Allah is geen Elohiem

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Allah is geen Elohiem

Bericht door droevie »

Uit de topic: voor Rust.. pagina 11 mijn reaktie.. op wat binnen de Islam beweert wordt.. (om bv aan te tonen dat Allah geen maangod is)
Allah betekend God, en is in het Aramees Elahh en hebr. Elohiem.

Helaas was er nog geen reaktie gekomen. Dus maak ik maar een nieuw topic aan. (oja..
============================================================




Ik heb beloofd om erop terug te komen:
Rust schreef:
Stel jezelf een eenvoudige vraag? Hebben Arabische en Armeense Christenen het verkeerd omdat zij Allah (swt) aanbidden. En heeft Paus het ook verkeerd omdat hij erkende dat Allah (swt) dezelfde Éne God is? Nee jij bent veel slimmer jij volgt wat dwazen jou vertellen en gebruikt je eigen verstand niet. Jouw voorbeeld is een dwaas die niks anders doet dan na-schreeuwen van wat andere dwazen hebben gezegd.
Om een eerlijk 'onderzoek' aan te gaan betreffende de naam Allah, en Elahh, heb ik geen gebruik gemaakt van 'anti-islam' site's.
Rust schreef:
Ik ben Arabisch deskundige. Aan jou hebben ze het gefluisterd. Wie geloof je mij of de leugenaars die tweedracht zoeken.
droevie schreef:
hmm, vele pretenderen 'arabisch deskundig te zijn..
Allah is een eigennaam, waarmee het Wez ... gebezigd.(bron:http://www.faaiin.nl)

Niet dat ik twijfel aan jouw kennis van het Arabisch Rust..

In Ex 3:13-14
13 Daarop zeide Mozes tot God: Maar wanneer ik tot de Israelieten kom en hun zeg: De God uwer vaderen heeft mij tot u gezonden, en zij mij vragen: hoe is zijn naam? wat moet ik hun dan antwoorden?
14 Toen zeide God tot Mozes: Ik ben , die Ik ben. En Hij zeide: Aldus zult gij tot de Israelieten zeggen : Ik ben heeft mij tot u gezonden .


Mozes vraagt aan God Zijn Naam. God antwoord en geeft Mozes Zijn Naam nl YHWH.
Citaat:
Allah is een eigennaam, waarmee het Wezen wordt aangeduid
Het boven geschrevenen stelt dat de naam ALLAH opzich zelf staat.
Sterker nog, geen afgod werd als Alllah aangeduidt in de Ka'aba.
Citaat:
De Arabieren gaven den naam Allah nooit aan een van hun talrijke afgoden, welke ook. Daarom heeft dat woord als eigennaam van het Goddelijke Wezen inderdaad geen equivalent in welke ander taal ook;

Dus als het Woordje Allah geen equivalent heeft in welke taal dan ook, dan spreekt dit jouw tegen. Want jij stelt: Allah en het Aramese woordje Elahh is het zelfde. Ik wil opmerken: dat het Aramese woordje Elahh betekent: god. Meer niet.. Het kan gebruikt worden voor de God van Abraham Izaak en Jakob. Maar ook voor de Babelonysche afgoden, zoals Ishtar.

De sjahadah geeft dat ook aan:

Ashadoe ella Ilaha Illa Allah,

Er is geen andere god dan Allah. Of zoals jij het vertaald: Er is geen andere (de) god dan God?

Dat klopt dus niet.
Volgens de meest geaccepteerde meningen betreffende het woord Allah, is het een toepasselijke naam, gebruikt voor het Wezen dat noodzakelijkerwijs uit Zichzelf bestaat en alle eigenschappen van perfectie omvat (T-LL), het 'Al' onscheidbaar verbonden en niet afgeleid (MSh-LL). Al-ilah is een ander woord, en Allah is dus geen samentrekking van al-ilah. Het woord Allah is op geen enkel wezen van toepassing behalve op de enige ware God en omvat alle voortreffelijke namen, bovendien hebben de Arabieren de naam Allah nooit gebruikt voor een van hun vele afgoden. Vandaar dat ik, aangezien het de juiste naam voor het Goddelijke Wezen is en er geen equivalent bestaat in enige andere taal, in deze vertaling gekozen heb voor het originele woord.(bron http://www.moslim.org/islam/fatihah.htm)
Ook hier met deze uitleg over de naam van Allah wordt jij tegen gesproken.

De uitleg van de naam Allah, is op geen enkel wezenvan toepassing, behalve van Allah. Als Elahh hetzelfde is als Allah, dan is dit aantoonbaar niet waar.

7 Daarop kwamen de geleerden, de bezweerders , de Chaldeeen en de waarzeggers, en ik vertelde hun de droom, maar zij konden mij zijn uitlegging niet bekendmaken.
8 Doch ten laatste kwam tot mij Daniel, naar de naam van mijn god (elahh)Beltesassar genoemd , in wie de geest der heilige goden woont, en ik vertelde hem de droom:

Of

Daniel 3:29 Daarom wordt door mij een gebod uitgevaardigd , dat ieder, tot welk volk, tot welke natie of taal hij ook behore, die enig oneerbiedig woord spreekt tegen de God van Sadrak , Mesak en Abednego, in stukken gehouwen en dat zijn huis tot een puinhoop gemaakt zal worden, omdat er geen andere god(elahh) is, die zo verlossen kan.


Nogmaals:
Ik heb mijn conclussie, niet van een anti-Christelijke website gehaald.
Maar ben zelf opzoek gegaan naar wat de Islam onder de naam Allah verstaan.

Citaat:
Om te begrijpen waarom deze twee attributen specifiek zijn gekozen en geplaatst in dit vers, zullen wij hun betekenis dieper moeten onderzoeken. Allah is de geëigende naam van de Almachtige en dit is Zijn Grote Naam, waarvan het uiten zegeningen brengt op de dienaar. Het is een samenvatting van al Zijn attributen. Het is niet afgeleid van het woord ilah (god), omdat deze term wordt gebruikt voor andere godheden naast Allah. Anderzijds werd de naam Allah nooit voor enige andere god gebruikt dan het Opperwezen Zelf, niet in de pre-Islamitische tijden, noch daarna. Het is ook geen afkorting van al-ilah (de god) omdat, indien het zo was, het voorafgegaan zou zijn door het woord ya (O), en de alif lam (al - het lidwoord van bepaaldheid) zou komen te vervallen. De uitdrukking zou dan als ya lah (O god!) gelezen worden en niet als ya Allah (O Allah!). Bijvoorbeeld, Ar-Rahman (de Weldadige) is een attribuut van Allah, maar wanneer wij Hem aanroepen met dit attribuut door ya te gebruiken, dan zeggen wij niet ya Ar-Rahman maar ya Rahman (O Weldadige!). Het is duidelijk dat alif lam (al - het lidwoord van bepaaldheid) in Allah geen bij- of voorvoegsel is, maar een intrinsiek gedeelte van de naam Allah vormt, wat een afzonderlijk woord is en Zijn persoonlijke naam. Slechts in de Arabische naam vinden wij de juiste naam voor de Almachtige en dat is Allah.
(moslim.org)
Als je zou zeggen ilah is het zelfde als Elahh, dan kan ik met je mee gaan. Maar voorlopig spreken de com. over de naam Allah jouw tegen.

Conclussie Elahh en Allah is niet hetzelfde. Met Allah wordt een naam (een persoon)bedoeld. Terwijl Elahh gewoon god kan betekenen.(net als ilah)
===========================================================
Conclussie uitgebreid.. Elohiem kan ook niet slaan op Allah,.. Elohiem is geen eigennaam.. betekent goden en kan ook op afgoden slaan.

vb Genesis 31:32 Bij wie gij uw goden (elohiem) vindt, die blijve niet in leven; onderzoek in tegenwoordigheid van onze verwanten al wat ik bij mij heb, en neem het mee. Want Jakob wist niet, dat Rachel ze gestolen had .

Wie kan dit raadsel ontrafelen?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Clarifying the linguistic connections between the Names Allah and Elohim.
First we see the identical prononciation in Scripture:

The word for God in Genesis 1:1 is elohim, which is essentially a plural form of a more basic root-Hebrew word for God, (eloh).

Furthermore, the Arabic translation of the Jewish Bible uses the name "Allah" to refer to God in Genesis 1:1

" Fee al-badi' khalaqa Allahu as-Samaawaat wa al-Ard . . ."

Afbeelding



In addition to the etymological connection based on sound, we also discover the connections of the two Names based on roots, spelling, meaning, and geography.

If one were to find the word (eloh) (alef-lamed-heh) in an inscription written in paleo-hebrew, aramaic, or some sort of Nabatean script, it could be pronounced numerous ways without the diacritical marks to guide the reader.

When treated as a verb root, this letter combination (proncounced alah) is the root for the verb "to swear" or "to take an oath," as well as the verb "to deify" or "to worship"

[look up alef-lamed-heh (ALH) in Milon Ben-Y'hudaah, Ivri-Angli (Ben Yehuda's Hebrew-English Dictionary)]. The root itself finds its origin with an older root, el, which means God, deity, power, strength..

So, one of the basic Hebrew words for God, (eloh), can easily be pronounced alah without the diacritical marks. Not surprisingly, the Aramaic word for God, according to the Lexicon offered at http://peshitta.org, is (alah).

This word, in the standard script (), or the Estrangela script (), is spelled alap-lamad-heh (ALH), which are the exact corresponding letters to the Hebrew eloh.

The Aramaic is closely related to the more ancient root word for God, eel (according to Robert Oshana's on-line introduction to basic Assyrian Aramaic at www.learnassyrian.com).

The Arabic word for God, Allah, is spelled in a very similar way, and is remotely related to the more generic word for deity, ilah. We're quickly starting to notice the obvious linguistic and etymological connections between the respective words for God in these closely related Semitic languages (e.g. Allah, Alah, and Eloh being related to Ilah, Eel, and El, respectively).

Let me make it more clear....


We have made the connection in terms of spelling, as all these words are spelled similar to one another.

The geographic connection is there, as these respective languages originate in regions that are very close to one another.

The roots are also basically the same.

The meanings are essentially the same.
In conclusion, the ancient Semitic names for God (Allah and Elohim) are actually the same.

Peace
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

En Zeus telt weer niet mee zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste heer ajax.
Je bent vergeten om de link naar dit artikel te plaatsen.
Dat zal ik even voor je doen.

http://www.jews-for-allah.org/Why-Belie ... -Bible.htm

Ik ken Denis Giron van het internationale forum, en misschien is het leuk voor je om te weten dat Denis Giron en afvallige van Islam is.

Misschien ook leuk om even te lezen waarom Denis geen moslim meer is.

http://www.apostatesofislam.com/apostat ... _index.htm

Laten we even genieten van een klein stukje.
Ever since abandoning Islam, I have investigated the religion, and I continue to wonder how I ever could believe something like that without really thinking about it. While I know a great deal more about Islam now than I did then, I still feel uncomfortable with how little critical thought I put into my decision to consider the religion in the first place.
En voor verder leesplezier kan ik je deze boeken van hem aanraden.

Qur'an: A Work of Multiple Hands?

http://www.infidels.org/library/modern/ ... tiple.html

Islamic Science: Does Islamic literature contain scientific miracles?

http://www.infidels.org/library/modern/ ... amsci.html

Islamic Hell: Absurdity of Science and Logic
http://www.infidels.org/library/modern/ ... mhell.html

En dit is maar een klein gedeelte van zijn werk.
Vriendelijk bedankt dat je ons gewezen hebt op deze bijzondere man ajax.

Mijn excuses aan droevie, voor het inbreken in zijn topic. Maar dit moest even.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:The meanings are essentially the same.
In conclusion, the ancient Semitic names for God (Allah and Elohim) are actually the same
Dat stuk heb ik dus ook gelezen, en dat bijt dus met de commentaren van de Islam.. lees het stuk wat ik geschreven heb maar goed terug!

Ariel: Bedankt voor jou info!!(heb ik ook weer gebruikt!)

Zal nog een stukje plaatsen uitleg waarin ik ook Jews for Allah heb gebruikt!
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

citaat uit Jews for Allah:
Letwel:
Citaat:
Citaat:
The Arabic word for God, Allah, is spelled in a very similar way, and is remotely related to the more generic word for deity, ilah. We're quickly starting to notice the obvious linguistic and etymological connections between the respective words for God in these closely related Semitic languages (e.g. Allah, Alah, and Eloh being related to Ilah, Eel, and El, respectively).

Let me make it more clear....


We have made the connection in terms of spelling, as all these words are spelled similar to one another.

The geographic connection is there, as these respective languages originate in regions that are very close to one another.

The roots are also basically the same.

The meanings are essentially the same.
In conclusion, the ancient Semitic names for God (Allah and Elohim) are actually the same.


(bron: http://www.jews-for-allah.org/Why-Belie ... -Bible.htm)
Conclussie: van de site Jews for Allah: De oude semitische namen voor God (Allah en Elohim) zijn dezelfde!!!

Lees goed wat hier staat:
Citaat:
Om te begrijpen waarom deze twee attributen specifiek zijn gekozen en geplaatst in dit vers, zullen wij hun betekenis dieper moeten onderzoeken. Allah is de geëigende naam van de Almachtige en dit is Zijn Grote Naam, waarvan het uiten zegeningen brengt op de dienaar. Het is een samenvatting van al Zijn attributen. Het is niet afgeleid van het woord ilah (god), omdat deze term wordt gebruikt voor andere godheden naast Allah. Anderzijds werd de naam Allah nooit voor enige andere god gebruikt dan het Opperwezen Zelf, niet in de pre-Islamitische tijden, noch daarna. Het is ook geen afkorting van al-ilah
(bron: moslim web)
Citaat:
De uitdrukking zou dan als ya lah (O god!) gelezen worden en niet als ya Allah (O Allah!). Bijvoorbeeld, Ar-Rahman (de Weldadige) is een attribuut van Allah, maar wanneer wij Hem aanroepen met dit attribuut door ya te gebruiken, dan zeggen wij niet ya Ar-Rahman maar ya Rahman (O Weldadige!). Het is duidelijk dat alif lam (al - het lidwoord van bepaaldheid) in Allah geen bij- of voorvoegsel is, maar een intrinsiek gedeelte van de naam Allah vormt, wat een afzonderlijk woord is en Zijn persoonlijke naam. Slechts in de Arabische naam vinden wij de juiste naam voor de Almachtige en dat is Allah .(bron: moslimweb)
Citaat:
1 Allah is een eigennaamwaarmee het Wezen wordt aangeduid, , Dat noodzakelijk door Zichzelven bestaat, omvattende al de attributen van volmaaktheid. Het woord Allah wordt niet gebruikt in toepassing op enig ander wezen dan den enigen waren Allah, en het omvat alle voortreffelijke namen. De Arabieren gaven den naam Allah nooit aan een van hun talrijke afgoden, welke ook. Daarom heeft dat woord als eigennaam van het Goddelijke Wezen inderdaad geen equivalent in welke ander taal ook; in de vertaling wordt het woord God echter slechts uit noodzaak gebezigd.

(faaiin2000)
Elohiem is geen eigennaam dat alleen aan de Allerhoogste wordt gegeven.
vb.

Genesis 31:30 Nu dan, als gij zijt heengegaan, enkel omdat gij zo vurig naar uws vaders huis verlangt, waarom hebt gij dan mijn goden gestolen? (goden=elohiem)

Hier wordt het woordje Elohiem gebruikt.. (ofwel in het Arabisch moet dat dan Allah zijn) Volgens de commentaren op de naam Allah kan dat niet..
Want deze werden niet gegeven aan afgoden. Sterker nog: Allah is een naam.

De shahada zegt:
Ashadoe ella Ilaha Illa Allah,


Volgens de comm. staat er niet Er is geen andere god dan God. Maar heeft die God een persoonlijke naam: nl. Allah!!! Dat staat er letterlijk.
Of deze uitleg van de NAAM ALLAH is compleet fout.. en wordt het

Netzo als in ex 3:12 waar God zijn Naam aan Mozes openbaart: nl in het tentagram YHWH..

Elohiem is niet de Naam vanYHWH...

Nog een Islamitische bron:
Moslims geloven dat er maar één god is, en dat "Allah" de eigennaam van god is. De koran omgeeft Allah met de "mooiste namen" (koran 7:180, e.a.), (bron NMO)
180 Aan Allah behoren alle goede eigenschappen. Roept Hem daarbij aan. En laat degenen, die ten opzichte van Zijn eigenschappen van de rechte weg afwijken, met rust. 527 Hun zal worden vergolden naar hetgeen zij hebben bedreven.

uitleg:
527 Raghib zegt: Er zijn twee soorten van het schenden van de heiligheid Zijner namen: eerstens, Hem een ongepast en onnauwkeurig attribuut geven; en tweeden, Zijn attribuut op een wijze verklaren, die Hem niet past. Razie vermeldt er drie soorten van: (1) Allah’s heilige namen aan andere wezens geven; (2) Allah namen geven, die Hem niet passen; (3) Allah aanroepen bij namen, waarvan de betekenis onbekend is. Iedere soort van Polytheïsme is dus een schending van de heiligheid der Goddelijke namen


De islam zegt de 99 schone namen IS ALLAH Wat lees ik hier: de eigennaam van God is Allah..

Conclussie: De Islam zegt: Allah is een persoonlijke naam, nooit gegeven aan afgoden..

De Islam zegt: In de Bijbel komt de naam van Allah ook voor, mn elohiem(hebr.) of de naam elahh Aramees..

Dit klopt niet: want zowel elohiem als elahh zijn geen namen.

Wat heeft dit tot gevolg: A: De Islam probeert zich de eigennaam van God (nl.YHWH) opzich zelf toe te passen. En zo de Koran in de Bijbel te trekken. Maar ook om zo te ontkennen dat zij een maangod aanbidden.

Het is hier niet een geval van lezen wat ik wil lezen: Maar het staat er duidelijk..

raadsel bestaat nog steeds! :wink:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Beste heer ajax.
Je bent vergeten om de link naar dit artikel te plaatsen.
Dat zal ik even voor je doen.

http://www.jews-for-allah.org/Why-Belie ... -Bible.htm

Ik ken Denis Giron van het internationale forum, en misschien is het leuk voor je om te weten dat Denis Giron en afvallige van Islam is.

Misschien ook leuk om even te lezen waarom Denis geen moslim meer is.

http://www.apostatesofislam.com/apostat ... _index.htm

Laten we even genieten van een klein stukje.
Ever since abandoning Islam, I have investigated the religion, and I continue to wonder how I ever could believe something like that without really thinking about it. While I know a great deal more about Islam now than I did then, I still feel uncomfortable with how little critical thought I put into my decision to consider the religion in the first place.
En voor verder leesplezier kan ik je deze boeken van hem aanraden.

Qur'an: A Work of Multiple Hands?

http://www.infidels.org/library/modern/ ... tiple.html

Islamic Science: Does Islamic literature contain scientific miracles?

http://www.infidels.org/library/modern/ ... amsci.html

Islamic Hell: Absurdity of Science and Logic
http://www.infidels.org/library/modern/ ... mhell.html

En dit is maar een klein gedeelte van zijn werk.
Vriendelijk bedankt dat je ons gewezen hebt op deze bijzondere man ajax.

Mijn excuses aan droevie, voor het inbreken in zijn topic. Maar dit moest even.

Vriendelijke groet.
En dat heeft invloed op de artikel??
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

[John 3:16 - English Bible - King James Version]




"For God so loved the world,
that . . . "




[John 3:16 - Arabic transliteration]




"Li-annhu haakadha ahabba
Allahu al-'Aalama hataa badhala . . . "




[John 3:16 - Arabic Bible]




Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Afbeelding
Betekenissen van woorden evolueren.
Oospronkelijk was "onnozel" een synoniem van onschuldig, nu is het een synoniem van naief maar in de volksmond betekent het dom.

Na duizenden jaren de eigennaam "Allah" voor "God" te gebruiken, en geen ander woord voor "God" meer te kennen, zal men het in het arabisch met Allah moeten stellen.

Maar wat bewijst dat?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:[John 3:16 - English Bible - King James Version]




"For God so loved the world,
that . . . "




[John 3:16 - Arabic transliteration]




"Li-annhu haakadha ahabba
Allahu al-'Aalama hataa badhala . . . "




[John 3:16 - Arabic Bible]




Afbeelding
Het maakt mij niet uit of het woordje Allah in de Bijbel voorkomt (arabisch) of niet. Punt is..

Mocht zijn als answering-christianity zegt, dan spreekt het tegen jullie eigen commentatoren. Over de naam Allah. En geeft deze naam namelijk niet de 99 schone namen weer. Want dan betekend het gewoon een god.. en kan het dus ook van een afgod zijn.

Mocht het zo zijn..als de commentatoren zeggen, dan kan Allah niet in de TeNaCH voorkomen. Want het het woordje elohiem wordt niet alleen gebruikt voor de YHWH aan te duiden, maar kan ook gebruikt worden voor afgoden.
De commentatoren zeggen: Allah is DE NAAM VAN GOD. M.a.w. Allah heet zo.. en in Allah zijn de 99 schone namen..
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Wat zouden Moslims God dan in het Arabisch moeten noemen?
Ben wel benieuwd.

Salaam,
Serdar.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

God bestaat niet.
Klaar!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:Wat zouden Moslims God dan in het Arabisch moeten noemen?
Ben wel benieuwd.

Salaam,
Serdar.
Zie shehada: er is geen god behalve Allah.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ketter schreef:
Serdar schreef:Wat zouden Moslims God dan in het Arabisch moeten noemen?
Ben wel benieuwd.

Salaam,
Serdar.
Zie shehada: er is geen god behalve Allah.
Dus toch Allah? :twisted:
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:
Ketter schreef:
Serdar schreef:Wat zouden Moslims God dan in het Arabisch moeten noemen?
Ben wel benieuwd.

Salaam,
Serdar.
Zie shehada: er is geen god behalve Allah.
Dus toch Allah? :twisted:
God, bij ons, is god met een hoofdlettertje. Hoe zeg jij 'een god' en hoe zou jij 'de god' zeggen?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ketter schreef:
Serdar schreef:
Ketter schreef: Zie shehada: er is geen god behalve Allah.
Dus toch Allah? :twisted:
God, bij ons, is god met een hoofdlettertje. Hoe zeg jij 'een god' en hoe zou jij 'de god' zeggen?
Arabieren kunnen geen God zeggen, dus zeggen ze Allah. God of Allah, altijd met hoofdletter bij mij.

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef: Arabieren kunnen geen God zeggen, dus zeggen ze Allah. God of Allah, altijd met hoofdletter bij mij.

Salaam,
Serdar.
In dat geval is Allah inderdaad geen eigennaam. Ik dacht echter dat in het Arabisch "ilah" god is. Ik ben wel die taal niet machtig, dus corrigeer me ... is "el ilah" dan niet "de god"?

PS: In het Nederlands schrijf je het woord "god" niet altijd met een hoofdletter: "Zeus is een oud-Griekse god". Maar als het over de god gaat die jij aanbid, of gewoon over de schepper, los of je erin gelooft of niet, moet men God schrijven.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ketter schreef:
Serdar schreef: Arabieren kunnen geen God zeggen, dus zeggen ze Allah. God of Allah, altijd met hoofdletter bij mij.

Salaam,
Serdar.
In dat geval is Allah inderdaad geen eigennaam. Ik dacht echter dat in het Arabisch "ilah" god is. Ik ben wel die taal niet machtig, dus corrigeer me ... is "el ilah" dan niet "de god"?

PS: In het Nederlands schrijf je het woord "god" niet altijd met een hoofdletter: "Zeus is een oud-Griekse god". Maar als het over de god gaat die jij aanbid, of gewoon over de schepper, los of je erin gelooft of niet, moet men God schrijven.
God in het Arabisch is Al-laah.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Serdar schreef:
Ketter schreef:
Serdar schreef: Arabieren kunnen geen God zeggen, dus zeggen ze Allah. God of Allah, altijd met hoofdletter bij mij.

Salaam,
Serdar.


Al-laah, Allaah, Allah dat is volgens mij het zelfde. Mij valt iig op dat vele Moslims het zelf niet weten. De een zegt: Allah, (Allaah) is de persoonlijke naam van de Schepper. En nu zeg jij nee, Arabieren kunnen geen god zeggen. Terwijl de shahada toch niet zegt:

Ashadoe ella Ilaha Illa Allah
En er staat geen Ashadoe ella allah illa Allah. De commentatoren spreken over de eigennaam.. en omdat deze naam zo groot is hebben zij het met God vervangen.. maar het woord God komt te kort. (volgens de commetatoren over de naam Allah..)

Ik begrijp dat over de naam Allah, de moslims zelf niet eens zijn?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@droevie,

God is Nederlands taal. Arabieren kunnen geen Nederlands. Is het nu doorheen gekomen?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Serdar schreef:@droevie,

God is Nederlands taal. Arabieren kunnen geen Nederlands. Is het nu doorheen gekomen?
Dat had ik allang begrepen :wink:

Ik zeg alleen maar dat Allah een eigennaam is.. en dat voor het woord god wel een ander arabisch woord te vinden is.. Zeg maar of ik ongelijk heb. En ik ken moslims genoeg wanneer de naam van Allah in de Koran staat, ook Allah lezen en weigeren God te zeggen.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

droevie schreef:
Serdar schreef:@droevie,

God is Nederlands taal. Arabieren kunnen geen Nederlands. Is het nu doorheen gekomen?
Dat had ik allang begrepen :wink:

Ik zeg alleen maar dat Allah een eigennaam is.. en dat voor het woord god wel een ander arabisch woord te vinden is.. Zeg maar of ik ongelijk heb. En ik ken moslims genoeg wanneer de naam van Allah in de Koran staat, ook Allah lezen en weigeren God te zeggen.
En waarom heette de vader van mohammed abd'allah?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

nimda schreef:
droevie schreef:
Serdar schreef:@droevie,

God is Nederlands taal. Arabieren kunnen geen Nederlands. Is het nu doorheen gekomen?
Dat had ik allang begrepen :wink:

Ik zeg alleen maar dat Allah een eigennaam is.. en dat voor het woord god wel een ander arabisch woord te vinden is.. Zeg maar of ik ongelijk heb. En ik ken moslims genoeg wanneer de naam van Allah in de Koran staat, ook Allah lezen en weigeren God te zeggen.
En waarom heette de vader van mohammed abd'allah?
Daar heb ik wel een (maan)theorie over... :wink:
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

droevie schreef:
Serdar schreef:@droevie,

God is Nederlands taal. Arabieren kunnen geen Nederlands. Is het nu doorheen gekomen?
Dat had ik allang begrepen :wink:

Ik zeg alleen maar dat Allah een eigennaam is.. en dat voor het woord god wel een ander arabisch woord te vinden is.. Zeg maar of ik ongelijk heb. En ik ken moslims genoeg wanneer de naam van Allah in de Koran staat, ook Allah lezen en weigeren God te zeggen.
Allah is de algehele naam die de alle 99 namen van God Zelf omvat.
Plaats reactie