Trouw religie - De omstreden bronnen over het ontstaan van d

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Zwartmeer

Trouw religie - De omstreden bronnen over het ontstaan van d

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Sep 19, 2010 9:36 am

trouwtv | 2 april 2009
Het klassieke, orthodoxe verhaal over het ontstaan van de Koran en de Islam ondervindt tegenwerpingen vanuit verschillende invalshoeken. Wat houden deze tegenwerpingen in en hoe kunnen ze een bijdrage leveren aan het debat over de islam?

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

silkyboxershortXL

Re: Trouw religie - De omstreden bronnen over het ontstaan van d

Berichtdoor silkyboxershortXL » Zo Sep 19, 2010 3:37 pm

Zwartmeer schreef:trouwtv | 2 april 2009
Het klassieke, orthodoxe verhaal over het ontstaan van de Koran en de Islam ondervindt tegenwerpingen vanuit verschillende invalshoeken. Wat houden deze tegenwerpingen in en hoe kunnen ze een bijdrage leveren aan het debat over de islam?

Mijn info over de tekst op de rotskoepelkerk is;
God had geen zoon.

Maar nu zou Mohammed niet bestaan hebben. Aldus Milo en Mulder gebaseerd op Luxenberg en muntjes
En Jezus als toevoeging Mohammed (betekenis prijzenswaardige) meekrijgt.
Erg duidelijk is wel dat het volgens de Westerse wetenschap is en die heeft zijn oorsprong in het Islamitische (...)
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Sep 19, 2010 3:56 pm

silkyboxershortXL schreef:Mijn info over de tekst op de rotskoepelkerk is;
God had geen zoon.

Maar nu zou Mohammed niet bestaan hebben. Aldus Milo en Mulder gebaseerd op Luxenberg en muntjes
En Jezus als toevoeging Mohammed (betekenis prijzenswaardige) meekrijgt.
Erg duidelijk is wel dat het volgens de Westerse wetenschap is en die heeft zijn oorsprong in het Islamitische (...)

Ik heb er ook wat moeite mee dat de figuur van Mohammed niet bestaan heeft. Want hoe komt men aan al die verhalen over deze man. Er is geen rook zonder vuur. Ik geloof wel dat de koran in oorsprong veranderd is. Het onderzoek van Luxenberg is geloofwaardig.
Hans Janssen heeft er eens een goed artikel over geschreven.
viewtopic.php?p=185146#p185146
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Sep 20, 2010 7:56 pm

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

rbn

Berichtdoor rbn » Do Sep 30, 2010 2:26 pm

het is heel simpel om na te gaan of de koraan veranderingen heeft ondergaan: vergelijk hedendaagse koraan edities met dat van vroegere edities en kijk of ze onderling verschillen.. en zo ja, in welke mate ze verschillen.. vast en zeker zullen er tekstuele verschillen zijn maar dat zal niets voorstellen met de verschillen die je in de bijbel aantreft...
wat betreft het bestaan van mohammed is dit net zo onzeker als het bestaan van jezus, boeddha en mozes al zijn er wel islamitische bronnen die tot de eerste generatie na dat van mohammed zijn te herleiden en dat maakt het bestaan van mohammed wel aannemelijk.. maar je hoeft geen einstein te zijn om te beseffen dat zijn rol nadien danig is opgeklopt..

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 30, 2010 2:33 pm

Ben jij een moslim rbn? En heb jij deze hele draad gelezen? Ik wordt het een beetje zat om steeds weer opnieuw dingen uit te moeten leggen.
Lees eerst eens dit topic, en zeg dan wat er niet aan klopt.

http://forum09.faithfreedom.org/viewtop ... 8&start=20
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Sep 30, 2010 2:38 pm

Het probleem is dat het onderzoek op die archeologische vondsten met andere koranteksten danig worden gehinderd door de islamitische regeringen.
maar er zijn er weldegelijk gevonden.

HIERRRRRRstaat het allemaal verteld.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

rbn

Berichtdoor rbn » Do Sep 30, 2010 3:15 pm

Ariel schreef:Ben jij een moslim rbn? En heb jij deze hele draad gelezen? Ik wordt het een beetje zat om steeds weer opnieuw dingen uit te moeten leggen.

nope ben geen moslim.. ben atheïst..
en mijn post was een reactie op jouw citaat:
"Ik geloof wel dat de koran in oorsprong veranderd is."
ik geloof namelijk ook dat de koraan veranderd is maar om empirisch na te gaan of dit daadwerkelijk zo is zullen er oude en nieuwe koraan edities naast elkaar gelegd moeten worden om te zien in welke mate ze van elkaar verschillen..

Lees eerst eens dit topic, en zeg dan wat er niet aan klopt.

http://forum09.faithfreedom.org/viewtop ... 8&start=20

ik heb niet alles gelezen in dat artikel maar dit klopt sowieso niet:
"Caliph Ma'mun (813-833) is the one who triggered the first sira of the prophet (Ibn Hisham -d.833 upon the nebulous Ibn Ishaq) and the
first hadiths of Bukhari coming right after, that we know of. It's also under his ruling that laws going back to the example set forth by
Muhammad (Shafii, Sharia) became into effect."

el-boechaarie was lang niet de eerste die met haadieth kollekties kwam aanzetten.. hij baseerde zich op oudere kollekties.. het begon met sahifas, dit waren soort van notitieboekjes van papyrus, bladeren en dierenhuiden.. die werden geschreven door metgezellen van de profeet met daarin overleveringen vd profeet.. later kwamen er musanaf, dit waren verzamelingen van zowel overleveringen vd profeet alsook van andere metgezellen alsmede juridische kwesties die door verzamelaars genoteerd werden.. daaropvolgend kwamen er musnad kollekties met daarin haadiethkollekties vd profeet mohammed en weer later kwamen de beroemde sahih kollekties van el-boechaarie en moeslim.. de meeste haadieth kollekties die in el-boechaarie en moeslim staan komen ook voor in de voorgaande musnad kollekties en ahaadieth die in musnad kollekties staan zijn veelal weer te herleiden naar de vroegere musanaf kollekties..
wat betreft het fiqh is het weliswaar zo dat es-shaafi'ie met een systeem kwam om rechtsregels uit de islamitische bronnen te extraheren maar voor zijn tijd waren er ook al juristen bezig met islamitische rechtsregels..

rbn

Berichtdoor rbn » Do Sep 30, 2010 3:20 pm

Manon schreef:Het probleem is dat het onderzoek op die archeologische vondsten met andere koranteksten danig worden gehinderd door de islamitische regeringen.
maar er zijn er weldegelijk gevonden.

HIERRRRRRstaat het allemaal verteld.

ja interessant..

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 30, 2010 3:51 pm

rbn schreef:
Ariel schreef:Ben jij een moslim rbn? En heb jij deze hele draad gelezen? Ik wordt het een beetje zat om steeds weer opnieuw dingen uit te moeten leggen.

nope ben geen moslim.. ben atheïst..

Wat heb jij met Islam?

en mijn post was een reactie op jouw citaat:
"Ik geloof wel dat de koran in oorsprong veranderd is."
ik geloof namelijk ook dat de koraan veranderd is maar om empirisch na te gaan of dit daadwerkelijk zo is zullen er oude en nieuwe koraan edities naast elkaar gelegd moeten worden om te zien in welke mate ze van elkaar verschillen
..

En dat is nou jammer genoeg niet mogelijk. Maar Luxenberg heeft eigenlijk al zo bewezen dat door het ontbreken van de puntjes in het Arabische alfabet in de zevende eeuw, de koran enorm veranderd toen er tegen het jaar 1000,wel allerlei punten toegevoegd werden
viewtopic.php?p=185146#p185146

[el-boechaarie was lang niet de eerste die met haadieth kollekties kwam aanzetten.. hij baseerde zich op oudere kollekties.. het begon met sahifas, dit waren soort van notitieboekjes van papyrus, bladeren en dierenhuiden..

Daar zijn we van op de hoogte, maar het is wel zo dat een Hadith betrouwbaar moet zijn.
Een hadith is....
sahieh 'zeer betrouwbaar'
hasan 'goed, maar minder betrouwbaar'
da'ief 'twijfelachtig' of...
mawdoe 'verzonnen'

Dus al die stukjes papyrus blad en dierenhuid waar jij het over hebt zijn niet echt belangrijk als dat stukje papyrus blad en dierenhuid niet erkend is door hedendaagse moslim geleerde.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Sep 30, 2010 5:26 pm

Stel je voor dat je hele leven en je geest verminkt is door een religie die wetenschappleijk bekeken een vette hoaxblijkt te zijn en je levensidool nooit een mens is geweest, maar een bijnaam van Jezus.

Moslims voelen dat wellicht onbewust aan en vandaar het eeuwige gehakketak op hoe christenen met (de leer van) Jezus omgaan.

Rijst wel de vraag wie Mohammed (en dus de islam) dan wel niet verzonnen heeft/hebben. Toch die christelijke monnik wellicht?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

rbn

Berichtdoor rbn » Do Sep 30, 2010 5:27 pm

Ariel schreef:

Wat heb jij met Islam?

hetzelfde als wat ik met sjamanisme, christelijke sekten en orthodox jodendom heb: het is een interessant onderwerp..

En dat is nou jammer genoeg niet mogelijk. Maar Luxenberg heeft eigenlijk al zo bewezen dat door het ontbreken van de puntjes in het Arabische alfabet in de zevende eeuw, de koran enorm veranderd toen er tegen het jaar 1000,wel allerlei punten toegevoegd werden.

volgens mij is het wel mogelijk hoor om oude koraan edities naast elkaar te gaan leggen in de nabije toekomst en het te gaan onderzoeken op tekstuele verschillen.. in duitsland zijn ze op een universiteit al jaren bezig met een project om oude koraan uitgaven te digitaliseren en ze voor publiek online te gaan zetten zodat het bestudeerd kan gaan worden..

wat betereft uxenberg is het maar de vraag of hij daadwerkelijk iets bewezen heeft.. dat hangt denk ik vooral af hoe zijn hypothese ontvangen wordt door koraankenners en islamologen.. zelfs iemand als patrica crone is kritisch over hem:
"...This idea has been explored in two German works, by Günter Lüling and Christoph Luxenberg, and there is much to be said for it. At the same time, however, both books are open to so many scholarly objections (notably amateurism in Luxenberg's case) that they cannot be said to have done the field much good."
http://www.opendemocracy.net/faith-euro ... d_3866.jsp

Daar zijn we van op de hoogte, maar het is wel zo dat een Hadith betrouwbaar moet zijn.
Een hadith is....
sahieh 'zeer betrouwbaar'
hasan 'goed, maar minder betrouwbaar'
da'ief 'twijfelachtig' of...
mawdoe 'verzonnen'

Dus al die stukjes papyrus blad en dierenhuid waar jij het over hebt zijn niet echt belangrijk als dat stukje papyrus blad en dierenhuid niet erkend is door hedendaagse moslim geleerde.

bijna alle overleveringen die in de sahih kollekties staan van el-boechaarie en moeslim komen uit voorgaande haadieth kollekties van anderen.. die overleveringen uit de oudere kollekties, die ook in de sahih kollekties staan zijn dus net zo betrouwbaar.. het is immers dezelfde overlevering en in de isnaad van een sahih haadieth staat dan ook de verwijzing naar een verzamelaar van een vroegere haadieth kollektie..
the point is, dat er al lang haadieth kollekties bestonden voor het bestaan van de el-boechaarie kollektie.. m.a.w. de ahaadieth in de el-boechaarie kollektie zijn oude overleveringen.. de in nederland woonachtige haadiethonderzoeker harald motzki heeft zelfs een vroege hadieth kollektie tot 1 generatie na dat van mohammed weten te traceren op basis van een bestaande kollektie.. ( dat is gepubliceerd in het artikel "The Musannaf of 'Abd- al-Razzaq al-San'ani as a Source of Authentic Ahadith of the First Century A.H.)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 30, 2010 5:37 pm

rbn schreef:
Ariel schreef:

Wat heb jij met Islam?

hetzelfde als wat ik met sjamanisme, christelijke sekten en orthodox jodendom heb: het is een interessant onderwerp..

Dus deze religies verdedig jij net zo fel als Islam?

bijna alle overleveringen die in de sahih kollekties staan van el-boechaarie en moeslim komen uit voorgaande haadieth kollekties van anderen.. die overleveringen uit de oudere kollekties, die ook in de sahih kollekties staan zijn dus net zo betrouwbaar.. het is immers dezelfde overlevering en in de isnaad van een sahih haadieth staat dan ook de verwijzing naar een verzamelaar van een vroegere haadieth kollektie..
the point is, dat er al lang haadieth kollekties bestonden voor het bestaan van de el-boechaarie kollektie.. m.a.w. de ahaadieth in de el-boechaarie kollektie zijn oude overleveringen.. de in nederland woonachtige haadiethonderzoeker harald motzki heeft zelfs een vroege hadieth kollektie tot 1 generatie na dat van mohammed weten te traceren op basis van een bestaande kollektie.. ( dat is gepubliceerd in het artikel "The Musannaf of 'Abd- al-Razzaq al-San'ani as a Source of Authentic Ahadith of the First Century A.H.)

Dus jij erkent Tabari ook ? Wat vindt jij van deze hadith?
Tabari IX:69 "Killing disbelievers is a small matter to us."

Of deze?
"The battle cry of the Companions of the Messenger of Allah that night was: 'Kill! Kill! Kill!'" Tabari VIII:141

rbn

Berichtdoor rbn » Do Sep 30, 2010 6:05 pm

Ariel schreef:

het is maar wat je verdedigen noemt.. ik stel hier dat de koraan tekstuele veranderingen heeft ondergaan.. daar maak je weinig vrienden mee bij moslims..

Dus jij erkent Tabari ook ? Wat vindt jij van deze hadith?
Tabari IX:69 "Killing disbelievers is a small matter to us."

Of deze?
"The battle cry of the Companions of the Messenger of Allah that night was: 'Kill! Kill! Kill!'" Tabari VIII:141

wat bedoel je met et-tabarie erkennen ?

die ahaadieth zeggen me niks.. in de eerste plaats hebben moslims zich te houden aan de wetten van het land waarin ze leven en mogen ze geen eigen rechterje spelen.. in de tweede plaats mogen moslims volgens het fiqh geen burgers doden en mogen alleen onder strikte voorwaarden oorlogvoeren tegen vijandige soldaten..

BFA

Berichtdoor BFA » Do Sep 30, 2010 7:10 pm

rbn schreef:in duitsland zijn ze op een universiteit al jaren bezig met een project om oude koraan uitgaven te digitaliseren en ze voor publiek online te gaan zetten zodat het bestudeerd kan gaan worden..

Hitler bleek de grootste Koranarchieven ter wereld op fotonegatief te hebben.
Er is een project opgestart om alles te digitaliseren, klasseren en vergelijken.
Hoe dit project nu verder gaat lopen is niet zeker. Er zijn Saudische geldschieters op de proppen gekomen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 30, 2010 9:20 pm

rbn schreef:
Ariel schreef:

het is maar wat je verdedigen noemt.. ik stel hier dat de koraan tekstuele veranderingen heeft ondergaan.. daar maak je weinig vrienden mee bij moslims..

Nee, maar ze zullen ook niet je strot doorsnijden als je dit zegt. Ik heb de indruk dat jij Islam wel aan het verdedigen bent. Ik lees en voel uit jouw posten dat jij denkt dat Islam liefde betekent, en dat Islam gehijacked is door extremisten.
Forgive me if I am wrong.

Het judaïsme wordt namelijk door jouw als een fascistische haatreligie beschreven, maar deze woorden gebruik je niet voor Islam die in principe 100 keer zo erg is.

Ik en ook de meeste leden hier door ervaring wijs geworden ruiken een zogenaamde Atheïstische moslim of linkse Palestijnse vrijheidstrijder op kilometers afstand En jij ruikt daar naar.

wat bedoel je met et-tabarie erkennen

Jij begint hier een hele preek over de hadith te houden, en jij zegt dat er een Hadith collectie is tot 1 generatie na het sterven van Mohammed.
Nou, Tabari hoort daar bij. Hij is namelijk één van de grootste vroege Korancommentaren, en ik mag hem graag lezen. Als je Tabari leest, dan weet je wat voor man Mohammed was.
Ik kan me wel voorstellen dat jij net zoals vele andere moslims liever niks over Tabari wil horen, want de profeet wordt door Tabari nou niet bepaald beschreven als moeder Theresa, en dat terwijl Tabari Mohammed erg bewonderde.
. http://www.bookrags.com/biography/muham ... l--tabari/

die ahaadieth zeggen me niks.. in de eerste plaats hebben moslims zich te houden aan de wetten van het land waarin ze leven en mogen ze geen eigen rechterje spelen..

Absoluut. Maar dan zolang ze nog niet sterk genoeg of met vele genoeg zijn in het gastland. Eenmaal de overhand in dat land, dan zal Allah voor rechter spelen.

in de tweede plaats mogen moslims volgens het fiqh geen burgers doden en mogen alleen onder strikte voorwaarden oorlogvoeren tegen vijandige soldaten..

Echt waar :laugh1: Wie heeft jou dat in je oor gefluisterd? Een goeie moslim moet oorlog voeren tegen het verderfelijke westen, omdat wij het Westen nu eenmaal in oorlog met Islam zijn. Volgens Islam zijn we in oorlog met bijvoorbeeld Irak, Palestina, Afghanistan, enz, enz....
Dus een Islamitische groep die probeert om de aggressor ( het westen ) te bestrijden doet goeie dingen in Allah's ogen.
Was hij ( allah) het niet die gezegd heeft: 9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Strenge wetten? Wel nee joh, je hoeft alleen maar niet in de laatste dag te geloven , of iets onwettig doen wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, ( zoals bijvoorbeeld alcohol drinken) en je bent de pineut in Islam.
Dat er ( nog) niet veel "goeie" Moslims in Nederland zijn is ons geluk.

Sorry knul, je bent op het verkeerde forum als je ons dat wil laten geloven.

rbn

Berichtdoor rbn » Vr Okt 01, 2010 4:46 pm

Ariel schreef:

Ik heb de indruk dat jij Islam wel aan het verdedigen bent. Ik lees en voel uit jouw posten dat jij denkt dat Islam liefde betekent, en dat Islam gehijacked is door extremisten.
Forgive me if I am wrong.

islaam betekent voor mij niet liefde en islaam is naar mijn idee niet gehijacked door exremisten.. maar ik wil je best vergeven hoor voor deze missers van je..

Ik en ook de meeste leden hier door ervaring wijs geworden ruiken een zogenaamde Atheïstische moslim of linkse Palestijnse vrijheidstrijder op kilometers afstand En jij ruikt daar naar.

dus de geallieerden in de tweede wereldoorlog waren dan ook allemaal linkse vrijheidstrijders.. je koppelt immers verzet tegen onderdrukking aan links politiek beleid.. eigenlijk zeg je daarmee ook dat onderdrukking, bezetting en landroof rechtse politieke bezigheden zijn..
ik kan me vergissen hoor maar volgens mij staan vn-beginselen over het zelfbeschikkingsrecht, landrechten en mensenrechten helemaal los van politieke kleur.. het is rechts noch links..

Jij begint hier een hele preek over de hadith te houden, en jij zegt dat er een Hadith collectie is tot 1 generatie na het sterven van Mohammed.
Nou, Tabari hoort daar bij. Hij is namelijk één van de grootste vroege Korancommentaren, en ik mag hem graag lezen. Als je Tabari leest, dan weet je wat voor man Mohammed was.
Ik kan me wel voorstellen dat jij net zoals vele andere moslims liever niks over Tabari wil horen, want de profeet wordt door Tabari nou niet bepaald beschreven als moeder Theresa, en dat terwijl Tabari Mohammed erg bewonderde.

die "preek" over ahaadieth was bedoeld als reactie op een foutief citaat uit een artikel waarvan jij me vroeg wat daar niet uit klopte.. mijn preek over die ahaadieth staat verder helemaal los van wat ik zelf persoonlijk vindt van ahaadieth.. wat et-tebaarie over mohammed geschreven zou hebben interesseert me niet..

Absoluut. Maar dan zolang ze nog niet sterk genoeg of met vele genoeg zijn in het gastland. Eenmaal de overhand in dat land, dan zal Allah voor rechter spelen.

hoezo zijn moslims te gast ? ben jij ook te gast ? zijn joden ook te gast ?

als moslims in de meerderheid zijn dan lijkt het me vrij normaal dat ze in een democratisch land hun stempel gaan drukken.. als zij met meerderheid van stemmen er democratisch voor kiezen om wetgeving van allah in te voeren dan is dat legitiem.. maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren..

Een goeie moslim moet oorlog voeren tegen het verderfelijke westen, omdat wij het Westen nu eenmaal in oorlog met Islam zijn. Volgens Islam zijn we in oorlog met bijvoorbeeld Irak, Palestina, Afghanistan, enz, enz....
Dus een Islamitische groep die probeert om de aggressor ( het westen ) te bestrijden doet goeie dingen in Allah's ogen.

de enige islamitishe groep die dit daadwerkelijk probeert te doen wordt zelfs in het meest orthodoxe islamitische land streng veroordeeld..

Was hij ( allah) het niet die gezegd heeft: 9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

dit zegt me niks.. zomaar wat losse koraancitaten posten heeft geen enkele zin.. je kunt beter kijken naar wat het fiqh erover stelt..

Strenge wetten? Wel nee joh, je hoeft alleen maar niet in de laatste dag te geloven , of iets onwettig doen wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, ( zoals bijvoorbeeld alcohol drinken) en je bent de pineut in Islam.

op bijna alle overtredingen van sjariaregels staan geen aardse consequenties.. oftewel, bij het overtreden van sjariawetten staat in de meeste gevallen geen straf of veroordeling.. slechts bij een enkele overtreding kan eventueel worden bestraft..

Sorry knul, je bent op het verkeerde forum als je ons dat wil laten geloven.

als je feitelijke onjuistheden verkondigd dan kun je van mij een tegenreactie verwachten.. wat je er verder mee doet moet je zelf weten..

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Okt 01, 2010 5:11 pm

rbn schreef:vn-beginselen over het zelfbeschikkingsrecht, landrechten en mensenrechten helemaal los van politieke kleur..

Wat zeggen de VN-resoluties over Israël?
terugtrekken naar verdedigbare grenzen in ruil voor vrede.
Israël heeft vrede met Egypte gesloten en is uit de Sinai teruggetrokken naar verdedigbare grenzen.
Daarna is er binnen die genzen de staat Palestina opgericht.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Okt 01, 2010 5:14 pm

op bijna alle overtredingen van sjariaregels staan geen aardse consequenties..

ha zo? dan behoren stenigingen en handjekaptoestanden vast tot de hemelse geneugten?

hoezo zijn moslims te gast ? ben jij ook te gast ? zijn joden ook te gast ?

Ariel verwees naar de ISLAMITISCHE norm dat ze zich moesten houden aan de regels van de landen waar ze te gast waren en waar ze een convenant mee hadden afgesloten. Die convenant duurde (duurt) dan net zoals tot ze een bepaald percentage van de bevolking uitmaakten. Het ligt rond de 10% Vanaf dan beginnen ze zich te roeren, net alsof we dat nog niet in de gaten hadden.

Er is dar al harb (land van de oorlog) en dar al islam (land van de "vrede"?), en het stadium daarvoor heet "dar al suhl"... het land van de sullen

Het huis van het maatschappelijk contract
Volgens sommige moderne Koranexegeten geeft Mohammed nog een derde mogelijkheid: het huis van het maatschappelijke contract, dar al-suhl. Volgens experts kreeg Groot-Brittannië deze status van islamitische rechtsgeleerden, vanwege zijn ontspannen immigratiebeleid. Deze status is in 2004 echter door een paar moslimleiders van de harde lijn ingetrokken, hoogstwaarschijnlijk omdat Britse troepen in Irak tegen soennitische moslimrebellen vochten. Het zou kunnen dat de opheffing van deze contractstatus geleid heeft tot de gruweldaden die op 7 juli 2005 in Londen gepleegd werden.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=be
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Okt 01, 2010 5:31 pm

Manon schreef:Het zou kunnen dat de opheffing van deze contractstatus geleid heeft tot de gruweldaden die op 7 juli 2005 in Londen gepleegd werden.

Deze contractstatus geldt voor de inwijkelingen. Niet voor hun kinderen.
Het zijn de kinderen van de immigranten die de aanslagen op 7juli gepleegd hebben.

rbn

Berichtdoor rbn » Vr Okt 01, 2010 6:44 pm

BFA schreef:
Wat zeggen de VN-resoluties over Israël?
terugtrekken naar verdedigbare grenzen in ruil voor vrede.
Israël heeft vrede met Egypte gesloten en is uit de Sinai teruggetrokken naar verdedigbare grenzen.
Daarna is er binnen die genzen de staat Palestina opgericht.

er zijn zoveel vn-resoluties mbt israël.. ik weet niet naar welke je nu refereert maar mischien is het je weleens in de afgelopen tientallen jaren opgevallen dat israël zowel syrisch als palestijns grondgebied bezethoudt en ze de palestijnse soevereiniteit stelselmatig blokkeert..
overigens is dat joodse haatstaatje pas 10 jaar jaar na het vredesakkoord met egypte uit de sinaï vertrokken..

rbn

Berichtdoor rbn » Vr Okt 01, 2010 6:57 pm

Manon schreef:
ha zo? dan behoren stenigingen en handjekaptoestanden vast tot de hemelse geneugten?

stenigen vindt alleen plaats bij hoge uitzondering en alleen voor het plegen van overspel en/of sodomie.. handamputatie is een strafbepaling voor diefstal..
dit zijn strafbepalingen die maar betrekking hebben op slechts 3 overtredingen waarvan er 2 zelden worden uitgevoerd..

Ariel verwees naar de ISLAMITISCHE norm dat ze zich moesten houden aan de regels van de landen waar ze te gast waren en waar ze een convenant mee hadden afgesloten. Die convenant duurde (duurt) dan net zoals tot ze een bepaald percentage van de bevolking uitmaakten. Het ligt rond de 10% Vanaf dan beginnen ze zich te roeren, net alsof we dat nog niet in de gaten hadden.

wablief ?
zijn nederlandse moslims hier in nederland te gast ? zijn saudische moslims in saudi-arabië te gast ? welk convenant hebben nederlandse moslims hier in nederland ondertekend ?

Er is dar al harb (land van de oorlog) en dar al islam (land van de "vrede"?), en het stadium daarvoor heet "dar al suhl"... het land van de sullen

je leeft nog in de middeleeuwen..

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Okt 01, 2010 7:13 pm

rbn schreef:je leeft nog in de middeleeuwen..

Nee, het zijn moslims die nog in de Middeleeuwen leven en daarom niet beschouwd kunne worden als normale immigranten. Hun emigratie naar het Westen is alleen maar fysiek geweest en niet geestelijk. Wij hebben de oudste rechten en de nieuwkomers behoren zich daarom aan te passen aan onze normen en waarden. Als ze dat niet kunnen of willen is het ons goed recht de grenzen voor hen te sluiten.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Okt 01, 2010 7:22 pm

rbn schreef:
er zijn zoveel vn-resoluties mbt israël.. ik weet niet naar welke je nu refereert maar mischien is het je weleens in de afgelopen tientallen jaren opgevallen dat israël zowel syrisch als palestijns grondgebied bezethoudt en ze de palestijnse soevereiniteit stelselmatig blokkeert..
.

Is er vrede tss Syrië en Israël? Neen, omdat Syrië die vrede altijd heeft afgewezen.
Het is niet Israël dat de oorlog was begonnen. De verliezer moet nu niet de crybaby gaan spelen.

Palestijns grondgebied? Welk Palestijns grondgebied is bezet? Hamasstan en Fatahstan hebben elk de Soevereiniteit voor hun grondgebied.
Dat Israël blokkades instelt voor de veiligheid van zijn bewoners te garanderen is zijn plicht tov deze bewoners en Israël heeft hier volledig het recht toe.
Dat Hamasstan en Fatahstan hun terroristen niet kunnen weerhouden zegt veel over wie de hun soevereiniteit blokkeert. In ieder geval niet Israël.
De merde waar de Palestijnen inzitten is hun eigen fabricaat.

rbn

Berichtdoor rbn » Vr Okt 01, 2010 7:46 pm

BFA schreef:
Is er vrede tss Syrië en Israël? Neen, omdat Syrië die vrede altijd heeft afgewezen.

er is geen vrede omdat syrië de grond niet terugkrijgt..

Het is niet Israël dat de oorlog was begonnen. De verliezer moet nu niet de crybaby gaan spelen.

na het stoppen van een oorlog moet land dat bezet wordt gehouden weer teruggeven worden.. israël had dus ruim 40 jaar geleden het gebied weer moeten teruggeven.. in wezen lokt israël nu weer oorlog uit want syrië heeft het recht om haar grond terug te pakken.. niet goedschiks dan kwaadschiks..

Dat Israël blokkades instelt voor de veiligheid van zijn bewoners te garanderen is zijn plicht tov deze bewoners en Israël heeft hier volledig het recht toe.
Dat Hamasstan en Fatahstan hun terroristen niet kunnen weerhouden zegt veel over wie de hun soevereiniteit blokkeert. In ieder geval niet Israël.
De merde waar de Palestijnen inzitten is hun eigen fabricaat.

nope israël heeft niet het recht tot de blokkades.. die blokkade is veroordeeld.. die blokkades dienen ook niet ter veiligheid want israël stelt daarmee haar eigen bevolking juist bloot aan gevaar omdat het agressie uitlokt bij de palestijnen..

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”