Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Hoi, ik ben sinds kort bekeerd. Ik kom uit een Ongelovige gezin, ik was extreem tegen de islam ik kon er niet tegen als ik iets hoorde over de islam. Ik dacht altijd de islam zit vol met terroristen en is een gewelddadige geloof. (alhamdulilah is dat niet meer zo). Ik had in die tijd ook een meid in mijn klas die wel moslim was. Ik hoorde haar op een dag een zin uit de quran reciteren en ik voelde een rare steek in mijn hart ook werd ik rustig terwijl mijn verstand iets anders zei. Ze praatte ook over bepaalde islamitische onderwerpen tijdens de pauze bij haar vriendinnen, wat mij meer aan het denken zette. Dus ik ging meer over de islam zoeken....En daar kwam ik tot conclusie uit dat de islam de enige ware religie is. Integendeel het is het geloof van de vrede!
En nu ben ik ook bereid om al jullie vragen te beantwoorden en de ware realiteit te laten zien ipv die van de media.

-Gelieve deze topic netjes en respectvol te houden. :victory:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Welkom Dutchy. :greeting2: leuk om je hier te zien. Ik hoop dat jij hier heel lang blijft zodat je veel vragen van ons kan beantwoorden.

Ik wil je wel waarschuwen dat wij ons erg verdiept hebben in Islam, en wij hier vinden dat islam geen religie van vrede is.
weet jij trouwens wat het woord Islam betekent? Ik ga het je vertellen. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan Allah) of onderwerping en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam (de moslim dus) zich overgeeft aan Allah's wil en wetten. Daar valt dus ook de Sharia onder. Daar kom je niet onderuit. Strafrecht in de sharia is heel erg wreed. Afgehakte handen, steniging, eerwraak, en stok- en zweepslagen worden in deze middeleeuwse denkwijze niet geschuwd.

Mijn vraag aan jou is nu, ben jij het met deze straffen eens? Vind jij dat bij een dief de hand afgehakt moet worden, en dat een "overspelige " vrouw gestenigd moet worden ?

En wat betreft de media, :smile4: die zijn op de hand van islam en Moslims. Maak je daar maar niet druk om.

Vriendelijke groet.

BTW welke stroming behoor jij toe? Soennisme, Sjiisme of misschien Soefisme ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door xplosive »

Dutchy schreef:Hoi, ik ben sinds kort bekeerd. Ik kom uit een ongelovig gezin, ik was extreem tegen de islam en ik kon er niet tegen als ik iets hoorde over de islam. Ik dacht altijd : de islam zit vol met terroristen en is een gewelddadig geloof. (alhamdulilah is dat niet meer zo). Ik had in die tijd ook een meid in mijn klas die wel moslim was. Ik hoorde haar op een dag een zin uit de quran reciteren en ik voelde een rare steek in mijn hart. Ook werd ik rustig terwijl mijn verstand iets anders zei. Ze praatte ook over bepaalde islamitische onderwerpen tijdens de pauze bij haar vriendinnen, wat mij meer aan het denken zette. Dus ik ging meer over de islam zoeken .... En daar kwam ik tot de conclusie dat de islam de enige ware religie is. Integendeel het is het geloof van de vrede!
En nu ben ik ook bereid om al jullie vragen te beantwoorden en de ware realiteit te laten zien ipv die van de media.

-Gelieve dit topic netjes en respectvol te houden. :victory:
Ik heb hierboven even wat taalkundige wijzigingen in je openingspost aangebracht. Ik vermoed dat de Nederlandse taal niet je moedertaal is. Klopt dat?

Mijn eerste vraag van mij als atheïst met betrekking tot de islam aan jou is hoe je het bestaan van een God (Allah) zoals die binnen de islam omschreven wordt kunt rijmen met de (dagelijkse) realiteit in deze wereld.

Als je beheersing van de Engelse taal vrij goed is, neem dan ook eens een kijkje in de Skeptic's Annotated Quran. Mogelijk dat er verdedigingen kunnen worden aangevoerd voor sommige van de daar aangeroerde punten, maar je zult van goede huize moeten komen om alle daar aangesneden punten te kunnen weerleggen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ozes »

Hallo, ik ben Ozes. Als je vragen hebt over mijn uil, schroom niet.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:Welkom Dutchy. :greeting2: leuk om je hier te zien. Ik hoop dat jij hier heel lang blijft zodat je veel vragen van ons kan beantwoorden.

Ik wil je wel waarschuwen dat wij ons erg verdiept hebben in Islam, en wij hier vinden dat islam geen religie van vrede is.
weet jij trouwens wat het woord Islam betekent? Ik ga het je vertellen. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan Allah) of onderwerping en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam (de moslim dus) zich overgeeft aan Allah's wil en wetten. Daar valt dus ook de Sharia onder. Daar kom je niet onderuit. Strafrecht in de sharia is heel erg wreed. Afgehakte handen, steniging, eerwraak, en stok- en zweepslagen worden in deze middeleeuwse denkwijze niet geschuwd.

Mijn vraag aan jou is nu, ben jij het met deze straffen eens? Vind jij dat bij een dief de hand afgehakt moet worden, en dat een "overspelige " vrouw gestenigd moet worden ?

En wat betreft de media, :smile4: die zijn op de hand van islam en Moslims. Maak je daar maar niet druk om.

Vriendelijke groet.

BTW welke stroming behoor jij toe? Soennisme, Sjiisme of misschien Soefisme ?
Dankjewel ariel!, Zal ik zeker doen!

Het Arabische woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte Allah, die alleen is het waard aanbeden te worden. Iemand die dit doet wordt een 'Moslim' genoemd. Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan Allah', maar het betekent ook 'vredelievend'. Daarom is de Islam geen nieuwe religie die profeet Mohammed (vzmh) in de zevende eeuw in Arabië heeft geïntroduceert, maar het is de ware religie van Allah die toen vervolmaakt werd.
Islam is de religie die aan Adam was gegeven, de eerste mens en de eerste profeet van Allah, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden.
De naam van Allah's religie, 'Islam', is niet door mensen verzonnen. Het is door Allah zelf als naam voor Zijn religie gekozen en heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Allahdelijke openbaring, 'de Koran', verklaart Allah;
Spoiler! :
"Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Koran 5:3)
Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid.

Ik vind dat zeker niet kunnen. Maar als u de qoraan had gelezen dan had u er duidelijk in teruggevonden dat de islam er extreem tegen is.
Het volgende zijn slechts sommige van de verzen in de koran die in de geschiedenis gebruikt werden ter ondersteuning van geweld in de naam van God en de glorie van het martelaarschap in een heilige oorlog .

Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.

Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.

Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.

Soera 3: 195
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.

Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Soera 5: 54
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 8: 12-1
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: “Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.”
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.

Soera 8: 59-60
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...

Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

De Koran heeft een aantal bepalingen over het gebruik van geweld. Geweld mag alleen in uiterste noodzaak gebruikt worden als een vorm van zelfverdediging. Hierbij moet men voorkomen dat men te ver gaat en dat onschuldigen getroffen worden.

Het is belangrijk om de betreffende verzen in de juiste context te lezen.





verbod om mensen te doden
6:151 … en dat jullie niemand mogen doden, dat heeft God verboden, behalve volgens het recht …

25:68 ... en die niemand doden, dat heeft God verboden, behalve volgens het recht …

Uit deze verzen blijkt de hoofdregel: het doden van een ander mens, gelovig of niet gelovig, is verboden. Twee uitzonderingen zijn: het geven van de doodstraf bij de vergelding van moord indien de nabestaanden de dader niet vergeven - vers 2:178, of in het uiterste geval de doodstraf voor degenen die gewelddadige chaos aanbrengen in de samenleving - vers 5:33. In beide gevallen moet dit via een rechter geregeld worden.





voorwaarden voor het gebruik van geweld
De Koran stelt ondermeer deze regels met betrekking tot oorlog en vrede:

2:190 En bestrijdt op de weg van God hen die jullie bestrijden, maar begaat geen overtredingen, God bemint de overtreders niet.

Uit bovenstaand vers blijkt dat georganiseerd geweld alleen is toegestaan in het geval van zelfverdediging, verder stelt het vers dat men bij het gebruik van geweld niet te ver mag gaan.

2:191 Doodt/bestrijdt hen waar jullie hen aantreffen en verdrijft hen waarvandaan zij jullie verdreven hebben. Verzoeking is erger dan het doden …

De vertaling bestrijden is in overeenstemming met bijvoorbeeld vers 8:67, waarin staat dat in geval van strijd tegenstanders gevangen genomen mogen worden. De strijd kan verschillende niveaus van geweld hebben. In het uiterste geval is het doden niet verboden, maar uit het feit dat het nemen van gevangenen is geregeld door de Koran blijkt dat indien mogelijk, het beter is om krijgsgevangenen te nemen in plaats van te doden.

2:192 Maar als zij ophouden dan is God vergevend en barmhartig.

2:193 Strijdt tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst alleen aan God is toegewijd (dus dat de gelovigen vrij zijn om hun samenleving volgens de Koran in te richten) Als zij ophouden, dan geen vergelding meer, behalve tegen de onrechtplegers.

22:39-40 Aan hen die bestreden worden is het toegestaan (te strijden) omdat hun onrecht is aangedaan, God heeft de macht om hen te helpen die zonder recht uit hun woningen verdreven zijn alleen maar omdat zij zeggen: onze Heer is God en als God de mensen elkaar niet had laten weerhouden dan waren kloosters, kerken, synagogen en moskeeën waarin de naam van God vaak genoemd wordt zeker verwoest …

Uit deze verzen blijkt dat men alleen vechten mag tegen de personen die aan de strijd deelnemen. Terrorisme waarbij geweld of dreiging uitgeoefend wordt tegen mensen die niet aan de strijd deelnemen is niet door de Koran toegestaan.

Uit vers 22:40 blijkt dat de gebedshuizen van mensen met een ander geloof gerespecteerd moeten worden, het mogen doden van mensen met een ander geloof is verboden door de Koran, vers 6:151 en 25:68. Vers 6:108 ondersteund verder de verdraagzaamheid ten aanzien van andere geloven.



8:61 En als zij vrede zoeken zoek dat dan ook …

Uit dit vers blijkt dat men iedere kans op vrede moet aannemen om geweld te kunnen vermijden, een duidelijk bewijs dat alleen in het geval van zelfverdediging geweld gebruikt mag worden.





vergelding
Verzen 2:178 en 5:45 worden wel eens misbruikt door terroristen om onrecht te plegen. Maar dit vers heeft alleen betrekking op het straffen van de dader in geval van moord.

2:178 Jullie die geloven, aan jullie is voorgeschreven te vergelden bij moord, een vrije voor een vrije, een slaaf voor een slaaf, en een vrouw voor een vrouw. Als iemand iets wordt kwijtgescholden door zijn broeder dan moet de invordering in redelijkheid en de afdoening aan hem op juiste wijze gebeuren.

Dus de vergelding door middel van de doodstraf bij moord is onder voorwaarden mogelijk bij alle soorten personen. Er is geen verschil tussen sociale klasse of geslacht: voor alle soorten van daders - vrije personen, slaven, mannen en vrouwen geldt dezelfde regel. Maar het vers stelt dat een financiële compensatie mogelijk is.

5:45 Wij hebben hun (het Joodse volk) daarin voorgeschreven: leven om leven, oog om oog, neus om neus, oor om oor en tand om tand, ook voor verwondingen is er een vergelding. Als iemand het dan als aalmoes kwijtscheldt dan geldt dat voor hem als verzoening …

Uit dit vers blijkt dat een regeling door een financiële compensatie beter is dan letterlijke vergelding.

Deze beide regels gelden niet voor een grootschalig conflict maar zijn bepalingen van strafrecht waarbij het om individuen gaat. Het is zeker niet zo dat men aan bloedwraak mag doen of tijdens een oorlog uit wraak of als tactiek personen mag doden of verwonden die geen agressor zijn.





zelfmoordaanslagen
De Koran verbiedt het dat mensen zichzelf opzettelijk doden.

4:29 Jullie die geloven … dood niet jullie zelf.

Dit vers maakt duidelijk dat terroristen die zichzelf tijdens een actie opzettelijk doden om daarmee anderen te treffen tegen een basisregel van de Koran ingaan.



-------------------------------------------------------------------------



Voorbeelden van door mensen toegevoegde regels die niet in overeenstemming met de Koran zijn - bidaa





het doden van anders-gelovigen
In het kader van een oorlog is geweld alleen toegestaan tegen degenen die behoren tot de aanvallende partij, zolang er dreiging van hen uitgaat – vers 2:190, 8:61.

Buiten het kader van een oorlog verbiedt de Koran het doden van mensen: gelovig, anders-gelovig of niet-gelovig, behalve in geval van een juridische sanctie: tegen een moordenaar – vers 2:178, 5:45 en in het uiterste geval tegen degene die gewelddadige chaos in de samenleving brengt – vers 5:33.





De 72 maagden-beloning

In de Koran is geen bewijs te vinden voor de aanname dat een zelfmoordterrorist beloond gaat worden in het hiernamaals. De door mensen verzonnen beloning van 72 maagden is respectloos ten opzichte van de vrouw in het algemeen. Verder heeft de zelfmoordterrorist mogelijk twee regels van de Koran overtreden, het verbod op zelfmoord van vers 4:29 en het verbod op het doden van personen die niet bij de strijd betrokken zijn, vers 6:151, 2:190.

Ik volg het Soennisme. De andere stromingen horen niet bij de islam. =)
Laatst gewijzigd door Dutchy op za jun 01, 2013 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

xplosive schreef:
Dutchy schreef:Hoi, ik ben sinds kort bekeerd. Ik kom uit een ongelovig gezin, ik was extreem tegen de islam en ik kon er niet tegen als ik iets hoorde over de islam. Ik dacht altijd : de islam zit vol met terroristen en is een gewelddadig geloof. (alhamdulilah is dat niet meer zo). Ik had in die tijd ook een meid in mijn klas die wel moslim was. Ik hoorde haar op een dag een zin uit de quran reciteren en ik voelde een rare steek in mijn hart. Ook werd ik rustig terwijl mijn verstand iets anders zei. Ze praatte ook over bepaalde islamitische onderwerpen tijdens de pauze bij haar vriendinnen, wat mij meer aan het denken zette. Dus ik ging meer over de islam zoeken .... En daar kwam ik tot de conclusie dat de islam de enige ware religie is. Integendeel het is het geloof van de vrede!
En nu ben ik ook bereid om al jullie vragen te beantwoorden en de ware realiteit te laten zien ipv die van de media.

-Gelieve dit topic netjes en respectvol te houden. :victory:
Ik heb hierboven even wat taalkundige wijzigingen in je openingspost aangebracht. Ik vermoed dat de Nederlandse taal niet je moedertaal is. Klopt dat?

Mijn eerste vraag van mij als atheïst met betrekking tot de islam aan jou is hoe je het bestaan van een God (Allah) zoals die binnen de islam omschreven wordt kunt rijmen met de (dagelijkse) realiteit in deze wereld.

Als je beheersing van de Engelse taal vrij goed is, neem dan ook eens een kijkje in de Skeptic's Annotated Quran. Mogelijk dat er verdedigingen kunnen worden aangevoerd voor sommige van de daar aangeroerde punten, maar je zult van goede huize moeten komen om alle daar aangesneden punten te kunnen weerleggen.
Klopt, Ik ben half Israëlitisch en half Nederlands.
Bedankt!

De vertalingen van die site kloppen niet. Dat kan ik u alvast zeggen en sommige teksten kloppen totaal niet. Het lijkt net alsof het zelfverzonnen is. En nee ik heb hier ook de Quran naast mij liggen.
Spoiler! :
Antwoord:
Deze vraag werd ook aan de heilige profeet Mohammed (sallallahu aleyhi wa sallam) gesteld.

Allah heeft hierop surah Al-ighlaas geopenbaard en heeft de Profeet (v.z.m.h.) aanbevolen om deze vraag daarmee te beantwoorden. De heilige Profeet (v.z.m.h.) heeft daarna zijn ummah (volk) ook aanbevolen om deze vraag met Soerah al-Ighlaas te beantwoorden. In soerah al-ighlaas staat het volgende:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: Allah is de enige.

2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.

We zullen ook een aantal voorbeelden geven waarbij het duidelijk wordt dat deze vraag eigenlijk een overbodige vraag is.

Voorbeeld 1:

Denk aan een trein die uit tien wagons bestaat. Elke wagon wordt gesleept door de wagon ervoor. Uiteindelijk kom je bij de machinist terecht die de trein bestuurt. Dan is de vraag: ‘’Door wie wordt de machinist dan meegesleept’’ een onlogische beredenering, want de machinist heeft daar geen behoefte aan. De machinist bestuurt de trein met zijn eigen kennis en wil.

Voorbeeld 2:

We stellen de volgende vraag: ‘’Hoe wordt een auto gemaakt?’’

Dan is het antwoordt daarop: ‘’Middels een autofabriek’’.

De volgende vraag is dan : ‘’Hoe wordt een autofabriek gemaakt?’’

Hierop laten we diegene zien waar al de apparatuur van de fabriek vandaan komt en hoe hij wordt gemaakt. Deze vraag gaat tot een bepaald punt door en uiteindelijk zul je tot de kennis, wil en macht van een persoon terechtkomen, want deze vraag kan niet eindeloos doorgaan.

Voorbeeld 3:

- De soldaat krijgt bevel van de korporaal

- De korporaal krijgt bevel van de sergeant

-De sergeant krijgt bevel van de adjudant enzovoorts.

Uiteindelijk kom je bij de koning en dan kan niet de vraag gesteld worden: ‘’ Van wie krijgt de koning een bevel?’’, omdat de koning dat vanuit zichzelf doet en niemand hem kan bevelen om iets te doen omdat hij de hoogste positie bekleed.

Al concluderend:

Uit deze voorbeelden blijkt dan ook dat Allah geen schepper kan hebben omdat Hij de Almachtige en de Alwijze is. Als Allah geschapen zou zijn, zou Hij geen Allah kunnen zijn, omdat dat niet past bij de eigenschap van Allah. Een persoon die iemand boven zich heeft, kan geen Almachtige en Alwijze zijn.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef:
Klopt, Ik ben half Israëlitisch en half Nederlands.
Bedankt!
Kijk eens, met alle respect, maar dat geloof ik niet. :smile4: Je mag niet jokken van Islam. Dat weet je toch ? : nono3:

Het is Israëlietisch Weekblad.....of Israëlietisch kerkgenootschap enz, enz...Maar een half Jood is half Israëlisch.

Maar mijn beste...wat jij doet is niet in discussie gaan, maar wat jij doet is een halve Koran op het forum plaatsen. En als jij van mening bent dat de Koran en Islam niet extreem zijn, en hier zieltjes wil winnen dan moet jij zeker niet soera 9 de aller laatste en strengste soera quoten , maar dan moet jij beginnen met de zachte verzen die Mohammed gegeven heeft toen hij nog maar een handje vol volgelingen had en nog niet zo extreem was.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef:
Klopt, Ik ben half Israëlitisch en half Nederlands.
Bedankt!
Kijk eens, met alle respect, maar dat geloof ik niet. :smile4: Je mag niet jokken van Islam. Dat weet je toch ? : nono3:

Het is Israëlietisch Weekblad.....of Israëlietisch kerkgenootschap enz, enz...Maar een half Jood is half Israëlisch.

Maar mijn beste...wat jij doet is niet in discussie gaan, maar wat jij doet is een halve Koran op het forum plaatsen. En als jij van mening bent dat de Koran en Islam niet extreem zijn, en hier zieltjes wil winnen dan moet jij zeker niet soera 9 de aller laatste en strengste soera quoten , maar dan moet jij beginnen met de zachte verzen die Mohammed gegeven heeft toen hij nog maar een handje vol volgelingen had en nog niet zo extreem was.
Ik lieg niet, mijn nederlands is niet mijn beste kant.
Nee dat wil ik niet ik wil alleen laten zien dat de islam totaal geen gewelddadige geloof is. Wat mij betreft mogen jullie ongelovig blijven. Dat is niet eens 1/5 deel van de Qoraan. U wilde toch bewijs? Dat heb ik u ook laten zien dmv de qoraan? En het zijn meerdere soera's =).Welke laatste regels geef ze eens? Hij is niet extreem, extreem is wat er in Afghanistan is dat is extreem totaal verkeerd. Maar kunt u antwoorden op mijn antwoord a.u.b?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef: Ik lieg niet, mijn nederlands is niet mijn beste kant.
Nee dat wil ik niet ik wil alleen laten zien dat de islam totaal geen gewelddadige geloof is. Wat mij betreft mogen jullie ongelovig blijven. Dat is niet eens 1/5 deel van de Qoraan. U wilde toch bewijs? Dat heb ik u ook laten zien dmv de qoraan? En het zijn meerdere soera's =).Welke laatste regels geef ze eens? Hij is niet extreem, extreem is wat er in Afghanistan is dat is extreem totaal verkeerd. Maar kunt u antwoorden op mijn antwoord a.u.b?
Oke Dutchy. Ik geloof je. Sorry dat ik even aan je twijfelde. Straks ga ik je post beantwoorden. Heb even geduld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef: Ik lieg niet, mijn nederlands is niet mijn beste kant.
Nee dat wil ik niet ik wil alleen laten zien dat de islam totaal geen gewelddadige geloof is. Wat mij betreft mogen jullie ongelovig blijven. Dat is niet eens 1/5 deel van de Qoraan. U wilde toch bewijs? Dat heb ik u ook laten zien dmv de qoraan? En het zijn meerdere soera's =).Welke laatste regels geef ze eens? Hij is niet extreem, extreem is wat er in Afghanistan is dat is extreem totaal verkeerd. Maar kunt u antwoorden op mijn antwoord a.u.b?
Oke Dutchy. Ik geloof je. Sorry dat ik even aan je twijfelde. Straks ga ik je post beantwoorden. Heb even geduld.
Is goed ik wacht.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Schepsel »

Waarom zou je je als vrouw bekeren tot de islam?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Schepsel schreef:Waarom zou je je als vrouw bekeren tot de islam?
Omdat dit is de ware geloof voor mij, Het komt denk ik door alle invloeden van buitenaf (ik was er zelf extreem tegen maar nadat meisje begon ik eriets voor te voelen..) en ik voel me erg aangetrokken tot het geloof. Waardoor ik ook meer ben gaan zoeken. ik krijg altijd steken in mijn hart wanneer ik de qoraan hoor en huil ook zomaar zonder dat ik weet waarom? De status van een vrouw in de islam is erg hoog . Verder is het een respectvolle geloof, een prachtige geloof. Dus zeker geen gewelddadige geloof!

ik heb ook een vraag voor u... Waarom zou ik als vrouw me niet kunnen bekeren?
Laatst gewijzigd door Dutchy op za jun 01, 2013 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Eerlijk voelen jullie niks? :'')


Ik krijg er spontaan tranen van en een goed gevoel... :heart:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Pilgrim »

Dutchy schreef:Eerlijk voelen jullie niks? :'')
Ik voel een hoop irritatie, ergernis en bezorgdheid over de toekomst van Europa. :unhappy:

Ik snap niet dat mensen gevoelig zijn voor dit bedrog.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Pilgrim schreef:
Dutchy schreef:Eerlijk voelen jullie niks? :'')
Ik voel een hoop irritatie, ergernis en bezorgdheid over de toekomst van Europa. :unhappy:

Ik snap niet dat mensen gevoelig zijn voor dit bedrog.
Hoezo? Het is een geweldige geloof, het heeft niks met geweld te maken, dit geloof bestaat alleen uit liefde
Dit is precies wat ik eerst ook dacht. Maar nu weet ik wel beter veel beter!
Dit is geen bedrog dit is de waarheid ;)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Pilgrim »

Eerlijk voel je niks? :'')



Ik krijg er spontaan tranen van en een goed gevoel... :heart:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Pilgrim schreef:Eerlijk voel je niks? :'')



Ik krijg er spontaan tranen van en een goed gevoel... :heart:
Gelieve mijn topic te verlaten.
Blijkbaar kun je niet begrijpend lezen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Pilgrim »

[icon_lol.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Je geeft niet eens antwoord op mijn vraag. [icon_lol.gif]

Triest geval. icon_wave.gif
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Pilgrim »

Dutchy schreef:Je geeft niet eens antwoord op mijn vraag. [icon_lol.gif]

Triest geval. icon_wave.gif
Hoezo? Ik heb toch antwoord gegeven. Ik zei dat ik een hoop irritatie, ergernis en bezorgdheid over de toekomst van Europa voelde bij het zien van je filmpje. :sly7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Schepsel »

Dutchy schreef:
Schepsel schreef:Waarom zou je je als vrouw bekeren tot de islam?
Omdat dit is de ware geloof voor mij, Het komt denk ik door alle invloeden van buitenaf (ik was er zelf extreem tegen maar nadat meisje begon ik eriets voor te voelen..) en ik voel me erg aangetrokken tot het geloof. Waardoor ik ook meer ben gaan zoeken. ik krijg altijd steken in mijn hart wanneer ik de qoraan hoor en huil ook zomaar zonder dat ik weet waarom? De status van een vrouw in de islam is erg hoog . Verder is het een respectvolle geloof, een prachtige geloof. Dus zeker geen gewelddadige geloof!

ik heb ook een vraag voor u... Waarom zou ik als vrouw me niet kunnen bekeren?
Ik laat de standaardverhalen over mishandeling en dat de vrouw dommer is en blablabla maar achterwege. Wat me met name ook heel erg afstoot is het volgende:

Alles is zó overspannen, en zó overtrokken, en oversekst, en moeizaam, en moeilijk.
Beetje op skype chatten (over heel brave en normale onderwerpen) met een jongen die niet je man is en niet je directe familie? Zondig! Obsceen! Enz.

Een keer gewoon voor het LEUKE met iemand afspreken om met totaal niet seks-gerelateerde redenen wat thee te drinken of wat dan ook? Ondenkbaar.

Om hele normale dingen wordt, kortom, zo overspannen en moeizaam en zielig gedaan... zo'n starre, on-spontane leefwijze. Een hand geven... FOEI. Iemand te lang aankijken... HOERIG.

Op vakantie gaan, alleen of met een vriendin? NEEEEEEE. Kan niet. Je kan zelfs niet je huis uit, alleen voor noodzakelijke dingen. Want *stel je voor*, het doembeeld kan zo zijn, dat... dat.... ze een man een hand geeft! Of.... aankijkt! :ohmy2:

Daar zit je dan, je kan niet voor de lol naar buiten, je kan niet even gewoon leuk gezellig met een jongen praten, en als je dat wel doet, heb je het gevoel dat je ranzig bezig bent. En anders moet er iemand met je mee om te voorkomen dat je viezigheden uithaalt.

Je haar los. Je kleden naar het zomerse seizoen. Bah bah bah. Obsceen. Vulgair. Zondig. Kijk, wij vinden het hier abnormaal om poedelnaakt te lopen zo buiten, dat vinden we ongepast.
Het lijkt me zó gek als zelfs je schouders of je armen of gewoon je haar ''ongepast'' is. Maar bij moslims is dat dus zo, en dat vind ik bijna ziekelijk. Zoals dat star en moeizaam en overtrokken daarmee omgaat. Als elke omgang tussen man en vrouw verwordt tot zonde of ''aaaah omg nee die gaan vast seksen''.

Daarop voortbouwend:
Bij de moslims worden vrouwen steeds weggemoffeld, verstopt, verborgen en thuisgehouden. In de moskee mogen ze lekker achter een scherm zitten. Ze mogen sowieso niet naar buiten zonder ingepakt te zijn. Gezicht verborgen? Helemáál toppie. Ze zijn een soort zwarte stoffen dingen, en ze zijn soort van verstopt achter zichzelf. Ze moeten gescheiden (man-vrouw) naar het theater, moeten eigenlijk onzichtbaar zijn, of alleen herkenbaar als een stofgeval. Altijd moeten ze zich verbergen, achter schermen zitten, muren, enz! Is dat nou fijn? Leuk?

Doen ze dat niet, dan is het weer SEKS en ZONDE. Zo dwangmatig, star en verknipt. Doet beetje OCD aan eigenlijk!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Pilgrim »

Je voelt je kennelijk om de een of andere reden aangetrokken tot de Islam. Maar waarom eigenlijk? Maakt het gegeven dat je je aangetrokken voelt van Mohammed een echte profeet? Natuurlijk niet! Je doet me denken aan mensen die zich tot de een of andere sekte aangetrokken voelen en gelijk denken dat die sekte daardoor de waarheid in pacht heeft. Mohammed was een valse profeet en de Islam is van a tot z bedrog en een gevaar voor onze vrijheid en de beschaving in het algemeen. Er is niets in de Islam waaruit enige waarheid blijkt. Mohammed was een analfabeet en vanuit allerlei brokstukken uit het Jodendom, het Christendom en het Zoroastrische geloof brouwde hij zijn Islam. De Koran zit daarom ook vol met fouten. Zo wordt Maria, de moeder van Jezus, bijvoorbeeld verwart met Mirjam de zuster van Aäron.

Het eerste wat me eigenlijk aan Mohammed opviel is dat hij helemaal niet lijkt op een klassieke profeet, nog in zijn gedrag, nog in zijn boodschap. Die echte profeten waren Joodse zieners die een teruggetrokken bestaan hadden en politieke macht meden. Dat zien we niet terug bij Mohammed. Hij werd een machthebber van een groot rijk, had sluipmoordenaars in dienst om critici en politieke tegenstanders (vooral Joden en zelfs zwangere vrouwen en jonge meisjes) te vermoorden, stond toe dat zijn soldaten gevangen genomen vrouwen verkrachtten, nadat hij hun mannen vermoord had, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in (voor Joden en Christenen) die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego. Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd. Ook heeft hij alle mannen van de Joodse stam Banu Quraiza laten onthoofden, nadat ze zich al hadden overgegeven, en hun vrouwen en kinderen in slavernij gevoerd. Aan die onthoofdingen heeft hij zelf deelgenomen. Andere Arabische stammen troffen vaak hetzelfde lot. Om een voorbeeld te geven van deze veroveringen geef ik je hierbij een link naar een filmpje over het lot van de stam Banu Fasarah en de gruwelijke dood van hun vrouwelijk leider.



Van zijn zogenaamde profetieën kwam trouwens niets uit. Mohammed voorspelde bijvoorbeeld dat de wereld 500 jaar na zijn komst zou vergaan en dat de verovering van Constantinopel spoedig zou plaatsvinden en de komst van de Djaddjal (Antichrist) kort na de val van Constantinopel. Constantinopel werd pas overgenomen door de moslims in mei 1453 na Christus (ver voorbij de periode dat de wereld zou vergaan!) en van een Djaddal was geen sprake. Op zijn sterfbed heeft Mohammed trouwens alle Joden en Christenen vervloekt (Boechari 1: 427).

De Islam is niet veel meer dan de ideologie van tirannieke veroveraar die deze ideologie gebruikte om een groot rijk aan een te smeden, eigenijk wel een beetje vergelijkbaar met het nationaal-socialisme. Twee elementen maken de Islam gevaarlijk:
1. Aanzetten tot haat tegen Christenen, Joden en ongelovigen (respectievelijk “zwijnen, apen en demonen”; soera 5 vers 60). De koran is waarschijnlijk het meest antisemitische boek ter wereld;
2. Totalitair karakter.

Wat het totalitaire karakter betreft. Moslims streven naar een islamitische staat. Als Nederland een islamitische staat wordt zijn er voor niet-moslims de volgende opties:
1. moslim worden;
2. vluchten (alleen in vroeg stadium met achterlating van bezit);
3. dhimmi worden (2e rangsburgerschap; dit geldt alleen voor Joden en Christenen). Als dhimmi heb je minder rechten en sta je bloot aan vernederingen door moslims en moet je ook beschermingsbelasting betalen;
4. liquidatie.

De Islam is dus gewoon bedrog! Ik wil je er verder op wijzen dat er elke vijf minuten een Christen vermoord wordt door een moslim. Als je Hindoes en anderen meerekent is het om de drie minuten. ieder jaar vallen er door moslimextremisten al meer doden dan door de Spaanse inquisitie gedurende zijn hele 350 jarige bestaan.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Schepsel schreef:
Dutchy schreef:
Schepsel schreef:Waarom zou je je als vrouw bekeren tot de islam?
Omdat dit is de ware geloof voor mij, Het komt denk ik door alle invloeden van buitenaf (ik was er zelf extreem tegen maar nadat meisje begon ik eriets voor te voelen..) en ik voel me erg aangetrokken tot het geloof. Waardoor ik ook meer ben gaan zoeken. ik krijg altijd steken in mijn hart wanneer ik de qoraan hoor en huil ook zomaar zonder dat ik weet waarom? De status van een vrouw in de islam is erg hoog . Verder is het een respectvolle geloof, een prachtige geloof. Dus zeker geen gewelddadige geloof!

ik heb ook een vraag voor u... Waarom zou ik als vrouw me niet kunnen bekeren?
Ik laat de standaardverhalen over mishandeling en dat de vrouw dommer is en blablabla maar achterwege. Wat me met name ook heel erg afstoot is het volgende:

Alles is zó overspannen, en zó overtrokken, en oversekst, en moeizaam, en moeilijk.
Beetje op skype chatten (over heel brave en normale onderwerpen) met een jongen die niet je man is en niet je directe familie? Zondig! Obsceen! Enz.

Een keer gewoon voor het LEUKE met iemand afspreken om met totaal niet seks-gerelateerde redenen wat thee te drinken of wat dan ook? Ondenkbaar.

Om hele normale dingen wordt, kortom, zo overspannen en moeizaam en zielig gedaan... zo'n starre, on-spontane leefwijze. Een hand geven... FOEI. Iemand te lang aankijken... HOERIG.

Op vakantie gaan, alleen of met een vriendin? NEEEEEEE. Kan niet. Je kan zelfs niet je huis uit, alleen voor noodzakelijke dingen. Want *stel je voor*, het doembeeld kan zo zijn, dat... dat.... ze een man een hand geeft! Of.... aankijkt! :ohmy2:

Daar zit je dan, je kan niet voor de lol naar buiten, je kan niet even gewoon leuk gezellig met een jongen praten, en als je dat wel doet, heb je het gevoel dat je ranzig bezig bent. En anders moet er iemand met je mee om te voorkomen dat je viezigheden uithaalt.

Je haar los. Je kleden naar het zomerse seizoen. Bah bah bah. Obsceen. Vulgair. Zondig. Kijk, wij vinden het hier abnormaal om poedelnaakt te lopen zo buiten, dat vinden we ongepast.
Het lijkt me zó gek als zelfs je schouders of je armen of gewoon je haar ''ongepast'' is. Maar bij moslims is dat dus zo, en dat vind ik bijna ziekelijk. Zoals dat star en moeizaam en overtrokken daarmee omgaat. Als elke omgang tussen man en vrouw verwordt tot zonde of ''aaaah omg nee die gaan vast seksen''.

Daarop voortbouwend:
Bij de moslims worden vrouwen steeds weggemoffeld, verstopt, verborgen en thuisgehouden. In de moskee mogen ze lekker achter een scherm zitten. Ze mogen sowieso niet naar buiten zonder ingepakt te zijn. Gezicht verborgen? Helemáál toppie. Ze zijn een soort zwarte stoffen dingen, en ze zijn soort van verstopt achter zichzelf. Ze moeten gescheiden (man-vrouw) naar het theater, moeten eigenlijk onzichtbaar zijn, of alleen herkenbaar als een stofgeval. Altijd moeten ze zich verbergen, achter schermen zitten, muren, enz! Is dat nou fijn? Leuk?

Doen ze dat niet, dan is het weer SEKS en ZONDE. Zo dwangmatig, star en verknipt. Doet beetje OCD aan eigenlijk!
Sorry volgens mij heeft u dit voor niets getypt? omdat dit totaal niet klopt. Ik ga je nu alles uitleggen:
Op een dag zaten een Sheikh en zijn vrouw in Hijab met een niet-Muslim samen op de trein.
De niet-Muslim vroeg aan de Sheikh:
“Waarom bedekken jullie je vrouw van kop tot teen?”
De Sheikh dacht na …

Ineens nam hij een stuk fruit uit zijn zak en sneed het met zijn mes in twee. De Sheikh vroeg aan de niet-Muslim: “Weet je wat dit is?” De niet-Muslim reageerde: “Hmmm… mjam mjam… Ja dat weet ik. Het is fruit.” Daarop antwoordde de Sheikh: “Neen, dit is mijn fruit. Terwijl het in mijn zak zat, kreeg je er niet het water van in de mond. Maar meteen toen ik het uithaalde en opensneed, wilde je het proeven. Zo is het ook met een vrouw die van top tot teen bedekt is: Niemand denkt aan haar. Maar wanneer ze haar Hijab verwijdert, zal iedereen naar haar verlangen.”
En de meeste doen het uit hun eigen wil, Wat ook hoort, Je dient een vrouw niet te dwingen dat hoort niet bij de islam! Dat zijn de extremisten, Wat de islam niet wilt hebben!

Enkele feiten met betrekking tot de vrouw

Niemand ontkent dat de vrouw in de loop der tijd veel heeft geleden. Sterker nog, de vrouw heeft als zondebok moeten fungeren binnen vele beschavingen. Er werden her en der zelfs bijeenkomsten gehouden om de ware aard van de vrouw te onderzoeken. Dit gegeven is een smet op het blazoen van de mensheid. Er is immers geen beschaving geweest of deze heeft de vrouw onderdrukt en allerlei vormen van leed toegebracht.

Zo werd een vrouw in het verleden in het water gegooid wanneer zij haar man niet gehoorzaamde en bezat de man het recht om zijn vrouw te verkopen. In andere beschavingen werd een vrouw, wanneer zij beschuldigd werd van ontucht, in de rivier gegooid. Als zij vervolgens verdronk werd ze schuldig geacht en anders vrijgesproken. Dit is slechts een aantal voorbeelden waaruit opgemaakt kan worden hoe de vrouw in het verleden werd behandeld.

Enkele uitspraken

Zelfs filosofen, die de meeste mensen hoog in het vaandel hebben, die van grote invloed waren op de geschiedenis en waarvan de leer tot vandaag de dag wordt gedoceerd aan allerlei universiteiten, hebben zich schuldig gemaakt aan de meest verschrikkelijke uitspraken over de vrouw. Zo heeft de welbekende filosoof Aristoteles (384-322 v.Chr.), die als vader der filosofen wordt beschouwd, gezegd:

“De vrouw voor een man is te verglijken met slavin en haar meester, en is te verglijken met handwerk en rationeel werk, en met een barbaar en een Griek. De vrouw is een minderwaardige man die is achtergebleven op de tree van ontwikkeling.”1

Schopenhauer(1788-1860) heeft gezegd:

“Zij (vrouwen) zijn geschikt voor het functioneren als verpleegsters en leraressen in onze vroege jeugd, gezien het feit dat zij zelf kinderachtig, onbeduidend en kortzichtig zijn; in één zin zijn ze zelf grote kinderen gedurende hun hele leven. Zij zijn een ondermaatse, smal geschouderd, breedheupig en kortbenig ras, zij hebben geen geschikte kennis en hebben geen genialiteit.”2

Een andere bekende filosoof Friedrich Nietzsche (1844-1900) heeft op zijn beurt gezegd:

"De vrouw heeft zoveel om zich voor te schamen; er steekt zoveel pedanterie, zoveel oppervlakkigheid, zoveel bedilzucht, kleinzielige aanmatiging, bandeloosheid en onbescheidenheid in de vrouw, die tot dusver nog het best in bedwang werd gehouden en werd beheerst door de vrees voor de man."3

Voor de komst van de Islam plachten de Arabieren hun dochters levend te begraven uit vrees voor schande en oneer. Kleine meisjes hielpen nietsvermoedend mee met het graven van hun eigen grafkuil en veegden het zweet van het voorhoofd van hun vaders. Over hen zegt de Koran (interpretatie van de betekenis):

“En wanneer het levend begraven meisje gevraagd wordt. Voor welke zonde zij gedood werd.”
(Soerat at-Takwier: 8-9)

De sporen van vrouwenonderdrukking kunnen nog steeds bezichtigd worden in allerlei burgerlijke wetboeken die in het verleden opgesteld zijn door landen die vandaag de dag de durf hebben om de Islam van vrouwenonderdrukking te betichten. Zo lezen wij in het oude BW, welke gedurende de 19e eeuw in Nederland nog van toepassing was, dat de vrouw gelijkgesteld werd aan een minderjarige en een handelingsonbekwame.

En toen kwam de Islam

De Islam is gekomen om de vrouw te bevrijden van deze onderdrukking en terreur, en tegen de algehele mensheid te zeggen (interpretatie van de betekenis):

“En voor hen (de vrouwen) zijn er rechten overeenkomstig hun plichten.”
(Soerat al-Baqarah: 228)

De Islam is gekomen om tegen de man te zeggen (interpretatie van de betekenis):

“En behandel hen op een goede wijze en mochten jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.”
(Soerat an-Nisaa’: 19)

En (interpretatie van de betekenis):

“Laat hen (gedurende de wachttijd) wonen zoals jullie wonen, naar jullie vermogen en kwelt hen niet om hen in het nauw te drijven.”
(Soerat at-Talaaq: 6)

En (interpretatie van de betekenis):

“En geeft hun (de vrouwen) van de rijkdom die Allah jullie gaf.”
(Soerat an-Noer: 33)

En (interpretatie van de betekenis):

“Zij (vrouwen) zijn als kleding voor jullie en jullie zijn (als) kleding voor hen.”
(Soerat al-Baqarah: 187)

Onze Profeet (vrede zij met hem) is gekomen om de ware positie van de vrouw uit de doeken te doen. Toen hij (vrede zij met hem) werd gevraagd naar degene die het dichtst bij zijn hart lag, antwoordde hij onverwijld: “cAa’ishah!”

Ook heeft hij (vrede zij met hem) gezegd: “Wees goed voor jullie vrouwen!”
(al-Boekhaari en Moeslim)

En:

“De beste onder jullie is hij die zijn vrouwen goed behandelt en ik ben de beste onder jullie voor zijn vrouw!”
(at-Tirmidhi)

Desondanks

Desondanks hoor je soms dat er beweert wordt dat een moslimvrouw, die zich conform de Islamitische Voorschriften kleedt en gedraagt, onderdrukt wordt. Wie wordt er nou werkelijk onderdrukt?

Een vrouw die in allerlei reclamespots van producten wordt gebruikt die in negen van de tien gevallen niets met haar lichaam te maken hebben of een vrouw die als een koningin door iedereen wordt behandeld?

Een vrouw die zich genoodzaakt voelt om de prostitutie in te gaan om zichzelf te kunnen onderhouden of een vrouw die te allen tijde door haar mannelijke familieleden onderhouden dient te worden?

Uit een recent onderzoek van de Rutgers Nisso Groep, in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport blijkt dat maar liefst 12% van de Nederlandse vrouwen met seksueel geweld te maken hebben gehad4. Hier schuilt de werkelijke onderdrukking en minachting!

Conclusie

We hebben hierboven een schets gegeven van de positie van de vrouw buiten de Islam en daaropvolgend hebben we aangegeven hoe de Islam tegen vrouwen aankijkt. Tegen hen die nog steeds beweren dat de vrouw in de Islam onderdrukt, minacht en verwaarloosd wordt, zouden wij het volgende willen zeggen:

“De vrouw heeft in jullie beschavingen duizenden jaren moeten lijden. Het is dan ook niet vreemd dat jullie het vandaag de dag voor haar opnemen en haar rechten proberen te waarborgen. Daarentegen heeft de Islam van begin af aan de vrouw haar werkelijke waarde en status gegeven en haar rechten tot aan de Dag des Oordeels gewaarborgd!”

1. The story of Philosophy, Will Durant.
2. Zie: Henry Alphern's An Outline History of PhilosophyDurant's werk over Schopenhauer. en Russell's werk over Schopenhaueren
3. "Geschiedenis van de westerse filosofie", B.Russell, blz. 794
4. Rapport Seksuele gezondheid in Nederland 2009

icon_thumbup.gif

Tot slot:

Wat u daarnet opsomde dat hoort niet bij de islam! Dat hoort bij de extremisten en Allah vervloekt ze.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Schepsel »

Je neemt fenomenen (prostitutie, vrouw die onderhouden wordt door familie), weegt ze tegen elkaar af zonder enige context of logica, vergeet een hoop feiten die ermee te maken hebben en komt vervolgens met een conclusie. Als ik kijk naar wat een gering respect moslims hebben voor vrouwen en dan met name die zonder hoofddoek, heb ik het idee dat dat concept van ''respect voor de vrouw wegens verhulling'' nogal faalt in de praktijk.

Ik word wel uit gevraagd door random mensen, op straat ofzo. Dat is dan zo. Daar lijd ik minder van dan wanneer ik steeds ingepakt moet lopen denk ik, of me achter doeken, schermen en muren moet verschuilen. Die toestanden duren max 5 min oid... die doeken, muren enz constant. Ik voel me alleen *werkelijk* onveilig in van die buurten waar je ladingen moslims hebt die niet eens beleefd zijn. Ze zien ons als hoeren, en geven dat eigenlijk vrij onomwonden toe.

En dat met dat stuk fruit... als je niet tegen dat stuk fruit kan, moet je maar zelfbeheersing trainen? Waarom is een man geen stuk fruit? Waar is dan de mannenboerka? Of is het weer zo dat het de schuld is van het stuk fruit dat mensen het willen eten?
Een vrouw die in allerlei reclamespots van producten wordt gebruikt die in negen van de tien gevallen niets met haar lichaam te maken hebben of een vrouw die als een koningin door iedereen wordt behandeld?
Wat moeten ze dan gebruiken in die reclame? Een pratende pony?
Een vrouw die zich genoodzaakt voelt om de prostitutie in te gaan om zichzelf te kunnen onderhouden of een vrouw die te allen tijde door haar mannelijke familieleden onderhouden dient te worden?
De familie van genoeg mensen zit vol idioten. Waarom zou iemand liever niet zelfstandig willen zijn? Waarom MOET die familie dat betalen en doen, zodat zij afhankelijk blijft? Waarom is dat geen keuze?

En hier moeten vrouwen zelden de prostitutie in voor onderhoud... veelal worden ze gedwongen, en veelal door moslims. We hebben hier allerlei mogelijkheden om te voorkomen dat ze de prostitutie in MOETEN.

En je neemt 2 extremen en weegt ze af, alsof dat de enige opties zijn. ik ken genoeg niet-moslima's die kunnen eten maar die ook geen prostituee zijn!
Laatst gewijzigd door Schepsel op za jun 01, 2013 10:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Spoiler! :
Pilgrim schreef:Je voelt je kennelijk om de een of andere reden aangetrokken tot de Islam. Maar waarom eigenlijk? Maakt het gegeven dat je je aangetrokken voelt van Mohammed een echte profeet? Natuurlijk niet! Je doet me denken aan mensen die zich tot de een of andere sekte aangetrokken voelen en gelijk denken dat die sekte daardoor de waarheid in pacht heeft. Mohammed was een valse profeet en de Islam is van a tot z bedrog en een gevaar voor onze vrijheid en de beschaving in het algemeen. Er is niets in de Islam waaruit enige waarheid blijkt. Mohammed was een analfabeet en vanuit allerlei brokstukken uit het Jodendom, het Christendom en het Zoroastrische geloof brouwde hij zijn Islam. De Koran zit daarom ook vol met fouten. Zo wordt Maria, de moeder van Jezus, bijvoorbeeld verwart met Mirjam de zuster van Aäron.

Het eerste wat me eigenlijk aan Mohammed opviel is dat hij helemaal niet lijkt op een klassieke profeet, nog in zijn gedrag, nog in zijn boodschap. Die echte profeten waren Joodse zieners die een teruggetrokken bestaan hadden en politieke macht meden. Dat zien we niet terug bij Mohammed. Hij werd een machthebber van een groot rijk, had sluipmoordenaars in dienst om critici en politieke tegenstanders (vooral Joden en zelfs zwangere vrouwen en jonge meisjes) te vermoorden, stond toe dat zijn soldaten gevangen genomen vrouwen verkrachtten, nadat hij hun mannen vermoord had, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in (voor Joden en Christenen) die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego. Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd. Ook heeft hij alle mannen van de Joodse stam Banu Quraiza laten onthoofden, nadat ze zich al hadden overgegeven, en hun vrouwen en kinderen in slavernij gevoerd. Aan die onthoofdingen heeft hij zelf deelgenomen. Andere Arabische stammen troffen vaak hetzelfde lot. Om een voorbeeld te geven van deze veroveringen geef ik je hierbij een link naar een filmpje over het lot van de stam Banu Fasarah en de gruwelijke dood van hun vrouwelijk leider.



Van zijn zogenaamde profetieën kwam trouwens niets uit. Mohammed voorspelde bijvoorbeeld dat de wereld 500 jaar na zijn komst zou vergaan en dat de verovering van Constantinopel spoedig zou plaatsvinden en de komst van de Djaddjal (Antichrist) kort na de val van Constantinopel. Constantinopel werd pas overgenomen door de moslims in mei 1453 na Christus (ver voorbij de periode dat de wereld zou vergaan!) en van een Djaddal was geen sprake. Op zijn sterfbed heeft Mohammed trouwens alle Joden en Christenen vervloekt (Boechari 1: 427).

De Islam is niet veel meer dan de ideologie van tirannieke veroveraar die deze ideologie gebruikte om een groot rijk aan een te smeden, eigenijk wel een beetje vergelijkbaar met het nationaal-socialisme. Twee elementen maken de Islam gevaarlijk:
1. Aanzetten tot haat tegen Christenen, Joden en ongelovigen (respectievelijk “zwijnen, apen en demonen”; soera 5 vers 60). De koran is waarschijnlijk het meest antisemitische boek ter wereld;
2. Totalitair karakter.

Wat het totalitaire karakter betreft. Moslims streven naar een islamitische staat. Als Nederland een islamitische staat wordt zijn er voor niet-moslims de volgende opties:
1. moslim worden;
2. vluchten (alleen in vroeg stadium met achterlating van bezit);
3. dhimmi worden (2e rangsburgerschap; dit geldt alleen voor Joden en Christenen). Als dhimmi heb je minder rechten en sta je bloot aan vernederingen door moslims en moet je ook beschermingsbelasting betalen;
4. liquidatie.

De Islam is dus gewoon bedrog! Ik wil je er verder op wijzen dat er elke vijf minuten een Christen vermoord wordt door een moslim. Als je Hindoes en anderen meerekent is het om de drie minuten. ieder jaar vallen er door moslimextremisten al meer doden dan door de Spaanse inquisitie gedurende zijn hele 350 jarige bestaan.
Weetje jij bent ontwetend. Ja dat kon ik ook over mezelf zeggen. Daar klopt niets van, echt niets.
Geloof me maat je gaat later spijt krijgen zoals ik die heb gekregen.
Ga eens meer verdiepen in de hadith, de soennah en de qoraan. Daar staat duidelijk dat geweld tegen de islam is en ten 2de Maryam en Iesa (Jezus) Hadden een belangrijke rol in de islam. Er is zelfs een hele surah over haar terwijl je dat niet eens in de bijbel hebt en iesa wordt meerdere keren genoemd zelfs meer dan Mohammed (vmzh).

AMSTERDAM - Als mensen languit op hun rug liggen, reageert hun brein minder heftig op beledigingen. Dat zou blijken uit een nieuw Amerikaans onderzoek.

Wetenschappers aan Texas A&M University lieten een groot aantal proefpersonen een betoog schrijven over een gevoelig onderwerp, zoals abortus of roken in publieke ruimtes.
Na de schrijfopdracht werden er elektroden op de hoofden van de deelnemers geplaatst om een EEG van hun hersenen te maken. Ondertussen werd er een opname afgespeeld van een man die hun betoog belachelijk maakte.

Hersenactiviteit
Sommige proefpersonen hoorden die beoordeling zittend aan, anderen moesten op hun rug gaan liggen.
Uiteindelijk gaven alle proefpersonen aan dat ze zich kwaad en beledigd voelden door het commentaar. Maar uit het EEG bleek dat vooral de mensen die rechtop zaten een verhoogde mate van activiteit vertoonden in een hersengebied dat wordt aangeduid als de rechter prefrontale cortex.
De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Psychological Science.

Houding
Verhoogde activiteit in de prefrontale cortex wordt door wetenschappers al langer geassocieerd met woede en agressiviteit.
Bij liggende proefpersonen was het betreffende hersengebied veel minder actief tijdens het experiment. De onderzoekers vermoeden daarom dat een liggende positie mogelijk een kalmerende invloed heeft op de manier waarop het menselijk brein omgaat met emoties.

Aanval
“Het is onbekend hoe groot het effect precies is”, verklaart hoofdonderzoeker Eddie Harmon-Jones in het Britse tijdschrift New Scientist. “Maar deze studie suggereert dat we verder moeten onderzoeken of de positie van het lichaam invloed heeft op ons denken.”
“Als je rechtop zit ben je mogelijk meer geneigd om de aanval te kiezen”, aldus Harmon-Jones. “In rusthouding ben je misschien eerder geneigd tot overdenking.”

Aboe Dharr verhaalt: “De boodschapper van Allah heeft ons verteld: ,,Als iemand van jullie boos wordt terwijl hij staat, dan moet hij gaan zitten. Als de boosheid hem verlaat, goed en wel; anders moet hij gaan liggen.”
(Aboe Daawoed, Ahmad, Ibn Hibbaan en Sahieh verklaard door al-Albaani)

(bron: NU.nl 12 augustus 2009)

Mohamed (shws) heeft gezegd; Als een hond aan een bord of lepel of iets anders likt dan moet je het 6 keer wassen met water en de 7de keer met Toraab (zand/aarde) Want er zitten bacterié in die je dan alleen weg kunt halen met zand.

Mohamed (shws) kon niet lezen noch zou hij dit soort dingen hebben geweten want 3ilm eljaratiem (wetenschappelijke expertise. Bacterié ed..) kwam pas in de latere eeuwen naar voren.

Degene die hem niet geloofden en dit in de Koran hebben gelezen..hebben toen onderzoek gedaan in de latere periode en dmv microscopische onderzoek werd Bacterie ontdenkt.

Daarop volgde:

Nashhadoe an la Ilaha illa Allah wa Nashhadoe anna mohamadan Rasoeloe Allah!

Zo zijn er tig andere overleveringen...

Zo wist hij via de engel (Gabriel) wat er zou gebeuren inde toekomst en dat is ook allemaal gebeurt sommige dingen moeten nog gebeuren..
Plaats reactie