Mohammedanen: Is de koran perfect?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Hume

Mohammedanen: Is de koran perfect?

Berichtdoor Hume » Do Sep 21, 2006 9:05 am

Mohammedanen, is de koran perfect? Dat wil zeggen dat er niets ontbreekt aan de koran maar ook dat er geen overbodige passage in zitten en dat de koran tijdloos is, dwz dat alles in de koran nu en vroeger en in de toekomst geldig is.

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Vr Sep 22, 2006 9:54 pm

Er staat in ieder geval niks goddelijks in.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Sep 22, 2006 10:11 pm

dwz dat alles in de koran nu en vroeger en in de toekomst geldig is.

Neem alleen die onzin over vrouwen.... alleen daaraan zie je al dat de koran onzin is.
Amorele atheistische nitwit

nina

Berichtdoor nina » Vr Sep 22, 2006 10:46 pm

Vooral het feit dat je vrouwen moet slaan om ze goed bij de islam te houden bewijst wel dat de islam een tegennatuurlijke, tegenmenselijke godsdienst is.

Maar ook het feit dat iedereen roept dat je de koran in de 'context van zijn tijd' moet lezen, of dat je de misdaden van de profeet 'in de context van zijn tijd' moet zien is het bewijs dat de koran en de profeet niet mee kunnen komen met de tijdsgeest.

Hume

Berichtdoor Hume » Za Sep 23, 2006 6:19 am

Waarom antwoorden de mohammedanen hier niet, Hysteria, Maroc, Nayla.... is het zo' n moeilijke vraag?

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Za Sep 23, 2006 10:31 am

De Koran is niet compleet

Allerlei regels omtrent het gebed, bedevaart en het moment waarop feestdagen moeten worden gevierd komen uit de Hadith. De Koran bevat slechts een paar anekdotes over andere 'profeten' . Als je de Koran leest heb je geen idee wie er voor of na wie leefde.

Allerlei juridische regels komen ook uit de Hadith. Volgens de Koran moet je voor overspel niet worden gestenigd. Daar staan zweepslagen op. Een Hadith die op Oemar terug gaat, beweert dat Moahmmed later een vers heeft geopenbaard waar wel steniging werd voorgeschreven. Dat vers is blijkbaar kwijtgeraakt, maar er zijn diverse andere Hadith waar Mohammed mensen laat stenigen voor overspel.

Hume

Berichtdoor Hume » Za Sep 23, 2006 10:42 am

Linda Danvers schreef: Dat vers is blijkbaar kwijtgeraakt, maar er zijn diverse andere Hadith waar Mohammed mensen laat stenigen voor overspel.

Niet kwijt maar opgegeten door een geitje :wink:

nadia

Berichtdoor nadia » Za Sep 23, 2006 11:36 am

hume,

mag ik ook reageren?

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Sep 23, 2006 11:47 am

nadia schreef:hume,

mag ik ook reageren?

:D Sinds wanneer VRAAG je dat Nadia??? :D

nadia

Berichtdoor nadia » Za Sep 23, 2006 12:02 pm

Thomas schreef:

mag ik ook reageren?

hallo thoma, waarom ik vroeg om te mogen reageren.
N.A.V. wat hume zei:
Waarom antwoorden de mohammedanen hier niet, Hysteria, Maroc, Nayla.... is het zo' n moeilijke vraag?
===
mijn naam staat hier niet bij en ik heb het idee dat hij alleen antwoorden wil hebben van echte mohammedanen.
maar goed, ik ga nu toch antworden met mijn geringe kennis.

mijn antwoord:
nee, de koran is niet perfect, integendeel zelfs.
er word vaak geroepen, de koran is volmaakt maar moet men iets uitzoeken dan moet men uitwijken naar de hadiths of sharia om antwoorden te vinden.

en de koran klopt van geen kanten, rommelig boek. (eigen gemaakte citaten en gestolen citaten uit eerdere werken).
en de koran is geen boek (mijn opinie) dat zo uit de hemel is komen vallen, of goddelijk geinsireerd is.

liefs nadia
Laatst gewijzigd door nadia op Zo Sep 24, 2006 1:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Hume

Berichtdoor Hume » Za Sep 23, 2006 12:17 pm

Je mag reageren maar van iedere niet-mohammedaan weet ik op voorhand het antwoord al, ik was benieuwd hoe de mohammedanen er tegen aan kijken...

nadia

Berichtdoor nadia » Za Sep 23, 2006 12:29 pm

Hume schreef:Je mag reageren maar van iedere niet-mohammedaan weet ik op voorhand het antwoord al, ik was benieuwd hoe de mohammedanen er tegen aan kijken...

lieverd, stel deze vraag aan maroc, hij kan je de perfecte antwoord geven..

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Sep 23, 2006 12:54 pm

nadia schreef:
Thomas schreef:

mag ik ook reageren?

N.A.V. wat hume zei:
===
mijn naam staat hier niet bij en ik heb het idee dat hij alleen antwoorden wil hebben van echte mohammedanen.

mijn antwoord:
er word vaak geroepen, de koran is volmaakt maar moet men iets uitzoeken dan moet men uitwijken naar de hadiths of sharia om antwoorden te vinden.

en de koran klopt van geen kanten, rommelig boek. (eigen gemaakte citaten en gestolen citaten uit eerdere werken).
en de koran is geen boek (mijn opinie) dat zo uit de hemel is komen vallen, of goddelijk geinsireerd is.

liefs nadia

Nu snap ik je Nadia.

nadia

Berichtdoor nadia » Zo Sep 24, 2006 1:45 am

Thomas schreef:
nadia schreef:
Thomas schreef:

mag ik ook reageren?

N.A.V. wat hume zei:
===

mijn antwoord:

liefs nadia

Nu snap ik je Nadia.

en zo moet het ook, daar staaat communicatie voor.
boodschappen overbrengen en elkaar begrijpen, van dienst zijn.

ik vind communicatie een mooi begrip, een waardevolle verborgen schat.

liefs nadia

Hume

Berichtdoor Hume » Zo Sep 24, 2006 5:33 pm

Mohammedanen, is dit nou zo moelijke vraag ofzo? :?

weda

Berichtdoor weda » Ma Sep 25, 2006 11:05 am

Diep in hun hart zijn ze geen moslims, daarom reageren ze niet.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Sep 25, 2006 4:34 pm

weda schreef:Diep in hun hart zijn ze geen moslims, daarom reageren ze niet.

neen, het is wat anders.
de koran is gezonden uit de hemel, dus het is god's woord en daar mogen zij niet aan twijfelen, dan pleeg je namelijk heilig overspel.
ze noemen dit shirk of zoiets.

antw: blijft dus automatisch voor een echte moslim, JA, de koran is perfect.

liefs nadia

Hume

Berichtdoor Hume » Ma Sep 25, 2006 8:43 pm

Hume schreef:Mohammedanen, is dit nou zo moelijke vraag ofzo? :?

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Sep 25, 2006 9:57 pm

Hume schreef:
Hume schreef:Mohammedanen, is dit nou zo moelijke vraag ofzo? :?

De vraag is niet zo moeilijk.
Het antwoord schijnt voor moslims wel heel moeilijk te zijn.
Dat zegt een heleboel.
Ze zeggen geen ja en geen nee...m.a.w. ze weten het niet.
Amorele atheistische nitwit

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Wo Sep 27, 2006 1:48 pm

Misschien als je de vraag aan Moslims stelt dat ze wel willen antwoorden!!!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Sep 27, 2006 2:48 pm

Maroc_21 schreef:Misschien als je de vraag aan Moslims stelt dat ze wel willen antwoorden!!!

Voor één keer ga ik hier akkoord met Maroc.

Het is onbetamelijk om Moslims met een andere naam aan te spreken dan die ze zelf kiezen.

Bij voorbeeld, men noemt Christenen en Joden best ook 'Christenen en Joden' in plaats van 'mensen van het Boek' of 'afstammelingen van apen en varkens' of zo.

Daarom gebruik ik ook de naam 'Moslim' en nooit iets anders.

Kwestie van goeie manieren,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Sep 27, 2006 5:03 pm

Ik vind MUZELMANNEN een veel beter, én correct Nederlands woord dan "moslims" dat gewoon een neologisme is!

Dan kan men tenminste van muzelMANNEN en muzelVROUWEN spreken.

Het "muzel" voorzetsel is gewoon een Nederlandse verbastering van islm, op z'n arabisch.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Hume

Berichtdoor Hume » Wo Sep 27, 2006 9:50 pm

Maroc_21 schreef:Misschien als je de vraag aan Moslims stelt dat ze wel willen antwoorden!!!

Moslims bestaan niet. Moslim betekent iemand die zich onderwerpt aan god en aangezien god niet bestaat kan je je er ook niet aan onderwerpen en dus kunnen moslims ook niet bestaan. Beter is het mohammedanen te vernoemen naar de bedenker van hun oorlogzuchtige, hatelijke ideologie.

Manon, muzelman komt van het perzisch en is een verbastering van moslim.

@Ketter,

zie naar wat moslim betekent, iedere keer als je een mohammedaan moslim noemt, geef je hen gelijk. Hij onderwerpt zich aan allah en jij niet. Bovendien is het erg beledigend voor andere gelovigen, die ook geloven dat zíj zich onderwerpen aan god.

Ik herinner me overigens, nog niet zo lang geleden (voor 1990) dat we in Nederland nog gewoon over mohammedanen spraken, niet moslims, maar door onze dhimmitude zij wij mohammedanen moslims gaan noemen.

Mohammedan bewijs eerst maar dat allah bestaat, de pedofiel Mohammed de profeet van het was en dat jij de boodschap van de pedofiel opvolgt, dan noem ik jou moslim....

nadia

Berichtdoor nadia » Wo Sep 27, 2006 10:37 pm

Hume schreef:

Moslims bestaan niet. Moslim betekent iemand die zich onderwerpt aan god en aangezien god niet bestaat kan je je er ook niet aan onderwerpen en dus kunnen moslims ook niet bestaan. Beter is het mohammedanen te vernoemen naar de bedenker van hun oorlogzuchtige, hatelijke ideologie.

Manon, muzelman komt van het perzisch en is een verbastering van moslim.

@Ketter,

zie naar wat moslim betekent, iedere keer als je een mohammedaan moslim noemt, geef je hen gelijk. Hij onderwerpt zich aan allah en jij niet. Bovendien is het erg beledigend voor andere gelovigen, die ook geloven dat zíj zich onderwerpen aan god.

Ik herinner me overigens, nog niet zo lang geleden (voor 1990) dat we in Nederland nog gewoon over mohammedanen spraken, niet moslims, maar door onze dhimmitude zij wij mohammedanen moslims gaan noemen.

Mohammedan bewijs eerst maar dat allah bestaat, de pedofiel Mohammed de profeet van het was en dat jij de boodschap van de pedofiel opvolgt, dan noem ik jou moslim....

hume je hebt helemaal gelijk, ik lees jouw reactie en ik denk.....tja hij heeft wel gelijk.

vroeger werden wij mohammedanen genoemt en moslims, nu is het alleen moslims...
hoe komt dit zo, ik heb hier nooit bij stil gestaan.....

maar bewijzen dat een god bestaat word moeilijk,.....
ik denk eerder dat de mohammaden moeten zien te bewijzen waarom wij mohammed als een geloofwaardig en dus zouden moeten erkennen als een profeet.....en tenslotte schiet me nu te binnen gaat het geruzie al heel lang hierover, is mohammed wel of geen profeet, zelfs de paus reciteerde laatst een citaat waarin dezelfde vraag is gesteld..en wat jij nu hier verteld doet me aan het denken zetten en dan denk ik....
ja, hij heeft hier wel een goed punt te pakken.

liefs nadia...

Hume

Berichtdoor Hume » Do Sep 28, 2006 4:55 pm

nadia schreef:hume je hebt helemaal gelijk, ik lees jouw reactie en ik denk.....tja hij heeft wel gelijk.

Uiteraard 8)

vroeger werden wij mohammedanen genoemt en moslims, nu is het alleen moslims...
hoe komt dit zo, ik heb hier nooit bij stil gestaan.....

Stukje dhimmitude, mohammedanen hebben er een gruwelijke hekel aan mohammedaan genoemd te worden, volgens hen aanbidden zij god en niet de pedofiel Mohammed (wat ze natuurlijk wel doen....)

maar bewijzen dat een god bestaat word moeilijk,.....
ik denk eerder dat de mohammaden moeten zien te bewijzen waarom wij mohammed als een geloofwaardig en dus zouden moeten erkennen als een profeet.....en tenslotte schiet me nu te binnen gaat het geruzie al heel lang hierover, is mohammed wel of geen profeet, zelfs de paus reciteerde laatst een citaat waarin dezelfde vraag is gesteld..en wat jij nu hier verteld doet me aan het denken zetten en dan denk ik....
ja, hij heeft hier wel een goed punt te pakken.

liefs nadia...

Bewijzen dat (de) god (van de bijbel/koran) bestaat zou helemaal niet zo moeilijk moeten zijn, er worden namelijk een hoop aanwijzingen gegeven van dingen die die god heeft gedaan, voorspellingen gedaan, etc. helaas blijkt het allemaak niet te kloppen.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”