Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door Zwartmeer »

http://www.answeringmuslims.com
In the Qur'an, Allah claims to be perfectly clear in his commands (see 6:114; 11:1; 12:1; 15:1; 16:89; 22:72; 24:1, 34, 46; 26:2; 27:1; 28:2; 36:69; 41:3; 57:9; 65:11; etc.). Yet when critics quote the Qur'an, many Muslims insist that Allah means something very different from what he says. This should cause us to wonder: Is Allah's speech clear, or is it horribly unclear? Could Allah be the the worst communicator ever? In this video, David Wood discusses the problem.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door Mahalingam »

Die Islam is zo 2-de hands naar mijn gevoel, zo van 'horen zeggen'. ik bedoel:
Allah zegt het tegen de Engel, de engel zegt het tegen Mohammed en Mohammed zegt het tegen zijn toehoorders.

Zo van:
de baas zegt het tegen de chef, de chef zegt het tegen de knecht, de knecht zegt het tegen de kat en de kat zegt het tegen zijn staart.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door sjun »

Bovendien is Mohammed de enige getuige van dat verhaal. Niemand heeft Mo ooit met zijn Gabriel zien bomen.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door sjun »

Behalve David Wood biedt ook TXHalabi uitstekend zicht op de opmerkelijk bevraaglijke communicatie van Allah.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door Zwartmeer »

sjun schreef:Behalve David Wood biedt ook TXHalabi uitstekend zicht op de opmerkelijk bevraaglijke communicatie van Allah.
Afbeelding
Ik heb dat linkje van TXHalabi effe in m'n favorieten geplaatst.

Is Allah the Worst Communicator Ever? Dit is een hele goeie vraag! Ik heb het nog niet uitgetest en vraag me af hoe de moslims zich hier uitlullen. Het lijkt me dat dit het zoveelste vernietigende argument tegen de koran is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door sjun »

Als ik niet elke keer zo iritant lang wachten moest voordat ik op FFI weer een post kon loslaten had ik dezelfde informatie al lang ook hier geplaatst. Ondanks dat komt het op termijn ook allemaal hier in het bronnencentrum. Verlichtende kennis kan niet vaak genoeg gedeeld en bediscussieerd worden nu onze mainstrewam media dat laten afweten en verpolitiekt uit de hoek komen.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:Bovendien is Mohammed de enige getuige van dat verhaal. Niemand heeft Mo ooit met zijn Gabriel zien bomen.
:thinking:
Het is zelfs nog een beetje erger: het verhaal over Mohammed is uiteindelijk afkomstig uit één bron, Ibn Ishaq, die beweerde zich te baseren op mondelinge overleveringen. Zijn schrijfsels waren natuurlijk wel een geschenk uit de hemel (of moeten we zeggen: uit de hel?) voor wie van de Koran geen chocola kon maken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door sjun »

Oordeel zelf

Afbeelding
The Life of Muhammad, Ibn Ishaq, (vertaald door A. Guillame),
Oxford University Press 2002, ISBN 9780196360331

Ophalen Ibn Ishaq's Sirat Rasul Allah - The Life of Muhammad Translated by A. Guillaume in pdf
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het draait in islam om Mohammed en niet om Allah

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:Oordeel zelf

Afbeelding

The Life of Muhammad, Ibn Ishaq, (vertaald door A. Guillame),
Ik heb bevonden en geoordeeld over wat wij van FFI allang wisten. Namelijk dat het in islam in de eerste plaats om de heiligheid van het ongeletterde Arabische woestijn fenomeen Mohammed draait. Waarbij als haast vanzelfsprekend niet Allah maar Mohammed om de zon maan draait. Het boek dat over het leven van Mohammed gaat is minstens 25% dikker qua inhoud dan de Koran, het 'heilige' boek van Allah. Nu ja, ik heb ook nooit een greintje van respect kunnen waarnemen in de uiterst onbeleefde denigrerende houding van moslims in hun aanbidding tot Allah, waarbij elke schijn van heiligheid bij Allah met de grond gelijk wordt gemaakt ten faveure van de zelfbenoemde woestijn profeet Mohammed. :sheik:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Is Allah the Worst Communicator Ever? (David Wood)

Bericht door Zwartmeer »

I Believe in Muhammad (David Wood)

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Het draait in islam om Mohammed en niet om Allah

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik heb bevonden en geoordeeld over wat wij van FFI allang wisten. Namelijk dat het in islam in de eerste plaats om de heiligheid van het ongeletterde Arabische woestijn fenomeen Mohammed draait. Waarbij als haast vanzelfsprekend niet Allah maar Mohammed om de zon maan draait. Het boek dat over het leven van Mohammed gaat is minstens 25% dikker qua inhoud dan de Koran, het 'heilige' boek van Allah. Nu ja, ik heb ook nooit een greintje van respect kunnen waarnemen in de uiterst onbeleefde denigrerende houding van moslims in hun aanbidding tot Allah, waarbij elke schijn van heiligheid bij Allah met de grond gelijk wordt gemaakt ten faveure van de zelfbenoemde woestijn profeet Mohammed. :sheik:
Eigenlijk is het heel raar dat een boodschapper zo'n belangrijk figuur wordt. Uiteindelijk is hij niet meer dan een doorgeefluik. Stel je nou eens voor dat Obama een een boodschapper naar Putin stuurt. Eenmaal in Rusland aangekomen krijgt Putin de schoolrapporten van de boodschapper overhandigt, de lidmaatschapskaarten van de verenigingen waar ie lid van is, hoe zijn gezin is samengesteld wordt getoond, en wat zijn favoriete tv-programmas zijn, en wat z'n geloof is, en hoe laat ie naar bed gaat, enz enz. En, o ja, de boodschap van Obama, die zou je bijna vergeten.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie