Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
tomc

Berichtdoor tomc » Ma Jun 25, 2007 4:12 pm

In hetzelfde punt : dat je met zware epilepsie regelmatig bewusteloos, wild schokkend op de grond neervalt betekend helemaal niet dat je met "allah" praat. Nochtans is dat het enige "bewijs" dat de pedofiel ooit aan de moslims gegeven heeft.

Misschien moet je eens in een gekkenhuis gaan zien. Gegarandeerd 10 mohamed's hoor. Alle dit is de 2de hadith :

Volume 1, Book 1, Number 2: schreef:Narrated 'Aisha:

(the mother of the faithful believers) Al-Harith bin Hisham asked Allah's Apostle "O Allah's Apostle! How is the Divine Inspiration revealed to you?" Allah's Apostle replied, "Sometimes it is (revealed) like the ringing of a bell, this form of Inspiration is the hardest of all and then this state passes ' off after I have grasped what is inspired. Sometimes the Angel comes in the form of a man and talks to me and I grasp whatever he says." 'Aisha added: Verily I saw the Prophet being inspired Divinely on a very cold day and noticed the Sweat dropping from his forehead (as the Inspiration was over).

En dit is wat verderop

vlak derna ... klein saai stuk overgeslagen schreef: The Prophet added, "The angel caught me (forcefully) and pressed me so hard that I could not bear it any more. He then released me and again asked me to read and I replied, 'I do not know how to read.' Thereupon he caught me again and pressed me a second time till I could not bear it any more. He then released me and again asked me to read but again I replied, 'I do not know how to read (or what shall I read)?' Thereupon he caught me for the third time and pressed me, and then released me and said, 'Read in the name of your Lord, who has created (all that exists) has created man from a clot. Read! And your Lord is the Most Generous."

Niemand heeft ooit die engel gezien he, terwijl velen erbij stonden. De pedofiel lag gewoon trillend op de grond. Was dat inspiratie ? Hier is wat hij zelf zegt :

Volume:7 Book :70 (Patients)Number :555 schreef:Narrated Ata bin Abi Rabah:

Ibn 'Abbas said to me, "Shall I show you a woman of the people of Paradise?" I said, "Yes." He said, "This black lady came to the Prophet and said, 'I get attacks of epilepsy and my body becomes uncovered; please invoke Allah for me.' The Prophet said (to her), 'If you wish, be patient and you will have (enter) Paradise; and if you wish, I will invoke Allah to cure you.' She said, 'I will remain patient,' and added, 'but I become uncovered, so please invoke Allah for me that I may not become uncovered.' So he invoked Allah for her."

Alle dat jij hierin gelooft is ... er is gewoon geen woord voor. En dit is dan zijn excuus op ook nog een pedofiel, een massamoordenaar, en erger te zijn. Ook andere bronnen bevestigen dat hij epilepsie had.

maria20

Berichtdoor maria20 » Ma Jun 25, 2007 4:33 pm

Dat je geboren wordt uit een maagd, betekendt nog niet dat je een zoon van God bent.

maria 20 zegt: en jij hebt de bijbel gelzen ??? :roll: ..hij is gboren uit een maagd en had de heilige geest van God inzich (daar komt ook de drieenheid vandaan) bovendien had ik het over alles alles van wat jezus deed zei en zijn hele leven ..dus niet allene uit de maagd bla bla ...
ga zijn leven en wonderen en daden eens vergelijken met die profeet van jou zie je meteen wie God is en wie een leuenaars is ...

Toch klinkt het een beetje raar dat hij onze God zegt. Hij heeft het toch over zichzelf? Waarom zegt hij dan niet:

maria 20 zegt: hahahahahah dus dat vind je raar maar je vind het niet raar dat jouw profeet zoveel mensen heeft vermoord en vrouwen met kinderne heeft verkracht en een 6 jarige meisje trouwde en jij hem volgt en dit wel ????
nu ben je echt diep heel diep gezakt !!!!
ik zou me als ik jou was laten nachecken !!!1
the truth will set you free!!!!

Miep

Berichtdoor Miep » Ma Jun 25, 2007 5:30 pm

nou nou, wat een reacties,

MAAR GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG.
alleen erom heen draaien.

Chechen Maga ben jij een jood?

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

Miep

Berichtdoor Miep » Ma Jun 25, 2007 5:37 pm

genesis 3:
15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.

Hier spreekt God tot de duivel .
Hier word dus al gesproken over de Heere Jezus.

Mattheüs 3 En ziet, een stem uit de hemelen, zeggende: Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb!

Mattheüs 17 Terwijl hij nog sprak, ziet, een luchtige wolk heeft hen overschaduwd; en ziet, een stem uit de wolk, zeggende: Deze is Mijn geliefde Zoon, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb; hoort Hem!

Mattheüs 18 [1 v.] Want de Zoon des mensen is gekomen om zalig te maken, dat verloren was.

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jun 25, 2007 6:20 pm

Dat je geboren wordt uit een maagd, betekendt nog niet dat je een zoon van God bent.

Neem jij dat maagd letterlijk op Ashadoe?

De onbevlekte ontvangenis is een van de dogmas van het Christendom. Een van de latere, slechts enkele honderden jaren oud.
Het heeft niets met fysische maagdelijkheid te maken.

Het dogma van de onbevlekte ontvangenis stelt dat Maria vrij is van erfzonde. Verwijst naar geestelijke maagdelijkheid.
Lichamelijk kan zij niet door het maken en baren van een zoon.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

maria20

Berichtdoor maria20 » Ma Jun 25, 2007 6:51 pm

BFA schreef:

De onbevlekte ontvangenis is een van de dogmas van het Christendom. Een van de latere, slechts enkele honderden jaren oud.

Het dogma van de onbevlekte ontvangenis stelt dat Maria vrij is van erfzonde. Verwijst naar geestelijke maagdelijkheid.

bfa wij als christenen en moslims (staat ook in de koran ) stellen juist aan dat ze echt maagd was ..want ze was niet getrouwd en had nog nooit sex gehad ..
Jozef was ook haar eerste relatie ...

Ashadoe

Berichtdoor Ashadoe » Ma Jun 25, 2007 7:10 pm

maria20 schreef:
BFA schreef:

bfa wij als christenen en moslims (staat ook in de koran ) stellen juist aan dat ze echt maagd was ..want ze was niet getrouwd en had nog nooit sex gehad ..

klopt als een bus :)
Allah is de Alwetende!

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Jun 25, 2007 7:53 pm

Ashadoe schreef: wij als christenen en moslims (staat ook in de koran ) stellen juist aan dat ze echt maagd was ..want ze was niet getrouwd en had nog nooit sex gehad ..

klopt als een bus :)

Ik wist niet dat KI al zoooooo lang bestaat.
Wiens zaad is er gebruikt?
Amorele atheistische nitwit

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jun 25, 2007 8:41 pm

wij als christenen en moslims (staat ook in de koran ) stellen juist aan dat ze echt maagd was

Als Christen ken je dan je dogmas niet goed.
Onbevlekte ontvangenis is het dogma dat haar geestelijk maagd verklaart, vrij van erfzonde.

had nog nooit sex gehad ..

Zelfs de paus die dit dogma gesteld heeft, wist dat ze zonder sex en verlies van lfysische maagdelijkheid geen zoon kon baren. Dit kon enkel de zoon van God zijn, als ze zonder erfzonde was.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jun 25, 2007 8:45 pm

De Onbevlekte Ontvangenis van Maria is een dogma van de Rooms-katholieke Kerk dat op 8 december met een hoogfeest gevierd wordt. Het dogma bevestigt de bijzondere status van Maria door te stellen dat zij ter wereld kwam zonder door de erfzonde te zijn belast. Zij ontving, met andere woorden, een onbevlekte ziel. Op haar ziel werd door God reeds tevoren de zuiverende werking van de toekomstige Verlossing door haar Zoon Jezus Christus toegepast.

Het dogma werd op 8 december 1854 afgekondigd door Paus Pius IX

http://nl.wikipedia.org/wiki/Onbevlekte_Ontvangenis

Miep

Berichtdoor Miep » Ma Jun 25, 2007 10:39 pm

BFA schreef:De Onbevlekte Ontvangenis van Maria is een dogma van de Rooms-katholieke Kerk dat op 8 december met een hoogfeest gevierd wordt. Het dogma bevestigt de bijzondere status van Maria door te stellen dat zij ter wereld kwam zonder door de erfzonde te zijn belast. Zij ontving, met andere woorden, een onbevlekte ziel. Op haar ziel werd door God reeds tevoren de zuiverende werking van de toekomstige Verlossing door haar Zoon Jezus Christus toegepast.

Maria is niet buiten de erfzonde om geboren,waar de roomse dat vandaan halen weet ik niet,maar het is niet waar.

Maria zong niet voor niets over haar Zaligmaker,wat dus de Heere Jezus is.

De Heere Jezus is geboren uit een letterlijke maagd. Zij heeft nog geen man gekent!
En wat houd dat in, dat de Heere Jezus geboren is uit de maagd Maria,
Hier is geen lichamelijk contact met een man bij geweest.
De Geest heeft haar overschaduwd.Een vrucht geplaatst.
Dat betekent dat Jezus buiten de erfzonde valt.Maria zelf was gewoon geboren uit een man en een vrouw,dus niet heilig uit haar zelf,maar geheiligd door de Borg,Christus.En wat die onbevlekte ontvangenis van Maria betreft,daar word de geboorte van de Heere Jezus mee bedoelt en niet Maria zelf.

In genesis 3 werd hier al over gesproken. Het zaad van de vrouw.
Wij hebben als vrouw ook zaad, onze eicel.

En nou niet zo zeuren over dogma's ,want dan kan alles wel dogma genoemd worden.
Of je geloofd het of niet.
Thomas geloofde niet dat de Heere Jezus echt was opgestaan,hij heeft Hem gezien en zijn handen gestast waar de nagelen doorheen gegaan zijn.

maria20

Berichtdoor maria20 » Di Jun 26, 2007 10:11 pm

habibti schreef:
BFA schreef:De Onbevlekte Ontvangenis van Maria is een dogma van de Rooms-katholieke Kerk dat op 8 december met een hoogfeest gevierd wordt. Het dogma bevestigt de bijzondere status van Maria door te stellen dat zij ter wereld kwam zonder door de erfzonde te zijn belast. Zij ontving, met andere woorden, een onbevlekte ziel. Op haar ziel werd door God reeds tevoren de zuiverende werking van de toekomstige Verlossing door haar Zoon Jezus Christus toegepast.

Maria is niet buiten de erfzonde om geboren,waar de roomse dat vandaan halen weet ik niet,maar het is niet waar.

De Heere Jezus is geboren uit een letterlijke maagd. Zij heeft nog geen man gekent!
Dat betekent dat Jezus buiten de erfzonde valt.Maria zelf was gewoon geboren uit een man en een vrouw,dus niet heilig uit haar zelf,maar geheiligd door de Borg,Christus.En wat die onbevlekte ontvangenis van Maria betreft,daar word de geboorte van de Heere Jezus mee bedoelt en niet Maria zelf.

En nou niet zo zeuren over dogma's ,want dan kan alles wel dogma genoemd worden.
Thomas geloofde niet dat de Heere Jezus echt was opgestaan,hij heeft Hem gezien en zijn handen gestast waar de nagelen doorheen gegaan zijn.

klopt wat je zegt habibti ...
maar jah ..waar komen die dogmas toch elke keer vandaan??

bijwoner

Koran, sha'ria en ahadith (dogma's)

Berichtdoor bijwoner » Ma Jul 02, 2007 11:04 am

maria20 schreef:
habibti schreef:

maria 20, dogma's ontstaan op de raakvlakken tussen wat mensen acceptabel vinden en wat God van Zich laat zien.
Wij mensen zijn nu eenmaal geneigd enigszins naar 'ons' toe te redenen.
(het vlees gaat in tegen de Geest en de Geest gaat in tegen het vlees).
Waar de Roomse Kerk macht op het oog heeft, verwaterd de inhoud van de Bijbel. Het water bij de wijn doen, gebeurd omdat men een beperkt geloof in JHWH heeeft. Dogma's onstaan,zodat het geloof in God in afgezwakte vorm aan mensen getoond kan worden. De RK, met welke Paus dan ook aan de Top, heeft meer liefde voor de wereld, dan voor God. Laat dit nu strijdig zijn met 'onze opdracht': getuige van de HJC zijn en 'hen leren alles te onderhouden, wat de HJC geboden heeft' aan de apostelen. Die luitjes gaven dus alles op: aanzien, een baan, regelmatig gezinsleven, geld ook. De HJC moest eens 'tempelbelasting' betalen, net als iedere andere Jood.Afijn, Hij had geen bron van inkomsten (geen cent te makken) en sliep zelfs -als Hem geen onderdak geboden werd) gewoon op straat (=wildkamperen!). Daartoe verzocht Hij discipelen om een net uit te gooien, vlak bij het strand. In de vis, zou geld zitten,om de Tempelbelasting voor Hem en Zijn volgelingen te voldoen! Klopte: het zilverstuk was precies genoeg!
Tsja, dogma's zijn noodoplossingen voor mensen die geen volstrekte afhankelijkheid van God willen. Zo mis je niet alleen een avontuurlijk leven, vaak gaat je liefde voor de wereld, ten koste van je eeuwige bestemming: zonder geloof wordt je door God niet gerechtvaardigd! :mrgreen:

maria20

Re: Koran, sha'ria en ahadith (dogma's)

Berichtdoor maria20 » Ma Jul 02, 2007 8:02 pm

maria 20, dogma's ontstaan op de raakvlakken tussen wat mensen acceptabel vinden en wat God van Zich laat zien.
Wij mensen zijn nu eenmaal geneigd enigszins naar 'ons' toe te redenen.
(het vlees gaat in tegen de Geest en de Geest gaat in tegen het vlees).
Waar de Roomse Kerk macht op het oog heeft, verwaterd de inhoud van de Bijbel. Het water bij de wijn doen, gebeurd omdat men een beperkt geloof in JHWH heeeft. Dogma's onstaan,zodat het geloof in God in afgezwakte vorm aan mensen getoond kan worden. De RK, met welke Paus dan ook aan de Top, heeft meer liefde voor de wereld, dan voor God. Laat dit nu strijdig zijn met 'onze opdracht': getuige van de HJC zijn en 'hen leren alles te onderhouden, wat de HJC geboden heeft' aan de apostelen. Die luitjes gaven dus alles op: aanzien, een baan, regelmatig gezinsleven, geld ook. De HJC moest eens 'tempelbelasting' betalen, net als iedere andere Jood.Afijn, Hij had geen bron van inkomsten (geen cent te makken) en sliep zelfs -als Hem geen onderdak geboden werd) gewoon op straat (=wildkamperen!). Daartoe verzocht Hij discipelen om een net uit te gooien, vlak bij het strand. In de vis, zou geld zitten,om de Tempelbelasting voor Hem en Zijn volgelingen te voldoen! Klopte: het zilverstuk was precies genoeg!
Tsja, dogma's zijn noodoplossingen voor mensen die geen volstrekte afhankelijkheid van God willen. Zo mis je niet alleen een avontuurlijk leven, vaak gaat je liefde voor de wereld, ten koste van je eeuwige bestemming: zonder geloof wordt je door God niet gerechtvaardigd! :mrgreen:
[/quote]

bedankt voor je uitleg !!!en ben het helmaal met je eens ...!!! :wink: :wink:

tomc

Berichtdoor tomc » Di Jul 03, 2007 11:31 am

Het fijne hieraan is dat wat je zegt best fundamentalistisch is. Maar het Christenfundamentalisme is een macht voor het goede, en niet voor kleuters te vermoorden zoals de islam doet.

droevie

Berichtdoor droevie » Di Jul 03, 2007 2:01 pm

maria20 schreef:
habibti schreef:

Dogma's zijn niet meer dan leerstellingen. Geen enkele Chr. gemeente is zonder dogma's. Het is niet per definitie zo dat een dogma fout is. Feit is wel dat je alles moet onderzoeken en zo nodig deze kunnen aanpassen.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jul 04, 2007 4:53 pm

habibti schreef:genesis 3:
15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.

Ik denk dat ons forum direct wel in de gaten heeft gekregen wat voor persoon ’habibti’ is. Iemand die hierboven regelrechte onzin uitkraamt, hieraan direct een wetmatige conclusie verbindt en dit ook nog eens bevestigt met ’dus’. Meer als blo geef ik die persoon dan ook niet. En dan zit ik nog gevaarlijk aan de hoge kant.

Even naar de ’wetenschappers’ onder ons. In de eerste vijf boeken van de bijbel komt het woord ’satan’ NiET voor. Dat is helemaal niet vreemd, want de Israëlieten kenden het begrip ’satan’ niet. Een slang blijft een slang. Maar onze knappe ’habibti’ is blijkbaar in staat om dingen te veranderen in dingen die zij graag zou willen zien en gaat eventjes zelf voor God spelen door ons dingen te vertellen die er helemaal niet staan.

Nog fraaier is dat zij Jezus ook nog eens koppelt aan de duivel. Het Wachttorengenootschap is veel sluwer in het wijsmaken van alles en nog wat aan schaapachtige mensen. Het schrijft dan Satan en Duivel met een hoofdletter. Weet ’habibti’ dan niet het verschil van de betekenis in het gebruik van wel en geen hoofdletters?

Als we God als een vader moeten beschouwen, dan is het wel een heel beroerde vader. Eigenlijk een soort crimineel die psychiatrisch onderzocht zou moeten worden en uit de vaderlijke macht ontheven. Hoe dat zo? Een liefdevolle vader zal te allen tijde zijn kind waarschuwen voor een op de loer liggend gevaar. God de Vader deed dat niet! Hij had Adam een Eva moeten waarschuwen voor het gevaar van een pratende slang. Dat heeft lieve vadertje God dus niet gedaan.

Conclusie? Gooi maar in het vuur die bijbel. Daar hebben we anno 2007 helemaal niets meer aan. WAARDELOZE ROMMEL. Er is al genoeg list en bedrog in de wereld.

Denk na, gebruik je eigen hersens en niet die van anderen! LAAT GOD MET RUST.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

maria20

Berichtdoor maria20 » Wo Jul 04, 2007 5:01 pm

hans van de mortel schreef:

Ik denk dat ons forum direct wel in de gaten heeft gekregen wat voor persoon ’habibti’ is. Iemand die hierboven regelrechte onzin uitkraamt, hieraan direct een wetmatige conclusie verbindt en dit ook nog eens bevestigt met ’dus’. Meer als blo geef ik die persoon dan ook niet. En dan zit ik nog gevaarlijk aan de hoge kant.

Even naar de ’wetenschappers’ onder ons. In de eerste vijf boeken van de bijbel komt het woord ’satan’ NiET voor. Dat is helemaal niet vreemd, want de Israëlieten kenden het begrip ’satan’ niet. Een slang blijft een slang. Maar onze knappe ’habibti’ is blijkbaar in staat om dingen te veranderen in dingen die zij graag zou willen zien en gaat eventjes zelf voor God spelen door ons dingen te vertellen die er helemaal niet staan.

Nog fraaier is dat zij Jezus ook nog eens koppelt aan de duivel. Het Wachttorengenootschap is veel sluwer in het wijsmaken van alles en nog wat aan schaapachtige mensen. Het schrijft dan Satan en Duivel met een hoofdletter. Weet ’habibti’ dan niet het verschil van de betekenis in het gebruik van wel en geen hoofdletters?

Als we God als een vader moeten beschouwen, dan is het wel een heel beroerde vader. Eigenlijk een soort crimineel die psychiatrisch onderzocht zou moeten worden en uit de vaderlijke macht ontheven. Hoe dat zo? Een liefdevolle vader zal te allen tijde zijn kind waarschuwen voor een op de loer liggend gevaar. God de Vader deed dat niet! Hij had Adam een Eva moeten waarschuwen voor het gevaar van een pratende slang. Dat heeft lieve vadertje God dus niet gedaan.

Conclusie? Gooi maar in het vuur die bijbel. Daar hebben we anno 2007 helemaal niets meer aan. WAARDELOZE ROMMEL. Er is al genoeg list en bedrog in de wereld.

hans misschien moet ik je even iets vertellen joh ..
niet habibti of ruth denkt niet na maar jij bent diegene die constant onzin loopt te lullen ..
zo erg zelfs dat niemnd op je reageert jongen en je links laat liggen ...
heb je dat niet in de gaten ??? :roll: :roll: :roll:

bijwoner

Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels enz)

Berichtdoor bijwoner » Wo Jul 04, 2007 5:08 pm

Hans van de mortel,
Waaruit blijkt je wijsheid, meer dan die van Habibtie of een ander?
Voor mij bleek het eenvoudig om op de 'verboden lijst'van de Jehova's getuigen te komen.
1) Ontvang deze mensen met liefde, respect en voorbede.
In mijn geval :zelfs met koffie en gebak met slagroom.
2) Start iedere dialoog met het hardop uitspreken van het gebed dat de HJC Zijn volgelingen leerde.Simpel: hardop voorlezen uit de Bijbel.
3) Tijdens dit gebed stonde de Jehova's getuigen op en verlieten mijn huis. Reden: zij dienen een ander god!
Sindsdien heb ik 7 jaar geen bezoek meer gekregen van deze mensen. :mrgreen:

hans van de mortel

Re: Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels enz)

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jul 04, 2007 5:46 pm

bijwoner schreef:Hans van de mortel,
Voor mij bleek het eenvoudig om op de 'verboden lijst'van de Jehova's getuigen te komen.
2) Start iedere dialoog met het hardop uitspreken van het gebed dat de HJC Zijn volgelingen leerde.Simpel: hardop voorlezen uit de Bijbel.
3) Tijdens dit gebed stonde de Jehova's getuigen op en verlieten mijn huis. Reden: zij dienen een ander god!

Verdomd zeg. Ik had even verder moeten nadenken. Die Habibti is een Jehovah’s Getuige. Ik behandel iedereen met respect, maar ga niet staan ja-knikken als ze beweren dat de aarde plat is. Of toch maar wel? Je hebt gelijk Bijwoner, ik vat je boodschap, er valt met dat soort mensen geen zinnig woord te wisselen.

Maar hoe weet jij dat Habibti een JG is? Ben jij dat soms ook? Of ben je net zoals ik een ex-Getuige? Want alleen Jehovah’s Getuigen kramen dat soort exclusieve onzin uit als Habibti. Ik beschik trouwens over een berg belastend materiaal over het Wachttorengenootschap. Daar zijn moslims onschuldige mensjes bij. Niet te kort!!! Een niet aflatende stroom publicaties van leugens, list en bedrog. En wat voor materiaal dan wel? Een, twee, drie . . . DAT ZIJN OUDE WACHTTORENS en andere publicaties van die sekte die waarschijnlijk maar heel weinig getuigen in hun bezit hebben.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jul 04, 2007 6:16 pm

maria20 schreef:
niet habibti of ruth denkt niet na maar jij bent diegene die constant onzin loopt te lullen ..

Beste Maria,

Je slaat de spijker op zijn kop.

Alle Jehovah’s Getuigen laten mij links liggen en ook mensen blijkbaar zoals jij. Ik heb altijd voor ze klaar gestaan, vooral voor de ouderen. Ik heb ze thuis te eten gehad. Vredelievend en gezellig. Zij zijn nog altijd welkom bij mij. Maar niemand van hen durft meer met mij te praten. Een enkele uitzondering daargelaten. Omdat het hen VERBODEN IS door de superieure geestelijke machthebbers van deze sekte. Er zijn Getuigen, moeders, die geen omgang meer mogen hebben met hun eigen dochter. Befehl ist Befehl. Omdat die dochter, net als ik, de poppenkast vaarwel heeft gezegd. Wie uittreedt is verdoemd. Precies zoals bij de islam. Maar ik zit er niet mee. Mijn oude vrienden heb ik gelukkig nooit bij het ’oud vuil’ gezet. Iets wat de leiding toch liever wel zag gebeuren en in het algemeen ook werd aangemoedigd. Want Getuigen zijn niet van deze wereld. Waarbij men de woorden van Jezus aanhaalde.

Bedenk wel, dat toen ik te kennen gaf dat ik mij terugtrok uit de organisatie, ik nog geen revolutionaire teksten had uitgekraamd zoals nu op dit forum het geval is. Ik heb mij rustig en netjes uit de organisatie teruggetrokken VANWEGE MIJN GEWETEN. Want ik ben nog steeds overtuigd in het bestaan van een Almacht. Precies zoals Moh. Het verschil tussen ons lees je hieronder.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat wij God met rust moeten laten. Er is al genoeg narigheid op de wereld.

tomc

Berichtdoor tomc » Wo Jul 04, 2007 6:36 pm

Je moet inderdaad heel hard vermijden van dermate arrogant te worden dat je God's werk wilt verrichten in zijn plaats. En dan niet in de zin van een priester die dat doet, nederig en waar hij denkt dat het nodig is, maar iemand die echt met massief geweld situaties wilt fixen zoals God dat ooit deed (en wie weet nog steeds doet).

maria20

Berichtdoor maria20 » Wo Jul 04, 2007 7:22 pm

maria20 schreef:

Beste Maria,

Je slaat de spijker op zijn kop.

Alle Jehovah’s Getuigen laten mij links liggen en ook mensen blijkbaar zoals jij. Ik heb altijd voor ze klaar gestaan, vooral voor de ouderen. Ik heb ze thuis te eten gehad. Vredelievend en gezellig. Zij zijn nog altijd welkom bij mij. Maar niemand van hen durft meer met mij te praten. Een enkele uitzondering daargelaten. Omdat het hen VERBODEN IS door de superieure geestelijke machthebbers van deze sekte. Er zijn Getuigen, moeders, die geen omgang meer mogen hebben met hun eigen dochter. Befehl ist Befehl. Omdat die dochter, net als ik, de poppenkast vaarwel heeft gezegd. Wie uittreedt is verdoemd. Precies zoals bij de islam. Maar ik zit er niet mee. Mijn oude vrienden heb ik gelukkig nooit bij het ’oud vuil’ gezet. Iets wat de leiding toch liever wel zag gebeuren en in het algemeen ook werd aangemoedigd. Want Getuigen zijn niet van deze wereld. Waarbij men de woorden van Jezus aanhaalde.

Bedenk wel, dat toen ik te kennen gaf dat ik mij terugtrok uit de organisatie, ik nog geen revolutionaire teksten had uitgekraamd zoals nu op dit forum het geval is. Ik heb mij rustig en netjes uit de organisatie teruggetrokken VANWEGE MIJN GEWETEN. Want ik ben nog steeds overtuigd in het bestaan van een Almacht. Precies zoals Moh. Het verschil tussen ons lees je hieronder.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat wij God met rust moeten laten. Er is al genoeg narigheid op de wereld.

ik denk niet dat je het helmaal begrijpt wat ik bedoel hans,
ten eerste ik ben geen jehova's getuige en ik weet wel hoe dat soort mensen zijn ..ik ben het absoluut niet met hen eens en ze doen inderdaad hele verkeerde dingen ..dingen die jezus niet wilde ..
maar wat ik bedoel en het gevoel dat er heerst is dat jij niet lijkt te beseffen dat omdat je geen vrede bij jehova;s getigen hebt gevonden dat dat niet aan jezus ligt maar aan de mensen (zoals je al eerder hebht gezegd) je hebt ze vredeliefend ontvangen maar zij behandelden jou slecht ..ligt dat aan Jezus of aan hen ??
zei jezus niet dat je je nasste meer leif moet hebebn dan jezelf ..als ze echt jezuslvolgers waren dan deden ze dat ook ..
begrijp me niet verkeerd want ik weet wat voor soort het zijn ..ik heb zulke mensen meegemaakt ..
allen door jouw ervaringen trek jij de conclusie meteen dat de bijbel onzin is ..terwijl wat jij nodig hebt is dat iemand jou de echte liefde laat zien ..zonder afwijzingen en bullshit...
ik ga nooit naar de kerk en heb niets met dominees (ook slechte ervaringen mee) maar ik geef niet meteen Jezus daar de schuld van ..
Sorry maar je komt bij mij over alsof iemand je moeder heeft vermoord en nu geef je daar God de schuld van ...teriwjl misschien moet je die slechte ervaring ombuigen en daar het goede mee gaan doen en de wereld proberen beter te maken i.p.v constant te zeggen dat we God met rust moeten laten ..
als God met rust had gelaten wilden worden had hij maar geen mensen moeten schapen ...ik ben een mens en ik wil elke dag met God praten ..voorzover ik weet wil hij dat ook ..en dat is ook dudielijk de boodschap van Jezus ...je kan altijd bij hem terecht ..
dat jij slechte ervaringen hebt gehad met een bepaalde gemeente ligt niet aan God jongen ..want ik heb ook wel slechte ervaringen gehad maar dat lag niet aan God maar aan de mensen om mij heen en aan mezelf ..nu heb ik die problemen niet meer omdat ik naar de basis ben gegaan ...en die volg in woord en daad ..niemand die mij meer iets wijs kan maken ..(dat is al een paar jaar zo en ben natuurlijk nog steeds in ontwikkeling) maardat jij 12 jaar door jehova's getuigen voor de gek bent gehouden ligt niet aan Jezus hoor of aan de bijbel ... :roll: :roll: :roll:

bijwoner

Re: Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels enz)

Berichtdoor bijwoner » Wo Jul 04, 2007 7:32 pm

bijwoner schreef:Hans van de mortel,

Verdomd zeg. Ik had even verder moeten nadenken. Die Habibti is een Jehovah’s Getuige. Ik behandel iedereen met respect, maar ga niet staan ja-knikken als ze beweren dat de aarde plat is. Of toch maar wel? Je hebt gelijk Bijwoner, ik vat je boodschap, er valt met dat soort mensen geen zinnig woord te wisselen.

Maar hoe weet jij dat Habibti een JG is? Ben jij dat soms ook? Of ben je net zoals ik een ex-Getuige? Want alleen Jehovah’s Getuigen kramen dat soort exclusieve onzin uit als Habibti. Ik beschik trouwens over een berg belastend materiaal over het Wachttorengenootschap. Daar zijn moslims onschuldige mensjes bij. Niet te kort!!! Een niet aflatende stroom publicaties van leugens, list en bedrog. En wat voor materiaal dan wel? Een, twee, drie . . . DAT ZIJN OUDE WACHTTORENS en andere publicaties van die sekte die waarschijnlijk maar heel weinig getuigen in hun bezit hebben.

Hans van de Mortel,
wees wijzer en begin geen bijdrages met een vloek.
Deze vorm van zelfkastijding is wel es waar typisch Hollands (spreekwoord: vloeken als een hollander) is wereldberoemd!
Als je mijn bijdrage echt door laat dringen, begin dan met gebed thuis, voor je een bijdrage levert op de pc!
Overigens, een ex-JG heeft ooit bij zijn intrede als kerklid in onze NGK een intro avond gegeven op dat verleden. Net de week daarvoor had ik de 'truc' met het gebed van de HJC uitgevoerd. Kwestie van voorbede tot de HJC en het verzoek om een practische oplossing voor de situatie.
Bij zeer fragile benadering kan ik mij jouw spijt, woede en frustatie richting JG vooorstellen. Zo te horen ben je nog niet in een vergevend stadium beland. Begin dan eens, met deze portie ellende aan de voeten van de HJC te leggen. Feitelijk is het immers de wil van JHWH, dat volgelingen van de HJC vervuld worden met de HG.Dat begint met 'schoon schip maken' :om je geloof in de HJC te ontlasten van kwade bindingen in het verleden.
Mocht jij eveneens de PK in de huis-aan-huis-krant gaan lezen, dan vindt je er genoeg materiaal in om een herstart te maken met God. :mrgreen:

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Jul 04, 2007 7:32 pm

maar wat ik bedoel en het gevoel dat er heerst is dat jij niet lijkt te beseffen dat omdat je geen vrede bij jehova;s getigen hebt gevonden dat dat niet aan jezus ligt maar aan de mensen (zoals je al eerder hebht gezegd) je hebt ze vredeliefend ontvangen maar zij behandelden jou slecht ..ligt dat aan Jezus of aan hen ??

Scheinheilig wijf! Zo zit dat ook met de Moslim, de Moslims begaan fouten en maken zondes en zijn daarme zondenaars! De Islam in tegenstelling maakt geen fouten en is zondeloos! Je kijkt naar de Islam en niet naar de belijders van de Islam, de Moslims.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”