Imperfecties van de Koran

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Apr 20, 2007 10:05 am

Rust schreef:"illuminating moon" wat betekent verlichtende maan.

Dank je, rust, om ons punt te bewijzen.

Illuminating is inderdaad verlichtende, en niet verlichte maan.

Grappig hoe je soms onbewust ons punt maakt.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Anneke

Berichtdoor Anneke » Vr Apr 20, 2007 10:08 am

ajax schreef:
Anneke schreef:Nee tuurlijk niet ajax :roll:

De Maan niet
Maar het heeft wel

p.s. Staat ook in de bijbel slimbo

Vers? Dan kan ik het nalezen..

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Apr 20, 2007 10:11 am

Anneke schreef:
ajax schreef:
Anneke schreef:Nee tuurlijk niet ajax :roll:

De Maan niet
Maar het heeft wel

p.s. Staat ook in de bijbel slimbo

Vers? Dan kan ik het nalezen..

In de Koran staat het gelukkig niet er staat glanzend.

Want de sterren des hemels en zijn gesternten zullen haar licht niet laten lichten; de zon zal verduisterd worden, wanneer zij zal opgaan, en de maan zal haar licht niet laten schijnen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Apr 20, 2007 10:13 am

ajax schreef:In de Koran staat het gelukkig niet er staat glanzend.

Rust heeft zelf het tegendeel hierboven bewezen, ajax.
Grappig is dat hij beweerde dat Yusuf Ali niet kan vertalen.
Jullie rekenen er gewoon op dat we geen arabisch kennen, hé.
Lieg je ons bewust voor?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Apr 20, 2007 10:16 am

Ketter schreef:

Lieg je ons bewust voor?

De Maan geeft gewoon geen licht staat gewoon in de Koran.
Rust heeft het net al uitgelegd.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Apr 20, 2007 10:19 am

ajax schreef:
Ketter schreef:

Lieg je ons bewust voor?

De Maan geeft gewoon geen licht staat gewoon in de Koran.
Rust heeft het net al uitgelegd.

Ik heb net met de woorden van Rust bewezen dat hij het fout heeft.
Ken je het verschil tussen verlichtende en verlichte, ajax?
Het eerste geeft zelf licht, het tweede is verlicht.
Zijn vertaling van het arabisch naar het nederlands geeft verlichtende.
Ik vrees dat jullie lezen wat jullie willen lezen, en duidelijk niet wat er staat... :)

Rust schreef:"illuminating moon" wat betekent verlichtende maan.

Duidelijk toch? Illuminating... verlichtende... geeft licht.

Yusuf Ali kon wel degelijk heel goed vertalen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Rust

Berichtdoor Rust » Vr Apr 20, 2007 10:25 am

Ketter schreef:Illuminating is inderdaad verlichtende, en niet verlichte maan.

Ik zie je probleem. Wat je echter vergeet is te concentreren op de Arabische Koran. Jij concentreert op de vertaling van de vertaling. Allah (swt) heeft gekozen voor het woord "Moniera". Dit woord kan veel betekenen...

Verlichtende of verlichte of licht gevende. Als ik mijn taalgevoel erop loslaat.

Als je zegt licht gevend dan heb je het over iets wat vanzelf licht geeft (bijvoorbeeld een lamp).. In dezelfde Aya noemt Allah (swt) de zon "Syrazan" (lamp).. deze geeft licht (van zelf)

Als je zegt verlichte: dan heb je het over iets wat verlicht is maar zelf niet de functie heeft om licht te geven noch om deze te weerkaatsen.

Zeg je echter verlichtende: dan is het object verlicht en bovendien weerkaatst het licht. En dat is de maan exact. Want hij wordt door de zon verlicht en vervolgs weerkaatst deze het licht naar de aarde.

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Apr 20, 2007 10:27 am

Rust schreef:
Ketter schreef:Illuminating is inderdaad verlichtende, en niet verlichte maan.

Ik zie je probleem. Wat je echter vergeet is te concentreren op de Arabische Koran. Jij concentreert op de vertaling van de vertaling. Allah (swt) heeft gekozen voor het woord "Moniera". Dit woord kan veel betekenen...

Verlichtende of verlichte of licht gevende. Als ik mijn taalgevoel erop loslaat.

Als je zegt licht gevend dan heb je het over iets wat vanzelf licht geeft (bijvoorbeeld een lamp).. In dezelfde Aya noemt Allah (swt) de zon "Syrazan" (lamp).. deze geeft licht (van zelf)

Als je zegt verlichte: dan heb je het over iets wat verlicht is maar zelf niet de functie heeft om licht te geven noch om deze te weerkaatsen.

Zeg je echter verlichtende: dan is het object verlicht en bovendien weerkaatst het licht. En dat is de maan exact. Want hij wordt door de zon verlicht en vervolgs weerkaatst deze het licht naar de aarde.

Groetjes,

Rust

Ja ja, hoe vager hoe beter.
Kan je je er altijd uitlullen.
Je zou eens vaker moeten proberen jezelf er niet in te lullen.

Rust

Berichtdoor Rust » Vr Apr 20, 2007 10:38 am

Teva Teff schreef:Ja ja, hoe vager hoe beter.

Wat weten wij mensen over het helaal die door Allah (swt) is geschapen.. wat weet jij over jezelf over je geest, je ziel? Je weet zelfs niks over je eigen lichaam... Je voelt haat in je hart bij de nagedachtenis aan Allah (swt) terwijl een gelovige vrede en liefde in zijn hart voelt bij het horen de naam van Allah (swt)... heb je daar een verklaring voor...

Zelfs een verklaring die je mogelijk gaat geven uit je uit je hart vol haat, daar een verklaring voor?

Luister het is beter voor je als je stopt met haten. Want als je door blijft haten zal deze haat voor Allah (swt) een bron van onrust in je hart blijven totdat deze scheurt of tenzij:

Allah (swt) je hart verruimt voor de Islam dan ben je in het Licht van Jouw Heer... Allah!!! Allah!!!

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Apr 20, 2007 10:42 am

Rust schreef:Wat weten wij mensen over het helaal die door Allah (swt) is geschapen..

Wij mensen weten dat het heelal duidelijk niet door "Allah" is geschapen. Misschien (kleine kans) door een minder psychopatische god, maar niet Allah.
Zonder (ji)haat straat.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Apr 20, 2007 10:43 am

Rust schreef:
Teva Teff schreef:Ja ja, hoe vager hoe beter.

Wat weten wij mensen over het helaal die door Allah (swt) is geschapen.. wat weet jij over jezelf over je geest, je ziel. Je weet zelfs niks over je eigen lichaam... Je voelt haat in je hart bij de nagedachtenis aan Allah (swt) terwijl een gelovige vrede en liefde in zijn hart voelt bij het horan de naam van Allah (swt)... heb je daar een verklaring voor...

Zelfs een verklaring die je mogelijk gaat geven uit je uit je hart vol haat, daar een verklaring voor?

Luister het is beter voor je als je stopt met haten. Want als je door blijft haten zal deze haat voor Allah (swt) een bron van onrust in je hart blijven totdat deze scheurt of tenzij:

Allah (awt) je hart verruimt voor de Islam dan ben je in het Licht van Jouw Heer... Allah!!! Allah!!!

Groetjes,

Rust

Ik ben ongevoelig voor moslimgebrabbel, zeker als er zoals gewoonlijk weer in de wilde weg gefantaseerd wordt over mij als persoon.
Moslims zijn zieligerds met verschrikkelijke lange en gevoelige tenen.
Het is tegenwoordig onvermijdelijk dat je met deze misvormde aanhangsels in aanraking komt wat elke keer weer een stortvloed van verontwaardigde wartaal oplevert.
Ik wil daar best wel met geduld en tact op reageren hoor, maar jouw tenen zijn ook daar dan weer overgevoelig voor.
Eigenlijk een hopeloze zaak: Dialoog met een moslim.

Rust

Berichtdoor Rust » Vr Apr 20, 2007 10:52 am

Teva Teff schreef:Ik ben ongevoelig voor moslimgebrabbel, zeker als er zoals gewoonlijk weer in de wilde weg gefantaseerd wordt over mij als persoon.
Het is tegenwoordig onvermijdelijk dat je met deze misvormde aanhangsels in aanraking komt wat elke keer weer een stortvloed van verontwaardigde wartaal oplevert..

Moge Allah (swt) je vergeven je weet niet wat je zegt...

Groetjes,

Rust

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Apr 20, 2007 10:57 am

Rust schreef:
Teva Teff schreef:Ik ben ongevoelig voor moslimgebrabbel, zeker als er zoals gewoonlijk weer in de wilde weg gefantaseerd wordt over mij als persoon.
Het is tegenwoordig onvermijdelijk dat je met deze misvormde aanhangsels in aanraking komt wat elke keer weer een stortvloed van verontwaardigde wartaal oplevert..

Moge Allah (swt) je vergeven je weet niet wat je zegt...

Groetjes,

Rust

Ik heb het over jouw moslimgebrabbel.
Wat heeft dat armzalige godje van je daar verder mee te maken?

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Apr 23, 2007 6:24 pm

Wat is de oorsprong van het kwaad?

Deze thread gaat niet over de waarachtigheid van de openbaring zoals opgeschreven in de Koran. Het is een analyse, het onderzoekt de consistentie van dit geschrift. Want beweert de Koran niet dat deze openbaring perfect is en niet in twijfel mag worden getrokken?

Hoe kunnen religies en mensen tot elkaar komen als ze blijven beweren dat ze in het bezit zijn van de absolute waarheid? Zolang een dergelijke religie genoeg aanhangers blijft hebben kan een dergelijke discussie voortwoekeren tot aan het einde der tijden.... en de kerkhoven zijn al bezaaid met ideologieën en religies die dachten de waarheid in pacht te hebben.

De bijbel bevat contradicties; zoals de meeste christelijke theologen zullen erkennen. Waarom is dat dan zo moeilijk voor de islamitische wereld?

Wat is de oorsprong van het kwaad? Is het god, de duivel of de mensheid zelf?

In de koran wordt deze vraag op verschillende manieren beantwoord:

De Vrouwen (An-Nisa)
4:78. Waar gij ook zijt, de dood zal u achterhalen, zelfs al waart gij in sterk gebouwde torens. En als hen iets goeds overkomt zeggen zij: "Dit komt van Allah" en als hen iets kwaads overkomt zeggen zij: "Dit komt van u" (van de profeet). Zeg: "Alles komt van Allah". Wat scheelt deze mensen, dat zij het woord niet willen begrijpen?

In dit vers wordt duidelijk beschreven dat Allah de bron van alles is, van het goed en het kwaad. Maar de volgende koranvers maakt reeds een onderscheid......

De Vrouwen (An-Nisa)
4:79. Welk goed ook tot u komt, dat komt van Allah en welk kwaad u overkomt, komt door uzelf. En wij hebben u als boodschapper tot de mensheid gezonden; Allah is als Getuige toereikend.

Drie verzen verder openbaar de koran dat de eigen openbaring geen tegenstellingen bevat. Maar waarom zou Mohammed zich zelf tegenspreken in verzen 4:78 en 4:79 en vervolgens beweren in 4:82 dat een dergelijke tegenstelling niet van god’s hand kan zijn?

4:82. Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt.

Verder in de koran wordt een andere bron voor het kwaad aangewezen:

Saad (de brief)
38:41. Herinnert u Onze dienaar Job, toen hij tot zijn Heer riep: "Satan heeft mij met kommer en smart geslagen."

Dus naast Allah, de mens is ook de duivel de oorsprong van het kwaad.

Deze verzen zorgen ervoor dat de islamitische theologie zo ingewikkeld is..... deze tegenstellingen monden uit in beschouwingen over goddelijke voorbeschikking (predestinatie), vrije wil en de verantwoordelijkheid voor de zonde.

Beschouwingen die elkaar feitelijk tegenspreken en het leven van de moslim zo moeilijk maken.

Mvg, Polleke

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 23, 2007 6:57 pm

Polleke misschien ben jij blind of gewoon dom?

Maar goed als jij dat als een tegenstrijd ziet gaat uw gang maar je houd jezelf alleen voor de gek.
Jij hebt nog niet 1 tegenstrijd laten zien.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Apr 23, 2007 7:45 pm

ajax schreef:Polleke misschien ben jij blind of gewoon dom?

Maar goed als jij dat als een tegenstrijd ziet gaat uw gang maar je houd jezelf alleen voor de gek.

Nou Ajax, dan moet je het mij toch ook even uitleggen hoor.

Van wie komt het kwaad? Van Allah? Van jezelf? of Van Satan?

lijkt me toch een eenvoudige vraag waar een eenvoudig antwoord op kan komen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Apr 23, 2007 10:07 pm

Argumenten graag, slogans zijn niet overtuigend.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 23, 2007 10:09 pm

Polleke schreef:

Argumenten graag, slogans zijn niet overtuigend.

Je tegenstrijd zijn letterlijk uit context gehaald misschien zul je beter moeten kijken voor dat je 5 pagina,s met je zogenaamde tegenstrijd.
Beter Kijken!!!

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Apr 23, 2007 10:25 pm

Is dat zo? Veel moslims zeggen "dat is de wil van Allah" alles iets slecchts gebeurd. Wat was een veel gehoorde slogan toen Indonesië en Maleisië werden getroffen door de tsunami? Juist, de straf van Allah, de straf voor zondigheid, veroorzaakt door de mens zelf.

Daarnaast is er de pre-destinatieleer, als iemand door een vermoord wordt, dan is het zijn tijd..... de wil van Allah.

Een boze Djinn is het werktuig van de duivel; een aanwijsbare externe factor voor bezetenheid, het kwaad.

Maar ook zegt de koran: Allah is de bron van alles.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 23, 2007 10:27 pm

Lieve ajax.
Je bent vergeten deze simpele vraag van Manon te beantwoorden.
Ik vermoed dat je er overheen gekeken hebt.
Geeft niet hoor.
Dank je wel voor de moeite.

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 23, 2007 10:40 pm

Ariel schreef:Lieve ajax.
Geeft niet hoor.

Als jij wat slechts doet is dat je eigen schuld.
Dat doe je voor je eigen ziel
Als er wat slecht met jou gebeurt is gewoon de wil van Allah
Als er wat goed gebeurd dat is de wil van Allah

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Apr 24, 2007 12:07 am

ajax schreef:Als jij wat slechts doet is dat je eigen schuld.

Mochten alle verzen in de koran zo nietszeggend zijn, was er niets aan de hand met de Islam.
Zonder (ji)haat straat.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Di Apr 24, 2007 5:50 pm

Ketter schreef:
ajax schreef:Als jij wat slechts doet is dat je eigen schuld.

Mochten alle verzen in de koran zo nietszeggend zijn, was er niets aan de hand met de Islam.

Inderdaad, het zijn geen imperfecties, gewoon vage verzen. Answering Islam is gewoon een draak van een website, knullige research van een stelletje christelijke pseudo wetenschappers. Answering Islam sucks.

Niettemin zijn er nog genoeg andere interessante kwesties die nog aanbod zullen komen.

Mvg, Polleke

droevie

Berichtdoor droevie » Di Apr 24, 2007 8:11 pm

22.36. En onder de heilige tekenen van Allah hebben Wij voor u de offerkamelen aangewezen. In hen is er veel voordeel voor u. Spreekt daarom de naam van Allah over hen uit terwijl zij in rijen staan opgesteld. En wanneer ze op hun zij neervallen, eet er van en voedt de rijken en de armen. Aldus hebben Wij hen aan u dienstbaar gemaakt, opdat gij dankbaar moogt zijn.

Imperfectie van de Koran..

De Koran spreekt hier over offer kamelen voor Allah. Echter, als je de Bijbel kent, dan weet je dat een kameel in zowel Leviticus als Deuterononium als onrein te boek staat.

Lev 11:3-4
3 Al wat gespleten hoeven heeft, te weten geheel doorkloofde hoeven, en wat herkauwt onder de dieren moogt gij eten.
4 De volgende echter zult gij niet eten van de dieren die herkauwen of gespleten hoeven hebben: de kameel, omdat die wel herkauwt, maar geen gespleten hoeven heeft; onrein zal die voor u zijn.

Deut 14:7
7 De volgende echter zult gij niet eten van de dieren die herkauwen of geheel gespleten hoeven hebben: de kameel , de haas, en de klipdas, omdat zij wel herkauwen, maar geen gespleten hoeven hebben; onrein zullen zij voor u zijn.

Voordat er straks gezegd wordt: maar de kameel heeft toch een gespleten/doorkloofde hoef. Dat klopt.. echter niet geheel, zoals bij bv een rund.

De moslim, moet hier dus een onrein dier offeren aan Allah.

Boekhari
"De Profeet beval hen om de kamelen te volgen, en hun melk en hun urine te drinken, dus zij volgden de kamelen en dronken hun melk en urine totdat hun lichamen gezond werden." Deel 7:590

De moslim moet dus urine drinken, van een onrein dier.

nadia

Berichtdoor nadia » Wo Apr 25, 2007 2:11 am

ajax schreef:
Ariel schreef:Lieve ajax.
Geeft niet hoor.

1
Als jij wat slechts doet is dat je eigen schuld.
2
3

ajax,

alle 3 pure onzin, wat je zegt klopt niet.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”