Koran gericiteerd door een kind

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Karuna
Berichten: 90
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 7:30 pm

Koran gericiteerd door een kind

Bericht door Karuna »

Op deze link kan je een video bekijken van een Saudi kind die hoofdstuk koran 36 met een prachtige stem reciteert...

groetjes,
"En zij, die gelovige mannen en vrouwen lastig vallen zonder dat dezen er schuld aan hebben, dragen voorzeker de schuld van laster en een openlijke zonde". Koran 33:58
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

In het Arabisch? Nee dank je. Ik heb al gegeten.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Deze heb ik wel gezien.

Ik vind dat het kind goed een jankende kat kan nadoen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

De Koran wordt doorgaans op een zangerige manier geciteert. Weet iemand waar die gewoonte vandaan komt? Ik neem aan dat mensen in de 6e eeuw in Arabië niet zongen in plaats van praatten.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Linda Danvers schreef:De Koran wordt doorgaans op een zangerige manier geciteert. Weet iemand waar die gewoonte vandaan komt? Ik neem aan dat mensen in de 6e eeuw in Arabië niet zongen in plaats van praatten.
Misshien om in een soort van trance te geraken zodat je vatbaarder bent voor suggestie?
Of natuurlijk om het makkelijker te onthouden. Vroeger op school kon je ook het makkelijkst rijtjes e.d. onthouden door ze op een "wijsje" of rijmpje te zetten (denk maar aan de tafels).
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Linda Danvers schreef:De Koran wordt doorgaans op een zangerige manier geciteert. Weet iemand waar die gewoonte vandaan komt? Ik neem aan dat mensen in de 6e eeuw in Arabië niet zongen in plaats van praatten.
Wellicht dat men analfabeet was, en door het op een zangerige manier uit te spreken, het makkelijker te onthouden was......
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik denk dat het inderdaad als geheugensteuntje dient. Dat is ook de functie van rijm- en versvormen. Informatie wordt zo beter in het geheugen verankert.

Bedankt, Monique en Lodewijk.
De waarheid
Berichten: 92
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 3:22 pm

Bericht door De waarheid »

Linda Danvers schreef:De Koran wordt doorgaans op een zangerige manier geciteert. Weet iemand waar die gewoonte vandaan komt? Ik neem aan dat mensen in de 6e eeuw in Arabië niet zongen in plaats van praatten.
Onze profeet (vrede zij met hem) heeft ons opgedragen de Qoeraan op een mooie manier te reciteren, op een manier die op zingen lijkt.

Hierover bestaat een ook een overlevering!
Gebruikersavatar
RH
Berichten: 85
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 11:30 pm

Bericht door RH »

De waarheid schreef:
Linda Danvers schreef:De Koran wordt doorgaans op een zangerige manier geciteert. Weet iemand waar die gewoonte vandaan komt? Ik neem aan dat mensen in de 6e eeuw in Arabië niet zongen in plaats van praatten.
Onze profeet (vrede zij met hem) heeft ons opgedragen de Qoeraan op een mooie manier te reciteren, op een manier die op zingen lijkt.

Hierover bestaat een ook een overlevering!
wat een slechte muziek smaak had jullie zogenaamde profeet dan
trouwens is muziek niet verboden voor jullie?
Ki mi-Tsion tétsé Torah oeDevar-haShem Miroeshalajiem
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Wellicht dat het mes bij de besnijdenis is uitgeschoten.

Vroeger liet men ook jongens castreren zodat ze zo'n mooi hoog stemmetje kregen! Resultaat: De Wiener Sanger Knaben!

Afbeelding

Vooral Händel was er blij mee....

Halleluja!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Deze jongens zingen de Mattheüs Passion.
Dit klinkt als goddelijke muziek in mijn oren.
Luister en geniet….

O Lamm Gottes, unschuldig
Am Stamm des Kreuzes geschlachtet,
Allzeit erfunden geduldig,
Wiewohl du warest verachtet.
All Sünd hast du getragen,
Sonst müssten wir verzagen.
Erbarm dich unser, o Jesu!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Handel mag ook...

Ik ben gek op Handel en Bach....

Luister.....Wat zingen deze knapen mooi he...

Hallelujah

En ik hoorde als een stem van een grote schare en als een stem van vele wateren en als een stem van zware donderslagen, zeggende: Halleluja! Want de Here, onze God, de Almachtige, heeft het koningschap aanvaard.

Het koningschap over de wereld is gekomen aan onze Here en aan zijn Gezalfde, en Hij zal als koning heersen tot in alle eeuwigheden.

En Hij heeft op zijn kleed en op zijn dij geschreven de naam: Koning der koningen en Here der heren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Onze profeet (vrede zij met hem) heeft ons opgedragen de Qoeraan op een mooie manier te reciteren, op een manier die op zingen lijkt.
Gelukkig heeft Händel bijtijds bedacht dat het nog veeeeeeeeeel mooier kon....
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Soerat Yassin .. supermooie soera.


Natuurlijk is soera al zelzelah mooier.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Polleke schreef:Wellicht dat het mes bij de besnijdenis is uitgeschoten.

Vroeger liet men ook jongens castreren zodat ze zo'n mooi hoog stemmetje kregen! Resultaat: De Wiener Sanger Knaben!

Afbeelding

Vooral Händel was er blij mee....

Halleluja!
Nou polleke volgens mij is dit niet correct hoor.

Je kon maar bij de Wiener Sanger Knaben blijven tot je de "baard in de keel" kreeg. Niks castraten hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Koran gericiteerd door een kind

Bericht door fucmoh »

Karuna schreef:Op deze link kan je een video bekijken van een Saudi kind die hoofdstuk koran 36 met een prachtige stem reciteert...

groetjes,
Kanie ook drummen?

http://www.youtube.com/watch?v=6PxVgtbpDag
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Re: Koran gericiteerd door een kind

Bericht door nadia »

Karuna schreef:Op deze link kan je een video bekijken van een Saudi kind die hoofdstuk koran 36 met een prachtige stem reciteert...

groetjes,
op youtube staat toevallig ook een video van dit kind, daar noemt men hem een islamitische wonder.ik moest wel erg lang wachten om het wonder van dit kind te zien.
zie link.
http://www.youtube.com/watch?v=Dltai2RC ... ch=muslims

een wonder is volgens mij heel wat anders dan iemand die ingeprent is om de koran te citeren...

moslims weten blijkbaar niet wat een wonder is.

toen ik zelf op de koranschool zat moest ik ook citeren citeren en nog eens citeren totdat je het kunt dromen m.a.w gehersenspoeld worden. zo heb ik het persoonlijk ervaren en wat ben ik toch blij dat ik het niet meer kan en dat ik niet meer weet wat ik nu uit het hoofd moest leren waarvoor ik een hoop klappen heb ontvangen als ik de koranverzen niet goed genoeg kende.
het zijn ingewikkelde koranverzen die je niet eens begrijpen kunt als kind, zelfs volwassenen kunnen de koran niet helemaal volgen laat staan een kind.

omdat dit kind het voor een moslim redelijk goed kan (papagaaien) zet men dit op het internet en dan noemt men dit een wonder !!
een wonder is heel wat anders lijkt mij.
het is zielig gesteld met de islamitische wonderen dat men zoiets een wonder noemt.

mvg Nadia
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Heb ooit op tv gezien, hoe kleine indonesische jongetjes op zo'n mosliminternaat, verplicht waren om hele dagen achter elkaar, de koran te reciteren in het arabisch. Als zo'n klein jongetje, van nog geen 7 jaar vraagt aan de leraar, wat zeg ik eigenlijk, waar gaat dit vers over, krijgt hij als antwoord dat dit nu niet belangrijk is. Eerst gewoon de koran uit je hoofd leren in het arabisch, uitleg volgt later, over een jaar of meer ofzo.

Is toch vreemd, die jongens spreken geen arabisch en begrijpen niets van wat ze moeten spreken. Ik vind dat eigenlijk psysische mishandeling.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Melissa schreef:Heb ooit op tv gezien, hoe kleine indonesische jongetjes op zo'n mosliminternaat, verplicht waren om hele dagen achter elkaar, de koran te reciteren in het arabisch. Als zo'n klein jongetje, van nog geen 7 jaar vraagt aan de leraar, wat zeg ik eigenlijk, waar gaat dit vers over, krijgt hij als antwoord dat dit nu niet belangrijk is. Eerst gewoon de koran uit je hoofd leren in het arabisch, uitleg volgt later, over een jaar of meer ofzo.
Is toch vreemd, die jongens spreken geen arabisch en begrijpen niets van wat ze moeten spreken. Ik vind dat eigenlijk psysische mishandeling.
zeer herkenbaar melissa.
zo werd dat ook tegen mij gezegd, de inhoud was niet belangerijk, gewoon leren met die hap!!


liefs nadia
Gebruikersavatar
nuzar
Berichten: 46
Lid geworden op: za apr 21, 2007 5:58 pm

Bericht door nuzar »

Lodewijk Nasser schreef:Deze heb ik wel gezien.

Ik vind dat het kind goed een jankende kat kan nadoen.
ey!
weet je wat ik vind? Dat jij jaloers bent op dat prachtige kind!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Voor wie het niet verstaat klinkt het natuurlijk net als Arabische muziek: als gejengel.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
nuzar
Berichten: 46
Lid geworden op: za apr 21, 2007 5:58 pm

Bericht door nuzar »

nee,da's geen waar.
ik versta het niet,maar toch luister ik.
Allah heeft gezegd dat als je de koren niet begrijp,en toch luistert,dat je dan veel meer 'mel' maakt dan degenen die begrijpen.
Je begrijpt het niet,maar je wil het begrijpen.
Dus,naar Koran luisteren is altijd nodig..

'mel'**=dat is in mijn taal,hoe dat ik het in het nederlands moet zeggen,weet ik niet.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

nuzar schreef:nee,da's geen waar.
ik versta het niet,maar toch luister ik.
Allah heeft gezegd dat als je de koren niet begrijp,en toch luistert,dat je dan veel meer 'mel' maakt dan degenen die begrijpen.
Je begrijpt het niet,maar je wil het begrijpen.
Dus,naar Koran luisteren is altijd nodig..

'mel'**=dat is in mijn taal,hoe dat ik het in het nederlands moet zeggen,weet ik niet.

Je kan geen Arabisch? Wat is je afkomst Nazur?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
nuzar
Berichten: 46
Lid geworden op: za apr 21, 2007 5:58 pm

Bericht door nuzar »

Nuzar cbedoel je))
mijn afkomst?
Dat is Tsjetsjenie.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

nuzar schreef:Nuzar cbedoel je))
mijn afkomst?
Dat is Tsjetsjenie.
Mooie naam. Wij kennen ook zo'n naam. Niet helemaal zo, maar lijkt er wel op; Noezha.

Welke taal spreek je?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie