Versions of the Quran

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
ABTT

Bericht door ABTT »

Linda Danvers schreef:Archeologische vonsten in Jemen en afwijkende Korancitaten op munten en Moskeeën bevestigen dat de Koran is veranderd. Deze vonsten gaan ook in tegen de beweringen over de canonisering van de Koran onder Oethman.

Niettemin stelt zelfs de Islamitische geschiedschrijving dat de Koran is veranderd anders was het niet nodig geweest om de Koran de canoniseren.
ya allah,

waar lees je dat dat er afwijkende korangeschriften zijn? Het zijn echter enkel speculaties
- Versta je dit?
- only muslims
-> Hm? <-
gideong

Bericht door gideong »

truemoslima schreef:De koran is de leiddraad van het leven van een moslim,logisch dat hij deze tot aan detail bestudeerd,daarmee kunnen we namelijk aapjes als jou weerleggen.
En droevig genoeg dievenkinderenarmen onder autowielen. Kom op beste meid.
De boom herken je aan zijn vruchten
Linda Danvers

Bericht door Linda Danvers »

waar lees je dat dat er afwijkende korangeschriften zijn? Het zijn echter enkel speculaties
Beste ABTT,

Dat zijn geen speculaties.

Lees dit artikel maar eens
http://www.derafsh-kaviyani.com/english/quran1.html

Bovendien zijn de verhalen over de canonisatie onder Oethman heel duidelijk. Er waren verschillende versies in de omloop. Anders was een canonisatie niet nodig geweest omdat iedereen het toch over de Koran eens was.

Zelfs voor Oethman aan de macht kwam waren er afwijkende versies. Kalief Oemar, de voorganger van Oethman, zette op overspel doodstraf door steniging omdat Mohammed dit ook gedaan zou hebben en een vers zou hebben geopenbaard waarin dit werd bevolen. Dit vers staat echter niet in de Koran zoals wij die kennen. Dus de versie die Oemar kende, hetzij uit zijn hoofd hetzij een geschreven versie, week af van de moderne Koran.

Zelfs de Islamitische geschiedschrijving geeft duidelijk aan dat er afwijkende Koranversies waren; zelfs al heel kort na de dood van Mohammed.

Met vriendelijke groet,

Linda
Iznogoodh

Bericht door Iznogoodh »

Sjoerd schreef:
Alle verzen in de Koraan zijn vredelievend,anders zou ik er ook niet in geloven.
Ah weer een leugen van truemoslima. Heeft iemand de tel bijgehouden?
Het is een pathalogisch geval. Ik heb zelf twee harde leugens van haar kunnen vaststellen; in allebei de gevallen liet ze zogenaamd per ongeluk delen van Koranverzen weg, uiteraard net die delen die een totaal ander licht op de zaak wierpen. Maar omdat ik weg blijf van haar uitzinnige topics weet ik niet hoe vaak er door haar wordt gelogen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
weda
Contacteer:

Bericht door weda »

15 mei, beste truemoslima,

op 11 mei heb ik u een vraag gesteld die u nog niet heeft beantwoord. het kan zijn dat u de vraag niet gezien heeft, daarom, nogmaals, hierdonder de vraag:

Napoleon en Ghandi konden slechts dromen van een soortgelijke samenleving die werd opgericht door deze man veertienhonderd jaar geleden.

beste truemoslima,

probeer aub niet appels met peren te vergelijken.
gandhi heeft geen geweld gebruikt om zijn doel te bereiken en mohammed wel. gandhi was veel en veel beschaafder, socialer en beter, daar kunnen jullie veel van leren. gandhi had geen seks met een kind van negen. bah, wat een pedofiele profeet. ik moet kotsen.

wat anderen ook beweren over mohammed doet niet terzake. in de hadits kunnen we lezen hoe mohammed was en daaruit trekken wij de conclusies.

overigens een vraag: hoe weet je dat de verzen uit de koran goed zijn vertaald. waarom vraag ik dat? elke koran vers is in het arabisch. de vertaling is eronder geschreven. hoe weet ik dat het correct is vertaald.
als je mij daar een antwoord op geeft, dan ben ik je dankbaar.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
oppertovenaar

Bericht door oppertovenaar »

truemoslima schreef: Oei,u slaat de plank mis aapje,elke geleerde kent de Koraan uit zijn hoofd.hahahaha.De koran is de leiddraad van het leven van een moslim,logisch dat hij deze tot aan detail bestudeerd,daarmee kunnen we namelijk aapjes als jou weerleggen.
Lijkt me interessant op z'n minst.

Is er ooit echt onderzoek naar gedaan? Met zoveel tekst om te onthouden zal het zeer interessant zijn om dat uitgebreid te bestuderen bij imams over de hele wereld.

De test procedure moet wel goed gecontroleerd zijn dus een afgesloten ruimte met door de onderzoekers beschikbare gestelde leefruimte voor de duur van de test, geen communicatie middelen en alleen een intercom naar de buitenwereld. Dan reciteren voor de microfoon en camera op een vooraf bepaalde willekeurige volgorde van hoofstukken of misschien paragrafen. Gewoon van begin tot eind kan ook, is nog steeds interessant maar willekeurig lijkt me nog beter.

De interpretatie fase kan dan aan een ander team worden overgelaten met behulp van de ruwe audio en video die eerder is verzameld. Er is mij verteld dat de koran perfect arabisch is dus transcripten maken moet niet al te moeilijk zijn. Dan alles in de database gooien en het vergelijken is zo gebeurd. Ik ben wel benieuwd wat voor patronen daarmee te vinden zijn.

Klinkt niet goedkoop, maar een beetje kritische of nieuwsgierige moslim laat zich daar toch niet door tegenhouden?
Atheisme is een religie zoals het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Plaats reactie