Een leeuw getuigt van Allah

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Een leeuw getuigt van Allah

Bericht door Battle_for_peace »

Dit is een video van een leeuw in Baku, Rusland roept 5 keer per dag Allah, Allah. In de Koran lezen we dat alle dieren Allah verheerlijken maar in hun eigen taal, deze leeuw zegt Allah in het Arabish. Dit is niet de echte video, ik zet binnenkort de juiste.

http://video.kavkazcenter.com/clips/lev.wmv
Laatst gewijzigd door Battle_for_peace op wo jan 11, 2006 5:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Een leeuw getuigt van Allah

Bericht door Sjeng »

Battle_for_peace schreef:Dit is een video van een leeuw in Baku, Rusland roept 5 keer per dag Allah, Allah. In de Koran lezen we dat alle dieren Allah verheerlijken maar in hun eigen taal, deze leeuw zegt Allah in het Arabish. Luister bij 2:30 min.

http://www.djigit.com/video/lom.wmv
haha
bijgelovigheid.
wist je dat er om de zoveel tijd berichten opduiken dat Jezus ergens op verschenen is.
allemaal fabels.
maar goed als je de rede verwerpt dan is bijgeloof inderdaad niet ver weg..
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

ik snap heus wel waarom je dit soort dingen plaatst.
Je probeert een beeld te creeëren dat de islam waar is, zonder de rede daarbij te gebruiken.
leuk geprobeert..
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

haha je hebt die video niet eens gezien, want die link deed het niet, ik heb aangepast. Dit is niet iets dat we nodig hebben om Islaam te bewijzen, Islam is al bewezen met de Qur'an. Dat is onze grootste wonder, dat is genoeg bewijs. Degenen die dat niet zien, zijn verblindt door God, omdat ze niet willen geloven.

Koran 2:6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of jij hen waarschuwt, of dat jij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.
7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Battle_for_peace schreef:haha je hebt die video niet eens gezien, want die link deed het niet, ik heb aangepast. Dit is niet iets dat we nodig hebben om Islaam te bewijzen, Islam is al bewezen met de Qur'an. Dat is onze grootste wonder, dat is genoeg bewijs. Degenen die dat niet zien, zijn verblindt door God, omdat ze niet willen geloven.

Koran 2:6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of jij hen waarschuwt, of dat jij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.
7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.
ik hoef dat filmpje niet te zien. Bovendien kan het filmpje gemanipuleerd zijn, dus om dit nou bewijs te noemen...
En zelfs als er een kreet uitkwam die op "allaa" leek. Wat zegt dat nou?
helemaal niks.
Je geeft alleen eerlijk toe dat je bijgelovig bent. Goede anti-reclame voor de islam zullen we maar zeggen! :lol:
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Islam is al bewezen met de Qur'an. Dat is onze grootste wonder, dat is genoeg bewijs. Degenen die dat niet zien, zijn verblindt door God, omdat ze niet willen geloven
Wat een kul-argument.
Koran als bewijs van bestaan god?? hoe dan??????
sorry dan weet je niet wat bewijs inhoudt.
goed geindoctrineerd ben je zeker, en ook blind voor de rede.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Koran 2:6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of jij hen waarschuwt, of dat jij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.
7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.
Dit gaat zeker over mij? :lol:

Ach als je die verzen maar vaak genoeg leest ga je ze zeker zelf ook geloven???
Slim bedacht op zich, om zichzelf in te dekken tegen de rede.

Ik denk trouwens eerder dat dat laatste vers eerder over jouw gaat.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

de echte bewijzen vind je in de natuur.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Sjeng schreef:
Koran 2:6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of jij hen waarschuwt, of dat jij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.
7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.
Dit gaat zeker over mij? :lol:

Ach als je die verzen maar vaak genoeg leest ga je ze zeker zelf ook geloven???
Slim bedacht op zich, om zichzelf in te dekken tegen de rede.

Ik denk trouwens eerder dat dat laatste vers eerder over jouw gaat.

Sjeng:


Wist je trouwens dat hoewel in de koran de hel slechts 18x genoemd schijnt te worden, er vele, vele malen naar doorverwezen wordt? en wel dmv texten als (vet):
7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

Hm, God heeft hun hart en oren verzegeld.


Dat mensen niet naar God luisteren, komt dus door God zelf !

Nogmaals:

Dat mensen niet naar God kunnen luisteren komt dus dóór (en is de schuld ván) God zelf ! en daar word de mens vervolgens voor gestraft?????


Laat God zichzelf gaan straffen! hij is toch zelf de oorzaak van het feit dat de mensen niet willen luisteren !

Whahahahaahaha !!!!
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ik heb zelf geen leeuw nodig om te getuigen dat Allah, de Liefdevolle, de Barmhartige bestaat....Maar het kan je geloof wel versterken. Alleen moet je uitkijken voor bijgelovigheid of licht-gelovigheid.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Maroc_21 schreef:Ik heb zelf geen leeuw nodig om te getuigen dat Allah, de Liefdevolle, de Barmhartige bestaat....Maar het kan je geloof wel versterken. Alleen moet je uitkijken voor bijgelovigheid of licht-gelovigheid.
Dat is zeker !!! :)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

ik hoef dat filmpje niet te zien. Bovendien kan het filmpje gemanipuleerd zijn, dus om dit nou bewijs te noemen... En zelfs als er een kreet uitkwam die op "allaa" leek. Wat zegt dat nou? helemaal niks. Je geeft alleen eerlijk toe dat je bijgelovig bent. Goede anti-reclame voor de islam zullen we maar zeggen!
Heb je ooit in je hele leven een Leeuw deze geluid horen maken? Dit is niet alles, deze leeuw doet eerst de rituele reiniging en gaat dan Allah Allah roepen. Moslims doen dat altijd voor het gebed, die leeuw likt zich altijd eerst hellemal schoon en gaat opstaan en roept die Allah. Deze leeuw heeft honderden mensen aangetrokken en is nu in Baku in Rusland. Deze leeuw was overgebracht van Chechenië naar die plaats en nog steeds gaan mensen daarheen om die leeuw te horen. Je hoort overduidelijk, 'Allah' hij zegt het zelfs beter dan sommigen van jullie mischien. Zoals ik al zei, geloof wat je wilt want ik zal niet gevraagd worden over wat jij gelooft en wat niet.
Koran als bewijs van bestaan god? hoe dan?

De wetenschap erin, niemand heeft een hoofdstukje hetzelfde kunnen schrijven, de voorspellingen die later uitkwamen, de tegenstrijdigheden die nooit erin ontdekt zijn etc. Ik heb een weg waarmee je kan bewijzen dat de Qur'an vals is, in het begin van de openbaring daagde Allah de werelden uit en zei het volgende.

Koran 2:23. En indien jullie twijfelen omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeer dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers buiten God, als jullie waarachtig zijn.
24. Maar indien jullie dat niet kunnen - en jullie zullen het ook nooit kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.
Hm, God heeft hun hart en oren verzegeld. Dat mensen niet naar God luisteren, komt dus door God zelf!
Koran 3:112. Dat kwam, doordat zij de tekenen van God verwierpen.
Koran 8:23. Als God enig goed in hen had ontdekt, zou Hij hen voorzeker hebben doen horen. En als Hij hen zou hebben laten horen hadden zij zich in afkerigheid afgewend.
Laat God zichzelf gaan straffen! hij is toch zelf de oorzaak van het feit dat de mensen niet willen luisteren!
Koran 3:108. God wenst de werelden geen kwaad toe.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Battle_for_peace schreef:
ik hoef dat filmpje niet te zien. Bovendien kan het filmpje gemanipuleerd zijn, dus om dit nou bewijs te noemen... En zelfs als er een kreet uitkwam die op "allaa" leek. Wat zegt dat nou? helemaal niks. Je geeft alleen eerlijk toe dat je bijgelovig bent. Goede anti-reclame voor de islam zullen we maar zeggen!
Heb je ooit in je hele leven een Leeuw deze geluid horen maken? Dit is niet alles, deze leeuw doet eerst de rituele reiniging en gaat dan Allah Allah roepen. Moslims doen dat altijd voor het gebed, die leeuw likt zich altijd eerst hellemal schoon en gaat opstaan en roept die Allah. Deze leeuw heeft honderden mensen aangetrokken en is nu in Baku in Rusland. Deze leeuw was overgebracht van Chechenië naar die plaats en nog steeds gaan mensen daarheen om die leeuw te horen. Je hoort overduidelijk, 'Allah' hij zegt het zelfs beter dan sommigen van jullie mischien. Zoals ik al zei, geloof wat je wilt want ik zal niet gevraagd worden over wat jij gelooft en wat niet.
Koran als bewijs van bestaan god? hoe dan?

De wetenschap erin, niemand heeft een hoofdstukje hetzelfde kunnen schrijven, de voorspellingen die later uitkwamen, de tegenstrijdigheden die nooit erin ontdekt zijn etc. Ik heb een weg waarmee je kan bewijzen dat de Qur'an vals is, in het begin van de openbaring daagde Allah de werelden uit en zei het volgende.

Koran 2:23. En indien jullie twijfelen omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeer dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers buiten God, als jullie waarachtig zijn.
24. Maar indien jullie dat niet kunnen - en jullie zullen het ook nooit kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.
Hm, God heeft hun hart en oren verzegeld. Dat mensen niet naar God luisteren, komt dus door God zelf!
Koran 3:112. Dat kwam, doordat zij de tekenen van God verwierpen.
Koran 8:23. Als God enig goed in hen had ontdekt, zou Hij hen voorzeker hebben doen horen. En als Hij hen zou hebben laten horen hadden zij zich in afkerigheid afgewend.
Laat God zichzelf gaan straffen! hij is toch zelf de oorzaak van het feit dat de mensen niet willen luisteren!
Koran 3:108. God wenst de werelden geen kwaad toe.

Posten in de rubriek humor aub

Hier nog zo'n straf verhaal, met een pratende wolf:
http://www.iselinge.nl/scholenplein/pab ... dkapje.htm
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Battle_for_peace schreef:
Jm schreef:Hm, God heeft hun hart en oren verzegeld. Dat mensen niet naar God luisteren, komt dus door God zelf!
Koran 3:112. Dat kwam, doordat zij de tekenen van God verwierpen.
Koran 8:23. Als God enig goed in hen had ontdekt, zou Hij hen voorzeker hebben doen horen. En als Hij hen zou hebben laten horen hadden zij zich in afkerigheid afgewend.
Tja, als ik teksten uit verschillende paginas van de koran op een willekeurige wijze met elkaar combineer (uit hun context ruk !) dan kan ik binnen whatever discussion -> ook van alles gaan "ontkrachtten" c.q "bewijzen".... :lol: :roll:


P.S: Jij gelooft toch dat God De Absolute is? En besef jij eigenlijk wel wat dat betekent?:

De wijze waarop God liefheeft dan -> absoluut is? (= onvoorwaardelijke liefde / onvoorwaardelijk liefheeft...)

God kan namelijk niet beide tegelijkertijd zijn:

én een God van absolute liefde, én een god die slechts op voorwaarden liefheeft.... (= de god van de hel, duivel en van meer van dergelijke, door mensen bedachte, onzin)

Volgens de koran heeft God slechts op voorwaarden lief (doe wat ik [allah] zeg ! want anders wacht je een zware straf ! = gruwelijke pijniging in de Hel) en een dergelijke vorm van "liefde" = niet-absoluut !

Of anders gezegd: op voorwaarden liefhebben is liefde die niet-volledig en niet-totaal is ! en dus is God niet-volledig & niet-totaal !
Battle_for_peace schreef:
Jm schreef:Laat God zichzelf gaan straffen! hij is toch zelf de oorzaak van het feit dat de mensen niet willen luisteren!
Koran 3:108. God wenst de werelden geen kwaad toe.
Dit is een inhoudsloze uitspraak :roll:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Mijn kat roept de hele tijd "fuck mohammed" in het swahili....daarna gaat hij op de bak...
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Jm schreef: De wijze waarop God liefheeft dan -> absoluut is? (= onvoorwaardelijke liefde / onvoorwaardelijk liefheeft...)

God kan namelijk niet beide tegelijkertijd zijn:

én een God van absolute liefde, én een god die slechts op voorwaarden liefheeft.... (= de god van de hel, duivel en van meer van dergelijke, door mensen bedachte, onzin)

Volgens de koran heeft God slechts op voorwaarden lief (doe wat ik [allah] zeg ! want anders wacht je een zware straf ! (= gruwelijke pijniging in de Hel) en een dergelijke vorm van "liefde" = niet-absoluut !

Of anders gezegd: op voorwaarden liefhebben is liefde die niet-volledig en niet-totaal is ! en dus is God niet-volledig & niet-totaal !
God is boven welk voorbeeld dan ook Verheven. Niemand en niets is op welk wijze dan ook gelijk aan Hem..dus in die zin mag je onze definitie voor liefde niet toeschrijven aan God.

Maar ik zal trachten je vraag c.q. opmerking vanuit een andere filosofische hoek beantwoorden!
God is uiterst Rechtvaardig! Doet niets van zijn schepping kwaad en Hij heeft het beste voorzien met zijn schepping. Hoewel Hij de schepper is!

Als je de mens in zijn dagelijkse bezigheden zou volgen en hoe hij omgaat met wat hij gemaakt heeft zou je tot conclusie komen dat de mens erg wreed is! Neem bijvoorbeeld een lucifer (zelf gemaakt). Hoe vaak verbrandt de mens op gruwelijke wijze een lucifer? Verdient het lucifer wel om die lot te ondergaan?

De mens moet ook jegens het lucifer onvoorwaardelijk lief wezen! en dus nooit koken, douchen, eten enz. Ook al beweert de mens vegitarisch te zijn...wie geeft hem het recht om planten te eten..planten hebben ook recht om te leven! niet waar soms?

Maar het is het Lot van de plant en van het dier om gegeten te worden. Zo is het lot van de ongelovige een brandstappel te wezen want hij geloofde en wilde niet geloven en hield mensen tegen om te geloven!

Nogmaals God is boven welk voorbeeld dan ook Verheven.

Allah weet het beter,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Battle_for_peace schreef:[
Hm, God heeft hun hart en oren verzegeld. Dat mensen niet naar God luisteren, komt dus door God zelf!
Koran 3:112. Dat kwam, doordat zij de tekenen van God verwierpen.
Koran 8:23. Als God enig goed in hen had ontdekt, zou Hij hen voorzeker hebben doen horen. En als Hij hen zou hebben laten horen hadden zij zich in afkerigheid afgewend.
Wachte even... "god heeft de harten en oren verzegeld omdat deze mensen de tekenen van god verwierpen"..en....."als god enig goed in hen had gezien had hij niets verzegeld"....maar..... als hij toch had laten horen zouden ze zich alsnog afgewend hebben.
Dus:
1) men heeft de tekenen genegeerd
2) als zij "goed" waren geweest was er niets verzegeld
3) als er niets verzegeld was geweest hadden ze ook niet geluisterd.

Dus...het feit dat ik geen moslim ben komt omdat ik de tekenen heb geneerd toen heeft allah de hele boel verzegeld (wat nergens op slaat want ik luisterde toch al niet :roll: ) en de hele boel blijft verzegeld omdat ik slecht ben en de boel toch wel blijf negeren....

Wie snapt het nog?
Amorele atheistische nitwit
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Maroc_21 schreef:
Jm schreef: De wijze waarop God liefheeft dan -> absoluut is? (= onvoorwaardelijke liefde / onvoorwaardelijk liefheeft...)

God kan namelijk niet beide tegelijkertijd zijn:

én een God van absolute liefde, én een god die slechts op voorwaarden liefheeft.... (= de god van de hel, duivel en van meer van dergelijke, door mensen bedachte, onzin)

Volgens de koran heeft God slechts op voorwaarden lief (doe wat ik [allah] zeg ! want anders wacht je een zware straf ! (= gruwelijke pijniging in de Hel) en een dergelijke vorm van "liefde" = niet-absoluut !

Of anders gezegd: op voorwaarden liefhebben is liefde die niet-volledig en niet-totaal is ! en dus is God niet-volledig & niet-totaal !
God is boven welk voorbeeld dan ook Verheven. Niemand en niets is op welk wijze dan ook gelijk aan Hem..dus in die zin mag je onze definitie voor liefde niet toeschrijven aan God.
Zeer zeker mag ik een zekere definitie aan God toeschrijven, zolang ik er maar rekening mee houdt dat er altijd een hogere (uitgebreidere, correctere) gedachte over God bestaat, en dat die vroeg of laat door mij of iemand anders bedacht zal gáán worden. En ook die gedachte zal weer door een andere, hogere gedachte vervangen worden, en zo gaat dat voor eeuwig door :wink:

Maroc_21 schreef:Maar ik zal trachten je vraag c.q. opmerking vanuit een andere filosofische hoek beantwoorden!
God is uiterst Rechtvaardig! Doet niets van zijn schepping kwaad en Hij heeft het beste voorzien met zijn schepping. Hoewel Hij de schepper is!
Mooie gedachte :wink: Helaas word die gedachte geweld aangedaan door andere koranteksten, waarin gesproken word over hoe God mensen gruwelijk laat leiden (kwaad doet) in de hel.
Maroc_21 schreef:Als je de mens in zijn dagelijkse bezigheden zou volgen en hoe hij omgaat met wat hij gemaakt heeft zou je tot conclusie komen dat de mens erg wreed is! Neem bijvoorbeeld een lucifer (zelf gemaakt). Hoe vaak verbrandt de mens op gruwelijke wijze een lucifer? Verdient het lucifer wel om die lot te ondergaan?
Een lucifer is geen levend wezen..... :lol:
Maroc_21 schreef:De mens moet ook jegens het lucifer onvoorwaardelijk lief wezen! en dus nooit koken, douchen, eten enz. Ook al beweert de mens vegitarisch te zijn...wie geeft hem het recht om planten te eten..planten hebben ook recht om te leven! niet waar soms?
Zeker hebben planten het recht om te leven, maar Het Leven lééft nu eenmaal dankzij het consumeren van andere vormen van leven (*).... zo werkt dat nu eenmaal.


(*) Lucifers vallen daar natuurlijk niet onder :mrgreen: :wink:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
DTRC
Berichten: 23
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:19 pm

Bericht door DTRC »

Arm dier... een leeuw met een klaplong en dan gaan een stel van die malloten er rondom rennen, schreeuwend: 'Allah Akbar'.

Ondertussen krijgt het beest gewoon geen adem en heeft het al helemaal nooit van de Islam of Allah gehoord :)
Democratuur & wederopbouw
Het document dat ELKE Nederlander zou moeten lezen !!
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

P.S: Jij gelooft toch dat God De Absolute is? En besef jij eigenlijk wel wat dat betekent?: De wijze waarop God liefheeft dan -> absoluut is? (= onvoorwaardelijke liefde / onvoorwaardelijk liefheeft...) God kan namelijk niet beide tegelijkertijd zijn: én een God van absolute liefde, én een god die slechts op voorwaarden liefheeft.... (= de god van de hel, duivel en van meer van dergelijke, door mensen bedachte, onzin) Volgens de koran heeft God slechts op voorwaarden lief (doe wat ik [allah] zeg ! want anders wacht je een zware straf ! = gruwelijke pijniging in de Hel) en een dergelijke vorm van "liefde" = niet-absoluut ! Of anders gezegd: op voorwaarden liefhebben is liefde die niet-volledig en niet-totaal is ! en dus is God niet-volledig & niet-totaal !
Koran 6:147. En indien zij u verloochenen zeg, 'Uw Heer is de Heer der alomvattende Barmhartigheid doch Zijn straf zal van het schuldige volk niet worden afgewend'.
Wachte even... "god heeft de harten en oren verzegeld omdat deze mensen de tekenen van god verwierpen"..en....."als god enig goed in hen had gezien had hij niets verzegeld"....maar..... als hij toch had laten horen zouden ze zich alsnog afgewend hebben. Dus: 1) men heeft de tekenen genegeerd 2) als zij "goed" waren geweest was er niets verzegeld 3) als er niets verzegeld was geweest hadden ze ook niet geluisterd. Dus...het feit dat ik geen moslim ben komt omdat ik de tekenen heb geneerd toen heeft allah de hele boel verzegeld (wat nergens op slaat want ik luisterde toch al niet ) en de hele boel blijft verzegeld omdat ik slecht ben en de boel toch wel blijf negeren.... Wie snapt het nog?
Ik zet het voor je stap voor stap neer. Waarom dwaalt God mensen? Het antwoord is simpel, Allah zegt:

Koran 6:110. Omdat zij er voor de eerste keer niet in geloofden en Wij zullen hen in hun overtreding blindelings laten dwalen.

De tekenen kwamen maar ze verwierpen die, dus God maakt de ziekte in hun harten nog erger. Wanneer zal God je leiden?

Koran 13:11. Voorzeker, God verandert de toestand van een volk niet voordat zij hetgeen in hun hart is veranderen.

Dus het probleem ligt bij de mensen, wanneer iemand niet wil geloven, zal God hem dwingen om te geloven?

Koran 9:37. God leidt het ongelovige volk niet.

Dus God dwingt ze niet om te geloven, Hij laat ze dwalen.

Koran 13:31. Zijn de gelovigen het niet te weten gekomen dat, indien God het wilde, Hij het gehele mensdom zou hebben geleid?

Waarom wilt God dit niet?

Koran 10:99. Wil jij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?
Mooie gedachte Helaas word die gedachte geweld aangedaan door andere koranteksten, waarin gesproken word over hoe God mensen gruwelijk laat leiden (kwaad doet) in de hel.
Je moet het zo zien. Er is iemand hij zorgt 40 jaar voor je, hij geeft je eten, drinken, een huis, een auto, een zwembad, mooie kleren echt alles, hij peotst zelfs je schoenen. Dan na die 40 jaar vraagt hij 1 ding van jou, en jij zegt, 'Nee ik doe dat niet, je hebt me nooit geholpen, bewijs aan mij dat je mij hebt geholpen, ik ken jou niet' en je duwt hem weg. Wat zal zo'n iemand doen? Zo is Allah, Hij gaf je alles wat je hebt, alles. Eten, drinken, lucht, zwaartekracht, zon, maan, gevoelens, hersenen, handen, voeten, ogen, oren etc. En Hij vraagt je 1 ding en je zegt, 'Nee?' Is het God die jou in het Vuur gooit of jou daden?

Koran 51:56. En ik heb de jinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen.
57. Ik wens van hen geen onderhoud noch wens Ik dat zij Mij zullen voeden.
58. Voorzeker, God is de grootste Voorziener, de Almachtige, de Alsterke.
Mijn kat roept de hele tijd "fuck mohammed" in het swahili. daarna gaat hij op de bak.

Koran 26:6. Weldra zullen de tijdingen hun bereiken van hetgeen zij bespotten.
Koran 9:52. Zeg, 'Wacht daarom, wij wachten ook met jullie'.
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Koran 9:37. God leidt het ongelovige volk niet.

Dus God dwingt ze niet om te geloven, Hij laat ze dwalen. "

toch nog verstandig van die god !
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik zet het voor je stap voor stap neer. Waarom dwaalt God mensen? Het antwoord is simpel, Allah zegt:

Koran 6:110. Omdat zij er voor de eerste keer niet in geloofden en Wij zullen hen in hun overtreding blindelings laten dwalen.
Ok, er komt 1 of ander "teken"....iemand zegt ïk wil meer bewijs" en dat vindt allah het prima dat die persoon niet gelooft.'
Ok..prima....vrijheid blijheid.

De tekenen kwamen maar ze verwierpen die, dus God maakt de ziekte in hun harten nog erger. Wanneer zal God je leiden?
Wacht even...deze mensen waren ziek en god maakte ze nog zieker?
Dat vind ik niet lief.
Kennelijk leidt god naar ziekte.
Koran 13:11. Voorzeker, God verandert de toestand van een volk niet voordat zij hetgeen in hun hart is veranderen.

Dus het probleem ligt bij de mensen, wanneer iemand niet wil geloven, zal God hem dwingen om te geloven?
Nou....eigenlijk verhindert god deze mensen om ooit nog te KUNNEN geloven..immers...hij heeft de noel verzegeld.
En dwang...tsja....kun je dreigen met de hel en de eeuwige brandstapel wanneer je niet gelooft volledige vrijheid van keuze noemen?
Koran 9:37. God leidt het ongelovige volk niet.

Dus God dwingt ze niet om te geloven, Hij laat ze dwalen.
En hij maakt ze zieker.
Koran 13:31. Zijn de gelovigen het niet te weten gekomen dat, indien God het wilde, Hij het gehele mensdom zou hebben geleid?

Waarom wilt God dit niet?
Geen idee.
Eigenlijk wil hij dat namelijk wel. Wanneer hij niet zou willen zouden al die straffen voor niet-geloven niet nodig zijn.
Wanneer god niet zou willen dat iedereen zou geloven zou hij iedereen lekker zijn gang laten gaan.
Wanneer god WEL zou willen dat iedereen zou geloven zou hij dat ook doen en zou het dreigen met hel en verdoemenis ook niet nodig zijn.
m.a.w. die hele hel is overbodig.
Koran 10:99. Wil jij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?
Ik niet.
Maar jij wel.
Zoals je in een ander topic gezegd hebt dat mensen maar 3 keuzes hebben in islamitisch regime: "moslim worden", "protectiegeld betalen of 'kop eraf".
lijkt mij toch behoorlijk in de buurt van dwingen komen.
Amorele atheistische nitwit
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Battle_for_peace schreef:
P.S: Jij gelooft toch dat God De Absolute is? En besef jij eigenlijk wel wat dat betekent?: De wijze waarop God liefheeft dan -> absoluut is? (= onvoorwaardelijke liefde / onvoorwaardelijk liefheeft...) God kan namelijk niet beide tegelijkertijd zijn: én een God van absolute liefde, én een god die slechts op voorwaarden liefheeft.... (= de god van de hel, duivel en van meer van dergelijke, door mensen bedachte, onzin) Volgens de koran heeft God slechts op voorwaarden lief (doe wat ik [allah] zeg ! want anders wacht je een zware straf ! = gruwelijke pijniging in de Hel) en een dergelijke vorm van "liefde" = niet-absoluut ! Of anders gezegd: op voorwaarden liefhebben is liefde die niet-volledig en niet-totaal is ! en dus is God niet-volledig & niet-totaal !
Koran 6:147. En indien zij u verloochenen zeg, 'Uw Heer is de Heer der alomvattende Barmhartigheid doch Zijn straf zal van het schuldige volk niet worden afgewend'.

En dus: is Gods alomvattende barmhartigheid (= onvoorwaardelijke liefde) niet-alomvattend (= liefde op voorwaarden) :wink:

Onvoorwaardelijke liefde sluit, voorwaardelijke liefde uit 8)

Het is: of het één, of het ander.

Zie je dan nu eindelijk in dat de koran wel degelijk tegenstrijdigheden bevat? (in dit geval zelfs een onoverkomelijke ! ) En hoe meer tegenstrijdigheden een zogenaamd "heilig" boek bevat, hoe onwaarschijnlijker het wordt dat het door God geopenbaard zou zijn.

Jm.
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
DTRC
Berichten: 23
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:19 pm

Bericht door DTRC »

Je moet het zo zien. Er is iemand hij zorgt 40 jaar voor je, hij geeft je eten, drinken, een huis, een auto, een zwembad, mooie kleren echt alles, hij peotst zelfs je schoenen. Dan na die 40 jaar vraagt hij 1 ding van jou, en jij zegt, 'Nee ik doe dat niet, je hebt me nooit geholpen, bewijs aan mij dat je mij hebt geholpen, ik ken jou niet' en je duwt hem weg. Wat zal zo'n iemand doen? Zo is Allah, Hij gaf je alles wat je hebt, alles. Eten, drinken, lucht, zwaartekracht, zon, maan, gevoelens, hersenen, handen, voeten, ogen, oren etc. En Hij vraagt je 1 ding en je zegt, 'Nee?' Is het God die jou in het Vuur gooit of jou daden?

Kijk, je moet het zo zien:

Je komt in een nieuw land, de mensen heten je hartelijk welkom. Je krijgt eten, een dak boven je hoofd, een opleiding en werk. Wil je niet werken dan krijg je elke maand zo een bedrag op je rekening van ze. Ze geven je de mogelijkheid je oude tradities te bewaren, ze bouwen grote gebouwen voor je die eigenlijk niet in het straatbeeld passen, maar toch bouwen ze er een paar honderd voor jouw volk.... en dan...

Dat volk vraagt je 1 ding, en je zegt 'nee', je scheld ze uit, je haat ze en wijst ze af.... Wie is er nu de gek ? Jij of het volk dat zegt: 'en nu is het genoeg !'

:twisted:
Democratuur & wederopbouw
Het document dat ELKE Nederlander zou moeten lezen !!
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

En dus: is Gods alomvattende barmhartigheid (= onvoorwaardelijke liefde) niet-alomvattend (= liefde op voorwaarden) Onvoorwaardelijke liefde sluit, voorwaardelijke liefde uit Het is: of het één, of het ander. Zie je dan nu eindelijk in dat de koran wel degelijk tegenstrijdigheden bevat? (in dit geval zelfs een onoverkomelijke ! ) En hoe meer tegenstrijdigheden een zogenaamd "heilig" boek bevat, hoe onwaarschijnlijker het wordt dat het door God geopenbaard zou zijn.

Wie heeft jou verteld dat Alomvattend hetzelfde is als onvoorwaardelijk? God's liefde is groot en Hij schenkt deze aan wie Hij wilt, Hij werpt het in de harten van wie Hij houdt, en Hij vergeeft veel en Hij is Genadig en meest Verheven, maar wat wil jij? Wil je dat Hij ook van de babykillers gaat houden? Wil je dat Hij Zijn liefde aan de massa slachters en de verkrachters toont en hun ermee bedekt? Dan zou God onrechtvaardig zijn. Als God zou zeggen, 'Ik vergeef de verkrachter, ik vergeef de ongelovigen, ik vergeef de babykillers ik vergeef dit en dat en dat, ik vergeef alles' dan zou God onrechtvaardig zijn. Allah is niet zo, de Christenen denken dat God zo is. Een God die Almachtig is kan welzeker, de slechten haten en van de goeden houden. In mijn boek zul je geen tegenstrijdigheid vinden, blijf proberen.
Ok, er komt 1 of ander "teken"....iemand zegt ïk wil meer bewijs" en dat vindt allah het prima dat die persoon niet gelooft.'
Ok..prima....vrijheid blijheid.

hahaha meer bewijs? Kijk om je heen man, je neus, je mond, je handen, je ogen, je voeten, je oren, je vingers etc. Je hoeft niet verder te zoeken dan jezelf, overal zijn God's tekenen. Niks kan vanzelf ontstaan. Als je botten niet konden buigen kon je niks. Ik daag je uit, ga 1 uutje je lippen niet gebruiken, gewoon lippen je let er niet op maar als je het 5 min niet gebruikt zie je hoe zielig en behoeftig we zijn. Dit is mijn eerste uitdaging voor je, gebruik je lippen niet voor 1 uurtje maar. Niet bij het drinken, niet bij spuug binnen je mond houden, niet bij het praten etc. laat ze gewoon hangen. Ik heb duizenden uitdagingen voor je, dit is de eerste.
Wacht even...deze mensen waren ziek en god maakte ze nog zieker? Dat vind ik niet lief. Kennelijk leidt god naar ziekte.

Yup, als je Hem en al zijn tekenen verwerpt wel ja en wie wilt geloven, Hij leidt hem naar het rechte pad.
Nou....eigenlijk verhindert god deze mensen om ooit nog te KUNNEN geloven..immers...hij heeft de noel verzegeld. En dwang...tsja....kun je dreigen met de hel en de eeuwige brandstapel wanneer je niet gelooft volledige vrijheid van keuze noemen?

God is de kenner van de harten, als zij willen geloven dan leidt Hij ze, als zij niet willen geloven dan dwaalt hij ze. En de Hel is echt, en het zal je raken als je als ongelovige en een zware ontkenner en een ondankbare sterft. Hoe kan je God verwerpen? Hij gaf je alles en jij zegt NEE? Mijn advies aan jullie is om de Qur'an te openen en er goed over na te denken en niet te sterven behalve als je moslim bent.
Geen idee. Eigenlijk wil hij dat namelijk wel. Wanneer hij niet zou willen zouden al die straffen voor niet-geloven niet nodig zijn. Wanneer god niet zou willen dat iedereen zou geloven zou hij iedereen lekker zijn gang laten gaan. Wanneer god WEL zou willen dat iedereen zou geloven zou hij dat ook doen en zou het dreigen met hel en verdoemenis ook niet nodig zijn. m.a.w. die hele hel is overbodig.
Ik zat te lezen op zo'n anti religie site, ze hadden de onrechtvaardigheden opgelijst, de lijst van de bijbel liep in de honderden, over de Qur'an hadden ze alleen de Hel verzen gezet hehe. Zij vinden namelijk de Hel onrechtvaardig, ze weten niet dat het God niet is die hun onrecht aandoet, maar het zijn hun eigen acties en daden die hun in de hel gooien. God wilt wel dat ze geloven, God wilt iedereen wel redden en vergeven, maar de mensen willen niet. Als God ze zou dwingen, dan hoefde Hij het maar te zeggen en iedereen was gelovig en goed. Dat doet Hij niet, Hij test ons en wilt kijken wie goed is en wie slecht en zal de goeden naar eeuwige paradijzen toelaten en ongelovigen diepe hel putten. God zal ze niet eens ter grootte van een haartje onrecht aandoen.

Koran 99:6. Op die Dag zullen de mensen in verschillende groepen te voorschijn komen opdat hun hun werken getoond zullen worden.
7. Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen.
8. En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen.
Ik niet. Maar jij wel. Zoals je in een ander topic gezegd hebt dat mensen maar 3 keuzes hebben in islamitisch regime: "moslim worden", "protectiegeld betalen of 'kop eraf". lijkt mij toch behoorlijk in de buurt van dwingen komen.
Ik zei al tegen jou dat er geen dwang is in Islam, ik zei eerst worden ze uitgenodigd, dan moeten ze beschermgeld betalen, als ze dat niet doen wordt de regering aangevallen en komen ze onder Islamitishe regering te leven, niemand wordt gedwongen om te geloven.
Kijk, je moet het zo zien: Je komt in een nieuw land, de mensen heten je hartelijk welkom. Je krijgt eten, een dak boven je hoofd, een opleiding en werk. Wil je niet werken dan krijg je elke maand zo een bedrag op je rekening van ze. Ze geven je de mogelijkheid je oude tradities te bewaren, ze bouwen grote gebouwen voor je die eigenlijk niet in het straatbeeld passen, maar toch bouwen ze er een paar honderd voor jouw volk.... en dan... Dat volk vraagt je 1 ding, en je zegt 'nee', je scheld ze uit, je haat ze en wijst ze af.... Wie is er nu de gek ? Jij of het volk dat zegt: 'en nu is het genoeg !'
Dan ben ik schuldig niet zij
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).
Plaats reactie