Imperfecties van de Koran

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
weda schreef:zeker.

heb je geen antwoord op mijn kritiek. schaam je, dat je verliest van een moeshrika. jij bent een domme gelovige.

Nou nou! JEEEEEEJ. Uhum. Zucht. Kuch. Etc.

Jij bent de verliezer in het Hiernamaals. U zult zien.
Alles wat de "heer" moet doen is zich op tijd eens laten zien en duidelijk maken wat zijn boodschap is. Actief management, heet dat. Zoniet blijven zijn gelovigen elkaar bestoken om te zien wie nu "zijn" beste vriend is.

Wie is hier de verliezer in dit verhaal?

De "gelovigen" toch? Of misschien de "heer", die zich verstopt?

:)
mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Sorry, Weda en Nadia,

Ik had wat aandachtiger moeten lezen.

Chaimae hoort gewoon niet te schelden en gewoon Nederlandse woorden te gebruiken.

Bovendien zijn niet alle Hindoes polytheïst. Wat mij betreft is er ook geen excuus als iemand wel in meerdere goden gelooft. Polytheïsten bezorgen niemand last.

Moslims doen zelf aan afgoderij door Mohammed in een adem te noemen met Allah, in de richting van Mekka te bidden en de Zwarte Steen te kussen tijdens de Hajj. Dat zijn allemaal afgodische daden.

Islam is afgoderij (Shirk). Moslims zijn per definitie afgodendienaars (Moeshrikien). Ze moeten dus niet met stenen naar anderen gooien.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Linda Danvers schreef:Sorry, Weda en Nadia,

Ik had wat aandachtiger moeten lezen.
Chaimae hoort gewoon niet te schelden en gewoon Nederlandse woorden te gebruiken.
het is al goed hoor, bewaar je vraag maar voor de volgende keer want dat zal je nog nodig hebben, ze zal vast en zeker weer gaan beginnen, is het niet vandaag dan is het wel morgen.

weet je waarom zij weda zo noemt, omdat weda boedistisch zou zijn (als ik het me goed kan herinneren) niks mis mee, het zijn fijne mensen hoor.
zij kennen geen geweld in tegenstelling tot de islam.
ik kijk ook zo vaak naar het ohm in het weekend, gaat altijd over liefde en vrede, heerlijk om daar naar te luisteren, daar kunnnen we nog wat mee.

@weda,
kun jij lekker koken, hindoestaans ofzo, ik weet je afkomst niet meer maar het zal wel iets in dit trans zijn.
ik hou wel van hindoestaans eten, hmmmm ik smelt al helemaal weg bij het denken aan hindoestaans eten, net als indisch, thais, indiaans, libanees en natuurlijk marokkaans eten want dat is ook heerlijk.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:ajax zegt:
Een moslim kun je in bredere context zien:Mensen die zich onderwerpen aan de wil van God is een Moslim

chaimae antwoord:
Jaa en dan moet je als menszijnde je aan de regels/wetten van Allah houden.

ajax, ik ben geen moslima want ik verwerp mohammed en vooral de koran MAAR ik geloof wel in god en onderwerp me aan de 10 geboden, wat voor elk mens eigenlijk niet eens een wet hoeft te zijn, logische zou ik zeggen..........en dan nog ben ik moslim volgens jou betoog, ik kan je niet helemaal volgen, sorry.

chaimae plakt na jou reactie er aan vast dat het ineens over de wil en regels van ALLAH zou gaan...snap het niet helemaal, twe verschillende versie's .
waar blijft de wil en regels van de 10 geboden, toch niet vergeten hoop ik, (10 geboden) HET ENIGSTE WAT BLIJKBAAR MET DE "HAND" van god gemaakt is. ik geloof zelfs dat deze platen waar de geboden op staan nu nog steeds bestaat.
weet je nog chaimae, de film van mozes waarbij de zee opengaat, daar ontving hij deze platen...opfriscursus.
Ben je christen????
Joods???


30. Zo zij het. Wie dus de heilige geboden van God eert, het zal voor hem goed zijn in de ogen van zijn Heer. En wettig voor u is alle vee behalve hetgeen u anderszins is verkondigd. Vermijdt derhalve de onreinheid der afgodsbeelden en vermijdt het valse woord.


De Tien Geboden
(Oud Testament:Deuteronomium 5: 6-21) Bevestiging in de Koran
(Koran, hoofdstuk en vers)

1. "Gij zult geen andere goden hebben dan Mij" (Deut. 5:7) 1. "Weet dat er geen god is dan God" (Koran 47:19)

2. "Gij zult geen beelden maken om als god te vereren" (Deut. 5:8) 2. "Niets is aan Hem gelijk" (Koran 42:11)

3. "Gij zult de naam van uw God niet ijdel gebruiken" (Deur. 5:11) 3. "Maak God niet tot een excuus bij jullie eden" (Koran 2:224)

4. "Eer uw vader en uw moeder" (Deut. 5:16) 4. "En jouw Heer heeft bepaald dat jullie alleen Hem zullen dienen en dat men goed moet zijn voor de ouders, of nu een van beiden of allebei bij jou de ouderdom bereiken, zeg dan niet "Foei" tegen hen, bejegen hen niet onheus en spreek op een hoffelijke manier tot hen"(17:23)

5. "Ge zult niet stelen" (Deut. 5:19) 5. "... met als verplichting niet te stelen... (60:12 ; 5:38-39)

6. "Ge zult tegen uw naaste geen valse getuigenis afleggen." (Deut. 5:20) 6. "... dat de vloek van God op hem zal rusten als hij een leugenaar is" (24:7) "Jullie moeten de getuigenis niet achterhouden"(2:283)

7. "Ge zult niet doden" (Deut. 5:17) 7. "wie iemand anders doodt... het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood"(5:32)

8. "Ge zult geen overspel plegen" (Deut. 5:18). 8. "En jullie mogen geen ontucht benaderen. Dat is iets gruwelijks en een slechte manier van doen. (17:32)

9. "Ge zult de vrouw van uw naaste niet begeren, ge zult het huis van uw naaste niet verlangen, noch zijn akker, noch zijn slaag of slavin, noch zijn os of zijn ezel, noch iets wat uw naaste toebehoort" (Deut. 5:21) 9. "En wees goed voor de ouders en ook voor de verwant, de wezen, de behoeftigen, de verwante buur, de niet-verwante buur, de niet-verwante medeburger, ... (4:36) Uitspraak van Profeet Mohammed: "Een van de grootste zonden is onwettige sexuele betrekkingen hebben met de vrouw van uw naaste".

10. "Onderhou de Sabbatdag en heilig hem" (Deut. 5:12) 10. "Jullie die geloven! Wanneer jullie tot de salaat op vrijdag (als dag van de samenkomst) worden opgeroepen, haast jullie dan om God te gedenken en laat het zakendoen. (62:9)


mvg


ajax
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

nadia schreef:
Linda Danvers schreef:Sorry, Weda en Nadia,

Ik had wat aandachtiger moeten lezen.
Chaimae hoort gewoon niet te schelden en gewoon Nederlandse woorden te gebruiken.
het is al goed hoor, bewaar je vraag maar voor de volgende keer want dat zal je nog nodig hebben, ze zal vast en zeker weer gaan beginnen, is het niet vandaag dan is het wel morgen.

weet je waarom zij weda zo noemt, omdat weda boedistisch zou zijn (als ik het me goed kan herinneren) niks mis mee, het zijn fijne mensen hoor.
zij kennen geen geweld in tegenstelling tot de islam.
ik kijk ook zo vaak naar het ohm in het weekend, gaat altijd over liefde en vrede, heerlijk om daar naar te luisteren, daar kunnnen we nog wat mee.

@weda,
kun jij lekker koken, hindoestaans ofzo, ik weet je afkomst niet meer maar het zal wel iets in dit trans zijn.
ik hou wel van hindoestaans eten, hmmmm ik smelt al helemaal weg bij het denken aan hindoestaans eten, net als indisch, thais, indiaans, libanees en natuurlijk marokkaans eten want dat is ook heerlijk.
lieve nadia,

ik geloof in god vanuit de vedische leer (hindoe). helaas is dit binnen de grote massa niet erg bekend, maar er zijn genoeg westerse geleerden die dit kennen.

ik kan wel koken, maar lekker is een ander vraag. ik vind dat ik het wel kan, maar meningen verschillen.

ik ben niet specifiek dol op een bepaald gerecht, maar bloemkool, spruitjes vind ik top. (ongelooflijk he). ik wou dat ik je op een hindoestaans etentje kon tracteren en wie weet gebeurd dat ook.


P.s Linda: je hoeft je t.o.v mij niet te verontschuldigen.
vriendelijke groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax,

je gaat al de fout in met gebod nr 7 om er maar eentje op te noemen.
dit gebod zegt "gij zult niet doden".
de koran staat vol over hoe je moet doden en wie.
de geboden zeggen GIJ ZULT NIET DODEN, NIET DUS, HEKEMAAL NIET, OOK GEEN KAFIRS< OOK GEEN VIJANDEN.

dan is er nog het gebod liefhebben, GIJ ZULT U NAASTE LIEFHEBBEN ZOALS U UZELF LIEF HEEFT.
heb jij je buren of de gemiddelde mens, ook kafirs lief, NEE !!
waarom niet? dat mag jij niet van de koran.
conclussie, de islam gaat tegen dit gebod van mozes in.."oeps en dat mag niet van god want zij dit dit doen zullen het koninkrijk NIET betereden".
hoe zt het met die zelfbommers die uit de koran halen dat ze dit mogen doen.
dat bedoel ik nou !! De shaitan heeft hen dus in de macht en geen god die ons geschapen heeft.
daarom zeg ik zo vaak, zij doden niet voor god, al denken zij van wel, zij werken voor de shaitan, de shaitan die verdeeldheid en verderf zaait..

it is de waardheid (voor mezelf) en of je dit nu gelooft of niet, dat moet je zelf weten.
Laatst gewijzigd door nadia op di apr 17, 2007 3:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:je gaat al de fout in met gebod 7.
gij zult niet doden, de koran staat vol over hoe je moet doden en wie, de 10 geboden zeggen GIJ ZULT NIET DODEN, NIET DUS, HEKEMAAL NIET, OOK GEEN KAFIRS< OOK GEEN VIJANDEN.

dan is er nog het gebod liefhebben, GIJ ZULT U NAASTE LIEFHEBBEN ZOALS U UZELF LIEF HEEFT, heb jij kafirs lief, NEE waarom niet, mag niet van de koran, conclussie, de islam gaat tegen dit gebod in...oeps en dat mag niet van god want zij dit dit doen zullen het konkrijk NIET betereden... hoe zt het met die zelfbommers die uit de koran halen dat ze dit mogen doen, dat bedoel ik nou he, chaitan heeft hen dus in de macht.
daarom zeg ik zo vaak, zij zoen het niet voor allah al denken zij van wel, zij werken voor de shaitan, de shaitan die verdeeldheid en verderf zaait.. dit is de waardheid en of je dit nu gelooft of niet, dat moet je zelf weten
Nadia Moge Allah jouw leiden

Ga naar andere Godsdiensten en dan klik op God van de liefde 3 pagina,s vol met dood, dood en nog eens dood
In de Koran staat duidelijk je mag geen zelfmoord plegen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:ajax,

je gaat al de fout in met gebod nr 7 om er maar eentje op te noemen.
dit gebod zegt "gij zult niet doden".
de koran staat vol over hoe je moet doden en wie.
de geboden zeggen GIJ ZULT NIET DODEN, NIET DUS, HEKEMAAL NIET, OOK GEEN KAFIRS< OOK GEEN VIJANDEN.

dan is er nog het gebod liefhebben, GIJ ZULT U NAASTE LIEFHEBBEN ZOALS U UZELF LIEF HEEFT.
heb jij je buren of de gemiddelde mens, ook kafirs lief, NEE !!
waarom niet? dat mag jij niet van de koran.
conclussie, de islam gaat tegen dit gebod van mozes in.."oeps en dat mag niet van god want zij dit dit doen zullen het koninkrijk NIET betereden".
hoe zt het met die zelfbommers die uit de koran halen dat ze dit mogen doen.
dat bedoel ik nou !! De shaitan heeft hen dus in de macht en geen god die ons geschapen heeft.
daarom zeg ik zo vaak, zij doden niet voor god, al denken zij van wel, zij werken voor de shaitan, de shaitan die verdeeldheid en verderf zaait..

it is de waardheid (voor mezelf) en of je dit nu gelooft of niet, dat moet je zelf weten.
Nadia Moge Allah jouw leiden

Ga naar andere Godsdiensten en dan klik op God van de liefde 3 pagina,s vol met dood, dood en nog eens dood
In de Koran staat duidelijk je mag geen zelfmoord plegen.
ik heb het niet alleen over zelfmoord, ben jij blind of zo, heb jij het afgelopen 5 jaar geen tv gezien?????
voor de laatste keer want mijn geduld raakt op, sorry.

dus nu moet je heel goed luisteren jonge man, de KORAN staat VOL met citaten die aangeven dat je mag en zelfs moet DODEN/ NEERSTEKEN en nog veel meer, (hebben allemaal een reden, kafirs of wat dan ook maar het staat er wel).
Zoek het zelf maar op.
zonde, jij blijft maar blind en dat is jou probleem, erg jammer en hierdoor kom ik met jou geen stap verder.
sorry hoor maar ik blijf geen pappagaaitje spelen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:
ajax schreef:
nadia schreef:je gaat al de fout in met gebod 7.
gij zult niet doden, de koran staat vol over hoe je moet doden en wie, de 10 geboden zeggen GIJ ZULT NIET DODEN, NIET DUS, HEKEMAAL NIET, OOK GEEN KAFIRS< OOK GEEN VIJANDEN.

dan is er nog het gebod liefhebben, GIJ ZULT U NAASTE LIEFHEBBEN ZOALS U UZELF LIEF HEEFT, heb jij kafirs lief, NEE waarom niet, mag niet van de koran, conclussie, de islam gaat tegen dit gebod in...oeps en dat mag niet van god want zij dit dit doen zullen het konkrijk NIET betereden... hoe zt het met die zelfbommers die uit de koran halen dat ze dit mogen doen, dat bedoel ik nou he, chaitan heeft hen dus in de macht.
daarom zeg ik zo vaak, zij zoen het niet voor allah al denken zij van wel, zij werken voor de shaitan, de shaitan die verdeeldheid en verderf zaait.. dit is de waardheid en of je dit nu gelooft of niet, dat moet je zelf weten
Nadia Moge Allah jouw leiden

Ga naar andere Godsdiensten en dan klik op God van de liefde 3 pagina,s vol met dood, dood en nog eens dood
In de Koran staat duidelijk je mag geen zelfmoord plegen.
nou moet je eens heel goed luisteren jonge man, de koran staat vol met citaten die aangeven dat je moet DODEN/ NEERSTEKEN en nog veel meer, zoek het zelf maar op, ben je slaaf niet, ben jij helemaal mal geworden, jij blijft maar blind en dat is jou probleem, niet de mijne.

doei doei, et jou schiet ik geen reet op.
Ja duidelijke taal in de Koran staat duidelijk dat je geen onschuldigen mag vermoorden!!
Ik heb jou niks opgedragen het is dat jij zo zielig reageert.
Wie ontwijkt nu op dit moment the point jij of ik??
Jij zogenaamde ex moslima zou je ogen openene je bent op dit moment bezit van shaitan.


Misschien kun je een cursus Nederlandse Taal gaan volgen want jou teksten zijn onoverzichtelijk.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Linda Danvers schreef:
Chaimae schreef:Aaah heb je Moeshrika weer.
Beste Chaimae,

Waarom noem jij Nadia een polytheïst / afgodendienaar? Zij heeft nooit gezegd dat ze in meer dan een god gelooft. Zij heeft ook nooit aangegeven dat ze aan afgoderij doet.

Als je dan toch op zijn Moslims wil schelden noem haar doen een "Moertad Fitri". Dat is namelijk de term die de Sharia hanteert voor afvalligen die als Moslim zijn opgevoed.

Waarom gebruik je niet gewoon Nederlandse woorden? dit is een Nederlands forum. Is het zo moeilijk om het woord "afvallige" of "apostaat" te gebruiken? Misschien eens tijd om een woordenboek te gaan lezen. Dat doet wonderen voor je woordenschat.

Waarom voel jij de behoefte om mensen uit te schelden die de islam verlaten, Chaimae?

Met vriendelijke groet,

Beste Linda,


Waarom denk je gelijk dat een Moslim een niet-Moslim uitscheldt? Dat is nogal slecht van je. Ik heb Nadia namelijk nog nooit uitgescholden.

Toch wat beter lezen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

moge Allaah jullie allemaal leiden !!!
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

je bent wel erg laat chaimae, linda had een foutje gemaakt en dat heeft ze allang rechtgezet.
dit heb jij natuutlijk niet gelezen, nee dat kun je niet net zoals je niet kunt bewijzen dat mohammed beter zou zijn dan jezus.
nu nog steeds zit ik te wachten op een fatsoenlijk reactie van je, dit had je beloofd maar je belofte kom je GEWOON niet na !!!

waarom niet??? niet hier maar op het betreffende topic die ik speciaal voor jou heb aangemaakt.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Chaimae,

Nee, je scholt op weda. Mijn fout.

Schelden is nog altijd verkeerd om het even of je het bij Weda of Nadia doet.

Gewoon niet schelden en gewoon Nederlandse woorden gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:je bent wel erg laat chaimae, linda had een foutje gemaakt en dat heeft ze allang rechtgezet.
dit heb jij natuutlijk niet gelezen, nee dat kun je niet net zoals je niet kunt bewijzen dat mohammed beter zou zijn dan jezus.
nu nog steeds zit ik te wachten op een fatsoenlijk reactie van je, dit had je beloofd maar je belofte kom je GEWOON niet na !!!

waarom niet??? niet hier maar op het betreffende topic die ik speciaal voor jou heb aangemaakt.

Het is ons verboden om onderscheid te maken tussen de Profeten vzmh.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:je bent wel erg laat chaimae, linda had een foutje gemaakt en dat heeft ze allang rechtgezet.
dit heb jij natuutlijk niet gelezen, nee dat kun je niet net zoals je niet kunt bewijzen dat mohammed beter zou zijn dan jezus.
nu nog steeds zit ik te wachten op een fatsoenlijk reactie van je, dit had je beloofd maar je belofte kom je GEWOON niet na !!!

waarom niet??? niet hier maar op het betreffende topic die ik speciaal voor jou heb aangemaakt.
Het is ons verboden om onderscheid te maken tussen de Profeten vzmh.
chaimae zei dat mohammed beter was dan jezus, dus zij begon ermee en niet ik, ik vraag haar alleen te bewijzen/aangeven waarom dat zij dat zo ziet.

wat jullie verboden is is niet alleen geen onderscheid maken, hier aanwezig zijn waar men de islam bekritiseerd is jullie ook verboden dus daar trap ik mooi niet in.
een beetje vreemd om wel in te gaan op zaken wat je goed uitkomt en wat je niet uitkomt..zo komen we nooit verder en dat willen we toch niet.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Deze thread gaat niet over de waarachtigheid van de openbaring zoals opgeschreven in de Koran. Het is een analyse, het onderzoekt de consistentie van dit geschrift. Want beweert de Koran niet dat deze openbaring perfect is en niet in twijfel mag worden getrokken?

Als belangstellende concludeer ik daaruit dat deze openbaring dan geen interne tegenstellingen mag kennen. Want perfectie spreekt zichzelf niet tegen. Toch?

Wat is volgens de Koran het eerste geschapen: de hemel of de aarde?

De Koe (Al-Baqarah)
2:29. Hij is het, Die alles, wat op aarde is, voor u schiep: daarna wendde Hij Zich tot de hemel en vervolmaakte deze tot zeven hemelen, want Hij heeft kennis van alle dingen.

Hier lezen we dat Allah de aarde vervolmaakte voordat hij aan de hemelse klus begon. Dit wordt bevestigd in de volgende suya’s (koranverzen):

Fussilat
41:9. Zeg: "Verwerpt gij werkelijk Hem Die de aarde in twee dagen schiep? En richt gij gelijken aan Hem op, hoewel Hij de Heer der Werelden is?
41:10. Hij heeft de bergen daarop gesteld en heeft deze gezegend en er op (de aarde) de voedingsmiddelen bepaald, in vier dagen, gelijkelijk voor de zoekenden.
41:11. Dan wendde Hij Zich tot de hemel terwijl deze een soort damp was en zeide hiertegen en tot de aarde: "Komt beiden, willens of onwillens."
41:12. Zij zeiden: "Wij komen gewillig." Zo voltooide Hij hen als de zeven hemelen in twee dagen, en Hij wees elke hemel zijn werk aan. En Wij versierden de laagste hemel met lichten ter bescherming. Dat is de verordening van de Almachtige, de Alwetende.


Maar vervolgens lezen we dat eerst de hemel werd geschapen voordat god aan de aarde begon.........

Zij die Uitrukken (An-Naziaat)

27. Zijt gij moeilijker te scheppen dan de hemel die Hij heeft gebouwd?
28. Hij verhief hem hoog en maakte hem volmaakt.
29. En Hij maakte de nacht donker en bracht het daglicht voort;
30. En daarna spreidde hij de aarde uit.


Ook hier is de Nederlandstalige Koran (editie 1954) onbetrouwbaar; het originele Arabische vers bevat het woord 'thumma', dat gebruikelijk wordt vertaald met ‘toen’ of ‘vervolgens’. Waarom is dit woord weggelaten?

Inderdaad, om u als lezer te misleiden. Om lastige geloofskwesties te voorkomen. Want hoe leg je uit dat de Koran eerst beweert dat Allah de aarde schiep, daarna de hemel en vervolgens andersom in een andere vers?

Is het Al Taqiya (opzettelijke misleiding)? Wat kan het anders zijn?

U zegt het maar.

Mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Polleke schreef:2:29. Hij is het, Die alles, wat op aarde is, voor u schiep: daarna wendde Hij Zich tot de hemel en vervolmaakte deze tot zeven hemelen, want Hij heeft kennis van alle dingen.

27. Zijt gij moeilijker te scheppen dan de hemel die Hij heeft gebouwd?
28. Hij verhief hem hoog en maakte hem volmaakt.
29. En Hij maakte de nacht donker en bracht het daglicht voort;
30. En daarna spreidde hij de aarde uit.
Het is heel goed dat je de Koran bestudeert. Want de Koran is geopenbaard om er over nagedacht te wroden en niet zoals de Bijbel om in een stoffig kast te verstoppen....

Als je mijn reaktie had gelezen had je geweten dat er verschillende hemelen zijn. Je concentreert op "vervolgens" en "daarna" en vergeet "hemel"

Lees mijn reaktie terug: Click hier

Allah (swt) Schiep eerst de zeven Hemelen. De zevende Hemel bevindt zich onder zijn troon wa-Allaho a3lam. In de eerste hemel bevinden zich alle planeten sterrenstelsels, zon aarde sterren enzo..

Na de schepping van de Hemelen is de aarde geschapen en vervolgens de hemel in de betekenis van de zeven lagen van de atmosfeer.

Wa-Allaho a3lam,

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Polleke kan je misschien een bron bij zetten want copy/paste kan iedereen als ik namelijk wat plaats dan vragen ze altijd om een bron.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Rust schreef: Het is heel goed dat je de Koran bestudeert. Want de Koran is geopenbaard om er over nagedacht te wroden en niet zoals de Bijbel om in een stoffig kast te verstoppen....
Ik heb de koran gelezen en erover nagedacht. Ik vind de koran een vreselijk haatzaaiend boek. Zelfs niet waard om in een stoffige kast te worden weggestopt.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Rust schreef:
De aarde, planeten, sterren, vallende sterren, zon, helaal enz. bevinden zich allemaal in de eerste hemel. De eerste hemel met alles daarin in een op haar buurt een bol samen met andere (Allah o3lam wat hij nog meer geschapen heeft) bollen bevinden zich onder de tweede hemel enz.. enz. En alles 7 hemelen bevinden zich onder de Troon van Allah (swt)...
In welk koranvers (suya) staat dat de aarde zich in de eerste hemel bevindt?

Ajax schreef:
Polleke kan je misschien een bron bij zetten want copy/paste kan iedereen als ik namelijk wat plaats dan vragen ze altijd om een bron.
Bronnen:
De geautoriseerde Engelse vertaling van Sher Ali
http://www.faithfreedom.org/Articles/SK ... ctions.htm
Nederlandse koranvertaling uit 1954.

Mvg, Polleke
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

ajax schreef:Nadia Moge Allah jouw leiden

Ga naar andere Godsdiensten en dan klik op God van de liefde 3 pagina,s vol met dood, dood en nog eens dood
Het wijzen naar andere religies is een bekende ontwijkingstactiek van hen die geen kritiek op hun eigen religie kunnen verdragen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

ajax schreef:Ga naar andere Godsdiensten en dan klik op God van de liefde 3 pagina,s vol met dood, dood en nog eens dood
In de Koran staat duidelijk je mag geen zelfmoord plegen
Ten eerste ajax, is het slechts 1 post waarin je beweert dat de Bijbel haatdragend is. Ten tweede komt die post helemaal niet van jou, maar heb je gekopieerd en geplakt van een of andere islamitische site.
Ten derde heb je niet eens de moeite genomen het naar het nederlands te vertalen.

Ten vierde; chapeau, je hebt een post met haatdragende dingen in de Bijbel. Wij hebben een forum vol met verderfelijke dingen in de koran :roll:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ilona schreef:
ajax schreef:Ga naar andere Godsdiensten en dan klik op God van de liefde 3 pagina,s vol met dood, dood en nog eens dood
In de Koran staat duidelijk je mag geen zelfmoord plegen
Ten eerste ajax, is het slechts 1 post waarin je beweert dat de Bijbel haatdragend is. Ten tweede komt die post helemaal niet van jou, maar heb je gekopieerd en geplakt van een of andere islamitische site.
Ten derde heb je niet eens de moeite genomen het naar het nederlands te vertalen.

Ten vierde; chapeau, je hebt een post met haatdragende dingen in de Bijbel. Wij hebben een forum vol met verderfelijke dingen in de koran :roll:
Je hebt net zelf lopen kopieren en plakken zelfverzonnen soera,s bij gezet en je plaatst niet eens 1 vak vol.(hoe diep kun je zinken)
Endat heet trouwens=zelfverdediging
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Wat IK heb gedaan is het opzoeken van ahadith en soera's, de soera's vervolgens in de koran online opgezocht om ze na te checken. Misschien is dat niet altijd goed gegaan, maar vreemd genoeg ben jij niet in staat geweest 1 ervan te weerleggen.. Maar goed, ik verwacht ook niet dat jij dat kunt :wink:


Zie dat laatste als een uitdaging ajax, misschien leer je er wat van..
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ilona schreef:Wat IK heb gedaan is het opzoeken van ahadith en soera's, de soera's vervolgens in de koran online opgezocht om ze na te checken. Misschien is dat niet altijd goed gegaan, maar vreemd genoeg ben jij niet in staat geweest 1 ervan te weerleggen.. Maar goed, ik verwacht ook niet dat jij dat kunt :wink:


Zie dat laatste als een uitdaging ajax, misschien leer je er wat van..
kom op niet liegen je hebt het gewoon gekopierd.

Ik hoef niks te weerleggen mensen die een verbond verbreken hebben het zelf naar gemaakt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie