Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Rust

Berichtdoor Rust » Ma Apr 23, 2007 9:37 pm

ajax schreef:
Salam

Rustgevende :) wanneer kom je naar die forum

haha :)

Als mijn andere broeders/zusters ook mee gaan..Ik ben zelf ook actief op Marokko.nl.. Maar ik kom daar zeker ook aanmelden insha'Allah ;)

Ik ga insha'Allah dezelfde nickname gebruiken AdnaanX als ik heb bij Marokko.nl (als die niet bezet is)

Ik zie je daar insha'Allah anders in het allerhoogste Paradijs naast onze Nobele profeet en andere profeten insha'Allah..

Assalaam Aleykoum,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 23, 2007 9:42 pm

Rust schreef:
ajax schreef:
Salam

Als mijn andere broeders/zusters ook mee gaan..Ik ben zelf ook actief op Marokko.nl.. Maar ik kom daar zeker ook aanmelden insha'Allah ;)

Ik ga insha'Allah dezelfde nickname gebruiken AdnaanX als ik heb bij Marokko.nl (als die niet bezet is)

Ik zie je daar insha'Allah anders in het allerhoogste Paradijs naast onze Nobele profeet en andere profeten insha'Allah..

Assalaam Aleykoum,

Inschallah :)

Ik heb daar bij engelse artikelen die joden mythe toegevoegd en bewijs dat Aischa 18 jaar oud was!

Wa aleykom o Salam
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

ChechenMaga

Berichtdoor ChechenMaga » Ma Apr 23, 2007 9:51 pm

ajax schreef:
Rust schreef:
ajax schreef:
Salam

Assalaam Aleykoum,

Ik heb daar bij engelse artikelen die joden mythe toegevoegd en bewijs dat Aischa 18 jaar oud was!

Wa aleykom o Salam

Assalamu ´aleikum, broeder
Mss ga ik ook naar Marokko.nl ? :P
Btw, Ik denk wel dat Aisha(ra) 6 was hoor.
Er zijn genoeg ahadith daarover, dacht ik.
Salam.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 23, 2007 9:53 pm

ChechenMaga schreef:
ajax schreef:
Rust schreef:
ajax schreef:
Salam

Assalaam Aleykoum,

Wa aleykom o Salam

Assalamu ´aleikum, broeder
Mss ga ik ook naar Marokko.nl ? :P
Btw, Ik denk wel dat Aisha(ra) 6 was hoor.
Er zijn genoeg ahadith daarover, dacht ik.
Salam.

Salam

Wil ik best wel geloven maar als ze elkaar tegenspreken?
Jaa dan is het moeilijk broeder

ChechenMaga

Berichtdoor ChechenMaga » Ma Apr 23, 2007 9:54 pm

ajax schreef:Salam

Wasalam

Ja, dan moeten we onderzoeken. :)
Succes. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 23, 2007 9:56 pm

ChechenMaga schreef:
ajax schreef:Salam

Wasalam

Ja, dan moeten we onderzoeken. :)
Succes. :)

Salam

Inschallah:)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 23, 2007 9:58 pm

Rust schreef:
ChechenMaga schreef:Assalamu ´aleikum, Rust.

Ik wist niet dat het zo was. :D
Maar wist wel dat man dus moet zorgen etc.
Alhamduli'llah. :)

PS: Broeder, ik heb een nasheed, zo mooi:
http://youtube.com/watch?v=Io7fW_7L9Xk

Wa-3aleykoum Salam,

Bedankt broeder voor de mooie nasheed, ik vind hem echt mooi..

Vroeger werden vrouwen zelfs levend begraven en kregen niets in de erfenis zelfs in deze tijd worden vrouwen gebruikt alleen voor de versiering (bijvoorbeeld achter het raam) en als een vrouw niet mooi genoeg is wacht haar een ongelukkig leventje om het niet te hebben over de leed die veel vrouwen van mannen die God niet kennen na echtscheidingen enzo... elhamdoli'Allah ons Islam is volmaakt en een Barmhartigheid voor de gehele schepping

Assalaam aleykoum,

Lieve broeder Rust.
Dit is zeer verontrustend nieuws. Vrouwen levend begraven, en niks erven.
Wow!!!!!!
Kan je ons een link sturen? Ik wil graag deze narigheid met mijn eigen ogen lezen.
Vrouwen achter het raam ? Vroeger? Ik wist niet dat er in de tenten van vroeger ramen zaten maar als mijn broeder rust dit zegt,dan geloof ik dat direct.

Bedankt voor de info broeder Rust.

Assalaam aleykoum, en shaloom.

Je zuster in mensheid.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 23, 2007 10:01 pm

Rust schreef:Ik zie je daar insha'Allah anders in het allerhoogste Paradijs naast onze Nobele profeet en andere profeten insha'Allah..

Assalaam Aleykoum,

insha'Allah zal ik naast mijn broeders in dit allerhoogste Paradijs zitten.
:D
Wat zullen we een pret hebben.
Jullie met de maagden, en ik met de rivieren van wijn. insha'Allah. :cool:

Assalaam Aleykoum, and see you in paradise....

Mmmmmm, rivieren van wijn. Lekker.....
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Rust

Berichtdoor Rust » Ma Apr 23, 2007 10:04 pm

ajax schreef:Wil ik best wel geloven maar als ze elkaar tegenspreken?

Salaam broeder ;)

Bij hadiths komt het vaak voor dat ze tegen spreken... Bovendien het is geen hadith die door de profeet Mohammed (saws) zelf verteld is maar Aisha, onze Moeder, moge Allah (swt) tevreden met haar zijn, vertelt het met volle trots.. het kan zijn dat ze overdrijft uit liefde voor de profeet het liefst was ze bij onze Nobele profeet toen meteen na haar geboorte.. is er een betere voogd, vader of echtgenoot dan de profeet Mohammed (saws)?

Maar een getal van x-leeftijd moet je niet te serieus nemen... want die overleveringen zijn 200jaar na de dood van onze Nobele profeet genoteerd... met zekerheid kan je nooit zeggen.. Moslims maken zich daar niet druk om.. de regels in de koran zijn duidelijk.. de vrouw moet volgroeid zijn en ze moet zelf inwilligen en haar ouders moeten ook toestemming geven en er moet bruidschat worden gegeven.. als aan die voorwaarden wordt voldaan is leeftijd maar een getal.. toch?

Assalaam Aleykoum,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 23, 2007 10:23 pm

Rust schreef:
ajax schreef:Wil ik best wel geloven maar als ze elkaar tegenspreken?

Salaam broeder ;)

Bij hadiths komt het vaak voor dat ze tegen spreken... Bovendien het is geen hadith die door de profeet Mohammed (saws) zelf verteld is maar Aisha, onze Moeder, moge Allah (swt) tevreden met haar zijn, vertelt het met volle trots.. het kan zijn dat ze overdrijft uit liefde voor de profeet het liefst was ze bij onze Nobele profeet toen meteen na haar geboorte.. is er een betere voogd, vader of echtgenoot dan de profeet Mohammed (saws)?

Maar een getal van x-leeftijd moet je niet te serieus nemen
... want die overleveringen zijn 200jaar na de dood van onze Nobele profeet genoteerd... met zekerheid kan je nooit zeggen.. Moslims maken zich daar niet druk om.. de regels in de koran zijn duidelijk.. de vrouw moet volgroeid zijn en ze moet zelf inwilligen en haar ouders moeten ook toestemming geven en er moet bruidschat worden gegeven.. als aan die voorwaarden wordt voldaan is leeftijd maar een getal.. toch?

Assalaam Aleykoum,

Absoluut Rust.
wat ben jij toch wijs.
Aisha was zelfs nog jonger dan 9 jaar.
Er zijn maan jaren geteld voor haar leeftijd.
het lieve kind was hoogst waarschijnlijk pas 8 jaar.
En je hebt gelijk hoor.
Ik snap niet dat deze ongelovige mensen op dit forum niet kunnen geloven dat een jonge vrouw van 8 jaar als volwassen en volgroeid was.

Ze moet zelf wel toestemming gegeven hebben.
Een kind van 5 of 6 is wijs genoeg om te weten of ze wel of niet met een 50 jarige man wil trouwen.
Ik neem gelijk aan dat ze van harte Ja gezegd heeft toen Mohammed haar ten huwelijk vroeg.

Assalaam Aleykoum

Rust

Berichtdoor Rust » Ma Apr 23, 2007 11:01 pm

Rust schreef:
Ariel schreef:Nu de vraag waarom jouw de PM functie ontnomen is.
Wij weten namelijk uit betrouwbare bron dat elke nieuwe moslim of Moslima zodra ze op dit forum posten, lastig gevallen worden door Moslims die ze waarschuwen om niet op dit forum te posten, en ze doorverwijzen naar een Moslim site.

Ik heb niemand een PM gestuurd om hem te waarschuwen en ik was ook niet van plan om Nazur een PM te sturen. Ik heb haar ook nooit een PM gestuurd.

Dat je uit vermoedens - omdat je mijn ziel kan lezen en omdat je een gave hebt - moslims de functie van een Pm ontneemt kan ik het niets anders noemen dan discriminatie...

Ik heb diverse keren gezegd dat jullie blind, haterig en stom zijn. En tegen Nazur heb ook gezegd dat ik had gehoopt dat ik haar op een Islamitische forum, waar mensen normaal met elkaar discusseren, verwelkomd. En ik heb haar in het openbaar linken gegeven van Islamitische forums..

Voorts heb ik niemand een PM gestuurd, Nazur niet en niemand niet, waarin ik hem/haar heb gevraagd hier weg te gaan... Dat is jullie vermoeden en deze is op gebakken lucht gebaseerd.. en ook zeggen "ik kan je ziel lezen, dat is mijn gave" terwijl je daarvoor deed of ik gek ben en zei:

Hoezo rust?
Ik kan wel een PM sturen.

En meteen daarna kon ik wel PM versturen... Maar toen ik bewijs had geplakt was de functie weer geblokkeerd... Hier ben je niet op ingegaan.. (had niks anders verwacht).

Het gaat mij niet om de functie van PM ik stuur niet veel PM.. behalve met Souhaila heb ik drie/vier keer ge-pmed puur om kennis te maken...

Ik vind niet dat je mijn PM functie mag ontnemen vanwege een "gebakken lucht" reden.. en dan ook nog zeggen: "ik kan je ziel lezen, want ik heb een gave"...

Als jullie alleen Moslims op dit forum hun PM functie ontnemen is dat discriminatie...

En geeft jullie "betrouwbare" bron het recht om alle Moslims PM functie te ontnemen?

Kan jij bewijzen dat ik per PM iemand heb gezegd dat hij van dit forum weg moest? Heb je bewijs? Heeft iemadn dat tegen je gezegd?

Als ik geen PM functie krijg (al doe ik niks mee) dan zijn jullie geen vleugel van een vlieg waard....

Wat geeft jullie het recht om mijn PM functie te ontnemen? Omdat ik moslim ben?

Groetjes,

Rust

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 23, 2007 11:11 pm

Ik heb het gelezen Rust. .
Je hoeft het niet nog een keer te posten.
Dat is namelijk spammen.
Vanaf nu zal ik al de volgende posten waarin je dit quote verwijderen.

Vriendelijke Groet.
Ariel.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 23, 2007 11:31 pm

19. O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.

Zie de laatste prachtige zin!

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Apr 24, 2007 12:06 am

ajax schreef:19. O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.

Prachtig? Ik weet zo nog niet. Qua moraliteit heb ik al betere dingen en vooral logischere gelezen, hoor. Ghandi, ML King, etc.

Is het je trouwens nog niet opgevallen dat heel dat koran-gepreek bijna uitsluitend aan mannen gericht is?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 24, 2007 12:08 am

Ketter schreef:
ajax schreef:19. O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.

Prachtig? Ik weet zo nog niet. Qua moraliteit heb ik al betere dingen en vooral logischere gelezen, hoor. Ghandi, ML King, etc.

Is het je trouwens nog niet opgevallen dat heel dat koran-gepreek bijna uitsluitend aan mannen gericht is?

Is me niet opgevallen nee.
Ghandi heeft inderdaad mooie dingen gezegd over Islam en Mohammed vzmh.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Apr 24, 2007 12:13 am

ajax schreef:
Ketter schreef:

Is me niet opgevallen nee.

Lees de verzen eens goed, ajax. Toch wel raar niet?

ajax schreef:Ghandi heeft inderdaad mooie dingen gezegd over Islam en Mohammed vzmh.

Yup, inderdaad. Maar uiteindelijk noemde hij God wel "Ram", en niet "Allah".

Ik denk ook trouwens, dat hij aan veelgoderij deed (hindoe).

Is die niet volgens jouw boekje naar de hel?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 24, 2007 12:25 am

Ketter vind jij dat vrouwonvriendelijk?

mvg

psv:)

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Apr 24, 2007 12:34 am

ajax schreef:Ketter vind jij dat vrouwonvriendelijk?

mvg

Ajax. Om kort te zijn: ja.

Het wijst eigenlijk aan dat religie iets is dat door mannen wordt opgelegd (God wordt mannelijk aangesproken, alle profeten zijn mannen, alle imams zijn mannen, etc.)

Niet abnormaal in z'n tijd, maar vergeet niet dat God tijdsloos hoort te zijn.
Zonder (ji)haat straat.

Rust

Berichtdoor Rust » Di Apr 24, 2007 12:54 am

Ketter schreef:

mvg

Ajax. Om kort te zijn: ja..

JIj hebt nooit van een vrouw gehouden en je hebt nooit liefde geproefd in je hart... logisch dat je dat zegt! Maar ik neem het je niet kwalijk..

Zal ik jouw vrouwenvriendelijke citaten uit jouw boek de bijbel hier neerzetten hé?

Groetjes,

Rust

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Apr 24, 2007 1:19 am

Rust schreef:
Ketter schreef:

mvg

JIj hebt nooit van een vrouw gehouden en je hebt nooit liefde geproefd in je hart... logisch dat je dat zegt! Maar ik neem het je niet kwalijk..
Zal ik jouw vrouwenvriendelijke citaten uit jouw boek de bijbel hier neerzetten hé?

Groetjes,

Rust

Kijk eens aan. :D
Ik ben weer blij verrast.
Weer een paranormale opmerking van onze broeder Rust.
Hij wordt met de minuut beter.
Hij heeft nu gevoeld dat Ketter nooit van zijn vrouw gehouden heeft, en nooit liefde gekend heeft.
Ik kijk vol spanning uit naar je volgende voorspelling of paranormale inzicht Rust. :smile:

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Apr 24, 2007 9:22 am

Rust schreef:
Ketter schreef:

mvg

Ik ben zeer gelukkig getrouwd, ajax, in een evenwaardige, rustige, bevredigend en liefdevol huwelijk.

Rust schreef:Zal ik jouw vrouwenvriendelijke citaten uit jouw boek de bijbel hier neerzetten hé?

1/ de bijbel is mijn boek niet
2/ inderdaad, de bijbel is niet erg vrouwvriendelijk
3/ dat zegt helemaal niets over "jouw" koran.
4/ je hebt duidelijk niets in te brengen tegen mijn nochtans eenvoudige observatie, want je moet zonodig ad-hominem gaan.

Maar het is je vergeven, ik weet dat je maar een slaafje bent van een sekte. :)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 24, 2007 9:37 am

Ketter schreef:

mvg

Ajax. Om kort te zijn: ja.

Het wijst eigenlijk aan dat religie iets is dat door mannen wordt opgelegd (God wordt mannelijk aangesproken, alle profeten zijn mannen, alle imams zijn mannen, etc.)

Niet abnormaal in z'n tijd, maar vergeet niet dat God tijdsloos hoort te zijn.

Hij heeft namelijk sterke en dappere Mannen nodig met een goed groot hart.Denk jij persoonlijk dat een vrouw oorlogen kan winnen?

O ja dus dit vind je vrouw onvriendelijk:
19. O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Apr 24, 2007 10:03 am

ajax schreef:O ja dus dit vind je vrouw onvriendelijk:

Niet dit vers, maar wel dit vers: 4:34-36
Stel dat ik zou zeggen: 'Paarden zijn nobel, je mag geen paarden eten', en elders 'als paarden je niet gehoorzamen, sla ze verrot'. Ben ik dan (a) paardvriendelijk of (b) paardonvriendelijk?

ajax schreef:Hij heeft namelijk sterke en dappere Mannen nodig met een goed groot hart.Denk jij persoonlijk dat een vrouw oorlogen kan winnen?

Dus, ajax, Islam is niet méér dan een oorlogsgodsdienst van een oorlogsafgod. Da's altijd mijn stelling geweest.
Zonder (ji)haat straat.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 24, 2007 10:07 am

Ketter schreef:
ajax schreef:O ja dus dit vind je vrouw onvriendelijk:

Niet dit vers, maar wel dit vers: 4:34-36
Stel dat ik zou zeggen: 'Paarden zijn nobel, je mag geen paarden eten', en elders 'als paarden je niet gehoorzamen, sla ze verrot'. Ben ik dan (a) paardvriendelijk of (b) paardonvriendelijk?

ajax schreef:Hij heeft namelijk sterke en dappere Mannen nodig met een goed groot hart.Denk jij persoonlijk dat een vrouw oorlogen kan winnen?

Dus, ajax, Islam is niet méér dan een oorlogsgodsdienst van een oorlogsafgod. Da's altijd mijn stelling geweest.

1:Die vers gaat over dat Mannen volledige zorg moeten nemen over de vrouwen.
Ik zie dat niet als een probleem

2:Oorlogen zullen er komen want afgodienaars zullen de profeet proberen dood te maken.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Apr 24, 2007 10:13 am

ajax schreef:1:Die vers gaat over dat Mannen volledige zorg moeten nemen over de vrouwen.
Ik zie dat niet als een probleem

4:34 Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women).

Mannen zijn beter dan vrouwen.

So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded.

Vrouwen moeten gehoorzaam zijn.

As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.

En als een man ook maar ongehoorzaamheid VREEST, SLA ZE.

ajax schreef:2:Oorlogen zullen er komen want afgodienaars zullen de profeet proberen dood te maken.

Nou, in plaats van overtuigend te zijn, beledigt Mohammed de "afgodsdienaren" in hun diepste geloof en moet ten strijde trekken.

Da's niet de fout van de afgoddienaren, hé, ajax, maar de fout van de 'almachtige' Allah die problemen heeft om op een eerlijke manier z'n religie te verspreiden.

Allah is inderdaad groter geworden dan de andere afgoden. Met geweld. Helaas.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”