Geestelijke weet het zeker: "Zon draait rond aarde.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Ariel

Geestelijke weet het zeker: "Zon draait rond aarde.

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 18, 2015 5:36 pm

[icon_lol.gif] gevalletje inteelt?

Geestelijke weet het zeker: "Zon draait rond aarde, hoe kunnen vliegtuigen anders op hun bestemming komen?"

Een islamitische geleerde heeft krampachtig geprobeerd om een middeleeuwse theorie nieuw leven in te blazen. Volgens de geestelijke is de aarde immers statisch en is het de zon die rond onze aarde draait. En de maanlanding is gewoon een Hollywoodfabeltje. Nu jij!

Bandar al-Khaibari, een sjeik uit Saoedi-Arabië, zette zijn 'baanbrekende' theorie uiteen aan een universiteit in de Verenigde Arabische Emiraten. De geleerde is er immers zeker van dat de zon rond de aarde draait. "Hoe kunnen vliegtuigen anders op hun bestemming komen?", argumenteert hij.

Al-Khaibari neemt dan een bekertje water bij de hand om zijn stelling kracht bij te zetten. "Stel, we reizen per vliegtuig naar China", begint hij. "Indien de aarde echt zou bewegen, dan zouden vliegtuigen niet hoeven te vliegen want dan zou het land (China, nvdr.) automatisch recht naar hen toekomen."

"Anderzijds zal het toestel China nooit bereiken als de aarde de andere kant opdraait, want China beweegt namelijk ook", stelt de sjeik die er ook van overtuigd is dat er nooit mensen op de maan zijn geweest. "Allemaal Hollywood-achtige fabricage."

De controversiële uitspraken van de geestelijke vielen samen met de geboortedag van astronoom Galileo Galilei, die zich wellicht omdraaide in zijn graf.

De video van de uiteenzetting werd een hit op social media waar de theorie op veel hilariteit werd onthaald.

bron
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Wado

Re: Geestelijke weet het zeker: "Zon draait rond aarde.

Berichtdoor Wado » Wo Feb 18, 2015 5:46 pm

Beschamend... Jammer dat het publiek er zo stil bij blijft, ik neem aan van in shock te zijn.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 18, 2015 5:51 pm

Wado schreef:Beschamend... Jammer dat het publiek er zo stil bij blijft, ik neem aan van in shock te zijn.

Ik vermoed eerder dat linksdraaiend Islam minnend volk het genant vindt , en dus maar net doen of ze het niet horen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Wo Feb 18, 2015 6:35 pm

Als ik die foto zie moet ik denken aan een verkleedpartijtje bij de familie gorilla's in Blijdorp (Bokito).

Nu ga ik de islam steeds beter begrijpen. Als dit het niveau is van een man die als geestelijke de mens moet onderwijzen en voorbeeld moet zijn, hoe moet de rest van de populatie binnen de islam er dan niet aan toe zijn?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Feb 18, 2015 7:34 pm

Islam is als Jurassic Park. Een paar dinousarussen die even aan het woord komen en een hoop ellende aanrichten maar danuiteindelijk......
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Wado

Berichtdoor Wado » Wo Feb 18, 2015 8:59 pm

Erg dat iemand die zelfs elementaire basiskennis van de fysica niet begrijpt spreektijd krijg op een universiteit

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Feb 18, 2015 9:40 pm

Wat gebeurt er met deze sjeik als die omhoog springt? Draait de aarde dan onder hem door?

In de Islam bestaat geen (natuur)filosofie.
Het aannemen van de wet van oorzaak en gevolg is sjirk en kan je de kop kosten.

Je kan dit zien als een theologisch geschil. Hij zegt: 'zo is het' en ik zeg 'zo is het niet'. Vervolgens pak ik mijn kromzwaard en hak hem de kop af. Dan heb ik de discussie gewonnen (met hulp van Allah).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Wado

Berichtdoor Wado » Do Feb 19, 2015 12:01 pm

Galileo moet liggen tollen in zijn graf.

King George

Berichtdoor King George » Do Feb 19, 2015 1:27 pm

In de Islamwereld kunnen gekken dus een geleerde genoemd worden.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

sjun

Berichtdoor sjun » Vr Feb 20, 2015 2:30 pm

Degenen die niet zo goed kunnen meekomen of onnuttig zijn voor productiewerkzaamheden kunnen altijd nog imam worden. Dat biedt dan ook weer hoop voor mensen als Tofik Dibi of Johannes Lambertus Henricus (Jilles) van de Ven.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mar 20, 2015 2:04 am

Moslims hebben wat met de zon. Ze houden morgen een gebed in moskeeën tijdens zonsverduistering.

In tal van moskeeën in Nederland wordt vrijdag tijdens de zonsverduistering een speciaal gebed uitgesproken. Daarmee brengen moslims hun dankbaarheid en bewondering tot uitdrukking voor het heelal, een schepping van God, aldus een zegsman van de Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN).

„Hij is Degene Die de zon heeft gemaakt tot een stralend schijnsel en de maan tot een licht en Hij bepaalde haar standen opdat jullie de jaartelling zouden kennen en de tijdsberekening”, aldus (een deel van) het gebed volgens de website van de Blauwe Moskee in Amsterdam.

Het gebed met zijn speciale religieuze betekenis begint na het zien van de verduisterde zon. Het valt buiten de reeks van de vijf gebeden die gelovige moslims dagelijks moeten verrichten.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”