De nachtelijke reis van Mohammed.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Ariel

De nachtelijke reis van Mohammed.

Berichtdoor Ariel » Za Aug 18, 2007 4:20 pm

Hier komt het verhaal van de hemelse reis van Mohammed.
Het is niet zo zeer dat ik Islam belachelijk wil maken, want daar heeft Islam geen hulp bij nodig.

Het is misschien voor toevallige bezoekers leuk om te weten waarom Jeruzalem een belangrijke plek voor Moslims is.

De heiligheid van Jeruzalem voor moslims is namelijk gebaseerd op de traditie van de "nachtelijke reis" van Mohammed, van Mekka naar Jeruzalem, vanwaar hij naar de zevende hemel oprees.

Nu komt eerst het verhaal, en dan de uitleg.

Deze miraculeuze gebeurtenis van de hemelvaart begon in Mekka waar Mohammed lag te slapen in de moskee. ( volgens de moslims)
De aartsengel Gabriël maakte Mohammed wakker, en nam hem mee naar buiten.
Voor de poort van de moskee stond een wit rijdier. Het dier, Buraak, had vleugels aan zijn hoeven, waarmee het zich voortbewoog.

Gabriël heeft hem twee kommen aangeboden, in de ene kom zat wijn, en in de andere melk , en Gabriël vroeg hem welke kom hij koos. Mohammed koos voor de melk.
Gabriël zei: ,,U maakte een keus die is aangeboren. U bent naar het rechte pad geleid en heeft uw volk er naar toe geleid. Als u voor de kom met drank had gekozen dan had u uw volk naar het verkeerde pad geleid."

Mohammed steeg daarna vanuit de aqsa-moskee naar de hemel.
Gabriël vroeg om toestemming of hij naar binnen mocht, en Adam die aan de hemelpoort stond verwelkomde Mohammed. Hij mocht er in.

Daarna steeg de Mohammed op naar de tweede hemel waar hij Yahiah ontmoette, en Gabriël vroeg weer toestemming aan Yahiah ( Johannes de doper ) en ook Jezus was bij deze ontmoeting aanwezig.
Ook zij verwelkomde Mohammed.

Mohammed ging daarna naar de derde hemel waar Jozef op hem wachtte . Jozef bleek trouwens een beeldschone jongeman , en hij en de Mohammed begroete elkaar hartelijk.

Mohammed steeg toen op naar de vierde hemel waar hij Idries ( Henoch.? ) ontmoette.

In de vijfde hemel ontmoette hij Haroen Ibn Imraan, (Aäron) en in de zesde hemel ontmoette hij Moesa Ibn Imraan ( mozes )

Toen Mohammed Mozes passeerde heeft Mozes gehuild. Er werd aan hem gevraagd: ,,Waarom huil je?" Hij antwoordde: ,,Ik huil om een jongeman die later dan mij is gezonden, waardoor meer mensen van zijn volk het paradijs binnenkomen dan er van mijn volk binnen komen".

Daarna steeg Mohammed op naar de zevende hemel waar hij Abraham ontmoette en hem begroette. Abraham leunde met zijn rug tegen de "albayt alma'moer", een huis dat dagelijks door zeventig duizend engelen wordt bezocht die daarvan nooit meer terugkeren.

Na zijn bezoek aan de hemelen is Mohamed opgestegen naar "sidratil-muntaha" d.w.z. "de lotusboom van de eindbestemming"; een boom waarvan de bladeren op de oren van olifanten lijken en de vruchten op kannen. Deze boom werd plotseling bedekt met een gouden laag. Allah, verhulde de boom zodat geen mens meer de schoonheid ervan zou kunnen beschrijven.

Daarna is Mohammed opgestegen naar Allah, en kwam dichtbij Hem. Op een gegeven moment stond hij op twee booglengten afstand van Allah, of nog dichterbij.
Allah gaf zijn dienaar de volgende openbaring; Mohammed en zijn volk werd het gebod opgelegd om vijftig gebeden per dag en nacht uit te voeren.

Mohammed keerde daarop terug en kwam onderweg langs Mozes die hem vroeg: ,,Wat heeft jouw Heer je opgedragen?".
Hij antwoordde: ,,Vijftig gebeden". Mozes zei: ,,Je volk kan dit niet aan, ga terug naar je Heer en vraag Hem om vermindering.
Mohammed keek naar Gabriël en hij kreeg van hem een teken dat hij het wel kon doen als hij dat graag wilde.
Mohammed ging weer naar Allah en kreeg toen hij een vermindering van tien gebeden.
Toen jij weer langs Mozes liep, adviseerde Mozes hem om nogmaals om vermindering te vragen.

Mohammed bleef heen en weer lopen tussen Allah en Mozes totdat het aantal gebeden slechts vijf geworden was.
Daarna adviseerde Mozes hem nog een keer om weer vermindering te vragen.
Mozes vertelde Mohammed : ,,Bij Allah, ik heb de mensen van Israël minder dan dit gevraagd, toch zijn zij verzwakt en hebben het nagelaten".
Mohammed zei: ,,Ik durf uit verlegenheid mijn Heer het niet nog een keer te vragen. Ik geef hieraan toe en ik ben zo tevreden".
Toen Mohammed wegliep hoorde hij roepen… "Ik heb mijn verplichting opgelegd en heb haar verlicht voor mijn dienaren. Het is vijf maar in feite vijftig. Mijn uitspraak is niet aan verdere veranderingen onderhevig".

Mohammed keerde na deze nachtreis terug naar het gewijde Mekka, alwaar hij de volgende ochtend zijn verhaal aan de mensen van Quraish deed.
Hij stelde hen op de hoogte van wat Allah hem had laten zien. Zij scholden hem uit voor leugenaar, en begonnen hem weer lastig te vallen.
Sommigen begonnen spottend in hun handen te klappen. Anderen staken hun armen boven hun hoofd.
Iemand vertrok naar Abu Bakr en vertelde hem het verhaal van de profeet. Abu Bakr zei: ,,Als hij dat heeft verteld, dan heeft hij de waarheid verteld".
De mensen vroegen toen: ,,Geloof jij hem?". Hij antwoordde: ,,Ik geloof hem in meer dan alleen dit. Ik geloof hem in alle berichten die van de hemel heen en weer gaan". Vandaar dat hij "as-siddieq" d.w.z. "de vertrouweling" werd genoemd.

De ongelovigen wilden Mohammed toetsen en vroegen hem de Alaqsa-moskee te beschrijven. Hij had deze moskee immers niet eerder gezien. Allah maakte de moskee voor hem zichtbaar, waarna hij alle hoeken en deuren van de moskee aan hen kon beschrijven. Zij konden hem niet tegenspreken en zeiden: ,,Hij heeft een juiste omschrijving gegeven".

Zij vroegen hem naar een karavaan van die vanuit het shaam gebied onderweg was. Hij informeerde hen over het aantal kamelen en de omstandigheden waarin deze karavaan zich bevond.
Ook wist hij te vertellen wanneer deze zou aankomen en welke kameel voor de karavaan zou lopen.
Het vond allemaal precies plaats zoals hij had gezegd. Zij hielden echter vast aan hun ongelovigheid.

De volgende ochtend na zijn nachtelijke kwam Gabriël en leerde Mohammed de manier waarop de vijf gebeden verricht werden en de tijdstippen ervoor.
Daarvoor was het gebed altijd twee "rak'ah" geweest, tweemaal in de ochtend en tweemaal 's avonds.

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 05.058.227
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Aug 18, 2007 4:27 pm

Lezers begrijpen misschien waarom dit verhaal van Mohammed van de eerste tot laatste letter gelogen is.

Mohammed kan nooit de aqsa-moskee gezien hebben, want pas in 715, is de eerste moskee door de Omayyaden op de Tempelberg gebouwd. Mohammed stierf op maandag 8 juni 632 in Medina, 47 jaar voordat de eerste steen gelegd werd van de al-masjid al-aqsa moskee.

Ook de klaagmuur word nu geclaimd door Moslims.

Enkele weken geleden zei de Islamitsche Moefti (geestelijk leider) van Jeruzalem, sjeik Ekrima Sabri, dat de Westmuur (de zogenaamde Klaagmuur) Islamitisch eigendom is en niet in Joodse handen mag blijven. Hij wees erop, dat de Klaagmuur vanuit de geschiedenis nooit iets met het Joodse volk te maken heeft gehad. De Klaagmuur hoort bij de Islam, zo zei hij. De muur is een deel van de Haram-al-Sharif (dat is de berg waarop de Dom van de Rots staat). Aan deze muur had Mohammed zijn paard vastgebonden toen hij een reis naar de hemel maakte. Het vliegende paard van Mohammed heette Boerak en daarom zou de muur voortaan Al-Boerak-muur moeten heten, aldus de Moefti.

Jeruzalem werd pas in 638, door Kalief Omar veroverd, en kwam toen pas onder Islamitische invloed. Mohammed kon bij "Buitenste bedehuis" (Soera 17:1) dus nooit Jeruzalem in gedachten hebben gehad, toen hij de Koran schreef, want hij was toen al lang dood. Het is toch op z'n minst vreemd te noemen dat Mohammed op een onheilige plaats buiten de Dar al Islam, buiten het huis van de Islam, ten hemel opgestegen is.
Toch blijft de Islam deze leugen in stand houden.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Aug 18, 2007 5:37 pm

Ook de klaagmuur word nu geclaimd door Moslims.

Het kan niet op.
Sta perplex van zoveel brutaliteit.

Het lijkt of Moslims pas leven als ze anderen hun heiligdommen zich kunnen toeeigenen of vernietigen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

wahlers

Berichtdoor wahlers » Zo Aug 19, 2007 1:19 pm

Ik ben diep onder de indruk van het 'bewijs' van Mohammad!
Het staat natuurlijk geschreven op een 1400 jaar oude papyrusrol, dus het moet wel waar zijn!
Als ik tijd heb ga ik me morgen onmiddelijk bekeren tot het Islamitsch geloof!
Want je moet na dit 'bewijs' wel doof en blind zijn om zo'n sluitend 'bewijs' niet te aanvaarden!
Vanaf morgen beschouw ik dan ook alle niet bekeerde freethinkers als minderwaardige ongelovige honden die voor eeuwig in de hel zullen branden! Allahu akbar!

http://www.youtube.com/watch?v=2ryYYCe8qg4

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Polleke

Berichtdoor Polleke » Zo Aug 19, 2007 1:40 pm

De islamitische theologie heeft het bovendien over de 'verste moskee', niet over de Al-Asqa moskee. De verste moskee zou in Al Quds, de heilige stad liggen. In de drang naar da'wa (bekering) wordt dit er voor het gemak bij verteld, net zoals de moderne quran een complete verkrachting is van het oorspronkelijke document.

Deze naam Al Quds is pas in de 13e eeuw aan Jeruzalem gegeven, om moslims te mobiliseren tegen de invasie van kruisvaders.

Handige jongens die theologen (=gecertificeerd leugenaar).

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”