De enige wapen tegen de waarheid is een leugen

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Battle_for_peace

Berichtdoor Battle_for_peace » Di Aug 21, 2007 3:04 pm

Laten we het bij 1 onderwerp tegelijk houden: Terrorisme. Dat is waar de meesten van jullie problemen mee hebben. Ik zeg, Islam is vrij van terrorisme, bedriegerij, stelen, doden van onschuldigen, doden van burgers etc. etc. Ik kan dat bewijzen en als iemand het tegendeel kan bewijzen, laat hem doen hier.
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).

Joannes

Berichtdoor Joannes » Di Aug 21, 2007 3:06 pm

Battle_for_peace schreef:Laten we het bij 1 onderwerp tegelijk houden: Terrorisme. Dat is waar de meesten van jullie problemen mee hebben. Ik zeg, Islam is vrij van terrorisme, bedriegerij, stelen, doden van onschuldigen, doden van burgers etc. etc. Ik kan dat bewijzen en als iemand het tegendeel kan bewijzen, laat hem doen hier.

Je kraamt onzin uit

Joannes

Berichtdoor Joannes » Di Aug 21, 2007 3:13 pm

De vlag van "La ilaha il Allaah", zal over de hele wereld opgehesen worden, en als nodig, zelfs met het zwaard. MAAR, niemand zal gedwongen worden om Islam te accepteren en niemand zal gedoodt worden behalve de strijders.

Gelukkig worden figuren als jij, tot op dit forum getraceerd door de AIVD.

PS Waarvoor dat zwaard? Om een appeltje mee te schillen?

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Aug 21, 2007 3:13 pm

Battle_for_peace schreef:Laten we het bij 1 onderwerp tegelijk houden: Terrorisme. Dat is waar de meesten van jullie problemen mee hebben.

Integendeel. Een overzichtelijke etalage laat het publiek in één oogopslag zien wat er in de aanbieding is..
RTFM

Battle_for_peace

Berichtdoor Battle_for_peace » Di Aug 21, 2007 3:15 pm

Doden van vrouwen, kinderen, bejaarden etc.

Raba bin Rabiya zei: "Wij waren met de Profeet, op het slagveld en mensen begonnen een cirkel te vormen om iemand. De Profeet vroeg: "Waarom staan zij daar?" Zij zeiden: "Een vrouw die niet meevocht is gedoodt". De Profeet zei: "Deze vrouw vocht niet mee, zij was zwak (waarom hebben jullie haar gedoodt?)". Omdat Khalid ibn Walied vooraan de groep was, stuurde hij iemand om tegen hem te zeggen: "Doodt NOOIT vrouwen en kinderen". Toen maakte de Profeet een smeekbede tot Allah en zei: "O Allah! Ik ben niet verantwoordelijk voor wat Khalid deed en moge Allah Khalid vergeven". (Abu Dawud, Boek 14, Hadith 2663).

Abdullaah Ibn Omar zei: "Tijdens een Ghazawah (gevecht) van de Profeet, werd een vrouw gevonden die was gedoodt en de Profeet verbood het doden van vrouwen en kinderen". (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 52, Hadith 25).

Anas ibn Malik, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede zij met hem), tegen hem zei: "Ga voort in de naam van Allah, zet je vertrouwen op Allah en houd je vast aan (de regels van) de religie van God's boodschapper. Doodt geen bejaarden, doodt geen peuters, doodt geen kinderen en doodt geen vrouwen . Wees niet oneerlijk over de buit, maar verzamel de buit (en verdeel het rechtvaardig). Doe goede dingen, want Allah houdt van degenen die goed doen". (Abu Dawud, Book 14, Hadith 2608).

Stelen van ongelovigen

Er is bijvoorbeeld overgeleverd dat Marwan zei: "Voordat Al Mughira Islaam had geaccepteerd, had hij een paar metgezellen, die hij doodmaakte en hun rijkdommen van hun afpakte. Toen kwam hij naar Madinah (om Islaam te accepteren) en de Profeet, (vrede zij met hem), zei tegen hem: "Wat jou Islaam betreft, ik accepteer het en wat die bezittingen betreft, daar heb ik niks mee te maken". (Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 50, Hadith 891).

Al Haafidh Ibn Hajar zei: "De woorden: "Ik heb er niks mee te maken..." betekenen, "Ik zal het niet aanraken omdat het op een verboden wijze was afgepakt". Wat wij uit deze Hadith leren is dat wij niet de rijkdommen van ongelovigen mogen afpakken, als zij ons vertrouwden en ons veiligheid beloofden. Dat komt omdat als mensen met elkaar in een gezelschap lopen (of als je toestemming krijgt om hun land in te treden), zij dit doen omdat ze elkaar vertrouwen en dit vertrouwen mag niet gebroken worden, of die persoon nou Moslim is of een ongelovige". (Ibn Hajar, ‘Fathul Bari’, 5/341).

Doden van onschuldigen

"Zeg: "Zal ik een andere Heer begeren buiten God, terwijl Hij de Heer aller dingen is?" En geen ziel handelt dan voor zichzelf alleen, noch draagt een lastdrager de last van anderen. Daarna zal uw terugkeer tot uw Heer zijn en Hij zal u verklaren, waarover gij twisttet". (Qur’an 6:164).

"Niemand mag verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van zijn vader of voor de daden van zijn broeder". (Sahih Sunan Nasai 3847).

" ... En elke mens zal oogsten wat hij zelf zaaide, en de vader zal niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn zoons daden en de zoon zal niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn vaders daden". (Ibn Majah, Ahmad & Silsilate Sahih 1974).

Ernst van doden

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Op een dag was een Profeet onder de Profeten (van vroeger) onder een boom aan het rusten, toen een mier hem beet. Toen beveelde hij (mensen) om zijn spullen van onder het boom weg te halen en (hij beveelde) dat de hele mieren nest in brand gestoken moest worden. Allah openbaarde: "Was het doden van een miertje (die jou beet) dan niet genoeg? (Waarom heb je die andere miertjes gedoodt?)" (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 54, Hadith 536).

Abdullah ibn Amr heeft de Profeet horen zeggen: "De Grootste zonde's zijn, anderen naast God aanbidden, ongehoorzaam zijn aan je ouders en het doden van mensen zonder recht". (Sahih Bukhari, Boek 78, Hadith 667).

Doden van vrouwen en kinderen als vergelding

"Het is niet toegestaan om hun na te doen, zelfs als zij onze vrouwen en kinderen doden met de intentie om onze harten met verdriet te vullen, het is NIET toegestaan voor ons om hetzelfde bij hun te doen, met als doel om hun harten ook met verdriet en bedroefdheid te vullen". (Al Qurtubi, Tafsir 5/8 ).

Doden van vredige ongelovigen

Abdulllaah ibn Amr heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Degene die een ongelovige die een verbond met de Moslims had dood maakt, zal het geur van het Paradijs niet eens ruiken, al is het te ruiken op een reis afstand van 40 jaar". (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 83, Hadith 49).
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).

Battle_for_peace

Berichtdoor Battle_for_peace » Di Aug 21, 2007 3:24 pm

Gelukkig worden figuren als jij, tot op dit forum getraceerd door de AIVD.

PS Waarvoor dat zwaard? Om een appeltje mee te schillen?

Wat een dwaas! Als de AIVD mij kent, dan weten ze dat ik een van de meest actief ben op het tegenwerken en weerleggen van terroristishe documentjes op het internet.

Wat moeten ze met mij? Ik heb niks te verbergen. Ik ben zoals een open boek, iedereen kan mij lezen, geen probleem.

EN waarom zou ik een mes of zwaard bij me hebben?

ALLE moslims in deze landen, die met een VISA of Pasport of zelfs valse documenten zijn ingetreden, leven onder een verbond, en mogen NIEMAND doden. Wie dat doet, valt onder deze waarschuwing,

Abdulllaah ibn Amr heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Degene die een ongelovige die een verbond met de Moslims had dood maakt, zal het geur van het Paradijs niet eens ruiken, al is het te ruiken op een reis afstand van 40 jaar". (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 83, Hadith 49).

Dat is wat alle geleerden van ons hebben gezegd en ik kan je bewijzen ook. Dus voortaan, beter uitkijken met je beschuldigingen.

Ik ben een doorn in de zij van sommige dwazen die hier terroristishe activiteiten willen uitvoeren, want ik heb bewijzen tegen hun. Ik ben daar tegen, zoals elke Moslim en wie 1 iemand hier doodmaakt, heeft zijn verbond gebroken en dat is ZWAAR verboden.

Allaah zegt,

"En vervul het verbond want jullie zullen over het verbond worden ondervraagd". (Qur’an 17:34).

En er is overgeleverd in Sahih Al Bukhari dat de Profeet zei: "De Moslims blijven trouw aan hun verbonden".

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Aug 21, 2007 3:28 pm

Battle_for_peace schreef:
Er is een absolute tijdsrekening in de ruimte, Battle. Neem een punt in het luchtledige. De tijdsrekening daar is absoluut, afstanden zijn daar absoluut, lichtsnelheid heeft daar een vastegestelde constante snelheid. Dat is ruimtetijd. Aardtijd is een fractie trager.

We kunnen hier jaren over discuseren en het wordt een WELLEN en NIETES spelletje.

Neen, dat is wat jij wilt. Jij wilt 6 dagen in miljarden jaren omtoveren, ik niet.

Battle_for_peace schreef:Ik kan dit probleem in 1 zin oplossen, door jou naar het woordenboek te sturen en te laten zien dat YAWM ook een periode wordt.

Zoals ik al duidelijk zei maakt dat het vers zinloos. Je verandert een exacte beschrijving van wat er is gebeurt in een niets zeggende uispraak.

Dat is zo veelzeggend als: het wereldrecord verspringen staat op 6 afstanden.

Overigens, elke naam van een dag in de week begint met Yawm, niet? Wat een arme taal, het arabisch dat het geen verschil kan maken tussen dag en periode.

Ik neem blijkbaar niet aan dat God betekenisloze uitspraken zou maken, jij wel?

Battle_for_peace schreef:De hemelen en de aarde zijn geschapen in 6 perioden, dan kan je niks meer zeggen en is de probleem opgelost.

O, maar die 6 dagen (of waren het er 8?) worden nog eens verkeerd ingedeeld ook, hoor Battle:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6986

Dus het klopt van geen kanten.

Battle_for_peace schreef:Andere oplossing is dat 6 Dagen, hemelse Dagen zijn en wij de berekening ervan niet kennen, dus het kan 14 miljard jaar bij ons zijn. Kies maar welke je wilt en er zijn meer oplossingen. Of ontken je dat er geen verschilinde tijdsmaten zijn in het universum?

Ten eerste, je hebt het fout als je zegt dat er verschillende tijdsmaten zijn in het universum. Tijd is relatief aan snelheid en massa en tijdsbeleving verschilt dus naargelang.

Maar er is maar één zinnige tijdsmeting die een zinvol is bij het beschrijven van de ouderdom van onze planeet, dat is wat jij niet wil zien.

Maar je zoekt naar filosofische oplossingen voor de contradictie van de Koran met de realiteit, die wetenschappelijk gekend is.

En op basis of ik jouw filosofie verwerp of niet noem je me onrein/leugenaar of vervloek je me naar de hel.

En dat is gewoon fout. God heeft een teken gegeven? Stond daar 6 dagen? Wel da's fout. Ik heb daardoor gegronde reden om aan de Islam te twijfelen, vind je niet? En ik heb er nog andere ook.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Aug 21, 2007 3:28 pm

Battle_for_peace schreef:size=24

Het paniekgevoel is meestal af te lezen aan de grootte en de kleur van de gebruikte letter..
RTFM

Joannes

Berichtdoor Joannes » Di Aug 21, 2007 3:39 pm

Ik ben een doorn in de zij van sommige dwazen die hier terroristishe activiteiten willen uitvoeren, want ik heb bewijzen tegen hun. Ik ben daar tegen, zoals elke Moslim en wie 1 iemand hier doodmaakt, heeft zijn verbond gebroken en dat is ZWAAR verboden.

Geeft aan dat je wellicht die mensen kent, dan bén je al in overtreding, als je die terroristen niet aangeeft.
Je bevindt je op dun ijs.

Joannes
Laatst gewijzigd door Joannes op Di Aug 21, 2007 3:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 21, 2007 3:40 pm

Je kan zoveel hadith geven als je wil om aan te tonen wat een beste man Mohammed was, maar voor 1 van jouw hadiths kunnen wij je 10 andere Hadiths laten zien die het tegendeel bewijzen.

Ik zou dus maar stoppen met het onderspammen van dit forum Battle, en een normale discussie met ons aangaan.

Ook kinderen en vrouwen werden door Mohammed gedood.

Islam is een moorddadige religie.

Allah said, ‘A prophet must slaughter before collecting captives. A slaughtered enemy is driven from the land. Muhammad, you craved the desires of this world, its goods and the ransom captives would bring. But Allah desires killing them to manifest the religion.’

The Jews were made to come down, and Allah’s Messenger imprisoned them. Then the Prophet went out into the marketplace of Medina, and he had trenches dug in it. He sent for the Jewish men and had them beheaded in those trenches. They were brought out to him in batches. They numbered 800 to 900 boys and men.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Battle_for_peace

Berichtdoor Battle_for_peace » Di Aug 21, 2007 3:55 pm

Het paniekgevoel is meestal af te lezen aan de grootte en de kleur van de gebruikte letter.

Niet paniek, maar de belangrijkheid van die citaten ...

Geeft aan dat je wellicht die mensen kent, dan bén je al in overtreding, als je die terroristen niet aangeeft. Je bevindt je op dun ijs.

Zie je dat? Weer zo'n losse beschuldiging, zonder bewijs! Gebruik eerst je hoofd, dan je tong en niet andersom. Wie zegt dat ik ze ken? Ja, als ik ze ken en weet dat ze iets van plan zijn, dan MOET ik ze aangeven, zoals onze geleerden, onder anderen een van de grootste geleerde op aarde Al Ghudayan en Ibn Jibreen uitlegden.

Niet beschuldigen zonder bewijs ... maarjah, een Moslim is toch schuldig volgens jullie, totdat hij zijn onschuld bewijst!

Je kan zoveel hadith geven als je wil om aan te tonen wat een beste man Mohammed was, maar voor 1 van jouw hadiths kunnen wij je 10 andere Hadiths laten zien die het tegendeel bewijzen.

LOL! Laat me 1 Qur'an vers of 1 Hadith zien die tot terreur aanspoort.

Expres of per ongeluk?

Imam Nawawi, (de uitlegger van Sahih Muslim), zei: "Alle geleerden zijn het unaniem met elkaar eens, wegens een paar Hadith's die het verbieden om vrouwen en kinderen te doden, dat (vrouwen en kinderen) niet gedoodt mogen worden, zolang zij niet vechten. En als ze wel vechten, dan zegt de meerderheid van de geleerden dat ze wel gedoodt mogen worden". (Sharh As Sahih Muslim).

Al Hafidh Ibn Hajar, (de uitlegger van Sahih Bukhari), zei: "En alle (geleerden) zijn het met elkaar eens, zoals Ibn Battal heeft overgeleverd, dat vrouwen en kinderen niet expres gedoodt mogen worden". ("Fathul Bari").

Islam is een moorddadige religie.

De Islam die jij kent ja, die gebaseerd is op valse verhalen en neppe en uit het context gehaalde Hadith's en verkeerd vertaalde citaten.

Allah said, ‘A prophet must slaughter before collecting captives. A slaughtered enemy is driven from the land. Muhammad, you craved the desires of this world, its goods and the ransom captives would bring. But Allah desires killing them to manifest the religion.’

Dit bedoel ik!

مَا كَانَ لِنَبِىٍّ أَن يَكُونَ لَهُ أَسْرَى حَتَّى يُثْخِنَ فِي الاٌّرْضِ تُرِيدُونَ عَرَضَ الدُّنْيَا وَاللَّهُ يُرِيدُ الاٌّخِرَةَ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ

"Een profeet kan geen gevangenen maken voordat hij tot geregeld vechten in het land komt. Gij wenst de goederen van deze wereld terwijl God het Hiernamaals voor u wenst. En God is Almachtig, Alwijs". (Qur'an 8:67).

Deze woorden staan niet in de Aya,

‘A prophet must slaughter before collecting captives. A slaughtered enemy is driven from the land. Muhammad, you craved the desires of this world, its goods and the ransom captives would bring. But Allah desires killing them to manifest the religion.

Welke dwaas heeft dit vertaald?!

The Jews were made to come down, and Allah’s Messenger imprisoned them. Then the Prophet went out into the marketplace of Medina, and he had trenches dug in it. He sent for the Jewish men and had them beheaded in those trenches. They were brought out to him in batches. They numbered 800 to 900 boys and men.

Degenen die gedoodt werden, waren de strijders en degenen die meehielpen met de strijd,

Citaten uit Sahih Bukhari,

# 3121: تقتل مقاتلتهم وتسبى ذراريهم

"Their fighters should be killed, and their children should be enslaved..."

# 3122: فإنى أحكم فيهم أن تقتل المقاتلة وأن تسبى النساء والذرية وأن تقسم أموالهم

"So, I judge for them that their fighters should be killed, and that their women and children should be enslaved, and that their wealth should be divided..."

# 1768: تقتل مقاتلتهم وتسبى ذريتهم

"Their fighters should be killed, and their children should be enslaved..."

# 1769: فإنى أحكم فيهم أن تقتل المقاتلة وأن تسبى الذرية و النساء و تقسم أموالهم

"So, I judge for them that their fighters should be killed, and that their children and women should be enslaved, and their wealth should be divided..."

Zei ik je niet, dat de hele Islam die je kent op zwakke dingen is gebaseerd?

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Aug 21, 2007 4:04 pm

Battle_for_peace schreef:

Expres of per ongeluk?

Je stelt maar weinig eisen aan een profeet van "God", he, Battle. Denk je niet dat iemand met de garantie van God geen perfect voorbeeld moet zijn?

Battle_for_peace schreef:"Their fighters should be killed, and their children should be enslaved..."

Het lot van die onschuldige kinderen is dus slavernij.
Bedankt om dit onethische aspect nog eens een paar keer in de verf te zetten.

Islam ... keurt ... slavernij ... goed.

Hoe kun jij nu dit de wet van God vinden, kinderen in de slavernij storten.

O ja, en wat met de vrouwen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

BFA

Berichtdoor BFA » Di Aug 21, 2007 4:26 pm

Die woorden komen voor in de teksten van Hassan Al-Banna letterlijke interpretatie van de Koran over Jihad.

Wat moeten wij ermee?

Lezen, verspreiden volgen en maken dat dit gevolgd wordt. In de praktijk.
Iets waar jij mee bezig bent.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

BFA

Berichtdoor BFA » Di Aug 21, 2007 4:54 pm

Ik zeg, Islam is vrij van terrorisme, bedriegerij, stelen, doden van onschuldigen, doden van burgers

Islam is de top der mensen. De top is altijd vrij van waar ze anderen van beschuldigen.
Islam kent geen terroristen, kent geen homos, kent geen rascisme, kent geen discriminatie.

Als men er niet van onder uit kan dat het toch door een Moslim gedaan wordt, dan is dit geen goede Moslim of een uitzondering.

Nazis gebruikten dezelfde redenering.
Geen bewijs nodig, ik weet wat er in de wereld gebeurt. Hou je Nazipropaganda voor jezelf.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Battle_for_peace

Berichtdoor Battle_for_peace » Di Aug 21, 2007 5:27 pm

Je stelt maar weinig eisen aan een profeet van "God", he, Battle. Denk je niet dat iemand met de garantie van God geen perfect voorbeeld moet zijn?

De Profeet was een mens zoals alle andere Profeten. Jullie beschuldigden hem van het doden van vrouwen en kinderen en ik vraag om bewijs en of hij dat expres deed of dat het per ongeluk gebeurde.

Abdulllaah ibn Abbas zei: "Tegen ELKE leger die de Boodschapper van Allah stuurde zei hij: "Doodt geen vrouwen en kinderen, ga op de weg van Allah". (Ahmad).

Ali ibn Abi Talib heeft overgeleverd dat ELKE keer als de Profeet een leger naar het slagveld stuurde hij tegen ze zei: "Doodt geen kinderen, vrouwen of bejaarden". (Bayhaqi).

Ik heb bewijzen zat. Dit zijn Sahih Hadith's, wat jullie hebben zijn verdraaide leugens.

Het lot van die onschuldige kinderen is dus slavernij.
Bedankt om dit onethische aspect nog eens een paar keer in de verf te zetten.

Islam ... keurt ... slavernij ... goed.

Wat moet je dan met vrouwen en kinderen, als de vaderen zijn gedoodt in het slagveld? Achterlaten aan de gieren? Nee, in Islam moeten we de vrouwen en kinderen meenemen en verzorgen. Ze worden als slaven genomen. Wat doet jou weten wat de slaven behandeling in Islam is?

Een paar Sahih Ahadith over slaven,

"Your slaves are your brethren; therefore whoever has a brother who depends upon him must feed and clothe him in the way he feeds and clothes himself; and should not impose upon him tasks which exceed his capacity; should you ask them to do such things, then you are obliged to help them".

"Give food to the hungry, pay a visit to the sick and release (set free) the one in captivity".

"Whoever kills his slave shall be killed by us".

"Let none of you say, "This man, or this woman, is my slave". He must rather say: "This is my man, and this my woman".

"It is true that God has made you their masters, but, had He so wished, He could equally well have made you their slaves".

"When the slave of anyone amongst you prepares food for him and he serves him after having sat close to (and undergoing the hardship of) heat and smoke, he should make him (the slave) sit along with him and make him eat (along with him), and if the food seems to run short, then he should spare some portion for him (from his own share)".

"He who beats a slave without cognizable offence of his or slaps him, then expiation for it is that he should set him free".

Dus we moeten de slaven voeden met wat wij eten, hun laten kleden zoals wij ons kleden etc. We mogen ze niet eens onze slaven noemen! En wie een slaaf klapt, moet hem vrijlaten! Allemaal Sahih Ahadith en ik kan je de bronnen geven. De Qur'an spoort overal Moslims aan om slaven te bevrijden, zie 2:177, 4:92, 5:89, 58:3 etc. Islam is gekomen om slaven te bevrijden. Slaven bevrijden is daarom een straf voor veel dingen en er zit veel beloning in het vrijlaten ervan!

Battle_for_peace

Berichtdoor Battle_for_peace » Di Aug 21, 2007 5:31 pm

Laten we ONTOPPIC blijven ... Waar spoort Islaam aan tot terrorisme?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Aug 21, 2007 5:41 pm

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Roelof schreef:
Ketter schreef:Misleid jouw "Allah" de mensen met opzet?

Erger nog Ketter, als we de koran moeten geloven hebben we jouw en mijn ongelovigheid ook aan deze zogenaamde 'god' te danken.

In hoofdstuk 2 van dit boekje staat namelijk:

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

De zintuigen van ongelovigen zijn zogenaamd door allah verzegeld, en de mensen die zeggen dat ze moslim zijn maar niet volgens de regels van de grote almachtige dictator leven schijnen een ziekte te hebben die door de god van de moslims ook nog eens verergerd wordt.

Kortweg komt het erop neer dat als we de koran moeten geloven wij onze ongelovigheid aan allah te danken hebben, dezelfde allah die ons daar straks eens even lekker voor gaat straffen...

Is deze vorm van sadomasochisme iets dat past bij een 'vredelievende barmhartige' god?

Hier moest en wou ik even op reageren. De passage die jij aanhaalt heeft namelijk een heel andere betekenis, dan de betekenis die jij eraan geeft. Jij geeft er een totaal andere draai aan. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet meer weet wat de interpretatie hier was. Het is me een paar maanden terug erg nauwkeurig uitgelegd, maar dat ben ik inmiddels al weer vergeten. Anyway, dat moet je zelf dan maar een keer opzoeken.

[34.50] Zeg: "Als ik dwaal, dwaal ik slechts door mijzelf; en indien ik goed geleid ben, is het door hetgeen mijn Heer mij heeft geopenbaard. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Nabijzijnde.

Wat een flauwekul Chaimae. ER staat toch echt duidelijk in 2:7:
Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier.
Nou zou het kunnen dat er meerdere allah's zijn hoor maar ik lees hier echt dat ALLAH het is die hun hart en oren heeeft bewerkt!!!!/b]

[39.41] Voorwaar, Wij hebben u ten bate der mensen het Boek met Waarheid nedergezonden. Hij die deze leiding volgt, volgt haar ten bate van zijn eigen ziel en wie dwaalt, dwaalt ten nadele van haar. En gij zijt geen voogd over hen.

Eigen keus zou je zeggen.
En als laatste: Gij zijt geen voogd over hen.
Nog mooier.
Dat LIJKT op er is geen dwang in de islam.

Totdat je de volgende soeras tegen komt (en dit is slechts een voorbeeld!!!):
18:29 En zeg: De waarheid is van uw Heer; daarom, laat hem die wil, geloven, en laat hem die wil, niet geloven; waarlijk, Wij hebben voor de [b]onrechtvaardigen een vuur bereid, welks omheining hen zal omringen; en indien zij om water roepen, zal hun water worden gegeven als gesmolten koper, dat hun aangezichten zal schroeien; slechts is de drank en slechts is de rustplaats!

Ook hier LIJKT het alsof er keuzevrijheid is.
Maar ook hier is de dreiging levensgroot aanwezig.
Eeuwig branden, drinken met gesmolten koper waar bij je gezicht zal schroeien.

Kortom: jouw boekje (allah dus) vertelt op verschillende plekken totaal verschillende dingen.

Met vr.gr.

Thomas

Thomas, ik heb het hier niet over 'keuzevrijheid', maar het feit dat iemand zijn ongelovigheid niet aan Allah te danken heeft, wat Roelof beweerde. Ik heb hier op gereageerd door middel van 2 passages uit de Koran waaruit je kunt afleiden dat iemand zijn ongelovigheid niet aan Allah, maar aan zichzelf heeft te danken.

Nu we het toch over de Koran hebben..
Enkele Koranuitspraken werden na hun openbaringen veranderd(mijn moeder werd pisnijdig op me, toen ik haar vertelde dat de Koran tekstveranderingen heeft ondergaan, dat even terzijde) en wel zo dat op een Koranvers een andere vers volgt waarin het eerste voorschrift wordt veranderd of gerelativeerd.
Laatst gewijzigd door Chaimae op Di Aug 21, 2007 6:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Di Aug 21, 2007 6:06 pm

Jammer dat onze islamitische Bop niet het fatsoen kan opbrengen om op mijn bericht te reageren:

Roelof schreef:
Battle_for_peace schreef:Nergens is vrouwen besnijdenis aangeraden en nergens is het verboden.

Mohammedanen mogen het lichaam dat ze van allah hebben gekregen toch niet verminken, en moeten het aan hun zogenaamde 'schepper' teruggeven zoals ze het van hem hebben gekregen?

Piercings, tatoeages e.d. zijn voor moslims dan ook streng verboden maar gek genoeg worden islamitische jongentjes nog steeds overal ter wereld genitaal verminkt (besneden).

Buiten het feit dat je jezelf af kunt vragen of die zogenaamde almachtige schepper (die volgens de religieuze dwazen die in de hersenspinsels van een middeleeuwse pedofiele woestijnrover geloven zonder fouten zou moeten zijn) zijn mannelijke creatie niet gewoon zonder voorhuid had kunnen creëren, kun je jezelf ook afvragen of het verminken van geslachtsdelen niet in strijd is met de regels van de almachtige dictator die door de moslims moeten worden nageleeft om hun zieltje te redden voor het zogenaamde 'hiernamaals'.

Hoe zit het nu Bop, mogen islamieten hun lichaam verminken of niet?

Silly

Berichtdoor Silly » Di Aug 21, 2007 6:27 pm

De Profeet was een mens zoals alle andere Profeten. Jullie beschuldigden hem van het doden van vrouwen en kinderen en ik vraag om bewijs en of hij dat expres deed of dat het per ongeluk gebeurde.
luister vriend.. jezus heeft helemaal niemand gedood, en dat is voor mij al reden genoeg om hem te volgen en niet de pedofeet/moordenaar cq verkrachter aka mohammed..

er zijn meer mensen die op een vreedzame manier zichzelf uitten en die staan bij mij allemaal hoog in het vaandel!! mohammed moorde en moet daarom alleen al geen zedenpraatjes gaan houden..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Roelof

Berichtdoor Roelof » Di Aug 21, 2007 6:59 pm

Chaimae schreef:
Roelof schreef:
Ketter schreef:Misleid jouw "Allah" de mensen met opzet?

Erger nog Ketter, als we de koran moeten geloven hebben we jouw en mijn ongelovigheid ook aan deze zogenaamde 'god' te danken.

In hoofdstuk 2 van dit boekje staat namelijk:

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

De zintuigen van ongelovigen zijn zogenaamd door allah verzegeld, en de mensen die zeggen dat ze moslim zijn maar niet volgens de regels van de grote almachtige dictator leven schijnen een ziekte te hebben die door de god van de moslims ook nog eens verergerd wordt.

Kortweg komt het erop neer dat als we de koran moeten geloven wij onze ongelovigheid aan allah te danken hebben, dezelfde allah die ons daar straks eens even lekker voor gaat straffen...

Is deze vorm van sadomasochisme iets dat past bij een 'vredelievende barmhartige' god?

Hier moest en wou ik even op reageren. De passage die jij aanhaalt heeft namelijk een heel andere betekenis, dan de betekenis die jij eraan geeft. Jij geeft er een totaal andere draai aan. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet meer weet wat de interpretatie hier was. Het is me een paar maanden terug erg nauwkeurig uitgelegd, maar dat ben ik inmiddels al weer vergeten. Anyway, dat moet je zelf dan maar een keer opzoeken.

Wat zou ik moeten opzoeken Chaimae?
Er staat duidelijk dat jouw denkbeeldige god de zintuigen van mensen die zich niet door zijn dominante regels laten onderdrukken beïnvloed, en ze daar zwaar voor zal straffen in het zogenaamde 'hiernamaals'.

Als de god waar jij in gelooft echt vredelievend en barmhartig zou zijn dan zou hij mij helpen om in zijn bestaan te geloven en mij naar zijn zogenaamde paradijs leiden in plaats van mijn zintuigen beïnvloeden en mij daarvoor straffen.

Ik heb al eens eerder een discussie gehad met Ashadoe waar ik haar vroeg wat zij een goede vader vond.
Ééntje die van al zijn kinderen houd, of ééntje die alleen van de kinderen houd die hem blindelings gehoorzamen en naar zijn pijpen dansen.Waar ik nooit een eerlijk antwoord van haar op heb gekregen om de simpele reden dat ieder mens zonder vooroordelen die de moeite neemt om de koran te lezen tot de ontdekking komt dat de god waar de mohammedanen in geloven een harteloos monster is die het geloven in hem nog niet waard is.

Weet je waarom Chaimae?
Omdat de persoon die hem heeft bedacht zelf net zo was...

[34.50] Zeg: "Als ik dwaal, dwaal ik slechts door mijzelf; en indien ik goed geleid ben, is het door hetgeen mijn Heer mij heeft geopenbaard. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Nabijzijnde.

[39.41] Voorwaar, Wij hebben u ten bate der mensen het Boek met Waarheid nedergezonden. Hij die deze leiding volgt, volgt haar ten bate van zijn eigen ziel en wie dwaalt, dwaalt ten nadele van haar. En gij zijt geen voogd over hen.

Wat weer eens bewijst hoe tegenstrijdig de koran is...

BFA

Berichtdoor BFA » Di Aug 21, 2007 7:00 pm

Waar spoort Islaam aan tot terrorisme?

All Muslims Must Make Jihad

Jihad is an obligation from Allah on every Muslim and cannot be ignored nor evaded. Allah has ascribed great importance to jihad and has made the reward of the martyrs and the fighters in His way a splendid one. Only those who have acted similarly and who have modelled themselves upon the martyrs in their performance of jihad can join them in this reward. Furthermore, Allah has specifically honoured the Mujahideen with certain exceptional qualities, both spiritual and practical, to benefit them in this world and the next. Their pure blood is a symbol of victory in this world and the mark of success and felicity in the world to come.

http://www.youngmuslims.ca/online_libra ... had/#mercy

Voor volledige verzameling verzen en uitleg, lees de link.

Battle_for_peace

Berichtdoor Battle_for_peace » Di Aug 21, 2007 7:24 pm

De Bijbel zegt hetzelfde,

"Volgens het woord van de Schrift: "God heeft hun geest verdoofd, Hij gaf hun ogen die niet zien en oren die niet horen, tot op de dag van vandaag". (Romeinen 11:8 ).

"Hij heeft hun ogen verblind, en hun hart verhard; zodat zij met de ogen niet zien, en met het hart niet verstaan, en zij bekeerd worden, en Ik hen geneze". (Johannes 12:40).

"Hij ontfermt zich dus over wie Hij wil, en Hij verhardt wie Hij wil". (Romeinen 9:18 ).

Etc. Etc. En nu de uitleg. Dat God de ogen, oren en hart van iemand verblindt, komt door het persoon zelf en niet omdat God niet het goede voor hem wilt!

Allaah zegt:

"Een groep heeft Hij leiding geschonken en voor een ander groep is hun dwaling terecht want zij namen de duivelen als beschermers, naast God, en zij dachten dat zij waarlijk rechtgeleiden waren". (Qur'an 7:30).

Dus zij kozen zelf voor de duivel en ongeloof, daarom heeft God hun ogen en harten verblindt. Ze hebben een keuze, maar willen niet, zoals,

Allaah zegt:

"Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." (Qur'an 18:29).

We hebben dus een keuze. Maar Allaah verblindt de ogen van sommigen, omdat zij niet WILLEN geloven. En dat zal zo blijven, zolang zij weer leiding willen, zoals,

Allaah zegt:

"Voorzeker, God verandert de toestand van een volk niet voordat zij hetgeen in hun hart is veranderen". (Qur'an 13:11).

Dus als zij hun harten veranderen en leiding willen, dan zal God hun leiding schenken. Maar als zij niet willen geloven, dan God zal ze niet dwingen om te geloven, zoals,

Allaah zegt:

"Voorzeker, God leidt het ongelovige volk niet". (Qur'an 5:67).

Als je leiding wilt, dan krijg je leiding en als je ongeloof wilt dan worden je ogen, oren en hart verblindt. Degenen die doof en blind zijn van hart, willen dus zelf niet geloven en verdienen dus om zo te zijn, zoals,

Allaah zegt:

"Als God enig goed in hen had ontdekt, zou Hij hen voorzeker hebben doen horen. En als Hij hen zou hebben laten horen hadden zij zich in afkerigheid afgewend". (Qur'an 8:23).

De enigen die hij laat dwalen zijn degenen die niet geleidt WILLEN worden, zoals,

Allaah zegt:

"Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmede dwalen, dan de ongehoorzamen". (Qur'an 2:26).

Allaah zegt:

"God versterkt degenen, die geloven in het tegenwoordige leven en in het Hiernamaals met het bevestigende woord en God laat de onrechtvaardigen dwalen. En God doet, wat Hij wil". (Qur'an 14:27).

En het is niet passend voor een God om Zijn dienaren onrecht aan te doen, zoals,

Allaah zegt:

"God heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen, zo dat elke ziel voor hetgeen zij verdient vergolden moge worden en hun zal geen onrecht worden aangedaan". (Qur'an 45:22).

Dat is bevestigd in de Qur'an, zoals,

Allaah zegt:

"En God deed hun geen onrecht aan, maar zij deden zichzelf onrecht aan". (Qur'an 3:117).

Het is hun eigen schuld dus, zij willen zelf niet. En,

Allaah zegt,

"Indien jullie ondankbaar zijn; God is zeker onafhankelijk van jullie. Maar Hij houdt niet van ondankbaarheid onder Zijn dienaren". (Qur'an 39:7).

Het is onlogish, om te denken dat als God niet van ondankbaarheid houdt, dat Hij hun expres ondankbaar maakt. Zij willen zelf niet en als zij wilden, had God ze welzeker leiding geschonken, zoals,

Allaah zegt:

"God wenst de werelden geen kwaad toe". (Qur'an 3:108).

Hoe zit het nu Bop, mogen islamieten hun lichaam verminken of niet?

Als je iets beter had gelezen, dan had je dat begrepen. Ik zei, het hoort bij de fitrah, net zoals haren, nagels, navel knippen etc. bij de fitrah hoort.

Luister vriend.. jezus heeft helemaal niemand gedood, en dat is voor mij al reden genoeg om hem te volgen en niet de pedofeet/moordenaar cq verkrachter aka mohammed. Er zijn meer mensen die op een vreedzame manier zichzelf uitten en die staan bij mij allemaal hoog in het vaandel!! mohammed moorde en moet daarom alleen al geen zedenpraatjes gaan houden.

Jezus prees Mozes en noemde hem de vredigste man op aarde (als hij God is), kijk wat Mozes deed,

“Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging van de man een man bekend heeft. Doch laat al de kinderkens van vrouwelijk geslacht, die de bijligging van de man niet bekend hebben, voor u leven”. (Numeri 31:17 en 18 ).

Hij slachte babies en nam de vrouwelijke kinderen, 32.000 ervan als seks slaven, volgens jou boek.

EN hehe kijk dit,

"Doch de man Mozes was zeer zachtmoedig, meer dan alle mensen, die op den aardbodem waren". (Numeri 12:3).

LOL! Dan was Mozes ook geen Profeet? Dan was hij ook slecht? Als dit de vredigste man doet, dan wat is de gruwelijkste man? Als Jezus of God tegen dit was, waarom prezen ze hem dan? Laten we a.u.b. niet over oorlog in jou boek beginnen, dat is beter voor jou.

Mijn Profeet was geen verkrachter en ook geen moordenaar. Hij doodde alleen de onrechtvaardigen die verderf zaaiden op aarde, net zoals Mozes en David dat deden.

All Muslims Must Make Jihad

Jihad is an obligation from Allah on every Muslim and cannot be ignored nor evaded. Allah has ascribed great importance to jihad and has made the reward of the martyrs and the fighters in His way a splendid one. Only those who have acted similarly and who have modelled themselves upon the martyrs in their performance of jihad can join them in this reward. Furthermore, Allah has specifically honoured the Mujahideen with certain exceptional qualities, both spiritual and practical, to benefit them in this world and the next. Their pure blood is a symbol of victory in this world and the mark of success and felicity in the world to come.

http://www.youngmuslims.ca/online_libra ... had/#mercy

Voor volledige verzameling verzen en uitleg, lees de link.

In Israel moeten ook alle mannen en vrouwen vechten, als ze worden aangevallen. Alle Israeliers zijn dus slecht en terroristen? Dat is jou schefe logica. Begrijp, O bezitter van verstand, er is een verschil tussen Jihaad en Terrorisme!

Jihaad is om vrede te brengen op aarde, zoals Vegetius had gezegd,

"Als je vrede wilt bereiken, bereid je dan voor op oorlog!"

Lees wat een paar presidenten van de meest "vooruit lopende" land zeggen,

"To be prepared for war is one of the most effectual means of preserving peace." (George Washington).

"There are some who've forgotten why we have a military. It's not to promote war; it's to be prepared for peace." (Ronald Reagan).

"It is an unfortunate fact that we can secure peace only by preparing for war." (John F. Kennedy).

Daarom, mix Jihaad niet met Terrorisme! Niet 1 citaat hebben jullie kunnen brengen die tot terrorisme aanspoort.
Laatst gewijzigd door Battle_for_peace op Di Aug 21, 2007 7:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Aug 21, 2007 7:29 pm

Daarom, mix Jihaad niet met Terrorisme!

Terrorisme = onderdeel van Jihad.

Battle_for_peace

Berichtdoor Battle_for_peace » Di Aug 21, 2007 7:30 pm

Terrorisme = onderdeel van Jihad.

Ik kan ook zeggen dat de kerstman bestaat, maar bewijzen gaat moeilijk he?

BFA

Berichtdoor BFA » Di Aug 21, 2007 7:33 pm

k kan ook zeggen dat de kerstman bestaat, maar bewijzen gaat moeilijk he?

ALs je geen kerstbomen zet, kan je dit nooit weten.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”