Verzegelde harten

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Verzegelde harten

Bericht door Monique »

Ik heb een probleempje.
Ik word steeds opgeroepen om in allah te geloven.
Ik ben daar echter niet toe in staat.
Ik heb me afgevraagd waarom ik dat niet kan..en... ik denk dat ik antwoord gevonden heb?

Allah wil helemaal niet dat ik geloof.
Hij heeft mij afgesloten. Daar heb ik niets voor hoeven doen.
Wanneer allah wil dat ik geloof hoeft hij dus alleen maar het "zegel" van mijn hart en oren weg te halen?
Waarom laat hij dat zegel zitten?
2-7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.
En... warom moet IK gestraft worden voor iets dat allah gedaan heeft? :shock:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ja monique en nu maar hopen op een waardig antwoord van een van onze islamgeleerde, wie weet kun je alsnog moslima worden. :wink:

het is dus allah zijn schuld dat onze harten verzegeld zijn ! :mad: :mad:

mvg nadia
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

En... warom moet IK gestraft worden voor iets dat allah gedaan heeft?
Zuiver energievoorziening. wie moet anders die Hel brandende houden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ja, inderdaad, en wat met de harten die eerst "niet-verzegeld" waren en daarna langzamerhand "verzegeld" raakten ? Wat mij betreft is die "verzegeling" nu al verscheidene jaren compleet... :lol:
Die allah is dan toch maar gek bezig hé. Eerst niet-verzegeld en daarna verzegeld...waarom doet-ie dat ?
Nr1415
Berichten: 81
Lid geworden op: vr mei 04, 2007 11:33 pm

Bericht door Nr1415 »

hmm,interesant.
Jullie zijn doof,stom,en blind!
Jullie zijn verdwaald,als je 1keer bent verdwaald,jah,dan....keer je niet zo makkelijk terug naar het rechte pad.
Jullie luisteren naar de shaitaan.
Allah zegt niet dat jullie niet mogen geloven.

10. In hun hart is er een ziekte (twijfel en
schijnheiligheid) en Allah heeft hun ziekte verergerd. Er wacht hun een pijnlijke
straf af, omdat
zij plachten te liegen.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Nr1415, waarom heeft allah dat gedaan?
Waarom worden kafir gestraft voor wat allah zelf heeft veroorzaakt?
HOE moeten kafir naar "het rechte pad" gaan wanneer allah die weg heeft afgesloten?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Nou, nummertje, je begrijpt het niet helemaal denk ik.

Allah heeft jou geschapen, en Allah heeft (volgens jou althans) mij ook geschapen.

Allah schept dus aan de lopende band zullen we maar zeggen.

Nu heeft Allah blijkbaar een aantal producten met een constructiefoutje gemaakt (degenen die doof blind en stom zijn).
In plaats van dat Allah even zijn eigen productielijn onder de loupe neemt: "waar zit in Mijn Eigen Naam nu het foutje"? vindt ie dat zijn verkeerd geproduceerde producten in de fout zijn?

Beetje dom toch wel?

Mercedes modelletje X heeft regelmatig (zelfs 4/5 van de productie) wagens die geen wielen hebben... wie is dan fout? Degene die de productielijn in handen heeft? of elk autootje dat zonder wieltjes ter wereld komt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Nr1415 schreef:hmm,interesant.
Jullie zijn doof,stom,en blind!
Jullie zijn verdwaald,als je 1keer bent verdwaald,jah,dan....keer je niet zo makkelijk terug naar het rechte pad.
Jullie luisteren naar de shaitaan.
Allah zegt niet dat jullie niet mogen geloven.

10. In hun hart is er een ziekte (twijfel en
schijnheiligheid) en Allah heeft hun ziekte verergerd. Er wacht hun een pijnlijke
straf af, omdat
zij plachten te liegen.
Goed gezien, Nr1415

Haat, recht uit de Koran.

De ziekte in mijn hart is menselijkheid en rechtvaardigheidszin die weigert te denken in "dove, stomme, zieke, door Allah gehate" kufars (scheldwoord!) tegenover uebermoslims die niets fout kunnen doen (dat zijn immers altijd de joden, afstammelingen van zwijnen en apen).

Ik weiger tevens te geloven dat en goede god uit eigenliefde de hel zou verzinnen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Nr1415 schreef:hmm,interesant.
Jullie zijn doof,stom,en blind!
Jullie zijn verdwaald,als je 1keer bent verdwaald,jah,dan....keer je niet zo makkelijk terug naar het rechte pad.
Jullie luisteren naar de shaitaan.
Allah zegt niet dat jullie niet mogen geloven.

10. In hun hart is er een ziekte (twijfel en
schijnheiligheid)
en Allah heeft hun ziekte verergerd. Er wacht hun een pijnlijke straf af, omdat zij plachten te liegen.
hallo 1415,

hoe kom jij aan de betekenis van deze ziekte (twijfel en schaijnheiligheid) dit zijn namelijk geen ziektes of verzin je die hierzo ter plekke omdat ze volgens jou visie precies bij ons passen.

graag wil ik serieus weten waar jij deze 2 woorden vandaan hebt gehaald.
mocht je ze zelf verzonnen hebben dan verzoek ik jou om daar eerlijk over te zijn, zo verspreid je alleen nog meer leugens en die kennen we al genoeg.
leugens brengt je uiteindelijk nergens en maakt van je hart een moordkuil, ook van je overtuigingen.

twijfel klopt ook niet want juist de twijfel is juist weg na grondig onderzoek, zowel bij mij als bioj vele andere exmoslims.
schijnheiligheid geld al helemaal niet voor ons want dat is juist wat ik NU NOG zo vaak tegenkom bij moslims en niet andersom.

weet je,
wat ik raar vind is dat "wat men vaakt roept" juist voor henzelf geld, sorry maar het is echt zo.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Je had de Koran toch wat beter moet lezen. :wink: Dan had je het geweten. Bovendien hoor je de tafsier erbij te halen bij de vers die je hebt aangehaald. Je geeft er nu totaal een ander uitleg bij.

[34.50] Zeg: "Als ik dwaal, dwaal ik slechts door mijzelf; en indien ik goed geleid ben, is het door hetgeen mijn Heer mij heeft geopenbaard. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Nabijzijnde.

17.15] Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf.

[39.41] Voorwaar, Wij hebben u ten bate der mensen het Boek met Waarheid nedergezonden. Hij die deze leiding volgt, volgt haar ten bate van zijn eigen ziel en wie dwaalt, dwaalt ten nadele van haar. En gij zijt geen voogd over hen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae... je hebt het over heel andere verzen?

Reageer eens op het vers dat ik heb aangehaald?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Nr1415 schreef:hmm,interesant.
Jullie zijn doof,stom,en blind!
Jullie zijn verdwaald,als je 1keer bent verdwaald,jah,dan....keer je niet zo makkelijk terug naar het rechte pad.
Jullie luisteren naar de shaitaan.
Allah zegt niet dat jullie niet mogen geloven.

10. In hun hart is er een ziekte (twijfel en
schijnheiligheid) en Allah heeft hun ziekte verergerd. Er wacht hun een pijnlijke
straf af, omdat
zij plachten te liegen.

Dit doet mij een oude post van dit forum weer naar boven halen,
lees de omgedraaide versie,koranversen maar dan de andersdenkende vervangen door moslims. lees!!:
CroMagnon schreef:Moslims zijn doof, stom en blind, ze zijn als afgedwaald vee.....
Ze zijn als ezels, honden, verachte apen ....
Nee, ze zijn erger nog dan beesten....
Moslims zijn de slechtste der schepselen.


Vindt u deze omschrijvingen schokkend? Onacceptabel? Respectloos? Discriminerend?
Vindt u dit verwerpelijke KuKluxKlan-achtige praat? Haatdragend?
Vindt u dit misselijkmakend Nazistisch gebrabbel?
Vindt u deze teksten misschien zelfs fascistoïde, maar in ieder geval diep beledigend?

Ik hoop van harte dat uw antwoord op al deze vragen een volmondig 'Ja!' is.
Ik hoop van harte dat ieder weldenkend mens bovenstaande omschrijvingen als verwerpelijk beschouwd, omdat een hele groep mensen hier als een soort van 'untermenschen' wordt neergezet.

Er is echter 1 probleem.... Bovenstaande teksten zijn bijna rechtreeks afkomstig uit een zogenaamd goddelijk boek.... 'Bijna' zeg ik, omdat in het bedoelde boek deze omschrijvingen niet over moslims gaan.... In het bedoelde, zogenaamd goddelijke boek worden deze beledigende, respectloze omschrijvingen gebruikt voor NIET-moslims....

U raadt het misschien al.... het is de Koran waar ik over praat... het boek dat op handen gedragen wordt door onze islamitische medemens, het boek dat als absolute waarheid - boven iedere menselijke wet of mening verheven - geldt voor onze moslim broeders en zusters.

Onze moslim broeders en zusters, die eisen dat wij, niet-moslims, hun godsdienst en hun 'heilige' Koran met respect behandelen, die boos worden als wij, niet-moslims, kritiek uiten op de Koran. Onze moslim broeders en zusters die de mond vol hebben van 'belediging', 'discriminatie' en 'islamofobie'....

Onze islamitische medeburgers die maar niet willen begrijpen dat het juist de Koran, en dus hun Islam als godsdienst, is die beledigt, discrimineert en een mensonterende fobie laat zien... een diepgewortelde, beledigende, discriminerende fobie voor niet-moslims.... En dat al zo'n 1400 jaar lang.

Nederlandstalige online Koran:
http://www.gironet.nl/home/imaks/faaiin/koran.htm

2:171. De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

25:44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.

62:5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

2:176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

2:65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Al zo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

7:166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

8:22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8:55. Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ight=#3994
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Jezus vzmh zei het zelf jullie zijn doof en blind!

17 Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?
A proud amazigh!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ajax schreef:Jezus vzmh zei het zelf jullie zijn doof en blind!

17 Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?
Waarom begin je over de bijbel?
Kun jij mijn vragen beantwoorden?
Amorele atheistische nitwit
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Monique schreef:
ajax schreef:Jezus vzmh zei het zelf jullie zijn doof en blind!

17 Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?
Waarom begin je over de bijbel?
Kun jij mijn vragen beantwoorden?
Wat is je vraag?
A proud amazigh!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ajax schreef:Wat is je vraag?
zie post 1 ..... zucht...

Lees jij eigenlijk wel voor je antwoord?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:Jezus vzmh zei het zelf jullie zijn doof en blind!

17 Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?
lieve ajaxje, je bent een schatje maar je moet nu echt gaan leren om precies bij te vermelden om welk hoofdstuk (boek) het gaat waar jezus heeft gesproken plus de versnummer want dan kunnen we je volgen en als je dat niet doet dan negeert men jou posten gewoon en dat is niet wat je wilt neem ik aan.

jezus heeft dit heel vaak geroepen by the way en hij bedoelt ons er niet mee maar juist andere wat ik je nu even zal besparen.

liefs nadia
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Verzegelde harten

Bericht door Amazigh »

Monique schreef:Ik heb een probleempje.
Ik word steeds opgeroepen om in allah te geloven.
Ik ben daar echter niet toe in staat.
Ik heb me afgevraagd waarom ik dat niet kan..en... ik denk dat ik antwoord gevonden heb?

Allah wil helemaal niet dat ik geloof.
Hij heeft mij afgesloten. Daar heb ik niets voor hoeven doen.
Wanneer allah wil dat ik geloof hoeft hij dus alleen maar het "zegel" van mijn hart en oren weg te halen?
Waarom laat hij dat zegel zitten?
2-7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.
En... warom moet IK gestraft worden voor iets dat allah gedaan heeft? :shock:
Nadat jij geweigert hebt dan is je hart verzegeld jij bent de enige die dat kan veranderen doormiddel van te geloven
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:
ajax schreef:Jezus vzmh zei het zelf jullie zijn doof en blind!

17 Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?
lieve ajaxje, je bent een schatje maar je moet nu echt gaan leren om precies bij te vermelden om welk hoofdstuk (boek) het gaat waar jezus heeft gesproken plus de versnummer want dan kunnen we je volgen en als je dat niet doet dan negeert men jou posten gewoon en dat is niet wat je wilt neem ik aan.

jezus heeft dit heel vaak geroepen by the way en hij bedoelt ons er niet mee maar juist andere wat ik je nu even zal besparen.

liefs nadia
Hij zat de praten met de ongelovigen de mensen die niet in Jezus geloven.
Hoeft verder geen uitleg
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ik geloof wel in jezus en christenen ook, of monuque gelooft weet ik niet maar zij gelooft wel degelijk in de liefde, vrede en gelijkheid (was ooit het begin van jezus zijn boodschap) dus wie bedoel je?

antwoord moniques vragen maar, dat is beter denk ik.
ik spreek je later wel, oke


liefs nadia
Laatst gewijzigd door nadia op zo mei 06, 2007 3:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:ik geloof wel in jezus en christenen ook dus wie bedoel je dan.
Eeh de mensen die NIET in jezus geloven dus....
Dan moet je de christenen en moslims weghalen de rest van de wereld
A proud amazigh!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Verzegelde harten

Bericht door Monique »

ajax schreef:Nadat jij geweigert hebt dan is je hart verzegeld jij bent de enige die dat kan veranderen doormiddel van te geloven
Waar staat dat de harten verzegeld zijn NADAT er geweigerd is?
Ik kan dat er namelijk niet uithalen.
Amorele atheistische nitwit
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Verzegelde harten

Bericht door Amazigh »

Monique schreef:
ajax schreef:Nadat jij geweigert hebt dan is je hart verzegeld jij bent de enige die dat kan veranderen doormiddel van te geloven
Waar staat dat de harten verzegeld zijn NADAT er geweigerd is?
Ik kan dat er namelijk niet uithalen.
6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

Duidelijk toch?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:ik geloof wel in jezus en christenen ook dus wie bedoel je dan.
Eeh..
de mensen die NIET in jezus geloven dus....
Dan moet je de christenen en moslims weghalen de rest van de wereld
niet gelovigen geloven wel in de liefde waar jezus veelal over heeft gesproken, dat ws namelijk zijn boodschap en de ongelovige zoals jij ze noemt of atheisten doen andere geen kwaad dus ik denk dat jezus hen niet bedoeld heeft.

moslims geloven NIET inde leer van jezus, dat is een feit kijk maar in de koran, zij geloven enkel een paar zaken en meer niet, vooral de liefdesleer vamn jezus kent de koran niet eens en daar ging het jezus om dus ik begrijp eigenlijk niet eens waarom jezeus uberhaubt vermeld staat in de koran als zijn boodschap is weggelaten net als bij mozes maar laten we hier aan andere keer over verder kletsen, oke.

liefs nadia
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik zal zo reageren. Ik heb de Tafsier van de vers die je hebt aangehaald.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie