De qoraan onimiteerbaar?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

De qoraan onimiteerbaar?

Bericht door Vrij_denker »

Volgens moslims is de qoran in het arabisch onimiteerbaar. Dat staat namelijk in de qoran zelf. Die daagt twijfelaars zelfs uit een iets soortgelijks te produceren. Een youtuber heeft de uitdaging aangenomen. Kijk en beoordeel. Het is wel in het arabisch. Maar zowel qua stijl als melodie niet van de qoran te onderscheiden. Wie arabisch begrijpt, hoort dat het een parodie is; de tekst is atheistische qoran. Maar ik vermoed dat menig onoplettend moslim erin zal trappen. Zou op alle salafistische sites gepost moeten worden, als goede grap [icon_lol.gif]

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De qoraan onimiteerbaar?

Bericht door Ariel »

Ik heb een nieuw woord geleerd.... onimiteerbaar. Betekent dat "Niet te verbeteren? " :smile4:

Mij zegt dit filmpje niks, maar iemand gaf op youtube deze reactie:
dhimmiwit 3 uur geleden

This is the most beautiful Qur'an recitation I have ever heard, which surah is it? It makes me want to revert ....I thought I'd heard all of them but this is the best ever..
Zou deze dhimmiwit dit menen?

Jammer dat onze Dutchy deze video niet meer kan zien, Bij haar springen namelijk de tranen in haar ogen bij een goeie Qur'an recitation.

Waar zingt de man over?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De qoraan onimiteerbaar omkeerbaar eetbaar?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is de psychologie van de onnozelheid. De grootste muzikale jingle successen worden behaald met simpele herhaal rijmpjes.

Voor de rest is de koran niet alleen onimiteerbaar, maar ook olistingiek, refuseerbaar, delastreus en ga zo maar door . . . Kortom, het is een waanzinnig lachwekkend fenomeen van de waardeloze mens. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De qoraan onimiteerbaar?

Bericht door Ozes »

Kan je een paar stukjes vertalen? (met tijd erbij aub)
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie