Hoe moet je water drinken?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Patrick

Hoe moet je water drinken?

Berichtdoor Patrick » Wo Nov 05, 2003 8:47 pm

Hoe water drinken?

De meest waardevolle juwelen in mijn ogen, water zonder meer, is een essentieel geschenk aan ons allen van Allah, de beste onder alle leveranciers. Het is onmogelijk te overleven zonder water. Alle aardse creaturen drinken water. Dieren drinken water, planten consumeren water en mensen drinken water. U zult zich realiseren dat ook ongelovigen (Kaafirs) water drinken. Moslims hebben echter een uniek voordeel op alle mensen: wanneer we water drinken op de manier zoals die gebruikt werd door Mohammed, dan wordt het een manier van verering voor Allah en een daad van Sunnah, waarvoor we eeuwig beloond zullen worden. Laat ons leren over deze daad opdat we ons ganse leven kunnen verrijken met immense beloningen en zeer zeker het plezier zullen ontvangen van diegene die ons creëerde met Zijn immense liefde. Is het dat niet het uiteindelijke doel van ons bestaan op deze wereld?

* Onder alle waters, zoet en koud water was zeer geliefd door Mohammed.

* Mohammed ademde 3 keer vooraleer hij begon te drinken, uitademen deed hij niet binnenin de drinkbus, maar erbuiten.

* Mohammed sprak: drink niet zoals een kameel, in één grote slok, maar drink in twee of drie kleine slokjes. En wanneer je drinkt, zeg dan “bismillah”, wanneer je stopt, zeg dan “Alhamdulillaah”

* Mohammed verbiedt het ademen in drinkflessen.

* Mohammad sprak: “Geen van jullie mag staande drinken, diegene die dat vergeet moet het water terug uitkotsen”.

Nota: mijn geliefde lezers, we mogen nooit vergeten, zelfs niet in onze slaap dat Allah ons gehoorzaamheid beveelt aan onze meester Mohammed, ongehoorzaamheid aan hem is bijgevolg ongehoorzaamheid aan Allah.

Bekijk ook eens de andere kant: In Soorah 72, Aayah wordt het gezegd: “ En diegenen die ongehoorzaam zijn aan Allah en zijn Boodschapper, voor hem wacht het vuur. Zij zullen er eeuwig verblijven”. Met zo’n waarschuwing in gedachte, wie durft het aan om de geliefde van Allah ongehoorzaam te zijn? Moeten we beschaamd zijn in gezelschap van onwetenden om op de vloer te hurken, net zoals de geliefde van Allah, terwijl we drinken? Bekijk het langs beide kanten, ik ben ervan overtuigd dat we dan altijd gehoorzaam zullen zijn aan Allah en zijn geliefde boodschapper.

* Wanneer de geliefde van Allah, Mohammed, het Zamzam water (heilig bron water) respectvol ontving, dronk hij staande.

Nota: het staande drinken van Zamzam water en het restant van Wudoo water, is een gezegende daad van Mohammed. Wanneer je zamzam water drinkt, dan moet je je wenden naar de heilige Ka’bah , elke smeekbede zal dan gehoord worden. Het staande drinken van het resterende Wudoo water, zal 70 ziektes verwijderen, InshaAllaah.

Bron: http://www.daar-ul-ehsaan.org/Ramadaan1418.htm

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Za Feb 07, 2004 6:07 am

Wat is hier mis mee dat we weten waarvoor we beloond zullen worden? Zoals ik al in een andere post zei,,,als jullie zeker wisten dat God ons heeft gemaakt,zullen jullie alles van HEM accepteren,omdat jullie dan weten dat jullie beloond en gestraft zullen worden.

Patrick

Berichtdoor Patrick » Za Feb 07, 2004 12:59 pm

Jasmijn schreef:Wat is hier mis mee dat we weten waarvoor we beloond zullen worden? Zoals ik al in een andere post zei,,,als jullie zeker wisten dat God ons heeft gemaakt,zullen jullie alles van HEM accepteren,omdat jullie dan weten dat jullie beloond en gestraft zullen worden.
Er zijn honderden, zo niet duizenden religies en subreligies op deze aarde. Er zijn miljoenen mensen die vinden dat hun geloof het ware geloof is en die dan ook streven naar een zo zuiver mogelijke belevenis van hun geloof. Hoe weet u zo zeker dat een Hindu of Sikh of Scientologist fout is, maar dat u het ware geloof in pacht heeft? Iets om over na te denken.

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Za Feb 07, 2004 4:38 pm

Noem mij 1 ding dat niet logisch is aan Islam!Alles is namelijk erg logisch,dus het is erg duidelijk dat Islam the right path is.

Manon

Berichtdoor Manon » Za Feb 07, 2004 5:09 pm

Het is natuurlijk heel logisch als je vindt dat je niet buiten mag omdat je een vrouw bent en dat een vrouw die niet buitengaat dom is en dat bijgevolg de vrouwen dom zijn en binnen moeten blijven.

De logika zelve!

(kom je dikwijls buiten Jasmijn?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Za Feb 07, 2004 6:43 pm

Ik zeg gewoon dat de vrouw is gemaakt om kinderen te baren,ze op te groeien,eten te koken en voor het huis en haar kinderen en man te zorgen. De man heeft de andere rol van kostwinner.
Natuurlijk mag een vrouw wel naar buiten als ze dat wil,maar haar mainrole is bovenstaande en hier moet ze prioriteit aan geven boven andere dingen.

Monique

Berichtdoor Monique » Za Feb 07, 2004 7:52 pm

Jasmijn schreef:Ik zeg gewoon dat de vrouw is gemaakt om kinderen te baren,ze op te groeien,eten te koken en voor het huis en haar kinderen en man te zorgen. De man heeft de andere rol van kostwinner.
Natuurlijk mag een vrouw wel naar buiten als ze dat wil,maar haar mainrole is bovenstaande en hier moet ze prioriteit aan geven boven andere dingen.

Nou Jasmijn...ik voel me totaal niet geroepen om voor een man te zorgen en de huur betaal ik ook zelf wel.

MANNEN zeggen dat de vrouw gemaakt is om kinderen te krjgen en voor de man te zorgen. DAT is inderdaad logisch ja. 8)

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”