En nu ben ik ook bereid om al jullie vragen te beantwoorden en de ware realiteit te laten zien ipv die van de media.
-Gelieve deze topic netjes en respectvol te houden.

Ik heb hierboven even wat taalkundige wijzigingen in je openingspost aangebracht. Ik vermoed dat de Nederlandse taal niet je moedertaal is. Klopt dat?Dutchy schreef:Hoi, ik ben sinds kort bekeerd. Ik kom uit een ongelovig gezin, ik was extreem tegen de islam en ik kon er niet tegen als ik iets hoorde over de islam. Ik dacht altijd : de islam zit vol met terroristen en is een gewelddadig geloof. (alhamdulilah is dat niet meer zo). Ik had in die tijd ook een meid in mijn klas die wel moslim was. Ik hoorde haar op een dag een zin uit de quran reciteren en ik voelde een rare steek in mijn hart. Ook werd ik rustig terwijl mijn verstand iets anders zei. Ze praatte ook over bepaalde islamitische onderwerpen tijdens de pauze bij haar vriendinnen, wat mij meer aan het denken zette. Dus ik ging meer over de islam zoeken .... En daar kwam ik tot de conclusie dat de islam de enige ware religie is. Integendeel het is het geloof van de vrede!
En nu ben ik ook bereid om al jullie vragen te beantwoorden en de ware realiteit te laten zien ipv die van de media.
-Gelieve dit topic netjes en respectvol te houden.
Dankjewel ariel!, Zal ik zeker doen!Ariel schreef:Welkom Dutchy.leuk om je hier te zien. Ik hoop dat jij hier heel lang blijft zodat je veel vragen van ons kan beantwoorden.
Ik wil je wel waarschuwen dat wij ons erg verdiept hebben in Islam, en wij hier vinden dat islam geen religie van vrede is.
weet jij trouwens wat het woord Islam betekent? Ik ga het je vertellen. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan Allah) of onderwerping en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam (de moslim dus) zich overgeeft aan Allah's wil en wetten. Daar valt dus ook de Sharia onder. Daar kom je niet onderuit. Strafrecht in de sharia is heel erg wreed. Afgehakte handen, steniging, eerwraak, en stok- en zweepslagen worden in deze middeleeuwse denkwijze niet geschuwd.
Mijn vraag aan jou is nu, ben jij het met deze straffen eens? Vind jij dat bij een dief de hand afgehakt moet worden, en dat een "overspelige " vrouw gestenigd moet worden ?
En wat betreft de media,die zijn op de hand van islam en Moslims. Maak je daar maar niet druk om.
Vriendelijke groet.
BTW welke stroming behoor jij toe? Soennisme, Sjiisme of misschien Soefisme ?
Klopt, Ik ben half Israëlitisch en half Nederlands.xplosive schreef:Ik heb hierboven even wat taalkundige wijzigingen in je openingspost aangebracht. Ik vermoed dat de Nederlandse taal niet je moedertaal is. Klopt dat?Dutchy schreef:Hoi, ik ben sinds kort bekeerd. Ik kom uit een ongelovig gezin, ik was extreem tegen de islam en ik kon er niet tegen als ik iets hoorde over de islam. Ik dacht altijd : de islam zit vol met terroristen en is een gewelddadig geloof. (alhamdulilah is dat niet meer zo). Ik had in die tijd ook een meid in mijn klas die wel moslim was. Ik hoorde haar op een dag een zin uit de quran reciteren en ik voelde een rare steek in mijn hart. Ook werd ik rustig terwijl mijn verstand iets anders zei. Ze praatte ook over bepaalde islamitische onderwerpen tijdens de pauze bij haar vriendinnen, wat mij meer aan het denken zette. Dus ik ging meer over de islam zoeken .... En daar kwam ik tot de conclusie dat de islam de enige ware religie is. Integendeel het is het geloof van de vrede!
-Gelieve dit topic netjes en respectvol te houden.
Mijn eerste vraag van mij als atheïst met betrekking tot de islam aan jou is hoe je het bestaan van een God (Allah) zoals die binnen de islam omschreven wordt kunt rijmen met de (dagelijkse) realiteit in deze wereld.
Als je beheersing van de Engelse taal vrij goed is, neem dan ook eens een kijkje in de Skeptic's Annotated Quran. Mogelijk dat er verdedigingen kunnen worden aangevoerd voor sommige van de daar aangeroerde punten, maar je zult van goede huize moeten komen om alle daar aangesneden punten te kunnen weerleggen.
Kijk eens, met alle respect, maar dat geloof ik niet.Dutchy schreef:
Klopt, Ik ben half Israëlitisch en half Nederlands.
Bedankt!
Ik lieg niet, mijn nederlands is niet mijn beste kant.Ariel schreef:Kijk eens, met alle respect, maar dat geloof ik niet.Dutchy schreef:
Klopt, Ik ben half Israëlitisch en half Nederlands.
Bedankt!
Je mag niet jokken van Islam. Dat weet je toch ?
![]()
Het is Israëlietisch Weekblad.....of Israëlietisch kerkgenootschap enz, enz...Maar een half Jood is half Israëlisch.
Maar mijn beste...wat jij doet is niet in discussie gaan, maar wat jij doet is een halve Koran op het forum plaatsen. En als jij van mening bent dat de Koran en Islam niet extreem zijn, en hier zieltjes wil winnen dan moet jij zeker niet soera 9 de aller laatste en strengste soera quoten , maar dan moet jij beginnen met de zachte verzen die Mohammed gegeven heeft toen hij nog maar een handje vol volgelingen had en nog niet zo extreem was.
Oke Dutchy. Ik geloof je. Sorry dat ik even aan je twijfelde. Straks ga ik je post beantwoorden. Heb even geduld.Dutchy schreef: Ik lieg niet, mijn nederlands is niet mijn beste kant.
Nee dat wil ik niet ik wil alleen laten zien dat de islam totaal geen gewelddadige geloof is. Wat mij betreft mogen jullie ongelovig blijven. Dat is niet eens 1/5 deel van de Qoraan. U wilde toch bewijs? Dat heb ik u ook laten zien dmv de qoraan? En het zijn meerdere soera's =).Welke laatste regels geef ze eens? Hij is niet extreem, extreem is wat er in Afghanistan is dat is extreem totaal verkeerd. Maar kunt u antwoorden op mijn antwoord a.u.b?
Is goed ik wacht.Ariel schreef:Oke Dutchy. Ik geloof je. Sorry dat ik even aan je twijfelde. Straks ga ik je post beantwoorden. Heb even geduld.Dutchy schreef: Ik lieg niet, mijn nederlands is niet mijn beste kant.
Nee dat wil ik niet ik wil alleen laten zien dat de islam totaal geen gewelddadige geloof is. Wat mij betreft mogen jullie ongelovig blijven. Dat is niet eens 1/5 deel van de Qoraan. U wilde toch bewijs? Dat heb ik u ook laten zien dmv de qoraan? En het zijn meerdere soera's =).Welke laatste regels geef ze eens? Hij is niet extreem, extreem is wat er in Afghanistan is dat is extreem totaal verkeerd. Maar kunt u antwoorden op mijn antwoord a.u.b?
Omdat dit is de ware geloof voor mij, Het komt denk ik door alle invloeden van buitenaf (ik was er zelf extreem tegen maar nadat meisje begon ik eriets voor te voelen..) en ik voel me erg aangetrokken tot het geloof. Waardoor ik ook meer ben gaan zoeken. ik krijg altijd steken in mijn hart wanneer ik de qoraan hoor en huil ook zomaar zonder dat ik weet waarom? De status van een vrouw in de islam is erg hoog . Verder is het een respectvolle geloof, een prachtige geloof. Dus zeker geen gewelddadige geloof!Schepsel schreef:Waarom zou je je als vrouw bekeren tot de islam?
Ik voel een hoop irritatie, ergernis en bezorgdheid over de toekomst van Europa.Dutchy schreef:Eerlijk voelen jullie niks? :'')
Hoezo? Het is een geweldige geloof, het heeft niks met geweld te maken, dit geloof bestaat alleen uit liefdePilgrim schreef:Ik voel een hoop irritatie, ergernis en bezorgdheid over de toekomst van Europa.Dutchy schreef:Eerlijk voelen jullie niks? :'')
Ik snap niet dat mensen gevoelig zijn voor dit bedrog.
Gelieve mijn topic te verlaten.Pilgrim schreef:Eerlijk voel je niks? :'')
Ik krijg er spontaan tranen van en een goed gevoel...
Hoezo? Ik heb toch antwoord gegeven. Ik zei dat ik een hoop irritatie, ergernis en bezorgdheid over de toekomst van Europa voelde bij het zien van je filmpje.Dutchy schreef:Je geeft niet eens antwoord op mijn vraag.![]()
Triest geval.
Ik laat de standaardverhalen over mishandeling en dat de vrouw dommer is en blablabla maar achterwege. Wat me met name ook heel erg afstoot is het volgende:Dutchy schreef:Omdat dit is de ware geloof voor mij, Het komt denk ik door alle invloeden van buitenaf (ik was er zelf extreem tegen maar nadat meisje begon ik eriets voor te voelen..) en ik voel me erg aangetrokken tot het geloof. Waardoor ik ook meer ben gaan zoeken. ik krijg altijd steken in mijn hart wanneer ik de qoraan hoor en huil ook zomaar zonder dat ik weet waarom? De status van een vrouw in de islam is erg hoog . Verder is het een respectvolle geloof, een prachtige geloof. Dus zeker geen gewelddadige geloof!Schepsel schreef:Waarom zou je je als vrouw bekeren tot de islam?
ik heb ook een vraag voor u... Waarom zou ik als vrouw me niet kunnen bekeren?
Sorry volgens mij heeft u dit voor niets getypt? omdat dit totaal niet klopt. Ik ga je nu alles uitleggen:Schepsel schreef:Ik laat de standaardverhalen over mishandeling en dat de vrouw dommer is en blablabla maar achterwege. Wat me met name ook heel erg afstoot is het volgende:Dutchy schreef:Omdat dit is de ware geloof voor mij, Het komt denk ik door alle invloeden van buitenaf (ik was er zelf extreem tegen maar nadat meisje begon ik eriets voor te voelen..) en ik voel me erg aangetrokken tot het geloof. Waardoor ik ook meer ben gaan zoeken. ik krijg altijd steken in mijn hart wanneer ik de qoraan hoor en huil ook zomaar zonder dat ik weet waarom? De status van een vrouw in de islam is erg hoog . Verder is het een respectvolle geloof, een prachtige geloof. Dus zeker geen gewelddadige geloof!Schepsel schreef:Waarom zou je je als vrouw bekeren tot de islam?
ik heb ook een vraag voor u... Waarom zou ik als vrouw me niet kunnen bekeren?
Alles is zó overspannen, en zó overtrokken, en oversekst, en moeizaam, en moeilijk.
Beetje op skype chatten (over heel brave en normale onderwerpen) met een jongen die niet je man is en niet je directe familie? Zondig! Obsceen! Enz.
Een keer gewoon voor het LEUKE met iemand afspreken om met totaal niet seks-gerelateerde redenen wat thee te drinken of wat dan ook? Ondenkbaar.
Om hele normale dingen wordt, kortom, zo overspannen en moeizaam en zielig gedaan... zo'n starre, on-spontane leefwijze. Een hand geven... FOEI. Iemand te lang aankijken... HOERIG.
Op vakantie gaan, alleen of met een vriendin? NEEEEEEE. Kan niet. Je kan zelfs niet je huis uit, alleen voor noodzakelijke dingen. Want *stel je voor*, het doembeeld kan zo zijn, dat... dat.... ze een man een hand geeft! Of.... aankijkt!![]()
Daar zit je dan, je kan niet voor de lol naar buiten, je kan niet even gewoon leuk gezellig met een jongen praten, en als je dat wel doet, heb je het gevoel dat je ranzig bezig bent. En anders moet er iemand met je mee om te voorkomen dat je viezigheden uithaalt.
Je haar los. Je kleden naar het zomerse seizoen. Bah bah bah. Obsceen. Vulgair. Zondig. Kijk, wij vinden het hier abnormaal om poedelnaakt te lopen zo buiten, dat vinden we ongepast.
Het lijkt me zó gek als zelfs je schouders of je armen of gewoon je haar ''ongepast'' is. Maar bij moslims is dat dus zo, en dat vind ik bijna ziekelijk. Zoals dat star en moeizaam en overtrokken daarmee omgaat. Als elke omgang tussen man en vrouw verwordt tot zonde of ''aaaah omg nee die gaan vast seksen''.
Daarop voortbouwend:
Bij de moslims worden vrouwen steeds weggemoffeld, verstopt, verborgen en thuisgehouden. In de moskee mogen ze lekker achter een scherm zitten. Ze mogen sowieso niet naar buiten zonder ingepakt te zijn. Gezicht verborgen? Helemáál toppie. Ze zijn een soort zwarte stoffen dingen, en ze zijn soort van verstopt achter zichzelf. Ze moeten gescheiden (man-vrouw) naar het theater, moeten eigenlijk onzichtbaar zijn, of alleen herkenbaar als een stofgeval. Altijd moeten ze zich verbergen, achter schermen zitten, muren, enz! Is dat nou fijn? Leuk?
Doen ze dat niet, dan is het weer SEKS en ZONDE. Zo dwangmatig, star en verknipt. Doet beetje OCD aan eigenlijk!
Wat moeten ze dan gebruiken in die reclame? Een pratende pony?Een vrouw die in allerlei reclamespots van producten wordt gebruikt die in negen van de tien gevallen niets met haar lichaam te maken hebben of een vrouw die als een koningin door iedereen wordt behandeld?
De familie van genoeg mensen zit vol idioten. Waarom zou iemand liever niet zelfstandig willen zijn? Waarom MOET die familie dat betalen en doen, zodat zij afhankelijk blijft? Waarom is dat geen keuze?Een vrouw die zich genoodzaakt voelt om de prostitutie in te gaan om zichzelf te kunnen onderhouden of een vrouw die te allen tijde door haar mannelijke familieleden onderhouden dient te worden?