Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Rust

Berichtdoor Rust » Za Apr 28, 2007 1:44 pm

droevie schreef:
Typisch jij bent met mij of je bent tegen mij...

Maar dat is in de Islam netzo toch?

Nee vriend,

Misschien moslims wel, maar Islam zeker niet.

De Koran

109:5 "Nogmaals u wilt niet aanbidden wat ik aanbid. 6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

2:256 "Er is geen dwang in de godsdienst."

10:99 "Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?"

18:29 "Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil."

76:29 "Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt."

60:8 "God verbiedt niet dat jullie hen die niet wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben en die jullie niet uit jullie woningen verdreven hebben, met respect en rechtvaardigheid te behandelen."

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Rust

Berichtdoor Rust » Za Apr 28, 2007 1:49 pm

Thomas schreef:
Rust schreef:
droevie schreef:
Rust schreef:Want zowel het NT als de Talmud zijn commentaar op het OT. En beiden nemen afstand van de tien geboden. Terwijl de Koran juist die tien geboden bevestigt.

Zullen wij dan samen het NT doornemen? Want met mijn kennis bevestigd het NT de 10 geboden.. :wink:

Okey...

Laten we beginnen met het eerste gebod:

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

Hoeveel goden kent het OT? Waren het niet drie? ;)

1. De Vader God: Johannes 6:27, Efeze 4:6 en 1 Petrus 1:2

2. De Zoon (Jezus Christus) God: Johannes 1:1, Titus 2:13 en 2 Petrus 1:1

3. De Heilige Geest God: Handelingen 5:3, Romeinen 8:9 en 2 Korinthe 3:17.

De Koran

47:19 "Weet dat er geen god is dan God"

Groetjes,

Rust

Dat zelfs een atheist jouw moet vertellen dat de vader, de zoon en de heilige geest en drieEENheid is. Een en dezelfde god!!!

Als je geen verstand van zaken heb duvel dan op......

Het begrip drie(inéén) staat nergens in de Bijbel. Het is een begrip die verzonnen is of van de heidenen is overgenomen. In de Bijbel lees ik echt drie verschillende goden. Je zit alleen met een probleem want God is één.... drie maar dan toch één.. begrijp je... probleem opgelost ;)

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

droevie

Berichtdoor droevie » Za Apr 28, 2007 1:49 pm

Rust schreef:
droevie schreef:
Rust schreef:Want zowel het NT als de Talmud zijn commentaar op het OT. En beiden nemen afstand van de tien geboden. Terwijl de Koran juist die tien geboden bevestigt.

Zullen wij dan samen het NT doornemen? Want met mijn kennis bevestigd het NT de 10 geboden.. :wink:

Okey...

Laten we beginnen met het eerste gebod:

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

Hoeveel goden kent het OT? Waren het niet drie? ;)

1. De Vader God: Johannes 6:27, Efeze 4:6 en 1 Petrus 1:2

2. De Zoon (Jezus Christus) God: Johannes 1:1, Titus 2:13 en 2 Petrus 1:1

3. De Heilige Geest God: Handelingen 5:3, Romeinen 8:9 en 2 Korinthe 3:17.

De Koran

47:19 "Weet dat er geen god is dan God"

Groetjes,

Rust

Okee..
Is Elohiem.. (lees genesis)

1 persoon 3 verschijningen

droevie

Berichtdoor droevie » Za Apr 28, 2007 1:59 pm

Het begrip drie(inéén) staat nergens in de Bijbel. Het is een begrip die verzonnen is of van de heidenen is overgenomen. In de Bijbel lees ik echt drie verschillende goden. Je zit alleen met een probleem want God is één.... drie maar dan toch één.. begrijp je... probleem opgelost

Ik hou ook helemaal niet van het woordje 3-eenheid..
Dat jij in de Bijbel 3 verschillende goden leest.. Daar kan ik weinig aan veranderen. Ik lees ze namelijk niet.

Ik lees ook niet in de Bijbel dat God zich openbaart als Allah.
Moslims zeggen over de naam Allah
Allah is een eigennaam, waarmee het Wezen wordt aangeduid

zeer tegen de Bijbel in, waar God YHWH heet. (ex 3:13)
13 Daarop zeide Mozes tot God: Maar wanneer ik tot de Israelieten kom en hun zeg: De God uwer vaderen heeft mij tot u gezonden, en zij mij vragen: hoe is zijn naam? wat moet ik hun dan antwoorden?
14 Toen zeide God tot Mozes: Ik ben , die Ik ben. En Hij zeide: Aldus zult gij tot de Israelieten zeggen : Ik ben heeft mij tot u gezonden .

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Apr 28, 2007 2:02 pm

droevie schreef:
Het begrip drie(inéén) staat nergens in de Bijbel. Het is een begrip die verzonnen is of van de heidenen is overgenomen. In de Bijbel lees ik echt drie verschillende goden. Je zit alleen met een probleem want God is één.... drie maar dan toch één.. begrijp je... probleem opgelost

Dat jij in de Bijbel 3 verschillende goden leest.. Daar kan ik weinig aan veranderen. Ik lees ze namelijk niet.

Die 3-eenheid heb ik uit mijn jeugd. (Katholieke opvoeding)

En Rust....die leest de bijbel net zoals de koran.
Uitleg geheel naar zijn kant. Al moet hij er van liegen dat hij barst.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Apr 28, 2007 2:06 pm

O Rust, kijk hier ff.
De 3-eenheid (sorry droefie) is al lng bediscussieerd.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... &start=102
Context???

Uitleg???

Rust

Berichtdoor Rust » Za Apr 28, 2007 2:10 pm

droevie schreef:Ik lees ook niet in de Bijbel dat God zich openbaart als Allah.

Als je de brontekst gelezen had dan zul je het geweten hebben ;)

Click hier

Groetjes,

Rust

Rust

Berichtdoor Rust » Za Apr 28, 2007 2:18 pm

Thomas schreef:Die 3-eenheid heb ik uit mijn jeugd. (Katholieke opvoeding)..

Ik heb het ook uit mijn jeugd (katholieke onderwijs)...

Die term is altijd een discussie en verdeling binnen het christendom geweest. Wat ik vertel heb ik van christenen zelf over drie(inéén). Okey zij verklaren zich ketter en vals.

De Bijbel heeft het over drie verschillende soorten goden. Als je zegt het is fout vertaald, dan kan ik me daarbij neer leggen. Maar als je zegt het is de waarheid dan kan ik niks anders concluderen dan dat het een tegenstrijdigheid is met God = één. En drie in één of drie-eenheid is daarom een verzinsel. Het hele concept ligt dus op losse schroeven.

Waarom niet één-drieheid? Ik vind het mooier klinken... het staat toch niet in de Bijbel.... ;)

@ droevie, ik val je niet aan.. ik vind je nog steeds sympatiek

Groetjes,

Rust

Serdar

Berichtdoor Serdar » Za Apr 28, 2007 2:31 pm

droevie schreef:

13 Daarop zeide Mozes tot God: Maar wanneer ik tot de Israelieten kom en hun zeg: De God uwer vaderen heeft mij tot u gezonden, en zij mij vragen: hoe is zijn naam? wat moet ik hun dan antwoorden?
14 Toen zeide God tot Mozes: Ik ben , die Ik ben. En Hij zeide: Aldus zult gij tot de Israelieten zeggen : Ik ben heeft mij tot u gezonden .

Nogmaals dan:

Allah is geen naam. Het is Arabisch voor God.
God heeft 100 namen, waarvan 99 al bekend is. De 100ste zal Hij bekendmaken op de Dag des Oordeels.

Arabische Christenen bidden in hun kerk ook in de naam van Allah en Isa.

Salaam,
Serdar.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Za Apr 28, 2007 3:12 pm

Serdar schreef: Nogmaals dan:

God heeft 100 namen, waarvan 99 al bekend is. De 100ste zal Hij bekendmaken op de Dag des Oordeels.

Salaam,
Serdar.

Leuke wedstrijd. Zelf een nieuwe naam voor Allah verzinnen.
Wie verzint de origineelste, grappigste of meest veelzeggende naam voor dit armzalige godje, waar mohammedanen zich 5 keer per dag voor in het stof werpen.

Allah de onredelijke zeikerd.

Hier is nummer 1.

droevie

Berichtdoor droevie » Za Apr 28, 2007 3:21 pm

Rust schreef:
droevie schreef:Ik lees ook niet in de Bijbel dat God zich openbaart als Allah.

Als je de brontekst gelezen had dan zul je het geweten hebben ;)

Click hier

Groetjes,

Rust

Bedankt voor je youtube.. en voor de vertaling van de Passion.
Altijd leuk om te weten.

Nu even terug te komen op Allah.. (wat trouwens vertaling elahh is in het Aramees) God maakt zich ook niet kenbaar als je goed gelezen hebt met Elohiem,.. Maar met YHWH. Elahh of Elohiem is ook niet de naam van God. Als Mozes vraagt naar de Naam, dan maakt Hij zich kenbaar als YHWH. Dat is de naam.. waarmee God zich kenbaar maakt niet met 'de God'.

God spreekt in mv vorm; Elohiem als er nog iets achter komt.
Ik ben de God (Elohiem) van.......
Ik ben de HERE (YHWH) die........

Terug komend op is Elahh dan het zelfde als Allah?
Nope.. Elahh betekent niet de God, maar dus gewoon God. In de Koran maakt god zich bekent als Allah, als 'de god'.

Ik heb een vraag:
Wat staat hier?

yahowshuwa kathab dabar cepher towrah 'elohiym laqach gadowl 'eben quwm 'allah miqdash yahowah."

:wink:

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Za Apr 28, 2007 3:23 pm

Serdar schreef:
droevie schreef:

Nogmaals dan:

Salaam,
Serdar.

Kan je iets over de Allah van de quraish vertellen die in de kabaah aanbdeden werd naast nog eens 360 andere afgoden? Naar verluidt had hij drie dochters die op een bepaald ogenblik in Mohammeds leven erkend werden door hem. De Al-Laat Manaat Al-Oeza.
Een geabrogeerd fragment ervan kan nog steeds gevondenworden in de koran.

Enne, die 99 namen zijn geen namen, maar eigenschappen. En sommige kloppen echt van geen kant. 1 van zijn namen is bijv. Machtige, terwijl een andere naam weer betekent, De meest machtige.

Dus wat is Allah. De machtige, of meest machtige?

droevie

Berichtdoor droevie » Za Apr 28, 2007 3:26 pm

Thomas schreef:O Rust, kijk hier ff.

Geeft niet Thomas, het was mijn bedoeling niet om te gaan discuseren over de 3 eenheid. (mij valt op dat bijna wij in bijna elk topic in dezelfde onderwerpen terug vallen :question:

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Apr 28, 2007 3:42 pm

droevie schreef:
Thomas schreef:O Rust, kijk hier ff.

Geeft niet Thomas, het was mijn bedoeling niet om te gaan discuseren over de 3 eenheid. (mij valt op dat bijna wij in bijna elk topic in dezelfde onderwerpen terug vallen :question:

Wat zou dat betekenen droevie???
Ik wil er niet eens over discussieren.

Ik vraag me nog steeds af waarom moslims altijd over de bijbel moeten discussieren. Volgens mij is dat een ongelooflijk goede afleidingsmaneuvre......
Context???

Uitleg???

droevie

Berichtdoor droevie » Za Apr 28, 2007 3:52 pm

Thomas schreef:Wat zou dat betekenen droevie???

Ik vraag me nog steeds af waarom moslims altijd over de bijbel moeten discussieren. Volgens mij is dat een ongelooflijk goede afleidingsmaneuvre......

Ik denk dat wij zelf in de spiegel moeten kijken.. (en proberen om on-topic) te blijven.

Waarom de moslims over de Bijbel willen discuseren..
is
a. er zijn Christenen op het forum
b. zij willen aantonen dat de Koran klopt en het NT niet..
c. Uitdragen dat Mohammed de profeet is.
(en vast nog wel meer redenen)

Ik vind dit niet erg,.. want wij (ik, in dit geval) doen er aardig aan mee.
Wat ik wel lastig vind, is discuseren terwijl de een de ander uitscheld. En het op een gegeven moment 'nergens' meer over gaat. Maar goed dat heb ik in een ander topic al genoemd.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Apr 28, 2007 3:56 pm

droevie schreef:
Thomas schreef:Wat zou dat betekenen droevie???

Ik denk dat wij zelf in de spiegel moeten kijken.. (en proberen om on-topic) te blijven.

Waarom de moslims over de Bijbel willen discuseren..
is
a. er zijn Christenen op het forum
b. zij willen aantonen dat de Koran klopt en het NT niet..
c. Uitdragen dat Mohammed de profeet is.
(en vast nog wel meer redenen)

Ik vind dit niet erg,.. want wij (ik, in dit geval) doen er aardig aan mee.
Wat ik wel lastig vind, is discuseren terwijl de een de ander uitscheld. En het op een gegeven moment 'nergens' meer over gaat. Maar goed dat heb ik in een ander topic al genoemd.

Ik zal me inhouden alhoewel het niet mee zal vallen tegen zoveel onzinnigs op te moeten blijven boksen zonder mezelf op te winden.
Context???

Uitleg???

Rust

Berichtdoor Rust » Za Apr 28, 2007 4:11 pm

droevie schreef:Terug komend op is Elahh dan het zelfde als Allah?
Nope.. Elahh betekent niet de God, maar dus gewoon God. In de Koran maakt god zich bekent als Allah, als 'de god'.

Waarom wens je tweedracht te stichten?

Allah = God

Il-laha = de god

La Il-laha Ila Allah = Er is geen god dan God

Ik ben Arabisch deskundige. Aan jou hebben ze het gefluisterd. Wie geloof je mij of de leugenaars die tweedracht zoeken.

De Koran

29:46 (...zeg...) "Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem."

Stel jezelf een eenvoudige vraag? Hebben Arabische en Armeense Christenen het verkeerd omdat zij Allah (swt) aanbidden. En heeft Paus het ook verkeerd omdat hij erkende dat Allah (swt) dezelfde Éne God is? Nee jij bent veel slimmer jij volgt wat dwazen jou vertellen en gebruikt je eigen verstand niet. Jouw voorbeeld is een dwaas die niks anders doet dan na-schreeuwen van wat andere dwazen hebben gezegd.

Dit heb ik van de Arabische Bijbel Genesis 1:1 uit internet:

Afbeelding

Is het zo moeilijk om de waarheid te erkennen? In allerlei complexe theoriën geloven om maar de waarheid te ontkennen... De waarheid is duidelijk van de leugen onderscheden.

En wie hou je voor de Gek. Ellah en niet Allah??? Noch Arabisch noch Armeens kent romijnse letters :razz:

Je weet dat je dat ter plekke verzint. Jammer je wilt het niet inzien. Ik kan je helaas niet dwingen. Jouw keus hé ;)

De Koran

17:81 “En zeg: De waarheid is gekomen en de valsheid is verdwenen”

droevie

Berichtdoor droevie » Za Apr 28, 2007 9:59 pm

Rust schreef:
droevie schreef:Terug komend op is Elahh dan het zelfde als Allah?

Waarom wens je tweedracht te stichten?

Allah = God

Il-laha = de god

La Il-laha Ila Allah = Er is geen god dan God

Ik ben Arabisch deskundige. Aan jou hebben ze het gefluisterd. Wie geloof je mij of de leugenaars die tweedracht zoeken. [/quote]

hmm, vele pretenderen 'arabisch deskundig te zijn.. :wink:

1 Allah is een eigennaam, waarmee het Wezen wordt aangeduid, Dat noodzakelijk door Zichzelven bestaat, omvattende al de attributen van volmaaktheid. Het woord Allah wordt niet gebruikt in toepassing op enig ander wezen dan den enigen waren Allah, en het omvat alle voortreffelijke namen. De Arabieren gaven den naam Allah nooit aan een van hun talrijke afgoden, welke ook. Daarom heeft dat woord als eigennaam van het Goddelijke Wezen inderdaad geen equivalent in welke ander taal ook; in de vertaling wordt het woord God echter slechts uit noodzaak gebezigd.

Het betekent hier dus al meer dan god.

Het woordje allah zou dus alleen god betekenen. .. zoals bv het aramese woordje elahh (wat simpel god betekent)

En wie hou je voor de Gek. Ellah en niet Allah??? Noch Arabisch noch Armeens kent romijnse letters

Stel jezelf een eenvoudige vraag? Hebben Arabische en Armeense Christenen het verkeerd omdat zij Allah (swt) aanbidden. En heeft Paus het ook verkeerd omdat hij erkende dat Allah (swt) dezelfde Éne God is? Nee jij bent veel slimmer jij volgt wat dwazen jou vertellen en gebruikt je eigen verstand niet. Jouw voorbeeld is een dwaas die niks anders doet dan na-schreeuwen van wat andere dwazen hebben gezegd.

Ik denk dat het voor moslims heel goed uitkomt, dat het woord Elahh, lijkt op Allah. Wat trouwens zowel in het hebr. als Aramees een verschil uitmaakt met uitspraak. Ik zou er wel verder op in willen gaan. Maar helaas Rust, de tijd gaat mij nu ontbreken. Dezelfde vraag kan ik aan jouw stellen: waarom aanbid je een maangod (Satan), welke de eer wil krijgen als YHWH.. (de NAAM VAN GOD) (Zie Jes.14)

Er bestaat redding, voor je.. Jezus Christus is ook voor jouw gestorven.
Bedenk goed wat je zegt als je Hem afwijst..

Ik zal bidden voor je, dat God jouw de ogen zal openen..

mvg

Serdar

Berichtdoor Serdar » Za Apr 28, 2007 10:03 pm

@droevie,

Ik twijfel er niet aan dat jouw ogen niet open zouden zijn. Echter je hart is (nog) gesloten.
Ik zal bidden voor je, dat God jouw hart zal eren met Zijn Licht. Want, echter alleen een open hart accepteert God, niet enkel open ogen.

Salaam,
Serdar.

droevie

Berichtdoor droevie » Za Apr 28, 2007 11:12 pm

Serdar schreef:@droevie,

Ik twijfel er niet aan dat jouw ogen niet open zouden zijn. Echter je hart is (nog) gesloten.
Ik zal bidden voor je, dat God jouw hart zal eren met Zijn Licht. Want, echter alleen een open hart accepteert God, niet enkel open ogen.

Salaam,
Serdar.

Dat God, onze vooroordelen weg zal nemen..

Mijn hart behoort toe aan degene aan welke Mozes zich bekent heeft gemaakt met:'Ik ben, die ik ben'

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Za Apr 28, 2007 11:13 pm

Rust schreef:
Dit heb ik van de Arabische Bijbel Genesis 1:1 uit internet:

Afbeelding

Dat Allah in de arabische bijbel staat heeft een oorzaak, een gedwongen oorzaak.
De eerste arabische vertaling van de bijbel ontstond in de 9de eeuw.
De vertalers zagen zich toen voor een dilemma geplaatst, aangezien de islam op dat moment de politieke en religieuze macht was, zouden zij zeker gedood worden wanneer zij iets anders dan Allah zouden gebruiken. De moslims zouden dat nooit accepteren. En vanaf dat moment is dat zo gebleven.

Maar mischien dat iemand mij de geschreven vorm van Allah kan geven van ver voor de tijd van Mohammed. Heeft 1 van de moslims daar historisch bewijs van, dat ware gelovigen bekend waren met de wijze zoals Allah nu geschreven word?

Afbeelding

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Za Apr 28, 2007 11:15 pm

Salaam,
Serdar.

Gap, iemand die een pedofiel en verkrachter als profeet ziet, die is pas blind.

ChechenMaga

Berichtdoor ChechenMaga » Zo Apr 29, 2007 3:31 am

fucmoh schreef:

Salaam,
Serdar.

Waarlijk, jij bent verloren.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)

Ketter

Berichtdoor Ketter » Zo Apr 29, 2007 8:17 am

ChechenMaga schreef:
fucmoh schreef:

Salaam,
Serdar.

Blijkbaar is God niet helemaal eelijk, hé, niet iedereen krijgt evenveel kans op het licht.

Of denk jij dat God iedereen op een even eerlijke manier test?

Dat kan ik zeer snel tegenbewijzen, dan. En jij ook, denk maar 's na.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Apr 29, 2007 10:32 am

Ketter schreef:
ChechenMaga schreef:
fucmoh schreef:

Salaam,
Serdar.

Blijkbaar is God niet helemaal eelijk, hé, niet iedereen krijgt evenveel kans op het licht.

Of denk jij dat God iedereen op een even eerlijke manier test?

Dat kan ik zeer snel tegenbewijzen, dan. En jij ook, denk maar 's na.

JAA.

1 Allaah heeft de mens een wil gegeven
2 Allaah heeft de mens een keus gegeven
3 Allaah heeft de mens hersenen gegeven.

Kortom,geloof jij in Allah en zijn boeken, zijn engelen, zijn profeten, de Dag des Oordeels etc. Ben je dus moslim en stel je Allah tevreden.
Geloof je er niet in ben je een kafier en zal de hel je verblijfplaats zijn voor eeuwig. Je hebt er dan zelf om gevraagd.

Dus je hebt een WIL!
Wat begrijp je hier niet aan?

Bij Allah swt is er maar één Goddienst gelievd en dat is de Islam. Allah swt heeft de mensen een vrije wil gegeven en hersens om zelf een keus te maken. Als jij in Allah swt gelooft en in zijn boeken dan stelt Allah swt je tevreden. Geloof je niet in Allah swt dan is dat jou probleem en zul je hetzelf nog wel zien als het al te laat is.

[34.50] Zeg: "Als ik dwaal, dwaal ik slechts door mijzelf; en indien ik goed geleid ben, is het door hetgeen mijn Heer mij heeft geopenbaard. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Nabijzijnde.

[17.15] Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf.

[39.41] Voorwaar, Wij hebben u ten bate der mensen het Boek met Waarheid nedergezonden. Hij die deze leiding volgt, volgt haar ten bate van zijn eigen ziel en wie dwaalt, dwaalt ten nadele van haar. En gij zijt geen voogd over hen.

Soerat al-Kahf, vers 29:
Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil."
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”