nadia schreef:ajax zegt:
Een moslim kun je in bredere context zien:Mensen die zich onderwerpen aan de wil van God is een Moslim
chaimae antwoord:
Jaa en dan moet je als menszijnde je aan de regels/wetten van Allah houden.
ajax, ik ben geen moslima want ik verwerp mohammed en vooral de koran MAAR ik geloof wel in god en onderwerp me aan de 10 geboden, wat voor elk mens eigenlijk niet eens een wet hoeft te zijn, logische zou ik zeggen..........en dan nog ben ik moslim volgens jou betoog, ik kan je niet helemaal volgen, sorry.
chaimae plakt na jou reactie er aan vast dat het ineens over de wil en regels van ALLAH zou gaan...snap het niet helemaal, twe verschillende versie's .
waar blijft de wil en regels van de 10 geboden, toch niet vergeten hoop ik, (10 geboden) HET ENIGSTE WAT BLIJKBAAR MET DE "HAND" van god gemaakt is. ik geloof zelfs dat deze platen waar de geboden op staan nu nog steeds bestaat.
weet je nog chaimae, de film van mozes waarbij de zee opengaat, daar ontving hij deze platen...opfriscursus.
Ben je christen????
Joods???
30. Zo zij het. Wie dus de heilige geboden van God eert, het zal voor hem goed zijn in de ogen van zijn Heer. En wettig voor u is alle vee behalve hetgeen u anderszins is verkondigd. Vermijdt derhalve de onreinheid der afgodsbeelden en vermijdt het valse woord.
De Tien Geboden
(Oud Testament:Deuteronomium 5: 6-21) Bevestiging in de Koran
(Koran, hoofdstuk en vers)
1. "Gij zult geen andere goden hebben dan Mij" (Deut. 5:7) 1. "Weet dat er geen god is dan God" (Koran 47:19)
2. "Gij zult geen beelden maken om als god te vereren" (Deut. 5:8) 2. "Niets is aan Hem gelijk" (Koran 42:11)
3. "Gij zult de naam van uw God niet ijdel gebruiken" (Deur. 5:11) 3. "Maak God niet tot een excuus bij jullie eden" (Koran 2:224)
4. "Eer uw vader en uw moeder" (Deut. 5:16) 4. "En jouw Heer heeft bepaald dat jullie alleen Hem zullen dienen en dat men goed moet zijn voor de ouders, of nu een van beiden of allebei bij jou de ouderdom bereiken, zeg dan niet "Foei" tegen hen, bejegen hen niet onheus en spreek op een hoffelijke manier tot hen"(17:23)
5. "Ge zult niet stelen" (Deut. 5:19) 5. "... met als verplichting niet te stelen... (60:12 ; 5:38-39)
6. "Ge zult tegen uw naaste geen valse getuigenis afleggen." (Deut. 5:20) 6. "... dat de vloek van God op hem zal rusten als hij een leugenaar is" (24:7) "Jullie moeten de getuigenis niet achterhouden"(2:283)
7. "Ge zult niet doden" (Deut. 5:17) 7. "wie iemand anders doodt... het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood"(5:32)
8. "Ge zult geen overspel plegen" (Deut. 5:18). 8. "En jullie mogen geen ontucht benaderen. Dat is iets gruwelijks en een slechte manier van doen. (17:32)
9. "Ge zult de vrouw van uw naaste niet begeren, ge zult het huis van uw naaste niet verlangen, noch zijn akker, noch zijn slaag of slavin, noch zijn os of zijn ezel, noch iets wat uw naaste toebehoort" (Deut. 5:21) 9. "En wees goed voor de ouders en ook voor de verwant, de wezen, de behoeftigen, de verwante buur, de niet-verwante buur, de niet-verwante medeburger, ... (4:36) Uitspraak van Profeet Mohammed: "Een van de grootste zonden is onwettige sexuele betrekkingen hebben met de vrouw van uw naaste".
10. "Onderhou de Sabbatdag en heilig hem" (Deut. 5:12) 10. "Jullie die geloven! Wanneer jullie tot de salaat op vrijdag (als dag van de samenkomst) worden opgeroepen, haast jullie dan om God te gedenken en laat het zakendoen. (62:9)
mvg
ajax