Hoeveel pagina's beslaat de korantekst?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Vr Feb 22, 2008 2:32 am

Logische teksten???? Hahahahhaahaha!!!! :lol: :lol: :lol:

Wat ben je erachter gekomen dat de bijbel a joke is? :lol:

Zo te horen heb je nog nooit een letter in de Bijbel gelezen. Ik zou me daar eens in verdiepen als je was. Tenslotte lezen wij ook de Koran. Zelf heb ik ook een Koran in mijn bezit. Lees vooral ook het NT en concludeer zelf dat de Islam pertinent onmogelijk een opvolger van het Christendom of Jodendom kan zijn.

Ja maar mocht ik de bijbel geloven dan had Noah dino,s meegenomen op z,n boot en God die heeft slaapgebrek :lol:
Daarom hou ik het liever realistisch snap je ik heb een voorkeur voor logica en feiten :wink:
A proud amazigh!

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Feb 22, 2008 8:53 am

ajax schreef:
Logische teksten???? Hahahahhaahaha!!!! :lol: :lol: :lol:

Wat ben je erachter gekomen dat de bijbel a joke is? :lol:

Zo te horen heb je nog nooit een letter in de Bijbel gelezen. Ik zou me daar eens in verdiepen als je was. Tenslotte lezen wij ook de Koran. Zelf heb ik ook een Koran in mijn bezit. Lees vooral ook het NT en concludeer zelf dat de Islam pertinent onmogelijk een opvolger van het Christendom of Jodendom kan zijn.

Ja maar mocht ik de bijbel geloven dan had Noah dino,s meegenomen op z,n boot en God die heeft slaapgebrek :lol:
Daarom hou ik het liever realistisch snap je ik heb een voorkeur voor logica en feiten :wink:

De enige realistische moslim is een niet-moslim.

wahlers

Berichtdoor wahlers » Vr Feb 22, 2008 3:23 pm

Ajax,

Jij hebt het over de kwaliteit van de Koran.
Hoe meet je dit?
Kun je eens één duidelijk voorbeeld geven van deze kwaliteit...en hoe deze gemeten wordt?

M.a.w., staaf jouw mening is met bewijsbare voorbeelden!

Let wel! Als ik gefundeerde - dus overtuigende - kritiek kan geven op welk een bewering van jou dan ook dan, dan is de 'kwaliteit' van jouw kwalitatieve bewering op z'n minst twijfelachtig!
Dus!
Dus kies je voorbeelden zeer zorgvuldig en wees bedacht op kwalitatieve kritiek op hoog niveau!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Feb 22, 2008 7:12 pm

wahlers schreef:Ajax,

Jij hebt het over de kwaliteit van de Koran.
Hoe meet je dit?
Kun je eens één duidelijk voorbeeld geven van deze kwaliteit...en hoe deze gemeten wordt?

M.a.w., staaf jouw mening is met bewijsbare voorbeelden!

Let wel! Als ik gefundeerde - dus overtuigende - kritiek kan geven op welk een bewering van jou dan ook dan, dan is de 'kwaliteit' van jouw kwalitatieve bewering op z'n minst twijfelachtig!
Dus!
Dus kies je voorbeelden zeer zorgvuldig en wees bedacht op kwalitatieve kritiek op hoog niveau!

MvG, Wim Ahlers.

Oei Ajax - met Wim kun je beter maken dat je weg komt. Zeg dat je met vakantie bent of zoiets. Of dat je schoonmoeder is overleden. Bedenk een list Tom Poes. Ik bedenk mij tien keer voordat ik iets tegen Wim ga inbrengen. Een gewaarschuwde aardige goser telt voor twee. :wink:
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Vr Feb 22, 2008 9:39 pm

Ajax,

Wat is een feit? Wat kan men beschouwen als een feit? Is een feit absoluut of is iets slechts een feit in relatie tot iets anders? Welke definitie van feit is de meest waterdichte, en waarom?
De welke hanteer jij?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

SDX

Berichtdoor SDX » Vr Feb 22, 2008 10:42 pm

Ja maar mocht ik de bijbel geloven dan had Noah dino,s meegenomen op z,n boot en God die heeft slaapgebrek
Daarom hou ik het liever realistisch snap je ik heb een voorkeur voor logica en feiten

Het probleem met jou (& ur fellow-muslims-in-crime) is dat JULLIE letterlijk geloven in jullie boekje, Christenen doen dat al lang niet meer, aanvaard dat feit nou dat wij wél geëvolueerd zijn en jullie niet.
Logica en feiten huh??? Je bedoelt JOUW logica en feiten, ram jouw logica en feiten niet door andermans strot, ben daar niet van gediend, trouwens...waren dino's niet al ff uitgestorven ten tijde van Noë?
according to *evolution* waar jij niet in gelooft...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

naar boven

Berichtdoor naar boven » Vr Feb 22, 2008 11:16 pm

SDX schreef: trouwens...waren dino's niet al ff uitgestorven ten tijde van Noë?
according to *evolution* waar jij niet in gelooft...

Nog lang niet:

Afbeelding
RTFM

SDX

Berichtdoor SDX » Vr Feb 22, 2008 11:40 pm

bestonden er al mensen ten tijde van de dino's ?
Volgens de evolutie theorie...niet de bijbel...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 23, 2008 12:32 am

ajax schreef:

Ajax, Ik neem aan ( door deze opmerking) dat jij ook niet geloofd in de ark van Noach ?

Als je niet reageert op deze post, dan weet ik dat jij het verhaal van de ark ook achterlijk vindt, en als het anders is moet jij het me maar even laten weten.

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Za Feb 23, 2008 4:13 am

SDX schreef:bestonden er al mensen ten tijde van de dino's ?
Volgens de evolutie theorie...niet de bijbel...

Neen, de zoogdieren zijn ook behoorlijk wat mogen doorevolueren voordat zelfs de eerste primaten ontstonden.

De mensen bestaan nog net op de Aarde.

De zoogdieren bestaan, ondanks wat veel mensen denken, al voor de dinosaurussen. De directe afstammelingen van de amfibien waren zowel de reptielen, die hun kant uitgingen, als de therapsiden, dieren die heel hard aanleunen tegen de huidige mierenegels en vogelbekdieren. Zoek maar een afbeelding op van de dvinia, een schattig beestje, en de anaterapsides , een grotere, minder schattige variant van hetzelfde.
Deze dieren bezaten volgens de paleontologen toen al warm bloed. Hun tanden waren sterk gelijkend op die van zoogdieren.

Het plots in het Triastijdperk aangebroken warme klimaat heeft er wel voor gezorgd dat de reptielen, die meer aangepast waren tot droogte en hitte, de dominante levensvormen werden en de proto-zoogdieren een pauze moesten houden van bijna 150 miljoen jaar.

65 miljoen jaar geleden kwam de era der reptielen tot haar einde, en konden de zoogdieren zich volop ontwikkelen. Het duurde behoorlijk lang voordat de zoogdieren "konden beslissen" welke takken er evolutionair efficient waren. Ik durf niet zeggen wanneer de eerste primaten ontstonden, wellicht behoorlijk vroeg, maar toen de eerste hominiden begonnen te verschijnen was de leefomgeving wel zeer gelijkend aan die van ons, op het feit dat er nog bepaalde dierensoorten bestonden die nu uitgestorven zijn (nee, niet de dodo ;)).
Ik schat dat de eerste hominiden zo'n 5 miljoen jaar geleden op de Aarde rondliepen.

De mens was nog oud genoeg om mastodonten, mammoeten en andere overbehaarde beesten te mogen zien, maar verre van oud genoeg om dino's te bekijken. Dit is ook volkomen onmogelijk, vraag maar aan iemand die iets afweet van geologie en de lagen van de aardkorst. Een skelet van een mens heeft niets te zoeken tussen bijvoorbeeld de lagen van het Krijt.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

SDX

Berichtdoor SDX » Zo Feb 24, 2008 4:12 am

Dat bedoelde ik dus migrantenjong...

mijn vraag was retorisch...ivb met die dino's op de ark van Noah

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Zo Feb 24, 2008 5:41 am

SDX schreef:Dat bedoelde ik dus migrantenjong...

mijn vraag was retorisch...ivb met die dino's op de ark van Noah

Ah, ik dacht dat jij om uitleg vroeg.
Want er bestaat (onder andere dankzij de Flintstones) een misconceptie onder de mensen dat de mens oud genoeg is om dino's te hebben gezien.

SDX

Berichtdoor SDX » Ma Feb 25, 2008 3:16 am

thx migrantenjong :wink: dan heeft ajax met al zijn logica en gezond verstand misschien iets te vaak naar The Flintstones gekeken :)

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”