Vragen over Islam

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Mahalingam »

Serieus, hoe denk je dat het met potato chips zit met bacon smaak?
Die smaak kan perfect nagemaakt worden zonder iets van varken. Geheel chemisch synthetisch.
Ze bestaan maar mogen in Arabië niet aanwezig zijn.

In India zijn volledig synthetische softdrinks zeer populair. Iedereen ongeacht kaste of geloof, kan ze drinken want er zit geen natuurlijk materiaal in waar iemand tegen zou kunnen zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Niet helemaal specifiek over islam:

Heeft iemand een goede bron/site (liefst)/boek dat ie kent over waarom mensen rare sektes aan gaan hangen?

Dus niet conventionele bekeringen, dat iemand toch weer christen wordt, of boeddhist, of iets new age-achtigs, maar echt van die 'rare shit' zoals islam, scientology, FLDS, Jezus-incarnaties et cetera? Ik vraag me echt af wat mensen beweegt om zich tot iets absurds te bekeren, dat totaal op geen enkele manier geloofwaardig is, totaal niet redelijk is of past in ons waardenpatroon, en dat een simplistisch, doorzichtig (de bedoeling ligt extreem voor de hand, en zoals gezegd, het werkt tot het stompzinnige toe) beeld heeft van ''de boze buitenwereld'' en de hemel?

Wat motiveert mensen :| En ja, islam reken ik dus echt tot die categorie, helemaal omdat het voor een *westerling* een bizarre keuze is.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Heb je wel eens van de Orde van de Zonnetempel gehoord? Met google kom je en heel eind. De leden pleegde zelfmoord of werden vermoord.

http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... e036b6e4b/

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... oord.dhtml

En van de People’s Temple’-sekte die ook collectief zelfmoord in Jonestown, Guyana. pleegde?

Nog zo'n raar clubje

Groepszelfmoord op Tenerife verhinderd http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... derd.dhtml

Ex Scientologist. Een hele site met verhalen.
http://www.exscn.net/

https://whyweprotest.net/wiki/Former_Ch ... spoken_out


Former Church of Scientology members who have spoken out
https://whyweprotest.net/wiki/Former_Ch ... spoken_out
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Dank je Ariel! http://www.aggressivechristianity.net/index.htm Dit is ook een gekke. Ik snap niet wat er mis is als je moslim of sektelid wordt. (al was het met People's Temple blijkbaar anders omdat het eerst erg ''normaal en open'' overkwam)
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Het zou interessant zijn om een heel diepgaand doch praktisch handboek te hebben om dit soort zaken te begrijpen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Prangende vraag over Islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kan een god eigenlijk wel van moslims houden?
Spoiler! :
Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Manon »

Schepsel schreef:Wat interessant, dat antwoord! Het mag dus niet eens LIJKEN op iets haram....

Dit advies is vast voor de strenge, de zwartekousenmoslims. Maar met zoiets als dat het niet op iets haram mag *lijken* kan je echt alle kanten op! Op die manier kunnen ze zichzelf helemaal scheelpesten :confused: Wat een leven zeg, het recept voor een stevige depressie!

Dus als er water zit in een wijnfles, mag dat water ook al niet meer gedronken worden. En wat nou als er een halalburger is die exact lijkt op zo'n Mc-Donalds vleesklont? Mag die dan ook niet? Moeilijk hoor!
in welke verpakking zouden ze dan Mekka-cola gieten?

Want dat verderfelijke westerse Cocacola drankje kan toch ook enkel maar haram zijn.

en wat zie mijn lodderige oog?

Afbeelding

Hierbij nog een leuk (engelstalig) artikel van het ooit zo leuke Frontaal Naakt voordat Breedveld in de ban van Hasnae Bouazza viel. De moeite om even lekker te lezen!
Spoiler! :
Mecca Cola

Richard Letterman



Being an international man of danger such as myself doesn’t necessarily mean cobra venom and monkey eyes at every meal. No, occasionally I get those rare forbidden fruits straight out of Arabian Nights that no average white man gets to experience, such as “prunes” and “yogurt”. Don’t be embarrassed if you find yourself baffled or unable to pronounce these delicacies, it’s not your fault you’re just an ignorant rube.
Recently, while shopping for prunes and yogurt at the local Turkish market, I came across the infamous and mysterious Mecca Cola. I didn’t even bother looking at the adorable price tag… of course I could afford it! Being respectful of the other cultures in the vicinity, I didn’t laugh out loud for very long. I collected my purchases and hurried home to discover what it was like to be a Palestinian teenager in the comfort and safety of my own home.
To set the mood, I removed my shoes and socks, turned off the electricity and encouraged my neighbor to barge in and wreck the place whenever he felt like it. I sat in the floor and poured a glass. It had the distinct aroma of cola, which was an excellent sign. It had bubbles, which meant they bothered to carbonize it. To say I was excited at this point would be an understatement. The Middle East creating their own cola is the equivalent to the United States landing on the moon. It’s a symbol of progress and the ingenuity of all mankind. I took a long and steady sip. It tasted pretty shitty.
I stopped myself there, since I wasn’t really being fair to Mecca Cola. The whole “ingenuity of mankind” speech I was giving aloud to myself sort of set the standard of enjoyment to such a level that no cola on earth could ever achieve. Actually it tasted a lot like the discount Always Save cola you poor kids drink. I was becoming a bit worried about the future of Mecca Cola. That was when my American LET’S ROLL attitude collided with my GO GET ‘ EM work ethic. If they can’t get it to taste better than this, then they better have some KILLER ADVERTISING and fast!

Spokesman for print and television:
Remember Eminem? The bad boy even your Grandma adored? I propose a Muslim version named Meccaecca. Meccaecca don’t take no shit from nobody. With a mix of American slang and anti-American attitude, the kids will be lining up to jump on the bandwagon of senseless hate and aggression. Proving to America once and for all that they don’t need the U.S. to get fat and have bad teeth, Mecca Cola will become the symbol of a new generation of politically motivated consumerism and obesity.

Commercial treatment 1:
Suicide bombers rush into a busy Jewish market. People freeze in terror. The suicide bombers open their coats to reveal… MECCA COLA! The Jews start drinking Mecca Cola and convert to Islam. The market turns into a big party.
Alternative ending: All the Jews die.

Commercial treatment 2:
Inside a hospital, a Muslim woman is about to give birth. The father waits nervously. The child is born and it’s a GIRL. The new father weeps for being cursed with such a burden, asking Allah what he has done to deserve this. The doctors and nurses remove their masks revealing The Vengaboys. The Vengaboys place the newborn girl back inside the womb and pour in a bottle of Mecca Cola. They start singing “Boom, boom, boom, boom! Mecca Cola in your womb!” They then remove the baby from the womb once again and it’s now a male. The delivery room turns into a big party.

Commercial treatment 3:
An undercover Muslim is shooting footage at the local Coca-Cola bottling plant, where it appears they are using live pigs in the production of Coke. The undercover Muslim is discovered and he drops his hidden camera. The final scene from the tape is the Muslim being beaten by Coca-Cola employees. Then, Americans from all walks of life emerge from the shadows and begin to devour the poor Muslim alive as he screams and tries in vain to collect his entrails from the floor. Holy fucking shit! Those Americans are some sort of crazy devils! Catchphrase: All of the cola, none of the pork!

I’ve yet to hear back from Mecca Cola, but with their mediocre taste and my marketing brilliance, you better start shopping for hijabs. Jesus Christ himself wouldn’t be able to resist the cool refreshing taste of Mecca Cola. I wonder how much it would cost to get him back down here for the next Superbowl…

Richard Letterman is an American graphic designer who’s been living in Amsterdam for several years. His website Eel.nu is a personal collection of true stories and obvious lies. When he’s not writing he enjoys keeping pub stools warm.
:scratch: :sheik:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Ik zat net even voor de lol te kijken op ontdekislam, (grappig! echt!) en het valt me op dat bekeerlingen ook al die toverspreuken (of wat het ook zijn) gebruiken, amdoelillah oid, en bismillah, en salaam aleikoem enzo, maar dat moet toch helemaal niet van dat geloof? Salaam aleikoem is toch hoi? Dat is toch gewoon een cultureel ding/taalding?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Ik zat net even voor de lol te kijken op ontdekislam, (grappig! echt!) en het valt me op dat bekeerlingen ook al die toverspreuken (of wat het ook zijn) gebruiken, amdoelillah oid, en bismillah, en salaam aleikoem enzo, maar dat moet toch helemaal niet van dat geloof? Salaam aleikoem is toch hoi? Dat is toch gewoon een cultureel ding/taalding?
Ja, dat is de achterlijkheid van bekeerlingen. Die willen laten zien hoe goed ze zijn, en dat ze de arabische taal onder de knie hebben.

bismillah betekent..."In de naam van Allah de Barmhartige" en Alhamdoelilah betekent "Alle lof zij Allah"

Maar ja, dat staat zo truttig als je het in het Hollandse zegt. Net of je er niet bij hoort. Nee, bekeerlingen willen pronken met hun nieuw verworven kennis en de beste moslim uit de klas zijn.

Assalaamoe alaikoem betekent: moge Allah vrede en zegeningen aan u schenken..
:lol: Een veredeld soort hoi dus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Dus een beetje meelopen en exotisch doen. Oké :smile4: Ik vond het zo gek.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Salaam Aleikum word wel gereguleerd door de Islamitische theologie. Het is algemeen geaccepteerd dat je zo nooit een niet-moslim mag groeten, je mag wel reageren met salaam.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Ozes schreef:Salaam Aleikum word wel gereguleerd door de Islamitische theologie. Het is algemeen geaccepteerd dat je zo nooit een niet-moslim mag groeten, je mag wel reageren met salaam.
Uiteraard Ozes. Dat is vanzelf sprekend. We kunnen en mogen niet verlangen dat moslims die deel uit maken van de beste gemeenschap van de mensheid een ongelovige kafir zegeningen toewenst. Allah de Verhevene en zijn bediende Mohammed willen dat niet hebben.


En natuurlijk kan een moeslim nooit de salaam aan een niet-moslim geven. Niet-moslims zijn buitengesloten van de zegeningen van Al-islaam omdat zij zelf ontkennen en weigeren. En voor iemand die niet in Allah (Geprezen en Verheven is Hij) gelooft zal deze begroeting, deze doea, niet werkzaam zijn.

Verbod als eerste niet-moslims te groeten en hoe wij hun groet beantwoorden. "Overgeleverd door Aboe Houraira (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: `groet niet als eerste de joden en de christenen. Als jullie daarom een van hen tegenkomen geef hen geen gemakkelijke doorgang (laat hen naar het smalste gedeelte van de weg)." (Moeslim).

"Overgeleverd door Anas (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei:`als de joden en de christenen jullie salaam geven, beantwoordt dit met "wa alaikoem` (en op jullie)." (Boekharie en moeslim).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Guttegut wat sneu :lol: Ik zie een bende kleuters nog niet snel zulke zieligheden bedenken :smile4:

De islam lijkt me een prachtig geloof voor van die mensen die bij de Rijdende Rechter terechtkomen, dan kan je je zo sneu, zielig, haatdragend en kinderachtig gedragen als je wilt, want dat moet van je geloof. Bovendien biedt het veel sneuheids-inspiratie! Voor zulke treiterijen heb je toch de (emotionele) intelligentie van een woelrat?

Mensen hinderen als ze op straat lopen... :lol: Zou zo een sketch van Monty Python kunnen zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Mensen hinderen als ze op straat lopen
Voordringen in een winkel is ook een leuke liefhebberij van sommige moslims. De laatste keer dat me dat overkwam heb ik de dame in kwestie vriendelijk verteld dat het pact van Umar nog niet geldig was in Nederland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Mensen hinderen als ze op straat lopen
Voordringen in een winkel is ook een leuke liefhebberij van sommige moslims. De laatste keer dat me dat overkwam heb ik de dame in kwestie vriendelijk verteld dat het pact van Umar nog niet geldig was in Nederland.
Hoe reageerde ze? Wist ze wat het is?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef: Hoe reageerde ze? Wist ze wat het is?
Ik weet het niet. Ze gaf geen antwoord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

En als je nou vrouw bent en getrouwd, maar je bekeert je? Moet je dan scheiden? De man is immers toch de "baas" (woef! Idioot toch dat je van jezelf gelooft dat je afgericht moet worden...) en moet dus toch moslim zijn? (Vraag 1)

En is dat huwelijk voor de burgerlijke stand/kerk wel geldig voor de islam? Dus, zou ze zonder problemen, islamitisch/theologisch gezien dan, zo weg kunnen gaan bij haar man en hertrouwen met Achmed? (Vraag 2)

(Als gelovige trouw je immers voor God/Allah, en daar wordt een soort magische/spirituele betekenis aan toegekend, en als je dan op de foute wijze voor een verondersteld niet-bestaande god of zelfs enkel maar de gemeente trouwt, is dat dan wel geldig als een huwelijk?)
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:En als je nou vrouw bent en getrouwd, maar je bekeert je? Moet je dan scheiden? De man is immers toch de "baas" (woef! Idioot toch dat je van jezelf gelooft dat je afgericht moet worden...) en moet dus toch moslim zijn? (Vraag 1)
Als ze het goed wil doen wel. Een moslima moet getrouwd zijn met een moslim.
http://artikelen.foobie.nl/leven/bekeerde-moslimas/
En is dat huwelijk voor de burgerlijke stand/kerk wel geldig voor de islam? Dus, zou ze zonder problemen, islamitisch/theologisch gezien dan, zo weg kunnen gaan bij haar man en hertrouwen met Achmed? (Vraag 2)
Ik denk niet dat het dat huwelijk voor de burgerlijke stand geldig is voor moslims. De wetten van Allah zijn immers voor een moslim belangrijker dan de wetten die door mensen gemaakt zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door H.Numan »

Ariel schreef:Heb je wel eens van de Orde van de Zonnetempel gehoord? Met google kom je en heel eind. De leden pleegde zelfmoord of werden vermoord.

http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... e036b6e4b/

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... oord.dhtml

En van de People’s Temple’-sekte die ook collectief zelfmoord in Jonestown, Guyana. pleegde?

Nog zo'n raar clubje

Groepszelfmoord op Tenerife verhinderd http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... derd.dhtml

Ex Scientologist. Een hele site met verhalen.
http://www.exscn.net/

https://whyweprotest.net/wiki/Former_Ch ... spoken_out


Former Church of Scientology members who have spoken out
https://whyweprotest.net/wiki/Former_Ch ... spoken_out
De club die massaal zelfmoord pleegde toen de komeet van Hale-Bopp langs kwam heette Heaven's Gate. Dit beheerste het nieuws dagenlang in 1997.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door H.Numan »

Schepsel schreef:En als je nou vrouw bent en getrouwd, maar je bekeert je? Moet je dan scheiden? De man is immers toch de "baas" (woef! Idioot toch dat je van jezelf gelooft dat je afgericht moet worden...) en moet dus toch moslim zijn? (Vraag 1)
Dat is het grote geluk voor domme gansjes: ze leven in een -nog- seculier land. Religieuze regels gelden niet bij scheidingen.
En is dat huwelijk voor de burgerlijke stand/kerk wel geldig voor de islam? Dus, zou ze zonder problemen, islamitisch/theologisch gezien dan, zo weg kunnen gaan bij haar man en hertrouwen met Achmed? (Vraag 2)
Ja, want er is geen andere mogelijkheid. Een religieus huwelijk is verboden (en dus ongeldig) als men niet eerst de burgerlijke huwelijksakte kan overleggen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat haatbaardjes zich daar veel van aantrekken. De kale mummi uit Den Haag heeft vele mohammedaanse huwelijken gesloten, maar is daar nooit voor aangepakt.
(Als gelovige trouw je immers voor God/Allah, en daar wordt een soort magische/spirituele betekenis aan toegekend, en als je dan op de foute wijze voor een verondersteld niet-bestaande god of zelfs enkel maar de gemeente trouwt, is dat dan wel geldig als een huwelijk?)
Alleen binnen die geloofsgemeenschap. Er buiten niet. Maar pas wel op. Want die gemeenschap is minder vriendelijk dan de maffia. Als je eenmaal lid bent van de maffia is uitstappen erg moeilijk. De maffia is vergeleken met haatbaardjes een soort van Leger des Heils.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Schepsel schreef:Ik zat net even voor de lol te kijken op ontdekislam, (grappig! echt!) en het valt me op dat bekeerlingen ook al die toverspreuken (of wat het ook zijn) gebruiken, amdoelillah oid, en bismillah, en salaam aleikoem enzo, maar dat moet toch helemaal niet van dat geloof? Salaam aleikoem is toch hoi? Dat is toch gewoon een cultureel ding/taalding?
Ja, dat is de achterlijkheid van bekeerlingen. Die willen laten zien hoe goed ze zijn, en dat ze de arabische taal onder de knie hebben.

bismillah betekent..."In de naam van Allah de Barmhartige" en Alhamdoelilah betekent "Alle lof zij Allah"

Maar ja, dat staat zo truttig als je het in het Hollandse zegt. Net of je er niet bij hoort. Nee, bekeerlingen willen pronken met hun nieuw verworven kennis en de beste moslim uit de klas zijn.

Assalaamoe alaikoem betekent: moge Allah vrede en zegeningen aan u schenken..
:lol: Een veredeld soort hoi dus.
Haha....

Kijk even op OntdekIslam, zie ik een topictitel waar je je tong over breekt, de abracadabra, en dacht: Bekeerling?

Assalamoe alaikoum wa rahmatullahi wa barakatuh

Ja hoor^_^
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is islam 'n culturele verrijking of achterlijke erfenis?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Tja..beste Koopmans. :greeting2: De regels van de koran zijn namelijk de regels van de sharia....
Volgens mij heb je gedeeltelijk gelijk. De Koran is weliswaar geen regelgeving boek, maar het bevat genoeg voorschriften ten aanzien van het moslim gedrag, zoals haat zaaien, het ophitsen tegen andersdenkenden en aanzetten tot moord. De Koran bepaalt ook straffen die op bepaalde vergrijpen gesteld moeten worden. Haat zaaien in de Koran kun je dan ook best als stelregel van de Koran beschouwen. Het beste bewijs hiervoor is niet alleen de inhoud van dat potsierlijke smerige woestijn boekje (een vijfde van de bijbel), maar vooral de dagelijkse praktijk. En dan bedoel ik niet alleen al die hoofddoeken, maar het zo goed als onmogelijk gemaakte leefklimaat voor christenen in islamitische landen. Daar valt niet aan te tornen. Hoe hard en smerig huichelachtig politici ook hun broek ophouden over de Koran.

Allah komt op de tweede plaats bij moslims
De straf voor echtbreuk is een beroemd voorbeeld van een geval waar de regels van de islamitische wet lijken af te wijken van wat de Koran (Allah) beveelt. Het begin van sura 24 schrijft als straf voor echtbreuk honderd slagen met de karwats voor. Maar moslims nemen Allah niet serieus en hebben dan ook steniging bedacht als voorschrift van de islamitische wet in plaats van een afranseling met de karwats. Waarom? Nou, denk eens even na wat ik altijd luid en duidelijk verkondig. De Koran is een sadistisch boekje. Maar blijkbaar niet sadistisch genoeg voor het moslim volk. Want bij steniging kan ieder zijn lol op. Met grote en kleine stenen. Iedereen mag mee doen. Leuk toch, zo'n voor hedendaagse multiculturele begrippen in bloei staande aanvaardbare religie als voorbeeldig kankergezwel van het gezonde verstand.

Sharia
Zoals gebruikelijk bij elke heidense religie, die niet rechtstreeks van God afkomt, is buiten de door de profeet bedachte smerige woestijn verzinsels van de Koran later de moslimse Wet in elkaar geknutseld, de Sharia, die echter niet alle regelingen van de Koran heeft overgenomen. En wat niet is overgenomen telt dan weer niet. Dus juist daarom is de Koran een origineel heidens boekje. Want wat door Allah gedicteerd is kun je toch niet zo maar naast je neerleggen in de woestijn? Ach, met kennis van zaken weet een ieder dat het één grote leugenachtige kankertroep is met een islambrij vol tegenstellingen, ontkenningen, aanpassingen, verdraaiingen, en dat alles onder de beschermkap van de islamitische context, whatever that may be.

Wat vooral opvalt in de koran is dat Allah, de knecht van Mohammed, altijd bereid was:
• om te voldoen aan Mohammed's seksuele wensen;
• om de mening van Mohammed te steunen;
• om de acties van Mohammed te bevestigen;
• om aan Mohammed's kant te staan wanneer hij in de problemen zit.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Vragen over Islam

Bericht door sjun »

Islam draait inderdaad om Mohammed's geneugten. Spijtig genoeg voor moslims is het niet mogelijk om de bijeengeraapte en op lengte geplaatste verzen van de koran deugdelijk te verstaan zonder kennis van hadith en soenna. En langs die weg sluipt dan ook de infantilisering van al te goedgelovigen binnen. Wie de boodschappen uit koran, hadith en soenna indrinkt en niet al te stevig in de schoenen staat komt er langzaam maar zeker toe om Mohammed als de meest ideale mens te beschouwen en zijn gedrag (en gebrek aan beschaving) als maatstaf voor eigen normen en waarden te gaan nemen.



Hier meer Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:Islam draait inderdaad om Mohammed's geneugten. Spijtig genoeg voor moslims is het niet mogelijk om de bijeengeraapte en op lengte geplaatste verzen van de koran deugdelijk te verstaan zonder kennis van hadith en soenna.
De Koran is een bij elkaar geraapt zooitje slecht plagiaat waar de (vermeende) belevenissen van Mohammed de Rover geen licht op werpen. Integendeel, de Mohammedaanse saus maakt de Koran alleen maar onlogischer.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Vragen over Islam

Bericht door sjun »

Er zit wel degelijk logica in, de logica van de misleider en slavenmeester. Mocht je er daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn dan kun je proberen het boek Reliance of the Traveller op de kop te tikken. Daarmee kun je ook prima heenprikken door nieuwspraak als islam is vrede en de kalifaatstaat valt best mee.

Afbeelding
Reliance of the Traveller: The Classic Manual of Islamic Sacred Law Umdat Al-Salik, Ahmad Ibn Lulu Ibn Al-Naqib & Noah Ha Mim Keller, Amana Corporation; Revised edition 1997, ISBN 0915957728

Enkele voorbeelden:
  • ‘Wanneer een kind of een vrouw gevangengenomen is, worden zij slaven bij het feit van gevangenneming en het eerdere huwelijk van de vrouw is onmiddellijk nietig’ (hoofdstuk o9.13).
  • ‘Een vrije mannelijke moslim die pubertijd heeft bereikt en goed bij verstand is is gerechtigd voor de oorlogsbuit wanneer hij deelgenomen heeft tot het einde van een veldslag’ (hoofdstuk o10.1).
  • ‘Iemand die… een van de vijand doodt of hem daadwerkelijk onthoofdt, riskerend zijn eigen leven daarbij, is gerechtigd tot wat hij ook kan nemen van de vijand, betekenend zoveel als dat hij kan wegnemen in de veldslag, zoals een rijpaard, kleding, wapens, geld of anders' (hoofdstuk o10.2).
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie