De enige wapen tegen de waarheid is een leugen

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

BFA schreef:
mensen, kijk nou maar eerst die film en geef dan je mening/commentaar. Maar niet roepen voordat je iets hebt gezien.
Staat die film op internet?
Zo ja, geef dan een link.
Zo neen zoek dan een andere.
http://www.islamproducten.nl/rissalah-the-message.html

alleen het eerste deel, de film bestaat uit 4 delen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

faith schreef:
Chaimae schreef:Faith, heb je een Islamitisch vriendje?
Ja Chaimae, die heb ik, hoezo?

Gewoon! Het was slechts een vraag. Is het een Marokkaan?

Die Nederlandse meiden ook! Pikken onze Marokkaanse jongens in. Godzijdank dat het merendeel van de Marokkaanse jongens toch voor een Marokkaanse schoonheid kiest. :lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Chaimae schreef:
faith schreef:
Chaimae schreef:Faith, heb je een Islamitisch vriendje?
Ja Chaimae, die heb ik, hoezo?

Gewoon! Het was slechts een vraag. Is het een Marokkaan?

Die Nederlandse meiden ook! Pikken onze Marokkaanse jongens in. Godzijdank dat het merendeel van de Marokkaanse jongens toch voor een Marokkaanse schoonheid kiest. :lol:
Chaimae, maak je niet gelijk zo druk, het is geen marrokaan. Het is een koerdische man.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Faith, Ik heb een paar stukken uit deze film gezien.

Niet alles, dat geef ik toe, maar wat ik zag, was een zeer geromantiseerd verhaal dat Mohammed en Moslims in een prachtig voetlicht te zet.
Historische gezien is deze film een grote ramp.

Bijvoorbeeld Mekka, en de Kaaba..
Er werd in de film een vierkant gebouw getoond.

De Kaaba was al in zijn volle glorie te zien. Ik zag zelfs soort van flats..

Dit is een grote leugen faith..


De oorspronkelijke Kaaba had geen dak en het was niet hoger dan de lengte van een mens.

Mensen woonde in tenten of in hutten. Niks geen hoogbouw.

En dan wil ik het niet eens over het verhaal hebben.
Deze film is een geromantiseerde voorstelling. Het heeft niks met Mohammed en zijn volgelingen te maken.

Als je iets over Islam en Mohammed wil weten dan moet je de Koran en de Hadith lezen.
Laatst gewijzigd door Ariel op do aug 23, 2007 9:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

faith schreef:
Chaimae schreef:
faith schreef: Ja Chaimae, die heb ik, hoezo?

Gewoon! Het was slechts een vraag. Is het een Marokkaan?

Die Nederlandse meiden ook! Pikken onze Marokkaanse jongens in. Godzijdank dat het merendeel van de Marokkaanse jongens toch voor een Marokkaanse schoonheid kiest. :lol:
Chaimae, maak je niet gelijk zo druk, het is geen marrokaan. Het is een koerdische man.

Koerdische mannen zijn niet echt praktiserend in het geloof. Het aangaan van een relatie is niet toegestaan volgens de Islam. :-]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Chaimae schreef:
faith schreef:
Chaimae schreef:
Gewoon! Het was slechts een vraag. Is het een Marokkaan?

Die Nederlandse meiden ook! Pikken onze Marokkaanse jongens in. Godzijdank dat het merendeel van de Marokkaanse jongens toch voor een Marokkaanse schoonheid kiest. :lol:
Chaimae, maak je niet gelijk zo druk, het is geen marrokaan. Het is een koerdische man.

Koerdische mannen zijn niet echt praktiserend in het geloof. Het aangaan van een relatie is niet toegestaan volgens de Islam. :-]
Wij hebben daar wel voor gekozen Chaimae
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Faith, Ik heb een paar stukken uit deze film gezien.

Niet alles, dat geef ik toe, maar wat ik zag, was een zeer geromantiseerd verhaal dat Mohammed en Moslims in een prachtig voetlicht te zet.
Historische gezien is deze film een grote ramp.

Bijvoorbeeld Mekka, en de Kaaba..
Er werd in de film een vierkant gebouw getoond.

De Kaaba was al in zijn volle glorie te zien. Ik zag zelfs soort van flats..


Afbeelding

Dit is een grote leugen faith..


De oorspronkelijke Kaaba had geen dak en het was niet hoger dan de lengte van een mens.

Mensen woonde in tenten of in hutten. Niks geen hoogbouw.

En dan wil ik het niet eens over het verhaal hebben.
Deze film is een geromantiseerde voorstelling. Het heeft niks met Mohammed en zijn volgelingen te maken.

Als je iets over Islam en Mohammed wil weten dan moet je de Koran en de Hadith lezen.
soort van flats? die heb ik niet gezien Ariel, mischien heb jij dan een andere film gezien.
de film verteld hoe het geloof is ontstaan, kijk anders even het eerste deel via de link Ariel.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

faith schreef:
soort van flats? die heb ik niet gezien Ariel, mischien heb jij dan een andere film gezien.
Dat kan, ik geloofde eerst dat je het had over de film met Anthony Quinn. Bedoel je dan een andere?
faith schreef:de film verteld hoe het geloof is ontstaan, kijk anders even het eerste deel via de link Ariel.
Is dat dan vanuit wetenschappelijk/historisch standpunt of vanuit religieus standpunt verfilmd?

Is het een historische studie of een romantisch spektakel?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ketter, kijk anders eerst even die film. Dan zie je ook waar de koran vandaan komt.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

kijk anders even het eerste deel via de link Ariel.
Met op Mohammeds boodschap, het juiste antwoord van de Perzische Keizer: De woestijnrat, wil hij me leren knielen.

Arabieren op Spaanse paarden.
Verder lijkt deze film mij niet veel meer dan verveling.

Ik ken mooiere staaltjes propagenda.

The 13th Warrior.

De Arabieren komen De Noormannen beschaven. Hollywoodaktie en dhimmitude. Volledige film op:

http://www.veoh.com/videos/v512399zc4TC ... 530&rank=2
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

BFA schreef:
kijk anders even het eerste deel via de link Ariel.
Met op Mohammeds boodschap, het juiste antwoord van de Perzische Keizer: De woestijnrat, wil hij me leren knielen.

Arabieren op Spaanse paarden.
Verder lijkt deze film mij niet veel meer dan verveling.

Ik ken mooiere staaltjes propagenda.

The 13th Warrior.

De Arabieren komen De Noormannen beschaven. Hollywoodaktie en dhimmitude. Volledige film op:

http://www.veoh.com/videos/v512399zc4TC ... 530&rank=2
kennelijk begrijp je de film niet dan, kijk hem maar eens helemaal af voordat je commentaar hebt.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

kennelijk begrijp je de film niet dan, kijk hem maar eens helemaal af voordat je commentaar hebt.
Prop agenda toont zich van de eerste scenes, hoeft dus niet verder bekeken. Zeker als de film vervelend gemaakt is.
Propagenda, er is geen boodschap, enkel leugen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

BFA schreef:
kennelijk begrijp je de film niet dan, kijk hem maar eens helemaal af voordat je commentaar hebt.
Prop agenda toont zich van de eerste scenes, hoeft dus niet verder bekeken. Zeker als de film vervelend gemaakt is.
Propagenda, er is geen boodschap, enkel leugen.
dan moet je verder ook je mond houden als je het einde niet hebt gezien. Fijne avond verder
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Waarom hebben we een propaganda film nodig om te weten hoe Islam ontstaan is Faih?
Wij hebben Islamitische bronnen waar we uit kunnen putten.
Heb je het antwoord van mijn kennis gelezen?

Hij was jaren lang een heel goeie moslim faith.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Waarom hebben we een propaganda film nodig om te weten hoe Islam ontstaan is Faih?
Wij hebben Islamitische bronnen waar we uit kunnen putten.
Heb je het antwoord van mijn kennis gelezen?

Hij was jaren lang een heel goeie moslim faith.
Het kan geen kwaad om die film eens te bekijken Ariel. Het vertelt een stuk geschiedenis. Maar nogmaals kijk eerst de film, laat het op je inwerken en geef dan een mening.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

dan moet je verder ook je mond houden als je het einde niet hebt gezien.
Zelfde antwoord als dat van de Perzische Keizer.

Polderdijkenrat, wil je me leren knielen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

BFA schreef:
dan moet je verder ook je mond houden als je het einde niet hebt gezien.
Zelfde antwoord als dat van de Perzische Keizer.

Dijkenrat, wil je me leren knielen.
kijk maar eens verder wat er gaat gebeuren, en je zult zien dat in deel 4 het einde, de Perzische Keizer ook gaat knielen, omdat hij de bewijzen heeft gezien.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

de Perzische Keizer ook gaat knielen, omdat hij de bewijzen heeft gezien
Prop agenda.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

BFA schreef:
de Perzische Keizer ook gaat knielen, omdat hij de bewijzen heeft gezien
Prop agenda.
kijk nou maar, je kunt niet iets zeggen als je het niet gezien hebt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ga hem kijken faith, eigenlijk heb ik al een stuk gezien.
De ambiance die ze afschilderen klopt al niet met het oude Mekka, en mensen werden niet gemarteld omdat ze geen moslim wilde worden.
Zo ver ben ik al.
Deze film is een grote leugen. Jij geloofd dat niet, en als ik met bewijs kom dan geloof je mij ook niet, dus waarom zou ik moeite voor je doen faith.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

Zoals beloofd, MSN discusie tussen mij en TOMC over de zon die in modderig water ondergaat:

Link: http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... A022237065

Nu is het aan jullie zelf om te oordelen, wie gelijk heeft :wink:
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben niet onder de indruk.
Je kan zo niet een debat aan gaan.
Dat had je op het forum moeten doen, en dan had je tijd gehad om over een antwoord na te denken.

Alle twee een dikke nul voor jullie gesprek.
Want meer was dit niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

faith schreef:
BFA schreef:
dan moet je verder ook je mond houden als je het einde niet hebt gezien.
Zelfde antwoord als dat van de Perzische Keizer.

Dijkenrat, wil je me leren knielen.
kijk maar eens verder wat er gaat gebeuren, en je zult zien dat in deel 4 het einde, de Perzische Keizer ook gaat knielen, omdat hij de bewijzen heeft gezien.
Dat is wel nooit gebeurd, he, faith.

Wil je weten wat er werkelijk gebeurd is, faith?
Laatst gewijzigd door Ketter op vr aug 24, 2007 12:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Battle_for_peace schreef:Zoals beloofd, MSN discusie tussen mij en TOMC over de zon die in modderig water ondergaat:

Link: http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... A022237065

Nu is het aan jullie zelf om te oordelen, wie gelijk heeft :wink:
Tom vergeet het centrale punt te maken, die geldt als je zegt dat je de zon ziet ondergaan in of achter iets: dat ding moet tot aan de horizon strekken.

Kijk, als ik zeg dat ik de zon zie ondergaan in mijn tuin, dan denk je direct dat ik in de tuin sta als ik die zon zie ondergaan. Je zult nooit in je hoofd halen dat ik onder de illusie ben (want dat is het ten slotte) dat de zon ondergaat in mijn tuin.

Ditzelfde geldt voor de modderpoel. Een modderpoel is geen zee, geen oceaan, geen machtige bergketen. Het feit dat het modderig is bewijst dat feitelijk gewoon.

Nu kun je je afvragen: hoe hebben de moslims in de tijd van Mohammed dit vers geïnterpreteerd en meer dan tien eeuwen nadien? Ten slotte, dat was het voornaamste publiek.

Je moet niet te ver zoeken, hoor: het beeld dat nog steeds in boekjes in o.a. Pakistan geschetst wordt over de wereld weerspiegelt nog steeds het feit dat de zon wel degelijk ondergaat in die poel.

Dus Tom heeft volledig gelijk als hij zegt dat de Koran blijkbaar een verwarrend beeld schept. Want nu pas zien Moslims hun grote vergissing iin, onder de invloed van de westerlingen die hen er hebben moeten op wijzen dat de aarde eigenlijk rond is.

Mogen wij er misschien meteen ook op wijzen, dat er nog vele andere verzen zijn die jullie 1400 jaar lang erg verkeerd hebben geïnterpreteerd en dat wij nu met onze moderne kennis eigenlijk een beetje anders moeten zien? Zoals dat kruisigen onmenselijk is of zo?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

Volume 4, Book 52, Number 261:

Narrated Anas bin Malik:

A group of eight men from the tribe of 'Ukil came to the Prophet and then they found the climate of Medina unsuitable for them. So, they said, "O Allah's Apostle! Provide us with some milk." Allah's Apostle said, "I recommend that you should join the herd of camels." So they went and drank the urine and the milk of the camels (as a medicine) till they became healthy and fat. Then they killed the shepherd and drove away the camels, and they became unbelievers after they were Muslims. When the Prophet was informed by a shouter for help, he sent some men in their pursuit, and before the sun rose high, they were brought, and he had their hands and feet cut off. Then he ordered for nails which were heated and passed over their eyes, and whey were left in the Harra (i.e. rocky land in Medina). They asked for water, and nobody provided them with water till they died (Abu Qilaba, a sub-narrator said, "They committed murder and theft and fought against Allah and His Apostle, and spread evil in the land.")

Kijk, je zult zeggen: die mensen deden iets fouts; maar botweg martelen tot de dood op die manier?
Je kan niet 1 Hadith pakken en dan gelijk een oordeel erover geven. Zet alle Hadith's over dit incident bij elkaar, je krijgt dit,


- Acht mannen kwamen naar de Profeet
- Ze waren getroffen door ziektes, honger en armoede
- De Profeet was zo vriendelijk en stuurde hun naar zijn eigen herders
- Zijn herders gaven hun melk en kamelen urine als medicijn
- Ze werden voor een tijdje gratis voorziend en verzorgd door de herders
---------------------------------
Toen ze op volle kracht waren,
---------------------------------
- Ze verlieten Islaam
- Ze maakten de herders van de Profeet dood en lieten hun liggen in de hitte
- Ze haalden hun ogen eruit met heet ijzer
- Ze verminkten hun lichamen
- Ze steelden alle kamelen die de herders hadden
- Ze sloegen op de vlucht


Stank voor dank. Toen de Profeet hiervan op de hoogte werd gesteld, stuurde hij mensen en ze werden gepakt. Hij beveelde dat hun handen en voeten afgehakt moesten worden, hij haalde hun ogen eruit en liet ze sterven in de hitte. PRECIES, zoals zij die arme herders behandelden, werden zij behandeld. Dit is QISAS (WRAAK), oog om oog, tand om tand.

Nu, verminken, martellen, met vuur straffen etc. is eigenlijk niet toegestaan in Islaam,

"The Prophet forbade robbery, and also forbade mutilation of bodies".
(Sahih Bukhari, Vol 3, Book 43, Hadith 654).

‘Imrān Ibn Husayn narrated, “The Messenger never gave us a speech, except that he had also ordered us with honesty, and prohibited us from mutilation.”

"It is not proper to punish with fire except the Lord of fire". (Abu Dawud, Book 14, Hadith 2669).

Maar, het werd gedaan als WRAAK, omdat zij hetzelfde met die herders hadden gedaan,

"Maar de vergelding van het kwade is het daaraan gelijke; maar wie vergeeft en verbetering voor ogen houdt, zijn loon rust bij God. Voorzeker, Hij houdt niet van de onrechtvaardigen". (Qur'an 42:40).

Ibn Taymiyyah zei, "Wat betreft verminken, dat is verboden, behalve wanneer het gebeurt als vergelding (voor verminken)".

Dit is de straf voor zulke mensen in de Shariah. Dit Godsdienst is geen spelletje of een grap. Wie verderf zaait op aarde, verdient een harde aanpak. Zulke dingen kwamen vaker voor in die tijd, en met zo'n strenge straf wou de Profeet een shock geven aan die mensen, dat met de wetten van God niet te spelen valt.

Dit vers was over hun geopenbaard,

"De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen". (Qur'an 5:33).

Als ze handen en voeten afhakken, zal dat met hun gebeuren, als ze kruisigen zal dat met hun gebeuren etc.

Wat zou jij met iemand doen, die jou huis binnenkwam en zulke dingen met jou ouders deed in jou afwezigheid?
Laatst gewijzigd door Battle_for_peace op vr aug 24, 2007 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).
Plaats reactie