De heilige drieeenheid.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:
Ketter schreef:
Serdar schreef:Jezus (vrede zij met hem) zal dus op de Dag des Oordeels tegenover de Christenen voor God getuigen dat de verering van hem en zijn moeder niet zijn boodschap was.
... volgen de koran, die dus wel volledig de bal misslaat tov het Christendom. Zie mijn post hogerop.
Hoe zou jij iemand noemen die de bovenstaande tekst van jou zou typen/schrijven?
Een Christen of een atheïst? Nou ik de eerste.

Salaam,
Serdar.
Eerlijk zijn staat nog altijd voorop op mijn lijstje, Serdar.

Ik ben een agnost. En ik ga geen leugens verkopen. Over niets, niet Islam, niet Christendom.

Ik ken het Christendom heel goed, erin opgegroeid, en ik van wat ik hier lees van moslims, en wat ik in de koran lees, kan ik alléén maar afleiden dat de afgod van de woestijn zijn eigen volgelingen niet kent.

Helaas, het komt maar al te goed overéén met mijn beeld van het doel van religie: macht uitoefenen over mensen.

Spijtig genoeg heb ik weer het gevoel dat je dus gauw op een ander onderwerp springt als je ziet hoe je argumenten smelten in de sneeuw. Alweer verdoezel je mijn originele post met irrelevante opmerkingen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Ketter,

Discussies die inhoudelijk gaan over religies, voer ik liever met mensen die zich openlijk Christenen noemen.
Als je straks geen antwoord kunt geven op mijn vragen, kun je makkelijk daarvan "afglijden" door te zeggen dat je geen Christen bent, dus ik neem het zekere voor het onzekere.
Ik denk dat je begrip zal tonen voor mijn standpunt.

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:Discussies die inhoudelijk gaan over religies, voer ik liever met mensen die zich openlijk Christenen noemen.
Noem je mij een leugenaar, hmm?

Sorry, maar ik ben geen Christen. Niet open en niet besloten. En ik kan perfect antwoord geven op je vragen vanuit mijn agnostische wereldvisie.

Het is niet omdat ik een agnost ben dat ik de koran ga bijtreden in z'n dwalingen over de Christenen.

De kritiek die ik wél uit op het Christendom, de absurdheid van de hel, de intolerantie van God, de absurde eisen van een onbehoeftige god die blijkbaar wel aanbeden wil worden, gelden echter evenzeer voor de Islam. Het godsbeeld van de woestijn is even absurd als dat van alle andere religies.

Ik aanbid één afgod minder dan jullie. Da's al.

Het probleem is misschien een beetje, dat de koran je de antwoorden inlepelt die je moet geven aan Christenen, maar dat Allah geen atheïsten kende?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Ketter,

Ik heb jou nergens beschuldigd van leugenaar. Je hebt mijn tekst verkeerd geïnterpreteerd.
Ik wilde duidelijk maken dat ik liever inhoudelijk discussier over religies met diegenen die zich Christenen noemen. Duidelijk nu?

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@Ketter,

Ik heb jou nergens beschuldigd van leugenaar. Je hebt mijn tekst verkeerd geïnterpreteerd.
Ik wilde duidelijk maken dat ik liever inhoudelijk discussier over religies met diegenen die zich Christenen noemen. Duidelijk nu?

Salaam,
Serdar.
Okay, dat neem ik je zeker niet kwalijk.

Ik hoop dat je het niet erg vind als ik toch wel effe mijn mening ertussen wring. Als je 's een inhoudelijke discussie met een agnost/humanist/positivist wil: ik hou wel van je stijl en je menselijkheid.

Dus Feel free.

je broeder in de mensheid,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Serdar schreef:@Ketter,

Ik heb jou nergens beschuldigd van leugenaar. Je hebt mijn tekst verkeerd geïnterpreteerd.
Ik wilde duidelijk maken dat ik liever inhoudelijk discussier over religies met diegenen die zich Christenen noemen. Duidelijk nu?

Salaam,
Serdar.
ohh dat ben ik :razz:
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ketter schreef:
Serdar schreef:@Ketter,

Ik heb jou nergens beschuldigd van leugenaar. Je hebt mijn tekst verkeerd geïnterpreteerd.
Ik wilde duidelijk maken dat ik liever inhoudelijk discussier over religies met diegenen die zich Christenen noemen. Duidelijk nu?

Salaam,
Serdar.
Okay, dat neem ik je zeker niet kwalijk.

Ik hoop dat je het niet erg vind als ik toch wel effe mijn mening ertussen wring. Als je 's een inhoudelijke discussie met een agnost/humanist/positivist wil: ik hou wel van je stijl en je menselijkheid.

Dus Feel free.

je broeder in de mensheid,
Ketter
Maar ik ben een Moslim. Kun je mij dan nog verenigen met het menselijkheid? :evil:
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:
Ketter schreef:
Serdar schreef:@Ketter,

Ik heb jou nergens beschuldigd van leugenaar. Je hebt mijn tekst verkeerd geïnterpreteerd.
Ik wilde duidelijk maken dat ik liever inhoudelijk discussier over religies met diegenen die zich Christenen noemen. Duidelijk nu?

Salaam,
Serdar.
Okay, dat neem ik je zeker niet kwalijk.

Ik hoop dat je het niet erg vind als ik toch wel effe mijn mening ertussen wring. Als je 's een inhoudelijke discussie met een agnost/humanist/positivist wil: ik hou wel van je stijl en je menselijkheid.

Dus Feel free.

je broeder in de mensheid,
Ketter
Maar ik ben een Moslim. Kun je mij dan nog verenigen met het menselijkheid? :evil:
Heb ik ooit hier de indruk gegeven dat ik moslims niet als mensen zie?

Ik ben secularist, ik ga je zelfs niet de indruk geven dat ik je vrijheid van godsdienst wil afnemen. Ik ben gewoon vlijmscherp voor de Islam, de ideologie, alle mensen blijven mijn broeders en zusters. Ook de eerste slachtoffers van deze secte: de Moslims. :evil:
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Serdar schreef:Deuteronomium 18,18-22:
Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn Woorden in zijn mond geven, en hij zal tot hen spreken alles, wat Ik hem gebieden zal.
Dit gaat over Jezus!

Overigens kunnen verscheidene profetieën in de Bijbel uitgelegd worden als de komst van Jezus (Jes. 53; Jer. 23: 5; Zach. 9: 9; etc.). Het hele karakter van de Koran is trouwens in strijd met dat van de Bijbel!
Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.
Zo gij dan in uw hart zoudt mogen zeggen: Hoe zullen wij het woord kennen, dat de HEERE niet gesproken heeft?
Wanneer die profeet in den Naam des HEEREN zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat de HEERE niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.
Dit gaat over Mohammed, die een valse profeet was! Hij sprak in naam van de maangod Hubal (Allah) die hij modelleerde naar de God van de Joden en de Christenen. Mohammed stierf door vergiftiging en van zijn profetieën is niets uitgekomen. Kijk voor die valse profetieën naar de volgende site:

http://answering-islam.org.uk/Dutch/index.htm

Hier kun je lezen dat Mohammed voorspelde dat de wereld 500 jaar na zijn komst zou vergaan en dat de verovering van Constantinopel spoedig zou plaatsvinden en de komst van de Djaddjal (Antichrist) binnen een periode van zeven maanden na de val van Constantinopel. Constantinopel werd pas overgenomen door de moslims in mei 1453 na Christus (ook ver voorbij de periode dat de wereld zou vergaan!) en van een Djaddal was geen sprake.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Re: De heilige drieeenheid.

Bericht door nimda »

Serdar schreef:
nimda schreef:
Serdar schreef: Waar in de Koran lees jij dat God spreekt over de heilige drieëenheid?
God verwijt Christenen slechts dat ze Jezus en ook Maria vereren, terwijl ze alleen Hem moeten vereren.

Het nummer staat er toch bij?
Daarenboven is het onwaar dat Maria ooit de status van god heeft bekleed in het Christendom. Heeft God/Mohammed zich dan vergist?


Serdar.
God mag alleen vereert worden, en niks anders. Voor God is verering alleen aan Hem toegeschreven en aan niemand anders.
Verering wordt daarom door God ook gezien als iets Goddelijks toekennen. Hiervoor hoeft men persé niet te geloven dat Maria een Godin zou zijn.
Ze wordt vereert, en daar gaat het om. Het gaat dus om de daad/handeling en niet wat er op papier staat.

Salaam,

Nederlands aub.
Serdar.
Mooie non sequitur. Het oorspronkelijk bericht gaat er over het feit dat God/Mohammed zich in de Koran vergist en denkt dat de Christenen god zien als

GOD - Jezus - Maria

terwijl het

GOD - Jezus - Heilige Geest is

Dus God/Mohammed hebben een onwaarheid gesproken

Dus de Koran is niet van Goddelijke Makelij

Quod Enam Demonstrandum.

x
x x
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Re: De heilige drieeenheid.

Bericht door nimda »

Serdar schreef:
Ketter schreef:
Serdar schreef: Denk het niet, Hij attendeert slechts Christenen erop dat ze hun bloempot moeten gebruiken. Schepping mag geen schepping vereren.
Waarom vroeg hij Shaitan dan voor Adam te buigen?

Overigens, Maria wordt niet als godin vereerd, maar als een bemiddelaarster met god! OK, da's een beetje absurd, maar jullie doen precies hetzelfde met Mohammed, die jullie ook zouden aanspreken om je binnen te laten in het utopia futuris. Je weet wel, de 'voorspreker'. Kwestie dat de telefoonlijn met God anders overhit raakt of zo.
God vroeg dat voor Zijn Schepping, niet specifiek voor Adam zelf. Maar daar was Adam dus zelf de schepping. Nergens in de Koran lees je dat Adam vereert zou moeten worden.
2:34 vermeld "expliciet" Adam. Of ken je de Koran feitelijk zo goed niet als je wil doen geloven?
Laatst gewijzigd door nimda op di mei 01, 2007 12:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Adam = Schepping. Ben ik niet duidelijk genoeg?
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Serda schreef:Adam = Schepping. Ben ik niet duidelijk genoeg?
De Zon is ook de schepping, dus Adam = de Zon?

Hoeveel versnellingen achteruit heb je in je argumentatie?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

nimda schreef:
Serda schreef:Adam = Schepping. Ben ik niet duidelijk genoeg?
De Zon is ook de schepping, dus Adam = de Zon?

Hoeveel versnellingen achteruit heb je in je argumentatie?
Wat is dit nou voor een idiote beredenering?
Je bent zeker niet verder gekomen dan een niet afgemaakte VBO?

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Serdar schreef:
nimda schreef:
Serda schreef:Adam = Schepping. Ben ik niet duidelijk genoeg?
De Zon is ook de schepping, dus Adam = de Zon?

Hoeveel versnellingen achteruit heb je in je argumentatie?
Wat is dit nou voor een idiote beredenering?

Ik denk dan je om voor de hand liggende redenen niet het niveau hebt om iemand voor idioot uit te schelden.

Laat mij uitleggen wie hier feitelijk de idioot is, nl. iemand die op een onjuistheid betrapt is en er zich probeert achteruit te pedaleren door een zinloze non-sequitur:

Jij stelde dat nergens in de Koran vermeld staat dat de engelen moesten buigen voor Adam.

Daarop vermeld ik expliciet in welk koranvers dit te vinden is.

Waarop jij repliceert met het zinloze antwoord : Adam = Schepping.

En door te beginnen schelden verlaag je je nog meer dan je al bent.

<laag bij de grondse opmerking gesnipped>

Serdar.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@nimba,
Jij stelde dat nergens in de Koran vermeld staat dat de engelen moesten buigen voor Adam.
Waar heb ik dit gezegd? :shock:
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Serdar schreef:@nimba,
Jij stelde dat nergens in de Koran vermeld staat dat de engelen moesten buigen voor Adam.
Waar heb ik dit gezegd? :shock:
Weet je dan niet meer wat je zelf zegt?

Serdar : Schepping mag geen schepping vereren.
Ketter : Waarom vroeg hij Shaitan dan voor Adam te buigen?
Duidelijk een verwijzing naar vers 2:34
Serdar : God vroeg dat voor Zijn Schepping, niet specifiek voor Adam zelf.
Duidelijke onwetendheid over het vers 2:34
nimda : 2:34 vermeld "expliciet" Adam.

Ik raad je dringend aan je oppervlakkige kennis van de koran bij te werken voordat je hier nog komt discussieren.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Beste Nimda,

serdar is snel geneigd om zijn eigen woorden te ontkrachten. hij speelt een spelletje met ons. inhoudelijke discussie is uitgesloten. hij wil alleen met gelovige christenen in debat. nou: een slechtere argument heb ik nooit eerder gehoord. wat maakt het uit of je christen bent of niet. als je de islam niet kunt verdedigen dan bewijst dat onze standpunt, dat de islam slecht, inhumaan, gewelddadig is.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

nimda schreef:
Serdar schreef:@nimba,
Jij stelde dat nergens in de Koran vermeld staat dat de engelen moesten buigen voor Adam.
Waar heb ik dit gezegd? :shock:
Weet je dan niet meer wat je zelf zegt?

Serdar : Schepping mag geen schepping vereren.
Ketter : Waarom vroeg hij Shaitan dan voor Adam te buigen?
Duidelijk een verwijzing naar vers 2:34
Serdar : God vroeg dat voor Zijn Schepping, niet specifiek voor Adam zelf.
Duidelijke onwetendheid over het vers 2:34
nimda : 2:34 vermeld "expliciet" Adam.

Ik raad je dringend aan je oppervlakkige kennis van de koran bij te werken voordat je hier nog komt discussieren.
Ik lees in de Koran dat dat de wil van God was. God vroeg aan Iblies dat hij moest buigen als respect en eerbetoon voor Adam, de schepping van God.
Of heb ik het mis?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.

Tjah, Allah vroeg het niet..Het was niet een keus.. Hij eiste het.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

droevie schreef:34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.

Tjah, Allah vroeg het niet..Het was niet een keus.. Hij eiste het.
Meer nog, het was niet alléén buigen, hé, maar iets wat haram is voor de Islam: onderwerpen aan iets anders dan God zelf. hij vroeg het dan nog wel aan de engelen, niet zozeer aan Iblis.

Ik hoop dat Serdar, en andere moslims, eens met een even kritische blik op de koran gooien als ze gewoonlijk doen op de bijbel. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ketter schreef:Ik hoop dat Serdar, en andere moslims, eens met een even kritische blik op de koran gooien als ze gewoonlijk doen op de bijbel. :)
Dat hoop ik ook :D
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

droevie schreef:34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.

Tjah, Allah vroeg het niet..Het was niet een keus.. Hij eiste het.
Ik lees geen eis, anders zou Iblies daaraan moeten voldoen. Hij (Iblies) weigerde zoals jij het kunt lezen.

Maar een verzoek van God ervaren Moslims wel als een eis uiteraard.
Denk dat je deze vers op meerdere manieren kunt interpreteren. Daarom is het gebruik van een tafsir essentieel van belang.

Wat ik in deze vers lees is dat God enkel verzoekt/eist om respect en eer te tonen aan Zijn schepping.

Salaam,
Serdar.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Serdar schreef:
droevie schreef:34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.

Tjah, Allah vroeg het niet..Het was niet een keus.. Hij eiste het.
Ik lees geen eis, anders zou Iblies daaraan moeten voldoen. Hij (Iblies) weigerde zoals jij het kunt lezen.

Maar een verzoek van God ervaren Moslims wel als een eis uiteraard.
Denk dat je deze vers op meerdere manieren kunt interpreteren. Daarom is het gebruik van een tafsir essentieel van belang.

Wat ik in deze vers lees is dat God enkel verzoekt/eist om respect en eer te tonen aan Zijn schepping.

Salaam,
Serdar.
Volgens mij is deze zin gebiedende wijs.
Met mijn beste Nederlands kan ik hier geen vraag uithalen.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:
droevie schreef:34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.

Tjah, Allah vroeg het niet..Het was niet een keus.. Hij eiste het.
Ik lees geen eis, anders zou Iblies daaraan moeten voldoen. Hij (Iblies) weigerde zoals jij het kunt lezen.
Serdar, nu begint ge echt te spin-docteren. Geen eis, maar een gewoon vraagje, zo los uit de pols, een tussendoortje?

OK, laten we effe tafsiren:

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=1629
This Ayah mentions the great honor that Allah granted Adam, and Allah reminded Adam's offspring of this fact. Allah commanded the angels to prostrate before Adam, as this Ayah and many Hadiths testify, such as the Hadith about the intercession that we discussed.
Commanded, niet? Da's een eis een bevel.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie