Ashura

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Tukkerin

Re: Ashura

Berichtdoor Tukkerin » Zo Dec 12, 2010 1:26 pm

Ariel schreef:vrouwen mogen zichzelf niet snijden volgens mij. Dat is alleen aan de stoere mannen voorbehouden.
Vrouwen mogen wel hun zoontjes verminken. Dat weer wel

Afbeelding

Wat een onzin, niemand mag zichzelf snijden, hetzij man of vrouw. Vervloekt zijn zij die zichelf pijnigen, sterker nog dat zijn geen moslims maar rafidhs...en rafidah betekent verwerpen... zij die de sunnah van de profeet verwerpen zijn geen moslims.
Umm Rania

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Dec 12, 2010 1:55 pm

Tukkerin schreef: Eerlijkheid, discipline, arbeidsethos... studeren,

Mooie waarden voor een volk dat nergens in zijn geschiedenis creatie kent maar enkel een geschiedenis heeft van roverij, slavenhalerij -en handel, piraterij.
Ik vraag mij af waar ze deze waarden gehaald hebben ze zijn vast en zeker zo goed als onbekend in Marokko. Moesten Marokkanen het waardenstelsel dat jij hier zit voor te liegen in pachthebben, je ouders hadden nooit naar hier toe hoeven te komen want jullie zouden zelf een maatschappij op hebben kunnen bouwen.

Tukkerin schreef:En mijn vader slaat me niet.

Dat is dan pech voor jou en je geestelijke gezondheid.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Dec 12, 2010 2:29 pm

BFA schreef:Ik vraag mij af waar ze deze waarden gehaald hebben ze zijn vast en zeker zo goed als onbekend in Marokko. Moesten Marokkanen het waardenstelsel dat jij hier zit voor te liegen in pachthebben, je ouders hadden nooit naar hier toe hoeven te komen want jullie zouden zelf een maatschappij op hebben kunnen bouwen.
[

Dat geldt voor alle intellectueel en moreel achterlijke gebieden. Ik hoorde het vandaag nog zo een stel Roma sukkels in Albanië zeggen, die vanaf volgende week in België mogen komen bedelen: als ik zou kunnen zou ik in Albanië blijven maar dat gaat niet want er is geen werk en we krijgen niks van de overheid. En ja hoor ze leefden met zijn 10en in één vunzig kamertje als menselijke dieren in een hok. Het idee om zélf s de handen uit de mouwen te steken komt bij zulke lui niet op, zelf dragen ze nooit schuld aan hun ellende.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Ma Dec 13, 2010 10:05 am

Heb wel wat gevonden, maar veel wijzer word ik er niet op. Stom dat de islam geen antwoord kan geven op deze vraag en er onder de hoge geleerden meningsverschillen zijn, waardoor de gewone moslims niet weten wat te doen. Mischien moet ik maar wachten op een theofanie :roll:
Laatst gewijzigd door Tukkerin op Ma Dec 13, 2010 10:17 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Ma Dec 13, 2010 10:07 am

Veranderingen die kunnen optreden in de menstruatie;

Er zijn vele soorten veranderingen die invloed hebben op de menstruatie;

-Ten eerste: Toename of afname. Dat wil zeggen: een periode die normaal zes dagen duurt, gaat nog een dag door, of een periode die normaal zeven dagen duurt en op de zesde dag al stopt.

-Ten tweede: Vervroeging of vertraging. Dit betekent: een vrouw die normaal haar periode aan het eind van iedere maand heeft, nu plotseling menstrueert aan het begin van de maand, of omgekeerd. Geleerden verschillen van mening over de religieuze bepalingen betreffende deze twee situaties. De juiste mening is dat wanneer zij ook bloed ziet, ze ook menstrueert, en wanneer ze schoon wordt, ze in een staat van reinheid is, ongeacht of er sprake was van een toename, afname, vervroeging of vertraging van haar menstruatieperiode. Dit is omdat de toepassing van de regels over "hayd", zoals in de eerdere lessen beschreven, afhangt van het werkelijk aanwezig zijn van hayd-bloed.

-Ten derde: Geelachtige afscheiding (dat eruit ziet als gelige pus) of "koedrah", een afscheiding die tussen gelig en zwart inzit. Als dit optreedt tijdens de hayd-periode, of direct erna, of voor de staat van tahaara (reinheid) dan moet het worden beschouwd als hayd met alle regels die op hayd van toepassing zijn. Als deze afscheidingen optreden na de staat van tahaara, dan is het geen hayd, met als bewijs deze volgende uitspraak van Oem Atiyah (moge Allah tevreden met haar zijn:

"We beschouwden de "koedra" (gelige afscheiding) na het rein zijn, nooit als iets van belang (=als menstruatie)." - Overgeleverd in Sahih Aboe Dawoed.

Hetzelfde werd door Al-Boekharie overgeleverd, zonder de woorden "na het rein zijn". Imaam Al-Boekhaarie rangschikte deze hadieth echter onder het hoofdstuk met de titel "Gelige afscheiding gedurende de dagen tussen de menstruatieperioden". Hij baseerde dit op een andere hadieth, overgeleverd door Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) in hetzelfde hoofdstuk, getiteld "Het begin en het eind van de menstruatieperiodes".

"Sommige vrouwen stuurden een lapje katoen met sporen van gelige afscheiding naar Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) (voor de uitspraak of zij wel of niet schoon waren geworden) en Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) zei:"Haast je niet tot je al-Qassatal baydaa' ziet (=witte afscheiding van de baarmoeder; het lapje katoen zal dan wit zijn)." Hiermee bedoelde zij de volledige verdwijning van de menstruatie."

-Ten vierde: Het niet voortzetten van de menstruatie, zodat bloed op de ene dag vloeit en op de andere dag stopt. Er zijn twee omstandigheden die met dit type verbonden zijn:

(1) Dit ophouden gebeurt de hele tijd. In dit geval wordt dit bloed beschouwd als een bloeding van "istihaadah", en zijn alle regels van "istihaadah" van toepassing.

("istihaadah" = de vaginale bloeding van een vrouw die niet stopt, of het stopt slechts voor een korte periode, zoals een dag of 2 per maand).

(2) Het "ophouden" gebeurt alleen soms, en er is een periode van tahaara (reinheid/schoon zijn). Geleerden verschilden van mening over deze periode van schoon zijn. Is het werkelijk een periode van "tahaara", waarbij de wetten van hayd niet van toepassing zijn, of is het een deel van de hayd?

Volgens Imaam ash-Shafi'ie, Ibn Taimiyyah en Imaam Aboe Hanifa, is deze periode een deel van de hayd, omdat "qassatal baydaa'" niet is gezien en als het als tahaara zou worden beschouwd, zal er moeilijkheid en ontbering voor vrouwen zijn. Dit is zeker tegen de essentie van de Islamitische principes. Aan de andere kant is de meest bekende mening van de Hanbalie-madhhab dat bloedvloeiing "hayd" is, en de staat van reinheid is tahaara, behalve als de twee perioden samen de "langste periode van hayd" overschrijden (die volgens deze madhhab 15 dagen is). Bloedvloeiing na deze uiterste limiet wordt beschouwd als "istihaadah". De schrijver van "Al-Moeghnie" (een boek dat de fiqh van de Hanbalie-madhhab beschrijft) zei:"Als het bloed voor minder dan een dag stopt, kan de staat niet als "tahaara" beschouwd worden, behalve als zij een duidelijk bewijs ziet. Bijvoorbeeld dat haar vloeiing stopt aan het eind van de menstruatie, of zij ziet de qassatal baydaa'.

Ibn 'Oethaymien zegt hierover: "Het hierboven genoemde in de Moeghnie is de middenweg in vergelijking met de twee hiervoor genoemde meningen, wallahoe 'alem (en Allah weet het beste)."

Lekker duidelijk en transparant is de islam.... NOT! :cry:
Umm Rania

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Dec 13, 2010 10:46 am

Waar komt die belachelijke fascinatie van moslimmannen voor het vrouwelijk bloedverlies toch vandaan?

Worden vrouwen gecontroleerd?
Moeten ze bij de imam een lapje inleveren zodat deze perverseling imam kan controleren welke status het bloedverlies heeft?

Het is uiteraard wel een manier om vrouwen "eronder" te houden.
Bij welke kleur van het bloed mogen vrouwen wel en niet gestenigd/gezweept worden?
Of...is dat gewoon altijd toegestaan?
Amorele atheistische nitwit

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Ma Dec 13, 2010 10:52 am

Wat praat je weer onzin zeg.. de vrouw controleert zichzelf. Op het moment dat ook maar 1 druppel helder bloed uit je doos komt dien je per direct het vasten en gebed te verbreken omdat je dan in staat van onreinheid verkeert. Niemand die het controleert... ik ken geen enkel islamitische man die zijn dochters controleert op menstruatie. Waar haal je dat nu weer vandaan?

Ik ga het mijn vader vertellen en vragen of hij morgen even met mijn 'probleem' naar een hoge pief in de moskee wilt gaan en vragen of ik woensdag en donderdag dan wel kan vasten.
Umm Rania

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Dec 13, 2010 11:42 am

Tukkerin schreef:Ik ga het mijn vader vertellen en vragen of hij morgen even met mijn 'probleem' naar een hoge pief in de moskee wilt gaan en vragen of ik woensdag en donderdag dan wel kan vasten.

Dat bedoel ik dus.
Een man moet naar een man die beslist over jouw bloedverlies.
Dan gaan daar 2 kerels gezellig keuvelen over de al of niet, leegloop van jouw vagina.
Volkomen achterlijk. Ik snap niet dat je dat "normaal" vindt.

Ik neem niet aan dat een vrouw naar een imam gaat om te overleggen over de ,al of niet, werking van de penis van haar man en de status van het vocht dat daar uitkomt?

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Ma Dec 13, 2010 2:05 pm

Monique schreef:
Tukkerin schreef:Ik ga het mijn vader vertellen en vragen of hij morgen even met mijn 'probleem' naar een hoge pief in de moskee wilt gaan en vragen of ik woensdag en donderdag dan wel kan vasten.

Dat bedoel ik dus.
Een man moet naar een man die beslist over jouw bloedverlies.
Dan gaan daar 2 kerels gezellig keuvelen over de al of niet, leegloop van jouw vagina.
Volkomen achterlijk. Ik snap niet dat je dat "normaal" vindt.

Ik neem niet aan dat een vrouw naar een imam gaat om te overleggen over de ,al of niet, werking van de penis van haar man en de status van het vocht dat daar uitkomt?

Omdat ik het antwoord niet kan vinden en Ashura al over 2 dagen is en ik nog steeds lichtjes bloed...waarom is het abnormaal dat er twee mannen het daarover gaan hebben? Het is toch iets natuurlijks en dus normaal?
Umm Rania

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Ma Dec 13, 2010 2:11 pm

La haya fieh dien... er is geen schaamte in het geloof, al hamdollilah. Dit soort onderwerpen zijn heel normaal en het is heel normaal voor een vrouw een geleerde te raadplegen als ze het zelf echt niet weet. Ten tijde van de profeet brachten vrouwen hun 'maandverbanden' naar de profeet om een gefundeerde advies.
Umm Rania

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Dec 13, 2010 2:16 pm

Tukkerin schreef:L Ten tijde van de profeet brachten vrouwen hun 'maandverbanden' naar de profeet om een gefundeerde advies.

Jaja....weet je nu nog niet wat voor een pervert die Mohammed was? Wie weet wat spookte die allemaal uit met die maandverbanden.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Dec 13, 2010 3:29 pm

Tukkerin schreef:La haya fieh dien... er is geen schaamte in het geloof, al hamdollilah. Dit soort onderwerpen zijn heel normaal en het is heel normaal voor een vrouw een geleerde te raadplegen als ze het zelf echt niet weet. Ten tijde van de profeet brachten vrouwen hun 'maandverbanden' naar de profeet om een gefundeerde advies.

Geen hoofddoek om is onbetamelijk....maar..... een maandverbandje ter keuring aan de imam voorleggen is heel gewoon.

En wederom wordt er aangetoond dat islam en kafir op geen enkel vlak ook maar een puntje van overeenkomst hebben.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Dec 13, 2010 3:31 pm

mercator schreef:
Tukkerin schreef:L Ten tijde van de profeet brachten vrouwen hun 'maandverbanden' naar de profeet om een gefundeerde advies.

Jaja....weet je nu nog niet wat voor een pervert die Mohammed was? Wie weet wat spookte die allemaal uit met die maandverbanden.

Ja, er zijn ook van die malloten die aan gebruikt damesondergoed ruiken.

Dat maandverband ruiken...... komt dat ook buiten islam voor of is dat een typisch islamitische fetish?

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Dec 13, 2010 3:36 pm

Monique schreef:Dat maandverband ruiken...... komt dat ook buiten islam voor of is dat een typisch islamitische fetish?

Maandverband a° 600 na Christus in de Arabische woestijn, wat moeten we ons daarbij voorstellen?

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Dec 13, 2010 3:37 pm

Tukkerin schreef:het is heel normaal voor een vrouw een geleerde te raadplegen als ze het zelf echt niet weet. Ten tijde van de profeet brachten vrouwen hun 'maandverbanden' naar de profeet om een gefundeerde advies.

Een soterioloog mss, of een menstruoloog?

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Dec 13, 2010 4:12 pm

mercator schreef:
Monique schreef:Dat maandverband ruiken...... komt dat ook buiten islam voor of is dat een typisch islamitische fetish?

Maandverband a° 600 na Christus in de Arabische woestijn, wat moeten we ons daarbij voorstellen?

"andersom hoofddoek"?
:roll2:

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Dec 14, 2010 10:39 am

Ben ik even blij dat de islam geen haya ( schaamte) kent en je binnen de islam gewoon met mannen over menstruatie, vrouwelijke vocht en wat dies zij meer kan hebben zonder je daarvoor te hoeven schamen.
Umm Rania

mercator

Berichtdoor mercator » Di Dec 14, 2010 11:04 am

Tukkerin schreef:Ben ik even blij dat de islam geen haya ( schaamte) kent en je binnen de islam gewoon met mannen over menstruatie, vrouwelijke vocht en wat dies zij meer kan hebben zonder je daarvoor te hoeven schamen.

Geldt dat omgekeerd ook en mag een moslimmannetje een praatje beginnen maken met een vrouwtje over zijn mannelijke vochten?

Monique

Berichtdoor Monique » Di Dec 14, 2010 11:55 am

Tukkerin schreef:Ben ik even blij dat de islam geen haya ( schaamte) kent en je binnen de islam gewoon met mannen over menstruatie, vrouwelijke vocht en wat dies zij meer kan hebben zonder je daarvoor te hoeven schamen.

Het heeft niets te maken met schaamte. Bij kafir wordt er ook over gesproken, het komt zelf uitgebreid op tv.
Het gaat erom dat mannen een oordeel vellen en beslissen over de status van het bloedverlies van vrouwen.
Dat is het verschil met kafirland....... daar hebben mannen geen beslissingen te nemen tov vrouwen.

Daarbij komt dat islam van schaamte aan elkaar hangt.
Een blote tiet is een doodstraf waard. De "schaamte" moet bedekt worden. :roll:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Dec 14, 2010 12:17 pm

Je moet hier geen onzin vertellen C.
Als er ergens een schaamte cultuur heerst dan is het in Islam. De schaamtecultuur is een van de ernstigste obstakels die de islamitische wereld kent. Moslima’s lopen niet voor niks geheel bedekt.

Moslims praten ook niet openlijk over seksualiteit. Ook binnen het islamitische gezin wordt niet over seksualiteit gesproken en is binnen de opvoeding elke verwijzing naar seksualiteit taboe.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 14, 2010 4:48 pm

Ariel schreef:Als er ergens een schaamte cultuur heerst dan is het in Islam.

Islam is masochisme.
Schaamte en explosiever klaarkomen zijn in Masochisme onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Zonder schaamte zou Islam geen Islam zijn.

Dat de Imam, die het dichtst bij het rolmodel Mohammed staat genot kan vinden in het ruiken aan bedorven maandverband, verwondert mij niet.
Dit is dan nog het onschuldigste facet van de vele schaamteopwekkende liefhebberijen van een Imam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Dec 14, 2010 4:59 pm

Ariel, dat is cultuur en geen geloof.

Ik heb trouwens eindelijk antwoord. Ik kan morgen en overmorgen gewoon vasten insa'Allah. Een doorbraakbloeding is namelijk geen menstruatiebloed, maar Ishtihaadhahbloed en dat is oud bloed dat niet tot het menstruatiebloed wordt gerekend. Ikzelf moet straks gewoon even zelf beoordelen op basis van de geur en kleur van mijn bloed. Aangezien het er anders uitziet en al lang aanhoudt is het geen menstruatie en kan ik dus gewoon vasten (en bidden).
Umm Rania

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Dec 14, 2010 5:02 pm

Dat de Imam, die het dichtst bij het rolmodel Mohammed staat genot kan vinden in het ruiken aan bedorven maandverband, verwondert mij niet.
Dit is dan nog het onschuldigste facet van de vele schaamteopwekkende liefhebberijen van een Imam.

Het ruiken en de kleur van het bloed nakijken deed de profeet alleen wanneer de vrouwen het zelf echt niet wisten.
Umm Rania

BFA

Berichtdoor BFA » Di Dec 14, 2010 5:23 pm

Tukkerin schreef:Het ruiken en de kleur van het bloed nakijken deed de profeet alleen wanneer de vrouwen het zelf echt niet wisten.

Je kan het niet goor genoeg bedenken, of Mohammed heeft het reeds voorgedaan.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Di Dec 14, 2010 7:13 pm

Even wetenschappelijk : vers menstruatiebloed is totaal niet bedorven, niet vies dus, oud bloed, dat in contact kwam met lucht is wel degelijk bedorven en zeer vies dus.
Volgens de wetenschap heeft T dus te maken met oud en vies bloed en is ze dus onrein...

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”