Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Monique

Berichtdoor Monique » Wo Jul 04, 2007 7:34 pm

Chaimae schreef:Scheinheilig heerlijke vrouw! Zo zit dat ook met de Moslim, de Moslims begaan fouten en maken zondes en zijn daarme zondenaars! De Islam in tegenstelling maakt geen fouten en is zondeloos! Je kijkt naar de Islam en niet naar de belijders van de Islam, de Moslims.

Zoiets als: het nazisme is perfect... alleen heeft hitler er een zooitje van gemaakt?
Amorele atheistische nitwit

bijwoner

(boodschappen, mirakels en wetenschap)

Berichtdoor bijwoner » Wo Jul 04, 2007 7:35 pm

tomc schreef:Je moet inderdaad heel hard vermijden van dermate arrogant te worden dat je God's werk wilt verrichten in zijn plaats. En dan niet in de zin van een priester die dat doet, nederig en waar hij denkt dat het nodig is, maar iemand die echt met massief geweld situaties wilt fixen zoals God dat ooit deed (en wie weet nog steeds doet).

Tomc, tegen wie 'raas'je nu?

maria20

Berichtdoor maria20 » Wo Jul 04, 2007 8:13 pm

Scheinheilig heerlijke vrouw! Zo zit dat ook met de Moslim, de Moslims begaan fouten en maken zondes en zijn daarme zondenaars! De Islam in tegenstelling maakt geen fouten en is zondeloos! Je kijkt naar de Islam en niet naar de belijders van de Islam, de Moslims.

chamaie ik kijk en iedereen hier wel naar het geloof zelf ..daar hebben we het ook alleen maar over ...als ik naar de moslims had gekeken dan had ik wel geen moslim vriendinnen gehad en bijna helmaal geen vriendinnen want iedereen maakt wel een fout ..
het gaat om de islam zelf ..en niet om de moslims ..
we zien ook heel dudielijk waar de msolims hun maniertjes en ideen vandaan halen en dat is regelrechty uit de islam ...
de islam is (waneer gaat dat tot jou doordringen) een geweldadige religie en als je nou eens naar mo ging kijken met ogen open zie je ook dat hij verkeerd smerig was en geweldadig was en dat de dingen die hij zei en die jullie volgen en doen dat die geweldadig zijn ..moslims halen hun geweldaidge ideen van mo en zijn koran en niet uit hun zelf ...daarom haat niemand hier moslims..maar we zijn wel tegn de islam ..omdat moslims daar hun ideen vandaan halen ..
dat ik dit jou nog moet vertellen ..
the truth will set you free!!!!

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jul 04, 2007 9:34 pm

maria20 schreef:ik denk niet dat je het helmaal begrijpt wat ik bedoel hans,

ik ga nooit naar de kerk en heb niets met dominees (ook slechte ervaringen mee) maar ik geef niet meteen Jezus daar de schuld van ..

Sorry maar je komt bij mij over alsof iemand je moeder heeft vermoord en nu geef je daar God de schuld van ...
als God met rust had gelaten wilden worden had hij maar geen mensen moeten schapen ...ik ben een mens en ik wil elke dag met God praten ..voorzover ik weet wil hij dat ook ..en dat is ook dudielijk de boodschap van Jezus ...je kan altijd bij hem terecht ..

maardat jij 12 jaar door jehova's getuigen voor de gek bent gehouden ligt niet aan Jezus hoor of aan de bijbel ... :roll: :roll: :roll:

Hoi maria,

Ik vind dit bericht van jou al veel beter. Heb weinig hier weinig commentaar op. Klopt allemaal in grote lijnen. De laatste alinea vind ik het sterkst van wat je had te melden. ’. . . 12 Jaar voor de gek gehouden . . .’ Mijn reactie hierop? Ik ben gewoon een Lulhannes. Als je dat bedoelt, heb je gelijk. Maar gelukkig weet ik dat al van mijzelf. Anders was ik wel miljonair of zoiets als Balkenende . . . Maar ik ben een simpele sukkel, die altijd te goed gelovig is geweest. Maar dat is nu afgelopen. En misschien ben jij daar nu de dupe van. Door mij, via de mogelijkheden op dit forum.

Als jij elke dag met God wil praten is dat jouw goed recht. Ik denk echter dat het beter is om God met rust te laten. Toch probeer ook ik contact te zoeken met God. Maar op een andere manier. Door afstand van God te nemen. Wie ben ik dat IK bepaal van hoe, waar, en wanneer God naar mij moet luisteren? God kan er wel geen zin in hebben. Of geen tijd. Hij heeft het al druk zat met al die moslims. Trouwens, waarom vraag je niet eens aan God hoe het met zijn bestek staat. Zijn plan de campagne met betrekking tot het eindoordeel over deze goddeloze wereld?

Jij gaat hardstikke dood Maria. Net zoals ik. En dan gaat de volgende generatie door, en door, en door, en door, en door, en door, en door. Al meer dan 6000 jaar gebeurt dit volgens mij. Enne . . . bedenk daarbij dat de Israëlieten GEEN OPSTANDING kenden zoals de moslims nu. Maar slechts een overblijfsel van het christendom en natuurlijk al die idiote Jehovah’s Getuigen geloven in de Opstandingshoop. Wil je iets weten over God of de Bijbel, vraag het gerust aan een Jehovah’s Getuige, en je krijgt altijd een niet te betwisten antwoord, goedgekeurd door de Wachttoren, vanuit de Bijbel.

Tel uit je winst! Enne . . . Jezus? Ach, die dooien spreken mij niet zo aan. Ik richt mij liever op de levenden!!!

Neemt niet weg dat wat ik van Jezus heb vernomen en gezien, mij heel goed in de oren klinkt. Maar het was niet echt veel nieuws voor mij.

Ik kom uit de reclame, dus ik weet er wel wat van . . . Jezus beschouw ik als een - zeg maar - goed merk en anders niet.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

bijwoner

(boodschappen, mirakels en wetenschap)

Berichtdoor bijwoner » Wo Jul 04, 2007 9:40 pm

maria20 schreef:
Scheinheilig heerlijke vrouw! Zo zit dat ook met de Moslim, de Moslims begaan fouten en maken zondes en zijn daarme zondenaars! De Islam in tegenstelling maakt geen fouten en is zondeloos! Je kijkt naar de Islam en niet naar de belijders van de Islam, de Moslims.

chamaie ik kijk en iedereen hier wel naar het geloof zelf ..daar hebben we het ook alleen maar over ...als ik naar de moslims had gekeken dan had ik wel geen moslim vriendinnen gehad en bijna helmaal geen vriendinnen want iedereen maakt wel een fout ..
het gaat om de islam zelf ..en niet om de moslims ..
we zien ook heel dudielijk waar de msolims hun maniertjes en ideen vandaan halen en dat is regelrechty uit de islam ...
de islam is (waneer gaat dat tot jou doordringen) een geweldadige religie en als je nou eens naar mo ging kijken met ogen open zie je ook dat hij verkeerd smerig was en geweldadig was en dat de dingen die hij zei en die jullie volgen en doen dat die geweldadig zijn ..moslims halen hun geweldaidge ideen van mo en zijn koran en niet uit hun zelf ...daarom haat niemand hier moslims..maar we zijn wel tegn de islam ..omdat moslims daar hun ideen vandaan halen ..
dat ik dit jou nog moet vertellen ..

chamaie & maria20,
Zo simpel ligt het niet. 'Wij allen hebben gezondigd en derven de heerlijk Gods, tenzij ' De PK toont niet alleen het falen van de Koran - en daarmee van Moslims, maar omdat ook de Bijbel getoond wordt, is leesbaar waar Christenen en Joden ook falen. Daarnaast bevat het maatschappij kritiek, want ook anders of niet gelovenden falen.
Juist omdat het geinspireerd is op de Bijbel, is het compleet doordrenkt met materialen die ons helpen ons te bekeren. De wet van de liefde gebiedt ons, om te zien naar onze naasten. Maar ja, gelukkig is er op de tijdbalk van de geschiedenis van deze planeet, relatief gezien nog maar weinig ruimte. Christenen verheugen zich, het beste komt nog! :mrgreen:

tomc

Berichtdoor tomc » Do Jul 05, 2007 4:42 pm

Jama chaimae ... ik probeer zo hard.

Maar jij laat me gewoon niet doen. Waarom mag ik jouw niet ontvoeren, verkrachten, vermoorden en dan losgeld vragen aan jouw ouders zoals de pedofiele profeet deed ? (sahih muslim vol 4 hfdstk 29)

Zo gaat het dus gewoon niet lukken he meiske.

Of geloof je niet dat dat voorbeeldig gedrag is ? Waarom deed de pedofiele profeet het dan ?

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jul 11, 2007 11:30 pm

IslamFreedom schreef:Jij bent verslaafd aan je uiterlijk, terwijl een Moslima voor haar innerlijk zorgt.

Ik was vandaag toevallig in Amsterdam en heb eens goed op moslima’s gelet. je weet wel, met die hoofddoekjes om, anders kan Allah ze niet herkennen, de zielepoot.

En de meiskes? Bij Allah, de erbarmer, ik heb nog nooit zo’n vette dikke schmink gezien op hun ogen.

Het viel mij daarom des te meer op en ik vroeg mij af ’Voor wie doen ze dit? Dat hoofddoekje is voor Allah, zodat God vanuit de hemel ze kan onderscheiden. Maar die vette schmink? Is dat ook voor Allah bedoeld?

Joannes

Berichtdoor Joannes » Do Jul 12, 2007 12:06 am

Ik kom uit de reclame, dus ik weet er wel wat van . . .

Beste Hans, collega..... :wink:

Freya

Berichtdoor Freya » Do Jul 12, 2007 11:15 am

hans van de mortel schreef:
IslamFreedom schreef:Jij bent verslaafd aan je uiterlijk, terwijl een Moslima voor haar innerlijk zorgt.

Ik was vandaag toevallig in Amsterdam en heb eens goed op moslima’s gelet. je weet wel, met die hoofddoekjes om, anders kan Allah ze niet herkennen, de zielepoot.

En de meiskes? Bij Allah, de erbarmer, ik heb nog nooit zo’n vette dikke schmink gezien op hun ogen.

Het viel mij daarom des te meer op en ik vroeg mij af ’Voor wie doen ze dit? Dat hoofddoekje is voor Allah, zodat God vanuit de hemel ze kan onderscheiden. Maar die vette schmink? Is dat ook voor Allah bedoeld?

Ja, dat heb ik hier ook wel vaker geschreven. Moslims doen voorkomen, of alle westerse niet-moslima's, de gehele dag bezig zijn met hun uiterlijk en met de make-up. Kijk echter naar het straatbeeld. Gewone nederlandse vrouwen gebruiken meestal een bescheiden make-up, of helemaal niets. Ik gebruik totaal geen make-up.

De meeste moslima's snoepen echter te veel in de kohlpotjes, een zwarte troep op hun ogen van hier tot Tokio. Ook vaak gepaard gaande met een laag bruine creme op de huid, en nogal overdreven geepileerde wenkbrauwen.

Dat gaat trouwens meestal over, als men wat ouder en vetter wordt, lijkt het wel, hoewel de kohl voor op de ogen, meestal toch nog tot op hoge leeftijd gebruikt wordt.

Wie is er dus meer bezig met haar uiterlijk, de moslima, die ook nog een aantal keer per dag haar hoofddoek moet schikken, anders valt het van haar kop en die make-up, of ik, zonder make-up en een borstel door mijn haar? Het antwoord lijkt mij duidelijk!

Ashadoe

Berichtdoor Ashadoe » Do Jul 12, 2007 11:42 am

Gewone nederlandse vrouwen gebruiken meestal een bescheiden make-up, of helemaal niets. Ik gebruik totaal geen make-up.

Dan zal ik ook wel tot de gewone Nederlandse vrouwen behoren, aangezien ik ook geen make-up draag :razz:
Allah is de Alwetende!

weda

Berichtdoor weda » Do Jul 12, 2007 1:05 pm

ach, make up of niet. moslimvrouwen gebruiken die ook.

moslims zien de splinters in ander mans ogen maar de balk ik eigen ogen zien ze niet.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

bijwoner

China in relatie tot de Bijbel

Berichtdoor bijwoner » Do Jul 12, 2007 5:24 pm

hans van de mortel schreef:[

Neemt niet weg dat wat ik van Jezus heb vernomen en gezien, mij heel goed in de oren klinkt. Maar het was niet echt veel nieuws voor mij.

Ik kom uit de reclame, dus ik weet er wel wat van . . . Jezus beschouw ik als een - zeg maar - goed merk en anders niet.

Hans van de mortel, ik heb wel een vraagje over je statement.
'Elke groepsvorming leidt tot minder intelligent handelen'

De Bijbel toont ons een totaal ander beeld, gezien vanuit het perspectief van God. We lezen Genesis 11:4 en 5.(sorry, eventjes uit het NBG 1951)
Toen daalde de HERE neder om de stad en de toren, die de mensenkinderen bouwden, te bezien, en de HERE zeide:
Zie, het is een volk en zij allen hebben een taal.
Dit is het begin van hun streven; nu zal niets van wat zij denken te doen voor hen onuitvoerbaar zijn.

Klopt bovenstaande met jou statement, of rammelt er iets aan? :mrgreen:

hans van de mortel

Re: China in relatie tot de Bijbel

Berichtdoor hans van de mortel » Do Jul 12, 2007 6:05 pm

bijwoner schreef:Hans van de mortel, ik heb wel een vraagje over je statement.

De Bijbel toont ons een totaal ander beeld, gezien vanuit het perspectief van God. We lezen Genesis 11:4 en 5.(sorry, eventjes uit het NBG 1951)
Toen daalde de HERE neder om de stad en de toren, die de mensenkinderen bouwden, te bezien, en de HERE zeide:
Dit is het begin van hun streven; nu zal niets van wat zij denken te doen voor hen onuitvoerbaar zijn.

Klopt bovenstaande met jou statement, of rammelt er iets aan?

Hoi Bijwoner,

Ik begrijp wat je bedoelt. Het rammelt weliswaar niet, maar is ook niet correct. Dank voor je filosofische scherpzinnigheid. Al die medewerkers van Nimrod waren stuk voor stuk intelligent op hun eigen vakgebied om die toren tot een succes te kunnen maken. Wat vind je van onderstaande aanpassing?

Elke conformering aan een groep leidt tot minder intelligent handelen

Groet,
Hans

bijwoner

Berichtdoor bijwoner » Do Jul 12, 2007 6:57 pm

bijwoner schreef:Hans van de mortel, ik heb wel een vraagje over je statement.

Klopt bovenstaande met jou statement, of rammelt er iets aan?

Hoi Bijwoner,

Ik begrijp wat je bedoelt. Het rammelt weliswaar niet, maar is ook niet correct. Dank voor je filosofische scherpzinnigheid. Al die medewerkers van Nimrod waren stuk voor stuk intelligent op hun eigen vakgebied om die toren tot een succes te kunnen maken. Wat vind je van onderstaande aanpassing?

Elke conformering aan een groep leidt tot minder intelligent handelen

Groet,
Hans

Hallo Hans van de mortel,
Goeie opening. Doch: wat is een groep en wat bedoel je met intelligent?
Bepaalde PV's (Politie verordeningen) defineren een groep als meer dan 2 personen. - Dit mag je zien in relatie tot overlast veroorzakende islamitisch puberende burgers..
Daarnaast, met het oog op dit draadje:
Vanuit de Koran bezien, is de Christelijke belijdenis dat JHWeh zich openbaarde als Vader, Zoon en Heilige Geest, eveneens een groep afgoden. Uiteraard bezie ik Allah als een afgod en God Die Zich aan ons presenteerde in 3 verschijningsvormen, als de Levende God.
Vanuit de impact van Zijn Wezen, minimaal als groep aan te duiden.
3 Chinezen bij elkaar (die dezelfde taal spreken): is dit je groep?

Dan heb ik nog niet eens over het verschil tussen intelligentie en kennis of liever wijsheid. Kortom: wat bedoel je? :mrgreen:

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Do Jul 12, 2007 8:51 pm

bijwoner schreef:
Bepaalde PV's (Politie verordeningen) defineren een groep als meer dan 2 personen. - Dit mag je zien in relatie tot overlast veroorzakende islamitisch puberende burgers..
Vanuit de Koran bezien, is de Christelijke belijdenis dat JHWeh zich openbaarde als Vader, Zoon en Heilige Geest, eveneens een groep afgoden. Uiteraard bezie ik Allah als een afgod en God Die Zich aan ons presenteerde in 3 verschijningsvormen, als de Levende God.

Dan heb ik nog niet eens over het verschil tussen intelligentie en kennis of liever wijsheid. Kortom: wat bedoel je? :mrgreen:

Oeiii lieve Bijwoner,

Zwaarwegende kost. Pfffft. Dat laat ik even liggen tot morgenvroeg. Dan ben ik op mijn best. Misschien kan ik beter direct mijn statement maar veranderen, omdat het toch blijkbaar aan het rammelen is. Dan ben ik van de hoofdpijn af die jij mij bezorgd. Maar, ik ga hoe dan ook mijn best doen om jou een passend antwoord te geven en anders geef ik mij gewoon gewonnen. Geen enkel probleem.

Tot morgen, bijwoner.

Hans

bijwoner

Berichtdoor bijwoner » Vr Jul 13, 2007 12:15 pm

bijwoner schreef:

Oeiii lieve Bijwoner,

Zwaarwegende kost. Pfffft. Dat laat ik even liggen tot morgenvroeg. Dan ben ik op mijn best. Misschien kan ik beter direct mijn statement maar veranderen, omdat het toch blijkbaar aan het rammelen is. Dan ben ik van de hoofdpijn af die jij mij bezorgd. Maar, ik ga hoe dan ook mijn best doen om jou een passend antwoord te geven en anders geef ik mij gewoon gewonnen. Geen enkel probleem.

Tot morgen, bijwoner.

Hans

Hallo hans van de mortel:
morgen is vandaag en dan ook nog vrijdag de dertiende!
Laten we dan verder discussieren onder een nieuw topic:
China in relatie tot de Bijbel.
Ongetwijfeld kan je dan je 'eitje' serveren en daarnaast bespreken we meteen de gevolgen van groepsdenken zonder zelfstanige interactie.
Hoogs actueel, gelet op de Koranstudies die tot 2004 tot stand kwamen... :mrgreen:

tomc

Berichtdoor tomc » Vr Jul 13, 2007 12:45 pm

Ashadoe schreef:
Gewone nederlandse vrouwen gebruiken meestal een bescheiden make-up, of helemaal niets. Ik gebruik totaal geen make-up.

Dan zal ik ook wel tot de gewone Nederlandse vrouwen behoren, aangezien ik ook geen make-up draag :razz:

Ik geloof je eigenlijk niet. Maar dat terzijde. Heb je al eens rond gekeken ? De vliegen vallen dood van de parfum rond de gemiddelde hoofddoek hoor.

Hoewel dat expliciet verboden is.

Maarja hypocrisie zit nu eenmaal in elke moslim.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Jul 13, 2007 12:50 pm

bijwoner schreef:
bijwoner schreef:

Hoi Bijwoner,

Had nog geen zin. Maar door jouw bericht word ik gekieteld om jou passend - naar ik verwacht - op maat te mogen bedienen

GROEP - Wat versta ik onder een groep?
• Een groep bestaat uit een aantal personen die onderling verbonden zijn met elkaar door bepaalde emoties. Kortstondig of langer.

Ik zal een Illustratie geven (Jezus was daar sterk in, toch?)
Stel dat er voor een kassa, van een bisocoop of wat dan ook, een rij wachtenden staat. En dan gaat de cassière weg. Hoe zullen die mensen reageren? Waarschijnlijk allemaal verontwaardigd en zij gaan met elkaar communiceren. En dat is wat die mensen verbindt. Hun gevoel van verontwaardiging verbindt die mensen tot groep.

INTELLIGENT - Wat versta ik onder intelligent?
• Zijn verschillende definities voor te geven. Dat men in de eerste plaats in staat is om zich aan te passen. Dingen goed kan inschatten en daarmee efficiënt handelt.

Zo, en nu eerst een broodje en daarna lekker lui in de zon liggen en wat relaxen en mediteren.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Jul 13, 2007 5:21 pm

tomc schreef:
Ik geloof je eigenlijk niet. Maar dat terzijde. Heb je al eens rond gekeken ? De vliegen vallen dood van de parfum rond de gemiddelde hoofddoek hoor.

Hoewel dat expliciet verboden is.

Maarja hypocrisie zit nu eenmaal in elke moslim.

zag vanmiddag weer een leuk tafereeltje.

moslima met strakke marokkaans gedragen hoofddoek, tamelijk lang.
daaronder:

- soort van spiderwoman pakje: aangesloten leggings, zeer aansluitende sweater met lange mouwen
- bovenop: éénzelfde spiderwoman tuniek (volkomen aangesloten).

ik moet zeggen: het kind had een prachtfiguur. Ze werd begeleid door een woest om zich heen kijkende "bewaker".

Zelf had ik een losse flodderbroek, losse t-shirt met korte mouwen: allemaal netjes gedrapeerd rondom mijn ongewenste vetkwabbetjes. Lekker luchtig want ik vond het warm.

Blijkbaar ben ik nu een ho.er (geen hoofddoek, rijkelijk ontblote 55-jarige armen) terwijl de vrome spider-woman zwetend onder haar driedubbele laagjes dus géén sexobject was???? Lamenielachen hoor!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Jul 13, 2007 6:29 pm

Manon schreef: Ze werd begeleid door een woest om zich heen kijkende "bewaker".

Zal d'r pooier wel zijn.
Amorele atheistische nitwit

bijwoner

Berichtdoor bijwoner » Vr Jul 13, 2007 6:31 pm

bijwoner schreef:
bijwoner schreef:

Hoi Bijwoner,

Had nog geen zin. Maar door jouw bericht word ik gekieteld om jou passend - naar ik verwacht - op maat te mogen bedienen

GROEP - Wat versta ik onder een groep?
• Een groep bestaat uit een aantal personen die onderling verbonden zijn met elkaar door bepaalde emoties. Kortstondig of langer.

Ik zal een Illustratie geven (Jezus was daar sterk in, toch?)
Stel dat er voor een kassa, van een bisocoop of wat dan ook, een rij wachtenden staat. En dan gaat de cassière weg. Hoe zullen die mensen reageren? Waarschijnlijk allemaal verontwaardigd en zij gaan met elkaar communiceren. En dat is wat die mensen verbindt. Hun gevoel van verontwaardiging verbindt die mensen tot groep.

INTELLIGENT - Wat versta ik onder intelligent?
• Zijn verschillende definities voor te geven. Dat men in de eerste plaats in staat is om zich aan te passen. Dingen goed kan inschatten en daarmee efficiënt handelt.

Zo, en nu eerst een broodje en daarna lekker lui in de zon liggen en wat relaxen en mediteren.

Hallo hans van de mortel,
Alles wel? Ik mis nog steeds de logica dat confirmatie aan een groep leidt tot minder intelligent handelen. Heeft dit met de groepsafspraken te maken, waardoor de 'buitenstaander'objectief gezien er geen touw aan vast kan knopen? De Bijbel noemt zoiets 'wat vleselijk is, gaat in tegen de Geest en wat Geestelijk is gaat in tegen het vlees'.
Vanuit de Bijbel bezien, is er dan sprake van een conflict tussen intelligentie en wijsheid.
Vanuit de Koran bezien, is hierover in Soera 2 duidelijkheid geschapen.
Soera 2: 181 En hij, die het vervalst nadat hij het heeft gehoord, de schuld ervan zal gewis op hem rusten, die dat verandert.
Waarlijk, Allah is Alhorend , Alwetend.
Overigens, de nadere uitwerking van Soera 2:181 is feitelijk een voortborduren op Ezechiel 38,39 en Openbaringen 16:12. :mrgreen:

bijwoner

de meerwaarde van de Koran

Berichtdoor bijwoner » Vr Jul 13, 2007 7:12 pm

Rust schreef:Ik ben je niet vergeten Monique...... mijn antwoord komt asap.

Het gaat mij niet om winnen...

Groetjes,

Rust

Rust, mag ik inhaken?
Leg mij eens uit, wat Soera 2:181 te maken heeft met Galaten 5:13-17.
Soera 2:181 En hij, die het vervalst nadat hij het heeft gehoord, de schuld ervan zal gewis op hem rusten, die dat verandert. Waarlijk, Allah is Alhorend, Alwetend.

Galaten 5:13 ¶ Broeders, God heeft u niet de vrijheid gegeven om te misbruiken en uw eigen zin te doen, maar om elkaar te dienen in een geest van liefde.
14 De hele wet is immers samengevat in dit ene gebod: "Houd net zoveel van uw medemens als van uzelf."
15 Maar als u als beesten tegen elkaar tekeergaat, blijft er niets van u over. Pas daar dus voor op.
16 Leef altijd in gehoorzaamheid aan de Heilige Geest; dan zal de zonde geen kans krijgen zich uit te leven.
17 Want de zondige neigingen gaan in tegen de verlangens van de Heilige Geest en omgekeerd. Deze twee krachten zijn altijd met elkaar in conflict. U moet dus niet doen wat u maar wilt.
18 Als u zich voortdurend door de Heilige Geest laat leiden, valt u niet meer onder de wet.
19 Het is duidelijk wat de zondige natuur voortbrengt: Overspel, ontucht, vuiligheid en losbandigheid;
20 afgoderij en spiritisme; haat, ruzie, nijd, drift, rivaliteit, onenigheid, sektarisme,
21 jaloezie, dronkenschap, onmatigheid en meer van dergelijke dingen. Ik heb u al eens eerder gezegd dat mensen die dat soort dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen ontvangen.
22 Maar de Heilige Geest brengt ons tot betere dingen: Liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, mildheid, trouw, tederheid en zelfbeheersing.
23 Er is geen wet die zulke dingen veroordeelt.

Naar mijn mening, blijkt uit deze 2 voorbeelden, precies het manco van de Koran. Waarbij juist de Molsima's de verdrukten zijn van de Moslims.
En de Koran hen beiden wegvoert van God af, naar Allah en zijn knekelveld. Openbaringen 16:12. 'De zesde engel goot zijn schaal over de grote rivier de Eufraat uit. Het water droogde op, zodat de bedding een weg voor de koningen uit het oosten kon worden.'
Met 'de koningen uit het oosten' worden, mijn inziens de koningen bedoeld, waarover Daniel te horen kreeg, dat deze 'de engel' belemmerd hadden door te breken naar Daniel om zijn gebeden te verhoren.
Met andere woorden: de Islam volgelingen zullen gestraft worden voor hun handelingen, middels koningen uit China en aangrenzende gebieden.
Volgens de Bijbel en dan specifiek het boek Openbaringen van Jezus Christus aan Johannes, zullen de mensen die 'Jezus Christus volgen en publiek belijden' niet onderworpen worden aan deze verschrikkingen.
Populair gezegd: zij gaan via de Opname naar God toe.
Samenvattend: het is wijzer nu voor de HJC te kiezen en Hem te gaan volgen, dan af te wachten met de rest van de godloochenaars tot
'de pleuris uitbreekt'. Koran:exit! :mrgreen:

hans van de mortel

Re: de meerwaarde van de Koran

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Jul 13, 2007 9:01 pm

bijwoner schreef:
Rust schreef:Ik ben je niet vergeten Monique...... mijn antwoord komt asap.

Het gaat mij niet om winnen...

Groetjes,

Rust

Rust, mag ik inhaken?
Leg mij eens uit, wat Soera 2:181 te maken heeft met Galaten 5:13-17.

Hou het simpel Bijwoner, anders kunnen moslims jou niet meer bijbenen.

In de koran wordt tot vervelens toe gesproken over de thora, de psalmen en de evangeliën. over Jezus, over Maria, over de apostelen en als klap op de vuurpijl adviseert Allah om moslims die twijfelen aan de koran zich te gaan informeren bij de joden en christenen. Hoe vaak wordt er niet over Jezus gesproken in de koran?

Maar er is NIET EEN MOSLIM DIE ZICH WERKELLIJK INTERESSEERT VOOR DE PERSOON VAN JEZUS

In de bijbel wordt met GEEN woord over wie dan ook gesproken in de koran. De enige is Ismaël. De verschoppeling waarvan terecht gezegd werd dat ook hij geheiligd zou worden als een grote natie. Nou en? Wat te denken van de VS? Is dat soms een soort Luxemburg in de wereld? Dat is toch ook een grote natie? Alleen zij zijn christelijk en niet mohammedaans. En wie heeft het voor het zeggen volgens Allah? Juist ja, zijn rechtvaardige. Maar de mohammedaan verkiest satan te volgen.

Het gaat om het voornemen van Allah. Dat heeft hij zondermeer duidelijk gemaakt aan Abraham. En Ismaël was uitgerangeerd. Dat Allah altijd gelijk heeft zien we vandaag-de-dag in de wereld. Twee culturen: de cultuur van wetenschap, kennis en genialitiet (net zoals toen bij de joden, bij Mozes) en de cultuur van de slaven, de dommen, de nietsnutten, de achtergestelden door Allah, de verworpenen in geest, de sollicitanten van het eeuwige vuur.

Allah is alwetend en rechtvaardig. Hij geeft zijn tekenen en zijn grootheid aan de mensheid aan wie Hij wil.

Moslims die zelf wat bedacht hebben via Mohammed en meenden zich daarmee tegen de wet van Mozes en de joden te kunnen verzetten, hebben buiten de kracht van Allah gerekend. Hun straf is het eeuwige hellevuur. Want Allah doet wat hij wil en zal laten merken naar wie zijn voorkeur uitgaat. En de joden zijn nog steeds zijn uitverkoren volk. Ook al vinden moslims van niet.

Maar wat telt zwaarder? De wil van mohammedanen of de wil van Allah?

Want wat Allah doet is goed en niet aan twijfel of erosie onderhevig. Zijn volk blijft zijn volk. en dat zijn de uitverkoren joden. Ook al zeggen miljoenen schreeuwende moslims dat dit niet zo is. En al laten zij duizenden kindertjes en vrouwen opblazen door hun ontembare agressieve minderwaardige gefrusteerde houding tegenover Allah.

Allah zelf zal bewijzen wie hij is. Hij geeft zijn kracht en kennis aan de joden en aan de christenen over de hele wereld. Moslims zijn ten dode opgeschreven omdat zij zich blijven verzetten tegen de waarheid en goedheid van Allah. Hun eigen geweld zal hun ondergang worden.

Want Allah is uitsluitend met de rechtvaardigen, met hen die verstand in overeenstemming laten zijn met de wil van Allah en dus niet met het boek van Mohammed, de enige self-fulfilling profeet uit de menselijke geschiedenis.

Allah heeft vele profeten gezonden en Mohammed heeft hij NIET gezonden. Hij heeft met nog geen woord ooit gesproken met Abraham, Mozes of met welke genoemde profeet dan ook over ene Mohammed die het lichtende pad zou moeten zijn voor Allah. Het bewijs zien wij dagelijks om ons heen.

Moslims blijven dom en onwetend omdat zij zich vastklampen aan satan en niet aan wat Allah heeft gezegd: ”indien gij twijfelt, wendt u dan tot de oprechte joden en oprechte christenen aan wie wij alles eerder hebben geopenbaard.”

Maar moslims zijn halstarrig en eigenwijs, beter wetend dan Allah, want zij luisteren niet naar Allah en vragen ook geen raad bij joden en christenen.

Is het dan verwonderlijk dat de vertrapten en veroordeelden juist de mohammedanen zijn in deze wereld?

NEE, WANT ZIJ WILLEN NIET LUISTEREN NAAR ALLAH. ZIJNLUISTEREN NAAR MENSEN, NAAR PLAATSELIJKE SCHREEUWERIGE, AGRESSIEVE IMAMS. DAAR LUISTEREN ZIJ NAAR. EN DAT BRENGT HEN OP DE DWAALWEGEN VAN ALLAH

bijwoner

de meerwaarde van de Koran

Berichtdoor bijwoner » Za Jul 14, 2007 1:29 am

hans van de mortel,

Met het oog op de begripsverwarring, vindt ik het waardevol om de aanduiding Allah, die zo graag door de Koran gebezigd wordt, daar te laten. Het mag dan wel een gepikte naam zijn,
voor hen is hij hun dode leidsman, waarvan ze in zijn verhevenheid hoog over/van opgeven.
Daarnaast is het juist niet zo, dat het plaatsen van een Bijbeltekst ze in verwarring brengt of het moeilijker maakt.
De helderheid en transparantie van de Bijbel,
komt juist als een verfrissing over:geen geintje hoor:
de Moslims 'voelen inmiddels aan hun water' dat ze bij een gesloten Bijbel een enorme achterstand hebben. Saillant detail: zelfs de verslaggeving over de aanval op de Rode Moskee in Pakistan, liet dit voelen. Want a) de inmiddels gesneuvelde ayatolla of immam liet horen dat de regering juist MISLEID. Een Freudiaanse verspreking, mijn inziens. b) De leger woordvoerder daarentegen, sprak over de opstandige Koran aanhangers , niet in religeuze termen, maar 'het zijn simpelweg terroristen'. Beide toonden woordkeus, die ik regelmatig in de ParallelKoran bezig. Tot slot, juist je aanbeveling aan Moslims om bij twijfel Joden en Christenen te raadplegen, is mijns inziens niet uit de Koran afkomstig. Wel uit de PK, dat als raad ook opgevolgd is door de Moslims van de EZMO te Den Haag in 2005. (EZMO=Europese Moslim Zending Organisatie). Daarnaast mag je rekening houden met de verspreiding van de PK. Die is niet alleen tijdens het werken eraan de wereld rond gegaan (via een bulletinboard, afkomstig van internet watchers aan de Universiteit van Twente) maar ook via mijn aangeboden CD/DVD tijdens de bewerkings periode tussen november 2004 en maart 2007. Recentelijk is de PK ook aan 350 kranten redacties in Europa aangeboden, maar hun uitblijven van actie zie ik als een vervulling van een profetie in de Bijbel: uiteindelijk zal het in de eindtijd gaan om Israel en een heel groot/sterk land (VS denk ik) en de rest van de wereld. Vermoedelijk zal de PK slechts in Israel en de VS gepubliceerd gaan worden en accepteerd de rest van de wereld hun gerechtvaardige straf voor het in alle talen zwijgen over dit materiaal: een groot getuigenis over de HJC!
In plaats van Allah zou je veel beter Heelmeester kunnen gebruiken of God of de HJC. Want wat de verdere namen Allah van in de Koran ook zijn, heelmeester zit er niet bij. Logisch, want naast het lichaam zal ook de geest aangepakt moeten worden en dan komt Allah met zichzelf in de knel: erbarmen heeft hij alleen voor zichzelf en nergens voor zijn volgelingen!
Fijn, dat je nog steeds de kleuren knop weet te vinden...
Zelf gebruik ik liever tevens een ander letter type, uit eeerbied voor de oorsprong. Natuurlijk ook voor de Koran teksten, al heeft het dan meer een 'Moslim geheiligde' betekenis. (Heilig = apart gezet voor)
Overigens, blijkbaar is het door de forum beheerder mij niet toegstaan jou een prive bericht te sturen. Tsja, wie dien je dan? :mrgreen:

Joannes

Berichtdoor Joannes » Za Jul 14, 2007 2:07 am

NEE, WANT ZIJ WILLEN NIET LUISTEREN NAAR ALLAH. ZIJNLUISTEREN NAAR MENSEN, NAAR PLAATSELIJKE SCHREEUWERIGE, AGRESSIEVE IMAMS. DAAR LUISTEREN ZIJ NAAR. EN DAT BRENGT HEN OP DE DWAALWEGEN VAN ALLAH

Beste Hans,

Ik ben bereid om god, de almachtige, de vader, of dat hij nu Spock of Superman heet, synoniem te stellen met Allah.
Dit is niet blasfemistisch bedoeld, want ik ga er van uit dat de almachtige een goed gevoel voor humor heeft.

Ik ga helemaal met je mee, inzake het, door de islamieten gepleegde verraad aan allah.

Collectief volgen ze een valse profeet, die in het geheel niet is gezonden door allah.

In het verbasterde boek (koran) wordt herhaaldelijk gesproken over Jezus, die in werkelijkheid lang voor mo-pedo, zijn duidelijke boodschap zond. (waarvan getuige)

Met open ogen zijn de mohammedanen hun valse profeet collectief nagelopen, vanwege de gewelddadige druk en de terreur, maar vooral uit de angst, die de man verbreidde.

Allah de almachtige beloont zoals gezegd de ware gelovige, nu, en in het hiernamaals.
Duidelijk is het, dat de grote welvaart in het beschaafde westen, daarvan een duidelijk bewijs is..... Een grote beloning van allah.
Met voorop Amerika, het land van ongekende welvaart en luxe.

Stel tegenover de ongekende armoede en misére onder de mohammedanen, wonend in de verdorde zandbakken, de overdadige luxe en het beschavings-pijl, van ons westerlingen.
Wat zijn we toch gezegend door allah, als onze beloning hier op aarde al zo groot is, hoe zullen we dan wel niet in het hiernamaals beloond worden?.

Wat een kapitale fout toch om de verkeerde profeet te volgen....

Vr groet Joannes

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”