De andere mening!

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Monique

Berichtdoor Monique » Za Dec 25, 2004 8:54 pm

Maar deze Waarheid, oftewel Openbaringen gingen grotendeels verloren of werden vervalst in de loop van de geschiedenis. Dus ten gevolge van het verlies van de originele goddelijke leiding, die aan ieder volk door God door middel van Zijn profeten gezonden is, blijft die goddelijke leiding vervangen door menselijke leiding gebaseerd op eigen manipulaties en wijzigingen en verminkingen van hun goddelijke boeken.

Er komt een vraagje in mij op.
waarom "stuurt" god /allah dan niet een nieuw boekje en een nieuwe profeet..?
Waarom zo omslachtig..?

Ik vraag mij ook af hoe het mogelijk is dat (de meeste) gelovigen hun mondvol hebben van "eigen wil"en tegelijkertijd lopen te roepen om een "leider" en "leiding".
Vind ik een beetje tegenstrijdig.
Amorele atheistische nitwit

Monique

Berichtdoor Monique » Za Dec 25, 2004 8:57 pm

Salim schreef:
Iznogoodh schreef:Dit soort liegen en ontkennen is de gewoonste zaak van de wereld voor het type gelovigen zoals jij. Het zou me niet verbazen als jij ooit zo'n griezelige SGP-Gristen bent geweest.

Soms moet ik om jouw opmerkingen lachen. Jammer dat je niet inhoudelijk reageert en jouw beweringen zijn alles behalve onderbouwd. Wat is er bijvoorbeeld griezelig aan een SCP Gristen?

Door jou ontkenningen misschien gepaard gaand met eenzaamheid wat kan leiden tot “zwaar” zondigen ontwikkel je existentiële angst. Probeer in een gemeenschap te leven en met anderen om te gaan want dit kan jou helpen om je angsten te overwinnen.

Groeten,
Salim

Wat mij ook altijd opvalt van (de meeste) gelovigen is dat ze altijd precies weten hoe een ander in elkaar zit en wat de drijfveer is van een ander.
Het zijn onfeibare psychiaters.....ze hebben werkelijk iedere kennis en waarheid in pacht....allah valt erbij in het niet..... petje af....bravo...

Salim

Berichtdoor Salim » Za Dec 25, 2004 11:37 pm

Monique schreef:Er komt een vraagje in mij op.
waarom "stuurt" god /allah dan niet een nieuw boekje en een nieuwe profeet..?
Waarom zo omslachtig..?

Een nieuw Boek is 14 eeuwen geleden geopenbaard aan een man in de woestijn die niet kon lezen en schrijven. Het nieuwe, tevens het laatste Boek heet Al Qur’an (Koran) is een Arabisch woord dat letterlijk betekent “reciteren”.

De Koran is letterlijk het Woord van God en is stuk voor stuk aan de profeet Mohammed, vrede zij met hem, geopenbaard gedurende een periode van 23 jaar. In de afgelopen 1400 jaar is er geen letter, zelfs geen leesteken, aan gewijzigd.

De taal van de oorspronkelijke boodschap is Arabisch en de woorden zijn letter per letter in Goddelijke orde vastgelegd; daar kan niets aan veranderd worden want dan is het geen Koran meer. Deze Koran is de laatste Boodschap van God aan de gehele mensheid, voor alle tijden, zonder beperkingen van ras of nationaliteit, als baken en gids voor iedereen, voor alle aspecten van het leven, tot het Einde der Tijden.

Het eerste wat aan Mohammed geopenbaard werd was de eerste vijf verzen van Surah Al-Alaq:

"Lees voor in de naam van jouw Heer die heeft geschapen"
Geschapen heeft Hij de mens uit een klonter.
Lees voor! Jouw Heer is de Edelmoedigste,
die onderwezen heeft met de pen.
Hij heeft de mens onderwezen wat hij niet wist." (Koran 96:1-5)

Het allerlaatste geopenbaarde vers zegt:

"Heden heb ik jullie godsdienst voor jullie voltooid"(Koran 5:3)

Daarmee is een einde gekomen aan de Boodschap en Boodschappers, zoals ook de Profeet Mohammed zei in zijn bekende Laatste Preek: "Geen Profeet of Apostel zal nog komen na mij.". Mohammed is dus de laatste Profeet in de Islam, en de Koran is dan ook het Laatste Geopenbaarde Boek van God. Na Mohammed kunnen geen Openbaringen en Profeten meer volgen tot aan het Einde der Tijden.

Monique schreef:Ik vraag mij ook af hoe het mogelijk is dat (de meeste) gelovigen hun mondvol hebben van "eigen wil"en tegelijkertijd lopen te roepen om een "leider" en "leiding".
Vind ik een beetje tegenstrijdig.

De vrije wil om de Goddelijke Leiding te volgen:

"Zeg: "Ik vraag van u geen vergoeding er voor, behalve dat hij, die dit wil, de weg naar zijn Heer moge inslaan."(Koran 25:57)

"Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt."(76:29)

God gaf de mens een vrije wil en gewetensvrijheid in tegenstelling tot andere schepselen, maar moet wel verantwoording afleggen over de keuzes die hij maakt(e).

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Dec 26, 2004 1:55 am

Salim schreef:Daarmee is een einde gekomen aan de Boodschap en Boodschappers, zoals ook de Profeet Mohammed zei in zijn bekende Laatste Preek: "Geen Profeet of Apostel zal nog komen na mij.". Mohammed is dus de laatste Profeet in de Islam, en de Koran is dan ook het Laatste Geopenbaarde Boek van God. Na Mohammed kunnen geen Openbaringen en Profeten meer volgen tot aan het Einde der Tijden.

Allemaal leuk en aardig...maar.....waarom ?
Ik bedoel.... die mohammed is erg slim geweest om te zeggen dat hij de laatse is ..maar.... ik vind het een beetje onlogisch..... voor mohammed zijn er meerdere profeten geweest....iedere keer werd de "boodschap" een beetje aangepast an de tijd en omstandigheden..en...bij mohammed houden de tijd en veranderingen ineens op..? Alsof de tijd blijft stilstaan..?
Dan ook nog in een taal die geen hond begrijpt ..en...op een amnier waar hele legers "geleerden" voor nodig zijn om uit te leggen wat er nu eigenlijk in dat boek staat.
Sorry hoor.... ik had allah toch wat intelligenter ingeschat.

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Dec 26, 2004 1:59 am

De vrije wil om de Goddelijke Leiding te volgen:

"Zeg: "Ik vraag van u geen vergoeding er voor, behalve dat hij, die dit wil, de weg naar zijn Heer moge inslaan."(Koran 25:57)

"Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt."(76:29)

God gaf de mens een vrije wil en gewetensvrijheid in tegenstelling tot andere schepselen, maar moet wel verantwoording afleggen over de keuzes die hij maakt(e).

Je mag uit eigen vrije wil beslissen om de goddelijke leiding te volgen of niet...maar..wanneer je het niet doet wordt je tot in eeuwigheid gestraft....
Tsja.. zoiets als mijn zoon geheel uit vrije wil zelf mag weten of hij die zwijnenstal van een kamer van hem uitmest....maar...als hij het NIET doet..tsja..dan heeft hijtoch echt een maand huisarrest hoor.
Hoezo vrije wil....?

Kafir

Berichtdoor Kafir » Ma Dec 27, 2004 2:03 pm

Salim schreef: Epicuristen geloven in dierlijke gewoontes van eten, drinken en gelukkig zijn.

:twisted: Nope! Bij Epicurus ligt het iets genuanceerder. Dit zijn platte vooroordelen die niets te maken hebben met de ware gedachten van Epicurus.
http://www.freethinker.nl/epicurus.htm
God leidt de mens d.m.v. Zijn profeten en boeken ten nutte van de mensheid. De mens moet deze profeten en hun boodschap leren kennen om achter de Waarheid en de manieren om deze Waarheid te praktiseren, te komen. Maar deze Waarheid, oftewel Openbaringen gingen grotendeels verloren of werden vervalst in de loop van de geschiedenis.

Kun jij mij een bewijs leveren dat de Quraan niet is vervalst? Waar is het origineel?
Kun je bewijzen dat Mohammed de Quraan niet zélf heeft bedacht?
Kun je bewijzen dat Mohammed niet geïnspireerd is door de Duivel, of een telepatisch marsmannetje?
Kun je überhaupt bewijzen dat Mohammed heeft bestaan?
Allah oe’3lam (God weet het beter)

:)

Vriendelijke groet...

Kafir

Berichtdoor Kafir » Ma Dec 27, 2004 2:27 pm

Monique schreef: Allemaal leuk en aardig...maar.....waarom ?
Ik bedoel.... die mohammed is erg slim geweest om te zeggen dat hij de laatse is ..maar.... ik vind het een beetje onlogisch..... voor mohammed zijn er meerdere profeten geweest....iedere keer werd de "boodschap" een beetje aangepast an de tijd en omstandigheden..en...bij mohammed houden de tijd en veranderingen ineens op..? Alsof de tijd blijft stilstaan..?

Inderdaad, briljant idee van Mohammed. Als je als religiestichter een groot ego hebt, dan ik het briljant om te zeggen dat je de laatste bent. Het is bijna een waarborg waarmee je kunt voorkomen dat andere levensbeschouwingen een voet op de bodem krijgen. Logisch gezien is het echter belachelijk dat mensen daar in trappen. Het is zo transparant. Omdat men de oudere religieuze boeken zou hebben vervalst, zouden er steeds nieuwe profeten moeten komen. Is de mens na Mohammed opeens veranderd?. Heeft de mens na Mohammed niet meer de behoefte om tekstjes te veranderen? Wellicht zijn er veel dingen veranderd. Hiervoor bestaan wel aanwijzingen. Het woordje 'Zeg' voor ieder gebed aan Allah, is bijvoorbeeld zoiets.
Het is heel goed mogelijk dat er vanaf het begin al zaken zijn veranderd of toegevoegd. Het hele boek is trouwens slecht geschreven. Er zit geen lijn in, springt van de hak op de tak en is onvolledig. (Daarom heeft men er maar een enorme hoeveelheid Hadiths bij bedacht)
Sura 9 vers 30 is iets wat de imams ook wel graag willen veranderen denk ik: ‘En de Joden zeggen: ‘Ezra is de zoon van Allah.’, maar ja. Tegenwoordig zijn er teveel getuigen (alfabeten). Jammer voor de ayatollahs :)
Dan ook nog in een taal die geen hond begrijpt ..en...op een amnier waar hele legers "geleerden" voor nodig zijn om uit te leggen wat er nu eigenlijk in dat boek staat.

Daarom hebben ze die enorme hoeveelheid hadiths geproduceerd. Maar deze zijn nog erger dan de koran zelf :lol: Vandaar dat er weer duizenden theologische werken worden geschreven om de hadiths te verklaren.

ciao...
Laatst gewijzigd door Kafir op Di Dec 28, 2004 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Di Dec 28, 2004 2:11 am

Salim schreef:
Iznogoodh schreef:Dit soort liegen en ontkennen is de gewoonste zaak van de wereld voor het type gelovigen zoals jij. Het zou me niet verbazen als jij ooit zo'n griezelige SGP-Gristen bent geweest.

Soms moet ik om jouw opmerkingen lachen. Jammer dat je niet inhoudelijk reageert en jouw beweringen zijn alles behalve onderbouwd. Wat is er bijvoorbeeld griezelig aan een SCP Gristen?

Door jou ontkenningen misschien gepaard gaand met eenzaamheid wat kan leiden tot “zwaar” zondigen ontwikkel je existentiële angst. Probeer in een gemeenschap te leven en met anderen om te gaan want dit kan jou helpen om je angsten te overwinnen.

Groeten,
Salim

Je verkoopt met je zoetsappige pruimenmondje heel wat lieve onzin. En nog steeds klets je keurig om de anti-Joodse en anti-Chtistelijke verzen uit je smerige Koran heen omdat keihard liegen en ontkennen een typische Moslimdeugd is.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Dec 29, 2004 7:12 pm

Jammer, raak je als atheïst weer in een geloofs oorlog zo te zien...

Vriendelijk verzoek aan de gelovigen, willen jullie de wereld heel laten, jullie gaan naar de hemel...wij blijven nog afhankelijk van deze aardbol... 8)

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Wo Dec 29, 2004 8:37 pm

Ik ben van tactiek veranderd. Paarlen worden niet meer voor de zwijnen gegooid. Types als Salim, die ontwijkende, zalvende ouderling die alle rommel in de Koran met een suikerlaagje onzichtbaar probeert te maken en willens en wetens beweert dat 2 en 2 gelijk aan 3 is als dat zo uitkomt, boor ik vanaf nu gewoon op de meest grove wijze de grond in.
Is ook veeeeel leuker!!!

Iznogoodh
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

unholy

Berichtdoor unholy » Do Dec 30, 2004 12:39 pm

Iznogoodh schreef:Ik ben van tactiek veranderd. Paarlen worden niet meer voor de zwijnen gegooid. Types als Salim, die ontwijkende, zalvende ouderling die alle rommel in de Koran met een suikerlaagje onzichtbaar probeert te maken en willens en wetens beweert dat 2 en 2 gelijk aan 3 is als dat zo uitkomt, boor ik vanaf nu gewoon op de meest grove wijze de grond in.
Is ook veeeeel leuker!!!

Iznogoodh

Je hebt niet helemaal ongelijk, de misstanden binnen ieder geloof (dus ook het JodenDom, Christendom) worden vaak bedekt met mooie woorden.

Mijn mening is dat deze drie geloven verantwoordelijk zijn voor vele doden, er kleeft bloed aan....

Toch is het vaak zo dat de goede mensen onder deze geloven zelf niet weten wat ze proberen af te dekken, iemand dan heel persoonlijk aanvallen geeft hun alleen maar meer gelijk in hun ogen....

De pest van een monotheïstische godsdienst is dat de mensen geloof in één ware scheppper e.d. Voor de zwakzinnige binnen deze geloofs gemeenschappen is dit dan de aanleiding zich superieur te voelen boven de "ongelovigen ".

Op dit moment is de Islam weer eens lekker bezig, ik vind dat je het sclechte niet mag verzwijgen, ook al ben je Islamiet. Maar vergeet niet dat er ook "zwakzinnige gelovigen" binnen andere godsdiensten klaar staan om terreur te zaaien voor hun God....

Het is triest dat mensen niet met elkaar kunnen samenleven en elkaar kunnen respecteren, het beste middel voor een fundamentalistisch gelovige is negeren, en daar waar hij de wet breekt als een goedkope en vieze fascistische crimineel oppakken....

Is ook beter voor de gelovigen die geen kwaad willen berokkenen en net als iedereen willen leven naar de wet....

Patrick

Berichtdoor Patrick » Do Dec 30, 2004 1:01 pm

unholy schreef:Mijn mening is dat deze drie geloven verantwoordelijk zijn voor vele doden, er kleeft bloed aan.....

Juist, zowat alle religies en aanverwanten hebben gemeenschappelijke kenmerken, toch loont het ook de moeite om alles niet zomaar op één hoopje te gooien en aldus het Christendom, de Islam, ea afzonderlijk te bespreken. De Islam is trouwens niet zomaar een religie, maar veeleer een politiek maatschappelijk model.

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Vr Dec 31, 2004 2:51 pm

unholy schreef:
Iznogoodh schreef:Ik ben van tactiek veranderd. Paarlen worden niet meer voor de zwijnen gegooid. Types als Salim, die ontwijkende, zalvende ouderling die alle rommel in de Koran met een suikerlaagje onzichtbaar probeert te maken en willens en wetens beweert dat 2 en 2 gelijk aan 3 is als dat zo uitkomt, boor ik vanaf nu gewoon op de meest grove wijze de grond in.
Is ook veeeeel leuker!!!

Iznogoodh

Je hebt niet helemaal ongelijk, de misstanden binnen ieder geloof (dus ook het JodenDom, Christendom) worden vaak bedekt met mooie woorden.

Mijn mening is dat deze drie geloven verantwoordelijk zijn voor vele doden, er kleeft bloed aan....

Toch is het vaak zo dat de goede mensen onder deze geloven zelf niet weten wat ze proberen af te dekken, iemand dan heel persoonlijk aanvallen geeft hun alleen maar meer gelijk in hun ogen....

Ik ga Salim zeker niet alle misstanden in zijn religie aanwrijven omdat ik hem daar niet voor verantwoordelijk kan houden. Misschien is het wel een aardige vent die dagelijks met een collectebus rondloopt om geld op te halen voor een goed doel.
Evenzeer ben ik op de hoogte van het feit dat geloof zo sterk kan zijn dat het de gelovige in staat stelt om feiten die strijdig zijn met zijn overtuiging te negeren. Dat een mens soms alleen ziet wat hij wil zien is bekend en geldt voor iedereen. We hebben allemaal last van een zekere blindheid voor onaangename feiten.
Wat mij zo fascineert en irriteert aan mensen als Salim is hoe onwaarschijnlijk ver hij hier in kan gaan. Als ik hem een vers uit de Koran uitspel zal hij dat vers slechts op die delen becommentarieren die hij durft te becommentarieren en dat leidt tot een redenering die, hoewel tenenkrommend en vergezocht, nog niet per se een onware intepretatie hoeft op te leveren. Maar die delen waar hij geen antwoord op heeft negeert hij. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij ze niet ziet staan.
De antwoorden die Salim geeft zijn doorgaans lang en suggereren volledigheid maar wat ze verbergen is dat hij sommige onderdelen niet heeft durven aan te roeren.

EdV
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Salim

Berichtdoor Salim » Vr Dec 31, 2004 9:56 pm

Iznogoodh schreef:Ik ga Salim zeker niet alle misstanden in zijn religie aanwrijven omdat ik hem daar niet voor verantwoordelijk kan houden.

Er is veel geschreven in mijn afwezigheid. Ik heb niet alles kunnen lezen. Ik wil jullie allemaal bij deze een fijne uiteinde en een gelukkig nieuwjaar toewensen..

Iznogoodh kijk je uit voor je vingers bij het steken van vuurwerk? straks kan je niet meer typen en kunnen we niet meer discussiëren :)

Groetjes,
Salim

Salim

Berichtdoor Salim » Za Jan 01, 2005 4:39 pm

unholy schreef:Ik kijk dan liever vanuit een ander standpunt het effect van geloven op de mensheid : bloed, moord en doodslag

Gebeurtenissen uit het recente verleden hebben het verlies van duizenden onschuldige levens laten zien in Bosnië, Kosovo, Palestina, Irak, en Kashmir. Alleen al in Irak zijn meer dan 100.000 doden te betreuren sinds het begin van de oorlog, honderdduizend wel te verstaan. In Palestina woedt al meer dan 50 jaar oorlog tegen een volk dat alle primaire levensbehoefte wordt ontnomen. Het is de omgekeerde wereld om een onderdrukt volk te vragen haar strijd tegen de bezetter te staken. Daarom is de “roadmap to peace” al bij voorbaat gedoemd te mislukken.

Notabene de bezetter Israel krijgt het voordeel van de twijfel, alle steun en sympathie. Het is de hufterige werkelijkheid, de mensonterende praktijken van Ariel Sharon en Bush grenzen aan het absurde, aan het inhumane en onbetamelijke, alle grenzen van moraal en fatsoen worden overschreden. Sommige mensen vragen zich dan nog af waarom moslimextremisten het op Europa en de VS hebben gemund. Hallo, wakker worden!!!!

De onwetendheid van de moslimmassa’s en de “geleerden” omtrent de leringen van het Boek is zeer duidelijk, net als de beschimpingen van de mensen van het Boek.

“Jullie zullen zeker beproefd worden in jullie bezittingen en persoon. En jullie zullen zeker van degenen, aan wie het Boek was gegeven vóór jullie en van de afgodendienaars veel kwaadsprekerij horen. En indien jullie geduldig zijn en jullie plichten vervullen, dan is dit waarlijk een zaak van grote besluitvaardigheid. En toen Allah een verbond sloot met degenen aan wie het Boek was gegeven: Jullie zullen het aan de mensen uitleggen en het niet verbergen. Maar zij wierpen het achter hun ruggen en namen daarvoor een kleine prijs. Kwaad is dus wat zij kopen. Denk niet dat degenen die jubelen over wat zij hebben gedaan, en ervan houden geprezen te worden voor wat zij niet hebben gedaan – denk niet van hen dat zij veilig zijn voor de kastijding, en er is voor hun een pijnlijke kastijding. En van Allah is het koninkrijk van de hemelen en de aarde. En Allah is de Bezitter van macht over alle dingen.” (vertaling: 3:185-188)

De Heilige Koran vertelt ons in deze verzen over een moeilijke periode in de nabije toekomst, wanneer de moslims beproevingen onder ogen zullen moeten zien door verlies van bezittingen en personen, en beledigingen zullen moeten aanhoren van de mensen van het Boek en anderen. Zij worden geadviseerd om geduldig te zijn en hun plichten te blijven vervullen onder zulke omstandigheden. Daarnaast wordt er, door het voorbeeld te geven van degenen vóór hen aan wie het Boek was gegeven, een waarschuwing aan de moslims gegeven om niet in hun voetsporen te treden, d.w.z. het boek uit te leggen en niet te verbergen, niet onwetend te zijn omtrent zijn leringen en niet een kleine prijs (werelds gewin) daarvoor te accepteren. Heden staan wij tegenover een soortgelijke stand van zaken in de moslimwereld.

Daar waar het politiek gezien nuttig worden geacht, worden zij onderdrukt; echter, in de meeste gevallen worden hun opvattingen niet als on-islamitisch in twijfel getrokken. Dit is hoofdzakelijk vanwege het gebrek aan morele moed van de kant van de politieke gevestigde orde. Om de Heilige Koran aan te halen, “zij nemen hun wetsgeleerden en hun monniken als heren buiten Allah” (9:31). Vrije meningsuiting wordt in deze maatschappijen onderdrukt in naam van de religie. Het koranische bevel “er is geen dwang in de religie” (2:256), wordt totaal genegeerd, net als het beginsel “en wiens zaken (beslist worden) door beraadslaging onder henzelf (42:38). De moslimmassa’s hebben op hun beurt het Goddelijke gebod, “Allah gebiedt jullie om (posities van) vertrouwen over te dragen aan degenen die deze waardig zijn” (4:58), ook genegeerd. Als gevolg hiervan zien wij overal in de moslimwereld ondemocratische overheden, waar vrije meningsuiting wordt onderdrukt. Terwijl wij in het westen gebrek aan wijsheid zien.

Het verderf dat we vandaag de dag oogsten kunnen wij God niet verwijten, dit hebben wij aan ons zelf te danken:

Verderf is gekomen over land en zee door hetgeen de handen der mensen hebben gewrocht, zodat Hij hen een gedeelte van hun daden zou doen smaken, opdat zij zich bekeren (Koran 30:41)

Allah oe’3lam (God weet het beter)

sprot

Berichtdoor sprot » Za Jan 01, 2005 5:33 pm

Op basis van wat Salim en andere gelovigen van gelijk welke godsdienst uit hun teksten halen ...

Alle 'profeten' passen of hebben volgend systeem toegepast ...

Maak zo veel mogelijk voorspellingen, dan zullen er gegarandeerd altijd een paar uitkomen.

· Wees vaag en dubbelzinnig, het spaart u verdere uitleg.

· Gebruik veel metaforen en evenveel symbolen, wat een zeer grote interpretatieruimte laat.

· Doe voorspellingen die op zoveel mogelijk situaties toepasbaar zijn. Dit laat de mogelijkheid om de voorspelling aan de reële situatie aan te passen.

· U bent steeds beveiligd : geslaagde voorspellingen zijn namelijk toe te schrijven aan het eigen ('paranormaal/gezant van god, profetisch, ....') vermogen, de mislukkingen zijn te wijten aan omstandigheden of andere externe oorzaken.

· Blijf voortdoen. Het lichtgelovige publiek zal wel voor u selecteren.

· Voorspel catastrofen. Als er één uitkomt, is succes automatisch verzekerd.

· Voorspel ieder jaar iets dat ooit zeker uitkomt, de dood van de huidge paus bijvoorbeeld

· Als je een "voorspelling" na de feiten doet en voorstelt als gedaan vòòr de feiten, zorg ervoor dat de overeenkomst niet te goed is

En zoals de tekst die Salim gebruikt: vaag, op elke situatie en tijdsmoment toepasbaar, ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Salim

Berichtdoor Salim » Zo Jan 02, 2005 12:40 am

sprot schreef:En zoals de tekst die Salim gebruikt: vaag, op elke situatie en tijdsmoment toepasbaar, ....

Je hebt de kern van de booschap niet begrepen, maar dat neem ik jou niet kwalijk!

..En indien jullie geduldig zijn en jullie plichten vervullen, dan is dit waarlijk een zaak van grote besluitvaardigheid (Koran 3:185)

en

"Wees geduldig met wat ze zeggen, en neem beleefd afscheid van ze." (Koran 73:10)

De Koran leert moslim om geduldig te zijn en hun plichten te blijven vervullen zelfs ten tijde van wanneer hen onrecht door anderen wordt aangedaan of wanneer anderen kwaadspreken over hen. Als moslim geduldig waren en hun plichten blijven vervulen waren veel onschuldige levens gespaard in Irak en elders in de wereld. Maar spijtig hebben sommige moslims zich gehaast (denk aan 11 september). Daarom hebben nu Shoron en Bush groen licht gekregen om door te gaan met hun moord praktijken en verderf op aarde zaaien.

Maar het is nooit te laat! De wereld kan nog gered worden (inshallah).

sprot

Berichtdoor sprot » Zo Jan 02, 2005 1:04 am

Kunt ge nu nooit eens uw eigen gedacht schrijven zonder daarbij al die koranteksten, ... er bij te sleuren ..;
Doet mij een beetje denken aan mijn marxistische periode toen de diverse strekkingen elkaar om de oren sloegen met leninistische, trotskistische, maoïstische, .... uitspraken om toch maar hun grote gelijk te halen. Maar er echt kritisch over nadenken ...... oeps ... papegaaienwerk ...

Allez, bedankt dat je mij het vergeeft dat ik de kern niet begrepen heb ... Wees blij met je zelf dat jij het wel begrepen hebt ... :roll:

viewtopic.php?t=755&highlight=mechanismes
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste

Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)

Sapere aude!

In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Salim

Berichtdoor Salim » Zo Jan 02, 2005 1:09 am

Kafir schreef:Sura 9 vers 30 is iets wat de imams ook wel graag willen veranderen denk ik: ‘En de Joden zeggen: ‘Ezra is de zoon van Allah.’, maar ja. Tegenwoordig zijn er teveel getuigen (alfabeten). Jammer voor de ayatollahs

Ezra was een profeet die de Thora (geopenbaard aan de profeet Mozes) heeft herschreven nadat deze was verbrand ten tijde van Nebuchadnezar. Over Ezra lezen we in de joodse literatuur het volgende:

"Het was vergeten maar Ezra herstelde het"(suc.20a enc deel 5 pag 323)

"Ezra herstelde de texten van de Pentatauch, waarbij hij er de Assyrische of vierkante lettertekens in bracht".(sanh.21b enc deel 5 pag 322)

"Zie Heer ik zal gaan, evenals gij mij hebt geboden, en zal het volk dat aanwezig is terecht wijzen. Maar zij die later geboren zijn, wie zal hen vermanen? Aldus is de wereld in duisternis gehuld en zij die er niet in wonen zijn zonder licht. Want uw wet is verbrand en daarom weet niemand de dingen die door u zijn gedaan, Of de werken zullen beginnen, doch indien ik in uw ogen genade heb gevonden, zend in mij de Heilige Geest en ik zal schrijven alle dingen die sinds het begin der wereld zijn geschied en die in uw wet waren geschreven…….En hij antwoorde zeggende ”Ga uw gang verzamel het volk en zeg tot hen dat zij u 40 dagen niet mogen zoeken. En neem met u 5 die bereid zijn te vlug te schrijven, en kom hierheen en ik zal een kaars van begrip in uw hart onsteken die niet zal worden gedoofd, totdat de dingen zijn geschied die gij zult beginen te schrijven". (apocriefen boeken 2 esdras 14)

Ezra krijgt dan volgens dit verhaal 5 mensen toegewezen die vlug kunnen schrijven. In 40 dagen in afzondering met Gods hulp hebben ze samen 204 boeken samengesteld.

"In veertig dagen schreven zijn tweehonderd vier boeken". (apocr. boeken 2 esdras 44)

De Thora (het oude Testament) is dus volgens de hierboven geschrevenne door de profeet Ezra uit zijn geheugen (lees Heilige Geest) in 204 boeken herschreven nadat het verbrand was. Bestaat de huidige Thora uit 204 boeken?

Opmerkelijk aan de profeet Ezra is dat hij net als de profeet Jezus door dezelfde Heilige Geest werd geleid. Daarom wordt Ezra tot zoon van God verklaard.

“Allen die zich laten leiden door de Heilige Geest, zijn kinderen van God.”(Romeinen 8:14)

Het antwoord van de Koran:

"De Joden roepen dat Ezra de zoon van Allah is, en de Christenen roepen dat Christus de zoon van Allah is. Dat zeggen ze met hun monden, in aanpassing aan wat de ongelovigen vroeger gezegd hebben.
Allah’s vloek zij op hen: hoe zij van de waarheid verwijderd zijn en zij nemen hun priesters en hun monniken aan als hun Heer te beschouwen (zij nemen hen als hun Heer) in afbreuk van Allah en Christus de zoon van Maria: zij werden nog steeds bevolen maar één te vereren, Allah: er is geen andere God dan Hij. Lof en glorie aan hem. Verre is Hij van het hebben van partners, die zij associëren (met hem)". (Koran 9:30,31)

Als we de Nieuwe Testament goed zouden bestuderen zouden we concluderen dat Jezus nooit heeft gezegd dat hij (vrede zij met hem) zoon van God is of dat hij zelf God is. Het zijn verzinselen misschien vervalsingen door de tijden heen.

“zij werden nog steeds bevolen maar één te vereren…”(Koran 9:31)

In het Nieuwe Testament staat:

“Jezus antwoordde: Het eerste is: Hoor, Israel, de Here, onze God,de Here is één…” (Bijbel Mercus 12:29)
Een gezond verstand in een gezond lichaam.

unholy

Berichtdoor unholy » Zo Jan 02, 2005 12:10 pm

Met alle respect Salim, mag jij van jouw Godsdienst geen eigen mening vormen over het leven of zo....

Ik bedoel, de Koran of de Bijbel, vertellen die ook hoe je auto moet rijden ofzo.....

Kom eens een keer met een mening zonder een Koran of een Bijbeltext, kunnen we ook zien of je een mens bent in plaats van een op de hol geslagen textverwerker...

Er zijn zoveel dingen die niet in de Koran of de Bijbel staan en de pest is dat alles wordt verwrongen naar die twee boeken hetgeen de grootste ellende geeft...

Oh ja, Gelukkig Nieuwjaar.... :wink:

Salim

Berichtdoor Salim » Zo Jan 02, 2005 3:58 pm

sprot schreef:Kunt ge nu nooit eens uw eigen gedacht schrijven zonder daarbij al die koranteksten, ... er bij te sleuren ..;

Hoezo hebben alleen atheïsten een eigen mening?
Wanneer bijvoorbeeld Kafir een vers uit de Koran haalt om er mee te bespotten (denk ik)! Wordt hem alle vrijheid gegeven om een eigen mening te hebben. Op het moment dat ik de achtergrond van het Heilige vers belicht word ik beschuldigd van gebrek aan eigen mening.
Vanwaar deze dubbele moraal? Alleen omdat ik moslim ben?

Ik geef jullie een kans om in harmonie te discussiëren, maar spijtig velen van u maken daar misbruik van.

Unholly schreef:Kom eens een keer met een mening zonder een Koran of een Bijbeltext, kunnen we ook zien of je een mens bent in plaats van een op de hol geslagen textverwerker...

Kom een keertje bij mij op bezoek dan kan je zien dat ik een gewone mens ben. Neem jouw ministers van propaganda mee: Kafir, Iznogoodh, Sprot en anderen!
Een gezond verstand in een gezond lichaam.

unholy

Berichtdoor unholy » Zo Jan 02, 2005 8:15 pm

Salim schreef:
Ik geef jullie een kans om in harmonie te discussiëren, maar spijtig velen van u maken daar misbruik van.

Unholly schreef:Kom eens een keer met een mening zonder een Koran of een Bijbeltext, kunnen we ook zien of je een mens bent in plaats van een op de hol geslagen textverwerker...

Kom een keertje bij mij op bezoek dan kan je zien dat ik een gewone mens ben. Neem jouw ministers van propaganda mee: Kafir, Iznogoodh, Sprot en anderen!

Ik heb geen Ministers van Propaganda (profeten ?) nodig, net zo min als ik Heilige Geschriften hoeft te reciteren om mijn(?) mening kracht bij te zetten Salim ! Het één en ander zou misschien een leuk uitgangspunt van een nieuwe frisse discussie worden.... :wink:

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Zo Jan 02, 2005 9:42 pm

Salim schreef:
sprot schreef:Kunt ge nu nooit eens uw eigen gedacht schrijven zonder daarbij al die koranteksten, ... er bij te sleuren ..;

Hoezo hebben alleen atheïsten een eigen mening?
Wanneer bijvoorbeeld Kafir een vers uit de Koran haalt om er mee te bespotten (denk ik)! Wordt hem alle vrijheid gegeven om een eigen mening te hebben. Op het moment dat ik de achtergrond van het Heilige vers belicht word ik beschuldigd van gebrek aan eigen mening.
Vanwaar deze dubbele moraal? Alleen omdat ik moslim ben?

Zo'n 10 onmiskenbare anti-Joodse en anti-Christelijke verzen uit de Koran heb ik onder je ogen uitgespeld en wat je doet is dat je alleen commentaar durft te geven op die zinssneden die met een enorme omhaal van woorden gunstig uitgelegd zouden kunnen worden. Maar die delen waar de arrogantie en de minachting van Mohammed overduidelijk spreekt naar andersdenkenden, die delen negeer je willens en wetens. Je doet net alsof ze niet bestaan. Je bent op het gebied van discussie een hoogst onbetrouwbaar sujet, een geboren omzeiler van de hete brij.

Iznogoodh
Laatst gewijzigd door Iznogoodh op Di Jan 04, 2005 8:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Kafir

Berichtdoor Kafir » Di Jan 04, 2005 3:24 am

Salim schreef: Opmerkelijk aan de profeet Ezra is dat hij net als de profeet Jezus door dezelfde Heilige Geest werd geleid. Daarom wordt Ezra tot zoon van God verklaard.

Leuk geëxegetiseerd Salim, leuk geprobeerd, maar het klopt niet. Ik heb de vraag al lang geleden voorgelegd op een joods forum, en hier werd bevestigd wat ik al wist. Joden geloven niet dat God een zoon heeft, en al helemaal niet op de manier zoals in het Koranvers naar voren wordt gebracht, alle tegenwerpingen van de Koranvorsers ten spijt. De joden weten zelf het beste wat ze geloven :wink: .

Vriendelijke groet..

Kafir

Berichtdoor Kafir » Di Jan 04, 2005 3:42 am

Salim schreef: Hoezo hebben alleen atheïsten een eigen mening?
Wanneer bijvoorbeeld Kafir een vers uit de Koran haalt om er mee te bespotten (denk ik)!

Spotten is voor mij geen doel op zich Salim. Ik uit kritiek op een vers uit een boek dat jij als heilig beschouwd. Ik kan mij voorstellen dat de kritiek voor jou hard aankomt. Mijn excuses Salim, voor mij bestaan er geen heilige boeken. Alleen de vrijheid van meningsuiting is heilig voor mij.
En Salim.. Ik ben agnost.
Wordt hem alle vrijheid gegeven om een eigen mening te hebben.

Ook jij hebt hier vrijheid van meningsuiting. Ben je geband? Worden jouw berichten gecensureerd? Nee toch?

Toegegeven Salim,, je kunt het leuk zeggen :)
Ik geloof best dat je een gewoon mens bent. Ik ben ook een gewoon mens. Ik ben geen 'Dirty kuffar', geen varken, geen brandstof voor een denkbeeldige hel. Ik ben niet jouw vijand. Ik ben gewoon een ongelovige die zijn mening uit over religies. Niet alleen islam, maar alle geörganiseerde religies. Lees maar eens de artikelen op onze site www.freethinker.nl , waaronder ook artikelen over islamitisch creationisme (Het bedrog van Harun Yahya).

Vriendelijke groet...

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”