Hoeveel pagina's beslaat de korantekst?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Aldebaran schreef:Nog altijd last van zendingsdrang?
Zendingsdrang, boosheid, opgekropte woede, frustratie, onbegrijpend, verbijsterd, onacceptabel, pissig, met de handen naar het hoofd grijpend - you name it! En wat spook jij hier uit?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

hans van de mortel schreef:
Aldebaran schreef:Nog altijd last van zendingsdrang?
Zendingsdrang, boosheid, opgekropte woede, frustratie, onbegrijpend, verbijsterd, onacceptabel, pissig, met de handen naar het hoofd grijpend - you name it! En wat spook jij hier uit?
Ik bevind mij om mij onbekende redenen in deze spelonk van internet waar men frustratie cultiveert, waar men jammert over de ander zonder een sterk beeld over zichzelf, waar men in een psychologische crisis terechtkomt zodra er echte argumenten (ja je leest het goed, het zou verboden moeten worden) op tafel komen. Een soort Margriet maar dan voor islam-bashers zonder eigendunk. Het is vooralsnog een feest van verwondering en verbazing, maar het kan wel eens zijn dat het snel gaat vervelen.

PS: Is het verstandig om met pissige handen naar het hoofd te grijpen?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
hans van de mortel schreef:
Aldebaran schreef:Nog altijd last van zendingsdrang?
Zendingsdrang, boosheid, opgekropte woede, frustratie, onbegrijpend, verbijsterd, onacceptabel, pissig, met de handen naar het hoofd grijpend - you name it! En wat spook jij hier uit?
Ik bevind mij om mij onbekende redenen in deze spelonk van internet waar men frustratie cultiveert, waar men jammert over de ander zonder een sterk beeld over zichzelf, waar men in een psychologische crisis terechtkomt zodra er echte argumenten (ja je leest het goed, het zou verboden moeten worden) op tafel komen. Een soort Margriet maar dan voor islam-bashers zonder eigendunk. Het is vooralsnog een feest van verwondering en verbazing, maar het kan wel eens zijn dat het snel gaat vervelen.

PS: Is het verstandig om met pissige handen naar het hoofd te grijpen?
Het antwoord op de allereerste vraag is: Ja!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Aldebaran schreef:"het zou verboden moeten worden"
Ben zeer benieuwd wat voor reden jij meent te hebben om mensen de vrijheid te ontnemen om hun mening te ventileren...
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Roelof schreef:
Aldebaran schreef:"het zou verboden moeten worden"
Ben zeer benieuwd wat voor reden jij meent te hebben om mensen de vrijheid te ontnemen om hun mening te ventileren...
Niet te haastig met die conclusies beste vent. De opmerking sloeg op argumenten, die zouden verboden moeten worden, althans dat is de indruk die ik kreeg toen ik op mijn argumenten niets dan retoriek terugkreeg. Die opmerking tussen haakjes was dus spottend bedoeld. Wat mij betreft mag iedereen zijn mening uiten. Verplicht wel weer tot onderbouwen wat mij betreft. Geblaat is er al genoeg.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Aldebaran schreef:
Roelof schreef:
Aldebaran schreef:"het zou verboden moeten worden"
Ben zeer benieuwd wat voor reden jij meent te hebben om mensen de vrijheid te ontnemen om hun mening te ventileren...
Niet te haastig met die conclusies beste vent. De opmerking sloeg op argumenten, die zouden verboden moeten worden
Argumenten zouden verboden moeten worden???

Waar moet men een mening dan op baseren? Gebakken lucht? :huh:
Wat mij betreft mag iedereen zijn mening uiten. Verplicht wel weer tot onderbouwen wat mij betreft. Geblaat is er al genoeg.
Er zijn inderdaad mensen die veel praten maar weinig zeggen...
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Aldebaran schreef:Ik bevind mij om mij onbekende redenen in deze spelonk van internet waar men frustratie cultiveert, waar men jammert over de ander zonder een sterk beeld over zichzelf
Duidelijk! Je kent je eigen redenen niet eens, maar wilt ons wel even de les lezen. Bepaald niet een sterk beeld over jezelf dat je ons voorschotelt. Waarschijnlijk verveel je je stierlijk en heb je uit verveling niets anders te doen dan ons met je kinderachtige gedrag te vervelen. Het ga je verder goed in je blijkbaar ontevreden leventje.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

hans van de mortel schreef:
Aldebaran schreef:Ik bevind mij om mij onbekende redenen in deze spelonk van internet waar men frustratie cultiveert, waar men jammert over de ander zonder een sterk beeld over zichzelf
Duidelijk! Je kent je eigen redenen niet eens, maar wilt ons wel even de les lezen. Bepaald niet een sterk beeld over jezelf dat je ons voorschotelt. Waarschijnlijk verveel je je stierlijk en heb je uit verveling niets anders te doen dan ons met je kinderachtige gedrag te vervelen. Het ga je verder goed in je blijkbaar ontevreden leventje.
Volkomen voorspelbare reactie, hans. Je gaf zelf aan dat de frustratie je hoog zit en dat zulks je poriën witheet doet uitslaan. Kom dan niet jammeren dat je vijfderangs haatzaaiende afbekkerij hier niet bij iedereen in de smaak valt.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Aldebaran schreef:Volkomen voorspelbare reactie, hans. Je gaf zelf aan dat de frustratie je hoog zit en dat zulks je poriën witheet doet uitslaan. Kom dan niet jammeren dat je vijfderangs haatzaaiende afbekkerij hier niet bij iedereen in de smaak valt.
Volgens mij trekt niemand op dit forum er zich ook maar iets van aan of zijn/haar posting bij een ander forumlid - laat staan iedereen - in de smaak valt of niet en dat is maar goed ook. Aan 'crowd pleasers' hebben we niets.
Boe-roepen mag ook. Alleen maar boe voegt echter weinig toe.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Aldebaran schreef:Je gaf zelf aan dat de frustratie je hoog zit en dat zulks je poriën witheet doet uitslaan. Kom dan niet jammeren dat je vijfderangs haatzaaiende afbekkerij hier niet bij iedereen in de smaak valt.
Vreemd! Danïel Dennett is overigens een heel andere mening toegedaan dan jij.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:Vreemd! Danïel Dennett is overigens een heel andere mening toegedaan dan jij.
Volgens hem bestaat de (armetierige) koran, die slechts een vijftigste van de bijbel bedraagt, uit niet meer 76 velletjes beschreven papier. Zo, nu zijn we weer op topic.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

hans van de mortel schreef:
hans van de mortel schreef:Vreemd! Danïel Dennett is overigens een heel andere mening toegedaan dan jij.
Volgens hem bestaat de (armetierige) koran, die slechts een vijftigste van de bijbel bedraagt, uit niet meer 76 velletjes beschreven papier. Zo, nu zijn we weer op topic.
Waaruit maak je op dat ik het daar mee oneens zou zijn? Paranormale influisteringen, een alziend oog of weer zo'n geval van jumping to conclusions? Nog even afgezien van je aanname over de directe relatie tussen de dikte van een boek en wijsheid natuurlijk. Of de aanname dat ik het eens zou zijn met alles wat Dennett zegt omdat ik hem hieronder citeer. Ook hier is dat citaat van hem weer volkomen terecht. Ik blijf natuurlijk wel benieuwd naar de betreffende quote van Dennett waaraan je refereert.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Roelof schreef:
Aldebaran schreef:
Roelof schreef: Ben zeer benieuwd wat voor reden jij meent te hebben om mensen de vrijheid te ontnemen om hun mening te ventileren...
Niet te haastig met die conclusies beste vent. De opmerking sloeg op argumenten, die zouden verboden moeten worden
Argumenten zouden verboden moeten worden???

Waar moet men een mening dan op baseren? Gebakken lucht? :huh:
Zucht. Bijna goed...

Had even één zin verder gelezen, niet echt veel moeite lijkt me. Die zin waar het woordje 'spottend' in voorkomt. Snappie?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

wahlers schreef:Chaimea,

Denk ook eens na over de absurditeit van deze aanname, namelijk:
Waarom zou God/Allah nu net die ene taal uit de duizenden oude en nieuwe talen kiezen die niet betekenisvol vertaald kan worden?

Denk ook eens na over de absurditeit van de consequentie van deze aanname, namelijk:
Geen enkele sterveling nu, in de toekomst of 1400 jaar geleden kan de Koran begrijpen. QED: Contradictio in terminis!

Denk daar eens over na!
Beste Wim, weet je niet meer wie Chaimae is? Zij haat Israël. En dat is logisch, want nadenken is haar nooit geleerd. Trouwens, waarom zou ze? Ze is een Noord-Afrikaanse allahtone islamaanhanger en die denkt sowieso nooit na. Kijk haar postings nog maar eens na. Het meeste hiervan bestaat uit onberedeneerde rotzooi dat als een tang op een varken slaat. En die wil journalist worden!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Aldebaran schreef:
Roelof schreef:
Aldebaran schreef: Niet te haastig met die conclusies beste vent. De opmerking sloeg op argumenten, die zouden verboden moeten worden
Argumenten zouden verboden moeten worden???

Waar moet men een mening dan op baseren? Gebakken lucht? :huh:
Zucht. Bijna goed...

Had even één zin verder gelezen, niet echt veel moeite lijkt me. Die zin waar het woordje 'spottend' in voorkomt. Snappie?
Duidelijk...:
Aldebaran schreef:Geblaat is er al genoeg.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Aldebaran schreef:
hans van de mortel schreef:
hans van de mortel schreef:Vreemd! Danïel Dennett is overigens een heel andere mening toegedaan dan jij.
Volgens hem bestaat de (armetierige) koran, die slechts een vijftigste van de bijbel bedraagt, uit niet meer 76 velletjes beschreven papier. Zo, nu zijn we weer op topic.
Waaruit maak je op dat ik het daar mee oneens zou zijn? Paranormale influisteringen, een alziend oog of weer zo'n geval van jumping to conclusions? Nog even afgezien van je aanname over de directe relatie tussen de dikte van een boek en wijsheid natuurlijk. Of de aanname dat ik het eens zou zijn met alles wat Dennett zegt omdat ik hem hieronder citeer. Ook hier is dat citaat van hem weer volkomen terecht. Ik blijf natuurlijk wel benieuwd naar de betreffende quote van Dennett waaraan je refereert.
Geef je me nog even een link naar die quote van Dennett, allerbeste hans? Dan zijn we meteen weer on topic.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

hans van de mortel schreef:Als mohammedanen slim zijn (!) dan zouden zij overstappen op de bijbel (50x zo dik als de koran) en de koran (2% van de bijbel) in het archief bewaren. Waarom? Omdat de koran keer op keer naar de bijbel verwijst. Een mohammedaan mag toch op zijn minst aannemen dat god in staat is geweest zijn eerdere naar de mensen gezonden boeken te beschermen? Alle reden voor de praktiserende mohammedaan om aan de hem opgedrongen arabische allah te twijfelen.

CONCLUSIE: de koran is een goedkoop aftreksel van de bijbel en kan dus nooit van god afkomstig zijn. Of willen allahtone islamaanhangers liever een goedkope tweedehandse god aanbidden? Ik vrees van wel.
De bijbel is geschreven door 4 mensen met dezelfde verhaal en bevat details over het leven van Jezus.
Dus lijkt me logisch dat het dikker is want de Quran bevat alleen logische,informatieve teksten.
De Quran heeft kwaliteit en de bijbel kwantiteit :P
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

ajax schreef:De bijbel is geschreven door 4 mensen met dezelfde verhaal en bevat details over het leven van Jezus.
Dus lijkt me logisch dat het dikker is want de Quran bevat alleen logische,informatieve teksten.
De Quran heeft kwaliteit en de bijbel kwantiteit :P
Ik ben het met je eens dat kwaliteit voorop dient te staan. Even naar het nieuws kijken of het klopt. :wink:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ajax schreef:
De bijbel is geschreven door 4 mensen met dezelfde verhaal en bevat details over het leven van Jezus.
Dus lijkt me logisch dat het dikker is want de Quran bevat alleen logische,informatieve teksten.
De Quran heeft kwaliteit en de bijbel kwantiteit :P
Nou lieverd. Je moet nog veel leren over de bijbel.

In de loop van 1600 jaar werd het geschreven door zo'n 40 verschillende schrijvers met uiteenlopende achtergronden. Toch is de bijbel harmonieus, niet alleen in de grote lijnen, ook tot in de kleinste details.

De koran is een slap aftreksel van de bijbel. Mohammed heeft veel verhalen uit de bijbel gebruikt.

Kan je me wat voorbeelden geven van de logische,informatieve teksten van de koran?
Ik ben heel benieuwd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Aldebaran schreef:
Aldebaran schreef:
hans van de mortel schreef: Volgens hem bestaat de (armetierige) koran, die slechts een vijftigste van de bijbel bedraagt, uit niet meer 76 velletjes beschreven papier. Zo, nu zijn we weer op topic.
Waaruit maak je op dat ik het daar mee oneens zou zijn? Paranormale influisteringen, een alziend oog of weer zo'n geval van jumping to conclusions? Nog even afgezien van je aanname over de directe relatie tussen de dikte van een boek en wijsheid natuurlijk. Of de aanname dat ik het eens zou zijn met alles wat Dennett zegt omdat ik hem hieronder citeer. Ook hier is dat citaat van hem weer volkomen terecht. Ik blijf natuurlijk wel benieuwd naar de betreffende quote van Dennett waaraan je refereert.
Geef je me nog even een link naar die quote van Dennett, allerbeste hans? Dan zijn we meteen weer on topic.
Er is geen link he hans?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Aldebaran schreef:Er is geen link he hans?
Luister! Ik had gisteren een verschrikkelijke droom. Wel tien naakte beeldschone vrouwen met hoofddoekjes om met niet onaantrekkelijke stevige goed gevormde borsten renden mijn slaapkamer in en uit. Dat duurde zeker tien minuten. Verschrikkelijk!
Nu moet jij vragen: ”Maar Hans dat is toch niet verschrikkelijk?” En dan antwoord ik jou met: ”Ja beste Aldebaran, maar ze sloegen zo met de deuren.”
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

hans van de mortel schreef:
Aldebaran schreef:Er is geen link he hans?
Luister! Ik had gisteren een verschrikkelijke droom. Wel tien naakte beeldschone vrouwen met hoofddoekjes om met niet onaantrekkelijke stevige goed gevormde borsten renden mijn slaapkamer in en uit. Dat duurde zeker tien minuten. Verschrikkelijk!
Nu moet jij vragen: ”Maar Hans dat is toch niet verschrikkelijk?” En dan antwoord ik jou met: ”Ja beste Aldebaran, maar ze sloegen zo met de deuren.”
En toen ben je zeker met je primaire orgaan tussen de deur terechtgekomen en was je plots vergeten of je dat verhaal van Dennett gedroomd had of domweg gefantaseerd. Maar Hans dat is toch verschikkelijk?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Aldebaran schreef: En toen ben je zeker met je primaire orgaan tussen de deur terechtgekomen en was je plots vergeten of je dat verhaal van Dennett gedroomd had of domweg gefantaseerd. Maar Hans dat is toch verschikkelijk?
Laat je niks wijs maken Aldebaran! Over met iets tussen de deur terecht komen gesproken . . . In Nederland plaatsen Jehovah’s Getuigen doorgaans een voet tussen de deur. De godventers in België hanteren een andere taktiek. Daar stoppen zij niet hun voet, maar hun hoofd tussen de deur, heb ik mij laten wijsmaken.

Jij mag het laatste woord en dan stoppen we dit onderonsje om de topic niet verder te vervuilen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

hans van de mortel schreef:
Aldebaran schreef: En toen ben je zeker met je primaire orgaan tussen de deur terechtgekomen en was je plots vergeten of je dat verhaal van Dennett gedroomd had of domweg gefantaseerd. Maar Hans dat is toch verschikkelijk?
Laat je niks wijs maken Aldebaran! Over met iets tussen de deur terecht komen gesproken . . . In Nederland plaatsen Jehovah’s Getuigen doorgaans een voet tussen de deur. De godventers in België hanteren een andere taktiek. Daar stoppen zij niet hun voet, maar hun hoofd tussen de deur, heb ik mij laten wijsmaken.
Een buitenkansje hans. Om eindelijk eens echt wat noten te kraken met die JG's (KRAKKKK!). Dat wordt posten achter de deur.
hans van de mortel schreef:Jij mag het laatste woord en dan stoppen we dit onderonsje om de topic niet verder te vervuilen.
Laat je vooral niet door mij tegen houden om topic na topic vol te storten met wijze morele lessen die je vrouw je dicteert. Mag ik er wel even op wijzen dat je deze frivole sidestep geheel zelf initieerde. BOT: Geef nog even dat citaat van Dennett, zijn we weer helemaal on topic.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ajax schreef:Dus lijkt me logisch dat het dikker is want de Quran bevat alleen logische,informatieve teksten.
Logische teksten???? Hahahahhaahaha!!!! :lol: :lol: :lol:
ajax schreef:De Quran heeft kwaliteit en de bijbel kwantiteit :P
Zo te horen heb je nog nooit een letter in de Bijbel gelezen. Ik zou me daar eens in verdiepen als je was. Tenslotte lezen wij ook de Koran. Zelf heb ik ook een Koran in mijn bezit. Lees vooral ook het NT en concludeer zelf dat de Islam pertinent onmogelijk een opvolger van het Christendom of Jodendom kan zijn. :smile:
Plaats reactie