Zijn er nog vragen?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
mercator

Re: Zijn er nog vragen?

Berichtdoor mercator » Di Aug 17, 2010 8:50 am

"Succes Imam !" zal je bedoelen :knorrie: !

Ik durf er trouwens een varkenslapje op te verwedden dat de hooggeleerde Pakistaanse imam het gesprek op het laatste moment afzegt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Aug 17, 2010 3:44 pm

mercator schreef:"Succes Imam !" zal je bedoelen :knorrie: !

Ik durf er trouwens een varkenslapje op te verwedden dat de hooggeleerde Pakistaanse imam het gesprek op het laatste moment afzegt.

Oei! Niet aan gedacht. Als die twee Pakistaanse bekenden van mij nu uitvoerig verslag gaan doen van mijn demonstratie bij hen thuis op de grond, over hoe mohammedanen plegen te bidden met hun achterwerk omhoog, en hoe ik uitlegde dat je goed voor je zelf moet zorgen in het leven omdat Allah geen tijd voor je heeft en liever toekijkt hoe een islamiet aan het modderen is met zijn verstand, dan zou het best zo kunnen zijn dat er helemaal geen afspraak komt.

O o o wat ben ik toch een eeuwige optimist en naïeveling. Ik had beter niet eerlijk kunnen zijn en doen alsof ik daadwerkelijk geïnteresseerd was in de visie over islam van de imam. Maar dat past niet binnen mijn karakter. TE LAAT! Maar kan mij het schelen. Hoe dan ook verwacht ik een ervaring rijker (wijzer) te worden. Voor alle zekerheid houd ik alvast een varkenslapje achter de hand. :knorrie: :roll:
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Aug 17, 2010 4:32 pm

Overigens raad ik je aan niet die vraag te stellen over Adam en diens vrouw, die volgens leden hier niet in de Koran staat vermeld. Eva ( Hawa in het Arabisch) staat namelijk wel (implicitiet) in de Koran vermeld als: iemeratouu el Adam.. een korte lexicale beschrijving met een minimaal toegankelijkheid als je het arabisch niet verstaat.

Ik denk, ik zeg het maar even omdat je anders een behoorlijke flater zal gaan slaan. Verder heb ik nog wel een reeks lastige vragen, maar die zoek in de loop van deze dag nog wel op, opdat we deze Pakistaanse imaam muilkorven.
Umm Rania

gerard_m

Berichtdoor gerard_m » Di Aug 17, 2010 4:45 pm

Een simpele vraag waarop ik nooit antwoord heb gekregen:

Waarom mag een moslim geen vriendschap sluiten met een ongelovige, maar er wel mee trouwen?
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)

Manon

Berichtdoor Manon » Di Aug 17, 2010 6:40 pm

hans van de mortel schreef:
Monique schreef:Ik wacht al jaren op een aanwijzing van de eicel in de koran.

Niet 1 moslim weet die verwijzing te geven.
Misschien dat deze imam weet waar de eicel vernoemd staat mbt tot de ontwikkeling van nageslacht?

Weer een goeie! Die aanwijzing hoeft echter niet in de koran te staan. Echter, in de koran staat wel iets over bloedklomp. Sura 96:1,2 - (1) ’Lees op, in de naam van uw Heer, die geschapen heeft, (2) Geschapen heeft de mens van een bloedklomp.’ (wordt zeker de moederkoek mee bedoeld?)

Ik denk niet dat ze daarmee de placenta bedoelen, maar eerder het eerste stadium van het embryo: ze noemen het ook wel bloedzuiger en verklaren hun gelijk omdat dit het stadium is waarbij de reeds bevruchte eicel zich innestelt in de baarmoederwand.
Maar het betreft dus NIET de eicel (vrouwelijk, niks met mannetje te maken) apart.

Laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen whistling:

En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, [waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der scheppenden. (Surah 23 : Ayah 12-14)

Letterkundig gezien heeft het Arabisch woord `alaqah drie betekenissen: (1) bloedzuiger, (2) opgehangen ding en (3) bloedklomp.

Als we een bloedzuiger vergelijken met het embryo in het `alaqah stadium, vinden we een gelijkenis tussen deze twee, zoals we in figuur 16 kunnen zien. In dit stadium krijgt het embryo ook voeding uit het bloed van de moeder, zoals het geval is met de bloedzuiger, die zich met het bloed van anderen voedt.

Afbeelding
--------------------------------------------------------------------------------

Figuur 16: De bovenstaande tekeningen illustreren de uitwendige gelijkenissen tussen een bloedzuiger en een menselijk embryo in het `alaqah stadium.

A. Humaan embryo doorgesneden zijde van amnion (binnenste vruchtvlies) (voorste hersen gedeelte, hart en dwarsdoorsnede van amnion)
B. Bloedzuiger

http://www.risallah.com/koran/wonderen.php?page_index=9

ze hebben het alleszins NIET over een vrouwelijke eicel.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Aug 17, 2010 6:45 pm

Ook een bekend vraagje zijn die bergen met pinnen die de aarde moeten vasthouden omdat de platte aarde anders aan het bewegen gaat (beetje zoals het grondzeil van een tent dat niet is vastgezet met pinnen).

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Aug 17, 2010 7:26 pm

Manon schreef:Ik denk niet dat ze daarmee de placenta bedoelen, maar eerder het eerste stadium van het embryo: ze noemen het ook wel bloedzuiger en verklaren hun gelijk omdat dit het stadium is waarbij de reeds bevruchte eicel zich innestelt in de baarmoederwand.
Maar het betreft dus NIET de eicel (vrouwelijk, niks met mannetje te maken) apart.

Hoe zit het dan met deze klonter bloed?
[quote is niet van "Manon"] - De Islam staat abortus toe om elke willekeurige reden in de eerste veertig dagen van de zwangerschap, maar daarna enkel als het leven van de moeder gevaar loopt. Volgens de hadith bestaat de foetus ’veertig dagen in de vorm van een zaadje, dan is hij gedurende een overeenkomstige periode een klonter bloed, vervolgens nog eens veertig dagen een stukje vlees, en ten slotte, wordt hem de engel gezonden die hem de adem des levens in blaast.’

Manon schreef:Ook een bekend vraagje zijn die bergen met pinnen die de aarde moeten vasthouden omdat de platte aarde anders aan het bewegen gaat (beetje zoals het grondzeil van een tent dat niet is vastgezet met pinnen).

Gaat ook mee met de vragenlijst! Mohammed had net zoals vele anderen in zijn tijd het idee dat de zon op en neer ging. De zon kwam op en ging meestal ook weer ergens onder in een poel. Ik ben ook niet boos op mohammedanen, alleen verdrietig razend op zoveel vasthoudende domheid vandaag-de-dag nog an toe! :drool:

Manon

Berichtdoor Manon » Di Aug 17, 2010 9:24 pm

Hoe zit het dan met deze klonter bloed?

wel dat is het zaadje dat verder is uitgegroeid, nadien groeit het nog verder.

Maar NERGENS staat dat die "klonter" of "bloedzuiger" de eicel is: het is een stadium van het embyro volgens hen, ZONDER eicel.

Volgens de hadith bestaat de foetus
'-veertig dagen in de vorm van een zaadje,
-dan is hij gedurende een overeenkomstige periode een klonter bloed,

-vervolgens nog eens veertig dagen een stukje vlees,
-en ten slotte, wordt hem de engel gezonden die hem de adem des levens in blaast.’

hoezo eicel? Gaat dat spermatozoideke eerst nog eens anderhalve maand wat rondzwemmen of zo?

Dhana

Berichtdoor Dhana » Di Aug 17, 2010 10:03 pm

Ik vind het ook hilarisch zoals moslims zich hier uit draaien. Ze kunnen beter hun mond houden want ze maken het alleen maar belachelijker. Net zoals zichzelf trouwens.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Di Aug 17, 2010 10:59 pm

Is dit niet wat soera24:26: "Slechte vrouwen zijn voor de slechte mannen, en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen. En goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede mannen zijn voor de goede vrouwen, dezen hebben niets uitstaande met hetgeen anderen zeggen. Er is voor hen vergiffenis en een eerbare voorziening".

Zodra de goede man slaat is hij dan meteen ook slecht -want z´n vrouw is slecht- maar dat maakt dan toch weer niets uit. Of is het in zijn goedheid slaat hij de vrouw om haar goed te maken? Dan is ie dus verkeerd getrouwd.
Hier kun je toch een hoop kanten mee op.
Goed en slecht lijkt geen waarde te hebben want ze zijn nu eenmaal niet anders :?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Aug 18, 2010 12:03 am

Volgens mij is het een hele lange zin die je op Hollands kan vertalen met:

Soort zoekt soort.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Wo Aug 18, 2010 12:51 am

Dat in die tekening herken ik wel.
Het is zeker geen bloedzuiger.
Ik gebruik het namelijk altijd als aas wanneer ik ga vissen en vangen dat ik doe.
Als je ze te lang laat liggen krijg je ................., juist ja.
Doei
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Aug 18, 2010 1:04 am

Manon schreef:
Afbeelding
--------------------------------------------------------------------------------

Figuur 16: De bovenstaande tekeningen illustreren de uitwendige gelijkenissen tussen een bloedzuiger en een menselijk embryo in het `alaqah stadium.

A. Humaan embryo doorgesneden zijde van amnion (binnenste vruchtvlies) (voorste hersen gedeelte, hart en dwarsdoorsnede van amnion)
B. Bloedzuiger

http://www.risallah.com/koran/wonderen.php?page_index=9

ze hebben het alleszins NIET over een vrouwelijke eicel
.

Ik heb even serieus gegoogeld maar alleen "opgerolde" menselijke embryo's gezien en nergens zo'n uitgerekte platte.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Aug 18, 2010 1:10 am

Waarschijnlijk heeft Mohammed of iemand anders eens een af gedreven embryo gezien, en dat zag er bloederig uit. Zeker als je een miskraam hebt, dan komt daar veel bloed aan te pas. Mohammed moet gedacht hebben dat een embryo een klomp bloed was.
Er is niks goddelijks aan deze wetenschap uit de Koran.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Aug 18, 2010 8:37 am

Is er überhaupt ook maar iets goddelijks te vinden in de hele koran? Allemaal hersenspinsels van een zeer zieke en zwaar gestoorde geest.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Aug 18, 2010 1:34 pm

Dhana schreef:[...]En waarom het verhaal van Jezus in de koran wel zou kloppen en in de bijbel niet. En of de imam daar bewijzen voor heeft.

Deze kwestie zorgde voor beroering in Libanon.
Iraanse tv-serie over Jezus verboden
BEIROET (RKnieuws.net) - Een Iraanse tv-serie over het leven van Jezus die uitgezonden wordt tijdens de ramadan is vrijdag verboden in Libanon na een golf van protest van christenen in dit land. De serie werd uitgezonden door twee Libanese tv-zenders die de uitzending ervan meteen hebben beëindigd.
‘De Messias’ geeft een islamitische visie op Jezus. Deze film uit 2008 werd aangepast voor televisie.

De maronitische aartsbisschop had gevraagd het uitzenden van de tv-serie te verbieden “omdat ze de grondbeginselen van het christendom negeert”.

De christenen geloven dat Jezus de Zoon van God was, die op het kruis stierf, verrees en ten hemel werd opgenomen. Voor de moslims, die Jezus als één van hun profeten beschouwen, werd Jezus niet gekruisigd maar werd iemand anders in zijn plaats gekruisigd. In de tv-serie is het Judas die in zijn plaats werd gekruisigd.

http://www.rorate.com/nieuws/nws.php?id=62248

Om nog even een droog-kloterige opmerking te maken:
"Christianity : The belief that some cosmic Jewish Zombie can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him that you accept him as your master, so he can remove an evil force from your soul that is present in humanity because a rib-woman? was convinced by a talking snake to eat from a magical tree.
Makes perfect? sense . "
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Wo Aug 18, 2010 1:36 pm

Dhana schreef:Is er überhaupt ook maar iets goddelijks te vinden in de hele koran? Allemaal hersenspinsels van een zeer zieke en zwaar gestoorde geest.

Eigenlijk is hij interessant voer voor psychiaters.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

hans van de mortel

De allereerste vraag

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Aug 18, 2010 2:41 pm

Schepsel schreef:Eigenlijk is hij interessant voer voor psychiaters.

Pas op! Je moet ze de kost geven de wetenschappers en de psychiaters die in die sprekende slang geloven die Eva wist te overtuigen dat God een leugenaar was.

Denk nou eens even goed na. Ik heb twaalf jaar lang in de ware God (Jehovah) gelooft. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou twijfelen dat God mogelijk een leugenaar kon zijn. Ook al zou de poes van de buren mij het tegendeel komen vertellen.

Mercator heeft natuurlijk gelijk waar hij beweert dat geen mohammedaan, van mij of wie dan ook, zal accepteren dat Allah een leugenaar is. Die stompzinnige tekst in de bijbel is ook niet voor ons bedoeld in de 21e eeuw, maar voor de allereerste treders op de ladder der beschaving die nog geen kaas hadden gegeten van natuurkundige en biologische wetenschap en ook niet met vakantie konden in een vliegtuig, het schip van God om zo te zeggen.

Lees Genesis 3 er nog maar eens op na. Het slaat als een slang op een varken. Het wordt ook niet duidelijk gemaakt in de bijbel of Eva die slang kon zien. Jehovah’s Getuigen beweren dat hij in de bosjes op de loer lag. En hij was dan niet de slang, maar Satan die zich voordeed als een slang - misschien door een sissend geluid te laten horen. Met andere woorden: Satan verleidde Eva als volwaardige buiikspreker.

Een normaal mens en zeker eentje die zich er HONDERD PROCENT bewust van was dat God zijn Schepper is, zou aan de slang twee dingen kenbaar maken. Ten eerste de vraag: ”Hee, wat krijgen we nou. Waar heb jij spreken geleerd. Hoe heet je? Waar kom je vandaan en zou je je niet eerst eens even voorstellen.” (de slang vroeg eerst of het waar was dat God had gezegd dat Adam en Eva niet van deze boom mochten eten)

Ten tweede, toen de Slang, Satan, de Stoute Geest, of wie dan ook beweerde dat God een leugenaar was, had Eva, zoals alle christenen en mohammedanen zouden doen, als volgt gereageerd: ”Met jou wil ik niks te maken hebben!”

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat we de invloed van Satan niet moeten onderschatten. Misschien wilde het bijbelboek ons duidelijk maken dat Adam en Eva atheïsten waren. Daar lijkt het toch verdomd veel op.

In God geloven mag. Net zoals in de evolutietheorie. Maar wie nu nog, zoals ’Bijwoner’ en misschien ’Pilgrim’ (?) dit verhalenboek als een serieuze aangelegenheid van, en over God beschouwd, raad ik dringend aan op zoek te gaan naar de beste psychiater die voor het grijpen ligt. René Kahn - de beste - zal je ongetwijfeld de rest van je leven pilletjes voorschrijven. Maar goed luisteren naar Richard Dawkins kan ook zijn vruchten afwerpen. In beide gevallen behoud ik toch mijn twijfels. Iemand kan alleen maar van zijn geloof afvallen wanneer hij zelf kritisch en zelfstandig nadenkt. En zo moeilijk is dat niet. Het is mij tenslotte ook gelukt!

Ik denk dan ook dat ik in mijn gesprek met de imam mijn vragen voorlopig even laat rusten. Want dat varkenslapje van Mercator, dat als worstje voor de neus, mij bezig houdt, laat mij niet met rust. Het houdt mij niet uit de slaap, maar toch . . . Ik moet eerst proberen tussen de imam en mij overeenkomsten te vinden, vertrouwen te winnen. Als ik het gevoel heb dat wij ’elkaar liggen’ kan ik schuchter als een verlegen onschuldig kind heel voorzichtig de vraag stellen:

”Zou ik u een simpele vraag mogen stellen? . . .

Nick

Berichtdoor Nick » Wo Aug 18, 2010 7:54 pm

@Hans
Ik wens je veel succes bij het gesprek met die Imam; ik denk echter dat het gesprek voor jou onbevredigend zal eindigen; die Imam zal zich er wel weer proberen uit te lullen.Heb je soera 9 al in gedachten en wil je hem ook
eens vragen, waarom die profeet zonodig een 6 jarig kind moest neuken.
Neem hem maar flink te grazen(verbaal)
Ik wacht met smart op je ervaring met die Imam.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Aug 18, 2010 8:29 pm

Nick schreef:@Hans
Ik wens je veel succes bij het gesprek met die Imam; ik denk echter dat het gesprek voor jou onbevredigend zal eindigen; die Imam zal zich er wel weer proberen uit te lullen.Heb je soera 9 al in gedachten en wil je hem ook
eens vragen, waarom die profeet zonodig een 6 jarig kind moest neuken.
Neem hem maar flink te grazen(verbaal)
Ik wacht met smart op je ervaring met die Imam.

HO HO HO! Vooral geen pijnlijke vragen stellen. Mohammed heeft geen zes-jarig kind geneukt, maar getrouwd. Je zou dit kunnen vergelijken met opties aan de beurs noteren. Mohammed had zijn driftsgevoel met haar toen zij negen was. Misschien wel eerder, de viezerik, maar die piemel kreeg hij er maar niet tussen. Ach, ik weet het niet. Waar het om gaat is dat dit soort zaken in onze tijd onaanvaardbaar is.

Daarom zeg ik - als ik zo vrij mag zijn, voor zover ik weet - in naam van Mercator en BFA: ISLAM MOET VERNIETIGD WORDEN.

Waarom? Islam-aanhangers weigeren halsstarrig ONZE kennisbeschaving te aanvaarden. Dat mag. Maar de consequentie hiervan is dat zij moeten stoppen met het parasiteren op onze samenleving. En als gevolg van hun eigen wijsheid met man en macht hieruit verwijderd moeten worden.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Aug 18, 2010 9:03 pm

Beste Hans, dat verhaal over die slang is symbolisch. De slang was lang geleden een symbool van de Godheid, waarbij hij afgebeeld werd als een cirkel die in zijn eigen staart beet; een cirkel was het symbool van de eeuwigheid. Door de een of andere mysterieuze en duistere oorzaak ging er iets mis en kreeg de slang een negatieve betekenis en veranderde hij kennelijk in de duivel. In talloze sagen en mythen over de hele wereld zijn hier nog sporen van terug te vinden waarin gesproken wordt over een raadselachtige spirituele ramp (zondeval?) die gevolgd werd door de Zondvloed. Ook zijn er veel atlantisachtige verhalen over een verzonken land. Hier heb je voorbeeld uit de zangen der Delaware-Indianen:

Allen waren gemakkelijk bevredigd,
gemakkelijk denkend en gemakkelijk gelukkig gemaakt.
Na en poos echter bracht Po-Wako,
de slangepriester,
heimelijk de slangeaanbidding,
initako,
op de aarde:
de verering van de slangegod Wakon.
En daarmee kwam er slechtheid,
misdaad en ongeluk in de wereld.
En het weer begon slecht te worden.
Noodweer kwam en bracht de dood.
Dat alles echter gebeurde
al heel lang geleden
op het eerste land,
Netamaki,
dat buiten in de grote oceaan
Kitahikau ligt.

(Grappig is dat het woord 'initako' een beetje lijkt op 'initiëren' wat inwijden betekent.)

Uitsluitend mythen en sagen? Is er echt iets misgegaan in de ontwikkeling of evolutie van de mensheid? Wie zal het zeggen? Ook mythen en sagen hebben vaak een historische kern. Het blijft echter een raadsel. Zelf vermoed ik dat er een nauw verband bestaat (vooral vanwege de erotische component) tussen het verhaal van Eva en de slang en het verhaal van de gevallen engelen (of hemelzonen in andere culturen) die verleid werden door de vrouwen. Het ene is misschien een symbolische weergave van het andere. Ik kan uiteraard echter niets bewijzen, maar ik vermoed dat het gaat om de ‘eerste mensHEID’ die zondigde en dus niet letterlijk de eerste mens. Het blijft echter allemaal onbewezen. Veel wetenschappers ‘verklaren’ dit soort mythen en sagen vooral als psychologisch. [c045.gif]

P.S. ik vind het echt niet nodig om naar een psychiater te gaan. Dat lijkt mij meer zinvol voor ex-jehova getuigen, ex-moslims en andere ex-sekteleden.
Laatst gewijzigd door Anonymous op Wo Aug 18, 2010 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Nick

Berichtdoor Nick » Wo Aug 18, 2010 9:05 pm

@Hans

Ja, het zijn zeker onaanvaardbare zaken, ongeacht de tijd.Het gebeurt in moslimlanden toch
nog steeds,dat er met kinderen wordt gehuwd; vraag hem daar eens naar, als hij met de smoes aankomt
dat het in de tijd van MO, als normaal werd gezien.Wel de smeuïgste vragen voor het laats bewaren, uiteraard. :smile:

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Aug 18, 2010 9:20 pm

Pilgrim schreef:Beste Hans, dat verhaal over die slang is symbolisch. De slang was lang geleden een symbool van de Godheid, waarbij hij afgebeeld werd als een cirkel en in zijn eigen staart beet; een cirkel was het symbool van de eeuwigheid.

Excuus Pilgrim. Ik dacht dat jij vrij aanhangig christelijk gelovig was. Maar je bent - hoe dan ook - net zoals ik, een ONDERZOEKER van de ’waarheid’. Sorry vriend, dat ik jou verkeerd indeelde! Maakt niets uit. Want ik ken jou als een redelijk rustig zelfstandig denkend aangenaam mens. Net zoals Ariel en Wim. Wim Ahlers. Jammer dat hij zo druk bezig is met zijn eigen noodzaak. Het was destijds in ieder geval een enerverende ontmoeting. Al was het alleen maar vanwege het WARME onderlinge gevoel, dat ik voor geen wetenschap had willen missen.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”