan te kijken van goedwillende moslims. En hij moet zaterdag ook mij gezien hebben. Onder Nederlanders gezegd, een bepaald niet respectabele houding tegenover de Almacht.
Maar Quamar (38) weet - hij kwam vroeger met mij af en toe mee naar de zaal van de Jehovah’s Getuigen - dat ik 12 jaar lang een oprechte fanatieke overtuigde aanhanger was van God, mister Jehovah. Ze weten ook dat ik nu atheïst ben. Op mijn knieën op de vloer vertelde ik hen demonstratief hoe ik ’s avonds naast mijn bed met mijn handen gevouwen en mijn aangezicht ten hemel gericht tot Allah (God) bad.

Ach, zo’n stukje acteerwerk doet meer dan honderd keer de koran uit je hoofd citeren. Ze waren beiden sprakeloos. Vind je het gek? Zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt. Ik heb ze uitgelegd dat hun succes en geluk afhangt van hun eigen handelen en dat Allah daar geen tijd voor heeft. Ik ben geen slijmbal, maar hou van oprechtheid en recht door zee. Maar goed, in Afghanistan of Pakistan was ik misschien een stuk onderkruipsel geweest. Maar dit is ONZE kennisbeschaving! whistling:

Luister, je bent populair of je bent het niet. Ze mogen je of ze mogen je niet. Je bent een clown of je bent het niet. Speelruimte om jezelf te uiten maak jezelf. whistling:

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Aug 15, 2010 11:53 pm

Nu ja, ik wens je veel Verlichting en vooral veel PLEZIER in je "Interview with the Vampyre(pardon imam)". Mij zou het niet kunnen boeien om 2 redenen: 1. door ADHD aandoening kan ik mij daar toch al niet op concentreren en krijg ik al barstende hoofdpijn van het idee aan een theologische discussie 2. het interesseert me gewoon niet wat een imam over dat obscurantistische Koran-boekje te vertellen heeft, het is onzin van A tot Z en ik kan me helemaal niet voorstellen dat een imam daar licht in kan doen schijnen.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Aug 16, 2010 12:08 am

Ja heb er ook nog eentje, Hans. Hoe kijkt de iman aan tegen God die eerst een niet te verbreken verbond met de Joden afsprak.. om dan vervolgens de koran te laten dicteren, daar de moslims als enige godwaardige neerzet en de Joden vervolgens voor apen en varkens uitmaakt.

Zo'n figuur zou immers nooit te vertrouwen zijn?

Rijst tevens de vraag waarom God dat van te voren niet heeft zien aankomen? Ik bedoel dat de Joden zich tegen Mohammed zouden keren?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Aug 16, 2010 10:07 am

Ja zie je, zo kan je eindeloos doorgaan met vragen. Maar wat het is met die ouwe boekjes, we(nu ik niet) denken dat daar een plan, een bedoeling, of zelfs maar een algemene lijn in zit, maar dat is helemaal niet het geval. De bijbel is een onsamenhangend geheel van tegenstrijdige tekstjes en moraliserende stoplappen uit allerlei plaatsen en periodes, de Koran de ongezuiverde hallucinaties van de gek en primitief Mohammed. Hoe kan je daarover nu een zinvolle discussie voeren ?
Je zou even goed de Libelle en de Margriet kunnen naast elkaar gaan leggen om na te gaan welk van die blaadjes de dames nu het meest op het lijf geschreven is :D . Of Mein Kampf en het Communistisch Manifest en ga zo maar door.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Aug 16, 2010 2:09 pm

Dhana schreef:Ja heb er ook nog eentje, Hans. Hoe kijkt de iman aan tegen God die eerst een niet te verbreken verbond met de Joden afsprak..

Bedankt voor je ter zake doende bijdrage.
Het verbond met de joden is nog steeds van kracht, maar werkt al lang niet meer. De joden zijn onder andere gestopt met mensen te stenigen. En dat zou toch wel moeten gebeuren.
om dan vervolgens de koran te laten dicteren, daar de moslims als enige godwaardige neerzet en de Joden vervolgens voor apen en varkens uitmaakt.

Je legt - pats - boem - pardoes de vinger op de zere wonde. De mohammedanen voelen zich bevoorrecht. De joden hebben het laten afweten, en hebben hun God, dezelfde als die van Mohammed, in de steek gelaten. Daarom wendde Allah zich tot Mohammed. Daar zijn de islam-mensen Mohammed nog eeuwig dankbaar voor en daarom houden zij zich nog steeds vast aan zijn onveranderde richtlijnen die - uiteraard de zaak - rechtstreeks van God afkomstig waren.

Een pijnlijke zaak voor zogenaamde ’geacclimatiseerde’ islam-mensen in ONZE kennisbeschaving. Zij proberen hun schaapachtig islamitisch kuddegedrag te verontschuldigen door voor aap te spelen. Wat doet namelijk een aap? Die aapt na. En dat is wat we zien. Alle goede dingen uit het christendom en jodendom nemen ze over. Het sterke merk heet ’jodendom’ en christendom’. Het namaak artikel komt uit de wereld van islam en identificeert zich met die twee grote merken. Maar het blijft hoe dan ook naäpen. Het is crimineel gedrag omdat merken nu eenmaal beschermd zijn en niet nagemaakt mogen worden.

Rijst tevens de vraag waarom God dat van te voren niet heeft zien aankomen? Ik bedoel dat de Joden zich tegen Mohammed zouden keren?

Misschien vat ik hem niet, maar niet de joden keerden zich tegen Mohammed, maar Mohammed tegen de joden.
Jouw vraag inzake het niet verbroken Verbond neem ik zeker mee. In de bekende vraagvorm, natuurlijk.

”De God van Abraham heeft een verbond met de joden gesloten. Daar bent u het mee eens neem ik aan?”

”Telt dat Verbond - JA of NEE - nog steeds volgens u?”

hans van de mortel

Vragen met JA of NEE antwoorden svp

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Aug 16, 2010 2:36 pm

mercator schreef:De bijbel is een onsamenhangend geheel van tegenstrijdige tekstjes en moraliserende stoplappen uit allerlei plaatsen en periodes, de Koran de ongezuiverde hallucinaties van de gek en primitief Mohammed. Hoe kan je daarover nu een zinvolle discussie voeren ?

Een discussie voeren is alleen zinvol als beide partijen bereid zijn elkaars inzichten over te nemen. Dat betekent de logica van de rede hanteren. Is onmogelijk bij islamisten. De oorzaak is iedere FFI-adept bekend. Vandaar ook GEEN DISCUSSIE, maar vragen stellen zonder daarbij een discussie te willen uitlokken.

Het ligt voor de hand dat ik aan het einde van de vragenreeks een logische conclusie zal moeten trekken. Ik zal dan mogelijk ’luidruchtig’ moeten constateren dat - zoals de imam zelf kan vaststellen - een samengaan van islam in ONZE kennisbeschaving, die haar beschavingspeil heeft bereikt dankzij het vermogen van de ontwikkelde mens om zelfstandig na te denken, uitgesloten en godsonmogelijk is.

Ik neem dan mogelijk een onuitwisbare ervaring mee. Later kan ik een rapport aanbieden aan onze minister van volksgezondheid en maatschappelijk werk waarin ik op de noodzaak van medicatie wijs, en ga zo maar door. Alleen al de voorpret . . . en daaropvolgend de napret. Je bent toch niet jaloers op mij, hoop ik, Mercator? :D

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Aug 16, 2010 2:50 pm

Ik wacht al jaren op een aanwijzing van de eicel in de koran.

Niet 1 moslim weet die verwijzing te geven.
Misschien dat deze imam weet waar de eicel vernoemd staat mbt tot de ontwikkeling van nageslacht?
Amorele atheistische nitwit

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Aug 16, 2010 5:10 pm

Monique schreef:Ik wacht al jaren op een aanwijzing van de eicel in de koran.

Niet 1 moslim weet die verwijzing te geven.
Misschien dat deze imam weet waar de eicel vernoemd staat mbt tot de ontwikkeling van nageslacht?

Weer een goeie! Die aanwijzing hoeft echter niet in de koran te staan. Echter, in de koran staat wel iets over bloedklomp. Sura 96:1,2 - (1) ’Lees op, in de naam van uw Heer, die geschapen heeft, (2) Geschapen heeft de mens van een bloedklomp.’ (wordt zeker de moederkoek mee bedoeld?)

Dan wordt mijn vraag iets in de geest van:
”Hoe komt ons nageslacht tot stand? Dat is toch via de eicel?” (JA of NEE)
(JA) ”Dan klopt er iets niet in de koran.” Oplezen sura 96:1,2.
Als imam probeert te vluchten voor deze sura door hem uit te leggen als zou het hier over de allereerste mens gaan, dan ’hangt’ hij sowieso. Misschien weten imams dat nog niet, maar de allereerste mens is uit stof ontstaan en niet vanuit een toverstokje. Vandaar dat hij ook weer tot stof terugkeert. Energie gaat nooit verloren. Wie weet. Maar daar praat de koran niet over. Wist Mohammed veel. Op minstens vier plaatsen in de bijbel wordt gesproken over dynamische energie! (alles, maar dan ook alles is uit de aarde. Zonder dat ’stof’ geen huis, geen auto, geen vliegtuig naar Mekka, geen geiten en geen tandpasta. De eicel wordt gevoed vanuit het ’stof’ - niet te verwarren met ’stuff’ - uit de aarde. En zo ontstaat en groeit dan de islamitische bloedklomp die met het badwater weggegooid moet worden. Waarom mohammedanen het kind niet weggooien . . . laat ik aan jullie fantasie over. :wink2:

Jimm

Berichtdoor Jimm » Ma Aug 16, 2010 9:05 pm

hans van de mortel schreef:
Ariel schreef:Ik wens je een goed gesprek toe Hans.

Bedankt Ariel, Zeer steekhoudende vragen. Ik weet dat ik voor de koran bij jou moet zijn. Daar knap ik mee op. Ze zullen stuk voor stuk voorgelegd worden. Het antwoord zal verrassend blijken. Oei, wat heb ik zin in dat gesprek. Ik voel me nu net een klein kind zo tegen Sinterklaas aan. Waarbij de imam de plaats van Sinterklaas heeft ingenomen. En nu maar hopen dat ik er van kan slapen.

Je weet toch wel dat je moet oppassen met Sinterklaas:

http://www.youtube.com/watch?v=icDxy8n1 ... re=related

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Aug 16, 2010 9:36 pm

Jimm schreef:Je weet toch wel dat je moet oppassen met Sinterklaas . . .
Naar een idee, waarschijnlijk afgekeken van ’Nekschot’. Dat filmpje is moderne persiflage. Het was altijd de bedoeling dat we bang moesten zijn voor Zwarte Piet. Sint staat voor belonen. Zwarte Piet voor straf. Dat we in het seksistische tijdperk leven van ’ejaculeren en gaan met die banaan’ zegt alles over - voor wie er in geloven wil - de evolutietheorie, en bewijst het tegendeel van het bestaan van Sinterklaas, alias Jehovah. :redface:

mercator

Re: Vragen met JA of NEE antwoorden svp

Berichtdoor mercator » Ma Aug 16, 2010 10:22 pm

hans van de mortel schreef: Alleen al de voorpret . . . en daaropvolgend de napret. Je bent toch niet jaloers op mij, hoop ik, Mercator? :D

Oh nee hoor Hans, bij het idee om langer dan een minuut of tien te moeten praten met een Mohammed-aanbidder over Koran, Hadith etc. overvalt mij alleen een zeker gevoel van geänticipeerde hoofdpijn.
Vroeger-toen ik nog veel jonger en dus ontvankelijker was-ging ik wel s in gesprek met Jehovah Getuigen, en buiten het feit dat die mensen over het algemeen zeer beleefd en voorkomend waren kan ik mij helemaal NIETS over die gesprekken herinneren, dus ik denk dat ze idd helemaal over NIETS gingen :D . Voor geen centje pijn dus.Met moslims is het andere koffie dan thee, de keren dat ik met moslims -zij het zijdelings-wat babbelde over "wat een moslim bezig houdt" voelde ik ONMIDDELLIJK een onderhuidse agressie. Ik heb het dan sinds dien maar zo gelaten, mij interesseert het geen ene malle moer wat moslims denken en voelen, ik beoordeel en verwerp ze op hun diep-bedroevend en onaangenaam gedrag en voorkomen dat ze NIET WILLEN opgeven en dat moet maar voldoende zijn.

Moslims ?! Ongedierte is het, NIKS met godsdienst te maken overigens. Oprotten uit West Europa !

Jimm

Berichtdoor Jimm » Ma Aug 16, 2010 10:26 pm

hans van de mortel schreef:
Jimm schreef:Je weet toch wel dat je moet oppassen met Sinterklaas . . .
Naar een idee, waarschijnlijk afgekeken van ’Nekschot’. Dat filmpje is moderne persiflage. Het was altijd de bedoeling dat we bang moesten zijn voor Zwarte Piet. Sint staat voor belonen. Zwarte Piet voor straf. Dat we in het seksistische tijdperk leven van ’ejaculeren en gaan met die banaan’ zegt alles over - voor wie er in geloven wil - de evolutietheorie, en bewijst het tegendeel van het bestaan van Sinterklaas, alias Jehovah. :redface:

Hans,
Net zo serieus altijd man.
Ik weet niet of dit is afgekeken van Gregorius Nekschot, wel dat Hans Teeuwen dit prachtig neerzet en ik de eerste keer dat ik het zag bijna in mij broek zeek van het lachen.

Jimm

Berichtdoor Jimm » Ma Aug 16, 2010 10:27 pm

..
Laatst gewijzigd door Jimm op Ma Aug 16, 2010 10:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jimm

Berichtdoor Jimm » Ma Aug 16, 2010 10:31 pm

Het hele geloof, Islam, Christendom, Hindoeisme etc is 1 groot verzinsel, net zoals Sinterklaas.
Zet een muts op je kop en je bent een ander mens.
Bekijk deze kneuzen maar eens:

http://www.youtube.com/watch?v=LZ0ue-XGl9c

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Aug 16, 2010 11:37 pm

Is altijd nog beter dan anderen naar het hiernamaals blzeb, Jimm.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Ma Aug 16, 2010 11:57 pm

Succes, Hans!
Umm Rania

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”