Ibn Kathir, vraag 2

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
BFA

Ibn Kathir, vraag 2

Berichtdoor BFA » Wo Apr 13, 2011 8:32 pm

Deze vraag gaat over de juiste versie van de Koran.
Mohammedanen beweren altijd de de Koran het rechtstreeks verkregen woord van God is.
Maar in feite de enige Koran die nu gekend is, is de Koran van Uthman. Uthman heeft een hele hoop verzen en Hadith laten verbranden.
Als die Uthman zoveel heeft laten verbranden, wat stond er in feite in die stukken die verbrand zijn. Waren die te gewelddadig? of wat haperde eraan?
Natuurlijk, als Uthman De Koran verbrand heeft en daarna opnieuw geschreven weet Uthman dat dit de juiste versie is die hij wou.
Hoe kunnen hedendaagse Mohammedanen zo zeker zijn dat die koran die Uthman geschreven heeft volledig overeenkomt met de Koran die voor Uthman de ronde deed. Dit is toch wat geclaimd wordt.
De claim is dat de Koran van voor en de Koran van na Uthman volledig parallel lopen. Als dit zo is wat was dan het nut van al dat vuurtje stook.
Ik zit hier wel mee in mijn maag. De claim dat de Koran voor en na Uthman hetzelfde zijn, houdt bijna in dat Allah ook naar Uthman de Engel Gabriël moet gezonden hebben, zodat deze kon zeggen wat wel en niet voor verbranding vatbaar was.
Maar als Uthman de engel Gabriël gezien heeft, dan hoort Uthman de laatste profeet te zijn en is de Koran fout dor te stellen dat Mohammed dit was.

Kan je me ook en woordje uitleg geven over de Samarkand-codex?

De Hadith.
bijna alle Muhaditheen en Fuquha waren Perzich van oorsprong. Spraken geen woord Arabisch en hebben toch alles geclassificeerd, herschikt en gestandariseert.
Kan je dan die Hadith nog vertrouwen. De Hadith vertrouwen is toch blindelings vertrouwen op Perzen die uit een totaal andere samenleving kwamen en volgens een totaal ander paradigma redeneerden.
Je weet hoe onbetrouwbaar de dag vandaag de Perzen nog altijd zijn.
Het feit dat de Perzen die bronnen in hand hebben gehad maakt toch de kans groot dat er een hoop Hadiths instaan en die nageleefd worden, maar die niets met Mohammed te maken hebben.
Ken jij een betere manier waarop die ketterse aanhangers van Ali het rijk van Uthman konden ondergraven en de ware gelovigen dwarszitten?
Het wordt toegegeven dat er rare Hadiths tussenzitten.

“Ibn Mahdi zei: Ik vroeg aan Maisara bin ‘Abd Rabbihi: Hoe kom jij aan de Hadith die het volgende zegt: ‘Degene die dat en dat citeert, zal beloning ontvangen [van Allah]’. Hij antwoordde: ‘Ik fabriceerde het om de mensen over toehalen om deze handelingen te verrichten uit medelijden’”. (Ibn Hibban: Kitab al-Majruhim, pag. 32)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Dhana

Re: Ibn Kathir, vraag 2

Berichtdoor Dhana » Do Apr 14, 2011 11:13 am

Vreemd helemaal geen reactie van ons IBN. Die is kennelijk over ges5tapt van het ouderwets geschreven woord naar de moderne wereld van het witte doek. Kan je ze langs rechts niet pakken dan maar via links proberen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Apr 14, 2011 7:25 pm

Is het nu echt nodig van direct de strenge meesteres te gaan spelen Dhana? Je kan toch een beetje geduld hebben. Ibn Kathir antwoord straks wel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ibn Kathir

Berichtdoor Ibn Kathir » Zo Apr 17, 2011 12:59 am

Hey BFA, sorry voor mijn late reactie, maar hier is het:

-----------------------

Harry Potter and the Half Blood Prince - door J. K. Rowling

Iedereen kent het en bijna iedereen heeft het gelezen. Stel je voor dat mensen in China een paar woorden in haar boek verkeerd printen. Zij zegt: NEE, vernietig elke kopie die jullie hebben in China, of het nou goed is of fout, IK stuur jullie de originele versie nog een keer en maak daar kopieën van

Zal dat enige schade toebrengen aan haar originele boek? Nee, want iedereen kent het in UK. Het is opgeslagen en bewaard.

Als nu bijvoorbeeld iemand een verkeerde versie van de Qur'an print, zoals een keertje per ongeluk in Saudi gebeurde, en wij vernietigen ze, omdat ze tegen de originele ingaan. Heeft dat enige schade toegebracht aan de ware Qur'an? NEe, want meer dan 10,000,000 mensen kennen de Qur'an uit hun hoofd vandaag, en het is in boekvorm bewaard.

Zoiets gebeurde in de tijd van Uthman, de derde Khalif van Islam. De ware Qur'aan was daar. Het was gememoriseerd door letterlijk DUIZENDEN sahaba, en het stond in boekvorm. 100% bewaard dus, en er kon niks, maar dan ook niks misgaan. Toen mensen uit verre landen moslims werden, kwam iemand klagen dat hij ergens een vers op een andere wijze gereciteerd hoorde worden. Toen waren de "vowels" ook niet op de Qur'an, dus de niet-arabieren konden makkelijk dingen anders uitspreken. De arabieren zouden zulke foutjes nooit maken, aangezien het hun eigen taal is. NEt zoals een Brit nooit TABLE letterlijk als "TABLE" zal uitspreken. Uthman raakte bezorgd en zei: Verbrand alles wat jullie hebben, of het goed is of fout, wij sturen jullie de originele versie nog een keer en verspreid dat verder

Er was NIETS van de Qur'an verzen afgenomen of toegevoegd. De originele copy was op papier en het was gememoriseerd door duizenden Sahaba. Die kopie werd verspreidt, om ZEKER te zijn dat alle kopieën goed zijn. Alle sahaba waren het met elkaar eens dat hetgeen hij deed goed was. Moslim, noch ongelovige had hier enige problemen mee, tot 20-30 jaar geleden islamophoben dit incident gingen verdraaien, zonder te weten wat er werkelijk plaatsvond

So far the "burning" of the Qur'an's ...

De muhaditheen en fuqaha waren niet allemaal Perzen, maar een aantal van hen wel. Ik ben ook een Afghaan, maar ik spreek jullie taal. Is dat een probleem? Het feit dat zij Perzen waren, weerhield hen toch er niet van om ARabisch te leren? ARabisch toen, was zoals Engels nu - internationaal.

En betreft authenticiteit van overleveraars, ik heb hier wel wat kennis over. Als je de boeken van Jarh wa Ta'deel leest, dan staan daar verbazingwekkende overlevering in.

- Imam Bukhari wou hadith opschrijven van een grote hadith geleerde, maar hij kwam en zag dat die geleerde zijn paard met een lege tas in de stal lokte. Imam Bukhari zei: Als hij een paard bedriegt, dan zal hij mij misschien ook bedriegen! Hij nam geen hadith van hem!
- Imam Abu Dawud, zei over zijn eigen zoon: "Mijn zoon Abdullah is een leugenaar, lever niets van hem over!"
- Ibn Abi Anishah zei over zijn broer: "Mijn broer Yahya liegt, neem zijn hadiths niet aan".
- Ali Ibn Madini werd gevraagd over zijn vader in hadith. Hij zei: Vraag iemand anders. Ze zeiden: Wij vragen aan jou! Hij keek naar beneden, toen weer omhoog, en zei: Dit is religie, mijn vader is zwak!

Zij hielden van hun families, maar ze waren eerlijk als het aankwam op kennis. Sommigen zouden geen ahadith aannemen van iemand die buiten at, omdat het niet passend was in die tijd. Dat is hoe strikt ze waren.

De leugenaars werden ontmaskerd en de waarachtigheid van de waarachtigen werd bevestigd. De boeken zijn geschreven en de inkt is gedroogd.

Ik hoop dat dit je vragen beantwoordt. Sorry voor de late reactie, ik wou dat ik eerder kon reageren.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Apr 17, 2011 5:29 am

Ibn Kathir schreef:Iedereen kent het en bijna iedereen heeft het gelezen. Stel je voor dat mensen in China een paar woorden in haar boek verkeerd printen. Zij zegt: NEE, vernietig elke kopie die jullie hebben in China, of het nou goed is of fout, IK stuur jullie de originele versie nog een keer en maak daar kopieën van

Zal dat enige schade toebrengen aan haar originele boek? Nee, want iedereen kent het in UK. Het is opgeslagen en bewaard.

Je eerste fout. De originele van Rowlings bestaan. De originelen van mo niet. Hij heeft ze MONDELING over gegeven. Het opschrijven en codificeren vond pas vele jaren later plaats.
Zoiets gebeurde in de tijd van Uthman, de derde Khalif van Islam. De ware Qur'aan was daar. Het was gememoriseerd door letterlijk DUIZENDEN sahaba,

Die allemaal hun eigen interpretatie hadden, en hun eigen agenda's. Dit is normaal voor mondelinge overleveringen.
en het stond in boekvorm. 100% bewaard dus, en er kon niks, maar dan ook niks misgaan.

Fout nummer drie en vier. Boeken bestonden niet. De koran is geschreven op wat voor handen was. Kamelenbotten, stenen, potscherven, palmbladeren en zo meer. Het is onmogelijk dat ze voor 100% correct bewaard zijn gebleven.
Toen mensen uit verre landen moslims werden, kwam iemand klagen dat hij ergens een vers op een andere wijze gereciteerd hoorde worden. Toen waren de "vowels" ook niet op de Qur'an, dus de niet-arabieren konden makkelijk dingen anders uitspreken. De arabieren zouden zulke foutjes nooit maken, aangezien het hun eigen taal is.

Arabieren zijn ook mensen en maken net zo goed fouten. Fout nummer vijf dus.
Er was NIETS van de Qur'an verzen afgenomen of toegevoegd.

Onbewezen stelling. Fout nummer 6.
De originele copy was op papier

Nummer zeven: slechts gedeeltelijk op papier. En in vele variaties.
en het was gememoriseerd door duizenden Sahaba.

Fout nummer 8: vele duizenden variaties dus.
Die kopie werd verspreidt, om ZEKER te zijn dat alle kopieën goed zijn.

Dat was dus de gekuiste en politiek-religieus correct versie. Nummer 9.
Alle sahaba waren het met elkaar eens dat hetgeen hij deed goed was.

Fout nummer 10: vele duizenden mensen zijn het nooit met elkaar eens. Zeker niet in religieuze discusses.
Moslim, noch ongelovige had hier enige problemen mee,

Ongelovigen interesseren zich bitter weinig in rare religies. Tenzij ze er door gedreigd worden. Irrelevant. Mohammedanen hadden geen keuze.
Dit is dus fout nummer 11.
tot 20-30 jaar geleden islamophoben

Fout nummer 12: islamofoben bestaan niet. Verzonnen woord.
dit incident gingen verdraaien, zonder te weten wat er werkelijk plaatsvond

Fout nummer 13: de koran historisch bekijken is geen geestesziekte.
Fout nummer 14: je hoeft aan aan kanker te lijden om daar een mening over te hebben.
Fout nummer 15: een historicus weet donders goed wat er heeft plaatsgevonden.
Fout nummer 16: manipulatie.
De muhaditheen en fuqaha waren niet allemaal Perzen, maar een aantal van hen wel. Ik ben ook een Afghaan, maar ik spreek jullie taal. Is dat een probleem? Het feit dat zij Perzen waren, weerhield hen toch er niet van om ARabisch te leren? ARabisch toen, was zoals Engels nu - internationaal.

compleet irrelevant.
En betreft authenticiteit van overleveraars, ik heb hier wel wat kennis over. Als je de boeken van Jarh wa Ta'deel leest, dan staan daar verbazingwekkende overlevering in.

In de boeken van Marco Polo ook. Irrelevant.
Zij hielden van hun families,

Irrelevant.
maar ze waren eerlijk als het aankwam op kennis.

Onmogelijk te bewijzen.
De leugenaars werden ontmaskerd en de waarachtigheid van de waarachtigen werd bevestigd. De boeken zijn geschreven en de inkt is gedroogd.

Dat geldt net zo goed voor de Protocollen van de Oudjes van Zion.
Ik hoop dat dit je vragen beantwoordt. Sorry voor de late reactie, ik wou dat ik eerder kon reageren.

Wat denk je zelf? :roll2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ibn Kathir

Berichtdoor Ibn Kathir » Zo Apr 17, 2011 12:12 pm

Hallo? Dit incident vond plaats in de tijd van de derde Khalief, Uthmaan Ibn Aaffaan. Eerst was de Profeet daar 23 jaar, na hem werd Abu Bakr khalief. Na Abu Bakr werd Umar Khalief. Islam was naar verrrrre streken verspreid tot die tijd, en er bestonden duizenden huffaadh. Na Khalif Umar's dood werd Uthmaan de derde Khalief, en in zijn tijd vond dit plaats! De Qur'an stond in boekvorm in zijn tijd! In de tijd van de Profeet was ook ALLES opgeschreven op vellen, botten, stenen en op papier etc. Alles was geschreven, maar ze waren niet samengebundeld in 1 boekvorm.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 17, 2011 12:37 pm

Ibn Kathir schreef:! De Qur'an stond in boekvorm in zijn tijd! In de tijd van de Profeet was ook ALLES opgeschreven op vellen, botten, stenen en op papier etc. Alles was geschreven, maar ze waren niet samengebundeld in 1 boekvorm.

Alles? Behalve dan dat vers van de steniging. Dat vers dat opgegeten is door een geit.

Abdullah b. 'Abbas reported that 'Umar b. Khattab sat on the pulpit of Allah's Messenger (may peace be upon him) and said: Verily Allah sent Muhammad (may peace be upon him) with truth and He sent down the Book upon him, and the verse of stoning was included in what was sent down to him. We recited it, retained it in our memory and understood it. Allah's Messenger (may peace be upon him) awarded the punishment of stoning to death (to the married adulterer and adulteress) and, after him, we also awarded the punishment of stoning, I am afraid that with the lapse of time, the people (may forget it) and may say: We do not find the punishment of stoning in the Book of Allah, and thus go astray by abandoning this duty prescribed by Allah. stoning is a duty laid down in Allah's Book for married men and women who commit adultery when proof is established, or it there is pregnancy, or a confession.

http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... l#017.4194
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Apr 17, 2011 2:19 pm

Ibn Kathir schreef:Hey BFA, sorry voor mijn late reactie, maar hier is het:

Weet je dan niet dat een man op tijd hoeft te komen? Heel belangrijk dat een man juist op tijd daar is, te vroeg komen is niet goed en te laat geeft ook geen plezier.

Trek je dit even niet aan. ik zie dat je, je best hebt gedaan. Helemaal zelf geschreven, geen cut en paste en ook geen filmpjes ertussen.
Heb je dat allemaal zelf uitgedacht?
Ik vind dit heel sterk en verschrikkelijk lief van je en je krijgt een dikke XXX.
Niet dat het allemaal zo heel duidelijk is. Ik ben blij dat je het zelf hebt geschreven.
Harry Potter in China en zo, mijn hoofd tolt er weer van.
Hoe komt het dat ik nooit de indruk krijg dat het allemaal eenvoudig en helder is?
Ik kan best intelligent zijn.
Er zijn hier van die feeksen die zeggen als ik de kolder in de kop krijg, mijn verstand tussen mijn billen zakt en er met mij niets meer aan te vangen is. Naar hen moet je niet luisteren, mensen die zoiets zeggen zijn mijn vriendinnen niet.
Als iets kristalhelder is, is dat duidelijk, daar is niet veel begrijpen aan.
Kristalhelder is zoals een foutloze diamant.
Als iemand je een diamant geeft ga je zo mee.
Hoe komt het dat jou het niet lukt van Islam zo voor te stellen dat ik mee wil gaan. Je kan je niet voorstellen in welke zee van bereidheid ik drijf.
Weet je dat ik mijn ochtendoefeningen reeds aangepast heb en ik nu een deel van mijn stretchen op jullie manier van bidden baseer. Wet je dat je met de huidige kennis van het menselijk lichaam en fitnesstraining van die gebedshouding een hele totale manier van oefenen kan maken.
Vroeger was dit niet geweten. Maar een paar nauwelijks merkbare aanpassingen verkrijg je een totale lichaamstraining terwijl je bid. Ik zal in een ander topic eens mijn vorderingen uitleggen. Jij kan dit begrijpen, Jij wil Islam over de heel wereld zien. Als ik nu eens als een soort Jane Fonda filmpjes maak met verschillende oefeningen van bidden. Als dit lukt, je zal er van verschieten welke vaart dit neemt. Dat nam geen tijd in beslag en ieder was haar oefeningen aan het doen.
stel je voor, Piccadilly circus, Champs Elysées, De Dam, ... allemaal vol met biddende Moslimas. Allemaal gekleed in stretchpakjes en stretchkapjes van het merk BFA.
Misschien was het je nog niet opgevallen, BFA kan heel goed voor "Bid For Allah" staan. Ideaal als merchandising merknaam.
Je kan daar alles onder verkopen. Van kousen met kleine zooltjes om niet uit te schuiven tot Beha's om de borsten te ondersteunen bij wilde bewegingen. Beenwarmers voor als het koud is, handschoentjes en nog veel en veel meer.
Je mag geen gebedsoefeningen wereldwijd beginnen promoten zonder een ontwerp en merk voor merchandising te hebben. Anders verdien je er nooit iets aan. Er iets aan verdienen komt toch op de eerste plaats.
Ik zal verder op dit onderwerp ingaan in een ander topic.

Ibn Kathir schreef:Ik ben ook een Afghaan, maar ik spreek jullie taal.

Weer maak je me blij door te zeggen waar je vandaan komt. ik vind het knap hoor dat je Afghaans en Nederlands en ook Engels praat.
Een vriendin van mij, luitenant bij de luchtmacht, kent mensen die nu in Afghanistan werkzaam zijn. Maar die spreken geen Afghaans. Die vliegen daar in een F-16 en komen nooit met de mensen in contact. Het enige wat die doen is op Taliban jagen. een beetje zoals de jacht op de everzwijnen hier in de bossen. Voor op Taliban te jagen wordt betaald, voor op everzwijnen te jagen betaal je. Mijn vriendin zegt dat dit komt omdat Taliban mensenetende roofdieren zijn.
Dit is echt een vriendin waar ik heen opkijk. Vliegt met een helicopter. Als ik haar zie in haar uniform. Dan ben ik echt jaloers dat ik dit niet heb. Zij had indertijd graag dat ik met haar zou meegegaan zijn.
Ik zat met mijn hoofd te veel bij de paarden.
Ik ben echt blij voor je dat onze luchtmacht in Afghanistan op roofdieren jaagt. Kunnen de mensen naar buiten komen zonder het gevaar te lopen van opgegeten te zijn.
Zij heeft mij ook het adres van een website gegeven vol met foto's uit Afghanistan. Soms ga ik daar om naar de foto's te kijken. Het lijkt me echt een heel mooi land, Afghanistan. Vriendelijke mensen. Ik zie de mensen altijd lachen op die foto's. Ik zou daar ook wel eens willen zijn. Die bergen lijken me ook mooi. Zo woest. Heel anders dan de heuvels hier. Men zegt dat de mens zo is als de grond waar zijn voorouders geboren zijn. Ben jij even woest als het Afghaanse landschap?
Je moet eens naar die site kijken, die is van een reporter die daar helemaal alleen heen trekt en zijn foto's op internet plaatst. Echt de moeite.
http://www.michaelyon-online.com/
Staan veel foto's van stoere mannen op ook.
Ibn Kathir, je vind het toch niet erg dat ik mijn vriendin alleen naar de luchtmacht heb laten gaan? Hou jij van vrouwen in uniform?
Ik vind het spijtig dat ik je hier teleurstel. Ik hoop dat je hier nooit op me kwaad voor gaat zijn.
Weet je dat paardrijden. Je zit dan in dat zadel in draf. Rug kaarsrecht. En dat bekken gaat vooruit en dan achteruit en dan terug vooruit ... en dan ga je in galop en dan gaan schouders en bekken vooruit en dan schouders en bekken achteruit en ... .
tegen dat de les gedaan is kan je aan niets meer denken en luchtmacht en zo... op dat ogenblik is dat te veel.
Nu heb ik daar spijt van. Vooral als ik mijn vriendin in uniform, klaar om met haar helicopter te vertrekken zie staan. Ik had er ook zo uit kunnen zien voor jou.

Ibn Kathir schreef:maar hij kwam en zag dat die geleerde zijn paard met een lege tas in de stal lokte. Imam Bukhari zei: Als hij een paard bedriegt, dan zal hij mij misschien ook bedriegen!

Zie je wel dat je een grapjas bent. In jullie eigen overleveringen staat dat je met een paard van 200 € niets kan aanvangen.

Ibn Kathir schreef:Ik hoop dat dit je vragen beantwoordt.

Ik weet dat je er veel werk van gemaakt en veel liefde ingestoken hebt. Ik apprecieer dit erg en weet dat je er in feite een beloning voor verdient.
Kan je het niet een beetje opwinderder maken zodat ik er iets meer aan heb en van begrijp?
Dat ik een beetje campagnarde ben en soms verkeerde dingen zeg, die die men in een stad zoals London of Amsterdam niet uitspreekt omdat ze ongepast zijn wil ik een beetje toegeven. Dit is zeker niet dom.

Ibn Kathir schreef:Sorry voor de late reactie,

Waarom heb je niet gevraagd of je later mocht reageren?
Als je dit op een beleefde en beschaafde manier had gedaan had ik waarschijnlijk wel mijn toestemming gegeven. Weet je waar ik door ben gegaan omdat ik niets van je gehoord heb. Of kan je, je dit niet voorstellen?

Ibn Kathir schreef:ik wou dat ik eerder kon reageren.

Volgende keer geen excuses achteraf graag. Doe het zo:
BFA, mag ik alsjeblief een beetje later reageren? Ik heb weinig tijd nu.
Het is zo dat het in een beschaafd land gaat. Je bent ook Engelsman. Je weet toch dat Engeland de bakermatten van de beschaving is. Waarom gedraag je, je dan niet zoals het hoort en stel je eerst de vraag?
Als je ergens een wens hebt, maak je die wens duidelijk. Wat niet geweten wordt kan niet in vervulling gaan.

Je bent hartelijk bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt en verdient een dikke zoen.
Kan je volgende keer beter doen het antwoord nog een beetje verduidelijken?
Denk aan wat een loepzuivere diamant gedaan krijgt.
Overtuig mij dat ik in Islam een loepzuivere diamant krijg en ik ga zo met je mee.

Ibn Kathir

Berichtdoor Ibn Kathir » Zo Apr 17, 2011 11:31 pm

BFA, kijk eens hier:

viewtopic.php?f=28&t=18614&p=238004#p238004

Fotos uit Afghanistan , if you're interested? :smile:

Ik zal je link lezen en binnenkort op je bericht reageren. Je bent best een lief meisje. I did not expect that :)

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Apr 18, 2011 11:16 am

Ibn Kathir schreef:Fotos uit Afghanistan , if you're interested?

Hele mooie foto's. Afghanistan is een heel mooi land.
Ik wou in dat andere topic reageren. Dan had Mercator zijn mond opengedaan. Er is niemand die, zoals Mercator, in één zin in al je hoop en je dromen de grond in kan boren.
Wil je iets zeggen. Mercator is eerst. daar sta je dan. Het is best een lieve jongen, toch kan ik Mercator best haten op zulk een ogenblik.

Als je wil dat ik mee naar Afghanistan ga, maak dat Ariel en liefst ook Dhana het eerst aan mijn mama komen vragen. Ik durf dit niet. Mijn mama betaalt mij een allocatie, mijn huis, mijn paard, mijn Elise (sportwagen), mijn boetes voor te snel rijden (Dit is toch bijna elke maand een. Ben nu op nog een aan het wachten van vorige week toen ik +/- 170km/h reed. Je mocht maar 70 met de werken. Ik durf dan de enveloppe niet opendoen om te kijken wat het kost. Zie ik aan de enveloppe dat het een boete is, geef die gesloten aan mijn mama. Ik had nog maar juist een andere gehad. (Op dezelfde plaats en ongeveer even snel))
Je moet dit begrijpen. Als mijn mama zich terugtrekt, (heeft ze al gedaan) dan moet ik gaan werken en ik weet niet waar ik genoeg verdien voor de onkosten die ik elke maand maak. Laat staan dat ik in Afghanistan kan raken.
Afghanistan. Heel, heel graag, daar mag je niet aan twijfelen. Zonder Ariel en Dhana gaat het niet.

Ibn Kathir schreef: I did not expect that

Ik kan best een echte Tomboy zijn. Ben dat veel meer dan ik dat een lief meisje ben.
Ik denk niet dat er in mijn dorp nog een jongen rondloopt die geen bloedneus of blauw oog bij mij heeft opgelopen. Alle jongens hier zijn bang van mij. Wat wil je? Is dit niet zoals het hoort? Ze denken allemaal dat ze zomaar wat kunnen komen profiteren. Het is dan toch heel normaal dat ik dit doe, vind je niet?

Ibn Kathir schreef:Ik zal je link lezen en binnenkort op je bericht reageren.

Ik ga nu wat op het jouwe reageren. Je zal gemerkt hebben dat ik veel fantasie heb en me makkelijk laat afleiden. (Ik was bijna weer vertrokken. eens op dreef ben ik niet meer te stoppen. Moet nu een beetje zelfcontrole uitoefenen.)

Waar het over ging.
Ik heb geen enkele zekerheid of de eerste Koran overeenkomt met de Koran van nu. Heb dit na je antwoord nog niet.
Hoe weet jij zo zeker dat de Koran van generatie op generatie zonder aanmerkelijke verandering kon worden doorgegeven?
Je zegt zelf dat er altijd een zeker gevaar schuilt in de overleveringen omdat ze mondeling doorgegeven zijn. Daar de ketens (Isnad) niet allemaal te vertrouwen zijn, zijn de Hadith dat ook niet. Dit is toch wat ik ivm Hadith uit je antwoord afleid.
Spreek je, jezelf dan niet tegen als je authenticiteit voor de Koran claimt? Wat voor de Hadith opgaat , gaat toch ook op voor de Koran? De Koran is toch net zoals de Hadith door duizenden Shahaba gememoriseerd.
Als ik dus je uitgangspunt dat vragen bij de Hadith zet gebruik, gaan diezelfde vragen op voor de Koran. Gebruik makend van je eigen punten, mag ik heel wat vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid van de Koran.
Tenzij je de Isnad van de Koran zou kunnen geven zodat we terugkunnen naar de grondslag. Maar je standpunt over de Isnad van de Hadith sluit die mogelijkheid uit.
Niet alleen je standpunt over de Isnad van de Hadith.
Over de manier van standaardisering die Uthman is ook vrij weinig bekend. Waarom is dit? Wordt er iets verzwegen?
Als je de manier van standaardisering niet kent , kan je de Isnad niet kennen.
Waarom moest Uthmann dit doen?
Allah had toch de juiste versie via Mohammed aan de mensheid gegeven. Waarom moest Uthman hier verandering aanbrengen? Heeft Allah Uthman hier de toestemming voor gegeven? Kan je tonen waar Allah uthman toestemming voor die vernadering geeft?
Mohammed heeft nooit Uthman, maar wel 4 andere Sahaba aangewezen als leraars van de Koran.
Aangezien er nergens iets terug te vinden is, kunnen we besluiten dat: Uthman dus, noch van Allah, noch van Mohammed toestemming gekregen om de Koran te veranderen.
Dat: Uthmann tegen de zin van Allah en tegen de zin van Mohammed overgegaan is op standaardisering.

Welke waarde heeft de Koran na Uthamn, als Uthman geen enkele toestemming had om deze te veranderen?

Vandaag de dag is Islam een grote religie en is het normaal dat een grote groep mensen de Koran uit hun hoofd kennen. Ten tijde van Uthman was Islam een nieuw geloof. Nog niet zo gekend door de mensen.
Je spreekt van duizenden Sahaba ten tijde van Uthman. Is het niet eerlijker van te stellen ; duizenden Sahabas voor Uthman. De meesten waren al dood en begraven. Die assumptie van jou klopt dus ook niet.
Een andere van jouw assumpties die niet klopt is die van de Perzische Fuqaha die Arabisch spraken. Arabisch was in die tijd nog een onbelangrijke taal en in vergelijking met Grieks en Perzisch, met een half ontwikkelde woordenschat.
Je vind in de Sirah van de profeet terug dat de Perzen in hun eigen taal uitgenodigd werden tot Islam. Deze bron is betrouwbaar genoeg om uit te concluderen dat Perzen geen Arabisch spraken.

Je kan wiskundig redeneren. Je toont dat in het andere topic over 0,4%.
Het zou heel goed zijn dat je hier diezelfde wiskunde toepast en de realiteit voor ogen houdt. Loepzuiverheid houdt op te bestaan als stellingen en argumenten voor meerdere uitleggen vatbaar worden. Stellingen en argumenten dienen uit elkaar voort te vloeien en niet tegen te spreken.
Kristalhelder of loepzuiver betekent ook dat als er één fout te voorschijn komt, dit voorgaande niet meer bestaat.
Voor Islam kristalhelder te zijn betekent dit, dat als er één iemand in de Islamitische geschiedenis het ooit fout gehad heeft bijna alles op losse schroeven komt te staan en rijp is voor een verder leven in de obscuriteit van de vuilnisbak.

Waag je een nieuw antwoord Ibn Kathir?
Ik stel ergens anders een nieuwe vraag.
Laatst gewijzigd door BFA op Ma Apr 18, 2011 8:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop Klepzeiker

Berichtdoor Joop Klepzeiker » Ma Apr 18, 2011 2:44 pm

Even wat links naar info

http://crombouke.blogspot.com/2010/01/e ... islam.html

http://www.prophetofdoom.net/

http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... earch.html

http://www.bible.ca/islam/dictionary/index.html

Je kan hier heel veel vinden over het liegen en bedriegen , over steniging en veel meer .

Ook de oorsprong en de juistheid van de geschriften worden hier behandelt, aanpassen of veranderen van de verzen
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Apr 18, 2011 8:53 pm

Mag je snel met de auto rijden in Afghanistan?
Ik rijd graag snel. ik heb er altijd al van gedroomd van in een race naar het eind van de wereld te gaan.
Ben de hele namiddag aan het denken geweest hoe het zou zijn om met de auto naar Afghanistan te rijden. Hoe snel je dit kan doen.
Maar dan moet je door Turkije. Turken, dat is bijna even erg als dat Berbers zijn. Ik weet niet of ik graag door Turkije zou rijden. Toch niet alleen. Met jou zou dit beter kunnen zijn. Als Ariel en Dhana mee in de auto zitten, helemaal.
Dan is er een probleem.
Mijn Elise heeft maar 2 plaatsen. Er is een andere auto nodig of Ariel en Dhana kunnen niet mee. Je Range Rover rijdt zo traag.
Ik heb aan mijn mama al gevraagd of zij mij een nieuwe Lotus Exige wou kopen voor mijn verjaardag. Zij wil niet, zegt dat ze het geld niet heeft omdat dit naar mijn boetes voor te snel rijden gaat. Dit liegt ze, het verandert niets aan het feit dat ik die auto niet zie.
Nu geeft dit niet. Een Exige is een beetje sneller dan mijn Elise. Het is voor Ariel en Dhana. Met 2 plaatsen kunnen Ariel en Dhana nog niet mee.
Weet je wat.
Ik heb altijd al gezegd dat ik bij de man ga die me op de huwelijksdag een Aston Martin geeft. Met een Aston Martin kunnen Ariel en Dhana in de auto mee.
Ibn Kathir, wil jij ook dat Ariel en Dhana met de auto mee naar Afghanistan kunnen gaan?
Ibn Kathir, weet jij hoe we rond Iran moeten rijden? Bij die Shia-ketters kom ik niet.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Apr 19, 2011 8:58 am

Ibn Kathir, ik heb je gisteravond niet gezien met een antwoord. Om weg te blijven had je geen toelating gevraagd. Waarom doe je zo met mij?
Ik vind het niet mooi dat je wegblijft en me niets laat weten.

Ook graag een antwoord op vraag 3. Dit is een kwestie van hel of paradijs. Heel, heel belangrijk dat je vraag 3 kristalhelder maakt voor mij.

PS: Ik ga in het café -en koffiehuis een topic maken waar ik mezelf een beetje voorstel en wat fantasie verhaaltjes met verwachtingen schrijf.
Nu drink ik nog champagne terwijl ik vertel. Maak Islam loepzuiver als een diamant en ik drink in de toekomst alleen nog thee.

dikke zoen en tot in het café,

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”