Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef: Dit is de waarheid? Dit klopt gewoon?
Ja de beschrijvingen in de Edele Quraan kloppen.
Maar meisje toch...Blijf wel zelf nadenken..In de koran staat namelijk dat man en vrouw voortkomen uit een druppel zaad.

76:2. ‘Waarlijk, Wij hebben de mens uit druppels van gemengd zaad geschapen zodat hij beproefd kan worden, dus maakten Wij hem horend en ziend.

Jij weet toch wel dat dit niet klopt?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ozes »

Als je de volgende keer in Saudi Arabië bent spuug dan op een koran en kijk wat er met je gebeurt. Dat gebeurt namelijk ook met mensen die continue vals beschuldigt worden van blasfemie in dit soort landen als hun buurman ze niet mag. En jij? jij vind het best.

Ik hoop dat je mijn advies op volgt.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Deze turkse moskee was sunni en beschouwden alevi als ketters. Ook waren ze geen sufi, hoewel ze wel wat spiritueler waren dan salafies. Maar ook de turken kenden het begrip bid'ah, jou ongetwijfeld welbekend.
Ik heb ook zoveel dromen gehad meisje. Er was een tijd dat ik bijna dagelijks de profeet mohammed zag in mijn dromen. En mijn liefde voor allah was zo groot dat ik de hele wereld tot vijand heb gemaakt om dichter bij hem te komen. In die tijd deed ik nog veel qiyam al-lail, nachtgebed, en ik vastte altijd 2 dagen in de week. De reden waarom ik mij ooit tot de islam heb bekeerd was omdat ik op jonge leeftijd een droom over de hel heb gekregen, en een oproep kreeg mij te bekeren. Later heb ik dromen over martelaarschap gekregen, zoals een bruid die op mij wachtte in het paradijs. Kortom al die dingen ken ik, maar geloof me, het vormt geen enkel houvast als je de onwaarheid van de islam inziet. Ik hoop dat je slim genoeg bent een zekere afstand tehouden jegens je geloof. Ik hoop dat je ejzelf de vraag stelt: wat is belangrijker voor mij, geloof of waarheid?

Je bent nog jong. Op jouw leeftijd was ik ook nog fanatiek, hoewel de eerste barstjes al begonnen te verschijnen. Het zou me niks verbazen als je over 5 jaar geen moslim meer bent. De meeste bekeerlingen eindigen als afvalligen.
Oja, als ik je een tip mag geven. Trouw niet met zo'n boze bebaarde salafie, ik heb daar zoveel ellende mee gezien. Meeste igwaan maken meisjes zwanger en dan dumpen ze ze door talaaq te geven, waardoor ze met kind opgescheept zitten. Of ze ontpoppen zich als gewelddadige gekken die je traumas bezorgen de rest van je leven. Believe me, ik ken veel meisjes die het zo vergaan is.

Mag ik je trouwens vragen wat je islamitische naam is? En hoe heette je oorspronkelijk?

greetz,
Ik geloof er niets van. Heel erg raar dit. Ik word er juist sterker van. Als u de Qoran had gelezen dan had u vast dat stukje gelezen over ongelovigen? Dan zou u 100% nog steeds moslim zijn geweest,
Het geloof is belangrijker voor mij dat is tegelijkertijd ook de waarheid.
Zoals ik al zei ik zal nooit maar dan ook nooit van mijn geloof weggaan ook al wordt ik met de dood bedreigt. Nooit!
Kijk u scheert nu iedereen over een kam! Dit slaat nergens op. Juist het tegenovergestelde . wat u nu zegt is gewoon denk ik zelf verzonnen. De islamitische mannen zijn de beste mannen ter wereld. Ja dat weet ik ook. ik heb heel wat gelezen. dat zijn de mannen die respect en liefde kennen.

Firdaws, ik heette eerst Victoria.
En u?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef: Dit is de waarheid? Dit klopt gewoon?
Ja de beschrijvingen in de Edele Quraan kloppen.
Maar meisje toch...Blijf wel zelf nadenken..In de koran staat namelijk dat man en vrouw voortkomen uit een druppel zaad.

76:2. ‘Waarlijk, Wij hebben de mens uit druppels van gemengd zaad geschapen zodat hij beproefd kan worden, dus maakten Wij hem horend en ziend.

Jij weet toch wel dat dit niet klopt?
Ja gemengd zaad inderdaad ;)
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ozes schreef:Als je de volgende keer in Saudi Arabië bent spuug dan op een koran en kijk wat er met je gebeurt. Dat gebeurt namelijk ook met mensen die continue vals beschuldigt worden van blasfemie in dit soort landen als hun buurman ze niet mag. En jij? jij vind het best.

Ik hoop dat je mijn advies op volgt.
Ja en dat weet u zo goed? Omdat u daar naartoe bent geweest en iedereen kent?

No. -_-

La 7awla wala quwata illa billah
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ozes »

Dutchy schreef:
Ozes schreef:Als je de volgende keer in Saudi Arabië bent spuug dan op een koran en kijk wat er met je gebeurt. Dat gebeurt namelijk ook met mensen die continue vals beschuldigt worden van blasfemie in dit soort landen als hun buurman ze niet mag. En jij? jij vind het best.

Ik hoop dat je mijn advies op volgt.
Ja en dat weet u zo goed? Omdat u daar naartoe bent geweest en iedereen kent?

No. -_-

La 7awla wala quwata illa billah
Doe het dan, maak een video ervan aub. Hoe ik het weet?
Ik heb kennelijk wat vaardigheden die jij mist.

Echt komisch dat je ineens in tongen begint te spreken :razz:
Verwacht je nu dat ik als Nederlander ineens iets in het Swahili terug zeg ofzo?

Het is een verkleedpartijtje voor je, en je steunt het meest totalitaire en onmenselijke ideologie die op aarde rondwaard. Laatst vermoorde en verkrachte Fayhan Al Gamdi zijn eigen dochter en hij kwam er met een tik op de vingers mee weg. Apart dat de scholen van islamitische jurisprudentie ook aangeven dat de straffen voor dit soort misdaden exact hetzelfde zijn.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Beste Firdaws,

Ik kan je beloven dat ik je geen leugens vertel. Waarom zou ik? Geloof me, ik heb al dat soort zaken meegemaakt.
Enigszins alarmerend vond ik je antwoord dat je geloof belangrijker vindt dan waarheid. Dus zelfs als je erachter zou komen dat de waarheid zich ergens anders bevind zou je bij je geloof blijven? Het is toch juist andersom, je gelooft omdat je op zoek bent naar waarheid. Toch?

Ik zal niet ontkennen dat er ook goede islamitische mannen zijn. Maar ik praat alleen over wat ik heb gezien. Het zijn meestal bekeerde vrouwen die daar het slachtoffer van zijn. Dat komt omdat zij geen familie hebben die eisen stelt, zoals mahr en andere dingen. Daarom zijn ze relatief vaak het slachtoffer van slechte 'broeders'. Ik begrijp dat je je broeders niet af wilt vallen, maar je moet ze ook niet gaan idealiseren. Jij zal toch ook grif moeten toegeven dat het soms alles behalve engelen zijn.

Kijk Firdaws (hoewel ik je eigenlijk liever Victoria zou noemen, een prachtige naam) je bent een volwassen vrouw, die uiteindelijk haar eigen levenstraject in zal vullen. Maar ik ken het pad dat je bewandelt. EN ik heb zoveel kwaad gezien, waar ik je als mens voor wil behoeden. Ik ken broeders (en zusters) die jihad zijn gegaan en daar zijn gedood, of zwaar getraumatiseerd, mensen die hun kinderen naar een of ander gat in bergen hebben meegenomen om ze een 'islamitische' opvoeding te geven, en daarmee de toekomst van hun kinderen hebben verpest. Uiteraard heb ik veel vrienden gehad die vast hebben gezeten, soms voor vele jaren omdat ze mujahidien wouden spelen. Ik ken jongens die gemarteld zijn in het buitenland, etc. Een waslijst aan ellende.

Ik heet mitchell, en noemde mezelf Jamal toen ik moslim was. Ik heb grote fouten gemaakt, deels omdat er geen oudere personen waren die mij in mijn ontwikkeling konden begeleiden. Op zich is het leven natuurlijk een proces van vallen en opstaan, maar sommige fouten zijn niet meer te herstellen. Ik begrijp het als je behoefte hebt aan spiritualiteit en leiding, maar dat kun je ook in het soefisme vinden (of nog beter het boeddhisme). Geloof me als ik je zeg, dat salafisme is puur vergif. Het zal je langzaam vergiftigen. Ik vind je zeer sympathiek en dapper dat je je zo verweert op 'vijandig' terrein (hoewel iedereen hier het beste met je voorheeft. Wij haten onze medemens niet).

Mag ik je soms vragen of je uit de regio Den Haag komt?

groetjes
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Beste Firdaws,

Ik kan je beloven dat ik je geen leugens vertel. Waarom zou ik? Geloof me, ik heb al dat soort zaken meegemaakt.
Enigszins alarmerend vond ik je antwoord dat je geloof belangrijker vindt dan waarheid. Dus zelfs als je erachter zou komen dat de waarheid zich ergens anders bevind zou je bij je geloof blijven? Het is toch juist andersom, je gelooft omdat je op zoek bent naar waarheid. Toch?

Ik zal niet ontkennen dat er ook goede islamitische mannen zijn. Maar ik praat alleen over wat ik heb gezien. Het zijn meestal bekeerde vrouwen die daar het slachtoffer van zijn. Dat komt omdat zij geen familie hebben die eisen stelt, zoals mahr en andere dingen. Daarom zijn ze relatief vaak het slachtoffer van slechte 'broeders'. Ik begrijp dat je je broeders niet af wilt vallen, maar je moet ze ook niet gaan idealiseren. Jij zal toch ook grif moeten toegeven dat het soms alles behalve engelen zijn.

Kijk Firdaws (hoewel ik je eigenlijk liever Victoria zou noemen, een prachtige naam) je bent een volwassen vrouw, die uiteindelijk haar eigen levenstraject in zal vullen. Maar ik ken het pad dat je bewandelt. EN ik heb zoveel kwaad gezien, waar ik je als mens voor wil behoeden. Ik ken broeders (en zusters) die jihad zijn gegaan en daar zijn gedood, of zwaar getraumatiseerd, mensen die hun kinderen naar een of ander gat in bergen hebben meegenomen om ze een 'islamitische' opvoeding te geven, en daarmee de toekomst van hun kinderen hebben verpest. Uiteraard heb ik veel vrienden gehad die vast hebben gezeten, soms voor vele jaren omdat ze mujahidien wouden spelen. Ik ken jongens die gemarteld zijn in het buitenland, etc. Een waslijst aan ellende.

Ik heet mitchell, en noemde mezelf Jamal toen ik moslim was. Ik heb grote fouten gemaakt, deels omdat er geen oudere personen waren die mij in mijn ontwikkeling konden begeleiden. Op zich is het leven natuurlijk een proces van vallen en opstaan, maar sommige fouten zijn niet meer te herstellen. Ik begrijp het als je behoefte hebt aan spiritualiteit en leiding, maar dat kun je ook in het soefisme vinden (of nog beter het boeddhisme). Geloof me als ik je zeg, dat salafisme is puur vergif. Het zal je langzaam vergiftigen. Ik vind je zeer sympathiek en dapper dat je je zo verweert op 'vijandig' terrein (hoewel iedereen hier het beste met je voorheeft. Wij haten onze medemens niet).

Mag ik je soms vragen of je uit de regio Den Haag komt?

groetjes
Geachte Mitchell (oftewel Jamal)

Klopt, ik heb ook naar de waarheid gezocht en vond de islam. En ja ik heb ook gekeken bij het jodendom, christendom etc. Maar daar voelde ik me totaal niet thuis!Ik wist gewoon dat het alles behalve de waarheid is. Toen ik naar de islam zocht had ik een goed warm gevoel ik voelde me helemaal thuis, Zo een gevoel heb ik nog nooit gevoeld ik was echt nog nooit zo gelukkig als toen ik de shahada ging uitspreken. En ik voel me nog steeds gelukkig! Ik weet gewoon dat dit de waarheid is.

Oké dat klopt maar zeker niet iedereen en zeker niet de meerderheid!

Nee noem mij maar liever Firdaws, Dankje wel!
Dat is geen islam dat zijn de extremisten.

Ik heb respect voor je dat je mij ook met respect behandeld moet ik eerlijk toegeven.
Dat heet geen vergif, maar Vrijheid en gelukkigheid.
Gelukkig maar.

Nee hoezo?

Met vriendelijke groeten,

Firdaws
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Vrij_denker schreef: Ik vind je zeer sympathiek en dapper dat je je zo verweert op 'vijandig' terrein (hoewel iedereen hier het beste met je voorheeft. Wij haten onze medemens niet).

Mag ik je soms vragen of je uit de regio Den Haag komt?

groetjes
Absoluut Dutchy. Vrijdenker heeft gelijk. Wij hebben inderdaad het beste met je voor. Ook ik kan je gruwel verhalen vertellen over vrouwen die in de handen van streng gelovige moslims gevallen zijn, maar je zal me niet geloven. Laat ik je toch even vertellen van een bekeerd meisje dat getrouwd was met een Egyptenaar en die de nodige klappen van haar man ontvangen heeft. Ze is nu bij hem weg , en geen moslim meer, maar het heeft een lange tijd gekost voor dat ik haar weer gelukkig zag. Ze mocht geen gordijnen in haar huis open doen, ook al woonde ze op de derde verdieping . Niemand kon haar zien, en toch zei haar man dat ze een hoer was omdat ze wel eens voor het raam stond. Na heel lang met haar praten ( ze was toen eigenlijk al geen moslim meer) durfde ze haar hoofddoek af te doen, en het was een overwinning toen ze eindelijk op een warme zomerdag naar buiten durfde in een t-shirt.
Ik gun jou zo'n leven niet toe. je kan en mag best een religie beoefenen. Niemand die daar bezwaar tegen heeft. Maar je kan ook met God verbonden zijn zonder dat je moslim bent.
wat wil je nou liever zijn. Een kind van God die voor je zorgt en liefdvol is, of een slaaf van Allah die wil dat jij zijn wil doet en jezelf verliest. Als ik moest kiezen dan weet ik het wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ozes schreef:
Dutchy schreef:
Ozes schreef:Als je de volgende keer in Saudi Arabië bent spuug dan op een koran en kijk wat er met je gebeurt. Dat gebeurt namelijk ook met mensen die continue vals beschuldigt worden van blasfemie in dit soort landen als hun buurman ze niet mag. En jij? jij vind het best.

Ik hoop dat je mijn advies op volgt.
Ja en dat weet u zo goed? Omdat u daar naartoe bent geweest en iedereen kent?

No. -_-

La 7awla wala quwata illa billah
Doe het dan, maak een video ervan aub. Hoe ik het weet?
Ik heb kennelijk wat vaardigheden die jij mist.

Echt komisch dat je ineens in tongen begint te spreken :razz:
Verwacht je nu dat ik als Nederlander ineens iets in het Swahili terug zeg ofzo?

Het is een verkleedpartijtje voor je, en je steunt het meest totalitaire en onmenselijke ideologie die op aarde rondwaard. Laatst vermoorde en verkrachte Fayhan Al Gamdi zijn eigen dochter en hij kwam er met een tik op de vingers mee weg. Apart dat de scholen van islamitische jurisprudentie ook aangeven dat de straffen voor dit soort misdaden exact hetzelfde zijn.
Nee Nooit de Edele Quraan Nooit!
Oow mijn excuses ik zei: Er is geen macht en geen kracht buiten dat van Allah.
Wilt u aub ophouden?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Vrij_denker schreef: Ik vind je zeer sympathiek en dapper dat je je zo verweert op 'vijandig' terrein (hoewel iedereen hier het beste met je voorheeft. Wij haten onze medemens niet).

Mag ik je soms vragen of je uit de regio Den Haag komt?

groetjes
Absoluut Dutchy. Vrijdenker heeft gelijk. Wij hebben inderdaad het beste met je voor. Ook ik kan je gruwel verhalen vertellen over vrouwen die die in de handen van streng gelovige moslims gevallen zijn, maar je zal me niet geloven. Laat ik je toch even vertellen van een bekeerd meisje dat getrouwd was met een Egyptenaar en die de nodige klappen van haar man ontvangen heeft. Ze is nu bij hem weg , en geen moslim meer, maar het heeft een lange tijd gekost voor dat ik haar weer gelukkig zag. Ze mocht geen gordijnen in haar huis open doen, ook al woonde ze op de derde verdieping . Niemand kon haar zien, en toch zei haar man dat ze een hoer was omdat ze wel eens voor het raam stond. Na heel lang met haar praten ( ze was toen eigenlijk al geen moslim meer) durfde ze haar hoofddoek af te doen, en het was een overwinning toen ze eindelijk op een warme zomerdag naar buiten durfde in een t-shirt.
Ik gun jou zo'n leven niet toe. je kan en mag best een religie beoefenen. Niemand die daar bezwaar tegen heeft. Maar je kan ook met God verbonden zijn zonder dat je moslim bent.
wat wil je nou liever zijn. Een kind van God die voor je zorgt en liefdvol is, of een slaaf van Allah die wil dat jij zijn wil doet en jezelf verliest. Als ik moest kiezen dan weet ik het wel.
Ik weet dat jullie het beste voor mij willen, maar dit is nou eenmaal niet het beste voor mij...Dit geloof maakt mij gelukkiger dan ooit.
Dat zijn extremisten onmogelijk dat dit toegestaan is in de islam! Kunt u ook aub positieve dingen over de islam zeggen? Want dat zijn er best veel heel veel zelfs...De negativiteit komt van de extremisten en dat zijn zeker geen moslims!
Ik kies voor de slaaf van Allah zijn mijn heer die mij heeft geschapen en deze geweldige geloof aan mij gegeven heeft en die mij geleid heeft van alles. Allah is de meest liefdevolle!<3
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Kijk Firdaws, ik ben langer in de islam geweest, en heb me er heel wat meer in verdiept dan jij nu. Daardoor 'zie' ik meer dan jij. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet uit arrogantie of omdat ik je dom inschat. Integendeel, ik heb het grootste respect voor je intellectuele vermogens. Maar vergelijk het een berg, waarvan jij nog bij de voet staat en net begonnen bent te beklimmen. Ik daarentegen ben al bij de top geweest en teruggekeerd. Daardoor heb ik een beter uitzicht op dingen dan jij nu hebt.

Je maakt een onderscheid tussen extremisten en islam. Maar alle extremisten beroepen zich op islam, temeer omdat wat jij nu 'extremisme' noemt simpelweg religieuze plichten zijn. Dat heb je eerder vandaag ook al toegegeven. Jij vindt jihad ook een plicht, denkt dat ongelovigen vogelvrij zijn, ziet regeringen als kafir, hanteert het concept walaa ul baraa. En precies dat zijn dezelfde overtuigingen die 'extremisten' drijven. Volgens mijn maatstaven bevind jij je nu al ruimschoots binnen het extremistische spectrum.
Dergelijke noties zijn destructief voor je, omdat ze je op ramkoers brengen met de wereld om je heen. Ik heb vaak genoeg gezien dat jongens en meisjes met een dergelijke theoretische basis maar een incident of vonkje nodig hadden om te ontbranden en iets destructiefs te doen.

Wat betreft salafies, ik wil je nogmaals op het hart drukken niet met hen te trouwen. Ik ken geen mensen die minder respect voor de eerbaarheid van vrouwen hebben dan juist salafies. Als je een islamitische echtgenoot zoekt, kies dan liever een meer liberale man.

Beschouw het salafisme als een soort kleed dat over je heen wordt gegooid. Aanvankelijk is het warm en aangenaam. Maar later wordt het verstikkend wil je eruit. Ik wil dat je ook over enkele jaren nog steeds de vrijheid hebt om je eigen keuzes te maken, en dat je niet zover erin getrokken bent dat er geen weg terug is.
Daarom zou ik je met klem adviseren om goede contacten met je familie te blijven behouden. Probeer ze niet te bekeren, en ga geen conflict met ze aan. Probeer gewoon te blijven wie je altijd was. Geloof me, je zult op een dag heel blij en dankbaar zijn als je dat doet.

Om je intellectuele integriteit te bewaren hoop ik dat je jezelf altijd af zult blijven vragen wat nu echt het belangrijkste voor je is: waarheid, zelfs als het je tegenstaat, of ideologie met zijn behaaglijkheden. Nu besef je het nog niet, maar als je ouder wordt zul je meer veranderen dan je zelf denkt. Als je me niet gelooft, vraag het dan maar aan mensen die ouder dan je zijn.

Ik vroeg of je uit den haag kwam omdat ik daar meisjes ken die ook vroeger salafistisch waren en nu eruit zijn gegaaan. SOmmigen zijn geen moslimas meer, anderen zijn gematigd geworden. Wellicht is het goed als je een keer met ze van gedachten kunt wisselen. Ik raad je aan altijd open te blijven staan voor anderen en jezelf niet af te sluiten.
Daarnaast was ik nieuwsgierig of je bent bekeert door de straatdawah. Dat schijnt enorme aantalllen bekeerlingen op te leveren in den haag.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef: Kunt u ook aub positieve dingen over de islam zeggen? Want dat zijn er best veel heel veel zelfs...
Ik weet geen positieve dingen over de Islam te zeggen lieverd. Mijn hart bloed voor je. Het enige positieve wat ik over Islam kan zeggen dat veel bekeerde moslims Islam een warm bad vinden door de warmte en aandacht die ze krijgen van hun broeders en zusters. Daardoor bekeren niet moslims die zich naar of eenzaam voelen zich tot islam. Maar onthou wel, zodra een bekeerde moslim zich niet meer tot Islam aangetrokken voelt de warmte en aandacht van hun broeders en zusters verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik trek het mezelf wel eens aan dat onze maatschappij en onze kerken die warmte en aandacht niet kan of wil geven aan zoekende zielen. Wij leven te veel langs elkaar heen.

Heel jammer.

Wat vinden jouw ouders er van dat jij moslim geworden bent ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Schepsel »

Klopt, ik heb ook naar de waarheid gezocht en vond de islam. En ja ik heb ook gekeken bij het jodendom, christendom etc. Maar daar voelde ik me totaal niet thuis!
Waarom zou je een religie móeten hebben?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Ariel schreef: Maar onthou wel, zodra een bekeerde moslim zich niet meer tot Islam aangetrokken voelt de warmte en aandacht van hun broeders en zusters verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Zo is het. De broeders waar nog niet zolang geleden nog mee in de loopgraven stond, zijn nu mijn gezworden vijanden en willen mij dood hebben. ENkel omdat ik van geloof ben veranderd. Het is op dat soort momenten dat hun lelijkheid het beste zichtbaar wordt. Nu voeren ze bijvoorbeeld een lastercampagne door het hele verleden opnieuw te interpreteren. Opeens was ik altijd al een hypocriet, terwijl ik vroeger volgens hun zeggen altijd uitblonk in vroomheid. Ook beweren ze nu dat ik altijd een draaikont was, terwijl ze zoiets nog niet eerder hebben gezegd. Het maakt allemaal deel uit van hun pogingen mij in quarantaine te stellen: als ze mijn deskundigheid en persoonlijke integriteit kunnen schaden, hoeven ze niet inhoudelijk met mij in debat te gaan. Jammer is dat...

Hoe is de relatie met je ouders Firdaws?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef: Kunt u ook aub positieve dingen over de islam zeggen? Want dat zijn er best veel heel veel zelfs...
Ik weet geen positieve dingen over de Islam te zeggen lieverd. Mijn hart bloed voor je. Het enige positieve wat ik over Islam kan zeggen dat veel bekeerde moslims Islam een warm bad vinden door de warmte en aandacht die ze krijgen van hun broeders en zusters. Daardoor bekeren niet moslims die zich naar of eenzaam voelen zich tot islam. Maar onthou wel, zodra een bekeerde moslim zich niet meer tot Islam aangetrokken voelt de warmte en aandacht van hun broeders en zusters verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik trek het mezelf wel eens aan dat onze maatschappij en onze kerken die warmte en aandacht niet kan of wil geven aan zoekende zielen. Wij leven te veel langs elkaar heen.

Heel jammer.

Wat vinden jouw ouders er van dat jij moslim geworden bent ?
Kijk daar ligt het probleem, U kijkt niet naar de positieve kanten alleen naar het negatieve. Als u naar de positieve kanten keek dan weet ik bijna 100% zeker dat u ook iets voor de islam gaat voelen.
De warmte krijg ik van Allah (swt) en de liefde ook de rest is bijzaak.

Ik ben anders echt gelukkig <3

Ze vonden het totaal niet leuk en ja ze begonnen mij te haten, alsnog bleef ik rustig en respecteerde ze. Mijn broer steunde mij in die tijd erg, Mijn moeder had ik weleens betrapt met een de Quran in haar hand, maar ze ontkende het elke keer. Uiteindelijk is ze toch moslim geworden, (Mijn broer trouwens ook) nadat ze ook meer zocht en mij meer begon te vragen. Mijn moeder en mijn broer zijn nu ook erg gelukkig. Mijn vader scheidde meteen nadat hij had gehoord dat ook mijn moeder en mijn broer bekeerd zijn. Dus die zie ik niet meer :'(
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:
Klopt, ik heb ook naar de waarheid gezocht en vond de islam. En ja ik heb ook gekeken bij het jodendom, christendom etc. Maar daar voelde ik me totaal niet thuis!
Waarom zou je een religie móeten hebben?
Omdat ze houvast nodig heeft. Een bekeerling voelt zich aangetrokken tot Islam omdat ze er een onbuigzaamheid in zien die ze bij andere geloven niet vinden. Ze worden aangetrokken door een compromisloos geloof omdat ze opgegroeid zijn in een samenleving die van compromissen aan elkaar hangt. Die samenleving kunnen ze dus niet aan. De bekeerling heeft regels nodig waar hij/zij zich aan vast kan klampen. “Vertel me hoe ik moet leven om een goed mens te zijn, want zonder regels weet ik niet wat ik moet doen”

Een bekeerling denkt dat Islam de oplossing is voor de geestelijke en morele problemen waarmee hij worstelt . Islam is hun laatste strohalm.

Bekering tot islam is in wezen geloven in een psychische stoornis van iemand die in de zesde eeuw van onze jaartelling leefde. Dat vergeten bekeerde moslims , of dat willen ze niet weten.
Een bekeerde moslim heeft zijn verstand op nul gezet, en volgt alleen nog maar blindelings de wetten en regels van Islam . Ze hoeven niet meer na te denken, en dat vinden ze prettig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ozes »

Dutchy schreef:
Nee Nooit de Edele Quraan Nooit!
Oow mijn excuses ik zei: Er is geen macht en geen kracht buiten dat van Allah.
Wilt u aub ophouden?
Het is een boek, rustig aan zeg, ik denk dat er wat anders achter je verslaving aan verkleedpartijtjes en mantra's van een verstoorde religie zit. En nee ik houd niet op, mensen sterven, worden mishandelt en ondergaan vreselijk leed in de naam van de Islam. En jij vind het wel spannend dus je hebt hier maling aan.

Laten we het anders doen. Koop een willekeurig boek, en doe daar de kaft van een vertaalde koran(geen echte) om heen. Die mag je dan "onteren". Dan ga je naar Saudi-Arabië om te voelen hoe ze met mensen die vals beschuldigt worden omgaan, erg liefdevol dat garandeer ik je. En als je echt van de Islam houd doe je het, want het zou veel "vooroordelen " doen verdwijnen over de Islam. Doe het :D
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef:
Kijk daar ligt het probleem, U kijkt niet naar de positieve kanten alleen naar het negatieve. Als u naar de positieve kanten keek dan weet ik bijna 100% zeker dat u ook iets voor de islam gaat voelen.
De warmte krijg ik van Allah (swt) en de liefde ook de rest is bijzaak.
'(
Oke...Maak een moslim van me, en verdien wat hasanats.

Noem eens een paar positieve kanten van Islam op, en laat mij zien dat ik ook islam nodig heb.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Dutchy schreef: Kunt u ook aub positieve dingen over de islam zeggen? Want dat zijn er best veel heel veel zelfs...De negativiteit komt van de extremisten en dat zijn zeker geen moslims!
Ik kies voor de slaaf van Allah zijn mijn heer die mij heeft geschapen en deze geweldige geloof aan mij gegeven heeft en die mij geleid heeft van alles. Allah is de meest liefdevolle!<3

Jazeker Firdows, tuurlijk kan ik positieve dingen over islam zeggen. Zals ik je eens wat vertellen? Sommige van de meest gelukkige momenten heb ik in de islam meegemaakt. Weet je wat het is om 3 'snachts op te staan en dan het nachtgebed (qiyaam al layl) op te zeggen. En dan soejoed (prostratie) maakt van meer dan 20 minuten waarin je alleen maar je schepper prijst en om genade smeekt? De gemoedsrust en intens geluk van dat soort momenten kun je nergens anders vinden. Geloof me, ik kan het weten

Over het algemeen vindt ik de aglaaq, of omgangsvormen mooi. Ze maken het leven mooier. Sowiezo is de illusie dat god met je is en je beschermt, en dat alles voor je uitgestippeld is zodat je niets hoeft te doen behalve op allah vertrouwen bijzonder prettig. Het maakt het leven makkelijk.
Ik kan niet ontkennen dat de islam het leven een zekere schoonheid verleent: door zelfs de meest triviale daden zoals eten en slapen tot middelen te classificeren om nader tot Allah te komen, verheft de islam dergelijke daden die je normaal zonder na te denken doet, en verheft ze tot een kosmisch niveau, waar het menselijke en goddelijke elkaar ontmoeten. Daardoor is je leven doordrenkt met spiritualiteit en betekenis. Iedere vorm van handelen is zinvol, omdat het meegenomen word in de beoordeling van de dag des oordeels.
Daarnaast geeft het een enorm gevoel van macht als je denkt alle antwoorden te hebben en je moreel en intellectueel superieur te wanen aan de mensen om je heen. Ik dacht werkelijk dat ik de voorhoede was van de wereldgeschiedenis. Je egomanie kent geen grenzen.

Maar dit alles is slechts wishfull thinking, zelfbedrog. De waarheid kan vaak hard en kil zijn. Ik begrijp maar al te goed dat illusies het leven mooier maken, maar als je integer blijft, moet je erkennen dat het toch illusies zijn.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Kijk Firdaws, ik ben langer in de islam geweest, en heb me er heel wat meer in verdiept dan jij nu. Daardoor 'zie' ik meer dan jij. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet uit arrogantie of omdat ik je dom inschat. Integendeel, ik heb het grootste respect voor je intellectuele vermogens. Maar vergelijk het een berg, waarvan jij nog bij de voet staat en net begonnen bent te beklimmen. Ik daarentegen ben al bij de top geweest en teruggekeerd. Daardoor heb ik een beter uitzicht op dingen dan jij nu hebt.

Je maakt een onderscheid tussen extremisten en islam. Maar alle extremisten beroepen zich op islam, temeer omdat wat jij nu 'extremisme' noemt simpelweg religieuze plichten zijn. Dat heb je eerder vandaag ook al toegegeven. Jij vindt jihad ook een plicht, denkt dat ongelovigen vogelvrij zijn, ziet regeringen als kafir, hanteert het concept walaa ul baraa. En precies dat zijn dezelfde overtuigingen die 'extremisten' drijven. Volgens mijn maatstaven bevind jij je nu al ruimschoots binnen het extremistische spectrum.
Dergelijke noties zijn destructief voor je, omdat ze je op ramkoers brengen met de wereld om je heen. Ik heb vaak genoeg gezien dat jongens en meisjes met een dergelijke theoretische basis maar een incident of vonkje nodig hadden om te ontbranden en iets destructiefs te doen.

Wat betreft salafies, ik wil je nogmaals op het hart drukken niet met hen te trouwen. Ik ken geen mensen die minder respect voor de eerbaarheid van vrouwen hebben dan juist salafies. Als je een islamitische echtgenoot zoekt, kies dan liever een meer liberale man.

Beschouw het salafisme als een soort kleed dat over je heen wordt gegooid. Aanvankelijk is het warm en aangenaam. Maar later wordt het verstikkend wil je eruit. Ik wil dat je ook over enkele jaren nog steeds de vrijheid hebt om je eigen keuzes te maken, en dat je niet zover erin getrokken bent dat er geen weg terug is.
Daarom zou ik je met klem adviseren om goede contacten met je familie te blijven behouden. Probeer ze niet te bekeren, en ga geen conflict met ze aan. Probeer gewoon te blijven wie je altijd was. Geloof me, je zult op een dag heel blij en dankbaar zijn als je dat doet.

Om je intellectuele integriteit te bewaren hoop ik dat je jezelf altijd af zult blijven vragen wat nu echt het belangrijkste voor je is: waarheid, zelfs als het je tegenstaat, of ideologie met zijn behaaglijkheden. Nu besef je het nog niet, maar als je ouder wordt zul je meer veranderen dan je zelf denkt. Als je me niet gelooft, vraag het dan maar aan mensen die ouder dan je zijn.

Ik vroeg of je uit den haag kwam omdat ik daar meisjes ken die ook vroeger salafistisch waren en nu eruit zijn gegaaan. SOmmigen zijn geen moslimas meer, anderen zijn gematigd geworden. Wellicht is het goed als je een keer met ze van gedachten kunt wisselen. Ik raad je aan altijd open te blijven staan voor anderen en jezelf niet af te sluiten.
Daarnaast was ik nieuwsgierig of je bent bekeert door de straatdawah. Dat schijnt enorme aantalllen bekeerlingen op te leveren in den haag.
Ik ben ook meer in een haattijd jegens de islam geweest dan u, zo is het ook bij mij precies hetzelfde alleen ben ik naar de islam toe gegaan. Heb ik al gedaan ze vinden de islam een geweldige geloof en ze zijn er nog steeds van blijven houden als eerst.
Oh nee ik kom uit een dorp waar geen moslims zijn tenminste zover ik het weet.
Ik ben bekeerd puur omdat ik de waarheid heb gevonden
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Schepsel schreef:
Klopt, ik heb ook naar de waarheid gezocht en vond de islam. En ja ik heb ook gekeken bij het jodendom, christendom etc. Maar daar voelde ik me totaal niet thuis!
Waarom zou je een religie móeten hebben?
Omdat ik uiteindelijk toch wil weten naar wie ik terug ga keren en wie mij geschapen heeft. En wat er allemaal gaat gebeuren.
Als ik niet naar de islam zocht, dan was ik nu nog steeds ongelovig. Alleen de islam is het 100% naar wat ik zocht.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Schepsel »

Dutchy schreef:
Schepsel schreef:
Klopt, ik heb ook naar de waarheid gezocht en vond de islam. En ja ik heb ook gekeken bij het jodendom, christendom etc. Maar daar voelde ik me totaal niet thuis!
Waarom zou je een religie móeten hebben?
Omdat ik uiteindelijk toch wil weten naar wie ik terug ga keren en wie mij geschapen heeft. En wat er allemaal gaat gebeuren.
Als ik niet naar de islam zocht, dan was ik nu nog steeds ongelovig. Alleen de islam is het 100% naar wat ik zocht.
Dat is iets dat ik ook niet goed snap aan bekeerlingen tot een geloof, die dus besluiten iets te *gaan* aanbidden, hier dus Allah.

Ze denken: Ik kom voort uit Allah/Allah schiep mij. Maar waarom moet dat tot aanbidding leiden? Ik denk dat ik voortkom uit evolutie, maar ga toch ook geen dinosaurusbotten aanbidden. Waarom zulke onderwerping?

En hmm. Als ik iets kon kiezen wat een goede voorspelling zou geven van wat er gaat gebeuren, zou ik toch voor iets gezelligers en aardigers gaan voor de islam. Maar ja, sommige mensen vinden kommer en kwel-dreigingen fijn ^_^

Dus het geeft je, zoals Ariel al zegt, een soort vastigheid en houvast?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef: Omdat ik uiteindelijk toch wil weten naar wie ik terug ga keren en wie mij geschapen heeft. En wat er allemaal gaat gebeuren.
.
Dan zit je toch niet zo goed bij Islam. In Islam is het niet zeker of je naar de hemel gaat. Zeker niet als vrouw.
Mohammed heeft eens gezegd dat de hel vol zit met vrouwen.
Als je Christen bent, dan ga jij WEL naar de hemel. Dat heeft Jezus beloofd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef:
Kijk daar ligt het probleem, U kijkt niet naar de positieve kanten alleen naar het negatieve. Als u naar de positieve kanten keek dan weet ik bijna 100% zeker dat u ook iets voor de islam gaat voelen.
De warmte krijg ik van Allah (swt) en de liefde ook de rest is bijzaak.
'(
Oke...Maak een moslim van me, en verdien wat hasanats.

Noem eens een paar positieve kanten van Islam op, en laat mij zien dat ik ook islam nodig heb.
Van mij hoef je geen moslim te zijn dat is u keuze! Ik wil u alleen helpen

De schoonheid van de islam is te herkennen aan het feit dat deze religie rekening houdt met wat de mens echt nodig heeft. Het wil geen onderdrukking en geen ongemak veroorzaken in het leven van de mens. Het is een religie die in harmonie is met de mensheid in verschillende tijdperken en plaatsen en het past zich aan verschillende leeftijden en situaties. De schoonheid van de islam moedigt goede dingen aan en verbiedt het slechte. Allah s.w.t. zegt:

(O jullie die geloven, eet van de goede dingen waarmee Wij jullie hebben voorzien. En weest Allah dankbaar als Hij alleen het is Die jullie aanbidden) 2/172.

De goede dingen in het leven zijn alles wat Allah s.w.t. heeft toegestaan. En alles wat Allah s.w.t. heeft verboden behoort tot de slechte dingen. Want die hebben schadelijke gevolgen op de gezondheid, het morele, economisch en op het sociale leven van de mens. Bijvoorbeeld het gebruik van alcohol (al-khamr) is schadelijk zowel voor de gezondheid als voor het verstand. Het veroorzaakt ook sociale problemen. Onkuisheid is ook schadelijk voor de gezondheid. Er zijn veel ziektes zoals verlies van immuniteit; waarvan de voornaamste oorzaak onkuisheid is. Degenen die de koran bestuderen zien dat Allah s.w.t. onkuisheid heeft verboden alleen om humanitaire heiligdommen te beschermen. (heiligheid van het leven en voortplanting). De islam is geïnteresseerd in de schoonheid van het leven i.c.m. kuisheid en deugd. Met de schoonheid wordt bedoelt de schoonheid van de schepping en de schoonheid van het moraal. Allah s.w.t. heeft de mens in het beste en mooiste beeld geschapen. Hij zegt:

(Allah is Degene Die voor jullie de aarde tot een vaste grond heeft gemaakt en de hemel tot een gewelf. En Hij heeft jullie gevormd en jullie vormen geschikt gemaakt en Hij heeft jullie van de goede dingen voorzien) 40/64.



Een rein en schoon uiterlijk
Een van de fenomenen van de schoonheid van de islam is de nadruk op reinheid in het leven van de mens. Het zorgen voor een rein uiterlijk is een uiting van dankbaarheid voor de zegeningen van de schenker. Allah s.w.t. zegt:

( O kinderen van Adam, Doe jullie mooie kleding aan bij elke moskee, en eet en drinkt, maar weest niet verkwistend; Hij bemint de verkwisters niet. Zeg: wie heeft de mooie kleding die Allah voor Zijn dienaren heeft voortgebracht en de goede levensbehoeften verboden? zeg: dit is op de Dag der Opstanding uitsluitend voor degenen die geloofden tijdens het wereldse leven. Zo zetten Wij de Verzen uiteen aan mensen die weten) 7/32,33.

Binnen de grenzen van al-halaal staat Allah s.w.t. de geneugten van voedsel en kleding toe, zonder enige vorm van verspilling of extravagantie, ter bescherming van de gezondheid en besparing op de uitgaven. (Eet en drinkt, maar weest niet verkwistend). In de volgende Hadith benadrukt de profeet v.z.m.h. dit nog eens duidelijk. Hij zei:

(aan wie Allah een gunst heeft geschonken. Allah houdt ervan om de sporen van zijn gunsten op zijn dienaren te zien) Ahmed.



Een rein en schoon innerlijk
Het tweede fenomeen van de schoonheid van de islam die ik hier aan de orde wil stellen is het zorgen voor een schone innerlijkheid. Hiermee doel ik op de schoonheid van oprechtheid en van de liefde voor kuisheid. Het innerlijke is waar Allah s.w.t. kijkt zoals in de volgende profetische hadith te lezen is. De profeet v.z.m.h. zei:

( Allah de verhevene kijkt niet naar jullie lichamen en Hij kijkt ook niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten en daden) Moslim.

De schoonheid van het innerlijk bekleedt de mens met respect en gezag. We kunnen innerlijk Allah s.w.t. aanbidden door middel van de schoonheid van woorden, daden en moreel gedrag. Beste broeders en zusters; we moeten onze tong met eerlijkheid en met het goede woord versieren, en ons hart met oprechtheid en liefde, en onze zintuigen met gehoorzaamheid en ons lichaam met omhulling. We dienen Allah s.w.t. te aanbidden door middel van het uiten van innerlijk schoonheid (karakterdeugden en goede eigenschappen). In ons uiterlijk kunnen wij Allah s.w.t. aanbidden door het aantrekken van schone kleding, het tonen van een lachend gezicht, het spreken van vriendelijke woorden en het verrichten van goede daden.

Allah is mooi en houdt van schoonheid is een symbool dat de profeet v.z.m.h. heeft gegeven als voorbeeld voor ieder mens. Deze Hadith vormt een belangrijke basis voor het belang van de schoonheid. Uit de teksten van de Koran blijkt dat de mens verantwoordelijkheid draagt ten opzichte van de schoonheid van de natuur. De schoonheid van de natuur, de schoonheid van het geloof, de schoonheid in de aanbidding (al-‘ibadaat) en de schoonheid van het gedrag is ten behoeve van de mens. Hij geniet van hen als van een zachte wind; daardoor wordt zijn hart licht en heerst in zijn binnenste enorme rust en vrede. Allah s.w.t. zegt:

(Kijken zij dan niet naar de hemel boven hen, hoe Wij die gebouwd en opgesierd hebben en dat er geen barsten in zijn. En de aarde hebben Wij uitgebreid en erop stevige bergen aangebracht. En Wij hebben er allerlei kostelijke soorten op laten groeien) 50/6,7.

De interactie met de schoonheid van het universum en de schoonheid van het landschap maakt de mens, door middel van reflectie en bezinning, bewust van de grootheid van het vermogen van Allah s.w.t. en de grootheid van zijn creativiteit in zijn schepping.



Aanmoedigen van vriendelijkheid
Het derde fenomeen van de schoonheid van de Islam is vriendelijkheid. Vriendelijkheid is namelijk de basis voor een succesvolle relatie. Het is het handvest waarmee sayyidoena rassoelloe Allahi v.z.m.h. zijn metgezellen met elkaar verbonden heeft. Allah s.w.t. zegt:

(Vanwege barmhartigheid van Allah was jij soepel voor hen, maar als jij streng en hartvochtig was geweest dan waren zij rondom jou uiteengegaan) 3/159.

De profeet v.z.m.h. zei ook: (Allah is vriendelijk en Hij houdt van vriendelijkheid in alle opzichten) B&M.



Verwerpen van geweld
Het vierde fenomeen van de schoonheid van de islam dat ik hier ook aan de orde wil stellen is het afwijzen van geweld. De esthetische opvoeding in de islam verwerpt geweld, zowel verbaal als fysiek. De profeet v.z.m.h. zei:

(een moslim is degene die zijn tong en hand tegenover andere mensen in bedwang houdt) Ahmed.

Geweld drijft gezinnen uiteen en scheurt samenlevingen uit elkaar. Geweld is de grootste oorzaak van armoede in de wereld. Daarom heeft onze profeet Mohammed v.z.m.h. de voordelen van vriendelijkheid laten inzien en de rampspoed van conflicten. Hij zei hierover het volgende:

(vriendelijkheid wordt in iets gevonden of het voegt er schoonheid aan toe. En het wordt niet uit iets weggenomen of het maakt het gebrekkig) Moslim.


:heart:
Plaats reactie