Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef:
Marieke schreef:. Volgens u is de islam een religie van liefde, voor ieder mens. Toch staan er teksten in de Koran die bevelen dat je niet met christenen en joden om mag gaan
Ja natuurlijk.
Dat is niet bedoeld voor deze tijd, dat was voor de tijd van het begin van de islam, het was iets met quraysh, voordat werd het geopenbaard.
Dat komt omdat ze zelf weten dat het de waarheid is alleen willen ze zo min mogelijk mensen die het volgen vandaar al die negativiteit. Het zijn meestal mensen die tegen de islam zijn.
Nogmaals dat was in de tijd van Quraysh dat heeft nu niets te maken met deze tijd omdat er verderop in een surah wordt gezegd dat we juist iedereen moeten respecteren wel moslim of geen moslim!
Zucht...Lieve Dutchy. Ik merk dat jij nog heel veel en heel lang moet leren voordat jij de Koran begrijpt. Jij denkt dat die boodschap in de koran over geen vrienden zijn met Joden en Christenen niet geldt voor nu...Maar helaas. Ik moet je teleurstellen. De Koran is een boek voor alle tijden. Dus wat toen gold , geldt nu nog steeds...Want laten we eens even lezen in jouw heilige boek. Wat zien we daar staan? "Dit is een boek waarvan de verzen onherroepelijk zijn gemaakt." en...2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet. :redface2: Oeps!!!! daar sta jij dan met je goeie gedrag. Jij denkt dat je het goed doet en Allah behaagt maar als jij zo doorgaat dan ga jij de hel in, zeker als jij vrienden met Christenen, of erger, Joden of atheisten wordt. Niet doen dus... : nono3:

En iedereen respecteren? Echt niet....
98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

Vertel mij eens wat weet jij over abrogatie in de koran. Kan jij me daar iets over vertellen?
Ik snap nu niet waarom u dit beantwoord, ik wacht nog steeds op u antwoord bij mijn antwoord die ik u gaf.

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

Koranische versie:

* in allazeena kafaroo min ahly el kitaaby wal mushrikeen fee naary jjahanam 5aalideena feeha .. 2olaa2ika sharro al bariya *

Jij had hier wel enigszins gelijk

De ongelovigen onder de christenen en joden !!

Daarmee word dus duidelijk gemaakt dat de christenen en joden niet ongelovig zijn !! Juist wel !!
Maar er bevinden zich dus ook ongelovigen onder de christenen en joden.
Ik ben bezig. En er zijn veel andere verzen die het andere bedoelen.
Dus het verhaal van dhoel qarnayn bestaat nu nog steeds? Ze zijn allang klaar met graven hoor? er zijn verschillende verzen de ene is erna gebeurt de andere weer ervoor en je moet kijken naar wat er na staat. Eigenlijk staat het hele leven van profeet (vmzh) in de Quran van wat hij moest doen enzo dat kreeg hij geopebaard. En u moet niet alleen naar de quraan kijken maar ook naar de hadiths.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door mercator »

Dutchy schreef:[98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.
Waarvan acte, ik mag dus een enkel reisje naar de hel verwachten icon_thumbup.gif !
Het is daar zeker niet goed toeven, Hans van de Mortel van het forum hier kan je daar sappige verhalen over vertellen, hij houdt nogal van martelen en mensenvlees braden, kom er in Hans!
Maar hoe zat het nu met die ezel, wat vertelde die zoal tegen Mohammed( vzmh) ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

mercator schreef:
Dutchy schreef:
mercator schreef:Ik heb eigenlijk maar 1 vraag die mij kwelt aangaande heel het Islam en Mohammed gedoe: kon Mohammed (vmzh) nu echt praten of was dat maar bij wijze van spreken icon_wave.gif ?
Gelieve mijn topic te verlaten aub. Of praat met respect.
Ja onze geliefde profeet mohammed (vmzh) kon echt praten, hij was ook een mens.

Haha, een grappig misverstand, ik bedoelde dus de ezel VAN Mohammed, niet dat de Profeet een ezel zou zijn. Maar hij had toch een ezel van een Jood gestolen, en daar maakte hij toch een praatje mee, dat staat toch in de Koran, of heb ik het mis ?
Wees gerust, ik zal je niet lastig vallen in "jouw" topic. Islam is totaal oninteressant.
O sorry, mijn excuses. Verkeerd gelezen. Dat heb je mis.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door mercator »

Bij nader inzien heb ik toch een prangende vraag over Islam, en vermits ik blijkbaar ALLES mag vragen, hier komt ze dan:
Mogen moslims hun eigen geslachtsdelen aanraken en zo ja, met welke hand moet dat dan gebeuren?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Dag Dutchy,

Evenals jij nu ben ik op jonge leeftijd tot de islam bekeerd. Toen ik volwassen werd en er serieus over na ging denken, ontdekte ik dat het totaal onhoudbaar bleek te zijn, en heb het verworpen. Ik ben nu atheist. Ik vind het leuk om je stukjes te lezen, want ik herken mijzelf erin toen ik nog jong was. Ik wil graag de discussie met je aangaan en met je van gedachten wisselen.

groetjes, Vrij_denker

(ps. ik weet waar ik het over heb als ik over islam praat. Tot nog niet zolang geleden kende ik de koran van kaft tot kaft uit het hoofd, stonden bukhari en moslim in mijn boekenkast, verdiepte ik mij in de fatwas van Ibn Taymiyya, de theologie van Mohammed ibn Abd al-Wahaab en Ghazali, bestudeerde ik de fiqh van shafi' i , en de spiritualiteit van Imams Ghazali, ibn Qayyim en imam nawawi. Daarnaast was ik constante discussies met aanhangers van zowel Bin Baaz als Albani. Wat betreft politieke vorming stonden Sayyid Qutb en Maududi hoog aangeschreven. Later heb ik me nog in Islamitische filosofie verdiept, al-Farabi, Ibn Sina en Ibn Rushd. Kortom, je kunt met mij op niveau over de islam praten!)
Oh. dat kan. Maar ik hou me vast aan mijn geloof en ik ben niet zo jong als u denkt. :vhappy;
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

mercator schreef:Bij nader inzien heb ik toch een prangende vraag over Islam, en vermits ik blijkbaar ALLES mag vragen, hier komt ze dan:
Mogen moslims hun eigen geslachtsdelen aanraken en zo ja, met welke hand moet dat dan gebeuren?
Ja natuurlijk zolang het geen masturbatie is. Links
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door mercator »

Dutchy schreef:Ja natuurlijk zolang het geen masturbatie is. Links
Dat is tenminste een recht door zee antwoord. Dezelfde vraag stelde ik ooit eens aan de islam vraagbaak ontdekislam.nl, gewoon: mag een moslim masturberen? En ik kreeg daar een warrig en verward antwoord op dat je kon opvatten als ja, in uiterste noodgevallen, en alleen als hij(over een zij werd niet gesproken) er geen lol aan beleeft. :hypocrite: Blijkbaar denken niet alle moslims daar hetzelfde over dus.
Nu we het er toch over hebben, als een moslim nu per ongeluk TOCH met zijn rechterhand aan zijn piemel komt, wat moet hij dan doen om die schande uit te wissen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef:
Ik snap nu niet waarom u dit beantwoord, ik wacht nog steeds op u antwoord bij mijn antwoord die ik u gaf.
Ik had jou een simpele vraag gesteld en jij begroef me onder een halve al-yaqeen of islamhouse site . Dat is niet de manier om discussie te voeren Dutchy. Ik hoop niet dat jij van me verlangt dat ik op alle koranteksten waar jij me op tracteerde in ga. Zoveel tijd heb ik nou ook weer niet. Dus ik weet eigenlijk niet wat voor antwoord jij van mij verwacht. Waar wil jij op ingaan?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

mercator schreef:
Dutchy schreef:Ja natuurlijk zolang het geen masturbatie is. Links
Dat is tenminste een recht door zee antwoord. Dezelfde vraag stelde ik ooit eens aan de islam vraagbaak ontdekislam.nl, gewoon: mag een moslim masturberen? En ik kreeg daar een warrig en verward antwoord op dat je kon opvatten als ja, in uiterste noodgevallen, en alleen als hij(over een zij werd niet gesproken) er geen lol aan beleeft. :hypocrite: Blijkbaar denken niet alle moslims daar hetzelfde over dus.
Nu we het er toch over hebben, als een moslim nu per ongeluk TOCH met zijn rechterhand aan zijn piemel komt, wat moet hij dan doen om die schande uit te wissen?
Het is niet toegestaan. Ik weet niet wat hij leest maar het staat er duidelijk in dat dat verboden is.
Het is niet verplicht het is wel beter om met links te doen
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Ach mijn excuus mevrouw dutchy, ik zag u aan voor een tiener.

Ik begrijp dat u aan uw geloof wilt vasthouden. Wat is in de islam dat u zo aantrekt als ik vragen mag? En mag ik vragen welke shaikh u volgt? Beschouwt u uzelf als salafie?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef:
Ik snap nu niet waarom u dit beantwoord, ik wacht nog steeds op u antwoord bij mijn antwoord die ik u gaf.
Ik had jou een simpele vraag gesteld en jij begroef me onder een halve al-yaqeen of islamhouse site . Dat is niet de manier om discussie te voeren Dutchy. Ik hoop niet dat jij van me verlangt dat ik op alle koranteksten waar jij me op tracteerde in ga. Zoveel tijd heb ik nou ook weer niet. Dus ik weet eigenlijk niet wat voor antwoord jij van mij verwacht. Waar wil jij op ingaan?
U wilde bewijs? en die heb ik u ook gegeven, dan verwacht ik ook dat u daar netjes op antwoord. [icon_lol.gif]

Over het geweld in de islam.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door mercator »

Dutchy schreef:Het is niet toegestaan. Ik weet niet wat hij leest maar het staat er duidelijk in dat dat verboden is.
Het is niet verplicht het is wel beter om met links te doen
Kijk van zulke antwoorden houd ik, nu weet ik het tenminste. Bij ontdekislam werd ik begraven onder een berg woordenkramerij uit de Arabische middeleeuwen en wist ik op den duur nog niet hoe het zat.
Wat is de straf voor masturbatie ? En is die straf zwaarder als die met de rechterhand wordt uitgevoerd? Sorry dat dit nogal specifieke vragen zijn maar er staat duidelijk in je post dat ik ALLES mocht vragen.

Wel goed te bedenken dat elke moslim die ik tegenkom op straat nog nooit gemasturbeerd heeft.
Laatst gewijzigd door mercator op zo jun 02, 2013 1:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Ach mijn excuus mevrouw dutchy, ik zag u aan voor een tiener.

Ik begrijp dat u aan uw geloof wilt vasthouden. Wat is in de islam dat u zo aantrekt als ik vragen mag? En mag ik vragen welke shaikh u volgt? Beschouwt u uzelf als salafie?
Geeft niet,
Gewoon alles, Ik weet gewoon dat dit het ware geloof is voor mij, er zijn zoveel bewijzen.
Ik behoor tot de ahloe soennah wadjama3a. Ik volg geen shaikh. Ik volg allah (swt). Ik ben geen sjiet maar een soenniet.
Wat bedoeld met salafie? Want tegenwoordig zijn er 2 betekenissen ervoor.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Laat ik het anders formuleren. Beschouwt u de saudische overheid als waliy-ul-amr? Dan kan ik namelijk plaatsen.

maar zoals gezegd, wat zijn uw drijfveren geweest. En kom aub niet slechts aanzetten met intellectuele overtuiging. Welke driften en emoties zijn er ook in het spel? Voelt het bijv. fijn aan, of bent u uit liefde voor iemand bekeerd?

mag ik u vragen hoe oud u bent?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

mercator schreef:
Dutchy schreef:Het is niet toegestaan. Ik weet niet wat hij leest maar het staat er duidelijk in dat dat verboden is.
Het is niet verplicht het is wel beter om met links te doen
Kijk van zulke antwoorden houd ik, nu weet ik het tenminste. Bij ontdekislam werd ik begraven onder een berg woordenkramerij uit de Arabische middeleeuwen en wist ik op den duur nog niet hoe het zat.
Wat is de straf voor masturbatie ? En is die straf zwaarder als die met de rechterhand wordt uitgevoerd? Sorry dat dit nogal specifieke vragen zijn maar er staat duidelijk in je post dat ik ALLES mocht vragen.
Mooi, Raar? het is duidelijk dat was niet nodig het is gewoon verboden.
Dat durf ik niet te zeggen dat is iets tussen Allah en de persoon die dit begaat zelf.
Geeft niet, klopt en daar geef ik je ook gelijk in icon_thumbup.gif
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Laat ik het anders formuleren. Beschouwt u de saudische overheid als waliy-ul-amr? Dan kan ik namelijk plaatsen.

maar zoals gezegd, wat zijn uw drijfveren geweest. En kom aub niet slechts aanzetten met intellectuele overtuiging. Welke driften en emoties zijn er ook in het spel? Voelt het bijv. fijn aan, of bent u uit liefde voor iemand bekeerd?

mag ik u vragen hoe oud u bent?
Nee.
Ik voel me sinds ik bekeerd ben vrij en gelukkiger dan ooit. Ik ben niet uit liefde voor iemand bekeerd, maar omdat het fijn voelde en bekijk reactie 1 eens terug :razz:
Natuurlijk ik ben 22
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Oow ja, mijn excuses voor opmerkingen die beledigend zijn! ik bedoelde het niet op een beledigende manier! :thinking:
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Ok Dutchy dan een aantal specifiekere vragen:

Welke connotaties heeft het woord kufr voor jou

Wat versta jij onder het concept walaa-wal- baraa

Beschouw jij de overheden in moslimlanden als wettig en islamitisch?

Is het bloed en bezit van de kafir halal in jouw ogen?

Is jihad, in de juridische zin van qitaal, strijden met leven en bezit tegen de ongelovigen zodat men doodt en gedood wordt, een verplichting, en zoja een individuele of collectieve?

Wat is de verhouding tussen rede en openbaring/

Heeft Allah eigenschappen, en zoja hoe kunnen we die kennen?

En als laatste

Is de qoran eeuwig of geschapen??>
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Oja, ik nog een vraag vergeten. Neem het mij vooral niet kwalijk dat ik je belast met vragen, maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig naar je.
Je zei dat je geen shuyukh volgt, maar allah. Maar je hebt toch wel een minhaj? En je zult toch zeker wel bepaalde theologen als gezaghebbend beschouwen? Immers, naar wie wendt je je als je vragen het omtrent jouw aqiedah, of in juridische zaken?

Trouwens, ben je fan van Harun Yahya? Hoelang ben je al bekeerd?

groet
Laatst gewijzigd door Vrij_denker op zo jun 02, 2013 2:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef: U wilde bewijs? en die heb ik u ook gegeven, dan verwacht ik ook dat u daar netjes op antwoord. [icon_lol.gif]

Over het geweld in de islam.
No my dear...Mijn vraag was of u toestemde met het afhakken van handen en het stenigen van vrouwen.
Zo ja, waarom, ( zonder al die teksten en met eigen woorden)
Zo nee , waarom.

Maar we komen er samen wel uit hoor. icon_thumbup.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Ok Dutchy dan een aantal specifiekere vragen:

Welke connotaties heeft het woord kufr voor jou

Wat versta jij onder het concept walaa-wal- baraa

Beschouw jij de overheden in moslimlanden als wettig en islamitisch?

Is het bloed en bezit van de kafir halal in jouw ogen?

Is jihad, in de juridische zin van qitaal, strijden met leven en bezit tegen de ongelovigen zodat men doodt en gedood wordt, een verplichting, en zoja een individuele of collectieve?

Wat is de verhouding tussen rede en openbaring/

Heeft Allah eigenschappen, en zoja hoe kunnen we die kennen?

En als laatste

Is de qoran eeuwig of geschapen??>
Wat bedoel je precies?

het woord onderscheidt duidelijk de kaafir van de Moe’min (gelovige) en geeft heldere principes aan met betrekking tot de alliantie, steun, en vriendschap ten opzichte van de kuffar.Het is niet mogelijk om het woord letterlijk te vertalen maar het betekent ongeveer, dichterbij komen bij hetgeen Allah en Zijn Boodschapper behaagt, en anderzijds, terugdeinzen voor hetgeen Allah en Zijn Boodschapper ontstemt.

Ligt eraan welke landen en wat voor standpunten, geef eens een voorbeeld?

Ja hoezo niet?

In deze tijd een individuele. Wat ik heb begrepen is dat je alleen mag vechten ter verdediging.

De Islam is een religie wat in het verlengde ligt van de wetenschap. Aangezien Allah alles heeft geschapen en dus ook de natuurwetten zou het een beetje raar zijn dat wetenschap en de openbaringen elkaar zouden bijten. Alles wat dus niet aangetoond is door wetenschap valt dus onder geloof en andersom. Daaruit volgt dus dat de regels in de Islam over het algemeen logisch zijn. Dit betekent dat de mens eigenlijk niet eens een profeet of openbaring nodig heeft om in Allah te geloven. Enkel een gezonde menselijke rede is voldoende hiervoor.

De eigenschappen? Hier:
http://firqatattawheed.wordpress.com/223-2/

Volgens de islamitische theologie is de Koran het woord van Allah. Maakt echter ook deel uit van Allah. Dat betekend dat de eigenschappen van Allah dus ook van toepassing zijn op zijn woord. Wanneer Allah eeuwig is, gaat dat ook op voor zijn woord. Daar Allah nooit geschapen is, is de koran ook niet geschapen. De Koran vertegenwoordigd als het ware de ‘boekwording’van Allah. Een ongeschapen Koran, die dus eeuwig is, gaat wel erg veel lijken op een vergoddelijking van dat boek.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Oja, ik nog een vraag vergeten. Neem het mij vooral niet kwalijk dat ik je belast met vragen, maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig naar je.
Je zei dat je geen shuyukh volgt, maar allah. Maar je hebt toch wel een minhaj? En je zult toch zeker wel bepaalde theologen als gezaghebbend beschouwen? Immers, naar wie wendt je je als je vragen het omtrent jouw aqiedah, of in juridische zaken?

Trouwens, ben je fan van Harun Yahya? Hoelang ben je al bekeerd?

groet
Geeft niet, kunt u het de volgende keer wel wat makkelijker vragen want mijn nederlands is niet mijn beste kant. :redface2:
Bedoel je welke ik volg? Ik volg imam Hanafi
Ik vraag het altijd aan de imam of aan een zuster.

Nee ik ben geen fan van hem, hij is geen soenniet hij is een soeffie en een bedrieglijke filosoof.
1 jaar en nog wat
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door mercator »

Dutchy schreef:Mooi, Raar? het is duidelijk dat was niet nodig het is gewoon verboden.
Dat durf ik niet te zeggen dat is iets tussen Allah en de persoon die dit begaat zelf.
Dat vind ik dan toch weer wél raar, want een verbod houdt ook een sanctie in, anders is het gewoon een advies. Als ik door het rood licht rijd krijg ik 300 € boete, dat bedoel ik. Er bestaan toch ook sancties voor het verbreken van het vasten tijdens de ramadan, waarom dan niet inzake heel dat masturbatie gedoe?
Om het heel concreet te maken: een moslimkerel wordt in Saudi Arabië betrapt op masturberen door de religieuze politie, wat staat die dan te wachten?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef: U wilde bewijs? en die heb ik u ook gegeven, dan verwacht ik ook dat u daar netjes op antwoord. [icon_lol.gif]

Over het geweld in de islam.
No my dear...Mijn vraag was of u toestemde met het afhakken van handen en het stenigen van vrouwen.
Zo ja, waarom, ( zonder al die teksten en met eigen woorden)
Zo nee , waarom.

Maar we komen er samen wel uit hoor. icon_thumbup.gif
Nee natuurlijk niet, ik ben er fel tegen, omdat dat ten eerste niet bij de islam hoort ten tweede ten strengste verboden is ten derde de islam daarmee geconfronteerd wordt ten vierde dat hoort niet of het nou bij een geloof hoort of niet.
Daar staat toch duidelijk dat dat tegen de islam is? Ik vind dat voldoende.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

mercator schreef:
Dutchy schreef:Mooi, Raar? het is duidelijk dat was niet nodig het is gewoon verboden.
Dat durf ik niet te zeggen dat is iets tussen Allah en de persoon die dit begaat zelf.
Dat vind ik dan toch weer wél raar, want een verbod houdt ook een sanctie in, anders is het gewoon een advies. Als ik door het rood licht rijd krijg ik 300 € boete, dat bedoel ik. Er bestaan toch ook sancties voor het verbreken van het vasten tijdens de ramadan, waarom dan niet inzake heel dat masturbatie gedoe?
Om het heel concreet te maken: een moslimkerel wordt in Saudi Arabië betrapt op masturberen door de religieuze politie, wat staat die dan te wachten?
Ja zeker! Er bestaat zeker een oordeel over. Maar het probleem is dat ik dat zelf nog niet weet, ik ben ook maar pas bekeerd.
Tja wat gaan ze bij hem doen? Zij kunnen niets doen? Dus er gebeurd ook niets het is iets tussen hem en Allah.
Plaats reactie