Belangrijke islamitische vraagstukken voor mercator en andere ignorants.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Belangrijke islamitische vraagstukken voor mercator en andere ignorants.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Hoewel beiden onrein zijn had ik toch de voorkeur aan een varken gegeven.
Dan zou je ergens een varken moeten huren of kopen en dat is toch wat onpraktisch.
Weet je trouwens waarom een hond als onrein geldt? Ik heb hier onlangs met een moslim een kleine discussie over gevoerd, en na wat huiswerk ontdekte ik dat waar een hond in huis is geen engelen komen!
[Abu Dawood ] I heard Allah's Apostle(P.B.U.H) saying; "Angels (of Mercy) do not enter a house wherein there is a dog or a picture of a living creature (a human being or an animal)." [Hadith - Bukhari 3:515 ]
Dit bracht mij toen op de volgende vragen: Waarom komen er geen engelen in een huis waar een hond is? Hoe belemmert de hond dat? En hoe merken bewoners het verschil tussen wel of niet door engelen bezocht te worden? Ik wacht nog steeds op antwoord....
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: With compliments.

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: En hoe merken bewoners het verschil tussen wel of niet door engelen bezocht te worden? Ik wacht nog steeds op antwoord....
[icon_lol.gif] Goeie vraag. Jij spoort die moslims aan tot denken, en dat zijn ze niet gewend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: With compliments.

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef: En hoe merken bewoners het verschil tussen wel of niet door engelen bezocht te worden? Ik wacht nog steeds op antwoord....
[icon_lol.gif] Goeie vraag. Jij spoort die moslims aan tot denken, en dat zijn ze niet gewend.
Dat is mijn hele doel ook alleen dat valt niet mee. Je hebt met mensen vandoen die hun hele leven een ideeëngoed aanhangen dat 'niet nadenken' betekent. Dat wordt ook wel onderwerping genoemd. De ergste zijn natuurlijk degenen die op later leeftijd zich onderworpen hebben. Zij konden sowieso al niet nadenken. Het probleem wordt nog groter als je bedenkt dat er ook nog eens vele buitenstaanders zijn die aanzetten tot nadenken als een vorm van racisme beschouwen. Maar we geven niet op en gaan vrolijk door.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: With compliments.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Dit bracht mij toen op de volgende vragen: Waarom komen er geen engelen in een huis waar een hond is? Hoe belemmert de hond dat? En hoe merken bewoners het verschil tussen wel of niet door engelen bezocht te worden? Ik wacht nog steeds op antwoord....
Weet je wanneer het gebed van de moslim ongeldig is ? M.a.w. wanneer hij er opnieuw mee moet beginnen ?
Als hij gestoord wordt door 1. een tamme ezel 2. een zwarte hond 3. een vrouw [icon_lol.gif]
Stel je voor dat die 3 tegelijk even langskomen...
Ik herinner me dat nog van toen ik jaren geleden wel s een kijkje nam bij de Mohammedaanse internet vraagbaak Ontdekislam.nl
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: With compliments.

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Weet je wanneer het gebed van de moslim ongeldig is ? M.a.w. wanneer hij er opnieuw mee moet beginnen ?
Als hij gestoord wordt door 1. een tamme ezel 2. een zwarte hond 3. een vrouw [icon_lol.gif]
Stel je voor dat die 3 tegelijk even langskomen...
Je vergeet nog iets. Als een moslim een wind laat dan is zijn gebed ook ongeldig, en moet hij zich weer reinigen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: With compliments.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Je vergeet nog iets. Als een moslim een wind laat dan is zijn gebed ook ongeldig, en moet hij zich weer reinigen.
Ok. Wat als de moslim tijdens het gebed zich plots moet ontlasten? Of braken ? In hun landen waar buikloop epidemisch is kan zulk een situatie toch makkelijk ontstaan ? Op ontdekislam.nl kan ik niet meer terecht voor zulke prangende vragen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Ariel »

Ik heb het even voor opgezocht. Inschallah leer jij daar van.

Praise be to Allah. Ik laat je eerst weten wat voor gebed je moet opzeggen. Zo heeft de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) gezegd: “Degene die wudu verricht zoals hij mij het heeft zien verrichten en daarna twee gebedseenheden verricht vol concentratie, zijn zonden zullen vergeven worden.”

voor de wudu zeg je : بٍسْمِ الله als je dat te moeilijk vindt kan je het ook in het vlaams zeggen. Dat gaat zo. In de Naam van Allah.

Na de wudu zeg je.... Ik getuig dat er geen god is die het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah, Degene zonder deelgenoten en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper is.

Zo, en nu beginnen we aan het serieuze werk. Stel je hebt aan je jongeheer your privite part gezeten terwijl je aan het bidden ben. Fout. Dat mag dus niet, en jij zal je dus opnieuw moeten gaan wassen volgens deze hadith.
The hadeeth of Basrah bint Safwaan, according to which the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Whoever touches his penis, let him do wudoo’.”
Helaas of gelukkig, het is maar wat jij er van verwacht, was de profeet (vzmh) soms een beetje inconsequent. Wat volgens een andere hadith heeft hij ook dit gezegd.
The hadeeth of Talq ibn ‘Ali, according to which he asked the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) about a man touching his penis whilst praying: does he have to do wudoo’? The Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “No; it is just a part of you.
Je mag dus van Mo aan je eigen jongeheer zitten tijdens het bidden, maar niet aan de jongeheer van je buurman.

Wat betreft braken...Je gelooft het misschien niet, maar ook hier zijn de meningen over verdeelt. Maar van de meeste geleerde mag je gewoon braken tijdens het gebed, en hoef je jezelf niet te reinigen.
What comes out of anything other than the front and back passages does not invalidate wudoo’, whether it is a little or a lot, except urine and stools. That is because the basic principle is that it does not invalidate wudoo’. Whoever claims something that is contrary to the basic principle has to provide evidence, but it is proven that man is taahir by the shar’i evidence, and whatever is proven by the shar’i evidence cannot be altered except by further shar’i evidence. We do not go beyond what is indicated by the Book of Allaah and the Sunnah of His Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him), because we submit to the laws of Allaah, not to our whims and desires. So there is no justification for making people purify themselves when it is not essential and we do not waive from them a purification that is obligatory.
Dus pies en poep wassen, maar braaksel kan geen kwaad...

Verder heeft Omar ibn Al-Khattaab overgeleverd dat de profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd dat wanneer iemand de wudu verricht en daarna de bovenstaande geloofsgetuigenis uitspreekt, dat de acht poorten van het paradijs voor hem geopend zullen worden en hij mag het paradijs binnentreden door welke deur hij maar wilt. Deze overlevering staat vermeld in Moeslim.

Dus...mercator :sheik: Heb je nog meer vragen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: With compliments.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Dit bracht mij toen op de volgende vragen: Waarom komen er geen engelen in een huis waar een hond is? Hoe belemmert de hond dat? En hoe merken bewoners het verschil tussen wel of niet door engelen bezocht te worden? Ik wacht nog steeds op antwoord....
Weet je wanneer het gebed van de moslim ongeldig is ? M.a.w. wanneer hij er opnieuw mee moet beginnen ?
Als hij gestoord wordt door 1. een tamme ezel 2. een zwarte hond 3. een vrouw [icon_lol.gif]
Stel je voor dat die 3 tegelijk even langskomen...
Ik herinner me dat nog van toen ik jaren geleden wel s een kijkje nam bij de Mohammedaanse internet vraagbaak Ontdekislam.nl
Ook nu dringt zich de vraag op of je nadien verschil merkt tussen een geldig en ongeldig gebed. Er zijn moslims zat die zich niet eens aan de verplichte vijf gebeden houden. En die doen dat misschien al hun hele leven. Dat zijn dan een boel niet-geregistreerde gebeden en het lijkt me dat dat erger is dan een ongeldigverklaring. Als ze het al niet eens proberen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Zwartmeer »

Wat betreft braken...Je gelooft het misschien niet, maar ook hier zijn de meningen over verdeelt. Maar van de meeste geleerde mag je gewoon braken tijdens het gebed, en hoef je jezelf niet te reinigen.
Hier wordt weer de zoveelste bevestiging gegeven dat de islam nergens overgaat. De islam is eigenlijk alleen maar een aantal nutteloze rituelen en wat stomme verplichtingen. En wie er maar aan een niet voldoet of afwijst is een afvallige en dient met de dood bestraft te worden. Waar gaan hier in Nederland, of België, de islam discussies over? Halal eten, of de wc's in gebouwen of gevangenissen met de kont van Mekka afgericht zijn, hoofddoekjes of burkas. Of moskeeën en islamistische scholen bouwen waar die islamitisch onzin wordt geprezen en onderwezen. En zeer belangrijk is het om de islam-kritiek de mond te snoeren. Dit zijn dan een paar van de onzinnigheden die vele moslims als een levensopdracht beschouwen om mee bezig te zijn. O ja, vooral moet er gelogen worden om de islam een inhoud te geven die het niet heeft. In dat geval zijn er geen grenzen aan de onwaarheden die je over de islam mag zeggen.
Je kunt zeggen dat er aan alle godsdiensten of religiën wel iets mankeert. Maar bij de meeste is ook wel iets goeds te vinden. Alleen de islam onderscheid zich daarop van al die andere. Ik moet het eerste positieve punt van de islam nog steeds ontdekken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door mercator »

Ik heb het even voor opgezocht. Inschallah leer jij daar van.
Dankjewel voor de wijsheid, allamdoehlilla!
Dus...mercator :sheik: Heb je nog meer vragen?
Ik heb begrepen uit de Heilige Teksten dat alles wat het lichaam verlaat langs de bovenkant ok is. Braken, spuwen, boeren laten...allemaal prima. Maar wat met ZWEET ? Dat kan het lichaam verlaten van je voetzolen tot de kruin. Wat zeggen de Geleerden daar over?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Ik heb begrepen uit de Heilige Teksten dat alles wat het lichaam verlaat langs de bovenkant ok is. Braken, spuwen, boeren laten...allemaal prima. Maar wat met ZWEET ? Dat kan het lichaam verlaten van je voetzolen tot de kruin. Wat zeggen de Geleerden daar over?
:muslima: Assalaamoe Alaikoem Mercator.

Zweten. Tja, het ligt er maar net aan waarom je zweet. Het kan een symptoon zijn van bezetenheid en van het boze oog. Men zweet dan vaak op het voorhoofd en op de rug. Je kan dan een smeekbede doen. Zoals deze.
A’udhu bi-kalimaatillaahi taammaati min sharri ma khalaq (Ik zoek mijn toevlucht in de perfecte woorden van Allah tegen al het kwaad dat Hij geschapen heeft)
Zweten mag. Ook in de moskee, maar je kan beter niet in de moskee bidden als je heel erg zweet, want dan irriteer je de engelen. .

Praise be to Allaah.
If a person has the problem of offensive body odour, ( because of sweat) and he cannot conceal it by using perfume and the like, then he is excused for not praying in congregation and there is the hope that he will be rewarded by Allah. If bathing will remove this smell, then he should do it as much as he can. Allah has made the means that help with that readily available, such as hot water and the ability to protect oneself against cold by wearing warm clothes, and the like.

The fuqaha’ have stated that the presence of an offensive smell is an excuse for not praying in congregation. In fact they tell the one who has a smell not to enter the mosque and annoy the worshippers.

The basic principle with regard to that is the report narrated by Muslim (564) from Jaabir ibn ‘Abd-Allaah (may Allah be pleased with him) from the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) who said: “whoever eats garlic, onions or leeks, let him not come near our mosque, for the angels are offended by the same things that offend the sons of Adam.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Zwartmeer »

the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) who said: “whoever eats garlic, onions or leeks, let him not come near our mosque, for the angels are offended by the same things that offend the sons of Adam.”
Ik vraag af of dit offended zijn niet in tegenspraak is met de bewering dat engelen geen vrije wil hebben. Geen vrije wil hebben betekent toch dat het niet uitmaakt wat ze ergens van vinden? Het zijn slaven en die worden niet gevraagd of ze het werk leuk vinden. We weten inmiddels ook dat engelen huizen mijden waar honden zijn. Maar ik neem aan, daar ze geen eigen wil hebben, dat ze door Allah gezonden worden en dan hebben ze de huizen maar te bezoeken. Honden of niet.

Ik zat trouwens even op engelen te googlen om mijn kennis van de islam te vergroten en toen vond ik wat op deze leerzame site:
http://www.ontdekislam.nu/forum/viewtop ... 15&t=66840
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Ariel »

Ik ga de posten over Islam in een eigen topic zetten. Vinden jullie dat goed?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Ik ga de posten over Islam in een eigen topic zetten. Vinden jullie dat goed?
Natuurlijk! Ik vind toch alles goed wat jij doet!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:

Ik zat trouwens even op engelen te googlen om mijn kennis van de islam te vergroten en toen vond ik wat op deze leerzame site:
http://www.ontdekislam.nu/forum/viewtop ... 15&t=66840
Inderdaad. Engelen hebben geen vrije wil, dus moet het Allah zijn die niet van uien, knoflook en prei lucht houdt.

Wat een heerlijke onzin schrijven ze ontdekislam. Jammer dat we hier geen moslim meer hebben die ons kan vertellen hoe de vork in de steel zit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:
Ariel schreef:Ik ga de posten over Islam in een eigen topic zetten. Vinden jullie dat goed?
Natuurlijk! Ik vind toch alles goed wat jij doet!
:razz: Ahhh wat lief...Bless...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie