Vraagje over de Kaaba

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Amazigh schreef:
Its called bedevaart? Het is spiritueel. En die 7 rondjes heeft te maken met Hagar in de woestijn toen ze opzoek was naar water voor Ismail en haarzelf.
Oke...Spiritueel. Dat begrijp ik, maar schat...Hagar is niet in de woestijn in Saudi Arabie geweest. In de Tenach en Bijbel komt die woestijn in SA helemaal niet voor . Er word in de bijbel gesproken over dat Abraham verhuist van Hebron naar Gerar in het land van de Filistijnen. Dat ligt dicht bij Israel. Verkeerde woestijn dus, maar het kan natuurlijk dat jij een andere Hagar bedoelt. Een islamitische Hagar.

Ja, maar wat er in de bijbel en de tecnach staat, is helemaal fout of ronduit gelogen. Vandaar dat allah heeft gewacht totdat hij Mohammed de echte, enige waarheid kon laten dicteren. Hij had het helemaal gehad met de Joden waarmee hij een verbond had gesloten en toen is toen overgegaan op de enige echte gelovigen. Lekker hoor, zo'n god die zijn woord niet weet te houden, maar ja dat is dan weer een teken van een hoogstaande cultuur. Zeg, maar zoals wij van WC eend... maar dan op een hoger religieus peil. Die dus van handen afhakken, stenigen en vrouwen in het gareel slaan om de lijst maar even kort te houden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef:
En ik volg de bijbel? De bijbel intresseert me geen reet.
Ja, dat weet ik dat jij de bijbel niet volgt. Deed je dat maar, dan was jij nu vrij van de moordzuchtige Islam en al zijn achterlijke wetjes.
Maar ik ben benieuwd of de Hagar die jij bedoelt dezelfde is als de Hagar uit de bijbel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Amazigh »

Dhana schreef:
Ariel schreef:
Amazigh schreef:
Its called bedevaart? Het is spiritueel. En die 7 rondjes heeft te maken met Hagar in de woestijn toen ze opzoek was naar water voor Ismail en haarzelf.
Oke...Spiritueel. Dat begrijp ik, maar schat...Hagar is niet in de woestijn in Saudi Arabie geweest. In de Tenach en Bijbel komt die woestijn in SA helemaal niet voor . Er word in de bijbel gesproken over dat Abraham verhuist van Hebron naar Gerar in het land van de Filistijnen. Dat ligt dicht bij Israel. Verkeerde woestijn dus, maar het kan natuurlijk dat jij een andere Hagar bedoelt. Een islamitische Hagar.

Ja, maar wat er in de bijbel en de tecnach staat, is helemaal fout of ronduit gelogen. Vandaar dat allah heeft gewacht totdat hij Mohammed de echte, enige waarheid kon laten dicteren. Hij had het helemaal gehad met de Joden waarmee hij een verbond had gesloten en toen is toen overgegaan op de enige echte gelovigen. Lekker hoor, zo'n god die zijn woord niet weet te houden, maar ja dat is dan weer een teken van een hoogstaande cultuur. Zeg, maar zoals wij van WC eend... maar dan op een hoger religieus peil. Die dus van handen afhakken, stenigen en vrouwen in het gareel slaan om de lijst maar even kort te houden.

Zijn woord niet weten te houden? Het zijn de Joden en de Christenen die hun woord niet hebben gehouden namelijk aan de Wet houden van God en het is God dat ons die 2e kans heeft gegeven om het niet te verpesten en gaf ons een de evangelie om uiteindelijk dezelfde te flikken als wat de joden hebben gedaan. En de Quran is een boek van en door God, die kan nooit veranderd worden, is voor altijd beschermd.
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:
Amazigh schreef:
En ik volg de bijbel? De bijbel intresseert me geen reet.
Ja, dat weet ik dat jij de bijbel niet volgt. Deed je dat maar, dan was jij nu vrij van de moordzuchtige Islam en al zijn achterlijke wetjes.
Maar ik ben benieuwd of de Hagar die jij bedoelt dezelfde is als de Hagar uit de bijbel.

Beide dezelfde persoon, ik ken er maar 1 en dat is Hajar.
A proud amazigh!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Dhana »

Amazigh schreef:

Zijn woord niet weten te houden? Het zijn de Joden en de Christenen die hun woord niet hebben gehouden namelijk aan de Wet houden van God en het is God dat ons die 2e kans heeft gegeven om het niet te verpesten en gaf ons een de evangelie om uiteindelijk dezelfde te flikken als wat de joden hebben gedaan. En de Quran is een boek van en door God, die kan nooit veranderd worden, is voor altijd beschermd.

Hoe kan je allemaal zo zekere weten als je nog nooit een bladzij van bijbel of tenach hebt opgeslagen vanwege gebrek aan interesse?

En wat bazel je nou over jullie evangelie. Dat betekent letterlijk de blijde boodschap. Ik heb nog geen bladzij in de koran gelezen waar ik blij van werd. Jij zeker wel?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Amazigh »

Dhana schreef:
Amazigh schreef:

Zijn woord niet weten te houden? Het zijn de Joden en de Christenen die hun woord niet hebben gehouden namelijk aan de Wet houden van God en het is God dat ons die 2e kans heeft gegeven om het niet te verpesten en gaf ons een de evangelie om uiteindelijk dezelfde te flikken als wat de joden hebben gedaan. En de Quran is een boek van en door God, die kan nooit veranderd worden, is voor altijd beschermd.

Hoe kan je allemaal zo zekere weten als je nog nooit een bladzij van bijbel of tenach hebt opgeslagen vanwege gebrek aan interesse?

En wat bazel je nou over jullie evangelie. Dat betekent letterlijk de blijde boodschap. Ik heb nog geen bladzij in de koran gelezen waar ik blij van werd. Jij zeker wel?
Dat het mij niet intresseert betekent niet dat ik niks ervan weet. En van de Quran word ik alleen maar blij, elk woord maakt mij blij.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Eliabe »

Amazigh schreef: Dat het mij niet intresseert betekent niet dat ik niks ervan weet. En van de Quran word ik alleen maar blij, elk woord maakt mij blij.
Heb je nu NPS of ben je een borderliner?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Dhana »

Amazigh schreef:
Dat het mij niet intresseert betekent niet dat ik niks ervan weet. En van de Quran word ik alleen maar blij, elk woord maakt mij blij.

Is dat omdat allah zulke prachtige spirituele opdrachten mee heeft gegeven om de kaffir af te slachten?


Je moest je ogen uit je kop schamen dat je als amazigh de "godsdienst" van je arabische overheersers heb overgenomen en die nog fanatiek verdedigt ook. Als je niet vrijwillig zo volkomen geschift was geworden, zou ik je een stakker noemen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef:
Dat het mij niet intresseert betekent niet dat ik niks ervan weet. En van de Quran word ik alleen maar blij, elk woord maakt mij blij.
Nou, dat kan ik me voorstellen. Ik word ook altijd zo blij als ik dit soort verzen lees.
24.2 Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

4.56 Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan.

5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Enz, enz...Zo liefdevol, zo blijmakend. Het zegt wel wat over je Amazigh. whistling:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Dhana »

Als ik Amazigh zo heerlijk zichzelf hoor zijn hier, bekruipt me toch het idee dat zijn IQ ettelijke punten lager is van de meest intelligente chimpansee van de Apenheul.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Zwartmeer »

Ik houd het ook niet droog...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Manon »

Gabriel en Allah waren musical sterren in die tijd? Als ze iets doorseinden ging dat in zangvorm?
Of is dat later op muziek gezet zodat ze het beter konden onthouden? (mensen met een beroerte kunnen soms niet meer spreken maar wel gekende liedjes zingen, misschien uit voorzorg?).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Zwartmeer »

circe schreef:Gabriel en Allah waren musical sterren in die tijd? Als ze iets doorseinden ging dat in zangvorm?
Of is dat later op muziek gezet zodat ze het beter konden onthouden? (mensen met een beroerte kunnen soms niet meer spreken maar wel gekende liedjes zingen, misschien uit voorzorg?).
De Kaba was ook de voorloper van de Goudenkooi.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Pilgrim »

KUT-AANBIDDERS

Geplaatst op 13 oktober 2016

Afbeelding

Over de Heilige Kut in de Kaäba heb ik al eens verteld, maar wat ik toen niet vertelde is dat die kut helemaal niet zo heilig is als moslims doen voorkomen. Sterker nog, die kut heeft helemaal niets met de islam te maken, maar is ‘heilig’ verklaard door een plagiaatprofeet die daarvoor eerst die kut moest stelen.

De rechtmatige eigenaren van de Kaäba, de kut én de inhoud van die kut waren de heidense Mekkanen uit zijn tijd die daar al eeuwenlang hun met seks doordrenkte rituelen hielden en 360 goden aanbaden waarmee de Kaäba omgeven was. Dat hield abrupt op in 630 toen Mekka werd veroverd door de eerste hordes moslims onder aanvoering van een roverhoofdman die de Mekkanen beroofde van hun levens, hun heiligdom, hun rituelen en hun goden.

Vanaf dat moment is de islam groot geworden. Met de verovering van Mekka kon de zelfverklaarde ‘profeet’ zijn ‘religie’ gestalte geven en voorzien van alles wat nodig was om er een ‘echte’ religie van te maken. Hij confisqueerde de Kaäba, verklaarde 359 goden verbeurd en koos de agressieve maangod Allah, de oppergod van de polytheïstische Arabieren, als de enige en ware ‘god’. De Kabaänse afgodsbeelden werden vernietigd en pas na zijn dood werd de Grote Moskee van Mekka om de Kaäba gebouwd.

Om soldaten te rekruteren en sekteleden te lokken, gooide hij het op een akkoordje met de Mekkanen die niet waren afgeslacht. Zij mochten hun rituelen behouden op voorwaarde dat ze moslim werden. Daarom lopen de moslims nu nog steeds 7 heidense rondjes om die kubus en aanbidden ze een zwarte steen die geroofd is door hun ‘profeet’.

Misschien is dat wel de reden waarom moslims niet bereid zijn hun ‘religie’ onder de loep te nemen en doen ze daarom zo beledigd, hysterisch en agressief bij kritiek op hun geloof. Volgens mij voelen de meeste heel goed aan dat ze belazerd zijn door een leugenprofeet.

Zelfs de Quraish, de oorspronkelijke stam van Mohammed, geloofde zijn profetische praatjes niet en maakte hem belachelijk door ‘zijn’ steen te stelen, erop te schijten en die kapot te gooien. De met stront besmeurde fragmenten werden weer teruggelegd en liggen daar nog steeds. In een grote zilveren kut. Die moslims aanbidden.

Door: “Islamofobia Terrorist”

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/13/kut-aanbidders/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vraagje over de Kaaba

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Zelfs de Quraish, de oorspronkelijke stam van Mohammed, geloofde zijn profetische praatjes niet en maakte hem belachelijk door ‘zijn’ steen te stelen, erop te schijten en die kapot te gooien. De met stront besmeurde fragmenten werden weer teruggelegd en liggen daar nog steeds. In een grote zilveren kut. Die moslims aanbidden.
De laatste zin zou moeten luiden: Moslims aanbidden die kut. Kan iemand mij helpen met de waarheid? Volgens mij ligt er zichtbaar in de als kut vormgegeven toegang tot de heilige moslimrelikwie slechts een steen in de grote van een vuist en geen fragmenten van een steen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie