Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Serdar schreef:Heet jij droevie?
Of voel jij je overal voor aangesproken?

Met een tegenvraag komen aan een gestelde vraag is wel laag! :lol:
ik heb nergens namens droevie de vraag gesteld. ik schrijf duidelijk: mijn vraag. lees beter.

btw: geef toch antwoord op mijn vraag of kun je dat niet? zeg toch eerlijk dat je geen antwoord hebt, niks mis mee hoor.

waarom zou een tegenvraag laag zijn? vertel.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

weda schreef:btw: geef toch antwoord op mijn vraag of kun je dat niet? zeg toch eerlijk dat je geen antwoord hebt, niks mis mee hoor..
Als je een antwoord wil dan moet je dat met respect vragen. Deed je dat ook tegen je moeder en je docent die je iets probeert uit te leggen...

En als je niet bereid bent vragen met respect te stellen ga dan je vele afgoden aanbidden en hen vragen stellen als jij waarachtig bent :razz:

Dit fopic is voor mij van Monique, weg jij!

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Een moslim schreef:
Dit fopic is voor mij van Monique, weg jij!
Als ik zo door een stuk achterlijkheid toegesproken zou worden, bij mij werkt zoiets averechts.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Teva Teff schreef:
Een moslim schreef:
Dit fopic is voor mij van Monique, weg jij!
Als ik zo door een stuk achterlijkheid toegesproken zou worden, bij mij werkt zoiets averechts.
Wat is een "fopic" ?
Scientia vincere tenebras
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

nimda schreef:Wat is een "fopic" ?
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Serdar schreef: De Islam zegt niet dat ongelovigen uitgeroeid moeten worden.
De Koran zegt:"In de godsdienst is er geen dwang".
Oh?
Hoe is dat te rijmen met de doodstraf op het verlaten van islam?
Dat lijkt mij toch behoorlijke "dwang".?
Amorele atheistische nitwit
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Monique schreef:
Serdar schreef: De Islam zegt niet dat ongelovigen uitgeroeid moeten worden.
De Koran zegt:"In de godsdienst is er geen dwang".
Oh?
Hoe is dat te rijmen met de doodstraf op het verlaten van islam?
Dat lijkt mij toch behoorlijke "dwang".?
Dat is alleen als er sprake is van verraad. Dat men dus zich zou voordoen als bekeerling terwijl hij of zij geen gelovige is in werkelijkheid. En bij Moslims die na het verlaten van de Islam de Wetten van de Islam en de Profeet (vrede zij met hem) lasteren.

Mensen die op een normale wijze de Islam de rug toekeren mogen niet gedood worden. Dat is immers hun eigen keuze.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ter aanvulling op wat mijn broeder Serdar schreef:

De Koran, het Woord van Allah (swt), kent geen doodstraf op afvalligen integenstelling tot de Bijbel. De Bijbel zegt zelfs dat ze getenigd moeten worden zonder pardon. Steniging is een begrip dat de Koran niet kent..

Behalve wanneer afvalligen zich sluiten bij het kamp van de vijand en uit zijn om onschuldigen te vermoorden en de oorlog ook begonnen zijn, dan pas mogen ze wegens verraad worden gedood....

De Islam geeft ieder zijn keuze mogelijkheid. Als Allah (swt) wil zijn alle mensen op aarde gelovig. En Allah (swt) geeft ons alleen het recht op zelfverdediging, we mogen immers niet voor God spelen want dat is erger dan afvalligheid zelf..

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Serdar schreef:
Monique schreef:
Serdar schreef: De Islam zegt niet dat ongelovigen uitgeroeid moeten worden.
De Koran zegt:"In de godsdienst is er geen dwang".
Oh?
Hoe is dat te rijmen met de doodstraf op het verlaten van islam?
Dat lijkt mij toch behoorlijke "dwang".?
Dat is alleen als er sprake is van verraad. Dat men dus zich zou voordoen als bekeerling terwijl hij of zij geen gelovige is in werkelijkheid. En bij Moslims die na het verlaten van de Islam de Wetten van de Islam en de Profeet (vrede zij met hem) lasteren.

Mensen die op een normale wijze de Islam de rug toekeren mogen niet gedood worden. Dat is immers hun eigen keuze.
islam verlaten zien jullie als verraad.
jou uitleg daarover strookt niet met de werkelijkheid.

islam bekritiseren wat ik ook doe zien jullie ook als verraad.
dit allemaal gespits op het beschermen van mohammed.

de rest volgt....
en dan, dan mogen jullie van het boek (koran) jezelf beschermen wat jullie WILLEN zien als beschermen want dat is jullie recht, wat julie zien alszijnde jullie recht. (niet bestaand recht op dit aardbol, maar voor de moslims wel)
wat kan het gevolg zijn.
straf: onthoofden, doden, verstoten, liefdelos behandelen en zeker benaderen...allemaal verschillende manieren van HET KWAAD overbrengen naar derde, hoe maakt niets uit en het gebeurt ook.

zie realitiet zowel in schrift (koran) als in werkelijkheid (gebeurtenissen over de hele linie in deze wereld)

nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Serdar schreef:@nadia,

Mag ik het nummer van je broertje? A.u.b.... :angry:
waarom?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Serdar schreef:Dat is alleen als er sprake is van verraad. Dat men dus zich zou voordoen als bekeerling terwijl hij of zij geen gelovige is in werkelijkheid. En bij Moslims die na het verlaten van de Islam de Wetten van de Islam en de Profeet (vrede zij met hem) lasteren.

Mensen die op een normale wijze de Islam de rug toekeren mogen niet gedood worden. Dat is immers hun eigen keuze.
Die man in afghanistan laatst die christen was geworden.
Was hij ter dood veroordeeld omdat hij "verraad" had gepleegd? (zo ja, hoe ?) of... was hij ter dood veroordeeld omdat hij de islam gelasterd had? (zo ja, hoe? )
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Dat "geen dwang in godsdienst" is uiteraard volslagen kolder.
Het zou pas waar zijn wanneer de sharia ALLEEN voor moslims zou gelden.
Echter, in landen waar de sharia geldt MOET iedereen zich daaraan houden.

Waar is nu die godsdienstvrijheid wanneer zelfs een atheist gedwongen is zich aan "goddelijke" wetten te houden?
Amorele atheistische nitwit
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Serdar schreef:@droevie,

Mijn vraag is, nogmaals: wanneer is Jezus (a.s.) koning geworden?
Zal de echte droevie dan opstaan? :wink:

Ik vind dat jij een terechte vraag stelt:

Wanneer is Jezus Koning geworden. Bij zijn geboorte, was Hij al Koning. Dus eigenlijk voor zijn geboorte was Hij al Koning.

Noot:
Zelf geloof ik dat Jezus dezelfde persoon is als JHWH.

Maar goed iig
Mattheus 2
1Toen nu Jezus geboren was te Betlehem in Judea, in de dagen van koning Herodes, zie, wijzen uit het Oosten kwamen te Jeruzalem,
2 en vroegen: Waar is de Koning der Joden, die geboren is? Want wij hebben zijn ster in het Oosten gezien en wij zijn gekomen om Hem hulde te bewijzen .


Maar ook Luk 19:38 en zij zeiden: Gezegend Hij, die komt , de Koning, in de naam des Heren; in de hemel vrede en ere in de hoogste hemelen.

Dat Hij verworpen werd zijn ook genoeg profetien van. Zoals de Christenen het zien (en ook vele Joden)

De Messias komt alsware 2 keer. 1x om te dienen. (Om te laten zien hoe je moet leven)

De 2x om te heersen en oordelen.
ajax schreef:Staat geen Maagd(iedereen(vrouw) kan baren
-Jezus heet gewoon Jezus dus niet Immanuel
14 Daarom zal de Heere Zelf ulieden een teken geven; ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUEL heten.

In het hebr. is het woord maagd vertaald met almah.. wat jonkvrouw betekent. Een vrouw voor huwbare leeftijd. (nog niet getrouwd). In het griekse OT.. (welke geschreven 400 v C) is het griekse woord Partheneos gebruikt wat maagd betekend. Ook in de Bijbel is sex voor het huwlijk verboden.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Monique schreef:Die man in afghanistan laatst die christen was geworden.
Was hij ter dood veroordeeld omdat hij "verraad" had gepleegd? (zo ja, hoe ?) of... was hij ter dood veroordeeld omdat hij de islam gelasterd had? (zo ja, hoe? )
Voor zover ik weet is hij vrij gesproken.... hij was gek verklaard, en gekken worden in de Islam niet berecht, ze worden zelfs gezien als zondevrij...

Maar niet ter dood gebracht... kan volgens de Koran ook niet. En volgens de hadiths was er geen sprake van "verraad"

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

droevie schreef:Zelf geloof ik dat Jezus dezelfde persoon is als JHWH..
Een Yehova-getuige Christen zal je vervloeken...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Rust schreef:
Monique schreef:Die man in afghanistan laatst die christen was geworden.
Was hij ter dood veroordeeld omdat hij "verraad" had gepleegd? (zo ja, hoe ?) of... was hij ter dood veroordeeld omdat hij de islam gelasterd had? (zo ja, hoe? )
Voor zover ik weet is hij vrij gesproken.... hij was gek verklaard, en gekken worden in de Islam niet berecht, ze worden zelfs gezien als zondevrij...

Maar niet ter dood gebracht... kan volgens de Koran ook niet. En volgens de hadiths was er geen sprake van "verraad"

Groetjes,

Rust
rust,

hij is een van de schaarse bekeerde die is vrijgelaten.
hij is vrijgelaten door druk van de media en ook humanrisght nog iets.

heel toevallig heeft deze man geluk gehad, tegenover hem zijn er 1000malen meer wel berecht, onthoofd of gewoon dood gemaakt.

nadia.
oja, by the way, hij heeft in de tijd dat hij in de gevangenis heeft gezeten vele moslims bekeerd, hij heeft ze verteld wat hij zelf heeft ondekt..
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Rust schreef:
droevie schreef:Zelf geloof ik dat Jezus dezelfde persoon is als JHWH..
Een Yehova-getuige Christen zal je vervloeken...

Groetjes,

Rust
haha kweet het Rust, ik weet het :wink:

Maar goed, ik heb al diverse discussie gevoerd met Jehova getuige. Maar ik vervloek niemand. Zou het niemand gunnen.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

nadia schreef: oja, by the way, hij heeft in de tijd dat hij in de gevangenis heeft gezeten vele moslims bekeerd, hij heeft ze verteld wat hij zelf heeft ondekt..
Ik vraag me af wat hij allemaal heeft verteld. (?)
Is dat lang geleden gebeurd? Heeft iemand link ofzo van zijn biografie or something? :oops:
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ChechenMaga schreef:
nadia schreef: oja, by the way, hij heeft in de tijd dat hij in de gevangenis heeft gezeten vele moslims bekeerd, hij heeft ze verteld wat hij zelf heeft ondekt..
Ik vraag me af wat hij allemaal heeft verteld. (?)
Is dat lang geleden gebeurd? Heeft iemand link ofzo van zijn biografie or something? :oops:

Nadia heeft hij ontdekt:

A de miljoenen fouten in de bijbel
B De leugens
CSatan
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

nadia schreef:hij is een van de schaarse bekeerde die is vrijgelaten.
hij is vrijgelaten door druk van de media en ook humanrisght nog iets..
Denk je dat rechters onder druk gezet kunnen worden..? Ze zijn onafhankelijk en zwichten niet voor druk, anders stelt hun rechtspraak niks voor....
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@nadia,

Ik wil even je broertje spreken, daarom wil ik zijn nummer. :razz:


@droevie,

Als Jezus (vrede zij met hem) JHWH is, waarom veranderd hij dan later van gedachte en komt hij met helemaal iets nieuws (NT)?

1) Zwijnenvlees is in het OT verboden, volgens Christenen verklaarde Jezus dat men dat kon eten, niet alleen dat, gewoon alles omdat hij alles rein verklaarde.
Waren de zwijnen 1200/1300 jaar voor Jezus anders dan?

2) Polygamie is in het OT toegestaan, het Christendom verbiedt het. Dus waarom deze tegenspraak?

3) JHWH zegt dat een overspellige vrouw/man gestraft moet worden door middel van stenigen.
Jezus liet deze niet uitvoeren en handelde tegen de Wet van JHWH.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo apr 25, 2007 8:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

droevie schreef:haha kweet het Rust, ik weet het :wink:

Maar goed, ik heb al diverse discussie gevoerd met Jehova getuige. Maar ik vervloek niemand. Zou het niemand gunnen.
Mooi,

Ik mag ze alleen om het feit dat ze in één God geloven en geen pasen, kerst en zo vieren en niet als gekken met kruizen lopen....

En ik denk dat ze de Bijbel beter begrepen hebben dan de ...je weet wel.
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@nadia,

Ik wil even je broertje spreken, daarom wil ik zijn nummer. :razz:


@droevie,

Als Jezus (vrede zij met hem) JHWH is, waarom veranderd hij dan later van gedachte en komt hij met helemaal iets nieuws (NT)?

1) Zwijnenvlees is in het OT verboden, volgens Christenen verklaarde Jezus dat men dat kon eten, niet alleen dat, gewoon alles omdat hij alles rein verklaarde.
Waren de zwijnen 1200/1300 jaar voor Jezus anders dan?

2) Polygamie is in het OT toegestaan, het Christendom verbiedt het. Dus waarom deze tegenspraak?

3) JHWH zegt dat een overspellige vrouw/man gestraft moet worden door middel van stenigen.
Jezus liet deze niet uitvoeren en handelde tegen de Wet van JHWH.
Waarom verandert hij nog eens van gedachte in de koran?
Plots noemt hij niet meer JHWH, maar Allah.
Plots zijn de joden slechte mensen, en niet meer het "uitverkoren volk".
Plots moet men niet meer naar Jeruzalem, maar naar Mekka bidden.
Plots was de kruisiging van Jezus maar een grap.
Plots moet men 5x per dag bidden met een gymnastisch spelletje.
Plots is vrijdag en niet zaterdag euh... zondag de heilige dag.

Zeg het mij? Waarom verandert de god van de woestijn van gedachte? Is het zo dat god van de woestijn aan MPS lijdt?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Ketter,

Als ik eerst antwoord krijg op mijn gestelde vragen. Dan zal ik ook gaan antwoorden.
Eigenlijk waren ze aan droevie gericht, maar goed!

Ik hoop dat je een antwoord kunt geven op mijn vragen, zo niet, laat het dan duidelijk zijn.

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

serdar,

natuurlijk wil jij hem spreken anders vraag jij niet naar zijn nummer, ik val hierna niet meer in herhaling, dus nogmaals WAAROM?

wat heb JIJ die mij niet kent met mijn broer te maken, vertel dat maar eerst en als je goed nadenkt dan zou je kunnen weten dat ik je deze vraag zou gaan stellen, waarom vertel je het niet meteen, scheelt een hoop heen en weer getreur om niets.

mvg nadia
Laatst gewijzigd door nadia op wo apr 25, 2007 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie